• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Jonas Grønner

Started by aleksanderhjelleseth, September 02, 2012, 13:10:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Grønner bør starte neste seriekamp.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Thorstein22

Lasaron

Grønner bør starte mot Odd, fordi Wormgoor er skadet. Wormgoor bør få bli 100% frisk. Den saken er bare helt inormt grei.

Corran

Nei den saken er ikke helt inormt greit. Om Vito kan starte så bør han starte da det er en stor svekkelse for laget om han ikke spiller. Det er 2 uker pause etter denne kampen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Grønner erstatter Wormgoor uten problem. Er Wormgoor småskadet er det bare å hvile ham.

Lasaron

Quote from: Corran on June 02, 2017, 13:42:15 PM
Nei den saken er ikke helt inormt greit. Om Vito kan starte så bør han starte da det er en stor svekkelse for laget om han ikke spiller. Det er 2 uker pause etter denne kampen.

Det er to seriekamper han ikke har spilt i i år. 1-1 borte mot Tromsø og 4-1 hjemme mot Molde. Han har ikke spilt i noen av de tre cupkampene, der Brann til sammen har sluppet inn 0, null, mål. Hvor mange av eliteserielagene har greid det?

Greit, det tallmaterialet er ikke overveldende, men det viser iallfall at det du slenger ut er direkte synsing. Dessuten er Grønner en større bidragsyter offensivt enn Wormgoor.

Jeg tror Wormgoor er vår rimelig klart beste midtstopper når han blir skadefri. Jeg ønsker at han skal bli skadefri og 100% frisk slik at Brann skal bli best mulig.

Corran

Det er større svakheter og mer usikkerhet når Grønner spiller enn når Wormgoor spiller.
Vito og Acosta er også flinkere å demme opp for hverandre og er mer samspilte, ja Grønner blir gjerne det med mer spilletid han og, men borte mot Odd er ikke kampen å gjøre det.
Vito er også den som styrer forsvar og midtbanen når motstander har ballen og gjør den jobben mye bedre enn Acosta og Grønner.
Kan Vito starte og han bare  er 90 % så må han etter min mening starte så framt det ikke er fare for en forverring av skade.
Grønner viste seg ikke akkurat fram som et klart alternativ mot Nest, men selv på sitt beste ville jeg startet med Vito og Acosta før Grønner.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on June 02, 2017, 23:05:06 PM

Kan Vito starte og han bare  er 90 % så må han etter min mening starte så framt det ikke er fare for en forverring av skade.

Historien hans i Brann viser jo at det nettopp er det. Han forverrer skaden stadig vekk. Halter etter endte kamper. Har dermed sikkert dårligere treningsuker, spiller på 90-80-70%, står over kamper her og der. Og dette vil du fortsette med for å slippe å spille med fremtidens Grønner der statistikken både i år og i fjor viser at vi klarer oss meget godt med Grønner som stopper. Det finner jeg underlig. Saken er vel at du føler utrygghet når Grønner spiller. Da er resultater, empiri og fornuft underordnet.

Corran

Nei jeg føler ikke utrygghet jeg ser at forsvaret ikke fungerer like godt når Vito er ute. Noe LAN også gjør siden han velger å spille med Vito på 90% og ikke med Grønner.
Og det virker ikke som han forverrer skaden, heller at den er status quo og at det går greit men at han ikke blir leget.
Jeg synes at om han kan starte mot Odd så bør han det. Det er etter denne kampen 2 uker og en dag til neste kamp slik at han endelig får godt med hvile i en litt lengre periode.

krakra

Det er jo typisk at noen skal bruke en cupkamp det de fleste underpresterte mot Grønner, men forsvaret har ikke fremstått svekket verken mot Molde eller TIL. Ei heller da Grønner spilte i fjor.

Hvis en pause skal til for at Vito blir hundre prosent så får han ta en pause. Selv om det for noen er viktigere at Grønner ikke spiller.

odd har et målsnitt på under ett mål per kamp og i følge VGs tall er det ingen som skaper færre målsjanser så at en kamp mot dem er spesielt upassende for å hvile en stopper virker som et oppkonstruert argument.

Corran

Det er ikke viktigere at Grønner ikke spiller. Men det er viktig at vi stiller de beste av de som er tilgjengelige. Og jo forsvaret har framstått svakere i de kampene hvor Vito ikke har spilt og da spesielt samhandlingen bak der, men Brann har vært gode med Grønner og, men forsvaret har ikke vært like godt organisert.
Kråken skal jo selvfølgelig ha dette til å være noe personlig mot Grønner, men det er det ikke. Ingenting hadde gledet meg mer enn at han lyktes og ble fast på Brann og landslag og fikk en strålende karriere, men akkurat nå er han 3 valg av en grunn og da ser jeg helst at en starter med best mulig lag mot Odd da det er en av våre største utfordrere til medalje pr nå.

Er Vito frisk nok til å starte og det er forsvarlig så bør han starte spesielt siden det er mulighet for å hvile ham i 2 uker etter kampen

krakra

Når du bruker en cupkamp der hele laget underpresterte imot ham og later som at Oddkampen er en særlig tøff kamp for forsvaret å  hvile en halvskadet spiller så virker det absolutt som du har noe personlig imot Grønner og at du heller vil spille med en halvskadet Vito resten av sesongen enn å la ham hvile i 1-2 kamper hvis det betyr at Grønner får spille.

det stemmer rett og slett ikke at vi var svakere defensivt mot TIL og Molde enn vi har vært med Vito. Vi har bedre kamper defensivt med Vito, men også svakere. TIL og Moldekampene lå rundt det nivået forsvarsspillet har vært resten av sesongen. Slik det var i fjor også.

Corran

Du blir bare småtåpelig (igjen) eg har som sagt ingenting i mot ham og vil at han skal lykkes.
Odd borte er helt klart en av de tøffere kampene å prøve å vinkle det annerledes blir jo bare tåpelig. Der er en av de vi kjemper i toppene med og er en av våre største utfordrere til medalje. Mest sannsynlig er de også en av de klubbene som er i toppen nå og som kommer til å være der i slutten av sesongen. At du kan påstå at dette ikke er en av de tøffere bortekampene i år for stå for din regning.
Om du ser på kampene hvor Vito styrer forsvaret og hvordan han og Acosta sammen beveger seg så ser du at dette er mannen som er viktigst i forsvaret vårt. Har inntrykk av du ikke er så mye på kamper så kanskje derfor du ikke får samme oversikten over det som skjer andre steder enn der ballen er. Det er kanskje derfor også LAN har et annet syn enn deg på dette da han sitter og ser analyse av kampene og ser litt mer enn det kanskje du får med deg?

Og forresten JO en kan bruke en cupkamp hvor hele laget underpresterer mot enkelt spillere som f.eks Grønner, Orry og Skaanes. Dette er blant sjansene de får til å overbevise fra start i kamper og da må og skal de benytte sjansen. Om de ikke gjør det så blir de fremdeles litt bak i køen.

Og la det igjen være sagt så har jeg ingenting i mot Grønner. Det er en kjempehyggelig gutt som eg av hele mitt hjerte håper slår igjennom. Men eg vil allikevel at Brann stiller med sitt beste lag til enhver tid

Lasaron

Jeg vil at Brann skal komme høyest mulig opp på tabellen. Sjansen for det tror jeg er størst hvis Wormgoor, vår beste midtstopper, får lov til å bli 100% frisk.

Giles

Vito skal selvfølgelig spille hvis han er klar. Ellers får Grønner steppe opp.
Hvis Vito ikke hadde vært der burde Brann kjøpt en stopper som er bedre enn både Vito og Grønner. En Vito med tempo hadde vært noe.

Torvanger

Brann er tryggere med Acosta og Vito.

Lasaron

Statistisk sett klarer Brann seg utmerket med Acosta og Grønner. Wormgoor og Grønner er uprøvd. Jeg har en "mistanke" om at Brann vil klare seg enda bedre da.

Hvis dagens situasjon fortsetter tipper jeg følgende kommer til å skje: Grønner forlater Brann. Brann henter inn en dårligere erstatter. Vi får et aldrende stopperpar der det på kort tid vil bli behov for å bytte ut begge.

Torvanger

Gamleørn

Når skal det gå opp for folk at Grønner ikke kommer til å forlate brann med mindre han sliter benken minst de neste tre årene? Han har nettopp fått barn. Han er sterkt knyttet til både klubben og byen. Som han selv har sagt, han kunne vært mer egoistisk og stukket for å få mer spilletid, men han er såpass fornøyd med å være i klubben og i byen at han vil heller bli. Jeg tror det skal ekstremt mye til før Grønner stikker.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Alonso Solis

Det er ikke fordi jeg frykter at Grønner skal stikke av jeg vil starte med han, det er fordi jeg mener han kommer til å gjøre en bedre jobb enn Acosta. Det er utelukkende sportslige grunner til at Grønner bør starte, at han er ung og lokal og hyggelig og alt det der er underordnet.

Corran

hvorfor kommer han til å gjøre en bedre jobb enn Acosta akkurat nå?
På sikt tror jeg han har mulighetene til å bli minst like god om ikke bedre, men der er han ikke enda etter min mening.   

krakra

Og hvordan skal han bli så god uten å spille? Hva er det Acosta er så mye bedre på?

Alonso Solis

Det har jeg jo argumentert for flere ganger tidligere, både her og i andre tråder.

Acosta brenner ca. en 100% sjanse i hver kamp, han får for mange kort, han har vært involvert i flere defensive blundere, han har laget straffe, han gjør mye ufint/unødvendig som dommerene ikke får med seg - men som de etterhvert kommer til å bli mer obs på, etc.  Listen over hvorfor Grønner bør starte istedenfor Acosta begynner å bli relativt lang.

Jose Arrogantio

Acosta scorer omtrent like mye som Grønner, også justert for antall kamper. Og Grønner får da nok med kort også. Kjøper heller ikke dette at dommere vil være strengere ettersom de blir obs på ham, han har jo hatt flere sesonger i Eliteserien allerede uten at det har skjedd.

Corran

Quote from: Alonso Solis on June 05, 2017, 22:38:53 PM
Det har jeg jo argumentert for flere ganger tidligere, både her og i andre tråder.

Acosta brenner ca. en 100% sjanse i hver kamp, han får for mange kort, han har vært involvert i flere defensive blundere, han har laget straffe, han gjør mye ufint/unødvendig som dommerene ikke får med seg - men som de etterhvert kommer til å bli mer obs på, etc.  Listen over hvorfor Grønner bør starte istedenfor Acosta begynner å bli relativt lang.

krakra

Grønner er bedre med ball og gjør færre feil. Dette med offensiv trussel er vel noe du selv trakk fram før Grønner scoret sæ litt morsomt at det er så uviktig nå.

Torvanger

Corran

Quote from: krakra on June 06, 2017, 12:11:44 PM
Grønner er bedre med ball og gjør færre feil. Dette med offensiv trussel er vel noe du selv trakk fram før Grønner scoret sæ litt morsomt at det er så uviktig nå.

Jeg trakk det fram når det var kritikk på Acosta sin manglende scoringer Etter det har de begge målpoeng.
Og jeg synes ikke Grønner er så mye bedre med ball. Hender han prøver å dra av en spiller og driter seg litt ut. Acosta synes jeg har lært seg å spille på det trygge.
At Grønner gjør færre feil er jeg totalt uenig med

Lasaron

Uomtvistelig fakta: Acosta og Grønner har utmerket statistikk sammen, sannsynligvis minst like god som Acosta og Wormgoor.

Etablert sannhet: Wormgoor er den beste stopperen av de tre, og den som er best å spille sammen med.

Logisk slutning: Wormgoor og Grønner vil danne en bedre duo enn Acosta og Grønner.

Når Acosta har vært litt under pari i år, vi har et litt aldrende stopperpar, Grønner er relativt ung og veldig lokal og har potensiale til å bli en stor inntektskilde om noen år, så syns jeg alt dette til sammen borger for å prøve ut nettopp Wormgoor og Grønner noen kamper. Jeg tror rett og slett det er best både på kort sikt og lang sikt.

Men at Brann statistisk sett gjør det bra med Grønner betyr ikke så mye for en del, fordi man føler og syns han er for dårlig. Grønner tåler noen år til i denne posisjonen, sier man, men Acosta tåler sikkert ikke å bli benket en eneste kamp, han.

Corran

Hva er forskjellen på lokal og veldig lokal?
Hvorfor redusere meningen til noen med at man føler og synes han er for dårlig?
Kan det kanskje være at vi ikke føler noe men synes at Acosta er et bedre valg?
Ja faktisk samme konklusjon som treneren som har ført oss fra midten av obos via sølv i serien til gullkamp (ok enda tidlig og jeg tror ikke det varer hele sesongen men vi er der).
Hmm kanskje vi har rett?
Kanskje vi stiller med det beste stopperparet?
Eller mener dere at LAN velger å ikke bruke det beste stopperparet (med Grønner) av en eller annen grunn eller at hans og trenerteamets faglige vurdering er feil?
Og jeg vil gjerne vite hvorfor dere tror at LAN velger bort Grønner

Spelaren

Quote from: Lasaron on June 06, 2017, 19:06:51 PM
Logisk slutning: Wormgoor og Grønner vil danne en bedre duo enn Acosta og Grønner.

Den slutningen fordrer at LAN anser dem som tre likeverdige dansepartnere. Kanskje han tenker annerledes? To som fører i dansen går nok dårligere.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Hva er dette? Matematikk?
Rød makt på Hansa!

Lasaron

LAN har bedre peiling på fotball enn meg. Men dette er nå et diskusjonsforum, og jeg er ikke den første her inne som mener at en trener tar feil om ting. Jeg tror Grønner er bedre enn Acosta, og har argumentert for det.

Nixon

Om Grønner er bedre enn Acosta er en påstand som er like vanskelig å bevise som å motbevise.

Men la oss nå si at Grønner og Acosta spiller sammen en kamp og Grønner fremstår som bedre. Vil det da automatisk (eller logisk slutning...) være sånn at Grønner og Vito er en bedre duo? Eller har relasjoner, spillertyper og arbeidsoppgaver også noe å si her?

Når det er sagt kunne jeg godt tenke meg å sett Grønner og Vito i en kamp. Nilsen burde for husfredens skyld kanskje rullert litt også i de bakre rekke og ikke bare på spissplass. Vi hadde ikke blitt mye svekket.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Quote from: Nixon on June 06, 2017, 21:13:23 PM

Men la oss nå si at Grønner og Acosta spiller sammen en kamp og Grønner fremstår som bedre. Vil det da automatisk (eller logisk slutning...) være sånn at Grønner og Vito er en bedre duo? Eller har relasjoner, spillertyper og arbeidsoppgaver også noe å si her?

Joda, det har noe å si. Nå tror jeg ikke duoen Acosta/Grønner er noe særlig mer komplementær enn andre duoer, men de klarer seg utmerket likevel. Og når de spiller er Acosta ofte kaptein, så jeg vet ikke om Grønner dirigerer og styrer så mye. Tror Wormgoor/Grønner er enda bedre.

Corran

Er i alle fall en ting vi sikkert er enige i og det er at Brann trenger 3 gode stoppere på minimum det nivået de har i dag

Kagain

Quote from: Lasaron on June 06, 2017, 21:23:53 PM

Joda, det har noe å si. Nå tror jeg ikke duoen Acosta/Grønner er noe særlig mer komplementær enn andre duoer, men de klarer seg utmerket likevel. Og når de spiller er Acosta ofte kaptein, så jeg vet ikke om Grønner dirigerer og styrer så mye. Tror Wormgoor/Grønner er enda bedre.

Gulløl

Ingen fokus på Grønner for tiden. Over en måned siden noen har brydd seg om han.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on August 07, 2017, 23:30:30 PM
Ingen fokus på Grønner for tiden. Over en måned siden noen har brydd seg om han.

Lasaron

Quote from: Billy Elliott on August 08, 2017, 09:15:25 AM

Ikke narr meg til å le. Tabbe-Grønner får ikke spille på bekostning av alltid solide Wormgoor og betongknuseren Acosta.

ostraume

Acosta er ekstrem i duellspillet. Det blir nok nyttig mot Mjøndalen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Quote from: ostraume on August 08, 2017, 10:30:46 AM
Acosta er ekstrem i duellspillet. Det blir nok nyttig mot Mjøndalen.

Jepp. Mjøndalen sliter på dødball, lite hodestyrke i det laget. Acosta kan bli meget verdifull på frispark og corner og kan fort stange inn et mål slik vi har sett før i år. Eller tilrettelegge for andre inne i feltet ved å vinne dueller. Acosta var en av de beste spillerne i juli for Brann, noen også supporterne var enig om og stemte han frem til 2 plass som månedens spiller. Grønner gjorde en god kamp mot Aalesund, jeg ser han gjerne mot Odd, men mot Mjøndalen må Acosta prioriteres.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Quote from: Billy Elliott on August 08, 2017, 09:15:25 AM
Veldig bra syns jeg er å ta i. Det ble litt passivt i duellspillet til tider, men han var solid og fikk vist hva han har å tilby i forhold til Acosta - Hans offensive egenskaper. Det er jo litt trist at han fortsatt må bevise dette fordi enkelte nekter for at han er bedre med ballen enn til og med Acosta. Det sier litt om hvilke briller enkelte ser Grønner igjennom. Man må gjerne mene at Acosta totalt sett er bedre, men bedre på ballbehandlingen er han virkelig ikke. Der fremstår Grønner som den beste av alle våre stoppere.

Nå fortjener han å starte flere kamper framover. Han var vår beste stopper i går, og de to andre har slitt med prestasjonene i det siste. Skal vi ha tre gode stoppere så er det nødt til å være en nogenlunde åpen konkurranse. Det er det ikke hvis Grønner havner på benken igjen.

Tom C

Sier meg enig med Gulløl's analyse om at Acosta kanskje er en bedre match mot Mjøndalen. Men jeg ser også gjerne Grønner i startoppstillingen hjemme mot Odd.
Aldri mer Obos....

Corran

Mulig noen kommer til å himle litt med øynene nå ;-)
Men jeg kunne tenke meg å se Grønner istedenfor Vito mot Mjøndalen. Tror Grønner og Acosta er en bedre match enn Grønner og Vito.
Og kampen mot Mjøndalen er en fin kamp for Grønner å overbevise i.
Om jeg må velge stoppere til Odd kampen i dag går jeg for Vito og Acosta

Tom C

Aldri mer Obos....

Malimba

Grønner har 1 år igjen av kontrakten, trur dere han sitter den ut eller blir solgt? Om han ikkje blir solgt så antar eg han kommer til å vere i Brann til kontrakten løper ut fordi disse to andre vi har som midtstoppere kommer ikkje til å gi seg med det første..
Det blir 3 bergenseren som trolig forlater Brann iløpet av neste sesong.

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/jonas-gronner-vil-helst-bli-men/s/5-8-688394
E bonde som kjøre traktor, ikkje le av meg då!!

krakra

Spørs. Han er jo så "viktig" at Brann angivelig avviste et bud på 2 mill i sommer. Han forsvinner senest etter sesongen, men spørs om han blir solgt før det. I vinter har imidlertid klubben tid til å finne en erstatter.

Billy Elliott

Quote from: krakra on November 14, 2017, 10:55:03 AM
I vinter har imidlertid klubben tid til å finne en erstatter.

Hørt at han Pallesen nede i Haugesund er ganske god. Flere FKH-fans har til og med nevnt han som en kandidat til årets spiller i klubben. Kanskje han kunne vært noe for oss?

Go Up