• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann-Fredrikstad, onsdag 23 mai kl.19.00 (11. runde)

Started by olebrann3, April 30, 2012, 21:05:10 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

TCAC

Herregud, dette var deilig. Og livsviktig, spesielt mtp at vi kommer til å bli grust på Alfheim i siste kamp før pausen.

dudo

Det er vel bare én her inne som vil ha Sævarsson lengre frem i banen. Ta til vettet, gutt! ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: dudo on May 23, 2012, 20:12:08 PM
Det er vel bare én her inne som vil ha Sævarsson lengre frem i banen. Ta til vettet, gutt! ;)

Det kan jeg ikke når jeg ser alle de feilene han gjør på backen. Senest i dag blåste han en ball opp på tribunen, han ventet på å bli presset når han hadde bedre tid.
Mot LSK (Usikker på motstand) skulle han skjerme ballen ut over dødlinjen, men en spiller klarer ta fra han ballen.
Og da han trakk seg innover i 16-meteren da Lillestrøm scorte det ene målet.
Gikk helt feil opp i hodeduellen da Post headet inn målet, og gikk opp med ryggen mot Post.

Ja, han er glimrende når han kommer på overlapp, men noe må da kunne gjøres med det deffensive arbeidet :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Joda, jeg er enig i at han ikke er noen gud defensivt. Men setter vi han på vingen kommer han heller ikke til å være noe særlig offensivt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: dudo on May 23, 2012, 20:18:42 PM
Joda, jeg er enig i at han ikke er noen gud defensivt. Men setter vi han på vingen kommer han heller ikke til å være noe særlig offensivt.

Ser den.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Det er mykje gi og ta med spelarar på vårt nivå. Hadde han vore bedre defensivt hadde han plutseleg blitt interessant for utenlandske lag. Dessuten, det er også godt forsvar å putte ballen i riktig mål også :) .
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Tja. Jeg tror vi med trygghet kan si Mjelde har spilt seg inn på laget, selv om Nordkvelle kanskje gjorde sin beste kamp for oss?

Nixon

Hvordan spilte egentlig Brann i dag? Hadde de OM?

Nei, dette var tragiske greier. Jeg var så misfornøyd når jeg kom hjem at samboeren min spurte om det hadde vært bedre om vi hadde tapt, men spilt bedre. Jeg er ikke helt der, men det sier litt om misnøyen selv om vi vinner.
Rød makt på Hansa!

dudo

Haugen var totalt usynlig - igjen. Jeg er skuffet, for der jeg har sett tendenser til et godt fotballhode viser han kamp etter kamp at han ikke har det - da hadde han aldri vært så anonym. Er man fotballklok nok, og har det ferdighetsregisteret han har, så preger man kamper. Iallefall i denne tøyseligaen her.

Jeg håper at det bare er dårlig selvtillit, selv om han ikke virker som typen.

Utmedsnolken

Sævarsson løper og løper. Flott type. Det offensive spillet er totalt fraværende i store deler av kampen igjen, men nok en gang putter vi på slutten, så nå begynner resultatene å komme seg selv om vi ikke er gode. Men det er det nok av lag i TL som ikke er også
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

Spelet er tragisk for tida.  Vi sliter med Ã¥ skapa sjansar heime mot ein dumpekandidat.  I dag sÃ¥g me 2 drit dÃ¥rlege lag.  Men Skarsfjord var godt nøgd med spel mot etablert forsvar.  Trøste og bære kor skal dette ende.  Sigeren skaffa diverre Skarsfjord eit par veker til i jobben.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Alzheimer/Silverspurs

Ja her var berre poenga som varma. Det er så tragisk dårleg spel og ingen samhandling offensivt. Det ser ut til at det er nok til å unngå nedrykk i alle fall. Heldigvis er det enkelte lag som er skikkeleg dårlege i år. Eit av dei skal ut i Europa.

kabelmann

Positivt:
1. Tre poeng
2. Digg vær å sitte på stadion i.
3. Hassan og Sæv spesielt, resten av forsvaret m/keeper generelt.
4. Gi ballen til Bentley!

Negativt
1. At Haugen og Mjelde ikke byttet plass.
2. At Brann er usedvanlig dårlige mot det som kanskje har vært den svakeste motstanderen på stadion så langt i år.
3. At det går an å pole ballen fremover minst en gang i minuttet.
4. Taktikken til Skarsfjord.
5. Ojo er i så dårlig form at han knapt nok klarer å komme seg i offsideposisjon.

Tre poeng - men likevel så lite fornøyd. Reis hjem, Skarsfjord.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 23, 2012, 21:36:59 PM
Tja. Jeg tror vi med trygghet kan si Mjelde har spilt seg inn på laget, selv om Nordkvelle kanskje gjorde sin beste kamp for oss?

Enig med begge. Mjelde er involvert i mål i nesten hver kamp nå, og Kvelle gjorde en bra jobb på DM. Godt at han ser ut til å kunne være back up der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Erlend

Kontringen som ga 2-0 må da også på den positive. Går ikke lange tiden fra boks til boks der.

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on May 23, 2012, 22:24:59 PM
3. At det går an å pole ballen fremover minst en gang i minuttet.

Skjønte ikke helt den, det var lite poling i dag vs. Tidligere kamper. Et greit tegn på det var vel at Ojo ikke gikk i en eneste offside i dag?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Jeg mener så absolutt at det ble slått mye langt. At Ojo ikke gikk i offside tror jeg skyldes solstikk. Han fikk jo ikke til noe som helst. (selvfølgelig, det kan jo også være undertegnede lider av solstikk, men til gjengjeld fikk jeg heller ikke vannpause etter 25 minutter)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Jeg synes det ble polt mye frem til 1-0. Da tok vi plutselig ballen ned og spilte nesten konstant langs bakken (og spilte mye bedre ikke minst). Synes det har vært slik før også inntil vi scorer det første målet. Hvorfor kan vi ikke bare droppe polingen fra nullte minutt?
Ka du ve?

Hatleking

Det har på ein rar måte vorte mykje langpasningar opp på Ojo i starten av kampane, for så å ta spelet ned på bakken litt når det første kjøret har lagt seg og kampen har satt seg.

krakra

Jeg syns vi spilte langs bakken hele kampen. Kanskje med unntak av de fem-ti første minuttene av hver omgang. Jeg tror enkelte har langballer på hjernen. Noen langballer må vi da slå..De tre på midten var langt mer innvolvert enn tidligere

krakra

Fine Finne

" - Det var et veldig fint tidspunkt å få prøve seg på. Jeg hadde en fin kamp med andrelaget på mandag, og jeg synes det er fint at jeg får prøvd meg litt når vi leder 2-0 og seieren er i boks, fortsetter den unge spissen."

Markmus

May 23, 2012, 23:26:12 PM #172 Last Edit: May 23, 2012, 23:27:58 PM by Markmus
Ka du ve?

dudo

krakra

Jeg mener da at Haugen var mye nede og slo gode baller iallefall i flrste. Syns han spilte til en femmmer. Ser heller ikke hva sekseren kommer av. Tv2 ga gam 4, men det samme fikk Kvelle

dudo

Dette var strengt tatt mest ment som kritikk mot VG, ikke Haugen. Men igjen fikk han sjansen fra start uten helt å ta den. Hadde vi hatt alternativer som var ørlite granne bedre enn Mjelde og Nordkvelle hadde han vært sjanseløs på å spille seg inn på førstelaget. Om Guastavino fortsatt hadde vært her hadde Haugen hatt en nøkkelrolle for andrelaget - men da hadde vi kanskje ikke fått Barmens gjennombrudd.

krakra

Ja. Det er en rar børs. Har sluttet Ã¥ se pÃ¥  Vg-børsen etterhvert ettersom  Tv2s er bedre(dog strengere). Ser ikke hva Zsolt og Jonsson trekkes for hellee. Syns Zsolt var bra. Han har begynt Ã¥ bli med fremover igjen. Mer av  det takk.

Markmus

Quote from: dudo on May 23, 2012, 23:29:25 PM
Det er bare en uke siden en seier der målene virkelig rant inn. Men jeg tar gjerne en gjentakelse, det er ikke det.

Mot Sogndal rant målene inn. Så jeg tenker større enn 5-0 ;)
Ka du ve?

dudo

Det var da voldsomt for en optimisme. ;)

Ellers, nok en kamp uten gule kort. Jeg kommer etterhvert til å lansere en teori om at vi får kort mot motstandere som er stramt organisert defensivt, hvor vi blir frustrerte. Men vi må iallefall vente til etter TIL-kampen før jeg begynner med det. :p

Hatleking

Quote from: krakra on May 23, 2012, 23:41:39 PM
Ja. Det er en rar børs. Har sluttet Ã¥ se pÃ¥  Vg-børsen etterhvert ettersom  Tv2s er bedre(dog strengere). Ser ikke hva Zsolt og Jonsson trekkes for hellee. Syns Zsolt var bra. Han har begynt Ã¥ bli med fremover igjen. Mer av  det takk.

Det kan verke som at Jonsson sprer tryggleik rundt til forsvarsleddet. La oss håpe det vedvarar.

dudo

Jose Arrogantio

Quote from: Markmus on May 23, 2012, 23:42:58 PM
Quote from: dudo on May 23, 2012, 23:29:25 PM
Det er bare en uke siden en seier der målene virkelig rant inn. Men jeg tar gjerne en gjentakelse, det er ikke det.

Mot Sogndal rant målene inn. Så jeg tenker større enn 5-0 ;)

Tar gjerne en repitisjon av min første kamp på stadion i 2001. 8-1 er moro.

roaldinho

Syntes Stabæk virker bedre på borte enn hjemmebane. Mulig det har med kontroll på kampen å gjøre, at på hjemmebane skal de styre, mens borte kan de legge seg bakover og kontre. Nå har de tapt 5-1 for FFK borte, men etter det har de vel ikke noen stortap. RBK slet lenge med å få hull på byllen, og Viking vant såvidt 1-0 mot dem. Hjemme har de vel tapt med mer enn 1 mål i alle kampene utenom den 0-0 kampen mot Aafk i første kamp. Men såklart, her skal det være 3 poeng, ingen tvil om det.

Nixon

Hva feiler det folk?:) Tror ikke vi skal drømme om storseier mot Stabæk basert på kampen i går. Jeg skal være fornøyd bare vi vinner og spiller en god kamp.

Når det gjelder børsene ser jeg at lokalavisene er helt uenig med VG når det gjelder Haugen. Der er han gjennomgående en av våre svakeste. Noe han også var etter min mening, selv om han gjorde en bedre kamp enn mot jugendpakket. Noe som igjen bare skulle mangle siden han hadde ganske mye ballkontakt.

Men han står i fare til å kunne bli en ny lokal hakkekylling. Stemningen fra folkedypet på tribunen har tidligere vært overbærende når han f.eks. blir fratatt ballen. Noe som skjer relativt ofte. Nå er det mye mer murring, så prøvetiden hans er definitivt over.
Rød makt på Hansa!

Christian

Flott med tre poeng, fine mål, Bentley og Sævarsson, ingen bakleng og fint vær.

Tidvis frustrerende å se på. OM-rollen fungerer ikkje. Tilsynelatende litt fordi Haugen posisjonerer seg dårlig og litt fordi han ikkje får ballen når han er i god posisjon.

I andre omgang så vi glimtvis hvor enkelt det kan gjøre. Da spilte Brann ballen kjapt, spillerne flyttet på seg og FFK-forsvaret ble åpnet opp. Som trekkene som endte i fellingen av Nordkvelle og frisparket Mjelde satt i stolpen.

DM'ene og kantene våre må våge å slå langs bakken opp på OM og så bevege seg etter. Da har vi tydelivis ferdigheter i laget til å spille oss fram til sjanser. I alle fall mot de svakere lagene.

Leffen

Min første kamp på stadion for året (bor i Oslo).
Herlig vær, grei atmosfære, dårlig kamp. Godt med seier men hadde ingen godfølelse da jeg gikk ut portene.

Som nevnt over her var det nok en gang poling og atter poling helt frem til målet kom. Jeg er så lei av å skrive om polingen, men det tar jo fakan meg aldri slutt!!! Her møter vi et UTROLIG svakt FFK-lag som vi tydeligvis frykter nok til at vi må beine ballen opp hver gang vi får den.
Det var vondt å sitte på Sæv sin side i andre omgang. Han hadde en banehalvdel for seg selv men fikk aldri ballen. Bortsett fra da han scoret. Minner mistenkelig om det som skjedde på 1-0 mot Sogndal (assist istedetfor da).

Mjelde var ok og er per dags dato den beste til å fylle OM, all den tid Skars insisterer på denne formasjonen. Nordkvelle slo 145 støttepasninger og 2 baller fremover. Men han er hvertfall på oppadgående. Haugen beviser null og niks. Få han ut. Han jogger rundt som en primadonna uten å ha noen som helst grunn til det. Jonsson er trygg, vinner alt i lufta. Ojo er ute av form. Bentley er født på ny! Men taktikken altså. La oss slippe!!!!!!!!!! Jeg orker ikke mer!!!!

Christian

Igjen: Piss at det bare var poling og poling som gjaldt i denne kampen. Brann spilte mykje mer langs bakken enn før i år. Det gikk ikkje alltid like fort framover, men ballen var mer på bakken enn i luften.

krakra

Vi hadde et ballinnhav på 61% - årsbeste
Vi slo 448 pasninger - mest så langt i år
Vi hadde en treffprosent på pasningene på nesten 80% - Har ikke sjekket, men nekter å tro vi har hatt mange bedre kamper.

Bare vås å snakke om langballer etter FFK-kampen. Noen var det, men hovedelen av spillet foregikk på bakken og pasningsspillet satt bedre enn på lenge. Problemet var at det gikk for sakte, og at vi ble for omstendelige foran FFKs 16 meter. Vi klarte ikke tre oss igjennom. Men noen polekamp var det overhodet ikke.

Nixon

Quote from: krakra on May 24, 2012, 13:36:26 PMVi hadde en treffprosent på pasningene på nesten 80% - Har ikke sjekket, men nekter å tro vi har hatt mange bedre kamper.

Nå trenger ikke treffprosenten si alt om kampene var gode eller ikke. I går var det rett nok mange pasninger som traff, men det var også mye spill på tvers i forsvar, småspill på midten som ikke førte til noe som helst og støttepasninger når ballen var på kanten. Jeg vil heller ha litt større risiko og bevegelse, og heller til en viss grad la treffprosent være treffprosent.
Rød makt på Hansa!

Leffen

Herregud, hver gang skal vi diskutere om det ble slått langpasninger eller ikke. Jeg skjønner også at ballen ble spilt langs bakken i deler av kampen. Men det ble jaggu polet mye, det må jo alle som så kampen ha sett. Hovedpoenget her er jo at overganger som potensielt kan bli farlige blir skuslet bort med langpasninger. Istedetfor å vir spillet over mot høyresiden som man kunne gjort mange ganger i går. Her ligger problemet, det er jo ingen som hevder at vi BARE slår langt.

krakra

Quote from: Nixon on May 24, 2012, 13:42:01 PM
Quote from: krakra on May 24, 2012, 13:36:26 PMVi hadde en treffprosent på pasningene på nesten 80% - Har ikke sjekket, men nekter å tro vi har hatt mange bedre kamper.

Nå trenger ikke treffprosenten si alt om kampene var gode eller ikke. I går var det rett nok mange pasninger som traff, men det var også mye spill på tvers i forsvar, småspill på midten som ikke førte til noe som helst og støttepasninger når ballen var på kanten. Jeg vil heller ha litt større risiko og bevegelse, og heller til en viss grad la treffprosent være treffprosent.
Nei, men antallet pasninger, ballinnhav og treffprosent forteller litt om hvorvidt det ble polet mye eller ikke. Hadde vi polt så mye som enkelt skal ha det til hadde vi ikke hatt ballen så mye og hatt langt flere feilpasninger. Det virker som at enkelte automatisk klager på langballer når vi spiller dårlig, og skryter av fraværet av langballer når vi spiller bra. Uten at mengden langballer egentlig virker å være relevant. Vi slo mindre langt i går enn mot Sogndal.

Vi spilte ikke bra, men det har lite med langballer å gjøre. I går syns jeg virkelig vi prøvde å spille slik Brann skal spille, med offensive backer og spill gjennom midtbanen. Det var rett og slett evnene og orken det sto på.

Og langballer kan være bra. Vi har scoret på langballer flere ganger i år og gode langballer, når de ikke brukes for ofte er et nyttig angrepsvåpen.

Huff

Quote from: Nixon on May 24, 2012, 13:42:01 PM

Enig med begge, pasningsspillet var bra, men bevegelsen var elendig. Jeg syntes pasningsspillet var bedre enn på lenge, for tidligere har vi jo ikke truffet medspillere tross mangel på bevegelse. Det må riktignok påpekes at FFKs spillere var like daffe som våre, og det blir lettere å finne medspillere når ikke mostander gidder å markere skikkelig.

Klarer en å kombinere pasningspillet med samtidige bevegelser fremover fra midtbaneleddet og forsvaret blir det bra. Spesielt om OM holder seg lengre bak på banen som Haugen gjorde i første (og mot ULF), og en får løp bakfra både fra backene og DM, Sæv bidrar her, det gjør ikke de andre mot FFK. Hassan kom riktignok tidvis fremover, men for skjelden, og han er og for treg. De fire foran -spesielt Haugen, men og de andre- må også bli flinkere å gjøre seg spillbare, men dette blir og lettere når det kommer folk bakfra. Det hjelper likevel ikke å bli stående på motstanders 20-meter å vente på ''forsterkninger'' slik en spesielt ser Bentley, Ojo og ikke minst Haugen gjøre. Det er og defor han er bedre lengre ned i banen, fordi han er så jævlig lite bevegelig at han lett pakkes inn foran mål. Skal OMen fungere som en hengende spiss er riktignok Mjelde et bredre alternativ av overnenvte årsaker.

Vil og legge til at det at en polte langt mindre og forhastet seg mindre når vi hadde ballen førte til langt færre brudd og kontringer imot slik jeg opplevde det. Dermed færre angrep og sjanser for motstander.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Nixon

Stort sett enig med de to sistnevnte. Jeg leste kanskje litt fort og fikk inntrykk av at høy treffprosent var det samme som en god kamp. Men den blir jo litt kunstig høy når begge lag beveger seg så dårlig som i går.
Rød makt på Hansa!

ostraume

Quote from: Leffen on May 24, 2012, 13:52:40 PM
Herregud, hver gang skal vi diskutere om det ble slått langpasninger eller ikke. Jeg skjønner også at ballen ble spilt langs bakken i deler av kampen. Men det ble jaggu polet mye, det må jo alle som så kampen ha sett.

Herregud, hva med å forholde deg til reell tall som blir lagt frem i stedet for å hevde at "alle så jo at vi polet mye"

Ser du etter overdreven poling så finner du overdreven poling.

Ellers enig i at midtbanen er for dårlig til å vri spillet over på kantene (Sæv). Merkelig nok er det bare Austin (og litt Barmen og) som får til det.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Leffen

Statistikk er til for å tolkes, ostraume. Ja, vi hadde mange pasninger, men veldig mange av disse var "barcelona-småspill" på midten. At disse pasningene lykkes sier ikke stort. Som du kan lese av mitt innlegg over er det faktumet at vi sendte poleballer når vi hadde klare overgangsmuligheter som irriterer meef. Selv om dette bare skjer 4-5 ganger i løpet av en kamp, er det for mye. Særlig når ingen plukker nedfallsfrukten fra Ojo.

krakra

Så Brann skal liksom aldri slå langballer?

Sindre32

Quote from: krakra on May 24, 2012, 16:32:20 PM

Selvsagt ikke, vi skal kopiere VIFs forsøk på å kopiere Barca, noe de er særs dyktige til innimellom alle langballene sine i år.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 24, 2012, 13:36:26 PM
Vi hadde et ballinnhav på 61% - årsbeste
Vi slo 448 pasninger - mest så langt i år
Vi hadde en treffprosent på pasningene på nesten 80% - Har ikke sjekket, men nekter å tro vi har hatt mange bedre kamper.

Bare vås å snakke om langballer etter FFK-kampen. Noen var det, men hovedelen av spillet foregikk på bakken og pasningsspillet satt bedre enn på lenge. Problemet var at det gikk for sakte, og at vi ble for omstendelige foran FFKs 16 meter. Vi klarte ikke tre oss igjennom. Men noen polekamp var det overhodet ikke.

Akkurat. Det var drt inntrykket jeg satt igjen med etter kampen også, det ble ikke slått mange dødballer sett opp mot "normalen".

Leffen

Quote from: krakra on May 24, 2012, 16:32:20 PM

det må da være mulig å diskutere dette uten enten å være for eller mot langballer. naturligvis skal vi noen ganger slå langt når det ikke er andre gode alternativer. problemet er når langballen brukes ved tydelige overgangsmuligheter. hvor mange ganger kom vi til innlegg fra kanten da, hvis folk mener vi spilte så diversifisert? kan telles på 1 hånd med amputerte fingre. til tross for at sævarsson hadde autobahn på høyre

Lasaron

Jeg mener at pumping opp på en spiller som skal heade videre bare skal brukes når det er svært dårlig tid. På overtid når vi jager et mål.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Go Up