• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Treningskamper 2013

Started by Nixon, November 23, 2012, 11:57:24 AM

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Go Down

nero

Quote from: Nixon on January 25, 2013, 08:31:00 AM
. For det første at Brann ikke har penger til å reise til andre TL klubber

Hva? Trodde Klovneveldet hadde reddet økonomien vår, jeg? Salg av Ojo og Austin, likevel har vi ikke råd til å møte kvalifisert motstand i oppkjøringen? Da får vi jo bare inderlig håpe at de har prioritert "den nye DM", hvis nå ikke dette er et nytt luftslott fra vår drivende dyktige ledelse..

For det andre vil også Brann øve på å føre kamper, og velger derfor svakere motstand.

;D ;D ;D Seriøst?
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

For det andre vil også Brann øve på å føre kamper, og velger derfor svakere motstand.

Det har de sagt i alle fall et par år nå, og det er greit nok. Kanskje bedre enn Andresens forsøk på å trene på å ligge under.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Basert på første treningskamp så har det ikke blitt noe bedre i vinter iallefall.
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Er det noen i Norge som kan tilby noe annet enn kunstgress i Norge før seriestart?

Gepard

Viktig å øve på å føre kamper mot adeccomotstand, vi vil jo se bra ut i Addeccoligaen neste år.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ricky

Det morsomme er at vi fortsatt garantert kun kommer til å vinne 1-0, 2-1, 3-2 (e.e.o) og lignende i NMs 1. og 2. runde mot Gneist og Varegg.

krøvel vellevold

BT har en sak i dag om Brann sine svake treningsmotstandere. Jeg skummet bare kjapt gjennom på vei til jobben, men det er visstnok flere grunner til dette. For det første at Brann ikke har penger til å reise til andre TL klubber, og de har problemer med å få disse klubbene hit fordi vi kan bare tilby kunstgress.

Men det er tydeligvis det eneste de har tenkt å øve på i vinter. Hadde jo ikke skadet å trene på å møte GODE lag også!
Legg ned hele klubben!

Christian

På Stadion må vel Brann være innstilt på å føre kamper og spille mot etablert forsvar mot de fleste.

dudo

Josimar har et intervju med Per Joar Hansen hvor han bl a snakker om viktigheten av å snakke laget opp internt f eks foran kampene mot frankrike, troen på å kunne vinne må ligge i bunn etc. I sannhet ikke et prinsipp som etterleves i Brann. Er det NOEN i organisasjon eller på tribunen som har tro på suksess?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Quote from: krakra on January 25, 2013, 13:33:46 PM
At Brann øver seg på å styre spillet mot svakere motstand må da være en selvfølge og ikke kontroversielt i det hele tatt.

Så vi bruker altså sesongoppkjøringen til å forberede oss på ...de første rundene i cupen?? For i TL er jeg redd vi ikke kommer til å møte mange lag som er klart svakere enn oss.*

*Med mindre vi får inn en dyrisk god DM og en reell erstatter for Ojo, i tillegg til en solid dose flaks sesongen gjennom. ;D
Lions led by donkeys.

krakra

Nei, jeg tror at hvis spillerne får øve seg på å dominere kamper, og lykkes med det i oppkjøringen, selv mot svakere motstand, så er det noe som kan overføres til TL. Det er et grunnspill mot etablert som må øves inn her, og da nytter det ikke å spille mot lag som har ballen 70% av kampen.
Får vi inn dette grunnspillet er det mange lag i TL som er mye dårligere enn oss. Selv med en helt ok DM.

Men vi burde selvsagt øvd på å møte disse også.

Sindre32

Det handler nok om å øve inn spillemønstere osv. i kamper der man har overtaket. I så fall er det helt ok, som Krakra sier så får man ikke øvd på å sette dette grunnspillet (eller øve inn disse offensive spillemønstrene i kamper man styrer) hvis man spiller mot gode lag som presser oss bakover på banen. Det er ikke alltid like lett å forutsi kampforløpet på forhåndt, særlig ikke mot mer kvalifisert motstand.

Xminator

Så for å få kvalifisert motstand så burde "noen" bygget en innendørs naturgressbane i gangavstand fra Flesland?

krakra

Quote from: Sindre32 on January 25, 2013, 16:51:12 PM
Det handler nok om å øve inn spillemønstere osv. i kamper der man har overtaket. I så fall er det helt ok, som Krakra sier så får man ikke øvd på å sette dette grunnspillet (eller øve inn disse offensive spillemønstrene i kamper man styrer) hvis man spiller mot gode lag som presser oss bakover på banen. Det er ikke alltid like lett å forutsi kampforløpet på forhåndt, særlig ikke mot mer kvalifisert motstand.

nero

Ja, jeg frykter at det blir en brutal oppvåkning når TL sparkes i gang..
Lions led by donkeys.

Lasaron

http://www.brann.no/latest-news/article/1phfmbjsy221z1i09izvlay572/title/pusic-starter-mot-ud-las-palmas

Flott med 4-4-2!

Dette kan jo bli et godt lag når Fakiri blir byttet med en frisk og god Demir. Soko og Haugen på sentral midt kan vise seg å bli litt lite løpssterk, men bra hvis vi skal styre kampene. Huseklepp og Larsen kan like godt bytte plass som å bli værende i disse posisjonene.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

osoerli

Er ikkje Demir tilbake frå landslagsoppdrag enno?
Får håpa Kaludjerović kjem inn for Soko ganske raskt slik at han får spela saman med mest mogleg toppa lag.  Bentley kjem vel inn på venstrekant etterkvart og Huse blir flytta opp saman med Pusic, og Larsen blir flytta ned til høgrekant og Askar ut.  Og så kjem Finne etterkvart inn for Pusic.  Drame kjem sikkert også innpå.  Og så blir det vel også bytter på stopperplass.  Tippar både Wangberg og Grønner kjem inn.  Mogleg Askar blir prøvt på høgreback.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Tipper at Askar kommer til å spille bortimot samtlige kamper på vingen. Grunn, han er den desidert beste boks til boks spilleren i stallen og det trenger vi hvis vi skal spille 4-4-2. Huskeklepp er ubrukelig på vingen i det defensive arbeidet og bør flyttes opp som spiss sporenstreks. Bentley og Larsen kan gjøre en ok jobb defensivt.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gepard

Skjønner ingeting av at LArsen skal teste på topp, dersom man skal drille inn en 4-4-2 ville det da være mye mer naturlig å teste Finne og Huseklepp vedsiden av Pusic ? To spillere som har god erfaring med å spille spiss.

Nixon

Larsen har også spilt mye spiss på Askøy og på Brann 2. Og det er vel gjerne i slike tidlige treningskamper at slike ting skal prøves ut.
Rød makt på Hansa!

osoerli

Skarsfjord har unnskyldningen klar på førehand i tilfelle tap.
http://www.brann.no/news/article/upfrnjhaj5791jzf9ous49knl/title/tv---vi-moter-et-godt-lag

"Vi møter et godt lag"

KEO

Quote from: osoerli on January 28, 2013, 22:21:23 PM
Skarsfjord har unnskyldningen klar på førehand i tilfelle tap.
http://www.brann.no/news/article/upfrnjhaj5791jzf9ous49knl/title/tv---vi-moter-et-godt-lag

"Vi møter et godt lag"

Ja reserver fra Las palmas?? tipper denne kampen ender 0-0 eller med ett mål til LP. Men det er vel bare til å vende seg til en sesong med lite underholdning.
Nu kør vi!

KEO

Las Palmas stiller med et rent reservelag, som også består av flere juniorspillere skriver BA
Skjønner ikke poenget med å spille disse kampene... man har jo større utbytte med å dele sin egen tropp i 2 å spille intern kamp!
Nu kør vi!

Huff

Quote from: KEO on January 29, 2013, 12:04:11 PM
Las Palmas stiller med et rent reservelag, som også består av flere juniorspillere skriver BA
Skjønner ikke poenget med å spille disse kampene... man har jo større utbytte med å dele sin egen tropp i 2 å spille intern kamp!

En fuckings treningskamp mot kvalifisert motstand hele jævla vinteren, det er faen meg helt utrolig. Las Palmas førstelag holder nok greit TL-nivå, men det gjør neppe et B-lag med stort innslag av juniorspillere.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

osoerli

Latterlig sesongoppkjøring

Gulløl

Fra BA:

Mål Brann 0 - 1 Tomasz Sokolowski. Og der kommer målet vi har ventet på! Erik Huseklepp finter bort en Las Palmas-spiller på venstresiden og slår en pasning 45 grader ut til Tomasz Sokolowski. Fra tolv-tretten meter bredsider han ballen lekkert i mål. Men målscoreren må sende en takk til Huseklepp, som gjør et strålende forarbeid.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Belfort

January 29, 2013, 12:39:02 PM #129 Last Edit: January 29, 2013, 12:44:47 PM by Belfort
Denne kampen kan ikke være mye verd når det er snakk om b og juniorspillere

Huff

Ser at både BT og Brann.no skryter av Haugen. Ikke så rart kanskje, dette er vel tilsvarende motstand han brillierte mot som Løv-Ham spiller for noen år siden.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

nero

Vi rundspiller oppkjøringens sterkeste motstander! Dette blir gull, dere! ;D
Lions led by donkeys.

nero

Sitat fra BA: "Rune Skarsfjord tror det blir Branns tøffeste treningskamp i vinter". Herlig.

Lions led by donkeys.

Gulløl

January 29, 2013, 12:57:48 PM #133 Last Edit: January 29, 2013, 13:02:16 PM by Gulløl

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

January 29, 2013, 13:11:46 PM #134 Last Edit: January 29, 2013, 13:14:48 PM by Gulløl
Zsolt Korcsmár tabber seg ut slik at Las Palmas reduserer. Bør ikke den mannen flyttes ned som fjerdevalg som midtstopper snart ??

Han skal juble høyt om Brann forlenger kontrakten med han til den lønnen(nærmere 2 mill) han har i dag.
Wangberg fortjener absolutt plassen ved siden av Johnsen, han var bedre en Korcsmár i fjor høst også.

Samuel Sahim-Radlinger

nero

Er du der nede og ser kampen live, herr Gulløl?
Lions led by donkeys.

Gulløl

Quote from: nero on January 29, 2013, 13:12:43 PM
Er du der nede og ser kampen live, herr Gulløl?

Nei danner meg et bilde av oppdateringene på BT, BA og Brann.no.

Samuel Sahim-Radlinger

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

January 29, 2013, 13:20:23 PM #138 Last Edit: January 29, 2013, 13:22:20 PM by Gulløl
Kjekt at Huse fikk seg et mål også. 1-3.
Finne får de siste 25 min for Larsen. Og gav målgivende like etter at han kom inn, flott forarbeid.

Samuel Sahim-Radlinger

Gepard

Mens topplag som Godset, Rbk og Molde får møte skikkelig motstand, som aspirerer lagene til bedre prestasjoner for å heve nivået, driver brann å møter fullstendig jallamotstand i vinter, det blir garantert en bråvåkning når vi skal ut mot de bedre lagene i TL i vårsesongens start.

Gulløl

Positivt.

Brann.no:
Andrija Kaludjerović har vunnet en del viktige baller for Brann på midtbanen, og har gitt et mer solid inntrykk utover i omgangen. Har åpenbart sin styrke defensivt.

Samuel Sahim-Radlinger

osoerli

BT's kommentator meiner Las Palmas var akkurat godt nok til at dette ga meining for Brann.
Sidan dette er det beste laget, bortsett frå Molde, Brann møter i oppkjøringa, gir vel neppe dei andre kampane særleg meining for Brann.

Sindre32

Quote from: Gulløl on January 29, 2013, 13:31:42 PM
Positivt.

Brann.no:
Andrija Kaludjerović har vunnet en del viktige baller for Brann på midtbanen, og har gitt et mer solid inntrykk utover i omgangen. Har åpenbart sin styrke defensivt.

Hvis vi henter ham, deretter signerer Drame senere i år, begynner vi å få et vanvittig ungt lag. Er det "Skarsfjord babes" om noen år? :D

Huff

Quote from: Sindre32 on January 29, 2013, 14:01:26 PM
Positivt.

Brann.no:

Hvis vi henter ham, deretter signerer Drame senere i år, begynner vi å få et vanvittig ungt lag. Er det "Skarsfjord babes" om noen år? :D

Vi har og svært få spillere som nærmer seg pensjonsalder, er vel kun Hassan, Mjelde og Jonsson. De resterende etablerte vil kunne være med i mange, mange år til. Er dermed mulig å se for seg et Brannlag bestående av mer eller mindre de samme spillerne om noen år, med svært mange gode unggutter.

Svært får

Sindre32

Quote from: Huff on January 29, 2013, 14:13:09 PM
Quote from: Sindre32 on January 29, 2013, 14:01:26 PM
Positivt.

Brann.no:

Vi har og svært få spillere som nærmer seg pensjonsalder, er vel kun Hassan, Mjelde og Jonsson. De resterende etablerte vil kunne være med i mange, mange år til. Er dermed mulig å se for seg et Brannlag bestående av mer eller mindre de samme spillerne om noen år, med svært mange gode unggutter.

Svært får

Hvis det er planen, så kan jo dette bli veldig moro fremover, forutsatt at de er gode nok.

dudo

Mjelde er strengt tatt ganske langt unna pensjonsalder. Vi prøver jo å førtidspensjonere han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on January 29, 2013, 14:28:50 PM
Mjelde er strengt tatt ganske langt unna pensjonsalder. Vi prøver jo å førtidspensjonere han.

Sta jævel, spørs om det går. Greit nok om han vil bli værende og virkelig kjemper innbitt for plassen, egentlig, så lenge han ikke på noen måte påvirker spillergruppen negativt er det kun en fordel.

Hatleking

Huseklepp er kalla inn i landslagtroppen. Han må ha prestert bra i dag.

dudo

Quote from: Sindre32 on January 29, 2013, 14:47:50 PM
Quote from: dudo on January 29, 2013, 14:28:50 PM

Sta jævel, spørs om det går. Greit nok om han vil bli værende og virkelig kjemper innbitt for plassen, egentlig, så lenge han ikke på noen måte påvirker spillergruppen negativt er det kun en fordel.

Ja, en kontrakt og lojalitet går begge veier. Det er greit at han får beskjed om at han ikke får fornyet kontrakt, og at han vil bli forfordelt om det er en spiller som er omtrent like god, men det er hans fordømte rett å bli til kontrakten går ut.

krakra

Mjelde spilte vel ikke i dag? Ser ikke ut som han vil få mange sjansene.

Go Up