• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Bonussystemet

Started by osoerli, December 31, 2012, 16:53:29 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

I 2013 må Brann ta ein kraftig revisjon av bonussystemet.  Bonus ved opnådde 40 poeng er ein dårleg vits.  Brann fekk 42 poeng og så stoppa det opp.  Det er jo tydelege at bonus har ein effekt.  Bonusen blir oppnådd.  Men så er det stopp.

Alt anna ein bonus for meldalje i serien og cup-gull er tull.  I tillegg så hadde det kanskje vore ein ide med bonus for å redusera innslupne mål.  La oss for eksempel ha bonus på 1 million kroner for null innslupne mål til kvar spelar.  Og så blir bonusen redusert med 20.000,- pr innsluppe mål.  Dvs ved 50 innslupne mål er bonusen redusert til null.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Da blir det neppe underholdende fotball

Nixon

Brann har allerede sagt at de skal gjøre noe med bonusordningen som de har sett er for lett å oppnå. Den ble innført før sesongen i fjor da alle trodde vi var klar nedrykkskandidat, men som middelhavsfarer blir den altså hevet til et mer fornuftig nivå.

Men jeg tror ikke at oppnådd bonus hadde noe med den dårlige høsten å gjøre.
Rød makt på Hansa!

Ojo

En enkel og god løsning:

Bronse = Bonus

Sølv = Bonus

Gull = Bonus + en stor klem av Roald

Basta.

krøvel vellevold

Quote from: Ojo on December 31, 2012, 22:25:19 PM
En enkel og god løsning:

Bronse = Bonus

Sølv = Bonus

Gull = Bonus + en stor klem av Roald

Basta.

Burde vel helst vært motsatt. Gull skal jo ikke gi dårligst uttelling!
Legg ned hele klubben!

Ojo

January 01, 2013, 01:18:44 AM #5 Last Edit: March 18, 2013, 15:35:02 PM by Ojo
*

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 31, 2012, 17:02:56 PM

Jeg er av samme oppfatning. Jeg regner med at de aller fleste spillerne hater å tape, og at de ikke tok ferie ved oppnådd bonus.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on January 01, 2013, 04:45:53 AM
Quote from: Nixon on December 31, 2012, 17:02:56 PM

Jeg er av samme oppfatning. Jeg regner med at de aller fleste spillerne hater å tape, og at de ikke tok ferie ved oppnådd bonus.

Dessuten blir jo bonusen større hvis de tar 50 poeng enn 40 poeng.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Enda en grunn til at de ikke har noen grunn for å gi opp etter utbetalt bonus.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on January 01, 2013, 10:06:01 AM
Enda en grunn til at de ikke har noen grunn for å gi opp etter utbetalt bonus.

På den annen side: Forskjellen mellom 0 og 100 000 er større enn 100 000 og 102 500. (Tallene er tatt helt ut av luften). Så hvis man får 0 for 39 poeng, 100 000 for 40 poeng og 102 500 for 41 poeng, så er liksom det viktigste målet nådd ved 40. Da blir det mindre viktig om man får 40 eller litt mer enn 40 til slutt.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det er selvsagt, men som jeg sa tidligere så tror jeg de aller fleste i Brann og generellt på toppnivå har vinnerskaller som ikke tillater de å ta ferie fordi bonusen er oppnådd.

dragn

Quote from: Klaus_Brann on January 01, 2013, 12:14:22 PM
Det er selvsagt, men som jeg sa tidligere så tror jeg de aller fleste i Brann og generellt på toppnivå har vinnerskaller som ikke tillater de å ta ferie fordi bonusen er oppnådd.

Får jo håpe det er plasseringen og ikke pengene som motiverer!

dudo

En bonus som slår inn på for lavt nivå (som dagens) kan være direkte demotiverende, så det er viktig å få gjort noe med det. Ser ingen grunn til å gå bort fra systemet med antall poeng i stedet for plassering, dog. Man må belønnes utifra hva man selv presterer, og ikke av resultatet i andre kamper.

Når det gjelder bonus ut fra antall baklengs og forlengs er ikke det en dårlig idé heller. Men der tror jeg snarere det er kompetansen det går på, ikke insentiv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

January 28, 2013, 18:36:05 PM #13 Last Edit: January 28, 2013, 19:37:54 PM by osoerli
Bonus basert på inntekt bli feil. Må isåfall vera berre ein liten del av bonusen som går på dette.  Størstedelen av bonusen bør baserast på medalje i serie og gull i cup, altså kvalik til E-cup. Det skaper jo også større inntekter.
Bonus for seier og uavgjort er forsåvidt greit, men det bør kanskje skilles for heime og borte. I tillegg bør eindel av denne bonusen låses til eventuell medalje.  For eksempel 30000 for borteseier, 20000 for heimeseier, 10000 for borteuavgjort og 5000 for heimeuavgjort. Men denne bonusen blir bare utbetalt med 100% ved seriegull, 80% ved sølv og 70% ved bronse, ellers kun med 50%
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Vel, når man snakker medalje/plassering så forutsetter bonusen hva de andre lagene finner på. Da er det bedre med poengbasert bonus i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Noen tanker:

Det er jo idag slik at spillerne får bonus etter hvor mye de har spilt. Det har jo den umiddelbare effekten at det blir større kamp om plassene på laget. Men det kan også ha sine negative sider.

Et flatt system der alle i A-stallen får like mye tror jeg fører til senkede skuldre, at reservene gleder seg mer over gode resultat og generelt bedre stemning i spillergruppen.

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Go Up