• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

FFK - Brann, mandag 22.10.2012

Started by Wingfoot, October 19, 2012, 13:50:46 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Håplaust å starte med Huseklepp. La oss heller få han i gong til neste sesong i vinterpausa.

stigh

Quote from: roaldinho on October 22, 2012, 19:16:39 PM
Quote from: Nixon on October 22, 2012, 19:15:54 PM
Ja, det er kanskje best med Bentley dersom Larsen må gå ut.

Jepp, for Skars går ikke over til 4-4-2.

jøsss tror jaggy skars gikk over til 4-4-2 i følge langli

Hatleking

Det er kva me får med Bentley... Ei kjempekontring spolert.

Spelaren

Bentleyen vår står i feil gir. Flott kontringsmulighet men han snur ræven til og surrer rundt.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Bentley ikkje like interessert som Larsen til å ta kontringen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

En kan si mye negativt om Brann, men ut fra sjanser er det ganske utrolig at vi ligger under 0-1 i andre omgang.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Christian

Hvem var det som var så skråsikker på at Bentley var i form. Han skjuler det i så fall godt.

Hatleking

Han har vel aldri vore ein kontringsspelar.

Spelaren

Det er Fredrikstad som har tatt initiativet det siste kvarteret. Me begynner å måke meiningslause baller igjen, sjelden over midtstreken.

Huff

Omleggingen til 4-4-2 har vært en fiasko
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Hatleking

Me mista mykje då Larsen gjekk ut. Allereie nøkkelspelar, nesten.

stigh

dette kan vi jo bruke som trening til å  ri på en ledelse FFK må frem å score spent å se hvordan vi klare de..

Spelaren

Grorud får lov å skubbe litt i Jonsson på den headingen der, ja.

Christian

Soko i  90 minutter, forresten? Ikkje rart om det går litt dårligere mot slutten.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Miller

Quote from: roaldinho on October 22, 2012, 19:08:55 PM
Fantastisk teknikk på Larsen. Gleder meg til å se han fremover. Bør spille fra start resten av sesongen.

Store ord ...

Huff

Quote from: Christian on October 22, 2012, 19:34:23 PM
Soko i  90 minutter, forresten? Ikkje rart om det går litt dårligere mot slutten.

I tillegg har han vært svak.

Jonsson er og svak, og det er ikke første gang i år. Synes han har vært en stor skuffelse etter en løfterik start.

Spelaren

osoerli

Med tanke på drittsekkscoringa til Fredrikstad på 3-3 er det fullt fortent.

Klaus_Brann

Utflyttetbergenser

Nesten trist å si det, men bra Askar ble skadet slik at K. Larsen fikk muligheten til å spille på seg litt selvtillit :)
For en herlig avslutning!!

Gulløl

Fy faen hvor god vi er på overtid !  8)
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

SK

Komisk, men ingen tvil om at vi fortjente å vinne denne kampen.

krakra

Quote from: Huff on October 22, 2012, 19:38:33 PM
Quote from: Christian on October 22, 2012, 19:34:23 PM
Soko i  90 minutter, forresten? Ikkje rart om det går litt dårligere mot slutten.

I tillegg har han vært svak.

Jonsson er og svak, og det er ikke første gang i år. Synes han har vært en stor skuffelse etter en løfterik start.
Jonsson har vært dårlig ettet det siste skadeavbrekket

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on October 22, 2012, 19:44:36 PM
Horn med innsiktsfull analyse.

Ja, for en løk. Mener de burde vunnet med 2-3 mål og at det var ufattelig at de ikke gjorde det. Haha.

Huff

Belfort

Vi har utviklet en herlig egenskap med å avgjøre kamper men det vi gjør underveis i kampene er jævla ymse

Spelaren

Fredrikstads trener vekter ordene langt bedre enn kapteinen sin, i det minste.

Hatleking

Første omgong var dårleg. Andre var bra. Ekstra positivt med Larsen. Elles var det mykje dårleg defensivt.

Christian

Ja, Horn var fin der, men det går vel på kontoen for latterlig surt mål imot på overtid. Festlig avslutning. Tredje overtidsseieren i høst? Nå også på bortebane.

Xminator

Derfor skal Bentley være på banen...

Ideelt sett skulle vi avsluttet med Larsen også, men skader kan man ikke gardere seg mot.

Sævarsson og Demir bør være selvskrevne på banen når de er skadefrie. Demir gjør en god jobb og skulle hatt frispark før 3-3.
Midtstopperparet er vanskelig. De tre førstevalgene har alle vert noe ustabile, men jeg liker innstillingen til Wangberg.
På midten seiler bør Bentley og Larsen være førstevalg på kantene. Sokolowski er også bankers. Hvem som skal spille ved siden av ham er mer åpent. Om Haugen var "på", så ville jeg stemt på ham, men denne kampen er desverre en ny avkamp for hans del. En spillertype som Haugen må stå mer frem og ville ha ball! Det er nok Nordkvelle som er den som utfyller Sokolowski best nå, men det er store mangler i spillet hans også.

På topp bør vi starte som vi avslutter. Huseklepp og Ojo, så ett bytte der Finne kommer inn mot Huseklepp siste 15-20 minutter.

krakra

Huse bør ut av laget og opp på tredemøllen. Bidrar med ingenting i dag også. Forutenom å såvidt sette en straffe. Tung i steget.

Huff

Synes soko var langt svakere enn haugen i dag, uten at haugen var spesielt god av den grunn. I form er soko god, meget god, men hvor ofte er han i form? Vi har ikke klart å få kontroll på skadene hans og da er han gjerne i form i mellom fem og femten kamper per sesong. Jeg synes ikke han er noe å satse på så lenge han er en kjeks.

Hatleking

Eg er heilt einig. Så lenge han er like skadeutsatt, er det betre å heller hente noko skikkeleg bra og la ungdommane fylle på.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 22, 2012, 19:57:34 PM
Huse bør ut av laget og opp på tredemøllen. Bidrar med ingenting i dag også. Forutenom å såvidt sette en straffe. Tung i steget.

Forutenom straffemål og assist. Nei nei.

Xminator

Huseklepp spiller på feil plass. La ham lure seg i form rundt Ojo. Så kan Finne ta siste 15.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on October 22, 2012, 20:09:40 PM
Quote from: krakra on October 22, 2012, 19:57:34 PM

Forutenom straffemål og assist. Nei nei.

Definitivt tyngre i steget enn i sin beste form. Men å si at han ikke bidro med noenting er å ta vel mye i. Jeg synes han prøver og lykkes med mer nå enn tidligere. Kan bli viktig i de siste kampene.

For å si de sånn. Han klarte da med sine tunge steg å hente opp Larsen sin ikke akkurat følsomme pasning og sende den direkte tilbake som målgivende. Bentley hadde sannsynligvis stoppet opp og ødelagt hele kontringen
Rød makt på Hansa!

dudo

BT traff for øvrig med hele syv av elleve spillere i elleveren i dagens BT. Imponerende å ha med både Bentley, Demir, Hassan og Nordkvelle fra start.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Ingen sier at han er i toppform nei, men å si at han ikke bidro med noe er ikke bare å ta i, det er fjas og tullball da han som du er inne på, ikke bare assisterte, men gjorde en god jobb ved å klare å assistere.

OmOssSjølOgHansaøl

Uten å ha sett annet enn oppsummeringen, ser da dette ut til å ha vært en morsom kamp: Svakt defensivt av begge lag, mange store sjanser og mange mål.

Så lenge vi vinner på bortebane og Larsen gjør de tingene han gjør i denne kampen, må man da være fornøyd! :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

Nja. Jeg blir ikke så veldig underholdt av den elendige defensive organiseringen vår. Det er hakk i platen fra min side, men jeg aner virkelig ikke hva skarsfjord tilfører dette laget. Tilfeldig defensivt spill gir ekstremt mange baklengs, mens individualistene våre på topp vil prestere like bra under hvilken som helst annen leder. Det er ikke snakk om å være i nærheten av å ha et maskineri som maler og maler motstanden i stykker.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Nei, vi mangler organisering i alle ledd. Desverre. Men han ville ikke vært den første hovedtreneren med mangler på akkurat det punktet. Jonsson skal visstnok kunne takke assistentene sine for det gode spillet i Stabæk og i RBK har han ikke fått det til å flyte på samme måte i det hele tatt, Høgmo skal visstnok også være nødt til å dele mye av æren med sin assistent. I Mjeldes regjeringstid var det angivelig Steffensen som stod for mye av det fotballfaglige.
Så vi trenger ikke nødvendigvis hente en ny hovedtrener, men forsterke teamet med en som kan fotballorganisering. Verken Steffensen eller Hansson har sine styrker på dette området.

Og jeg har sagt det før. Jeg tror ikke vi trenger å gå over bekken for å hente vann. Andrelaget har spilt strålende fotball i en årrekke. Før Bakkerud kom. Så å forfremme Helge Nilsen til a-laget og heller forsterke trenerteamet til jr-laget tror jeg kan være en løsning.

dudo

Nilsen til A og Hassan til jr.? Kan være en løsning, men vi trenger også kompetanse defensivt, og da kanskje spesielt på dødball. Og så er det vel snart på tide at vi lærer oss innkast.

krakra

Nja. Nilsen skulle jo være ekspert defensivt, men målene rant inn. Jeg begynner å tro at defensiv organisering er håpløst i Brann. De sliter jo med det helt ned til guttelagsnivå.

dudo

Tom C

8-5 i sjanser til Brann, ifølge VG. Lurer på om Horn kommer til å klage de inn til pressens faglige utvalg...?

Forøvrig en typisk Brann-kamp. Varierer fra det tragi-komiske til det fantastiske. Dersom vi klarer å stable på beina en noenlunde defensiv struktur en eller annen gang, så kan det jo omsider bli til noe dette laget. Kanskje det er det som skal skje i 2015?
Aldri mer Obos....

osoerli

October 23, 2012, 08:03:06 AM #198 Last Edit: October 23, 2012, 08:21:08 AM by osoerli
Eg ser på første Fredriksstadmålet om igjen  og om igjen.  Det er for mykje rygging, lavt press og bytte av ansvar.  Eigentleg blackout hos 3 forsvararar samstundes.  Stopperane fell for lavt for tidleg.  Jonsson skal gå tett i ballførar tidleg, Korcen skal trekka mot målscorer.  Då vil nok innleggaren få ballen tidlegare, og her har Sævarsson stor nok fart til å ta han ut.  I staden så bytter Jonsson og Sævarsson plass, og Korcen trekker også mot ballen, så når innlegget kjem er det 2 mann som kan scora enkelt.  Det er overraskande at det ikkje er noko som helst kommunikasjon bak der.  Kaptein Jonsson skal ta kommandoen og peika både kor Sævarsson og Korcen skal gå.  Det ser ikkje ut som dei øver posisjonering i forsvarsspel overhodet.  Hårreisande forsvarsspel på nivå med laget til dotter mi på 16.

Sokolowski kan også godt setja større fart, men vil nok neppe nå fram uansett.  Men eg ser ingen grunn til at han skal spara på kreftene her.  Wangberg vil nok uansett ikkje nå fram.  Må jo også leggja til at når kontringen går står begge våre DM'er for høgt samstundes.  Mjelde er lengst framme, då skulle Soko lugge ca 10m lenger bak tenker eg.

Eg syns Wangberg er flinkare til å dirigera forsvaret enn nokon av dei andre der bak.  Han er nok rett og slett betre opplært i RBK.  Han må få fast plass i midten.

ostraume

Quote from: dudo on October 22, 2012, 23:15:57 PM
Nja. Jeg blir ikke så veldig underholdt av den elendige defensive organiseringen vår. Det er hakk i platen fra min side, men jeg aner virkelig ikke hva skarsfjord tilfører dette laget. Tilfeldig defensivt spill gir ekstremt mange baklengs, mens individualistene våre på topp vil prestere like bra under hvilken som helst annen leder. Det er ikke snakk om å være i nærheten av å ha et maskineri som maler og maler motstanden i stykker.

Hakk i platen indeed. Grunnen til at vi slipper til så mye mål er jo nettopp at vi har ekstremt offensive backer som gir fra seg rom. Og kanter som er ekstremt fremadretted. Pluss at kvaliteten på midtstopperne er for svak. Og DMene for trege. Hva vil du gjøre med dette? Få inn en Hodgson-type som nekter backene å gå over midtstreken? Kvitte deg med ving-vingene våre og hente Martin Knudsen-typer for å få bedre balanse?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up