• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Rosenborg - Brann, mandag 1.april kl. 1800

Started by osoerli, March 20, 2013, 13:47:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Ei stund til neste seriekamp, men diskusjonen startar no.

Håpar Haugen og Larsen er klare til denne kampen.
Reknar med Wangberg er veldig gira på å spela.  Hadde ikkje vore meg i mot om han skyv Korcsmar ut av laget.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

storB

Wangberg blir litt wild card, han kommer garantert til å være veldig rusten. Zsolten fikk terningkast 5 i forrige kamp men jeg føler han var veldig usikker, datt jo ganger og skapte farlige situasjoner.

Soko og Haugen fungerte veldig bra sammen, vet ikke om Badji automatisk kommer med i førsteellveren.

Ellers er det å håpe på at Askar er nærmere toppformen til RBK kampen, han var ikke god sist kamp.

Tror også at dette blir kampen vi virkelig kommer til å nyte godt av Pusics arbeidskapasitet, altså kampbildet der vi er underdogs. tror vi skal være fornøyd med uavgjort i denne kampen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

brann89

Håper på en god kamp, der Haugen og Larsen prestere like godt som mot Vålerenga og at forsvaret forbetre seg, iallefall Korcsmar, kanskje bytte han for Wangberg. Blir også spennende å se om Badji spille og kven han erstatter.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Terninkast 5? Tenker vi sier 5 på en skala fra 1-10. Eller altså terningkast 3.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tsrqpo

Håper Storken får kjenne på benken, ellers kan vi godt spelle med samme lag for min del. Han var ivolvert i de tre største kjangsene til Vif, + målet. Om en ikkje vurderer midtstopperer på grunnlag av defensive involveringer så skjønner eg ingenting. Fatter ikke at avisene kunne gi han en femmer. Hadde det vært Grønner måtte han ha stått skolerett forran bergenspressen.

Likte forøvrig det eg såg av Badji, virka som han hadde ro med ball, selv om han ble presset. Viktig at midtbanespillerene tør å holde på kula.

Hatleking

Eg tippar det er slik at Skarsfjord vurderar Zsolt til å vera ganske jamngod med til dømes Wangberg. Dersom me skal ha håp om å få solgt han, så må han spele. Det at han faktisk er fast på Ungarn sitt landslag, bør jo gjere at det er ein del som er interessert. Forhåpentlegvis får me solgt han i sommar og får inn noko klasse der!

Huff

Wangberg bør ikke være aktuell for denne kampen, han er nok ganske kamprusten og det vil være typisk Zsolt og storspille på Lerkendal, og så heller levere målgivende pasninger til lag som HBK, ULF og Sarpsborg...
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

osoerli

Quote from: Hatleking on March 20, 2013, 22:32:36 PM
Eg tippar det er slik at Skarsfjord vurderar Zsolt til å vera ganske jamngod med til dømes Wangberg. Dersom me skal ha håp om å få solgt han, så må han spele. Det at han faktisk er fast på Ungarn sitt landslag, bør jo gjere at det er ein del som er interessert. Forhåpentlegvis får me solgt han i sommar og får inn noko klasse der!

Haha, han blir iallefall ikkje zsolgt om han spelar.

Gepard

Tipper Skars legger om det 1 spiss i denne, Badji og Soko sentralt med Haugen fremskutt.

Pusic på topp, Huseklepp på benk.

dudo

Huse blir ikke vraket. Kampen mot VIF er neppe representativ. Om han legger om, så tipper jeg Huse spiller venstrekant.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Han var vel syk, så det er ingen grunn til å lese for mye ut av den kampen. Han spiller nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Vil tro lagoppstillingen er låst fra kampen mot VIF. Med mindre noen blir skadet eller starter spilleropprør.

Så lenge Haugen og Sokolowski leverte mot VIF, så er veien for Badji innhopp og vente på skader eller karantener. Haugen får nok en karantene før 16. mai, Sokolowski skal etter kalenderen snart bli skadet.

Vi får håpe Barmen er skadefri til både Haugen og Sokolowski er ute i samme kamp...

osoerli

Det er så langt mellom første og andre runde i serien at det må føles som seriestart på ny.  Det trur eg er bra for Brann.

Spelaren

Ifølge vgd var visstnok Perry og Skarsfjord på sidelinjen for bartene som hhv hoved- og assistenttrener når Miller herjet i 2005.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Både Haugen og Larsen er i full trening i morgen, så det betyr noe i nærheten av full tropp mot RBK.

Eneste "ukjente" i lagoppstillingen kan være Badji, men jeg ville fortsatt med Sokolowski i denne kampen også. Larsen og ikke Nordkvelle på kanten og Huseklepp uten magevirus på topp. Det vil være det sterkeste kontringslaget vi kan stille.

Huff

Quote from: Xminator on March 25, 2013, 12:28:08 PM
Både Haugen og Larsen er i full trening i morgen, så det betyr noe i nærheten av full tropp mot RBK.

Eneste "ukjente" i lagoppstillingen kan være Badji, men jeg ville fortsatt med Sokolowski i denne kampen også. Larsen og ikke Nordkvelle på kanten og Huseklepp uten magevirus på topp. Det vil være det sterkeste kontringslaget vi kan stille.

Selv om det er større sjans for at Soko trer en Huseklepp gjennom enn at senegaleseren gjør det samme tror jeg Brann er mest kontringssterke med Badji på banen. Badji betyr mer ballvinninger og mer kontringsmuligheter, så kan Haugen heller ta seg av pasningene som åpner RBK-forsvaret.

Vil ha samme lag som mot Vålerengen med Badji inn for Soko.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

osoerli

Spenningsmomentet i lagoppstillinga blir vel om Badji "rekk" å skyva ut Sokolowski, og om Wangberg "rekk" å skyva ut Korcsmar.  Skal eg tippa kjem Korcsmar og Badji til å spela frå start.
Men skulle gjerne hatt ein revansjesugen Wangberg med frå start mot trønderpakket.  Men kampen kjem nok litt for tidleg er eg redd.

dudo

Jeg tror jeg vil ha Huse på venstre og Larsen på topp, ellers er jeg enig med Huff. Men jeg er ikke sikker, altså. Jeg er strengt tatt en av få som ikke har skrinlagt 4-2-3-1, som kunne sett ut som dette:

Piotr

Sæv - Zsolt  - Jonsson - Demir

Haugen - Badji

Askar - Larsen - Huse

Pusic

Sindre32

Quote from: dudo on March 25, 2013, 13:07:05 PM
Jeg tror jeg vil ha Huse på venstre og Larsen på topp, ellers er jeg enig med Huff. Men jeg er ikke sikker, altså. Jeg er strengt tatt en av få som ikke har skrinlagt 4-2-3-1, som kunne sett ut som dette:

Piotr

Sæv - Zsolt  - Jonsson - Demir

Haugen - Badji

Askar - Larsen - Huse

Pusic

Det kunne vært spennende nok, men jeg synes vi har bevist at vi ikke behersker det godt nok, vi kommer rett og slett ikke etter når vi er i angrep. Hvis den delen forbedres, så kan det være en spennende sammensetning.

osoerli

Det blir nok 4-4-1-1:

Piotr
Sæv - Zsolt  - Jonsson - Demir
Askar - Haugen - Badji - Larsen
Husikk
Pusikk

dudo

Quote from: Sindre32 on March 25, 2013, 13:10:50 PM
Quote from: dudo on March 25, 2013, 13:07:05 PM

Piotr

Sæv - Zsolt  - Jonsson - Demir

Haugen - Badji

Askar - Larsen - Huse

Pusic

Det kunne vært spennende nok, men jeg synes vi har bevist at vi ikke behersker det godt nok, vi kommer rett og slett ikke etter når vi er i angrep. Hvis den delen forbedres, så kan det være en spennende sammensetning.

Det burde jo være en smal sak. To kjappe, ekstremt angrepsvillige backer, en svært rask og offensiv treer bak spissen. Burde vært totalt overkommelig å fylle opp, men med fasit i hånden er det jo vanskelig å påstå at det ville skjedd ...

ostraume

Litt uenighet om laguttaket? Så gøy. Dudo: Huseklepp på kant i 4-4-2? Borte mot RBK? Dummeste jeg har lest i dag :) (nå har jeg ikke lest så mye i dag, men du tar teten)

Jeg vil ha inn Badji for Soko. På Lerkendal trenger vi spillere som kan dekke litt rom. Dessuten vil jeg ha Nordkvelle inn for Larsen; ingen god idè å gamble med lyskene til Larsen nå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Heheh, det er ikke perfekt, jeg går med på det. Nordkvelle på kanten og Huse og Larsen (om frisk, selvsagt) på topp er kanskje en bedre løsning. Jeg synes overhodet ikke Pusic fremstår som noe åpenbart førstevalg på topp.

osoerli

Pussik er veldig viktig som førsteforsvarer.  Særleg på bortebane.  Pussik er garantert i startelveren.

Hatleking

Eg vil òg ha same lag som mot Vålerenga - berre med Badji inn for Sokolowski. Huseklepp er elendig og giddalaus defensivt, så eg synst då at det høvar seg at han gjer det som spiss i staden for som kant. Eg trur Pusic blir viktig for å ta førsteforsvararjobben. Det kan hjelpe oss med å få RBK til å bli ukomfortable. For min del er det nærmaste bytet Nordkvelle for Huseklepp og Larsen opp som spiss. Det forutset at Huseklepp ikkje  er heilt i slag.

osoerli

georgios

Bare delvis. Er 1/3 som er bytta ut pga drenering. Var et problemområde som kunne ha ført til overvann en gang i fremtiden. Banen vil se ut som et lappeteppe  før det gamle gresset blir like grønt som det nye. Banen skal uansett være veldig spillbar, langt bedre enn hva Ullevål var på freda.

brann89

Godt å se at både Haugen og Larsen er klar til kamp på Mandag!
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Gulløl

Branns unggutter frykter ikke Rosenborg på Lerkendal

http://www.nrk.no/sport/ungguttene-frykter-ikke-lerkendal-1.10966232
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

Nå venter Rosenborg på Lerkendal andre påskedag, en duell mange Brann-fans fortsatt kvir seg til på grunn av skrekk-resultatene på 90-tallet.

Det er nok en del som kvir seg til RBK på Lerkendal, men jeg kan ikke si jeg kjenner mange som kvir seg på grunn av det som skjedde for så mange år siden hvor RBK var i en helt annen liga.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Spørst om man må vurdere Nordkvelle fra start om Finne ikke er spilleklar. Vi trenger en uthvilt angriper på benken, og den rollen kan Larsen fylle bedre enn Nordkvelle.

Nixon

Zsolt er sannsynligvis ute. Da får vi håpe at Wangberg er i kampform og at han griper sjansen.
Rød makt på Hansa!

Gulløl

Laget blir vel trolig slik:

Piotr
Birkir - Jonsson - Wang - Demir
Askar - Badji - Haugen - Larsen
              Huse - Puse

De som er nærmest for å komme inn på laget:
- Soko for Badji.
- Nordkvelle for Larsen eller  Askar.

Samuel Sahim-Radlinger

Sindre32

March 28, 2013, 11:35:37 AM #34 Last Edit: March 28, 2013, 13:14:29 PM by Sindre32
Quote from: Xminator on March 28, 2013, 09:41:12 AM
Spørst om man må vurdere Nordkvelle fra start om Finne ikke er spilleklar. Vi trenger en uthvilt angriper på benken, og den rollen kan Larsen fylle bedre enn Nordkvelle.

Romarius

Hva med Larsen og Huse på topp og Nordkvelle på kanten. Tror dette kan funke bra i en kamp vi ikke kan regne med å styre. Derimot vil vi kunne kjøre lynkjappe overganger, samtidig som vi har en hardtarbeidende og litt mer defensivt anlagt midtbane enn forrige kamp, med Badji inn for Soko og Nordkvelle på Larsens plass.

Hatleking

Eventuelt kan Larsen og Pusic starte på topp og Nordkvelle på kant - så kan Huseklepp vera den jokeren. Sjølv om Erik var sjuk i førre kamp, er det lenge sidan han har imponert meg.

krakra

Syns Kvelle var en bra joker mot VIF jeg da. Scoret gjorde han også. Kan virke som 2012-sesongen var lite representativt hvor nivået Kvelle har inne.

tsrqpo

Quote from: Xminator on March 28, 2013, 17:17:30 PM

Så det er taktikk å starte med spillere, sitat deg, uten ekstremferdigheter til å gjøre noen forskjell??
Om Nordkvelle ikkje har det, så er han neppe relativt likt med Larsen i konkurransen om en startplass.
Forøvrig så trur eg Nordkvelle kan vere fin å ha frisk og rask på slutten av kampen, løpsvillig og med bra driv.

Larsen starter nok, ser ikkje at en skada Finne har noe å si fra eller til der. Vi har jo Lorentzen og :-)

Klaus_Brann

Hva skjer med Barmen forresten? Nytt for meg at man ikke kan spille fotball pga. brudd i hånden.

Lasaron

Larsen skal selvsagt starte fremfor Nordkvelle. Han var bedre i kampen mot Vålerengen.
Huseklepp skal starte, for han skal i form.
Pusic skal starte, han skal plage motstanderne og score mål.
Badji skal starte, han er bedre enn Soko, og utfyller Haugen bedre.
Wangberg i stedet for en skadet Zsolt er greit nok. Grønner puster i nakken.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Xminator

Quote from: Klaus_Brann on March 29, 2013, 00:49:12 AM
Hva skjer med Barmen forresten? Nytt for meg at man ikke kan spille fotball pga. brudd i hånden.

Det er nok veldig avhengig av bruddet. Når legene sier at han ikke kan spille så er det sikkert en grunn.

Xminator

Quote from: tsrqpo on March 28, 2013, 21:51:36 PM

Så det er taktikk å starte med spillere, sitat deg, uten ekstremferdigheter til å gjøre noen forskjell??
Om Nordkvelle ikkje har det, så er han neppe relativt likt med Larsen i konkurransen om en startplass.
Forøvrig så trur eg Nordkvelle kan vere fin å ha frisk og rask på slutten av kampen, løpsvillig og med bra driv.

Larsen starter nok, ser ikkje at en skada Finne har noe å si fra eller til der. Vi har jo Lorentzen og :-)

Det er taktikk å ikke spille alle kortene sine med en gang. Fotball er en balansesport, og i denne kampen tror jeg det lønner seg å starte med mer defensivt trygge og duellsterke Nordkvelle og ha en frisk Larsen i bakhånd om vi må snu kampbildet.

Men du venter kanskje at vi skal lede 4-0 på lerkendal etter 30 minutter?

tsrqpo

Quote from: Xminator on March 29, 2013, 09:52:41 AM
Quote from: tsrqpo on March 28, 2013, 21:51:36 PM

Det er taktikk å ikke spille alle kortene sine med en gang. Fotball er en balansesport, og i denne kampen tror jeg det lønner seg å starte med mer defensivt trygge og duellsterke Nordkvelle og ha en frisk Larsen i bakhånd om vi må snu kampbildet.

Men du venter kanskje at vi skal lede 4-0 på lerkendal etter 30 minutter?

No snur du litt på flisa og sier at du vil ha Nordkvelle for sin defensive styrke. Det er noe annet en å starte med han pga. hans manglende "ekstremferdigheter og evne til å gjøre forskjell".
Med andre ord argument eg forstår litt bedre.

Men eg trur alikevel at Larsen er ete bedre valg, eg trur ikkje vi, som du spør om, leder 4-0 etter en halvtime. Men eg trur vi har større kjangs til å lede med Larsen på banen.

krakra

Vi kan faktisk starte med både Kvelle og Larsen, og heller benke Huseklepp, Pusic eller Askar. Syns Kvelle og Larsen var bedre enn alle disse tre mot VIF.

Gulløl

http://www.brann.no/news/article/1jpjb5auwuz91177ivw76mgdvf/title/vanskelig-laguttak-for-skarsfjord

- Vi går på banen for å vinne. Ingen tvil om det. Og vi har først og fremst ambisjoner om å spille vårt eget spill, forklarer Brann-treneren.
Bård Finne ble klarert for spill lørdag, til tross for et kutt i kneet. Samtidig er det nå klart at Zsolt Korcsmár ikke blir frisk i tide til oppgjøret grunnet problemer med hamstring muskulaturen.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

March 30, 2013, 21:35:37 PM #48 Last Edit: March 30, 2013, 21:40:11 PM by Gulløl
Siden Barmen og Korcsmár er ute klarer Brann akkurat å stille en 18 manns tropp uten å bruke av 5-er gruppen. Hadde Bård Finne ikke kunne stille hadde det vel trolig blitt 15 år Håkon Lorentzen som hadde kommet inn i troppen siden han er eneste spissen i 5-gruppen.

Kan nevnes at Haugesund hadde en 15 åring som debuterte i fjor, tidenes yngste tippeliga spiller.

Samuel Sahim-Radlinger

dudo

Quote from: Gulløl on March 30, 2013, 21:35:37 PM
Siden Barmen og Korcsmár er ute klarer Brann akkurat å stille en 18 manns tropp uten å bruke av 5-er gruppen. Hadde Bård Finne ikke kunne stille hadde det vel trolig blitt 15 år Håkon Lorentzen som hadde kommet inn i troppen siden han er eneste spissen i 5-gruppen.

Kan nevnes at Haugesund hadde en 15 åring som debuterte i fjor, tidenes yngste tippeliga spiller.

Jeg er nesten helt sikker på at Lorentzen ikke ville blitt tatt med. Og i så tilfelle enig i avgjørelsen.

Go Up