• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Rosenborg - Brann, mandag 1.april kl. 1800

Started by osoerli, March 20, 2013, 13:47:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SK

Det som har skjedd i 2.omgang er en skandale. Badji inn for Soko, Zsolt for Wangberg, og Huseklepp ut er et minimum av endringer som bør skje før neste kamp.

nero

Ingen skandale å tape mot RBK, men det er måten vi taper på, da.. Deprimerende å se hvor langt bak RBK vi er. Men for all del, vi rykker nok ikke ned. 8.plassen er vår!
Lions led by donkeys.

hansastril

Er dette en dårlig april-snarr? Et så tamt Brann lag som i 2 omg er bare flaut, pinlig. Driter ut en hel by med sånt spill. Kan oppsummeres godt med at banens beste slipper inn 4 mål. Skarsfjord<3
Stolt og kry

Gepard

Har heldigvis slått av tven for lenge siden, dette  er latterlig. Et så vaklevorent og nervøst luftslott har jeg aldri sett før. Hovedproblemet er at vi ikke har noe å gå på, det er ikke noe mer i vente, laget under Skarsfjord skulle ha satt seg nå. Og det har det jo forsåvdt, satt seg på ræven og gitt opp.

Skam skam skam

Xminator

Vi får da vist håpe dette var årsverste i andreomgang. Rett nok stiller RBK med 10 spillere som kan forsterke Brann, men vi må forvente mye mer arbeid fra de 11 på banen enn det som ble levert utover kampen.

Belfort

Hvor mange slike fornedrelser tåler Skarsfjord før spilleropprøret blusser opp igjen?

Gepard

Faller et lite hakk sier Sjefen !!!! Fy faen for en parodi.

Klaus_Brann

Det er jo ikke rart vi taper. Skars sier at det første målet ble avgjørende. Ja vel? Flott at vi gir opp når vi får 1-0 i trynet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Hyggelig at Leciejewski spilte til en nier i første omgang slik at vi slapp det som ellers ville blitt et 8-0-tap eller deromkring.

nero

Quote from: Gepard on April 01, 2013, 18:39:40 PM

Han er jo frekk som den berømte flatlusa.
Lions led by donkeys.

bernu

Det er helt skremmende at Skarsfjord ikke har klart å løfte bunnnivået til Brann en centimeter.
Vi er fremdeles et av tippeligaens dårligste lag på bortebane når vi ikke har dagen. Helt skremmende.
HANSA - Z

Belfort

Er faen meg toppen på frekkhet og høre unnskyldningene til Skars. Nå må det snart bli slutt på dette tullet

Spelaren

4 føkkings 0. Og det etter ein førsteomgang der keeper tok alt. Andreomgangen var ein grell påminnelse om at det vaklevorne fundamentet vårt lett kan rakne når me blir satt under press. God Brannfotball får me berre når me leder og kan få rom å kontre i.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Og det vi skal gjøre nå, Rune og RBH, er... å selge  Pjotr! ;D
Lions led by donkeys.

Hatleking

Effektiviteten til Rosenborg i andre omgong var det iallfall ingenting å seie på. Tippar dette var den vanskelegaste kampen i år. Rosenborg kan fort ta gull.

bernu

Når skal Skarsfjord lære seg en liten smule ydmykhet ????
Patetisk å fremstå slik som han gjør etter kampen.
LEGG DEG FLAT OG BEKLAG!!! Stakkars alle supportere som orker å reise rundt for å se på denne møkka.
HANSA - Z

Brann_ruler

Quote from: nero on April 01, 2013, 18:41:15 PM
Quote from: Gepard on April 01, 2013, 18:39:40 PM

Han er jo frekk som den berømte flatlusa.

Vel.Vi gikk fra elendig defensivt til forferdelig defensivt. Definer et lite hakk ;)

Dette var en umåtelig trist kamp. Dette var det nedrykkskvalitet på. Så ut som alle hatet maks i andre og kun ville inn i dusjen. Er ganske forståelig tatt i betraktning at det er jævli kaldt å stå så mye i ro ute i snøværet...

Kjell249

Den eneste fordelen med denne forferdelige kampen er at alle ser det skrikende behovet for en offensiv spiller og en rask midtstopper før overgangsvinduet lukker. En Huseklepp i gammelt slag og det ville stått 0-2 etter 15 minutter...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

bernu

HANSA - Z

krakra

Jeg savner Mjelde. Fy faen så planløst angrepsspill vi hadde i andre. Vi forsøkte jo aldri å angripe med mer enn ett trekk.Bare pasninger bak et etablert forsøk, alltid pasning som utløste bevegelse. Strukturmessig var det 2. Divisjon. Perry har fått til mer på tre månder enn Skars har på tre år.

krakra

Skars lot heller Pusic og Huse spille )90 min enn å sette innpå Finne når vi laget mål. Oppsigelsesgrunn

ostraume

Quote from: krakra on April 01, 2013, 19:19:55 PM
Perry har fått til mer på tre månder enn Skars har på tre år.

Mulig det, men herregud for en klasseforskjell på mannskapet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on April 01, 2013, 19:45:26 PM

De fleste spillere ser bedre ut på et lag som henger sammen.

Belfort

Du kan gi Skars 10 år frem i tid,likevel vil vi sitte og diskutere mangel på samhandling,plan og struktur.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 01, 2013, 19:27:40 PM
Skars lot heller Pusic og Huse spille )90 min enn å sette innpå Finne når vi laget mål. Oppsigelsesgrunn

Ja, Finne hadde nok funnet på mye alene på topp i dag. Vi var jo pokker meg knapt i nærheten av RBKs 16. meter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on April 01, 2013, 19:45:26 PM

Ja, det er lett når man kan hente spillere fra La Liga osv...

Brann_ruler

Selv om rosenborg har hentet spillere i bøtter og spann fra øverste liga så forsvarer det ikke innsatsen til brannspillerne i dag.

Under Skarsfjord fremstår vi stakkerslig og redde på bortebane. Innsatsen forsvinner som dugg for solen i det vi slipper inn et mål. Vi har sluppet inn mål uhorvelig mye mål. Og jeg ser ingen framgang. Kommer aldri til å bli reell medaljekandidat uten å bli bedre borte. Og det tror ikke jeg skarsfjord evner å få til. Virker som en hyggelig fyr, men brann utvikler seg ikke.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on April 01, 2013, 20:23:47 PM

Ja, Finne hadde nok funnet på mye alene på topp i dag. Vi var jo pokker meg knapt i nærheten av RBKs 16. meter.
Kanskje han kunne bidratt med bevegelser det var vits å spille på. Kunne ikke gjort det dårligere enn Huse og Puse iallefall. Badji dro av samme RBK-spiller fire ganger midt inne på RBKs banehalvdel mens han ventet på en bevegelse han kunne spille på. Til slutt måtte han bare slå bak forsvaret og håpe på det beste. Først da kom bevegelsen, som selvsagt ble plukket enkelt opp. Den situasjonen er et godt eksempel på hvordan vi "angrep" i dag.

Gepard

Xminator

Quote from: Belfort on April 01, 2013, 19:52:00 PM
Du kan gi Skars 10 år frem i tid,likevel vil vi sitte og diskutere mangel på samhandling,plan og struktur.

Ikke helt rett, vi vil fortsatt sitte med de samme "supporterene" som har det samme hakket i platen. Vi kommer ikke til å ha Skarsfjord om 10 år. Vi kommer til å ha en annen trener som blir snakket ned av sofageneralene.

De to lagene kunne byttet trener denne kampen, og resultatet hadde blitt noe det samme. Hadde de to lagene byttet spillere derimot ... Vi taper mot ett bedre lag, er udyktige i en periode der vi kunne fått kampen i vårt spor og blir overkjørt av RBK på Lerkendal, noe som strengt tatt ikke bør overraske noen. Brann prøvde, det holdt en omgang. Når Finne ikke blir satt inn er det nok snakk om en helhetsvurdering. Det kommer flere kamper der vi får bruk for ham, og der sjansen for å slå opp skaden er mindre.

Xminator

Quote from: krakra on April 01, 2013, 20:47:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 01, 2013, 20:23:47 PM

Kanskje han kunne bidratt med bevegelser det var vits å spille på. Kunne ikke gjort det dårligere enn Huse og Puse iallefall. Badji dro av samme RBK-spiller fire ganger midt inne på RBKs banehalvdel mens han ventet på en bevegelse han kunne spille på. Til slutt måtte han bare slå bak forsvaret og håpe på det beste. Først da kom bevegelsen, som selvsagt ble plukket enkelt opp. Den situasjonen er et godt eksempel på hvordan vi "angrep" i dag.

Det er ett eksempel på hvordan det ble angrepet i andre omgang. I første omgang er Brann gode. Tjernås var for det meste full av lovord om Branns defensive organisering og sa det var klar fremgang fra i fjor.

Man skal ikke se seg blind på resultatene på Lerkendal. De har stanget litt i veggen og mot oss løsnet det for dem. De har ett lag som fort kan gå gjennom 2013 uten å tape. Det har ikke Brann. Vi kommer til å gå på flere smeller. Så får vi bare håpe at tapet av de to målscorerene Bentley og Ojo ikke fortsetter å være like synlig som i perioden der vi sløste med sjansene.

3 poeng mot Molde og Brann har fortsatt en god start på sesongen.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Så lite av førsteomgang, men vi virker totalt avhengige av mye bakrom for å skape noe utenom dribleraid og langskudd. Tror ikke mang lag vil spille svakere på Lerkendal enn vi var i andreomgang. Helt sikker på at vi hadde blitt styrket og RBK svekket hvis vi hadde byttet trener.

Hatleking

Førsteomgongen var då ikkje så dårleg. Det var svakt defensivt, men bra offensivt - iallfall første delen. Andreomgongen starta med eit brak og to forholdsvis kjappe mål. Då datt Brann saman.

bernu

Per Joar Hansen er en trener på minst 2 hyller over Skarsfjord.
Vi hadde garantert vært et bedre lag med han i et halvt år enn samejokken har klart på 3.
HANSA - Z

dudo

Hva er forresten forskjellen på å bytte trenere og spillere?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Perry er forresten ikke en spesielt god trener. Han er et av de større ankepunktene ved RBK.

Hatleking

Perry som har vore trenar for storklubbar som GIF Sundsvall, Aalesunds og Ranheim etter sparkinga.

Nixon

Tipper det hadde vært mange negative reaksjoner på forumet om han hadde kommet til Brann i fjor høst...
Rød makt på Hansa!

dudo

Quote from: Nixon on April 01, 2013, 21:54:39 PM
Tipper det hadde vært mange negative reaksjoner på forumet om han hadde kommet til Brann i fjor høst...

Med rette.

krakra

Perry er ingen stor trener nei, men helt klart bedre enn Skars. Spillemessig viser RBK større fremgang etter noen månder med Perry enn Brann har under tre år med Skars. Bare å stikke fingeren i jorden og innse at vi har en veldig ordinær trener.
Ser klare forskjeller i personligheten også. Perry er offensiv og ambisiøs. Skars er tafatt og defensiv

Nixon

Men er det ikke slik at Skarsfjord har inntatt en litt mer managerrolle og har overlatt mye av treningene til Jenssen?

I så fall ser det ikke ut som at ny-trener-effekten gjelder i slike tilfeller...
Rød makt på Hansa!

1908

Snakker om flashback fra i fjor når jeg så 2 omg.. Totalt planløst og tragisk!!!

SK

Quote from: krakra on April 01, 2013, 21:57:48 PM
Perry er ingen stor trener nei, men helt klart bedre enn Skars. Spillemessig viser RBK større fremgang etter noen månder med Perry enn Brann har under tre år med Skars. Bare å stikke fingeren i jorden og innse at vi har en veldig ordinær trener.
Ser klare forskjeller i personligheten også. Perry er offensiv og ambisiøs. Skars er tafatt og defensiv

Dette blir jo en sammenligning mellom epler og appelsiner. Skarsfjord viste større fremgang med Brann etter noen måneder ved roret enn hva Perry har gjort med RBK, og Skarsfjord hadde langt mindre ressurser. I tillegg var han mer offensiv i innstillingen enn hva jeg har sett av Perry. Skarsfjord har sine mangler han, men å fremstille disse to trenerne som hhv. konge og boss etter denne ene kampen blir alt for lettvint.

Huff

Dette var forferdelig. Vi blir ikke overkjørt, RBK kontrollerer inn 4-0, rolig, balansert og enkelt -klasseforskjell av dimensjoner.

Ok første, grusom andre. Når kollektivet svikter har vi ikke enkeltspillere til å slå RBK på en meget god trønderdag. Selv om jeg er meget skeptisk til om treneren evner å skape et lag som kan spille mot etablert, vil jeg ikke dømme ut fra denne kampen, men kollektivt har vi lite å vise til. Synes og Badji funker som et bedre bindeledd mellom forsvar og midtbane enn Soko/Haugen. Han fikk ballen frem til Haugen i alle fall, deretter ble det stopp, men Haugen fikk i alle fall tidvis levert til en elendig Demir. Ellers for mye langt også i dag, vi kan ikke slå langt mot etablert med dagens stall, ikke at det hjalp å spille kort i dag heller, men på sikt må vi ha et eget spill mot etablert denne sesongen. Helt ok med lange baller på en Klepp i bakrom på kontringer riktignok, men ikke når det ikke finnes bakrom. Når vi kommer under 2-0 er det for meg uforståelig at vi bruker en så dårlig igangsetter som Wangberg der bak når vi ikke klarer å få i gang et eneste jævla angrep. Da må pasningssikre Grønner inn. Wangberg ble litt som en bedre Grorud.

Av utespillerne synes jeg de aller fleste var elendige, lyspunktet er at vi har en spiss som kommer til sjanser. Polakken er en legende.

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krakra

Ingen sier Perry er gud, men han er bedre enn Skars

dudo

Var dette en meget god trønder-dag? Det tror jeg ikke. Vi ble pisset på av det laget skarsfjord har satt sammen selv, enkelt og greit.

Dette er det vi får.

Xminator

Kampbildet etter 2-0 er foresten ett perfekt eksempel på hvorfor Brann burde hatt en spiller på benken som kunne utfordre Rønning og Reginiussen i luften.

Go Up