• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Jonas Grønner

Started by aleksanderhjelleseth, September 02, 2012, 13:10:06 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on July 12, 2014, 19:58:38 PM
Quote from: Belfort on July 12, 2014, 19:51:35 PM
Quote from: krakra on July 12, 2014, 19:48:21 PM
Tålmodighet er ikke din styrke, er det vel?




Du venter gjerne?


Du vil heller spille med en midtbanespiller og en venstreback i forsvaret?


Hvis det hadde hjulpet på blackout som koster oss poeng så ofte, så ja.
Disse tilbakevendene forsvarstabbene kan koste oss plassen i TL, forøvrig uavhengig av om det kommer fra Grønner eller Demir.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krakra on July 12, 2014, 19:48:21 PMMen de klarer å rydde opp og hjelpe hverandre.


Nå var tabben umulig å rydde opp i foruten en god redning fra polakken da svinet kom alene gjennom. Men helt enig at det slett ikke er noen grunn til å hogge hodet av Grønner av den grunn. Han er fremtiden. I dag var det først og fremst backene som skapte de farlige sjansene i mot etter min mening.
Rød makt på Hansa!

krakra

Ikke når vi lå som vi gjorde nei, men så er spørsmålet om det er umulig å hindre at vi så ofte ligger sånn at det blir livsfarlig hver gang noen mister ballen eller glipper en markering.

Det beste for Branns forsvar er uansett at Grønner får en makker som kan demme opp bakrom og rydde opp langs bakken. Så kan han bryte, ta duellene og sette i gang spillet. I dagens duo er det lite Hanstveit gjør for å utfylle Grønner.

Xminator

Det beste for Branns forsvar er om Demidov blir skadefri og Brann henter en midtstopper til som banker på A-landslagsdøren.

krakra

Brann må ha mot til å satse på Grønner som absolutt kan nå landslagsnivå hvis han blir satset på.

Men han kan ikke være bautaen og nøkkelspilleren bak der. Slik han er i dag. Han må ha en makker som i utgangspunktet er bedre.

roaldinho

Quote from: krakra on July 12, 2014, 20:53:03 PM
Brann må ha mot til å satse på Grønner som absolutt kan nå landslagsnivå hvis han blir satset på.

Men han kan ikke være bautaen og nøkkelspilleren bak der. Slik han er i dag. Han må ha en makker som i utgangspunktet er bedre.


Som en skadefri Demidov.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

En skadefri Demidov må fortsatt spilles i form. Har vi råd til det nå? Hent en kvalitetsstopper med fart, spill han inn sammen med Grønner så får Demidov konkurrere om en plass på laget neste sesong.

Bybanen

Quote from: krakra on July 12, 2014, 20:53:03 PM
Brann må ha mot til å satse på Grønner som absolutt kan nå landslagsnivå hvis han blir satset på.


Virker tøff i hodet denne karen, men mangler fart dessverre (og litt høyde). Kan kanskje bli bra i Brann, men noe åpenbart fremtidig landslagsmateriale er han definitivt ikke. Det tør jeg påstå.

krakra


Corran

Tror Eg må se målet på tv for Eg la ikke merke til noen stor tabbe fra Grønner
Syntes han gjorde en god kamp og ryddet greit unna En av Branns beste.
Han er også veldig god til å rydde opp i andres feil og være sikkring.
Han har utviklet seg masse siden sesongstart og fotsetter utviklingsland en kan han bli god.
Han er heller ikke så treg som enkelte skal ha det til
Hanstveit fungerer ok sammen med ham og bedre enn eg fryktet

PS så målet nå og ja det er to tabber av Grønner Ser ut som han har vekt på feil fot ogikke får klarert og han kunne satt svinet offside
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Bybanen

Quote from: krakra on July 12, 2014, 22:11:17 PM
Han har grei fart.

Til å spille på nedrykkskandidaten Brann ja, men siden landslag ble nevnt så mangler han dessverre et gir.

krakra

July 13, 2014, 21:43:19 PM #111 Last Edit: July 13, 2014, 21:45:31 PM by krakra
Han har ikke noe dårligere fart enn de fleste andre av dagens landslagskanidater. Er vel bare Semb og Reginiussen som er nevneverdig raskere. Grønner minner endel om Vegard Forren, som er Norges bevis på at du ikke trenger være høy for å dominere duellspillet. Forrens gjennombrudd kom forøvrig det året han fylte 20 år. Like gammel som Grønner altså.

Nixon

En magesyk Grønner hadde heldigvis bare sittet på potten litt for mange ganger de siste dagene og klarte ikke å spille hele kampen. Så han ble ikke skadet og bør være 100 % til neste kamp.
Rød makt på Hansa!

krakra

BA: Jonas Grønner blir sannsynligvis kaptein på den nye U21-genrasjonen som tar over etter kvalikken.

Spelaren

Quote from: krakra on August 27, 2014, 08:34:58 AM
BA: Jonas Grønner blir sannsynligvis kaptein på den nye U21-genrasjonen som tar over etter kvalikken.


Eg føler mer og mer at eg håper han her blir vår bauta i årene framover.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kruxleiven

Fan favourite Grønner er å se på Max nå. Føler meg ikke trygg på at han gjør sine ting feilfritt.

Jose Arrogantio

Live oppdateringen fra aftenposten var veldig lite positiv til Norges forsvar...

Koffert1

Syntes grønner kommer godt ut av denne kampen. Noen livsviktige inngripner, ballsikker og spiller av pressledd opp til flere ganger. Han har dog en hjerneblødning, som selvfølgelig resulterer i hans rituale; et gult kort i løpet av kampen!

TCAC

Det gule kortet var helt ok å pådra seg i den situasjonen. Det var verre med de to grusomme tellefeilene i forsvaret i situasjonene der Grønner som høyre midtstopper ha ansvaret. Angriperne sto alene med keeper i begge situasjonene. Den første førte til baklengsmål. Den andre gangen reddet Grønner seg mesterlig inn igjen ved å hente opp ballfører.

Hadde likt å se Vindheim fra start fremfor Svensson i denne kampen. Tror kampbildet hadde passet ham som god offensiv back.

Corran

så ca 1 minutt av kampen og da fikk Grønner skryt av kommentator og Vindheim hadde et raid som var bra.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kjell249

Quote from: TCAC on September 05, 2014, 00:12:31 AM
Det gule kortet var helt ok å pådra seg i den situasjonen. Det var verre med de to grusomme tellefeilene i forsvaret i situasjonene der Grønner som høyre midtstopper ha ansvaret. Angriperne sto alene med keeper i begge situasjonene. Den første førte til baklengsmål. Den andre gangen reddet Grønner seg mesterlig inn igjen ved å hente opp ballfører.

Hadde likt å se Vindheim fra start fremfor Svensson i denne kampen. Tror kampbildet hadde passet ham som god offensiv back.
Tellefeil? I vg står det at han opphevet offsiden på det første målet, men jeg har ikke sett kampen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

tsrqpo

Han gikk inn i samme duell som v.midstopper, noe som resulterte i at det ble en åpen banehalvdel til angriperen som fikk ballen etter duellen.
Like etterpå hadde han en takling som burde gitt gult kort, hodeløs takling på etterskudd.
Så hadde han engang til en tellefeil.
Resten såg bra ut.. :-)

Tviler på at de 35 agentene noterte seg navnet Grønner.

krakra

Grønner eneste Brannspiller fra start for U21 mot Ungarn i kveld. Kampen starter klokken seks og kan sees på NFF-TV. Skaanes og Vindheim på benken sammen med Petter Strand. Finne selvfølgelig med fra start, samme med Mathias Dyngeland. Mange bergensere på dette U21-landslaget.

Huff

Grattis med første landslagsmål, måtte det utløse et målskred i Brann-drakt, vi trenger det desperat...
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Hatleking

Quote from: Huff on October 13, 2014, 17:10:02 PM
Grattis med første landslagsmål, måtte det utløse et målskred i Brann-drakt, vi trenger det desperat...


Blir vanskeleg å score frå benken...

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 13, 2014, 16:06:43 PM
Finne selvfølgelig med fra start, samme med Mathias Dyngeland.


Og selvfølgelig (?) byttet ut etter én omgang.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Ja. Han ble byttet ut i pausen da Norge ledet 2-0 og la om til 4-5-1. Eneste som spilte hele kampen sist så ikke så rart.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Så var det ikke så sikkert at han forlenget allikevel.

Ser ikke lovende ut om man skal stole på bt http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Gronner-vurderer-fremtiden-pa-nytt-478135_1.snd

"Nå har Brann rykket ned, og Grønner sier dette:

- Jeg må tenke meg om og bruke tiden godt fremover. Vi må se enden av denne evalueringen før jeg konkluderer. Det er rett og slett mye usikkerhet på Stadion for tiden, sier Grønner."

Norlings hund

Quote from: Kagain on December 04, 2014, 13:45:09 PM
Så var det ikke så sikkert at han forlenget allikevel.

Ser ikke lovende ut om man skal stole på bt http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Gronner-vurderer-fremtiden-pa-nytt-478135_1.snd

"Nå har Brann rykket ned, og Grønner sier dette:

- Jeg må tenke meg om og bruke tiden godt fremover. Vi må se enden av denne evalueringen før jeg konkluderer. Det er rett og slett mye usikkerhet på Stadion for tiden, sier Grønner."


Suppe på spiker, og en artikkel som var full av feil for bare en time siden. Jeg trodde man kunne forvente litt mer av Anders Pamer enn det der.

Henki

Quote from: Norlings hund on December 04, 2014, 16:20:42 PM
Quote from: Kagain on December 04, 2014, 13:45:09 PM
Så var det ikke så sikkert at han forlenget allikevel.

Ser ikke lovende ut om man skal stole på bt http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Gronner-vurderer-fremtiden-pa-nytt-478135_1.snd

"Nå har Brann rykket ned, og Grønner sier dette:

- Jeg må tenke meg om og bruke tiden godt fremover. Vi må se enden av denne evalueringen før jeg konkluderer. Det er rett og slett mye usikkerhet på Stadion for tiden, sier Grønner."


Suppe på spiker, og en artikkel som var full av feil for bare en time siden. Jeg trodde man kunne forvente litt mer av Anders Pamer enn det der.


Hva var feil?
Ballen skal fremover!

Kagain

Quote from: Norlings hund on December 04, 2014, 16:20:42 PM

Suppe på spiker, og en artikkel som var full av feil for bare en time siden. Jeg trodde man kunne forvente litt mer av Anders Pamer enn det der.


Det er godt mulig det er suppe på spiker, men det er interessant like fullt. Feil og slikt har jeg ikke registrert noe av da det var budskapet jeg tenkte var interessant. Jeg vet ikke hva man forventer av Pamerotti, så der holder jeg viselig kjeft.

krakra

http://ba.no/sport/article7723025.ece

Grønner kåret til Brann beste spiller i år av BA. Ikke helt ufortjent. Bare å håpe at han blir med videre. Han blir en nøkkelspiller i 1. Divisjon neste år og forhåpentligvis i Tippeligaen 2016.


Xminator

Brann må selvsagt se på hva de kan få andre steder når lønningsposen ønskes økt.

krakra

Tviler på at de finner noen bedre spillere enn Grønner uten å gå ganske kraftig opp i lønnskostandene.

Lasaron

Det er helt naturlig at Grønner ønsker å nærme seg de best betalte spillerne i lønn. Han er jo en av de beste. Når han også er fremtiden, og en vi kanskje kan få mye igjen for senere, så syns jeg Brann skal strekke seg litt her. Han skal uansett ikke selges nå.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Spelaren

Hva tjener han egentlig? Litt vanskelig å gjøre seg opp en mening uten referansepunkter.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

I følge BAs skattelistesjekk tjente han rundt 180.000 i fjor.

Henki

Quote from: krakra on December 29, 2014, 17:13:58 PM
I følge BAs skattelistesjekk tjente han rundt 180.000 i fjor.


Hvis det er det han tjener nå også er det ikke veldig overraskende at han vil ha en bedre kontrakt. Det vil være forferdelig trist hvis Grønner forsvinner fordi Brann ikke kan/vil oppfylle lønnskravene hans. Brann bør strekke seg langt.
Ballen skal fremover!

Hatleking

Brann bør strekke seg, men han vil sjølvsagt ikkje ha same moglegheiter som om me hadde spelt i Tippeligaen.

krakra

December 29, 2014, 17:43:21 PM #141 Last Edit: December 29, 2014, 17:48:21 PM by krakra
Selv om det er en litt spesiell situasjon i og med at vi rykket ned så burde han ikke ha noe lavere lønn enn folk som Karadas og Hanstveit iallefall.
Brann har hele tiden virket rimelig restriktive i lønnen til egne talenter. Samtidig kaster vi penger etter vrakgods vi henter utenifra. Signaleffekten har jo vært at det ikke lønner seg å være lojal i Brann. Nå har de om ikke annet begynt å bli satset på, men klubben må jo vise i lønnstilbudet at det er spillere de virkelig vil beholde. Så får de heller kaste bort litt mindre penger på bomkjøp.

osoerli

Quote from: krakra on December 29, 2014, 17:13:58 PM
I følge BAs skattelistesjekk tjente han rundt 180.000 i fjor.


Det er jo nettolønn i 2013.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

December 29, 2014, 18:33:10 PM #143 Last Edit: December 29, 2014, 18:36:40 PM by krakra
Det er vel bruttolønn på skattelisten? Og har han skrevet noen nye kontrakter siden i fjor? Hvis ikke tjente han vel det samme i 2014?
http://www.bt.no/sporten/Pusic-tjente-en-kvart-million-for-hvert-mal-i-Brann-3221170.html

Uansett så står Wangberg oppført med over 800.000 i samme sesong. Tviler på at Karadas og Hanstveit tjener noe mindre i år, og det er da der Grønner burde ligge, men blir ikke overrasket om tilbudet ikke var mer enn halvparten. Er det rett har Grønner god grunn til å være misfornøyd. Går han rundt og krever millionlønn burde han derimot få litt bakkekontakt.

http://www.bt.no/sporten/Pusic-tjente-en-kvart-million-for-hvert-mal-i-Brann-3221170.html

Forøvrig en liste som viser at det ikke akkurat lønner seg å være ung og lokal i Brann.

SK

December 29, 2014, 21:05:53 PM #144 Last Edit: December 29, 2014, 21:07:38 PM by SK
Quote from: krakra on December 29, 2014, 18:33:10 PM
Det er vel bruttolønn på skattelisten?


Brutto, men etter diverse fradrag han måtte ha. Som i hvert fall inkluderer minstefradraget. Hvis han betaler renter på et boliglån, er disse også trukket fra, o.s.v. For en vanlig lønnsmottaker, vil den reelle lønnen så godt som alltid være noe høyere enn inntekten som fremkommer i skattelistene.

Klaus_Brann

Quote from: Henki on December 29, 2014, 17:40:24 PM
Quote from: krakra on December 29, 2014, 17:13:58 PM
I følge BAs skattelistesjekk tjente han rundt 180.000 i fjor.


Hvis det er det han tjener nå også er det ikke veldig overraskende at han vil ha en bedre kontrakt. Det vil være forferdelig trist hvis Grønner forsvinner fordi Brann ikke kan/vil oppfylle lønnskravene hans. Brann bør strekke seg langt.


Han bør selvsagt opp en del og jeg håper og tror at Brann også har tilbudt han en betydelig bedre kontrakt. Samtidig samsvarer det åpenbart ikke med hva de ønsker, så får vi håpe de klarer å bli enige.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 29, 2014, 18:33:10 PM
Det er vel bruttolønn på skattelisten? Og har han skrevet noen nye kontrakter siden i fjor? Hvis ikke tjente han vel det samme i 2014?
http://www.bt.no/sporten/Pusic-tjente-en-kvart-million-for-hvert-mal-i-Brann-3221170.html

Uansett så står Wangberg oppført med over 800.000 i samme sesong. Tviler på at Karadas og Hanstveit tjener noe mindre i år, og det er da der Grønner burde ligge, men blir ikke overrasket om tilbudet ikke var mer enn halvparten. Er det rett har Grønner god grunn til å være misfornøyd. Går han rundt og krever millionlønn burde han derimot få litt bakkekontakt.

http://www.bt.no/sporten/Pusic-tjente-en-kvart-million-for-hvert-mal-i-Brann-3221170.html

Forøvrig en liste som viser at det ikke akkurat lønner seg å være ung og lokal i Brann.


Det er vel som oftest fordi de har signert kontrakter før de har fått noe særlig spilletid på a-laget og det er selvsagt naturlig.  Samtidig er det ingen tvil om at Grønner bør få et bra hopp nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Bruttoløn = nettoløn + frådrag.
Tippar han ikkje har foreldrerfrådrag eller lånerenter.
Minstefrådraget i 2013 var 40% av bruttoløn, maks 81.300.
Altså var bruttoløna hans i 2013 kr 261.300,-
Tippar den auka til rundt 300.000-350.000 i 2014 pga meir speletid (bonus) og kompensasjon for prisstigning.
Og så ligg det vel inne ein reduksjon for spel i 1.div for 2015.

Brann har vel 2 muligheter her:
-Skriva ny forbetra kontrakt no med høgare løn gjeldande frå kontraktsinngåingstidspunktet.

-Ha is i magen, sjå om Grønner tar nye steg vårsesongen 2015, satsa på at Brann ligg i toppen av 1.div, og tilby ein ny forbedra kontrakt til sommaren.  Eventuellt om han ikkje tar vesentleg nye steg, la han spela ut 2015 i Brann og tilby same kontrakt dei allereide har tilbudt (la han gå til Haugesund etter 2015).
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Dette er vel et normalt spill hvor en byr litt lavt ført og ser hva spiller krever som gjerne er litt høyt og så forhandler en seg til en deal begge parter er småfornøyde med
Er Brann interessert i Grønner og Grønner klar for en sesong i 1 div med Brann så ordner dette seg i løpet av en uke eller to
Det litt skammelige her er at han ble lovet et forslag i sommer og det kommer først nå Og når en leser Rune Soltvedt sin respons på hvorfor det ikke er gjort noe tidligere og de trekker fram Finne saken så får eg følelsen av at Soltvedt mente forgjengeren ikke gjorde god nok jobb Husker ikke om det var BA eller bt sin sak jeg leste det i
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Go Up