• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Jonas Grønner

Started by aleksanderhjelleseth, September 02, 2012, 13:10:06 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Ninja-Bob

To kampar karantene på Grønner. Går dermed glipp av kampane mot Sogndal og Hønefoss.

http://bit.ly/1TNdm0N

krakra

Quote from: Nixon on August 13, 2015, 15:33:24 PM
Quote from: krakra on August 13, 2015, 14:26:30 PM
Det Grønner må kritiseres for er at han gjorde det rett foran dommeren. Det var ikke særlig utspekulert. Ellers fikk Hagos som fortjent.

Ja, det er jo slike spillere som LAN ønsker bygge laget sitt rundt: Spillere med høy moral og gode holdninger både på og utenfor banen...
LAN sier iallefall selv at han foretrekker overtente spillere foran undertente spillere. Det er lettere å justere ned enn å justere opp.

Nixon

Quote from: krakra on August 17, 2015, 09:24:39 AM
Quote from: Nixon on August 13, 2015, 15:33:24 PM
Quote from: krakra on August 13, 2015, 14:26:30 PM
Det Grønner må kritiseres for er at han gjorde det rett foran dommeren. Det var ikke særlig utspekulert. Ellers fikk Hagos som fortjent.

Ja, det er jo slike spillere som LAN ønsker bygge laget sitt rundt: Spillere med høy moral og gode holdninger både på og utenfor banen...
LAN sier iallefall selv at han foretrekker overtente spillere foran undertente spillere. Det er lettere å justere ned enn å justere opp.

Setter du likhetstegn mellom det og din kommentar? Du tror at Nilsen vil ha spillere som med overlegg skader andre spillere på utspekulerte måter?
Rød makt på Hansa!

krakra

Nei, det tror jeg ikke og det kommer jo an på hva du legger i skade. Brekking av bein og andre alvorlige skader er ikke bra, men jeg har iallefall ikke noe problem med at man på smart vis gir en smell til spillere som spytter enn i trynet etter å ha filmet.

Nixon

Jeg er absolutt for å trøkke litt til og gi litt smerte. Men Grønner sin takling bør for hans skyld ikke vært med overlegg. Den kunne potensielt gjort stor skade. Det har selv Grønner innrømmet i ettertid. Jeg regner med at du også syns den var i overkant og at han heller ikke burde gjort det ute av synet for dommeren?
Rød makt på Hansa!

Tom C

Jeg synes ikke den taklingen til Grønner var så grusom som noen antyder, men at han fikk rødt kort på den kan jeg forstå. Ser dog jevnlig mye styggere ting som ikke medfører rødt.

Uansett, så ville jeg frem til at Strand for en gangs skyld kommer emd et innlegg jeg er 100% enig i.

http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Dommerne-i-1-divisjon-blaser-kampene-i-stykker-582098_1.snd

Er helt uforståelig hvorfor dommere skal ha en så forskjellig virkelighetsoppfatning enn de fleste andre, og se nødvendigheten av å begrense fotball til en non-kontakt sport. Tenk så flott det hadde vært om dommerne lot spillet flyte, og kun grep inn når det var nødvendig? Og da mener jeg i slike tilfeller som Strand nevner, med trøyeholding, albuer, klare fellinger, o.l., og ikke hver gang noen faller. For det er el hevet over enhver tvil at visse spilelre kaster seg ned i enhver anledning, når de vet at de da får frispark uansett. Som f.eks Ulf, der de omtrent datt i bakken hvert tredje minutt kampen igjennom, uansett om noen var borti de eller ikke. Frustrerende.
Aldri mer Obos....

Nixon

Quote from: Tom C on August 17, 2015, 09:46:19 AMJeg synes ikke den taklingen til Grønner var så grusom som noen antyder, men at han fikk rødt kort på den kan jeg forstå. Ser dog jevnlig mye styggere ting som ikke medfører rødt.

Grusom eller ikke. Den var stygg nok til at Grønner ikke bør bli kjent som spilleren som går på hevntokt og gjør dette med overlegg. Det kan i verste fall gjøre noe med hvordan han blir sett på av dommere i årene fremover. Et slikt rykte kan bli vanskelig å bli kvitt. Og med det i mente syntes jeg at det var litt rart at en av Grønner sine beste venner her inne mente at det hadde vært greit om han gjorde det med vilje bare han hadde gjort det et annet sted!;)
Rød makt på Hansa!

Tom C

Jeg tror ikke det var med vilje, for det så ihvertfall ut for meg som om Grønner hadde blikket på ballen helt frem til rett før det smalt. Og det skal vel uansett litt mer til for at man skal få seg "et rykte".
Aldri mer Obos....

Yngve

Quote from: Tom C on August 17, 2015, 09:46:19 AM
Som f.eks Ulf, der de omtrent datt i bakken hvert tredje minutt kampen igjennom, uansett om noen var borti de eller ikke. Frustrerende.

I Ulf-kampen trur eg berre NFF hadde blanda litt, og sett innpå ein dommar frå BLNO.

osoerli

Grønner frå start i U21 kvalik mot England på TV2-sportskanalen no.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Der lagde han straffe gitt.
Klønete og unødvendig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Soler

Quote from: Klaus_Brann on September 07, 2015, 18:30:54 PM
Der lagde han straffe gitt.
Klønete og unødvendig.

Så den jeg også. Virker som han aldri skal riste av seg disse juniortaktene. Altfor het på grøten. Gøy å se på Norge dog.

Klaus_Brann

Ja, det er blitt litt typisk Grønner det der.
Norge leverer i dag igjen. PL-gutter meg bak. Tøft å få mål i mot rett før pause etter en så god 1. omgang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Grønner var god utenom den ufattelige tabben, om ikke annet. Det er da noe.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Tror aldri Grønner kommer til å bli ferdig med sine hjerneblødninger

Corran

Synd det der for han kan bli god om han ikke får de hjerneblødningene
Så litt før straffen og da hadde han noen meget gode inngripener   
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Håpløst å skulle avskrive en 21 år gammel stopper fordi han gjør noen feil i ny og ne. Dette må han få tid til å rydde vekk. Og nei, en 21 åring har ikke hatt god tid. Det er kanskje ikke så rart at spillere ikke utvikler seg i Brann med supportere som er klare til å bite hodet av dem.

Grønner har et høyt tenningsnivå, og stor vinnervilje. Av og til bikker det over og det er da feilene som regel kommer. Det han må lære er å kontrollere tenningsnivået. Han er 21 år og har plenty med tid til det.

Nixon

Quote from: krakra on September 08, 2015, 08:21:58 AMDet er kanskje ikke så rart at spillere ikke utvikler seg i Brann med supportere som er klare til å bite hodet av dem.

Nå har ikke Grønner fått annet enn støtte fra tribunen, noe jeg anser for å være den viktigste tilbakmeldingen en spiller kan få, så at noen av og til slenger litt med leppen på nettet har jeg null tro på har noe å si i forhold til utviklingen hans. Brølerne hans kan ikke legges på andre enn han selv etter min mening.

Men jeg har også troen på at det vil komme seg. I de minuttene jeg så i går var han en bauta i forsvaret, så det var veldig synd at han skull avgjøre kampen på den måten.

Forøvrig er det litt morsom at når det ellers haster med alt mulig annet når det gjelder lokale spillere så har man plutselig nå plenty med tid...
Rød makt på Hansa!

krakra

Hva er det som haster med alt mulig annet?

Falkman

At de får spille. Helst før de konfirmeres.

krakra

Det er det vel ingen som har ytret. De skal spille når de er god nok, noe som langt ifra har vært tilfellet i Brann til enhver tid.

Spelaren

Quote from: Falkman on September 08, 2015, 09:43:24 AM
At de får spille. Helst før de konfirmeres.

:D

Den største utfordringen blir vel å være tålmodig nok i stopperkøen bak Demidov og Acosta, som ser ut som et stopperpar vi likesågodt kunne ha kost oss med i tippeligaen. Han har jo Lillejord som agent og har allerede vært litt vag om framtiden.

NRK prøver seg jo på en profeti her (sjekk dato).
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Forventer at en profesjonell spiller tar utfordringen når han har gode konkurrenter. Da vil det jo være en langt større prestasjon å spille seg inn på laget, enn hvis man tar den enkle løsningen og går til et lag med dårligere spillere.

Det er en annen situasjon når man ikke får den spilletiden man fortjener, leverer bedre prestasjoner enn konkurrenten, men forblir bak i køen. Proffe spillere med ambisjoner bør ikke være så alt for tålmodige i en sånn situasjon.

Grønner vil nok få en god del spilletid uansett. Nå spiller han neste kamp fordi Acosta er ute, og har allerede spilt med Demidov ute under LAN, så han får nok av sjanser til å vise seg fram.

Lasaron

Flott at han fikk en god kamp for landslaget nå, særlig siden han skal spille på mandag for oss. Jeg så mesteparten av andre omgang, og da var han solid.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Torvanger

Grønner var djækla god mot England.

krakra

Quote from: Nixon on September 08, 2015, 09:08:53 AM
Quote from: krakra on September 08, 2015, 08:21:58 AMDet er kanskje ikke så rart at spillere ikke utvikler seg i Brann med supportere som er klare til å bite hodet av dem.

Nå har ikke Grønner fått annet enn støtte fra tribunen, noe jeg anser for å være den viktigste tilbakmeldingen en spiller kan få, så at noen av og til slenger litt med leppen på nettet har jeg null tro på har noe å si i forhold til utviklingen hans. Brølerne hans kan ikke legges på andre enn han selv etter min mening.

Men jeg har også troen på at det vil komme seg. I de minuttene jeg så i går var han en bauta i forsvaret, så det var veldig synd at han skull avgjøre kampen på den måten.

Forøvrig er det litt morsom at når det ellers haster med alt mulig annet når det gjelder lokale spillere så har man plutselig nå plenty med tid...
http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Hva-skjedde-egentlig-med-Jonas-Gronner-596795_1.snd

Skal ikke mer enn en bris til før værhanen Doddo snur iallefall.

Bybanen

Så dagen etter at U21 landslaget spiller en kanonkamp, med Grønner som kaptein, finner Doddo ut at han skal hoste opp dette? For en absurd timing i grunn. Joda, Grønner har ennå ikke lagt av seg hjerneblødningene, men det kommer. Han er fortsatt ung. Utenom straffen spilte han en av sine bedre kamper i går. Mot meget kvalifisert motstand.

For et pussig tidspunkt å skrive noe slikt.

Torvanger

Quote from: Bybanen on September 08, 2015, 18:05:49 PM
Så dagen etter at U21 landslaget spiller en kanonkamp, med Grønner som kaptein, finner Doddo ut at han skal hoste opp dette? For en absurd timing i grunn. Joda, Grønner har ennå ikke lagt av seg hjerneblødningene, men det kommer. Han er fortsatt ung. Utenom straffen spilte han en av sine bedre kamper i går. Mot meget kvalifisert motstand.

For et pussig tidspunkt å skrive noe slikt.

Enig, gutten er bare 21 og for en stopper er det ungt. På denne plassen kreves det kløkt og sindighet, man kan ikke sprudle like mye på stopperplass, som på en av de offensive, derfor blir stoppere bedre etterhvert som de får noen år på baken. Får Grønner roet seg ned noen hakk på aggresjonsfronten, for gutten er fortsatt alt for lett antennelig, så har han det meste.

krakra

Jonas Grønner og Norge møter Kazakhstan til kvalikkamp på Tv2sumo og sportskanalen 1845.

Corran

Ble 2-1 til Norge og Grønner spilte hele kampen
Så kun siste 20 minuttene eller så og kommentatoren kunne fortelle at midtstopperne hadde vært svake/usikre/rotete
Så han fikk et klart gult kort
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Han var god. Det var ikkje Jenssen. Håpar Grønner tek steget no og blir fast i midtforsvaret neste sesong. Han har det som skal til.

krakra

Grønner i aksjon for Norge igjen. Mot Sveits. Går på sportskanalen.

osoerli

Sov litt på lobben i bakrom som førte til den sveitsiske utlikninga, saman med resten av forsvaret rett nok.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Regner med de tar han ut i andre omgang mtp at han mest sannsynlig starter mot Jerv

krakra

October 12, 2015, 18:38:24 PM #234 Last Edit: October 12, 2015, 18:49:17 PM by krakra
Ja, det er veldig sannsynlig at han nå setter seg på flyet fra Sveits for å starte kampen mot Jerv på onsdag.

Belfort

Quote from: krakra on October 12, 2015, 18:38:24 PM
Ja, det er veldig sannsynlig at han nå setter seg på flyet fra Sveits for å starte kampen mot Jerv i morgen.

Du kan spare deg spydighetene

krakra

Det er ingen grunn til å tro at Grønner starter mot Jerv. Tviler på at han i det hele tatt er i troppen.

Hatleking

Quote from: osoerli on October 12, 2015, 18:17:58 PM
Sov litt på lobben i bakrom som førte til den sveitsiske utlikninga, saman med resten av forsvaret rett nok.

Ikkje akkurat. Målet var offside, men Jenssen var den som hang igjen. Grønner hadde lagt seg føre angriparen.

Lasaron

1-1 borte mot Sveits må da være bra. Grønner med 90 minutter og kaptein. Hva skjer med Demidov? Skal verken Demidov eller Grønner kunne spille for oss på onsdag? Det er krise! Da blir det Acosta og Pallesen.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 12, 2015, 18:49:59 PM
Det er ingen grunn til å tro at Grønner starter mot Jerv. Tviler på at han i det hele tatt er i troppen.

Hvorfor skulle han ikke det når Demidov kanskje er ute med skade?

Lasaron

Kanskje han ikke er klar for 90 minutter, men han bør absolutt være i troppen og klar for et innhopp.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2015, 19:45:45 PM

Fordi da hadde han reist hjem tidligere dag og ikke startet en kamp i Sveits to dager før kamp i Bergen.

Nixon

Quote from: krakra on October 12, 2015, 19:56:16 PM

Fordi da hadde han reist hjem tidligere dag og ikke startet en kamp i Sveits to dager før kamp i Bergen.

Hadde det i det hele tatt vært en mulighet? Er det ikke bare skade som er gyldig fraværsgrunn?

Forøvrig er det vel ikke noe som hindrer Grønner i å være med i troppen på onsdag. Hverken praktisk eller fysisk så lenge han ikke ble skadet i dag. Var det ikke Birkelund som spilte to kamper to dager på rad med Brann 2 og Brann for noen år siden?
Rød makt på Hansa!

krakra

Du må gjerne mene at ingenting hindrer Grønner i å være i troppen, men jeg tviler på at han er det. Kampen gikk i Sveits og han hele morgendagen går sannsynligvis til å komme seg hjem etter to kamper på fire dager. At han da skal være aktuell for en tredje kamp på seks dager uten å ha trent med laget på en uke tviler jeg på.

Hatleking

Pallesen og Acosta bør kunne klare seg greitt. Det er luksus å ha Pallesen som fjerdeval. Men sjølvsagt, det er ikkje optimalt.

dudo

Hvor lang tid tar det å komme seg fra Sveits? Ikke så lang. Det er selvsagt ikke optimalt med ca 24 ringer hvile, men jeg tror han sitter på benken onsdag. Knudsen er et godt alternativ.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

At han ikke har trent med laget kan umulig være et godt argument. Det er ikke akkurat som at han har glemt hvem han spiller med og hvordan Brann spiller på en uke. Og Nilsen har neppe endret på mye. Verdifull kamptrening veier uansett opp for manglende treninger. Da er stor kampbelastning mer tungtveiende.

Vi får se. Jeg skulle gjerne hatt han på benken. Men er like usikker som alle andre.
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 12, 2015, 19:56:16 PM

Han klarer seg fint med en dag med restitusjon. Spør du Grønner så tipper jeg han vet hva han vil.

krakra

En dag med restitusjon? Den går da i all hovedsak til reising. Det handler ikke om hva Grønner ønsker. Hvis du tror han spiller på onsdag så skal jeg ikke nekte deg det, men det er fullstendig urealistisk. Er det ledig plass i troppen så kan han vel sitte i tilfelle vi Acosta/Knutsen og Karadas ryker, men jeg tipper Nilsen prioriterer de som har trent med laget hele uka og er fult restituert. Tre kamper på seks dager med mye reising i mellom er ikke bra for en spiller.

dudo

Tror du ikke han er tilbake til i morgen ettermiddag?

Go Up