• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sesongen 2013

Started by Xminator, October 28, 2012, 06:32:16 AM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 19:28:10 PM
Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 19:26:46 PM
Quote from: krakra on April 29, 2013, 19:22:04 PM
Vi var virkelig ikke så gode i noen av førsteomgangene. Langt ifra gode nok til at de utligner de elendige andreomgangene. Spesielt mot RBK var vi totalt sett fullstendig ræva. De var bedre enn oss i første, og gjorde hva de ville i andre.

Men for all del, du må bare mene at vi verken har vært gode eller dårlige på bortebane etter to kamper med null poeng og en målforskjell på 0-6

Jeg har bare sagt at vi har hatt to gode omganger og to dårlige.

Men for all del, du må virkelig mene at 20 minutters elendighet mot LSK betyr at de var bedre enn oss.
.De vant 2-0. Derfor var de bedre enn oss. Vi har ikke akkurat kjørt over motstander gjennom to omganger på hjemmebane heller. Blir litt ynkelig tankegang syns jeg. Bortforklaringer og fornektelse.

Vi hadde en god og en dårlig omgang mot VIF, en dårlig og knapt en god mot Odd, en god og en dårlig mot Viking også. Mot Molde var det vel to ganske middels omganger.

Vi hadde mer eller mindre kontroll mot dem alle. Joa, Odd hadde ballen. Det er hyggelig å leke litt med den, men vi hadde full kontroll.

krakra

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 19:39:36 PM
Det hadde RBK og.

I én omgang, ja. i første omgang var det relativt jevnt. Og "feige" Skarsfjord er vel den eneste treneren som så langt har kommet til Trøndelag for å spille sitt eget spill, ikke forsvare seg til poeng.

Det står det respekt av.

dragn

Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 19:42:34 PM
Det hadde RBK og.

I én omgang, ja. i første omgang var det relativt jevnt. Og "feige" Skarsfjord er vel den eneste treneren som så langt har kommet til Trøndelag for å spille sitt eget spill, ikke forsvare seg til poeng.

Det står det respekt av.

I år skapte vi 2 sjanser de 10 første minuttene, og ble assraped de neste 80. I fjor ble vi assraped de første 60-70 og var nesten involvert i kampen de siste 20. Med mål på vår eneste sjanse.

Vil ikke si at vi har mye å skryte av, selv om Skars forsåvidt var storfornøyd med Branns spill både i år og i fjor.

Synes iallefall jeg da

krakra

Det hadde RBK og.

Det står det respekt av.
En omgang? RBK var det beste laget i førsteomgang, og det eneste laget som spilte ball i andre. Vi skapte et par sjanser i starten av første omgang, men fra 20 minutter og ut var de klart best og kjørte over oss.

Tuller du? Start, med Mjelde som du mener er så dårlig, kom i langt større grad til Lerkendal med eget spill og ønske om å angripe.

Jeg syns det er litt trist hvis det vi leverte på Lerkendal er vårt eget spill.

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 20:14:44 PM
Det hadde RBK og.

Det står det respekt av.
En omgang? RBK var det beste laget i førsteomgang, og det eneste laget som spilte ball i andre. Vi skapte et par sjanser i starten av første omgang, men fra 20 minutter og ut var de klart best og kjørte over oss.

Tuller du? Start, med Mjelde som du mener er så dårlig, kom i langt større grad til Lerkendal med eget spill og ønske om å angripe.

Jeg syns det er litt trist hvis det vi leverte på Lerkendal er vårt eget spill.

krakra

Jeg vet ikke hva vi prøvde på jeg. Vanskelig å si når man ikke får til en dritt. Vi skapte to-tre sjanser og alle var på kontringer iallefall.

Det er ikke galt hvis man vinner og utspiller motstander. Taper man 4-0 og blir så til de grader rundspilt vil jeg si det er galt uansett hva ja.

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 20:40:56 PM
Jeg vet ikke hva vi prøvde på jeg. Vanskelig å si når man ikke får til en dritt. Vi skapte to-tre sjanser og alle var på kontringer iallefall.

Det er ikke galt hvis man vinner og utspiller motstander. Taper man 4-0 og blir så til de grader rundspilt vil jeg si det er galt uansett hva ja.

Vi spiller 0-0 i første omgang, en omgang vi mer eller mindre er på høyde med dem. Vi blir på ingen måte rundspilt. Påstanden min var to gode omganger over to bortekamper, ikke at vi var på høyde med RBK i en hel kamp.

krakra

Du må gjerne påstå at vi var "mer eller mindre" på høyde med RBK i førsteomgang. Det var utelukkende takket være Piotr at vi ikke lå under til pause. RBK tok over kampen etter 20-25 min og så seg aldri tilbake.

Påstanden din var at vi hadde to gode og to dårlige omganger, så vi har egentlig verken vært god eller dårlig.

krøvel vellevold

Enig med Krakra her. Det var jo bare de første 20 minuttene vi var på høyde med RBK. Det var Piotr som gjorde at vi med et nødskrik holdt 0-0 til pause.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krakra on April 29, 2013, 19:27:04 PM
Quote from: Hatleking on April 29, 2013, 19:08:27 PM
Quote from: krakra on April 29, 2013, 19:02:14 PM
Jeg vil si at vi har vørt dårlige. En målforskjell på 0-6 handler ikke bare om uttelling. Vi var elendige i andre mlt LSK og katastrofalt svake mot RBK.

Totalt sett var me betre enn LSK i kampen der. Dei hadde ein 20-minuttsperiode der dei pressa oss bakpå og fekk to mål. Resten av omgangen var me ikkje noko dårlegare - heller motsett. Første omgong var me klårt dominerande.

I RBK-kampen var me på høgde med RBK i første omgong, men fekk to tidleg imot og kollapsa, diverre.
Slike bortforklaringer kan man da gjøre med flere av hjemmekampene våre også. Odd var fult på høyde enn oss, så fikk vi en scoring på et heldig tidspunkt og luften gikk ut av dem. VIF var bedre enn oss frem til vi scoret og fikk kampen i vårt spor. Vi ble rett og slett pisset på av RBK, og jeg syns de var bedre enn oss i første omgang også.

Syns ikke vi var bedre enn LSK heller. Det var totalt sett jevnt, men når man ikke scorer i første og faller sammen i andre så er man dårlige og fortjener å tape. Det er alt for dårlig.

Verken me eller Odd var noko farlege i det heile. Dei hadde meir ball, men kom aldri til sjanser. Dei var aldri farlige og har ikkje det same offensive potensialet som oss. Både i LSK- og RBK-kampen hadde me fleire store sjanser som me burde ha fått uttelling på.

LSK var totalt sett dårlegare enn Brann den kampen. Det bør vera ganske soleklårt, men det er lett å sjå raudt etter ein kollaps og gløyme det som faktisk hende.

Hatleking

Quote from: krakra on April 29, 2013, 20:52:59 PM
Du må gjerne påstå at vi var "mer eller mindre" på høyde med RBK i førsteomgang. Det var utelukkende takket være Piotr at vi ikke lå under til pause. RBK tok over kampen etter 20-25 min og så seg aldri tilbake.

Påstanden din var at vi hadde to gode og to dårlige omganger, så vi har egentlig verken vært god eller dårlig.

Piotr var flink, men ikkje kvar ein redning der var fantomredningar. Det var ein del TV-redningar som definitivt hadde vore dårlege keeperprestasjonar dersom det hadde blitt mål. Huseklepp åleine hadde vel eit to gigantsjanser som han burde ha sett tidleg.

krakra

Hatleking

Quote from: krakra on April 29, 2013, 21:18:22 PM

Vil seie at sjansane til Huseklepp var større enn mange av desse 'fantomredningane' til Piotr. Når han først gjer ein verkeleg god redning, er plutseleg alle redningar fantastiske redningar når ein er ein kulthelt.

krakra

April 29, 2013, 21:21:23 PM #414 Last Edit: April 29, 2013, 21:29:20 PM by krakra
http://www.brann.no/free/videoId/v14pc58klhbg1hr4kgvqxdhfc

Dette er oppsummeringen fra kampen. Frem til 4.10 er førsteomgang. Jevnt?

Hatleking

Quote from: krakra on April 29, 2013, 21:21:23 PM

Det er den same oppsummeringa som eg såg i ei trønderavis. Det er neppe Brann som står for den. Du meiner vel at Brann hadde meir enn ein sjanse i første omgang?

krakra

Quote from: Hatleking on April 29, 2013, 21:36:52 PM

Det er den same oppsummeringa som eg såg i ei trønderavis. Det er neppe Brann som står for den. Du meiner vel at Brann hadde meir enn ein sjanse i første omgang?
Vi hadde vel to.

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on April 29, 2013, 21:13:50 PM
Enig med Krakra her. Det var jo bare de første 20 minuttene vi var på høyde med RBK. Det var Piotr som gjorde at vi med et nødskrik holdt 0-0 til pause.

Jeg fikk ikke sett kampen siden jeg var på reis, men fulgte den på livetekstoppdateringer. Var ekstremt tydelig at Piotr var man of the match allerede etter første omgang.
Ka du ve?

Yngve

Quote from: krakra on April 29, 2013, 21:44:13 PM
Quote from: Hatleking on April 29, 2013, 21:36:52 PM

Vi hadde vel to.

Me hadde vel i alle fall tre sjansar. Sævarson bomma jo på ballen i perfekt posisjon.

Tek eg heilt feil når eg hevdar at Huseklepp hadde til saman tre store sjansar i fyrste omgang?

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

krøvel vellevold

Forskjellen på Branns og RBKs missede sjanser var at våre avslutninger ikke var i nærheten av å bli mål, mens RBKs var det.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

RBK hadde flere, men de fleste av de var skudd fra lengre hold, mens vi vel hadde 3 eller 4 vi spilte oss til innafor 16. meteren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on April 29, 2013, 22:20:44 PM
Forskjellen på Branns og RBKs missede sjanser var at våre avslutninger ikke var i nærheten av å bli mål, mens RBKs var det.

Definér det. Mange av Piotr sine 'superredningar' hadde vore keepertabbar og iallfall svakt keeperspel om dei hadde gått inn. Me hadde - som nokon sa her - fleire farlege situasjonar som nok i botn og grunn gjerne var enda meir farlege. Ikkje sei meg at dei vådeskot som treff midt på keeper frå langt hald er farlegare enn situasjonen med Sævarsson der han bommar på ballen ved kloss hald.

krakra

Klaus_Brann

Det var ikke død vinkel, og det er da fortsatt en stor sjanse uavhengig av om han treffer ballen eller ei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Død vinkel var det kanskje ikke, men det var ikke en god avslutningsposisjon. Syns ikke det var en spesielt stor sjanse. Når det gjelder Huses sjanser kom alle før 15 min var spilt. Etter det var Sævarssons halvsjanse alt vi skapte resten av kampen.

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on April 29, 2013, 23:49:09 PM

Definér det. Mange av Piotr sine 'superredningar' hadde vore keepertabbar og iallfall svakt keeperspel om dei hadde gått inn. Me hadde - som nokon sa her - fleire farlege situasjonar som nok i botn og grunn gjerne var enda meir farlege. Ikkje sei meg at dei vådeskot som treff midt på keeper frå langt hald er farlegare enn situasjonen med Sævarsson der han bommar på ballen ved kloss hald.

Som f.eks. RBKs avslutning som gikk såvidt utenfor fordi Piotr fikk en fot på ballen?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2013, 03:58:05 AM
Quote from: Hatleking on April 29, 2013, 23:49:09 PM

Som f.eks. RBKs avslutning som gikk såvidt utenfor fordi Piotr fikk en fot på ballen?

Så den i oppsummeringen tidligere, og ble mer truffet enn at han reddet den.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 30, 2013, 00:47:06 AM
Død vinkel var det kanskje ikke, men det var ikke en god avslutningsposisjon. Syns ikke det var en spesielt stor sjanse. Når det gjelder Huses sjanser kom alle før 15 min var spilt. Etter det var Sævarssons halvsjanse alt vi skapte resten av kampen.

Når du er noen få meter fra mål uten forsvarsspillere mellom er det en stor sjanse.
Apropos sjanser resten av kampen er det ikke jeg som har sagt at vi var like gode som RBK i første, så det får du ta med Sindre.

Tom C

Såvidt jeg kan slå fast etter de noen-og-tredve siste innleggene, så gjorde vi en ganske dårlig kamp mot RBK på Lerkendal. Kan også slå fast at det finnes en del forum-onanister her, som er mer interessert i å kverulere og spikke fliser enn å diskutere fotball.
Aldri mer Obos....

Xminator

Vi hadde en kamp på Lerkendal som ble preget av mål. Kampbildet hadde neppe vert det samme med en tidlig Brannscoring - som vi hadde sjanser og en god førsteomgang til å klare.

Det er uansett vann under broen. Siste kamp hadde ok sjanseskaping, men de som trekker fra "dårlig" til "ok" kommer ikke før etter at vi scorer - sent. For meg forsterker det inntrykket av ett Brannlag som sliter med å komme til sjansene. Så jeg har ingen problemer med å se for meg at Brann kan få dårlige kamprekker også i årets bingoliga.

ostraume

Jeg har falt litt av her. Hva går egentlig diskusjonen ut på? Hvor jevn 1. omgang mot Bartepakket var? Lett: Sjansemessig var det rimelig jevnt, spillemessig var Bartene klart best. Og i 2. omgang så kjørte de over oss.

Når det gjelder bortekampen mot LSK var vi klart best i 1. omgang, en meget god prestasjon på bortebane, men desverre 0-0 til pause. Så får LSK 20 gode minutter der de og putter 2 mål. Kampen er avgjort, og vi får, totalt sett, et noe uheldig tap.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Godt oppsummert. Diskusjonen gikk visst ut på om dette gir belegg for å hevde at vi så langt har spilt to gode og to dårlige omganger på bortebane så langt.

Selv synes jeg at vi var ok i første mot RBK, og med en Huseklepp i form, kunne vi fort scoret både ett og to der, mens vi var pissedårlig i andre. Mot LSK synes jeg vi rett og slett var uheldig. Vi burde hatt både straffe og scoring i første omgang, og selv om vi falt nedpå i første del av andre omgang og slapp inn et par unødvendige mål, så synes jeg vi gjorde en bra innsats sett under ett.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Fra kampreferatet til RBK - Brann på brann.no:

Og det er dette inntrykket jeg også har. De første vel 20 minuttene bølget det frem og tilbake, og etter dette var det bare RBK. Bl.a. hadde jo Piotr et par redninger der han bare såvidt fikk slått til corner.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: Xminator on April 30, 2013, 07:57:43 AM
Det er uansett vann under broen. Siste kamp hadde ok sjanseskaping, men de som trekker fra "dårlig" til "ok" kommer ikke før etter at vi scorer - sent. For meg forsterker det inntrykket av ett Brannlag som sliter med å komme til sjansene. Så jeg har ingen problemer med å se for meg at Brann kan få dårlige kamprekker også i årets bingoliga.

Og det er skremmende om vi bare skaper sjanser når motstander må jage mål. Tenker det er en sammenheng der med at vi aldri har snudd en kamp når vi har kommet under på bortebane under skarsfjord. Var det 0-2-18 jeg så?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 30, 2013, 10:02:14 AM

Og det er skremmende om vi bare skaper sjanser når motstander må jage mål. Tenker det er en sammenheng der med at vi aldri har snudd en kamp når vi har kommet under på bortebane under skarsfjord. Var det 0-2-18 jeg så?

Mot FFK i fjor lå vi nå under både 0-1 og 1-2.
Legg ned hele klubben!

dudo

Det er sant. Var det 1-2-18 jeg så da? :p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: dudo on April 30, 2013, 10:02:14 AM

Og det er skremmende om vi bare skaper sjanser når motstander må jage mål.

Nå snakker du om bortebane antar jeg? Vi har jo vunnet enormt mye hjemme, og der møter vi lag som stort sett legger seg bakpå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Quote from: dudo on April 30, 2013, 10:48:34 AM
Det er sant. Var det 1-2-18 jeg så da? :p

For å ta 2012, og det lette først.
Vi spilte 1 uavgjort 0-0, så ingen endring i kampbilde.
I 9 kamper tok motstander ledelsen uten at vi utlignet.
I 5 kamper tok vi ledelsen uten at motstander utlignet.

Så det litt mer avanserte, kamper der kampbildet snur. Teller da hver snuoperasjon, så samme kamp kan telles flere ganger (som mot FFK).

Brann tok ledelsen - motstander utlignet - Brann tok ledelsen - 6 ganger
Brann tok ledelsen - motstander snur til ledelse - 5 ganger
Brann tok ledelsen - kampen ender uavgjort - 1 gang

Motstander tar ledelsen - Brann utlignet- Brann to ledelsen - 5 ganger
Motstander tar ledelsen - Brann utligner - Motstander tar ledelsen - 5 ganger
Motstander tar ledelsen - kampen ender uavgjort - 1 gang.

Så i 14 av 30 kamper var det enten eller, med overvekt på at Brann ikke klarte å slå tilbake.
De andre 16 kampene er jo så jevnt fordelt at det kunne vert terningkast.

Til nå i år har vi vert enten eller. Noe som er helt greit om vi vinner 2 for hver vi taper. Men om det er ett mønster i dette så tror jeg det har litt med spillertyper å gjøre, Ojo var en helt annen spisstype enn vi har nå, og Bentley var også en spiller som skapte mye i trekkene før sjansene kom. Jeg tror vi er litt for trauste på for mange offensive posisjoner og er veldig avhengige av Larsen i form for å ha noe i overtall. Askar er en jobbespiller, Nordkvelle også, og da faller det offensive uforutsigbare på Huseklepp. Duellene vinner ikke Pusic ofte nok til å gjøre en forskjell over tid. Midtbanen blir i år hengende litt dypere, så de sliter med å komme i angrep. Og Finne er nok også avhengig av ett litt åpnere kampbilde for å gjøre den store forskjellen. Han er likevel nyttig når kamper skal snus, men det forutsetter at andre sørger for at Brann får ballen i farlig posisjon.
I sum tror jeg årets Brannlag er hakket dårligere til å snu kamper. Men formasjonsendring kan bety at vi ikke like lett havner i kamper der vi får snudd fordelaktig resultat mot oss, så de to tingene kan oppveie hverandre.
Jeg blir likevel overrasket om vi ikke snur en kamp - eller mister en ledelse denne sesongen. Det er ingen grunn til å gå hjem når første lag scorer... Det er også rikelig talent i Brannlaget til å kunne gjøre slike umulige snuoperasjoner som å ta igjen 2 mål siste 10 minutter. Fotballen er heldigvis rund, eller hadde jeg nok mistet interessen for fotball for lenge siden...

dudo

Tallene gikk vel på pauseresultat og fulltid på bortebane. Mener bestemt det var her inne jeg så det referert.

Tom C

Takk, det var faktisk veldig interessant lesning. Hadde dog vært enda mer interessant om du kunne splittet det opp i hjemme/borte, ettersom Brann er et helt annet lag på hjemmebane kontra borte.

Det er èn ting med myter som sier f.eks at Brann er elendige på å holde på ledelser e.l., men det er en annen ting å få de kalde fakta på bordet. :)
Aldri mer Obos....

Hatleking

http://fotball.bt.no/blogg/lars_tjaernaas/article278169.ece

Lars Tjernås har laga eit foreløpig TL-lag beståande av dei beste spelarane etter 6 kampar. Er de einige med laget?

Personleg ville eg iallfall sett Badji her. Han har vore stor i så godt som kvar kamp. Eg trur nok at Mike Jensen på Rosenborg hadde fortent ein plass òg.

Ojo

Quote from: Hatleking on April 30, 2013, 17:55:50 PM
http://fotball.bt.no/blogg/lars_tjaernaas/article278169.ece

Lars Tjernås har laga eit foreløpig TL-lag beståande av dei beste spelarane etter 6 kampar. Er de einige med laget?

Personleg ville eg iallfall sett Badji her. Han har vore stor i så godt som kvar kamp. Eg trur nok at Mike Jensen på Rosenborg hadde fortent ein plass òg.

Berisha i stedet for Gytkjær, som tross alt har vært meget god i DENNE måneden. Berisha hadde sin meste kamp i mars.

dragn

Gytkjær for Berisha, Deila for Jønsson og Stefan Johansen for Ibrahim

Ojo

Altså Gytkjær inn for Berisha. Hehe.

Markmus

Da vet vi at spillerne synger "Hode, skulder, kne og tå" etter en seier :)

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6630591.ece
Ka du ve?

Gulløl

Litt morsomt med CMore som har hatt fokus i et par av sendingene sine at dette er noe nytt Brann spillerne har begynt med som de "har avslørt". Og så bommer de med nesten 40 år  ;D. Vi som har fulgt Brann tett i en haug med år (i motsetning til noen CMore journalister) har lenge vist at dette er en gammel tradisjon. Tv2 viste dette første gang for mange år siden og Brann TV har vist det flere ganger siste årene. Så CMore, dette er årets velkommen etter  ::)
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

Morsomt at vi endelig fikk historien bak den og ikke minst "oversettelsen".

Nixon

http://www.wideroe.no/kampanje/fly-til-bortekampen-2for1

Widerøe med flott 2 for 1 kampanje på borteturbilletter!
Rød makt på Hansa!

Go Up