• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Jonas Grønner

Started by aleksanderhjelleseth, September 02, 2012, 13:10:06 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Rød makt på Hansa!

Lasaron

Brann.no skriver at han ikke kan spille kamper for Brann mer i løpet av sesongen. Hvis det også gjelder Brann 2, Brann 3 og junior så betyr det at sesongen hans blir i korteste laget.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

Joda, men det har sannsynligvis likevel vært bedre å spille fast på Island i denne tiden enn å kun spille 2. divisjon i Norge. Ingenting tyder på at han hadde fått spilletid i TL.
Rød makt på Hansa!

krakra

Går mot en spennende sesong for Grønner. Veldig nær førsteelveren i Norlings Brann som fort kan ende i medaljekampen og er nå tatt ut på U21-landslaget hvor veien til en plass i førsteelveren er kort. Er en spillertype som kan få internasjonal oppmerksomhet hvis han gjør det bra for U21-laget. Spørs om en kontraktsforlenging ikke burde ligge i bakhodet til Super-RBH snart.

Ricky

Han har kontrakt i to år, så tror vi kan se det litt an først..

Nixon

Spiller han seg til fast plass på laget fra seriestart er det ingen grunn til å ikke forlenge i sommer.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Quote from: Nixon on February 18, 2014, 18:33:01 PM
Spiller han seg til fast plass på laget fra seriestart er det ingen grunn til å ikke forlenge i sommer.


Enig. Da skal det skje i sommer. Senest.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget


Nixon

Rød makt på Hansa!

krakra

Nå er vel de fleste misfornøyd med Grønner i dag, men jeg syns han viste potensialet sitt i førsteomgang. Etter målene har han en periode hvor han virkelig rydder opp og smeller til. Hvor pasningene også sitter bra. På mål nummer to viser han at han fortsatt er urutinert, men potensialet er der. Det er synd at resten av forsvaret er såpass svakt at vi er avhengige av at han er "på" hele tiden. Med en gang han gjør en feil koster det mye, for ingen andre er der for å rydde opp.

Lasaron

Grønner er faktisk i ferd med å bli en av våre viktigste spillere. Han ligger to hestehoder foran de andre i synlig vinnervilje. Det trenger vi. Håper det smitter over på de andre.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Huff

Og han har bra fart...
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

roaldinho

Og mer målteft enn Huseklepp.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Corran

Synes Grønner var kanon god i går. Ja han gjør et par småfeil og kunne opptred annerledes et par ganger men han er god og blir bedre og bedre for hver kamp.
Og det skal være lov å gjøre feil, problemet er at ikke andre "redder" de som gjør feil. Grønner hjalp medspillere i går når de gjorde feil men fikk ikke hjelp når han var litt ute å kjøre.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Quote from: Corran on May 26, 2014, 08:20:45 AM
Synes Grønner var kanon god i går. Ja han gjør et par småfeil og kunne opptred annerledes et par ganger men han er god og blir bedre og bedre for hver kamp.


Allikevel var han innblandet i alle tre scoringene til engen. Den første er riktignok preget av mye tilfeldigheter, men de to siste må stopperparet ta en stor del av skylden for. Så så god var ikke Grønner at han fortjener å bli rost opp i skyene.
Ballen skal fremover!

Nixon

Nei, det var ikke akkurat småfeil så lenge det resultater i skåring. Men han vinner også mye og har en flott vinnervilje. Det skulle ikke forundre meg om han spiller resten av kampene i år dersom han unngår skader eller karantene.
Rød makt på Hansa!

Corran

Alle gjør feil. Når de blir såpass mye straffet for personlige feil alla de i går (ikke som hjerneblødningene Demir og Sævarson har hatt) så er det ikke bare den som gjør feilen sin skyld det er også de andre som ikke sikkrer.
I går så en flere ganger det ble gjort feil blant annet av Fakiri men da var Grønner der og rettet opp feilen.
At han kunne være annerledes plassert på 2 av målene kan jeg for så vidt være enig med men det er også andre som ikke gjør jobben sin på målene og da blir det feil å henge det på Grønner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Quote from: Corran on May 26, 2014, 13:34:13 PM
At han kunne være annerledes plassert på 2 av målene kan jeg for så vidt være enig med men det er også andre som ikke gjør jobben sin på målene og da blir det feil å henge det på Grønner


Det blir da ikke feil å henge det på Grønner at Grønner var feilplassert på to av scoringene?
Ballen skal fremover!

Corran

Blir ikke feil men ikke kun hans feil de målene og det skal ikke ta fra ham at han var meget god ellers Kunne sett styggere ut uten ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Quote from: Corran on May 26, 2014, 16:44:22 PM
Blir ikke feil men ikke kun hans feil de målene og det skal ikke ta fra ham at han var meget god ellers Kunne sett styggere ut uten ham


Men en midtstopper som er direkte innblandet i to scoringer i mot har ikke hatt en god kamp. Da har han vært en av årsakene til at laget slapp inn to mål de ellers ikke ville ha sluppet inn.
Ballen skal fremover!

Corran

Vi får være enig om å være uenig :-) Jeg satt under kamp i går og synes Grønner gjorde en god kamp og synes han har begynt å ta store steg.
Ute hos kunder og på kontoret i dag (folk som hadde sett kamp på tv og ikk live som meg) var det at Grønner spilte godt som var det store emnet samt Vindheim og tapte sjanser.
Det merkelige er også at folk som ikke går på staddaen og som ofte er de som raskest blir negative, ikke har gitt dem opp men fokuserer på at spillet kommer seg, at det er synd på dem og de fortjener bedre. En tone og argumentasjon jeg aldri har opplevd blant den gruppen Brann intereserte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Corran on May 26, 2014, 16:44:22 PM
Blir ikke feil men ikke kun hans feil de målene og det skal ikke ta fra ham at han var meget god ellers Kunne sett styggere ut uten ham


Selvfølgelig skal det ta fra han det.
Det blir som å si at Piotr ikke skal ha kritikk for å slippe inn frispark hvis han står totalt feilplassert. Jobben til Grønner og de andre bak er å forhindre mål. Slippes det inn mål har de ikke gjort jobben sin. Selvsagt er det stor forskjell på type mål, men de vi fikk i mot i går var langt fra umulige å forhindre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Så hvis Piotr redder 10 100% sjanser og er uheldig/dårlig og slipper inn et luseamål så tar det fra ham alle de andre gode prestasjonene?
Men vi fokuserer tydeligvis litt forskjellig
Personlig velger jeg å se litt lyst på det pga den positive utviklingen
Og en skal også legge til grunn at Grønner er unggutten i forsvar og skulle ha en rutinert spiller ved sin side som kan "hjelpe" ham Istedenfor måtte han i går dekke opp for og redde Hanstveit i mange situasjoner
For meg blir det helhetsvurdering og eg mener han var Branns bestemann i går
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Jeg var kanskje litt bombastisk, det gjelder selvsagt ikke uansett hva man gjør ellers, men når han er direkte involvert i alle målene kan jeg ikke fatte at han på noen måte kan gjøre opp nok til å få i nærheten av 7.

At du legger til grunn at han er unggutten er for meg feil. Som supporter kan man selvsagt se det på den måten, men for min del stiller alle likt når karakterene skal gis, uavhengig av alder.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Giles

Jeg synes Grønner spilte bra og med stort trykk. Han var likevel avgjørende feilplassert ved to scoringer, verst ved Kjartanson sin. Det andre innlegget burde vært avklart av Hanstveit i første duellen.
Han er helt middels på fart og har ingen mulighet til å løpe opp spillere som klarer å vende opp.
Viser likevel såpass mye bra at jeg kan være med på at det nå er Grønner som trenger en slikkelig makker, type rask med stor rekkevidde.

Corran

Quote from: Klaus_Brann on May 26, 2014, 20:37:32 PM
Jeg var kanskje litt bombastisk, det gjelder selvsagt ikke uansett hva man gjør ellers, men når han er direkte involvert i alle målene kan jeg ikke fatte at han på noen måte kan gjøre opp nok til å få i nærheten av 7.

At du legger til grunn at han er unggutten er for meg feil. Som supporter kan man selvsagt se det på den måten, men for min del stiller alle likt når karakterene skal gis, uavhengig av alder.

Alle stiller ikke likt for deg heller Du er farget av hvem du liker og ikke liker Har du negativ innstilling til noen så skal det mer til en med en du er positiv til og ønsker skal lykkes.
For meg er det helt sikkert sånn med Askar og Svævarsson Skal mye til for at de skal overbevise meg og de får nok en karakter mindre en f.eks Grønner og Vindheim pga at de er etablerte spillere som har skuffet meg over lang tid.
Om du ikke mener karakterene din blir farget av dine meninger så er du ikke mye selvbevisst :-)
Og de unge har lov å gjøre et par feil mer en de etablerte som har vært med en stund
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Corran on May 26, 2014, 22:27:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 26, 2014, 20:37:32 PM
Jeg var kanskje litt bombastisk, det gjelder selvsagt ikke uansett hva man gjør ellers, men når han er direkte involvert i alle målene kan jeg ikke fatte at han på noen måte kan gjøre opp nok til å få i nærheten av 7.

At du legger til grunn at han er unggutten er for meg feil. Som supporter kan man selvsagt se det på den måten, men for min del stiller alle likt når karakterene skal gis, uavhengig av alder.

Alle stiller ikke likt for deg heller Du er farget av hvem du liker og ikke liker Har du negativ innstilling til noen så skal det mer til en med en du er positiv til og ønsker skal lykkes.
For meg er det helt sikkert sånn med Askar og Svævarsson Skal mye til for at de skal overbevise meg og de får nok en karakter mindre en f.eks Grønner og Vindheim pga at de er etablerte spillere som har skuffet meg over lang tid.
Om du ikke mener karakterene din blir farget av dine meninger så er du ikke mye selvbevisst :-)
Og de unge har lov å gjøre et par feil mer en de etablerte som har vært med en stund


Selvsagt. Det er umulig å ikke bli farget som supporter av et lag, men jeg prøver etter beste evne. Alder betyr uansett ingenting. Om det er Fakiri eller Dramé som lykkes så jubler jeg uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Hvor mye gjør Grønners mål opp for sviktene foran målene i mot? Ser folk gi ham 2, så da må de vel mene hans prestasjoner stå til 1 uten målet? Altså like dårlig som Badji mot RBK?

Klaus_Brann

Jeg kunne gjerne gitt han 3, men selv om det ikke er tabber a la Demir sin mot Glimt kunne han avverget alle tre målene og da blir det ikke mer enn 2.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Feilfri kamp og da fikk han vist hva som bor i ham. Helt klart vår beste stopper for tiden og forhåpentligvis et førstevalg i mange år. Spørs om ikke speiderne som skulle se Vindheim åpnet opp øynene for Grønner i stedet. Samspillet med Hanstveit funket bra i dag også.

Torvanger

Klassestopper, han blir ikke lenge i Brann. Han har sult og guts.

TCAC

Kanskje litt tidlig å glemme alle de hodeløse involveringene og dårlige kampene han har hatt denne sesongen? Strålende kamp, men en svale gjør ingen sommer. Han har hatt meget gode kamper tidligere også, men aldri vært stabil over lengre perioder. Det er ikke gitt at det fortsetter.

Kjell249

Ikke så vanskelig å bli vår beste stopper for tiden siden vi bare har en ren stopper tilgjengelig:) Mojsov har vel stort sett vært bedre alle kampene begge har spilt.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Hatleking

Unge stopparar må jo få prøve og feile litt - det er på slik måte ein får spelt seg god og få erfaring. Grønner er på inga måte utlærd, men om me fortset å satse på han så kan han bli veldig god. Det håpar eg sjølvsagt.

krakra

Quote from: Kjell249 on July 06, 2014, 20:46:10 PM
Ikke så vanskelig å bli vår beste stopper for tiden siden vi bare har en ren stopper tilgjengelig:) Mojsov har vel stort sett vært bedre alle kampene begge har spilt.
Det han leverte i dag er bedre enn noen av våre stoppere har levert i år, og strengt tatt i fjor også. Han har også vist et høyere nivå enn de andre stopperne tidligere i år, men ødelagt prestasjonene med dumme feil. Som forøvrig alle andre har gjort.

Har det høyeste toppnivået av alle stopperne våre. Skadet eller ikke. Demidov skal være bedre, men var milevis bak før han ble skadet.

Klaus_Brann

Han gjør en veldig bra kamp i dag, men som flere påpeker er det litt tidlig å krone han kongen av Bergen nå.
Fortsetter han derimot å være stabil på dette nivået kan han fort forsvinne neste år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Den enes død er den andres brød. Grønner har vist god stigning i år, men hadde sengene på skadestuen vært tomme gjennom hele vårsesongen er det ikke godt å si hvor mye spilletid han hadde fått. Han ble jo ikke prioritert i starten av sesongen, men har tatt meget godt vare på sjansen da han fikk den.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Men vi får da ikke håpe han forsvinner med det første. Vi snakker tross alt om Brann sin neste kaptein her!
Rød makt på Hansa!

Torvanger

Jeg er har ikke trenerkurs, men jeg har aldri sett en 19-åring opptre så bunnsolid og voksent som det Grønner gjorde mot Viking igår. Vel har han gjort tabber, men jeg er sikker på at Norling har klart å luke bort endel, samt at han har fått bedre timing på når han skal sette inn støtet. Han forsvinner ikke fra Bergen med det første, men gjør han en god høstsesong og ditto vårsesong, da kommer nok beilerne. For 19-20 år gamle spillere som leverer på det nivået Grønner gjør nå, jevnlig, de er attraktive for klubber i utlandet.

Klaus_Brann

Uten å snakke ned hans prestasjon skal det sies at både resten av forsvaret og spesielt Badji gjorde Grønners jobb lettere i går, vi opptrådde mer som et lag som jobbet godt samlet defensivt og da er det selvsagt lettere å skinne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Quote from: Klaus_Brann on July 07, 2014, 16:49:31 PM
Uten å snakke ned hans prestasjon skal det sies at både resten av forsvaret og spesielt Badji gjorde Grønners jobb lettere i går, vi opptrådde mer som et lag som jobbet godt samlet defensivt og da er det selvsagt lettere å skinne.

Kan jo også snu det på hodet og si at pga at alle rundt ham har vært så håpløse så har de feilene han har gjort blitt avslørt mye er en for en litt urutinert som blir plassert sammen med gode spillere og et lag som fungerer.
Men det er som han selv sier godt å vite at selv om du gjør en feil så skal du spille neste kamp Deet gir jo også trygghet så han har vært heldig med skadene til andre og det kan på sikt vise seg at Brann og får betalt for det med en meget god stabil stopper
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kjell249

En svale gjør ingen sommer... Vi får vente litt med løfte han opp på kongestol. Argumentet om at alle rundt han har vært så dårlig, at han ikke har hatt mulighet til å prestere kan brukes på alle spillerne. Men, det unnskylder ikke det å være heit i toppen og personlige feil.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Tom C

Ingen grunn til å geniforklare Grønner nei, men det er jo på sin plass å gi han velfortjent skryt etter en så godt som prikkfri kamp. Vi ser jo etterhvert ganske klart at Grønner har potensiale til å bli en bauta for brann, sin unge alder til tross. Så gjelder det å finne grensen der han spiller akkurat passe godt til at han ikke blir snappet opp av første og beste championship-klubb...
Aldri mer Obos....

Belfort

Dessverre nok en blackout av Grønner i kveld. Tipper han kommer til å holde på med dette i hver tredje kamp når han er 30 år og

krakra

July 12, 2014, 19:48:21 PM #95 Last Edit: July 12, 2014, 19:52:13 PM by krakra
Tålmodighet er ikke din styrke, er det vel?

At et stort stoppetalent på 20 år gjør feil er ikke unikt. Problemet er at Grønner er eneren i forsvaret vårt og vi er avhengige av at han spiller feilfritt og oppmot toppnivå for at vi skal fungere defensivt. Alt for mye ansvar ligger på hans skuldre.

Godset-forsvaret gjorde feil på feil i dag. Denne Høibråten i midtforsvaret deres hadde 3-4 feil som var minst like store som Grønners feil, Sætra et par og Larsen et par enorme tabber. Men de klarer å rydde opp og hjelpe hverandre. Pluss at de fikk hjelp av våre elendige avsluttere.

Belfort

Quote from: krakra on July 12, 2014, 19:48:21 PM
Tålmodighet er ikke din styrke, er det vel?




Du venter gjerne?

krakra

Quote from: Belfort on July 12, 2014, 19:51:35 PM
Quote from: krakra on July 12, 2014, 19:48:21 PM
Tålmodighet er ikke din styrke, er det vel?




Du venter gjerne?
Jeg avskriver ikke en 20 år gammel stopper med en halv sesongs erfaring i TL nei. Grønner har vist gang på gang at han bør satsets på. Se heller på makkeren hans.

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on July 12, 2014, 19:46:48 PM
Dessverre nok en blackout av Grønner i kveld. Tipper han kommer til å holde på med dette i hver tredje kamp når han er 30 år og


Ja, når man er 20 år som fotballspiller og fortsatt gjør feil er det for sent. Han blir aldri mer rutinert, bare å gi ham opp.

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on July 12, 2014, 19:51:35 PM
Quote from: krakra on July 12, 2014, 19:48:21 PM
Tålmodighet er ikke din styrke, er det vel?




Du venter gjerne?


Du vil heller spille med en midtbanespiller og en venstreback i forsvaret?

Go Up