• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Molde, 02.09.2012 kl. 19.00 (21. runde)

Started by OmOssSjølOgHansaøl, August 27, 2012, 22:13:29 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: Nixon on September 02, 2012, 21:09:33 PM
Quote from: Huff on September 02, 2012, 21:00:27 PM
Forstår fremdeles ikke hva Fakiri gjør i ellveren.

I etterpåklokskapens navn: Hvordan ville du satt opp laget.

Når kampen endte slik den endte ville jeg startet med nøyaktig samme ellver, og satt innpå Kvelle, Birkelund og Larsen- i etterpåklokskapens navn vel og merke.

Ang Fakiri er det mer at jeg overhodet ikke klarer å se at han er vårt beste alternativ rent defensivt, slik Skars vil ha det til. Såvidt jeg så bidro eksempelvis Mjelde langt mer defensivt i dag. Forutsatt at Barmen er skadet ville jeg brukt Mjelde og Haugen på DM og Kvelle på OM, men det er som nevnt vanskelig å klage når vi vinner 4-1, før kampen tippet jeg 0-3. Jeg ser ikke hva Fakiri gjør defensivt som er så bra, jeg ser det overhodet ikke.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krakra

Jeg ville startet med Haugen og Mjelde sentralt, med Kvelle foran.

Hatleking

Når verken Barmen eller Sokolowski er tilgjengelege, synst eg at det er heilt greitt med Fakiri der. Men som sagt - han bør vera etter Barmen og Sokolowski.

Huff

Quote from: Hatleking on September 02, 2012, 21:19:36 PM
Når verken Barmen eller Sokolowski er tilgjengelege, synst eg at det er heilt greitt med Fakiri der. Men som sagt - han bør vera etter Barmen og Sokolowski.

Og Mjelde og Haugen.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Xminator

Om  Piotr skulle plukket jordbær hadde det blitt en del returer, neppe det man vil ha av en jordbærplukker.

Ellers gjør alle en god kamp. For meg er Demir BB. Jeg tror derimot ikke det er noen grunn til å ta av. Vi er nok litt heldige med både tidspunktet vi møter Molde og vippesituasjonen der Grønner og Wangberg driter seg ut. Uten at det skal gjøre prestasjonen til laget - og treneren noe mindre.

Nå blir det bortetur der vi får forventningspress igjen, vi er definitivt ikke underdogs mot Sandnes Ulf. Det vil jobbe mot oss. Samtidig har vi en angrepsrekke stinn av selvtillit. Haugen gjør en grei kamp, selv om jeg synest han legger seg litt for dypt i forhold til 10'er rollen.

posemedsnopi

Quote from: krakra on September 02, 2012, 21:19:02 PM
Jeg ville startet med Haugen og Mjelde sentralt, med Kvelle foran.

Hadde nok brukt Nordkvelle på OM, men i etterpåklokskapens tegn ville eg ikkje startet med han.

Hatleking

Quote from: Huff on September 02, 2012, 21:22:56 PM

Og Mjelde og Haugen.

Eg synst no at Haugen klarte seg bra i OM-rolla i dag, og han bør kanskje bli satsa på der igjen. Bak Mjelde meinte eg òg, sjølvsagt.

Sindre32

Vi var uansett bedre enn serieleder Molde i to omganger, det er rett og slett sterkt. Greit nok at vi ikke knuste dem spillemessig, men vi skapte langt flere sjanser. Litt riktigere valg foran mål, og vi ville hatt minst ett mål før pause også. Haugen var absolutt brukbar i dag, hvor lenge er Huseklepp ute? Hvis ikke Huseklepp er med om to uker, bør Haugen få sjansen igjen.

krakra

Quote from: Hatleking on September 02, 2012, 21:28:03 PM
Quote from: Huff on September 02, 2012, 21:22:56 PM

Og Mjelde og Haugen.

Eg synst no at Haugen klarte seg bra i OM-rolla i dag, og han bør kanskje bli satsa på der igjen. Bak Mjelde meinte eg òg, sjølvsagt.
Alle vet at det er Huseklepp som kommer til aa bli satset paa som OM. Og saa lenge Skars mener han er OM er han nok ikke mulig aa utkonkurrere. Haugen har vaert god som DM ogsaa i sommer. Han burde faa spille mye fremover, og det gjoer ingenting om det er paa DM hvor vi skriker etter kreativitet.

psv-hasund

Jeg synes Fakiri er en av banens beste i dag. Endelig tar han tak i kampen og vender nesen fremover og ikke bakover når han får ballen. I tillegg løper han mye. Mjelde og Fakiri det klart beste DM paret sammenlignet med de seneste kampene. Det er mulig Haugen fortjener mye spilletid, men håper det blir som OM. Jeg synes ikke han er en DM. Bra kamp og en fantastisk avslutning.

aleksanderhjelleseth

Var heller ikke noe å utsette på stemningen, til tider var det MEGET bra trøkk. Koste ræven av meg :)
Synst utviklingen av "supporterkulturen" har tatt seg opp.

Jose Arrogantio

Noe sted det er mulig å se kampen nå som den er ferdig? Satt og så på en dårlig stream på jobben, vil gjerne se kampen igjen med bedre kvalitet.

Huff

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/branntalent-vraket-fra-troppen-mot-molde-etter-forsoving-3866894.html

Barmen forøvrig vraket til troppeni dag pga gjentatte forsovelser. Hadde det ikke vært for dette burde han vært i ellveren,. Jaja, ser at en skal være streng med slike ting for å bygge opp riktige holdninger, selv om Barmen slik jeg ser det er såpass mye bedre enn Fakiri at slikt kan koste oss poeng.

Hatleking

Han kan berolige alle som fryktet at Branns midtstopperforbannelse har rammet ham også.

- Det var bare krampe. Det var høyere tempo enn jeg er vant med, på en seig Stadion-matte, sier Grønner.

Måtte ut etter krampe. Då var ikkje bytet så uforståeleg likevel. Men uansett rart at ikkje Kalvenes kom inn. Kanskje han ikkje var heilt i form heller?

osoerli

Demir, Grønner, Piotr, Askar, Mjelde og Haugen var gode.  Wangberg knallgod. 
Når Jonsson blir frisk er det han og Wangberg som dannar stopperparet.
Haugen er god, og treng meir speletid.  Fast OM.
Piotr vesentleg flinkare til å setta i gong ved å bruka backane enn sist.  Brukte mest ein trygg Grønner faktisk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 02, 2012, 20:34:23 PM
Fantastisk!!!! Har ikke vært våt i øyekroken siden 2007, men i dag kom det på slutten under Nystemten!:) Dere som ikke kunne, ikke ville, ikke fikk lov eller hadde andre grunner til å ikke være på Stadion i kveld kan bare angre!:)

Gjett om!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: tsrqpo on September 02, 2012, 20:44:04 PM
Alsaker: Fredrik Haugen med nok en svak kamp
CalleT: Fredrik Haugen BB

Delte meninger kan man vel si

Når sa Alsaker det? Jg mente han sa varierende.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: psv-hasund on September 02, 2012, 22:08:50 PM
Jeg synes Fakiri er en av banens beste i dag. Endelig tar han tak i kampen og vender nesen fremover og ikke bakover når han får ballen. I tillegg løper han mye. Mjelde og Fakiri det klart beste DM paret sammenlignet med de seneste kampene. Det er mulig Haugen fortjener mye spilletid, men håper det blir som OM. Jeg synes ikke han er en DM. Bra kamp og en fantastisk avslutning.

Helt enig. Han fikk mye tyn sist, og det meste var nok fortjent, men i dag var han bra.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on September 02, 2012, 23:19:09 PM
Piotr vesentleg flinkare til å setta i gong ved å bruka backane enn sist.  Brukte mest ein trygg Grønner faktisk.

Benke Huse da?

Christian

Quote from: Xminator on September 02, 2012, 21:24:34 PM
Ellers gjør alle en god kamp. For meg er Demir BB. Jeg tror derimot ikke det er noen grunn til å ta av. Vi er nok litt heldige med både tidspunktet vi møter Molde og vippesituasjonen der Grønner og Wangberg driter seg ut. Uten at det skal gjøre prestasjonen til laget - og treneren noe mindre.

Vi hadde vel heller vært uheldig om Molde hadde tatt dette fordi begge midtstopperne våre sklir i en og samme situasjon. Nå er vi priset med trolig Tippeligaens beste keeper 1 mot 1 og det går bra likevel. Det er lov å ha god keeper òg ;-)

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on September 03, 2012, 03:33:17 AM
Quote from: osoerli on September 02, 2012, 23:19:09 PM

Benke Huse da?

Huse må iallefall benkes til han er heilt kvitt skaden.  Gjerne lenger også om det han har vist til no er representativt for det me har i vente.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Selvfølgelig. Men med mindre Huse blir lenge ute stusser jeg på fast OM.
Han kommer seg jo aldri i form hvis ikke han får spille kamper. Er det en vi skal være tålmodig med, er det han.

ostraume

Greit å få avklart at Grønner gikk ut med skade (krampe), ellers et merkelig bytte. Og greit å få avklart at Barmen har vært litt for ivrig på festingen tidligere, og forsov seg i går (papir-BT i dag).

Synes Mjelde var meget bra i går. I det hele tatt så fungerte treeren sentralt Mjelde, Fakiri, Haugen bedre enn vi har sett på lenge. Kanskje beholde disse tre og la Huseklepp ta en av kantene? Litt rotering på Bentley og Askar kan umulig skade.

Personlig synes jeg ikke Nordkvelle er god nok for laget, for dårlig overblikk, for dårlig touch og for dårlig pasningsfot.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Ikke glem at det er 4 mål på 5-6 sjanser. Det er i overkant effektivt. Hadde Molde vert like effektive i førsteomgang så hadde vi ikke kommet inn i denne kampen i det hele tatt.  Det er ett element av flaks, det er ett element av heldig tidspunkt å møte Molde og det er selvsagt ett stort element av vinnervilje fra nederlagsdømte Branngutter.

Tror vi må vinne 9 av 9 kamper for å ta igjen ett av de 3 øverste lagene.

Hatleking

Eg håpar at det ikkje er ein sjølvfølgje at Huseklepp skal rett inn på laget. I så fall bør han spele på ein av kantane, IKKJE i OM-rolla.

Christian

Quote from: Xminator on September 03, 2012, 08:22:19 AM
Ikke glem at det er 4 mål på 5-6 sjanser. Det er i overkant effektivt.

Målene pluss Ojo sin heading over i første omgang, Bentley sin heading i første, Askar med dårlig valg på blank fra skrått hold i første,  Askar sin heading i andre. Det er åtte. Fremdeles god uttelling, men lell. VG teller forøvrig 5-3 i sjanser. Litt usikker på hvordan de får det til, men likevel favør Brann.

No skal vi ikkje gå av hengslene, men det vi trenger heller ikkje snakket ned prestasjonen i går. Vi vet alle at det blir noe helt annet borte mot Sandnes-Ulf og så klassisk neglebiting hjemme mot RBK.

ostraume

Må få med at dette faktisk var en god fotballkamp med to lag som prøver å spille skikkelig fotball. Kudos til Molde for måten de fremstår på.

Xminator

monzilla

Var Birkir på midtstopper et taktisk trekk, eller manglet de bedre alternativer?

Torvanger

Fra tornekrattets forum: "Ikke verdens undergang dette, forhåpentligvis vil de nå være påminnet at uten 100% fokus kan de tape mot hvem som helst. Brann er alltid en trussel med sin direkte spillestil og gode enkeltspillere, en humpete og regntung gressmatte gav deres stil en fordel."

Var banen humpete? Brannmatten virker da å være i særdeles god forfatning.

Torvanger

Quote from: monzilla on September 03, 2012, 11:44:23 AM
Var Birkir på midtstopper et taktisk trekk, eller manglet de bedre alternativer?

På slutten av intervjuet med Grønner stikker Skarsfjord snuten og inn med følgende replikk: "Bare jenta får krampe!"

En aldri så liten sjåvenist, denne nordlendingen. Hehe!

Kjell249

Quote from: Hatleking on September 03, 2012, 08:30:41 AM
Eg håpar at det ikkje er ein sjølvfølgje at Huseklepp skal rett inn på laget. I så fall bør han spele på ein av kantane, IKKJE i OM-rolla.

Haugen bør brukes fornuftig. Planlegger vi å ligge lavt og kontre er det helt bortkastet å ha Haugen på banen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Markmus

Quote from: Torvanger on September 03, 2012, 11:53:40 AM
Fra tornekrattets forum: "Ikke verdens undergang dette, forhåpentligvis vil de nå være påminnet at uten 100% fokus kan de tape mot hvem som helst. Brann er alltid en trussel med sin direkte spillestil og gode enkeltspillere, en humpete og regntung gressmatte gav deres stil en fordel."

Var banen humpete? Brannmatten virker da å være i særdeles god forfatning.

Banen var strøken og egnet for teknisk finspill, så dette er bare syt. Var jo litt vått, men vi kan naturligvis gjøre fint lite med regnet.
Ka du ve?

krakra

På VGD syter de over dommerhjelp og "uflaks" på sjansen mot.Piotr. Skal sies at det var en feberredning, men sjansen kom jo etter en dobbelttabbe.

ostraume

Pfft. Det der er jo knapt en halvsjanse mot Piotr.

Markmus

Med tanke på at Piotr redder sånn 75% av straffene, så kan vel straffer knapt kalles en sjanse heller ;)
Ka du ve?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Go Up