• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Tromsø - Brann 2. pinsedag 28. mai kl. 1800 (12.runde)

Started by krøvel vellevold, May 04, 2012, 15:29:24 PM

0 Members and 37 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Nixon on May 28, 2012, 21:15:13 PM
Hallo? Mener folk her seriøst at kampen skulle vært avbrutt? Man var da laaangt unna slike forhold. Det var tross alt bare et tynt snølag på det verste under kampen.

Kampen burde vært avbrutt fordi det er så himla urettferdige lag  ;D .
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

Hallo? Mener folk her seriøst at kampen skulle vært avbrutt? Man var da laaangt unna slike forhold. Det var tross alt bare et tynt snølag på det verste under kampen.

Aldri grunn til å utsette denne.

Men en ting jeg lurer på: var ikke undervarmen påslått? Det var rundt 4 plussgrader der oppe og med undervarme skulle vel dermed snøen smelte fortløpende?
Ka du ve?

Nixon

Quote from: Markmus on May 28, 2012, 21:25:26 PMMen en ting jeg lurer på: var ikke undervarmen påslått? Det var rundt 4 plussgrader der oppe og med undervarme skulle vel dermed snøen smelte fortløpende?

Det var sannsynligvis ikke undervarme. Det er vel ikke slik at den begynner å virke umiddelbart, må vel stå på ganske lenge skal den ha virkning, og det begynte tross alt å snø bare noen minutter før kampstart. Typisk nok. Tidligere på dagen var det regn og sludd.

Jeg synes vi skal legge vekk fokuset på snøen og heller se litt på spill og taktikk.
Rød makt på Hansa!

dudo

Quote from: roaldinho on May 28, 2012, 21:18:00 PM

Endelig en som er enig med meg og Dudo (?). Rett meg der om jeg har feil, men nesten sikker på at det var han som sa seg enig med meg tidligere.

Stemmer det. Jeg er en fornuftig type som sier meg enig med deg når du har rett.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Nixon on May 28, 2012, 21:32:26 PM
Quote from: Markmus on May 28, 2012, 21:25:26 PMMen en ting jeg lurer på: var ikke undervarmen påslått? Det var rundt 4 plussgrader der oppe og med undervarme skulle vel dermed snøen smelte fortløpende?

Det var sannsynligvis ikke undervarme. Det er vel ikke slik at den begynner å virke umiddelbart, må vel stå på ganske lenge skal den ha virkning, og det begynte tross alt å snø bare noen minutter før kampstart. Typisk nok. Tidligere på dagen var det regn og sludd.

Jeg synes vi skal legge vekk fokuset på snøen og heller se litt på spill og taktikk.

Ja, forholdene var like for alle, og om noe, så burde det vært vår spillestil som profitterte på forholdene, og ikke småpasningspillet til TIL.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: dudo on May 28, 2012, 21:35:31 PM

Ja, forholdene var like for alle, og om noe, så burde det vært vår spillestil som profitterte på forholdene, og ikke småpasningspillet til TIL.

Jepp, enig her.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

TheRock

Quote from: roaldinho on May 28, 2012, 21:21:05 PM
Mens mot Sogndal, Fredrikstad og Lillestrøm ble han satt som OM

Mjelde var DM mot Fredrikstad. Klarte seg riktignok bra der også, med assist til Bentley på 1-0 blant annet. Haugen var da usynlig OM, igjen.

Hvem vi møter føler jeg ikke er så relevant ift hvordan vi skal spille. Starter defensivt i dag, fungerer ikke overhodet. Er klart best i siste tredjedelen når Nordkvelle kommer inn og vi legger om til to utpregede DMer.

osoerli

Var det nokon som spelte til godkjent i kveld?  Jonsson var den einaste eg såg som sto fram.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hansakongen

Quote from: osoerli on May 28, 2012, 21:56:22 PM
Var det nokon som spelte til godkjent i kveld?  Jonsson var den einaste eg såg som sto fram.

Spilte godkjent?? ut fra forutsettningene til været luktet det tap lang vei, at laget ikke tapte mer for vi i og for seg selv kalde godkjent. Men hele laget så jo ut som bambi på isen.

Giles

Ok, jeg prøver igjen. Brann har 7 tap på 12 kamper og har spilt en god omgang hittil i år. Det på tross av en glimrende stall? Dette blir nedrykkskamp helt ut. Brann kan tape mot hvem som helst, men i år blir det lengre mellom de positive overraskelsene. Til det er laget rett og slett for dårlig.
Det er all grunn til å laste Skarsfjord for mye av elendigheten både når det gjelder taktikk, formasjon og spillestil. Men stallen og enkeltspillerne er ikke bedre enn det vi ser og det er ikke bra nok. Det er selvsagt også Skarsfjords ansvar først og fremst, men også den sinnsyke 2015 strategien. Denslags (mangel) på ambisjoner påvirker både spillere og den såkallte spillerlogistikken negativt. Dette minner mye om selvdestruktiv atferd og det er grunn til å lure på om styre og stell er vel bevart.
Skal denne sesongen reddes må det minimum en kreativ og ballsikker midtbanespiller inn i sommer, sammen med reelle alternativer på topp.
Og som sagt, gjerne et trenerskifte i tillegg.
Styret må også gå, offensive, ressurssterke krefter inn.

krakra

Det er fult mulig å spille dårlig med en bra spillestall. Glimrende har vel ingen kalt den.

dudo

En kreativ og ballsikker midtbanespiller inn, og en vaskeekte hengende SPISS, og ikke disse ufarlige OMene våre. Gjerne med fart.

Giles

Det er fullt mulig, men stallen er i ubalanse slik den er nå uansett. At treneren har tvangsmessige forestillinger om spillestil og spillersammensetning hjelper heller ikke. En farlig kombinasjon.
Vil også understreke behovet for en vaskeekte spiss eller to.

dudo

Den er ikke veldig i ubalanse. Et godt drillet system ville tatt bort det skrikende behovet etter en kreativ ballsentral. 10eren vår har vi enorme problemer med - der er det definitivt ubalanse. Ellers er det strengt tatt ganske bra.

krakra

Jeg skjønner ikke dette maset om en kreativ midtbanespiller. Det hadde vært sjønt, men trwnger vi virkelig en Eikrem eller Barrantes for å spille god fotball? Er vi avhengige av det? Austin slår gode baller både ut mot siden og i bakrom og Barmen har god ro og gode kortpasninger. De er ingen Xavi, men mer enn god nok.
Stallen er bra balansert både ferdighetsmessig, typemessih, aldersmessig og i forhold til posisjoner. Eneste problemet er at det er tynt på topp og tregt i midtforsvaret. Så er det alltid ting som kunne gjort oss bedre, som alle andre klubber. Men problemet ligger ikke i stallen. Den er god nok til å kunne kjempe om medaljer.

krakra

Savner kreativitet uten ball mer enn med. Bevegelsene våre er utrolig forutsigbare.

dudo

Ja, med det opplegget vi har spillmessig nå, så trenger vi det. Det er nettopp pga taktikken (eller den manglende) vi trenger det.

Kai-Olai

Er vel begrenset hvor nødvendig det er med undervarme, all den tid de ikke har tenkt å få kunstgresset til å gro? ;)

Huff

Hva er dette med at vi ikke har fart i laget? Askar, Demir Sævarsson, Ojo og Larsen er alle spillere med fart, vi har ikke hatt mer fart i laget på år og dag, og dagens mannskap er eksempelvis hurtigere enn det laget vi hadde i 06 og 07. At TIL-spillerne virker raskere når de får pasninger i rom, og/eller når de er på løp fremover, mens vi får dem stillestående og feilvendt er da ikke merkelig, men skyldes ikke at vi ikke har raske spillere. Vi blir og oftere stoppende opp og drible eller se etter medspillere fordi vi ikke vet hvor de løper er.

Quote from: krakra on May 28, 2012, 23:20:19 PM
Savner kreativitet uten ball mer enn med. Bevegelsene våre er utrolig forutsigbare.

Jeg mener vi har skiftet spillestil tre ganger i år, vanskelig å få ting til å sitte da. Når dette er sagt synes jeg ikke vi trenger flere skifter for den spillestilen det legges opp til nå er helt grei. Polingen er borte.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Markmus

Quote from: Kai-Olai on May 28, 2012, 23:49:11 PM

Er vel begrenset hvor nødvendig det er med undervarme, all den tid de ikke har tenkt å få kunstgresset til å gro? ;)

Må jo ha undervarme for at det ikke skal fryse til :P
Ka du ve?

Xminator

Quote from: krakra on May 28, 2012, 23:16:40 PM
Jeg skjønner ikke dette maset om en kreativ midtbanespiller. Det hadde vært sjønt, men trwnger vi virkelig en Eikrem eller Barrantes for å spille god fotball? Er vi avhengige av det? Austin slår gode baller både ut mot siden og i bakrom og Barmen har god ro og gode kortpasninger. De er ingen Xavi, men mer enn god nok.
Stallen er bra balansert både ferdighetsmessig, typemessih, aldersmessig og i forhold til posisjoner. Eneste problemet er at det er tynt på topp og tregt i midtforsvaret. Så er det alltid ting som kunne gjort oss bedre, som alle andre klubber. Men problemet ligger ikke i stallen. Den er god nok til å kunne kjempe om medaljer.

Er dette krampetrekningene av Haugenmaset? Det er ikke en eneste av 10'erene våre som er i nærheten av det nivået de skal ha i rollen. Og når vi da har EN spiss i stallen, så er det ikke mulig å legge om spillestilen heller.

BA's kommentar nevner at Guastavino vistnok ikke skal være savnet, men jeg hadde tatt de defensive manglene, for om Drage var god i går så hadde en rettvendt Guastavino på det føret vært ett angrep alene.

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Xminator on May 29, 2012, 09:50:47 AM
Quote from: krakra on May 28, 2012, 23:16:40 PM

Er dette krampetrekningene av Haugenmaset? Det er ikke en eneste av 10'erene våre som er i nærheten av det nivået de skal ha i rollen. Og når vi da har EN spiss i stallen, så er det ikke mulig å legge om spillestilen heller.

BA's kommentar nevner at Guastavino vistnok ikke skal være savnet, men jeg hadde tatt de defensive manglene, for om Drage var god i går så hadde en rettvendt Guastavino på det føret vært ett angrep alene.

Vi har 3 spillere i stallen (Nordkvelle, Mjelde og Haugen) som har levert veldig bra i den rollen tidligere, Haugen har riktignok bare levert glimtvis gode prestasjoner i TL men meget bra i Adecco og har potensialet. Så blir bare dumt å hente flere til den posisjonen nå. At vi ikke er gode for tiden har ingen ting med den rollen å gjøre, det går kun på at vi ikke har noe spill. Blir bare tilfeldigheter og ser veldig lite innøvde trekk og bevegelser. Er ikke lett å være OM når det kun er en mann foran deg på banen i offside pakket inn av 3 mann. Vi bruker vel også Austin som playmaker til å ta pasningene ut mot kant, så hvorfor vi har en OM i det hele tatt er ett annet spørsmål.

De fleste spiller langt under nivået de har inne, virker på meg som at mange av spillerne er frustert for de ikke får noe til. Med en bra spillestil og klar kampplan vil spillere som gjerne ikke er så god spille over evne, med en dårlig under. Hønefoss, Haugesund osv har ikke en bedre tropp enn oss. Men ta spissene til Haugesund som eksempel, de hadde hadde neppe scoret like mye om de hadde spillt her.

Det er trenerteamet sin jobb å få spillerne til å være samspillt og prestere i hver kamp. Når dette ikke funker er det desverre noen som må gå.

Spelaren

dudo

Quote from: Spelaren on May 29, 2012, 10:34:13 AM

Definisjonsspørsmål. Faglig er vel det som papiret ser ut som én spiss i vinden som aldri før.  SpissPARET er iallefall fullstendig av moten. Nå angriper man med hele laget, og har et offensivt ansvar fordelt stort sett på fire spillere (eller mer) hos de beste lagene.

Barca har sågar spilt 4-6-0 ved flere anledninger.

dudo

Quote from: StuckedPaaOstlandet on May 29, 2012, 10:26:10 AM
Vi har 3 spillere i stallen (Nordkvelle, Mjelde og Haugen) som har levert veldig bra i den rollen tidligere,

Ikke i vår utgave av rollen. Er det noe vi har lært i år, så er det at det er stor forskjell på OM og hengende spiss.

Spelaren

Eg tipper høgrebackene, ja sågar nesten keeperne, til lagene dere trekker fram ville ha gjort det bedre på topp for oss enn kva tilfellet er med Ojo no. Me bedriver strengt tatt ein annen, mindreverdig form for idrett her på berget. To spisser bør me ha, synes eg.

Hatleking

Huseklepp som bakromsspiss og Ojo litt hengande bak hadde vore topp!

dudo

Quote from: Spelaren on May 29, 2012, 11:30:59 AM
Eg tipper høgrebackene, ja sågar nesten keeperne, til lagene dere trekker fram ville ha gjort det bedre på topp for oss enn kva tilfellet er med Ojo no. Me bedriver strengt tatt ein annen, mindreverdig form for idrett her på berget. To spisser bør me ha, synes eg.

Ja, rent taktisk er ikke lagene i Norge i nærheten av så gode på midten at det er nødvendig å overbefolke midtbanen for å spille dem ut. Vi har spillere til overs til å spille med to spisser. Men at én er gått av moten kan jeg uansett ikke være med på! ;)

StuckedPaaOstlandet

Quote from: dudo on May 29, 2012, 10:55:04 AM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on May 29, 2012, 10:26:10 AM
Vi har 3 spillere i stallen (Nordkvelle, Mjelde og Haugen) som har levert veldig bra i den rollen tidligere,

Ikke i vår utgave av rollen. Er det noe vi har lært i år, så er det at det er stor forskjell på OM og hengende spiss.

Er helt enig, men det er vel noe også Skarsfjord burde hatt fått med seg og endret rollen slik at den passer styrkene våre spillere har. Få den til å bli mer slik PVM spillte der og mindre slik Guastavino spillte.

dudo

ostraume

Helt enig i det, men det er vel et poeng at Haugen, Mjelde og Nordkvelle ikke er i nærheten av så gode som PVM?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Joda. Ikke nødvendigvis endre den til en PVM-rolle, men til en Mjelde-, Haugen- eller Nordkvelle-rolle. Det er lite godfot-teori over akkurat 10er-rollen vår, synes jeg.

ostraume

Absolutt. Mye vingling der, den eneste som virkelig har fått sjansen i posisjonen i år er Haugen. Synd han ikke tok den.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

HenningSB

Brann må bare slutte med polinga.. funker ikke å slå ballen langt på Ojo lengre. Hvertfall ikke i snøføyka!
Det var noe bedring når de begynte å trille ball og jobbe til tider igår, men ellers enn det så klinker de jo bare ballen opp og håper på det beste.. funker ikke lengre. To spisser må til

Go Up