• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann-Strømsgodset kvartfinale NM 19.08.12 kl. 20.00

Started by Klaus_Brann, August 12, 2012, 14:39:25 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Aas ute med ny skade
Alexander Aas spiller ikke søndagens cupkamp mot Brann.

http://dt.no/godset/aas-ute-med-ny-skade-1.7492882

Om med forsvarsklippen til Godset ute øker Brann sin vinnersjanse en god del. Godset slipper inn langt mer mål når han ikke er på banen.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Oppreist

Quote from: Gulløl on August 17, 2012, 13:00:52 PM
Aas ute med ny skade
Alexander Aas spiller ikke søndagens cupkamp mot Brann.

http://dt.no/godset/aas-ute-med-ny-skade-1.7492882

Om med forsvarsklippen til Godset ute øker Brann sin vinnersjanse en god del. Godset slipper inn langt mer mål når han ikke er på banen.

Dette er veldig gode nyheter for oss. Aas er en spiller som hele tiden opererer på og over grensen og stort sett slipper unna med dette. Det betyr at han er en meget effektiv stopper for sitt lag.  Skal bli deilig for Ojo og Huse å ha noen urutinerte ungkalver å leke seg med ! :)

Kjenner jeg gleder meg til kamp - tror dette blir gøy fremover.  Som vanlig kommer vi vel til å slippe inn et par mål slik at det blir underholdende for den nøytrale tilskuer, men det bør jo være greit så lenge vi putter 3-4 stk selv. 

Jeg har kjøpt både kampbilletter til søndag og har bestilt fly / hotell til cupfinalehelgen som begynner fredag :)
Stein på stein blir Steinar.

Gulløl

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

Troppen til Godset.
http://www.godset.no/news/article/cimivmqs3ao01a7hadqi2gdzi/title/troppen-til-kvartfinalekampen

Ellers. I videoruten til høyre på samme side::
Ronny tror ikke trøkket blir større på Brann Stadion i morgen en det pleier å være på Marienlyst.
Tror han virkelig at den 12 mann er så slapp i morgen ?  :P. Han har vel hørt rykter om at det kommer lite folk.

Samuel Sahim-Radlinger

Hansakongen

Quote from: Gulløl on August 18, 2012, 12:20:44 PM
Troppen til Godset.
http://www.godset.no/news/article/cimivmqs3ao01a7hadqi2gdzi/title/troppen-til-kvartfinalekampen

Ronny tror ikke trøkket blir større på Brann Stadion i morgen en det pleier å være på Marienlyst.
Tror han virkelig at den 12 mann er så slapp i morgen ?  :P. Han har vel hørt rykter om at det kommer lite folk.

Må nesten le litt av det Ronny sier om stemmningen. Tror faktisk han ikke så kvarten eller for den del semifinalen i cupen i fjor brann var med i på borte bane med "få" tilskuere i rødt på tur var vel ca 1500 i fredrikstad midtukes godkjent det. Da tør jeg ikke tenke meg hvordan det evt kan bli i morgen når vi er 4 kanskje 5 ganger flere enn vi var på seimen i Fredrikstad i fjor... så her tror jeg Ronny tar veldig feil:). får Brann det første målet i tillegg tror jeg de skal få vanskeligheter med og komme tilbake....

Brann_ruler86

Quote from: Hansakongen on August 18, 2012, 14:23:56 PM
Quote from: Gulløl on August 18, 2012, 12:20:44 PM
Troppen til Godset.

Tror han virkelig at den 12 mann er så slapp i morgen ?  :P. Han har vel hørt rykter om at det kommer lite folk.

Må nesten le litt av det Ronny sier om stemmningen. Tror faktisk han ikke så kvarten eller for den del semifinalen i cupen i fjor brann var med i på borte bane med "få" tilskuere i rødt på tur var vel ca 1500 i fredrikstad midtukes godkjent det. Da tør jeg ikke tenke meg hvordan det evt kan bli i morgen når vi er 4 kanskje 5 ganger flere enn vi var på seimen i Fredrikstad i fjor... så her tror jeg Ronny tar veldig feil:). får Brann det første målet i tillegg tror jeg de skal få vanskeligheter med og komme tilbake....

Men vi blir ikke 1500 som står tett på Hansa slik det var i Fredrikstad...
Gå ta banen!

Oppreist

Jaja - FKH røk mot Hødd - skal vi satse på Hødd hjemme i semien eller skal vi spare dem til finalen?
Stein på stein blir Steinar.

Xminator

Nå skal vi begynne med å vinne kampen i kveld. Det blir vel som vanlig en kamp der det dreier seg om å stoppe Kovacs.

Eventuelt kan vi jo håpe Brann fortsetter sjanseskapingen og har en av de kampene der man er effektive. Scorer vi 3 blir kampen mot Kovacs mindre viktig.

vebo

Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Quote from: vebo on August 19, 2012, 11:35:34 AM

Det er ett fett om vi møter TIL, Glimt eller Hødd i finalen når det gjelder billetter. Det er nemlig en minimumskvote. Kun MFK kan gjøre at vi ikke når max antall billetter. Når det er sagt; når det gjelder å forsyne seg av øvrige billetter, så er det selvsagt en fordel at interessen fra motstanderen er så liten som mulig.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Meiner eg har høyrt at dersom me kjem til finalen og møter Molde, så blir me kvalifisert til europaspel uansett utfall av kampen pga Molde kjem til å kvalifisere seg gjennom serien. Kan dette stemme?

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on August 19, 2012, 12:11:24 PM
Meiner eg har høyrt at dersom me kjem til finalen og møter Molde, så blir me kvalifisert til europaspel uansett utfall av kampen pga Molde kjem til å kvalifisere seg gjennom serien. Kan dette stemme?

Nei. Tapende cupfinalist kommer kun til e-cup hvis vinneren også skal spille CL. I Norge betyr dette at man må tape cupfinalen mot seriemesteren. Hvis cupvinneren blir nr. 2 eller 3 i serien, tilfaller den siste plassen nr. 4 i serien. Det var i hvert fall slik reglene var for 2012/13-e-cupen.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on August 19, 2012, 13:06:18 PM
Quote from: Hatleking on August 19, 2012, 12:11:24 PM

Nei. Tapende cupfinalist kommer kun til e-cup hvis vinneren også skal spille CL. I Norge betyr dette at man må tape cupfinalen mot seriemesteren. Hvis cupvinneren blir nr. 2 eller 3 i serien, tilfaller den siste plassen nr. 4 i serien. Det var i hvert fall slik reglene var for 2012/13-e-cupen.

Det er vel ikkje umogleg at Molde vert seriemeister. Men forhåpentlegvis blir det ikkje eit problem uansett :)

Gulløl

Dette blir ikke enkelt. Kvartfinale mot eliteseriens beste lag som bare har tapt 4 av 19 kamper i serien i år. Brann er nr 3 på hjemmetabellen og Strømsgodset nr 3 på bortetabellen. Tipper uavgjort etter ordinær tid og ekstraomganger og straffespark konkurranse der Piotr blir den store helten igjen.

Om det blir straffespark konkurranse håper jeg det blir foran Frydenbø, så vi slipper folkevandring lang Nextgentel slik som mot Sogndal i fjor. For sikkerheten sin del er det fornuftig at dommeren unngår det.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

Været for en fotballkamp på Brann Stadion blir perfekt i kveld.

Lettskyet, oppholdsvær, flau vind og 17 grader. Dette kombinert med flomlys og knallstemning kan det ikke bli bedre.

Sofaen kan umulig konkurrere med dette  :P

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

Klipp:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.8286617

Samuel Sahim-Radlinger

blobby winters

Kommer ikke som en stor bombe det. Jeg husker TL kampen på Stadion tidligere i år. Godset var utrolig flinke til å jage og sette press på ballføreren. Det førte til mange feil fra Brann i midtbanen og mange lange høye baller som skapte svart lite av målsjanser. Vi kan forvente mye av det samme i kveld. Håper at vår pasningspill under press er blitt bedre slik at vi unngår poling og får dem til å løpe mye.

Ricky

Quote from: blobby winters on August 19, 2012, 15:14:33 PM
Kommer ikke som en stor bombe det. Jeg husker TL kampen på Stadion tidligere i år. Godset var utrolig flinke til å jage og sette press på ballføreren. Det førte til mange feil fra Brann i midtbanen og mange lange høye baller som skapte svart lite av målsjanser. Vi kan forvente mye av det samme i kveld. Håper at vår pasningspill under press er blitt bedre slik at vi unngår poling og får dem til å løpe mye.

Godset møtte jo også oss på det mest optimale tidspunktet... Var vel egentlig ikke nødvendig å presse ballfører engang for å få denne midtbanen til å rote det til for seg.

Nordkvelle - El Fakiri
Mjelde - Haugen - Askar

kabelmann

Merker det er et ork å måtte kjøpe billetter til kamp. Alt er så mye enklere når man bare kan gå og pipe partoutkortet. Billettsystemet til Brann er i mine øyne komplett umulig å forstå. Var innom der tidligere i dag for å kjøpe et par billetter men måtte bare gi opp. Det blir vel til å stille seg i en billettkø utenfor stadion isteden.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

The Boss

Ikke det mest brukervennlige systemet nei, men hva gjorde at du gav opp, etter at du var kommet innpå?

kabelmann

Måtte på kino med guttungen... hadde ikke akkurat god tid for å si det mildt, og når da den fordømrade setevelgeren ikke funker som den, da er det bare å komme seg avgårde før laptopen påføres knust skjerm og løse taster :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Soko skadet og inn kommer Fakiri. Barmen totalt ute i kulden virker det som.

SK

Synes det var et rart valg. Fakiri er ikke bedre enn Barmen sentralt.

Belfort

Romarius

Brann falt helt sammen da Soko gikk ut. At ikke Barmen kom inn er jo en skandale. Skars fortjener buksevann

catometeret

Fakiri har vel knapt spilt i hele år, er Barmen skadet eller suspendert?

SK

Belfort

Quote from: catometeret on August 19, 2012, 19:24:33 PM
Fakiri har vel knapt spilt i hele år, er Barmen skadet eller suspendert?

Antagelig skadet

Belfort

Quote from: SK on August 19, 2012, 19:26:23 PM
Sitter på benken i følge VG Live.

Det gjør jo dette byttet utrolig merkelig
Kan jo være at han har fått en skade under oppvarmingen

Tom C

Om vi taper denne kampen, greit nok. Men da får i det minste noen se til å gi han satans kødden Kovacs en albue i trynet. Hvor mange ganger skal han få bruke de støgge albuene sine i hodet på Brannspillere før han får så mye som et tilsnakk? Helt utrolig!
Aldri mer Obos....

catometeret

Fakiri er jo mer stillestående enn Peddi på slutten av karriæren! Hvis han er valgt foran en frisk Barmen er det komplett skandale...

Og Kovacs er og blir et svin...

Romarius

Det Huseklepp har vist de to siste kampene er dessverre så dårlig at jeg nesten ikke tror det jeg ser. Men når det er sagt er det ikke mange som kan gå i garderoben uten en småflau smak i munnen. Men herlig med utligningen, håper det betyr at kampen skifter helt karakter.

Brann_ruler

Fakiri sjokkerende dårlig. Ojo like giddalaus som han har vært mer eller mindre uten unntak i år.

Heldigvis har vi en bauta i Jonsson.

Kovacs er den største drittspilleren i tippeligaen. Stygg holdning og spillestil. Filming er kun toppen på kransekaken.

Lasaron

En mektig kamp i kampen mellom Jonsson og Kovacs.

Når det gjelder Barmen, så skal han sikkert hvile foran den utrolig viktige Brann 2-kampen mot Jerv i morgen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

OmOssSjølOgHansaøl

1-1 ved pause.

Kaptein Jonsson har stått for Branns to beste øyeblikk i første omgang, først da han gikk hardt inn i neste duell med Kovacs kort etter at Kovacs sendte ham ut på sidelinjen med blødende nese, og deretter - selvfølgelig - med scoringen.

Ellers er det selvfølgelig bare å si i at Kovacs fortsatt er
a) et svin
b) livsfarlig
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Utrolig at dommerklovnen overser ein takling ved fordel som skulle gitt gult.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Kovacs har på en omgang satt albuen i hodet på tre forskjellige Brannspillere, samt prøvd å filme seg til straffe. Større klesse-tryne skal man pinadø leite lenge etter.

Bortsett fra det, så har det vært en elendig omgang fra Brann. Fakiri er dessverre passè. Får satse på at de tar den gode gamle, en dårlig omgang og en strålende-trikset.

Edit: fantastisk å høre assistent-treneren til godset klage på at Brann får så mange billige frispark, og at de får så mange feile gule kort... Kovacs skulle egentlig vært ute med rødt kort for en halvtime siden.
Aldri mer Obos....

Hatleking

Og eg som hadde byrja å gløyme Kovacs litt...

Når det er sagt, synst eg det var rart at ikkje Barmen kom inn for Sokolowski. Barmen er ikkje treigare heller. Merkeleg!

Xminator

Kovacs - en albu i kvarteret.

Ellers er det ekstremt passivt av Skarsfjord å ikke gi Barmen sjansen. Han må jo ha mistet formen totalt etter skaden så lite som han blir brukt. Dette var ett feil bytte!

Om man ikke vil satse på Barmen så får man hente to forsterkninger på defensiv midtbane. Nordkvelle har fått mye ufortjent skryt i rollen han har. Det blir for mye spark og spring, og jeg synest han byr mye for lite av seg selv og er mye for unøyaktig når han har ballen.

Belfort

Hvis ikke Barmen er skadet så er det noe hakkende gale eller så er han blant Norges dårligste midtbanespillere

Xminator

Ellers er det selvsagt for tafatt av Brann. Det skal skapes mer hjemme. Nå hadde vi mer enn den sjansen NRK vil gi oss, vi hadde jo også en corner tidligere i omgangen som Godset overhode ikke hadde kontroll på og der flere Brannspillere har (dårlige) avslutninger innenfor 8 meter fra mål. Det regner jeg som en stor sjanse. Så to sjanser. Godset har ikke stort mer selv om de eide midtbanen store deler av omgangen.

Spelaren

Fakiri har vore nokså usynlig, veldig lite skapende og strengt tatt langt på overtid kva nytteverdi angår.

OmOssSjølOgHansaøl

Ja, med mindre Barmen er helt ute av form, er det feil å sette innpå El Fakiri. Barmen var i alle fall mye bedre i vår enn El Fakiri er i dag.

Og hvis Skarsfjord her tenker at Nordkvelle og Barmen er for like / ikke passer sammen av andre grunner, er et feil tenkt. En Barmen i form hadde fungert bedre utpå der enn El Fakiri, uansett hvem som har den andre DM-plassen.

Men vi kan jo håpe at El Fakiri løfter seg. Og at Huseklepp og resten av laget også gjør det ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Romarius

Jeg  vil nesten tro det ligger noe annet enn det rent sportselige bak at Barmen er helt ute. Ville for øvrig heller satt inn både Barmen, Mjelde og Haugen før Fakiri.

Belfort

Quote from: Romarius on August 19, 2012, 20:02:16 PM
Jeg  vil nesten tro det ligger noe annet enn det rent sportselige bak at Barmen er helt ute. Ville for øvrig heller satt inn både Barmen, Mjelde og Haugen før Fakiri.

Vil jeg også tro men klarer ikke se for meg at Barmen har vært ute å slengt med kjeften eller noe lignende

Spelaren

Helsike så passivt det er baki der. Snipp snapp snute. Dagens kaktus i ræven går til Skarsfjord for å bytte inn Fakiri.

vekkreist

DEN må Demir ta på sin kappe!!!!! Følger ball ikke mann!! Faen

vekkreist

Rødt kort til Godset spiller. Kan vi likevel snu dette?

Spelaren

Rødt kort, soleklart. Men ingen illusjoner om at dette skal ha noko å sei mot kjeglene våre.

Lasaron

Halvard Thoresen med dagens: "det har ikke vært noe tegn til stygt spill...."
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Go Up