• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort

Started by GamleErik, November 26, 2003, 16:25:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

GamleErik

Info finnes på forsiden alternativt på denne linken http://bataljonen.no/visnyhet.php?id=136
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Erik

Jeg lurer på en ting, nye sitte osv, hva i pokker betyr det?? skal de bygge sitte lengre ned at ss blir mindre???

Thorleif

For dere som ikke vet det, så er sittetribunen bak Store Stå den som går under kallenavnet "nye sitte". Det skal IKKE gjøres noe med denne tribunen i denne omgang.

howieh57

ra Sandsli, der teknikk og sleik fødes

KennethS

Quote from: "howieh57"



På vestbredden på ullevål kommer kun medlemer av Klanen inn, og de som ikkje synger bes finne seg ett annet sted og stå/sitte. Har stor tro på dette som skjer nå, alle vet at noe må skje, og nå skjer det ihvertfall noe. Kanari fansen har også egen junior stand, og det ser ut til og funke helt fint. Så kor du tar fra at BBB e banebrytende osv osv vet eg ikkje. Målet her e og få flere til og synge og eg tror dette e eneste veien og gå i øyeblikket.
tå på Brann

Bjarte

Quote from: "howieh57"


Ser ingen grunn til å gå i noen som helst skammekrok. I motsetning til andre forsøker vi i det minste å gjøre noe med stemningen på SS, som dessverre har gått i feil retning de siste årene. Vi i styret har tidligere innkalt til diskusjon rundt dette temaet og vi har latt diskusjonen gå ganske så høyt på "Tribunens røst". Signalene fra dette har vi tatt med oss i møte med Brann og i samarbeid med de kommet fram til en løsning som vi og Brann tror er bra for å øke stemningen på SS.

At vi vil motta kritikk fra enkelte er noe vi aldri kan komme unna. Det er faktisk slik her i verden at alle kan ikke få det helt slik de vil ha det til enhver tid. Så er jo spørsmålet hva du eller dere kan gjøre med det. Jo, du/dere kan stille opp på medlemsmøter og påvirke, eller på årsmøter og sende oss hodestups ut døren. Og de av dere som er voksne nok er også hjertlig velkommen til arrangementer vi har på Bataljonen Bar for å diskutere og påvirke. Men da vil jeg tilråde deg til å holde ett litt mer saklig nivå enn hva du presterer i denne tråden så langt.

Brann69

Har de skilt det på alderen. Eller kan en under 16 år betale seg inn på feltet for syngende supportere  dersom han betaler full pris og er medlem av BBB?

howieh57

ra Sandsli, der teknikk og sleik fødes

KjellMo

Quote from: "howieh57"


Hvem er stengt ute da?
Ingen er stengt ute fra noe som helst. En må bare betale mer for å stå på de beste plassene og jeg kan ikke se at det er urimelig.
GGG Travel

KennethS

Quote from: "howieh57"Og videre til Kenneth S det er ikke sånn på Ullevål at man må være medlem i klanen for å komme inn på vestbredden, dette er bare tull og fanteri fra din side.


vel eg skriver bare det eg har hørt fra en venn av meg som e medlem i klanen og e aktiv vif supporter.
tå på Brann

Bekkalokket

Howie, andre steder i Europa har de nok ikke problemer med 8-10- åringer som sitter på muren på supporterne sine tribuner ol. Har du en noenlunde voksen gjeng med fotball- supportere så tør ikke/får ikke unger lov til å stå der. En anne nting er at det er plagsomt, når jeg lirer av meg hets og banning i vill stil etter en dommerskandalefor så å se ned og hilse på naboens datter på 8.
Begynne å snakke om Apartheid! Hallo!? Du er ute å kjøre her. Få vekk barna. Har du litt erfaring så vet du også at å få til synkroniserte bevegeleser (feks:hoppingen til klanen som du sitter hjemme og ronker til) er umulig hvis de fleste er barn under 16.  Derfor kan nok dette være begynnelsen på bedre tider for SS.

PS: Hvis du lærer deg norsk så ser du også at ingen blir stengt ute, de blir bare henvist til en plass der de finner mange likesinnede. Hva er gale i det?

Ellers høres det ut som om Oslo øst hadde vært beste adresse for deg, så kan du gå på Ullevål og dyrke den fantastiske søndagsskolen klanen....

Strilen

Quote from: "howieh57"ingen andre steder i Europa er det slik, med andre ord er BBB banebrytende og jeg vil gå så langt og si de eneste som er så trangsynte at de kan finne på noe slikt. Skam dere!!!!


Fra Kanarifansen sine sider:
* KUN medlemmer av Kanari-Fansen og LSK får adgang til Kanarifeltet på langsida.

Ha backup for påstander før du vil bruke de som argument.

Chet

Som Enga-supporter kan jeg kanskje klargjøre et par ting:

Man må vise medlemskort i Klanen for å få kjøpt billett til Vestbredden (en billett per kort), så at alle og enhver slipper inn, som det ble hevdet her tidligere, medfører ikke riktighet.

Når det gjelder fordeling av plasser innad på Vestbredden er intensjonen og plassere de som synger mest og best mot midten, mens de som ikke er fullt så ivrige skal stå lenger ut på siden (er plass till i overkant av 3000 på Vestbredden). Dette har man forsøkt ordnet ved å selge sesongkort med faste plasser (seter) hvor man "forplikter" seg til å synge ved å kjøpe gode plasser. Dette har ikke fungert like godt som man håpet, mange føler synginga er for dårlig. Dette blir derfor vurdert på nytt før sesongkortsalget starter om ikke lenge. Man ønsker fortsatt de ivrigste på midten, men er usikker på hvordan man best får dette til.

monzilla

Jeg syntes at dette er et bra tiltak, og jeg forstår at 16-åringene føler seg litt dårlig behandlet, men argumentene til b.l.a. howieh57 holder ikke. Det er ingen hemmelighet at sentrum av SS består av altfor mange unge folk som er der for å føle stemingnen i stedet for å lage stemning.
De fleste litt eldre mennesker går på SS for å synge og den påstanden begrunner jeg med at forholdene på SS er såpass dårlige og det er ikke særlig dyrere å kjøpe seg noen billige sitteplasser.

Et lite tips til gjerde-problemet :
hva med å montere samme gjerder som vi har i hansa-svingen ? Vi kutter muren en meter ned og bygger gjerdet oppå den lille muren som da står igjen. Reklameskiltene står jo der fortsatt og sørger for at det blir like vanskelig å hoppe over på banen som med muren, og det som er så greit er at gjerdene er så ukonfortable å sitte på (hvis de blir plassert tett inntil reklameskiltene) at ungene rett og slett slutter å sitte der.

howieh57

Jeg kjenner folk som IKKE er medlem i verken klanen eller kanari fansen som uten problemer kommer inn på deres respektive steder på hjemmebanen. At det ikke er hold i disse påstandene er bare tull, kanskje det står på papiret at det skal utføres at bare medlemmer kommer inn, men det fungerer ikke sånn i praksis, noe jeg håper det ikke kommer til å gjøre på SS heller. Jeg sier det nok en gang at det er en skandale det styret i BBB har funnet på nå. noe mer stemmnings drepende skal man lete lenge etter. Som en konsekvens av dette kommer flere og flere til å holde seg hjemme å heller se kampen på TV og det ville være trist om det skulle skje.
ra Sandsli, der teknikk og sleik fødes

Chet


paf

Quote from: "Strilen"
Fra Kanarifansen sine sider:
* KUN medlemmer av Kanari-Fansen og LSK får adgang til Kanarifeltet på langsida.

Ha backup for påstander før du vil bruke de som argument.


En interessant utvikling er at KFL/LSK går vekk fra dette fra neste år av, men har differensierte priser slik at det er dyrere for de som ikke er medlem i KFL eller LSK... Klanen vil vel fortsatt holde på medlemskapskravet for å stå på Vestbredden, mener jeg. Jeg mener også at medlemskap er et krav på Kjernens felt på Lerkendal, men der er jeg noe mer usikker.

Yngve

Okei eg veit eg får svar frå leiinga i BBB at eg er ein negativ dust og at eg gjerne burde gjort noko før dette skjedde og blablabla..
Fyrst og fremst må eg seie eg synest det er bra at BBB i det heile gjere noko, og at dei høyrer på at suporterane klagar, men eg tykjer alikevel at det dei har gjort er heilt feil.

Eg fryktar dette vil drepe stemmninga på SS heilt.

Eg har sagt før, og eg seier det igjen, ha ein fast pris på SS, gjerne 120 kr, men ikkje ha nokon rabattar, uansett om det er student eller barn eller kva det no er. Ha ein fast pris, for då vil kun dei som er interesert i å værer på SS for synginga sin del vere der, dei andre tenkjer seg om både 1 og 2 gonger før dei kjøper bill. på SS. La heller klokkesvingen ta seg av dei rimlegare bill, med stud. pris osb. Eg sjølv er student, men eg vil, og skal stå på SS for eg vil synge!

Ein ting eg lurer på med avstenginga på SS, kva om det er meir enn 1000 mennesker som kjøper partou kort på SS? om då nokon står på felt a mens resten på felt b, kva skjer då? då vil jo mest sannsynleg stemmninga forsvinne endå meir, pga dei gjerdene er verre hondringar enn folk trur. det trur i alle tilfelle eg.

eit heilt anna spørsmål eg har er, kor mange hadde partou kort på SS i fjor? såg rbk hadde 859 i sin "kjerne" håpar SS hadde fleire..

uansett så skal eg kjøpe partoukort i år, for eg skal vere med å gjenskape stemmningha som var mot VIF, der tilogmed Hansa overdøyvde SS til tider, det var ein stoooor kamp stemmningsmessig! er det nokon som er ueinig??

Bjarte

Du skriver at du VET at vi i ledelsen i Brann Bataljonen Bergen vil kalle deg en negativ dust og bla, bla, bla. Feil! Det er faktisk ikke slik Yngve at vi i ledelsen mener at de som er uenig med oss er negative duster og det som sikkert verre er. Vi setter faktisk pris på at folk bryr seg og at de har meninger, selv om de ikke er enig med oss.

Du skriver at du frykter at dette vil drepe stemningen på SS. Men på lik linje som du frykter at det vil skje, så TROR vi at det vil gjøre sitt til for at stemningen vil ta seg opp igjen. Hadde man bare kunne sett inn i fremtiden, så hadde jo ikke dette vært et problem i det hele tatt, men så enkelt er det jo ikke. Og da må man ofte gjøre ting man TROR på. Og viser det seg i ettertid at stemningen synker med dette nye opplegget, ja da er vi de første til å krype til korset og innrømme at det vi TRODDE var en god idè viste seg å ikke være det. Men før den tid må vi ihvertfall prøve.

Billetterpriser. Tja, dette var også noe vi diskuterte nøye igjennom og etter mye om og men kom vi fram til det resultatet dere ser lagt fram i dag. Det blir liksom balansegangen mellom for lavt og for høyt, og da ender man ofte opp med det man kaller den gylne middelvei.

Dersom og når vi har solgt 900-950 sesongkort på SS skal vi heller komme tilbake til det problemet du tar opp rundt hva vi gjør om vi selger 1000 sesongkort. Men en ting skal jeg love deg, i så tilfelle skal vi nok løse det også.

Plekter

Når skal ombyggingen skje? Jeg håper den blir gjort i god tid før seriestart og ikke er planlagt til uken før. Ofte oppstår det uventede utfordringer som man kanskje trenger tid for å løse. Derfor håper jeg de starter i Januar og ikke i slutten av Mars. Noen som vet noe om dette?

Xminator

Ser jo greit ut dette.

Slik jeg leser det er det ikke aldersgrense på "supporterdelen" av SS. Jeg går ut fra at de under 16 fremdeles kan bli medlemmer, og fremdeles kan kjøpe sesongkort for midtfeltet.

Flott at noen prøver å gjøre noe for stemningen!

Stoffi

Quote from: "howieh57"Jeg kjenner folk som IKKE er medlem i verken klanen eller kanari fansen som uten problemer kommer inn på deres respektive steder på hjemmebanen. At det ikke er hold i disse påstandene er bare tull, kanskje det står på papiret at det skal utføres at bare medlemmer kommer inn, men det fungerer ikke sånn i praksis, noe jeg håper det ikke kommer til å gjøre på SS heller. Jeg sier det nok en gang at det er en skandale det styret i BBB har funnet på nå. noe mer stemmnings drepende skal man lete lenge etter. Som en konsekvens av dette kommer flere og flere til å holde seg hjemme å heller se kampen på TV og det ville være trist om det skulle skje.


Bra for deg at du kjenner folk som IKKE er medlem og kommer inn.

Du befinner deg langt ute på et jordet, howieh57, beklager å måtte si det.

Ikke bare er meningene dine helt på jordet, men det du skriver er jo også bare tull. Formuler deg skikkelig og ha oppbakking for det du sier, så vil du bli tatt mye mer seriøst.

Og det er virkelig ikke noe du kan gjøre med problemet du klager på, ettersom det store flertallet av de aktive medlemmene har en annen mening enn deg.


Jeg tror "nye" SS kommer til å bli bra, og det er utrolig bra gjort av ledelsen i BBB å faktisk utrette noe, for å redde SS.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

paf

Brann.no har også lagt ut en sak om dette i dag, og her er da informasjonen noe annerledes enn det Bataljonen har kommet med:

brann dått enn o skriver:
Quote

Et dette virkelig tilfelle? At man ikke vil slippe inn barn på feltet nærmest Hansa? Det er i så fall svært oppsiktsvekkende, og er vel nærmest noe man heller hadde forventet på Color line stadion... :-)
og videre:
Quote

Planlegges det montering av bølgebrytere, eller blir det bølgebrytere? Innsetting av benker - er det den mulige "ombyggingen" av Store Stå?

Og kan noen henvise Brann til NFFs forskrifter om beregning av tilskuerkapasitet før de begynner å snakke om kapasitet? Eventuelt sende Branns ledelse inn på Store Stå når det er 3.000 mennesker inne for å se om det er plass til dem?

Det er ikke meningen å virke gretten, men for meg som faktisk står på Store Stå er ikke disse tingene uvesentlig, og det er viktig for meg å vite hva som faktisk er tilfelle her.
Hele artikkelen på brann dått enn o finner du her: http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=3192

Thorleif

Det som står på Brann dått no ser for meg ut som noe som er knakket ned i full fart av en viss skribent på angjeldende side. Har vel lite med realitetene å gjøre ;-)

Vi får vel prøve å fortelle skribenten hva som egentlig foregår.

Men en ting Paf, det står ingenting om at ikke barn slipper inn nærmest Hansa, men det er kun en pris der. Er vel nok en gang skribenten som vel ikke har fått dette helt med seg........, og nok formulerer seg noe galt :-)

paf

Quote from: "Thorleif"Men en ting Paf, det står ingenting om at ikke barn slipper inn nærmest Hansa, men det er kun en pris der. Er vel nok en gang skribenten som vel ikke har fått dette helt med seg........, og nok formulerer seg noe galt :-)

Jeg hører hva du sier, men det virker jo ikke som du og Brann har felles forståelse av virkeligheten? Jeg tillater meg å sitere fra BAnett i dag:
Quote from: "BA"Mot «Klokkesvingen» vil det være en barnevennlig del der man kan få kjøpt både barne- og voksenbilletter. Mot Hansa-tribunen vil det være et felt for voksne. Her blir det ikke tilgang for personer under 16 år.

Med forbehold om at journalisten her kun bruker brann dått enn o som kilde; Her trengs det en presisering fra Branns side. Det virker som de ikke ser nyansene mellom "ingen barnepris" og kun adgang for voksne, men da må noen fortelle dem det, og det blir Bataljonen sin oppgave.

Thorleif

Per Arne, vi følger med vi også..... ;-) Tro det eller ei.

Det ble sendt mail til BA v/Tormod Bergersen klokken tidlig i dag, med anmodning om å korrigere teksten til korrekte opplysniger, så får vi se om det skjer noe..... Du kjenner til BA like godt som meg...... ;-)
Brann dått no vil også korrigere teksten sin i løpet av dagen.

uptas

Men dere står fortsatt fast på at alle som vil stå i midten, må melde seg inn i BBB? Synes det er merkelig at dere er så arrogante at dere vil tvinge alle som vil skape stemning inn i BBB. Folk som er medlem av ARG, Ost eller evt. nye grupperingen blir altså tvunget til å også melde seg inn i BBB.

paf

Quote from: "Thorleif"Det ble sendt mail til BA v/Tormod Bergersen klokken tidlig i dag, med anmodning om å korrigere teksten til korrekte opplysniger, så får vi se om det skjer noe..... Du kjenner til BA like godt som meg...... ;-)
Brann dått no vil også korrigere teksten sin i løpet av dagen.


Men det er jo strålende, og da vet vi hva som er rett, sant? Det viser med all mulig tydelighet hvor viktig det er at i hvert fall offisielle sider er korrekte...
Da gjenstår bare de andre tingene: Blir det bølgebrytere eller blir det ikke bølgebrytere? Er plassering av "benker" på trinnene den varslede ombygningen? Eller er sannhetsgehalten i disse opplysningene på linje med resten av saken?

Thorleif

;-) Joda..... mye rart som kan spinne avgårde når brann dått no setter ord på ting.....

QuoteDa gjenstår bare de andre tingene: Blir det bølgebrytere eller blir det ikke bølgebrytere? Er plassering av "benker" på trinnene den varslede ombygningen? Eller er sannhetsgehalten i disse opplysningene på linje med resten av saken?


Ang bølgebrytere, har Brann fått tilbud om å overta bølgebryterene fra Krohnsminde. Om disse passer inn eller ikke, og om de blir montert, det får tiden vise. Vi får håpe på at de kommer, først og fremst med tanke på sikkerhet.

Ang de berømte benkene, er dette snakk om at Brann får overta "trelemmene" fra sittetribunen på Fana Stadion dersom de skifter ut til plastikkseter der oppe. Dette er avhengig av om det blir penger til overs under "bisletrestaureringen" der. I tilfelle er det da snakk om å bruke disse lemmene til å bygge opp trinnene på SS, slik at vi kommer litt høyere opp, og ser litt bedre......

Men å kalle dette for "benker"? Vel det er det bare noen få her i verden som får til ;-)

Har også varslet Brann om at vi evt kan stille en gjeng på dugnad der oppe dersom dette blir aktuelt når disse "benkene" skal legges ut. Så ha det i bakhodet dersom dette blir aktuellt......

Håper at dette var oppklarende.

Thorleif

paf

Quote from: "Thorleif"Har også varslet Brann om at vi evt kan stille en gjeng på dugnad der oppe dersom dette blir aktuelt når disse "benkene" skal legges ut. Så ha det i bakhodet dersom dette blir aktuellt......

Håper at dette var oppklarende.

Thorleif

Det var det. Takk skal du ha! Count me in på dugnad!

KennethS

stiller også opp på dugnad!
tå på Brann

Go Up