• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Viking-Brann(4 runde NM), Onsdag 4 juli kl.18.00

Started by olebrann3, June 23, 2012, 23:25:20 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

stig

Nettsideansvarlig

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Yngve

Kor mange var på kampen i dag? Såg glissent ut..

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on July 04, 2012, 23:52:19 PM
Kor mange var på kampen i dag? Såg glissent ut..

3500 sa de på NRK tror jeg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: storB on July 04, 2012, 23:01:43 PM

Hadde ikke vært meg imot å trekke Hødd eller Asker (avhengig av hvem av dem som vinner den kampen).
Ka du ve?

Nixon

Quote from: Hansakongen on July 04, 2012, 22:55:37 PM
Quote from: Nixon on July 04, 2012, 21:18:30 PM
Quote from: stig on July 04, 2012, 21:09:26 PM
Kan vi risikere bortekamp hvis vi trekker Tromsø? Syns de klagde fælt på å måtte reise hele norge på langs siden den avgjørelsen var av det tvilsome slaget( som om ikke alt er tvilsomt fra NFF)

Det vil være rart. Selv om avgjørelsen var tvilsom i én runde har det ikke noe å si i neste så lenge de har hatt hjemmekamp og vi ikke. For det er vel hovedkriteriet. Det med reiselengde og reisebelastning kommer etter.

Men vi hadde vel ikke blitt overrasket...

Tromsø hadde så vidt jeg husker hjemme kamp i 3 runde i år. Selv om de har hatt LANGE avstander og reise, mener jeg bestemt at trekker vi dette laget i kvarten må tromsø laget sette seg på flyet igjen. Selv om de hadde dobbel så lang reise avstand til kr.sand enn vi har hatt totalen tror jeg ikke det spiller noen rolle så lenge de har alt hatt en hjemmekamp og brann ikke har hatt en kamp enda. Slik jeg tolker det er jeg så og si 110% sikker på brann spiller hjemme uansett hvilken lag vi trekker i kvarten, siden vi kun har spilt borte de andre rundene.

Nå skriver BA-Tormod i dag at NFF etter reglene kan gi oss bortekamp i kvartfinalen. Han skriver ikke hva slags regler det er, men jeg har lest noe et annet sted som kan tolkes at man først og fremst tar utgangspunkt i hjemme/borte i runde fire. Dersom dette er likt er det reisebelastningen tidligere som blir lagt til grunn. Det vil si at hvis vi f.eks. trekker Tromsø, som også hadde bortekamp i fjerde runde, kan de få hjemmekamp mot oss fordi de har reist lengre enn oss. At de har hatt en hjemmekamp tidligere vektlegges da ikke.

Jeg vet ikke om dette stemmer, men det må jo være en grunn til at BA ikke er sikker på hjemmekamp.

Blir det nok en bortekamp kommer det til å bli ramaskrik og NFF-hets her i byen. Det er nesten slik at jeg ønsker at det skal skje. For da skjer det i alle fall noe som kan gi litt engasjement!:)
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Kan vi risikere bortekamp hvis vi trekker Tromsø? Syns de klagde fælt på å måtte reise hele norge på langs siden den avgjørelsen var av det tvilsome slaget( som om ikke alt er tvilsomt fra NFF)

Det vil være rart. Selv om avgjørelsen var tvilsom i én runde har det ikke noe å si i neste så lenge de har hatt hjemmekamp og vi ikke. For det er vel hovedkriteriet. Det med reiselengde og reisebelastning kommer etter.

Tromsø hadde så vidt jeg husker hjemme kamp i 3 runde i år. Selv om de har hatt LANGE avstander og reise, mener jeg bestemt at trekker vi dette laget i kvarten må tromsø laget sette seg på flyet igjen. Selv om de hadde dobbel så lang reise avstand til kr.sand enn vi har hatt totalen tror jeg ikke det spiller noen rolle så lenge de har alt hatt en hjemmekamp og brann ikke har hatt en kamp enda. Slik jeg tolker det er jeg så og si 110% sikker på brann spiller hjemme uansett hvilken lag vi trekker i kvarten, siden vi kun har spilt borte de andre rundene.

Hvis det var kilometer som var viktigst, så hadde jo lag som TIL fått hjemmekamp i både 3. runde, 4. runde og kvartfinale. Brann ville neppe fått hjemmekamp i de få hjemmekampene vi får engang.

Nei det er jo antall hjemmekamper som kommer først. Står det likt, så ser man på hvem som hadde hjemmekamp sist. Og så kommer reisebelastningen etter det. Brann skal være garantert hjemmekamp i kvarten nå som vi er det eneste gjenværende laget som ennå ikke har spilt hjemme.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on July 05, 2012, 07:56:58 AM

Nå skriver BA-Tormod i dag at NFF etter reglene kan gi oss bortekamp i kvartfinalen. Han skriver ikke hva slags regler det er, men jeg har lest noe et annet sted som kan tolkes at man først og fremst tar utgangspunkt i hjemme/borte i runde fire. Dersom dette er likt er det reisebelastningen tidligere som blir lagt til grunn. Det vil si at hvis vi f.eks. trekker Tromsø, som også hadde bortekamp i fjerde runde, kan de få hjemmekamp mot oss fordi de har reist lengre enn oss. At de har hatt en hjemmekamp tidligere vektlegges da ikke.

Jeg vet ikke om dette stemmer, men det må jo være en grunn til at BA ikke er sikker på hjemmekamp.

Blir det nok en bortekamp kommer det til å bli ramaskrik og NFF-hets her i byen. Det er nesten slik at jeg ønsker at det skal skje. For da skjer det i alle fall noe som kan gi litt engasjement!:)

Dag Vestlund uttalte jo i forbindelse med at TIL fikk bortekamp mot Start at de så på hvem som hadde hatt hjemme/borte i siste runde, og hvis det var likt så så de på runden før, osv.

Slik du sier det her, så vil man jo få bortekamp om man har spilt borte i alle rundene, men møter et lag som har spilt hjemme i alle runder bortsett fra den siste - og som har reist kjempelangt i den siste. Det er jo i såfall fullstendig håpløst!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Ja, det høres rart ut. Men hvorfor er da BA usikker på om vi får hjemmekamp?

Eller leste jeg feil? Jeg smugleste bare artikkelen på vei gjennom en kiosk i dag tidlig.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on July 05, 2012, 08:04:19 AM
Ja, det høres rart ut. Men hvorfor er da BA usikker på om vi får hjemmekamp?

Fordi de sikkert tror at det er kilometerne som er øverst av alt. Det er det selvsagt ikke. At TIL skulle fått sin andre hjemmekamp - med tilhørende kampinntekter - før vi fikk vår første, ville jo vært helt uholdbart.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Are Hokstad i NFF arrangementseksjon opplyste følgende: Det er H/B i siste runde som er første kriterium. Andre kriterium er nest siste runde, dette slår inn om siste runde er likt i H/B, slik går man bakover. (...) Dersom H/B er likt hele veien ser man på reisebelastning, (ikke nødvendigvis km).

krøvel vellevold

July 05, 2012, 11:56:09 AM #113 Last Edit: July 05, 2012, 11:58:50 AM by krøvel vellevold
Quote from: Ricky on July 05, 2012, 09:37:17 AM
Are Hokstad i NFF arrangementseksjon opplyste følgende: Det er H/B i siste runde som er første kriterium. Andre kriterium er nest siste runde, dette slår inn om siste runde er likt i H/B, slik går man bakover. (...) Dersom H/B er likt hele veien ser man på reisebelastning, (ikke nødvendigvis km).

Men dette er ganske tullete hvis f.eks. et lag som har hatt hjemmekamp i 1., 2. og 3. runde - men borte i 4. runde blir trukket mot et lag som har hatt bortekamp i 1., 2. og 3. runde - men hjemme i 4. runde. Da vil laget med tre hjemmekamper få hjemmekamp mot laget som har EN hjemmekamp.

Det med hvem som hadde hjemmekamp sist, bør jo bare slå inn hvis man står likt i antall hjemmekamper.

Men uansett; Hokstads uttalelse viser jo at det er 100 % sikkert at vi får hjemmekamp. For uansett om man teller antall hjemmekamper eller hvem som hadde hjemmekamp sist; vi står best stilt av alle lagene.
Legg ned hele klubben!

dudo

For øvrig, om dere (som meg) synes Skarsfjord går litt vel langt i bortforklaringene sine til tider, så les dette fra Vikings keepertrener som nærmest fratar Jarstein all skyld: http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article242414.ece
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Hva BA rotet med tidligere i dag er ikke godt å si. Her blir det bekreftet at vi får hjemmekamp i kvarten.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6137450.ece
Rød makt på Hansa!

Falkman

Quote from: Nixon on July 05, 2012, 16:00:27 PM
Hva BA rotet med tidligere i dag er ikke godt å si. Her blir det bekreftet at vi får hjemmekamp i kvarten.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6137450.ece

skulle bare mangle.men det er jo greit å få det bekreftet, likevel. blir første kvartfinalen vi spiller hjemme siden 2004.. satser på at det er et godt  tegn!!

Falkman

Quote from: 1908 on July 05, 2012, 19:29:37 PM

Digg å bli oransje-pakket!! da skulle sjansen for at vi for vi møter et vikarbyråliga-lag hjemme i kvarten være sånn ca 43 %

Miller

Noen som fikk filmet eller tatt bilde en av de tre gangene Mr Landslagskeeper viste fing til oss?

Gulløl

July 06, 2012, 11:45:24 AM #121 Last Edit: July 06, 2012, 11:51:24 AM by Gulløl
Quote from: Miller on July 06, 2012, 10:27:05 AM
Noen som fikk filmet eller tatt bilde en av de tre gangene Mr Landslagskeeper viste fing til oss?

Og da ble det ropt/synget hva, noe pent kanskje ??  :P

Jarstein er eliteseriens letteste keeper å psyke ut, noen trøblete involvering kombinert med "hyllest" fra tribunen og han er veldig klar for tabbemål. Det at han viser fingeren flere ganger viser at han lar seg påvirke.
Branns 13-mann i oppgjørene mot Viking   8)

Vår egen Piotr er motsatt, jo mer motstandersupporterne roper jo bedre spiller han. Var vel i en straffesparkkonkurranse i fjor han ville spille foran motstanderens supportere for å geare seg opp.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

Iversen fikk vel bot for å gjøre det mot Klanen nylig, så det bør jo bli tatt affære på dette og da. Men NRKs kameraer plukker jo ikke akkurat opp mye.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ka du ve?

Ricky

Quote from: Klaus_Brann on July 06, 2012, 11:49:42 AM
det bør jo bli tatt affære på dette og da.

Herlighet, en finger må vi tåle..

krakra

Ihvertfall fra mannen som regelrett ga oss kvartfinaleplassen.

Miller

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on July 06, 2012, 13:35:39 PM

Jeg bryr meg ikke så veldig, men det bør jo være like regler for alle.

Sindre32

Quote from: Klaus_Brann on July 06, 2012, 14:33:48 PM
Quote from: Ricky on July 06, 2012, 13:35:39 PM

Jeg bryr meg ikke så veldig, men det bør jo være like regler for alle.

Steffen Iversen bør det være helt egne regler for, i hvert fall virker det normalt som om han synes det er på sin plass selv.

Markmus

Synes bøtene er på jordet. Må tåle en finger. Kødder vi med spillerne, så må de få kødde litt med oss.
Ka du ve?

Go Up