• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann-Lillestrøm mandag 29. oktober kl. 1900 (27.runde)

Started by olebrann3, October 16, 2012, 20:32:55 PM

0 Members and 34 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Quote from: Huff on October 30, 2012, 00:08:07 AM
Har selvsagt sett Brann spille bedre, men slik jeg ser det er det Brann presterer i første det mest positive forsøket på å spille fin fotball siden Mjelde var Branntrener, vi er og klart bedre enn LSK, dominerer i banespillet og jeg har 6-2 i sjanser etter første.

I andre er det ein annan soge, antar en fikk beskjed om å spille med mindre risiko, og i tillegg er de to første byttene rimelig katastrofale. Ser i allefall ingen grunn til at det er det psykiske som skal ha spilt inn ift forskjellen på første og andre da jeg ikke ser at spillerne hadde noe press på seg. Antar dermed at kamplederen vår må ta skylden for at vi surret dette vekk.

Av spillerne synes jeg Soko og Ojo var de eneste som var svake i begge omganger, resten var direkte gode eller bra i første og relativt svake i andre. Mjelde et godt eksempel da han var meget svak i andre og meget god i første. Byttene er -foruten Mjelde- uforståelige, og Barmen-byttet kom altfor sent.

Henger meg på denne. Presis beskrivelse. Det eneste som mangler er skryt av Demir, som var bra i dag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SK

Quote from: dudo on October 30, 2012, 00:10:38 AM
Quote from: SK on October 30, 2012, 00:06:19 AM
Quote from: dudo on October 29, 2012, 23:54:23 PM
Quote from: SK on October 29, 2012, 23:49:42 PM
Quote from: dudo on October 29, 2012, 23:41:20 PM
Quote from: SK on October 29, 2012, 23:15:54 PM
Det hjelper ikke å ha evnen til noe hvis man ikke gjør det. Haugen kan ikke være fredet for å bli byttet ut fordi han har evnen til å slå pasninger, all den tid det han presterer ute på banen ikke er godt nok.

Ojo, anyone? ;)

Hvem mener du skulle erstattet Ojo?

Må få med deg smileyen. I dag heller hadde vi ingen som kunne erstatte han.

Ellers tror jeg vi må ha sett to forskjellige kamper. Larsen og Haugen sto i mine øyne bak veldig mye av det som ble skapt i dag.

Den første halvtimen av kampen bidro de med en del, men i andre omgang kom de opp med null og niks. Byttene må jo baseres på det, og ikke på hva som skjedde langt tidligere i kampen.

Det er jo beviselig feil. Larsen satt opp i alle fall ett angrep, og skaffet noen cornere i andre omgang. Haugen hadde flere gjennomspill som kunne blitt til noe.

Sokolowski og Mjelde var forferdelig dårlige i andre omgang. Haugen var bedre. Jeg må innrømme at jeg sliter litt med at dette i det hele tatt diskuteres.

Man ser det man vil se - det er ingenting nytt at Larsen og spesielt Haugen, men også andre unggutter, snakkes opp av flere her på forumet i forbindelse med prestasjonene på banen. Dette føyer seg bare inn i en lang rekke. Som før nevnt handler jo diskusjonen ikke bare om spiller vs spiller, men også om hvilke roller vi trengte forsterkninger i. Haugen og Larsen var naturlige bytter da det var helt åpenbart at vi trengte friskt blod inn på de plassene de spilte på.

krakra

Quote from: SK on October 30, 2012, 00:10:19 AM
Quote from: krakra on October 29, 2012, 23:57:33 PM
Quote from: SK on October 29, 2012, 23:49:12 PM
Quote from: krakra on October 29, 2012, 23:36:59 PM
Quote from: SK on October 29, 2012, 23:15:54 PM
Det hjelper ikke å ha evnen til noe hvis man ikke gjør det. Haugen kan ikke være fredet for å bli byttet ut fordi han har evnen til å slå pasninger, all den tid det han presterer ute på banen ikke er godt nok.
Ehm. Vi ser da stadig at mer etablerte spillere får fortsette selv om de ikke presterer fordi de -kan- skape noe.

Det er en taktisk bommert å bytte ut de to eneste som kan skape noe ut av intet, med to spillere som er veldig lite skapende.(Og ja, Bentley er lite skapende, men har vært en eksepsjonell avslutter i år) i en kamp der vi sliter med å skape noe.

Og Haugen skal selvfølgelig ikke være fredet for å bli tatt av. Trenger vi mer duellstyrke er han en naturlig spiller å ta av. Når vi sliter med å skape noe er derimot verken han eller Larsen naturlige bytter ut. Spesielt ikke når det er dårligere spillere på midtbanen som ikke har de ferdighetene vi mangler.
Haugen og Larsen var totalt sett blant våre aller mest skapende. Kanskje de to mestskapende. I andreomgang var det ingen som skapte noe særlig, men sjansen for at Haugen eller Larsen plutselig skulle finne på noe var mye, mye høyere enn at Mjelde eller Soko skulle gjøre det. Eller høyrekant-Kvelle.

Soko og Mjelde spilte jo DM - ikke så rart da at de skaper mindre enn folk som har mer offensive roller i laget. Nordkvelle ga oss etterlengtet fart da han kom inn og var, selv om han ikke skapte noe særlig han heller, bedre enn det Haugen og Larsen var på det tidspunktet av kampen.
Ja, men de skal bidra på andre områder som de ikke bidro med. Pasningskvaliteten deres var skrekkelig og LSK fikk utover omgangen løpe rett igjennom midtbanen vår. De bidro ikke med noen verdens ting. Forutenom å gi bort en scoring.

Og det er ingen som har kritisert at Kvelle kom inn, kritikken går på hvem som gikk av. Det smarte hadde vært å ta av en av DMene og flytte Haugen ned, og bruke Kvelle på OM. Da hadde vi økt pasningskvaliteten sentralt, og Kvelle hadde fått spille i en posisjon han faktisk behersker.

dudo

Nei, det åpenbare var at vi trengte nytt blod på DMene, som hverken fikk tak i ballen, eller greide å behandle den på noen fornuftig måte når de først hadde den. Presset var omtrent fraværende - utenom hos Haugen, som gjorde en bedre defensiv kamp enn på lenge.

Og at Nordkvelle kommer inn på ving er jo uansett helt håpløst. Huse hadde gått seg fast på venstrekanten, og kunne gått over på høyre om vi fikk inn Bentley på venstre i stedet. Med Haugen ned i midtbaneleddet kunne vi også fått en midtbanespiller som evnet å slå kantene igjennom.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Hadde vi satt inn Kvelle for Mjelde, flyttet Haugen ned til DM og satt Kvelle på OM hadde vi forsterket det offensive leddet og DM-leddet, og Kvelle hadde fått spille der han faktisk presterer. Et kinderegg-bytte i forhold til det Skars gjorde.

SK

Tror ikke Haugen ned på DM hadde hjulpet - han var svak da han ble tatt av, og ingenting tilsa at han ville ha gjort det noe bedre i en annen posisjon. Ellers er jeg ikke uenig i at det burde skjedd noe på DM tidligere - selv ønsket jeg Soko ut tidlig, erstattet av Barmen.

Markmus

Quote from: dudo on October 29, 2012, 22:48:43 PM
Midtforsvaret og midtbanen må ta sin del av ansvaret - som er stort.

Forsvarsleddet og midtbaneleddet henger jo ikke sammen. Ser de på hverandre som to forskjellige aktører på banen? De skal arbeide sammen. Flyte.

Leser forresten at Skarsfjord sier Haugen og Larsen ba om å bli byttet ut. Var de skadet? Eller mener han virkelig at de spilte så dårlig at de ba om å bli tatt av? Var ikke først og fremst de som skulle blitt byttet ut om så er tilfelle.
Ka du ve?

Markmus

La for øvrig merke til at Bentley ikke virket like pigg som før. Men det er ikke så rart - stakkaren blir jo benket ut av form.
Ka du ve?

krakra

Quote from: SK on October 30, 2012, 00:30:43 AM
Tror ikke Haugen ned på DM hadde hjulpet - han var svak da han ble tatt av, og ingenting tilsa at han ville ha gjort det noe bedre i en annen posisjon. Ellers er jeg ikke uenig i at det burde skjedd noe på DM tidligere - selv ønsket jeg Soko ut tidlig, erstattet av Barmen.
Pasningsspillet til Haugen lå minst en klasse over Soko og Mjelde. Hele kampen, også i andre.

Hatleking

Quote from: krakra on October 30, 2012, 00:21:35 AM
Hadde vi satt inn Kvelle for Mjelde, flyttet Haugen ned til DM og satt Kvelle på OM hadde vi forsterket det offensive leddet og DM-leddet, og Kvelle hadde fått spille der han faktisk presterer. Et kinderegg-bytte i forhold til det Skars gjorde.

Dette burde vel ikkje vera eit tema i det heile då Haugen vel sjølv signaliserte at han ville ut. Eg tvilar på at han hadde blitt byta ut elles.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 30, 2012, 00:41:43 AM
Quote from: SK on October 30, 2012, 00:30:43 AM
Pasningsspillet til Haugen lå minst en klasse over Soko og Mjelde. Hele kampen, også i andre.

Alltid, uansett. Han skapte ingen verdens ting i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on October 30, 2012, 00:11:58 AM
Quote from: Huff on October 30, 2012, 00:08:07 AM
Har selvsagt sett Brann spille bedre, men slik jeg ser det er det Brann presterer i første det mest positive forsøket på å spille fin fotball siden Mjelde var Branntrener, vi er og klart bedre enn LSK, dominerer i banespillet og jeg har 6-2 i sjanser etter første.

I andre er det ein annan soge, antar en fikk beskjed om å spille med mindre risiko, og i tillegg er de to første byttene rimelig katastrofale. Ser i allefall ingen grunn til at det er det psykiske som skal ha spilt inn ift forskjellen på første og andre da jeg ikke ser at spillerne hadde noe press på seg. Antar dermed at kamplederen vår må ta skylden for at vi surret dette vekk.

Av spillerne synes jeg Soko og Ojo var de eneste som var svake i begge omganger, resten var direkte gode eller bra i første og relativt svake i andre. Mjelde et godt eksempel da han var meget svak i andre og meget god i første. Byttene er -foruten Mjelde- uforståelige, og Barmen-byttet kom altfor sent.

Henger meg på denne. Presis beskrivelse. Det eneste som mangler er skryt av Demir, som var bra i dag.

Ja, den beste defensive kampen jeg har sett av han i Brann hittil. Han stoppet flere overganger og hadde mange fine taklinger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Haugen forsvarer ikke noen plass på laget slik han spilte i går.

Spelaren

Quote from: Xminator on October 30, 2012, 05:41:49 AM
Haugen forsvarer ikke noen plass på laget slik han spilte i går.

Sokolowski...
Ojo...
Wangberg...
Mjelde...
Ingen av disse heller, gårsdagens kamp tatt i betraktning.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

I går fikk laget-Piotr stryk. Larsen fikk en nedtur og så ikke komfortabel ut. Må nesten forvente at prestasjonene varierer på ungdommen.
i taper ALDRI!

Baunebob

Larsen en herlig målgivende og gjorde seg ikke bort. Sokolowski og Mjelde gjorde seg bort. Nordkvelle tar ikke tak i kampen. Jeg mener talentene våre MINST gjør den jobben som de overbetalte eldre spillerne. Haugen mangler det siste lille for tiden, men viser pasningspill og kreativitet langt utenpå de eldres nivå. Det er heller ikke lett for en leken ballspiller og spille på et lag som slår langt og spiller rævva (ikke så ille i dag). Barmen blir en klasseDM med tiden.

Vi har god keeper,greit forsvar, godt angrep. Midtbanen vår bør renskes og drilles på nytt før 2013.

Nixon

Quote from: Hatleking on October 30, 2012, 00:49:56 AM
Quote from: krakra on October 30, 2012, 00:21:35 AM

Dette burde vel ikkje vera eit tema i det heile då Haugen vel sjølv signaliserte at han ville ut. Eg tvilar på at han hadde blitt byta ut elles.

Ja, jeg lurer også på hvorfor det diskuteres heftig om andre bytter enn det som ble gjort. Både Larsen og Haugen kjente noe og ville ut. Hvis ikke tror jeg neppe at begge hadde blitt byttet ut. Selv om ingen ikke hadde sin beste kamp for sesongen har de likevel det lille ekstra som kunne vippet denne kampen til vår fordel.

Det var ellers en selsom kamp i går. I første omgang spilte LSK som Brann har gjort de siste par årene: En haug med etablerte spillere med dårlig press og som knapt vant en duell. Brann sin midtbane bruker til vanlig  flere kamper på å vinne like mange dueller som i den ene omgangen. Alt falt jo ned i beina på brannspillerne. Vi lurte jo på om det var Brann som var gode eller om det var LSK som var dårlige. Vi fikk svaret i andre omgang...
Rød makt på Hansa!

ostraume

Quote from: dudo on October 30, 2012, 00:19:09 AM
Nei, det åpenbare var at vi trengte nytt blod på DMene, som hverken fikk tak i ballen, eller greide å behandle den på noen fornuftig måte når de først hadde den. Presset var omtrent fraværende - utenom hos Haugen, som gjorde en bedre defensiv kamp enn på lenge.

Og at Nordkvelle kommer inn på ving er jo uansett helt håpløst. Huse hadde gått seg fast på venstrekanten, og kunne gått over på høyre om vi fikk inn Bentley på venstre i stedet. Med Haugen ned i midtbaneleddet kunne vi også fått en midtbanespiller som evnet å slå kantene igjennom.

Enig med alt!

Vi trenger å hente en nytt rivjern på DM. Gjerne Hauger. Så kjører vi Haugen - Hauger som DMer neste år. Så kan Barmen, Kvelle og Mjelde (antar jeg) og Larsen være dekning på OM.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Ut med Sokolowski og inn med Konradsen. Då er me i seriøs medaljekamp.

Lasaron

Jeg så ganske lite av kampen i går, så jeg må spørre dere: hvem var best av Hauger og Mjelde?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

HenningSB

Godt Ojo fikk det gule.. Orket ikke å telle hvor mange ganger han gikk i offside i denne kampen.
Men det var vel mellom 10 og 15 kanskje??

Du er spiss mann, jobben din er å ligge onside og score mål..

Huff

Quote from: Lasaron on October 30, 2012, 09:19:08 AM
Jeg så ganske lite av kampen i går, så jeg må spørre dere: hvem var best av Hauger og Mjelde?

I første var Mjelde klart best, i andre var Hauger best. Mjelde var -slik jeg ser det- den som varierte mest av samtlige Brannspillere i går.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Go Up