• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Jonas Grønner

Started by aleksanderhjelleseth, September 02, 2012, 13:10:06 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Quote from: StuckedPaaOstlandet on January 16, 2017, 12:21:19 PM
Quote from: Billy Elliott on January 16, 2017, 12:17:36 PM
Quote from: Huff on January 16, 2017, 12:07:31 PM
Sånn apropos Jonas og Vito, så stemmer lønnsopplysningene til SMP visstnok, videre har visstnok førstnevnte fått beskjed om at han er fjerdevalg.


Skandale, om det skulle stemme. Jeg har nesten utelukkende vært postiv til prosjekt LAN/Soltvedt, men her mister de meg. Hva i alle dager skulle kunne ligge bak en slik vurdering?

Det eneste jeg kan tenke meg er at de fort innså at de hadde tatt seg vann over hodet med kostnadene forbundet med Vito, og derfor føler de må selge Grønner, men det eneste man oppnår med en slik tilnærming er jo å gjøre U21-kapteinen misfornøyd, og dermed presse en eventuell salgspris ned?


Dette tror jeg er en veldig lite sannsynlig forklaring. Om dette skulle stemme er det vel mer sannsynlig at LAN rett og slett foretrekker de tre andre, eller at de er redd for surmuling i spillergruppen. Kanskje de ønsker å låne ut Grønner til en ES-klubb?


Hvis LAN verdsetter Pallesen så fryktelig høyt, så kan jeg virkelig ikke skjønne poenget med å blåse så mye penger på Vito. Altså, Grønner var beviselig en av TLs beste stoppere i fjor, og når han spilte sammen med Acosta ble det hele NULL baklengs. I tillegg var han en svært viktig brikke for U21-laget, hvor han var lederen med stor L og hadde også kapteinsbindet.

At det skulle være en sportslig grunn til at Grønner vurderes som fjerdevalg, nei den kjøper jeg rett og slett ikke.

Nixon

Huff skrev for noen dager at Nilsen mener at Grønner ikke kan spille sammen med Acosta fordi begge er for svake i luften. Dette har vel ikke stått i media såvidt jeg har fått med meg, så mulig det er fra samme "sikre" kilde og da er det i alle fall en sammenheng her med de to påstandene.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Hvis Pallesen er bedre enn Grønner var det, som Billy skriver, underlig å hente Wormgoor. Vi står med disse alternativene:

1. De vurderer Grønner som mye dårligere enn alle andre vurderer ham.
2. Pallesen er et enormt talent.
3. Det ligger noe utenomsportslig bak.

LAN/Soltvedt har altså ment at man trenger Wormgoor, selv om Pallesen er bedre enn Grønner.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Billy Elliott

Quote from: Nixon on January 16, 2017, 12:30:09 PM
Huff skrev for noen dager at Nilsen mener at Grønner ikke kan spille sammen med Acosta fordi begge er for svake i luften. Dette har vel ikke stått i media såvidt jeg har fått med meg, så mulig det er fra samme "sikre" kilde og da er det i alle fall en sammenheng her med de to påstandene.


Råsterke Acosta har nok sine svakheter, men svak i luften, er ikke en merkelapp jeg ville puttet på han.

krakra

January 16, 2017, 12:37:53 PM #454 Last Edit: January 16, 2017, 12:40:24 PM by krakra
At de var for svake i lufta var vel Huffs spekulasjon mens det han hadde hørt var at LAN ikke ville bruke dem sammen av en uviss grunn. Ikke utenkelig at LAN verdsetter luftstyrke hvis planen er å ligge lavt og det er jo Knudsens force.

Min tro på LAN-prosjektet får seg en veldig trøkk hvis vi både skal spille like kjipt som i fjor og U21-kapteinen presses ut. Skal vi kunne satse på det trygge og kjedelige som er ferdigutviklet?

Det var jo murring mot Hamren tross suverene gull i RBK fordi spillet var så kjedelig. Man er ikke like kravstore i Bergen, men skal det være traust og kjedelig må det stabilt veldig gode resultater til for at presset ikke skal komme.

krakra

Quote from: Billy Elliott on January 16, 2017, 12:37:22 PM
Quote from: Nixon on January 16, 2017, 12:30:09 PM
Huff skrev for noen dager at Nilsen mener at Grønner ikke kan spille sammen med Acosta fordi begge er for svake i luften. Dette har vel ikke stått i media såvidt jeg har fått med meg, så mulig det er fra samme "sikre" kilde og da er det i alle fall en sammenheng her med de to påstandene.


Råsterke Acosta har nok sine svakheter, men svak i luften, er ikke en merkelapp jeg ville puttet på han.
Han er sterk, men ikke så høy.

StuckedPaaOstlandet

Kan være en forklaring dette med høyde ja, 182 og 183 er ikke ideelt mot de lagene som har store spisser. Men situasjonen er jo lik som i fjor når Vito kom inn.

Billy Elliott

Quote from: krakra on January 16, 2017, 12:38:26 PM
Quote from: Billy Elliott on January 16, 2017, 12:37:22 PM
Quote from: Nixon on January 16, 2017, 12:30:09 PM
Huff skrev for noen dager at Nilsen mener at Grønner ikke kan spille sammen med Acosta fordi begge er for svake i luften. Dette har vel ikke stått i media såvidt jeg har fått med meg, så mulig det er fra samme "sikre" kilde og da er det i alle fall en sammenheng her med de to påstandene.


Råsterke Acosta har nok sine svakheter, men svak i luften, er ikke en merkelapp jeg ville puttet på han.
Han er sterk, men ikke så høy.


3 cm lavere enn Demidov, og totalt kompromissløs i duellene. Jeg vil betegne Acosta som en svært god hodespiller.

Norlings hund

January 16, 2017, 13:03:54 PM #458 Last Edit: January 16, 2017, 13:21:36 PM by Norlings hund
Vil betegne Grønner som en svært god hodespiller også, han taper sjeldent hodedueller.

Lasaron

Fabio Cannavaro er 1,76.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Jose Arrogantio

Noe viktig er det i hvert fall som LAN mener mangler hos Grønner, eller gir ikke det hele noen mening. Jeg har stor sans for Grønner og håper disse ryktene er feil og Grønner klarer å ta plassen fra Acosta, men det virker lite sannsynlig for øyeblikket.

LAN er sjefen dog, og har bedre innsikt enn hva jeg har, så om han ser noe jeg ikke ser ved Grønner via Acosta/Knudsen så velger jeg å stole på det, såpass good will har LAN skaffet gjennom det han har gjort i Hødd og Brann så langt.

Lasaron

Ja, det er nettopp det. LAN har gjort veldig mye rett, ikke lett å ta han på noe i etterkant. Men så er nå dette et diskusjonsforum, og enn så lenge er jeg kritisk til dette med Grønner.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Norlings hund

Jeg er også kritisk til dette med Grønner, hvis det stemmer at han er fjerdevalg nå synes jeg personlig at det hadde vært bedre å satse på Acosta + to unge og svært lovende lokale stoppere. Det må uansett bety at Knudsen er veldig god, noe som er gledelig.

Håper vi klarer å holde på alle, og at Acosta spiller godt nok til å bli solgt til sommeren. Får uansett stole på LAN og Soltvedt inntil videre, men vi er mange som synes det er fryktelig synd om Grønner forsvinner.

Billy Elliott

LAN og Soltvedt har gjort masse bra for klubben de, men akkurat når det kommer til overgangspolitikken (som vel strengt tatt diskuteres her), mener jeg at de har gjort mye rart. Dette ville i så fall være nok en dårlig vurdering som føyer seg inn i den rekken.

Jose Arrogantio

Quote from: Billy Elliott on January 16, 2017, 14:15:56 PM
LAN og Soltvedt har gjort masse bra for klubben de, men akkurat når det kommer til overgangspolitikken (som vel strengt tatt diskuteres her), mener jeg at de har gjort mye rart. Dette ville i så fall være nok en dårlig vurdering som føyer seg inn i den rekken.



Nja, det har vært noen bomkjøp/lån som ikke har fungert, men jeg synes ikke det har vært så mange dårlige vurderinger i forhold til spilletype som vi ofte så for eksempel under RBH.

Men Vevatne står ut som veldig dårlig overgangspolitikk.


OmOssSjølOgHansaøl

Nå tror jeg ikke vi skal ta det altfor bokstavelig dette med at Grønner kanskje er et fjerdevalg.

Jeg ser for meg at Grønner for øyeblikket anses å være Branns tredje beste stopper, men at det kan endres - begge veier - i løpet av oppkjøringen og sesongen. Hvis han gjør sine saker bra kan han spille seg inn i startelleveren, men hvis han slipper seg nedpå kan Pallesen overta plassen hans i troppen. Sånn må det være i en prestasjonsgruppe. Alle må både kunne "gå forbi" og "bli forbigått" av andre som konkurrerer om samme plass på laget. Og så får vi håpe at det faktisk er sånn i praksis. Inntil videre ser jeg ingen grunn til å anta at det motsatte er tilfellet.

PS: Ja, kanskje har spillerlogistikken hatt for defensivt fokus til nå, men jeg velger å vente med konklusjonene til overgangsvinduet faktisk har stengt.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Billy Elliott

Quote from: Jose Arrogantio on January 16, 2017, 14:34:08 PM
Quote from: Billy Elliott on January 16, 2017, 14:15:56 PM
LAN og Soltvedt har gjort masse bra for klubben de, men akkurat når det kommer til overgangspolitikken (som vel strengt tatt diskuteres her), mener jeg at de har gjort mye rart. Dette ville i så fall være nok en dårlig vurdering som føyer seg inn i den rekken.



Nja, det har vært noen bomkjøp/lån som ikke har fungert, men jeg synes ikke det har vært så mange dårlige vurderinger i forhold til spilletype som vi ofte så for eksempel under RBH.

Men Vevatne står ut som veldig dårlig overgangspolitikk.

Huff

January 16, 2017, 14:58:52 PM #467 Last Edit: January 16, 2017, 15:03:14 PM by Huff
Quote from: Nixon on January 16, 2017, 12:11:38 PM
Sikker kilde?


All info her jeg har fått fra vedkommende tidligere har vist seg å stemme, vært relativt konkret og har kommet ut en stund før det har vært nevnt i media. Vedkommende har riktignok neppe kontakt med noen av de involverte partene (spillere eller støtteapparat/sportslig ledelse), og jeg aner ikke hvor kilden har noe av infoen sin fra.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Huff

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on January 16, 2017, 14:43:59 PM
Nå tror jeg ikke vi skal ta det altfor bokstavelig dette med at Grønner kanskje er et fjerdevalg.


Ut fra det jeg har hørt er det ment bokstavelig at Grønner er et fjerdevalg. Knudsen er et klart tredjevalg.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Huff on January 16, 2017, 16:52:16 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on January 16, 2017, 14:43:59 PM
Nå tror jeg ikke vi skal ta det altfor bokstavelig dette med at Grønner kanskje er et fjerdevalg.


Ut fra det jeg har hørt er det ment bokstavelig at Grønner er et fjerdevalg. Knudsen er et klart tredjevalg.


Et klart tredjevalg, til og med? Da blir det interessant å se hvordan han gjør det når treningskampene kommer i gang.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hatleking

Quote from: Huff on January 16, 2017, 14:58:52 PM
Quote from: Nixon on January 16, 2017, 12:11:38 PM
Sikker kilde?


All info her jeg har fått fra vedkommende tidligere har vist seg å stemme, vært relativt konkret og har kommet ut en stund før det har vært nevnt i media. Vedkommende har riktignok neppe kontakt med noen av de involverte partene (spillere eller støtteapparat/sportslig ledelse), og jeg aner ikke hvor kilden har noe av infoen sin fra.


Så me bør nok likevel ta det med ei klype salt, men eg er òg einig i at det høyrast rart ut.

Hatleking

Quote from: Billy Elliott on January 16, 2017, 14:47:30 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 16, 2017, 14:34:08 PM
Quote from: Billy Elliott on January 16, 2017, 14:15:56 PM
LAN og Soltvedt har gjort masse bra for klubben de, men akkurat når det kommer til overgangspolitikken (som vel strengt tatt diskuteres her), mener jeg at de har gjort mye rart. Dette ville i så fall være nok en dårlig vurdering som føyer seg inn i den rekken.



Nja, det har vært noen bomkjøp/lån som ikke har fungert, men jeg synes ikke det har vært så mange dårlige vurderinger i forhold til spilletype som vi ofte så for eksempel under RBH.

Men Vevatne står ut som veldig dårlig overgangspolitikk.


Vevatne vart henta rett før me fekk Kristiansen på snøret. Eg kjøpar absolutt historia deira og eg klandrar ikkje Brann-leiinga i denne saka. Hvilsom var sjølvsagt skuffande, men i og for seg rett type som jobba steinhardt. Alle får det ikkje til. Både Johansen og Hatakka vart vel i hovudsak henta inn for å styrke breidda. Førstnemnde har slite med litt skadar òg. Børven tok dei ein sjanse på, men fysikken var diverre langt frå bra nok. Eit sjansespelt, men ikkje nødvendigvis eit økonomisk sjansespel.

Du kan ikkje først klage på at Braaten først vart dårlegare etter ny kontrakt, for så å oversjå at Karadas vart betre etter meldinga. Meldinga til Karadas må heller vere årets genistrek :) Huseklepp kan ein vel ikkje eigentleg ta han på, iallfall ikkje enno.

krakra

Kort oppsummert. Også denne ledelsen er feilfri?

Hatleking

Quote from: krakra on January 16, 2017, 17:49:59 PM
Kort oppsummert. Også denne ledelsen er feilfri?


Ein kan jo aldri vere sikker på det.

Lasaron

Jeg syns det er kjemperart om det stemmer. Kjemperart at Pallesen blir sett på som klart bedre enn Grønner. Jeg tror rett og slett LAN tar skikkelig feil i det.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Jose Arrogantio

Quote from: Billy Elliott on January 16, 2017, 14:47:30 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 16, 2017, 14:34:08 PM
Quote from: Billy Elliott on January 16, 2017, 14:15:56 PM
LAN og Soltvedt har gjort masse bra for klubben de, men akkurat når det kommer til overgangspolitikken (som vel strengt tatt diskuteres her), mener jeg at de har gjort mye rart. Dette ville i så fall være nok en dårlig vurdering som føyer seg inn i den rekken.



Nja, det har vært noen bomkjøp/lån som ikke har fungert, men jeg synes ikke det har vært så mange dårlige vurderinger i forhold til spilletype som vi ofte så for eksempel under RBH.

Men Vevatne står ut som veldig dårlig overgangspolitikk.


Vevatne, Hatakka, Børven, Hvilsom og Johansen har alle floppet, men har vært billige lavrisikoinvesteringer som med unntak av Hatakka har fort gått videre igjen. Alle klubber gjør bomkjøp og feilinvesteringer, at vi har klart å unngå at for mye ressurser ble spist opp på disse og attpåtil fikk dem sendt videre uten for mye tap er også  pluss i min bok.

Braaten fikk ny kontrakt med klubben i august. Så her har husker du feil når du sier et par måneder. August ville vanligvis blitt sett på som helt riktig tidspunkt å forlenge for en høyt ansett spiller (fra treners side i det minste) på utgående kontrakt.

Karadas saken var klomsete.

Huseklepp saken ble klomsete håndtert, uansett om det var riktig avgjørelse eller ikke.

I tillegg er det jo ennå noen hull i stallen som er igjen å tette.

Soltvedt har ikke vært super sportssjef, men tabbene han har gjort sålangt (jeg ser her bort fra Grønner saken, siden det er mye uklart her og vi må neste se an etter påbegynt sesong for å få litt peiling) er ganske små og har kostet lite. Og det etter en periode med store omveltninger med både nedrykk og opprykk og trenerskifte.


Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 14, 2017, 23:10:46 PM


Les hva vi snakket om da, noe helt annet.
Men samtidig kan jeg synes det er helt ok å ha 4 stoppere i årets stall. Evt. en ny unggutt som 4. valg mens vi leier ut Pallesen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Hatleking on January 16, 2017, 17:41:22 PMSå me bør nok likevel ta det med ei klype salt, men eg er òg einig i at det høyrast rart ut.
Rød makt på Hansa!

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on January 16, 2017, 21:11:34 PM
Quote from: Hatleking on January 16, 2017, 17:41:22 PMSå me bør nok likevel ta det med ei klype salt, men eg er òg einig i at det høyrast rart ut.


Er ennå januar, låneopphold pleier vel uansett å annonseres senere enn dette?

Gulløl

January 16, 2017, 21:31:26 PM #479 Last Edit: January 16, 2017, 21:34:02 PM by Gulløl
Grønner kan ha falt ned til et såkalt fjerdevalg om han har signalisert til LAN at han vurderer andre klubber og ikke vil kjempe om en av midtstopperplassene i Brann. Det er klubber i eliteserien som jakter midtstoppere, f.eks. skal Aalesund hente én midtstopper,  FKH skal hente én midtstopper muligens to. Grønner blir nok ikke arbeidsledig, men synd om han forsvinner fra Brann.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on January 16, 2017, 21:28:04 PMEr ennå januar, låneopphold pleier vel uansett å annonseres senere enn dette?
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

dudo

Jeg tror fortsatt at det beste er at Grønner går på utlån til f eks aafk eller Haugesund.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SeLyren

Quote from: dudo on January 16, 2017, 22:48:51 PM
Jeg tror fortsatt at det beste er at Grønner går på utlån til f eks aafk eller Haugesund.

Ja det er absolutt ingen dum tanke. Grønner får spille masse og Pallesen får spiller på et høyere nivå enn i fjor. Visst Soltvedt hadde fått til en slik avtale hadde det vært det beste får alle parter, for så stor kvalitetsforskjell er det ikke på Grønner og Knudsen...
Barmen Army

Gulløl

Quote from: Lasaron on January 16, 2017, 22:35:58 PM


Har neppe noe med at en spiller er bedre en enn annen. Om en spiller viser misnøye og minkende motivasjon for å fortsette i klubben er det vel ikke noe å si på at han blir lavest rangert i sin posisjon selv om han er bedre. Ikke så uvanlig at fotballtrenere gjør en slik prioritering/rangering på kort eller lengre sikt om en spiller ikke har 100 % fokus og motivasjon inn mot klubben han er ansatt i.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Så LAN tåler ikke at spillere blir forbannet når klubben legger alle ressurser i å hente en ny spiler som skyver de bak knipen? Det skal tas med et smil?

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Gulløl on January 16, 2017, 23:44:11 PM
Ikke så uvanlig at fotballtrenere gjør en slik prioritering/rangering på kort eller lengre sikt om en spiller ikke har 100 % fokus og motivasjon inn mot klubben han er ansatt i.


Ja, var ikke omtrent det første LAN gjorde da han kom til klubben å sette ut Haugen fordi han så at noen som spilte på andrelaget på trening hadde mer glød? Det funket. Brann fikk inn litt ny energi, Haugen kom seg uansett raskt tilbake på laget, og Brann begynte å vinne.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Quote from: krakra on January 16, 2017, 23:46:04 PM
Så LAN tåler ikke at spillere blir forbannet når klubben legger alle ressurser i å hente en ny spiler som skyver de bak knipen? Det skal tas med et smil?


Vi har ikkje brukt alle ressursene på Wormgoor. Men Nilsens krav til spiss er nokså omfattende, det er enklere å finne forsvarsspillere som har flere treff i bingorekken. I et intervju med BT 9. jan beskrev han jo spisstypen me jakter på, og at det ikkje pdd var aktuelle spillere i Norge.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Soler

Quote from: Spelaren on January 17, 2017, 00:17:23 AM
Quote from: krakra on January 16, 2017, 23:46:04 PM
Så LAN tåler ikke at spillere blir forbannet når klubben legger alle ressurser i å hente en ny spiler som skyver de bak knipen? Det skal tas med et smil?


Vi har ikkje brukt alle ressursene på Wormgoor. Men Nilsens krav til spiss er nokså omfattende, det er enklere å finne forsvarsspillere som har flere treff i bingorekken. I et intervju med BT 9. jan beskrev han jo spisstypen me jakter på, og at det ikkje pdd var aktuelle spillere i Norge.


Da virker det rart at en spiller som Orry Larsen er aktuell. I tillegg ønsker de å forlenge med Orlov. Lukter ikke akkurat festfotball av den strategien.

Spelaren

Quote from: Soler on January 17, 2017, 06:36:44 AM
Da virker det rart at en spiller som Orry Larsen er aktuell. I tillegg ønsker de å forlenge med Orlov. Lukter ikke akkurat festfotball av den strategien.


Hvis Larsen vurderes som å inneha de kvaliteter me er ute etter er det mer rart om me ikkje prøver oss på en billig og lokalkjent løsning.

Orlov-forlengelsen er heller ikkje rar sett i lys av LANs bruk av ham i fjor. Enn så lenge prioriterer LAN en spiss som kan jage litt, vinne hodedueller og være "førsteforsvarer". Finner Tjernås/Soltvedt noe bedre og tilgjengelig gjør me kanskje eit framstøt.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

January 17, 2017, 09:31:25 AM #490 Last Edit: January 17, 2017, 10:34:46 AM by Billy Elliott
Quote from: Jose Arrogantio on January 16, 2017, 20:53:07 PM
Quote from: Billy Elliott on January 16, 2017, 14:47:30 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 16, 2017, 14:34:08 PM
Quote from: Billy Elliott on January 16, 2017, 14:15:56 PM
LAN og Soltvedt har gjort masse bra for klubben de, men akkurat når det kommer til overgangspolitikken (som vel strengt tatt diskuteres her), mener jeg at de har gjort mye rart. Dette ville i så fall være nok en dårlig vurdering som føyer seg inn i den rekken.



Nja, det har vært noen bomkjøp/lån som ikke har fungert, men jeg synes ikke det har vært så mange dårlige vurderinger i forhold til spilletype som vi ofte så for eksempel under RBH.

Men Vevatne står ut som veldig dårlig overgangspolitikk.


Vevatne, Hatakka, Børven, Hvilsom og Johansen har alle floppet, men har vært billige lavrisikoinvesteringer som med unntak av Hatakka har fort gått videre igjen. Alle klubber gjør bomkjøp og feilinvesteringer, at vi har klart å unngå at for mye ressurser ble spist opp på disse og attpåtil fikk dem sendt videre uten for mye tap er også  pluss i min bok.

Braaten fikk ny kontrakt med klubben i august. Så her har husker du feil når du sier et par måneder. August ville vanligvis blitt sett på som helt riktig tidspunkt å forlenge for en høyt ansett spiller (fra treners side i det minste) på utgående kontrakt.

Karadas saken var klomsete.

Huseklepp saken ble klomsete håndtert, uansett om det var riktig avgjørelse eller ikke.

I tillegg er det jo ennå noen hull i stallen som er igjen å tette.

Soltvedt har ikke vært super sportssjef, men tabbene han har gjort sålangt (jeg ser her bort fra Grønner saken, siden det er mye uklart her og vi må neste se an etter påbegynt sesong for å få litt peiling) er ganske små og har kostet lite. Og det etter en periode med store omveltninger med både nedrykk og opprykk og trenerskifte.


Så, du sier deg helt enig i at et stort antall av Soltvedt og LANs spillerlogistiskevurderinger har vært helt på trynet, men at det er helt greit fordi spillerne ikke har kostet så mye?

For det første tror jeg du kraftig undervurderer hvor mye slike feilinvesteringer koster, når man fakturerer inn både lønn, agenthonorarer, osv. I tillegg koster det å kvitte seg med en del av dem også. Se bare på Johansen-dealen vi nettopp gjorde med Ulf, der vi må betale dem flere hundretusen kroner for at de skulle gidde å overta han.

For det andre er det vel nærliggende å tro at grunnen til at man stort sett har gått for bosman-løsninger, er at pengekassen har vært relativt tom. Vi er fremdeles i rød sone. Om Soltvedt hadde fått mer penger av Vibeke å bruke, hadde han nok gjort det. Og hva ville skjedd da? Ville du stolt på at en sportssjef som allerede har vist evnen til å gjøre så mange bomkjøp, ville kunne forvalte mer penger på en fornuftig måte?

Jeg vil igjen understreke at jeg på ingen måte ønsker hverken LAN eller Soltvedt vekk. De to har begge gjort utrolig mye positivt for klubben. Men det må være lov å påpeke at det finnes noen områder, der det gjøres mange rare valg, også av dem. Begge er fremdeles ferske på dette nivået, og det må være lov å håpe at også de skjønner at det er noen aspekter ved deres jobber der de trenger å forbedre seg kraftig.

Billy Elliott

http://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/agent-brann-fansen-har-ikke-peiling/s/5-8-501289

Uten å være helt sikker, gambler jeg på at dette dreier som om Grønner? Noen snille sjeler som kan videreformidle hovedbudskapet?

Belfort

Quote from: Billy Elliott on January 17, 2017, 09:53:42 AMhttp://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/agent-brann-fansen-har-ikke-peiling/s/5-8-501289

Uten å være helt sikker, gambler jeg på at dette dreier som om Grønner? Noen snille sjeler som kan videreformidle hovedbudskapet?


Nei, dreier seg om unggutter som reiser ut tidlig og ikke får spilletid, ref Bård Finne. Han mener brann fansen godter seg over deres fiasko ute og at nivået de er på er skyhøyt!

gladiporno

Lillejord har forstått at han er mye mer avhengig av Brann enn Brann er avhengig av ham, og er derfor fornuftig nok blitt mye mer forsiktig til å komme med kritikk mot klubben. Hvem skal han da belære og kritisere? Fansen så klart!

Billy Elliott

Quote from: Belfort on January 17, 2017, 10:03:44 AM
Quote from: Billy Elliott on January 17, 2017, 09:53:42 AMhttp://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/agent-brann-fansen-har-ikke-peiling/s/5-8-501289

Uten å være helt sikker, gambler jeg på at dette dreier som om Grønner? Noen snille sjeler som kan videreformidle hovedbudskapet?


Nei, dreier seg om unggutter som reiser ut tidlig og ikke får spilletid, ref Bård Finne. Han mener brann fansen godter seg over deres fiasko ute og at nivået de er på er skyhøyt!


Skjønner. Dårlig gamblet av meg. Takk for at du oppklarte.

For øvrig fint å få bekreftet at Stig'en følger med her inne.

gladiporno

For øvrig, med hensyn til Jonas Grønner håper jeg at det som blir sagt her og i media er sterkt overdrevet. Anders Pamer & co i BT har skrevet og sagt så mye rart og upresist det siste året at jeg håper dette også bare er bullshit. Samtidig er det ofte noe i det når de samme opplysninger kommer fra flere hold. Jonas Grønner bør bli en av tre midtstoppere som vi starter sesongen med. Jeg ser ikke hvordan Fredrik Knudsen allerede nå (eller noen gang for the matter) kan erstatte ham.

Billy Elliott

En tanke som slo meg plutselig; kan det være at LAN (til tross for at det har blitt lansert her tidligere, og raskt avfeid) seriøst vurderer en 352-formasjon?

Ville ikke forklart hvorfor Grønner angivelig skal være forbannet, men det kunne forklart hvorfor LAN snakker så varmt om Pallesen som et reelt alternativ, og det faktum at det så langt ikke har vært snakk om å låne han ut igjen. Ville også forklart hvorfor det var så viktig å sikre seg Vito (koste hva det koste ville?).

Personlig mener jeg 352 ville passet dagens stall betydelig bedre enn LANs til nå foretrukne 433.

Piotr
Grønner - Vito - Acosta
Gilli - Haugen - SHN - Ruben
Vega
Orlov - Skålevik

gladiporno

Med bakgrunn som høyreback passer Grønner naturlig nok mer som en av tre stoppere i en 3-5-2-formasjon enn det Knudsen gjør, så det ville vært spesielt om han hadde blitt spesielt forbannet på grunn av det.

For øvrig kan jeg ikke tenke meg at Nilsen vil bruke den formasjonen du skisserer, da den bryter såpass mye med den spillestilen som han har innført i laget.

Billy Elliott

Quote from: gladiporno on January 17, 2017, 10:58:46 AM
Med bakgrunn som høyreback passer Grønner naturlig nok mer som en av tre stoppere i en 3-5-2-formasjon enn det Knudsen gjør, så det ville vært spesielt om han hadde blitt spesielt forbannet på grunn av det.

For øvrig kan jeg ikke tenke meg at Nilsen vil bruke den formasjonen du skisserer, da den bryter såpass mye med den spillestilen som han har innført i laget.


Nei, enig i det. Var nok mer ønsketenkning fra min side. Bare klarer ikke forstå vurderingen av Grønner, om ryktene nevnt flere ganger over her stemmer. Jeg fatter det bare ikke.

dudo

Eller en variant av Chelseas 343. Vi behersker 451 ganske bra nå, og det skader ikke å ha flere strenger å spille på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up