• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Bjarg-Brann(1 runde NM), tirsdag 01 mai kl.18.00

Started by Gulløl, April 30, 2012, 11:06:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Quote from: Belfort on May 01, 2012, 17:31:14 PM
Tror vi fikser det. Skulle det bli tap i dag så er vel det stor sjanse for at skarsfjord ryker i morgen

Jeg vil for all del ikke at Brann skal ryke ut av cupen, men det hadde vært befriende å bli kvitt Skarsfjord.
Ka du ve?

Romarius

Quote from: Lasaron on May 01, 2012, 17:32:48 PM
Jeg vil bare si det at hvis Brann ryker i dag, så vil jeg at Skarsfjord skal vekk med en gang.

Da vil i hvert fall tapet være godt for noe.

roaldinho

Mjelde utligner, faktisk!

Akabueze med målgivende. Haugen og Akabueze kombinerte på venstrekanten og Mjelde har en enkel jobb fra 5-meter.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Bergens store sønn scorer et viktig mål for Skarsfjord.
Ka du ve?

eivhelle

Flere enn Brann som sliter. Topplaget Sogndal ligger under for Florø og Sandnes ULF ligger under 2-1 mot Staal. Heller ikke Aafk har klart å score.

Ellers er vel Brann langt forran skjema i denne kampen. Er ikke standarden at de ligger under med et par mål helt til det er 5 minutter igjen?

Sindre32

Fra Brann.no:

Den overgangen må jeg innrømme kom i overkant brått på.

roaldinho

May 01, 2012, 18:16:48 PM #56 Last Edit: May 01, 2012, 18:18:41 PM by roaldinho
Brann opp i 2-1. Mjelde igjen, visstnok. Ikke 100% sikkert at det var Mjelde, i følge BA, men mål er det uansett.

Ikke sikkert han var sist før ballen forsvant over streken.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

May 01, 2012, 18:19:09 PM #57 Last Edit: May 01, 2012, 18:21:36 PM by Gulløl
Bør vel gå veien for Brann nå om de holder trøkket oppe.
Sogndal sliter, ligger under 2-0 for Florø.
Sandnes ligger under 2-1 for Staal.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Hatleking

Mjelde? Skandale av Skarsfjord å sette han ut av laget i TL!

roaldinho

Fredrik Haugen prøver seg på et brassespark inne i feltet. Ballen går like utenfor.

Haha, hadde vært klasse om den gikk i mål. Kult at han prøver på sånne ting. Greit også når vi leder og skal kunne trygge det inn.

roaldinho

Quote from: Hatleking on May 01, 2012, 18:21:39 PM

Haha, vet at ironi ikke er lett på nett, men denne tok jeg :p

Hatleking

Quote from: roaldinho on May 01, 2012, 18:22:14 PM

Til og med utan smilefjes!

Markmus

Mjelde har funnet sitt nivå. Det er flott - alle er gode nok til å spille fotball på et eller annet nivå.
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on May 01, 2012, 18:26:55 PM
Mjelde har funnet sitt nivå. Det er flott - alle er gode nok til å spille fotball på et eller annet nivå.

Hehe, ja! Funnet god motivasjon på det nivået.

Utmedsnolken

cup er cup. ingen grunn til å sparke trenere for det som skjer der.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Quote from: Utmedsnolken on May 01, 2012, 18:29:05 PM

Det er sikkert Steinar Nilsen enig med deg i  ;)

Samuel Sahim-Radlinger

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Utmedsnolken on May 01, 2012, 18:29:05 PM

enig med deg om vi hadde stillt med skikkelig b-lag, men det er ikke mange spillere som ikke har a-lags kontrakt på banen.

krakra

Brann2 hadde kjørt fullstendig over Bjarg

eivhelle

Regner med at Sogndal sin trener ligger temmelig dårlig an nå.

Utmedsnolken

cup er helt uviktig (helt til finalen), er serien treneren skal bedømmes etter.

eivhelle

Ser ut til å ryke to tippeligalag i første runde.

krakra

Quote from: eivhelle on May 01, 2012, 18:41:10 PM
Regner med at Sogndal sin trener ligger temmelig dårlig an nå.
i motsetning til Skars kan han jo vise til gode prestasjoner i TL

roaldinho

Gulløl

Sogndal tapte 3 - 0 mot Florø, hvem såg den komme ?

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

May 01, 2012, 18:52:04 PM #74 Last Edit: May 01, 2012, 18:53:47 PM by Gulløl

Samuel Sahim-Radlinger

roaldinho

Quote from: Gulløl on May 01, 2012, 18:50:35 PM
Sogndal tapte 3 - 0 mot Florø, hvem såg den komme ?

En av 2000-tallets sterkeste prestasjoner i cupen. Lurer på hva lag Sogndal stilte med.

Erlend

Tore Andre Flo og Eirik Bakke stilte for Sogndal.

Gulløl

Quote from: Erlend on May 01, 2012, 18:59:04 PM
Tore Andre Flo og Eirik Bakke stilte for Sogndal.

Og ikke minst de hadde benket den levende veggen Udjus.

Samuel Sahim-Radlinger

Sindre32

En solid trøkk i trynet for Sogndal, det passer veldig godt siden vi snart skal møte dem.

olebrann3

Brann vant som eg ventet bare med 1 mål. Helt utrolig at Brann ikke klarer å kjøre over et slikt lag. Lage det til en fest for oss som er Brann supportere. Brann skal alltid gjøre cupkampene spennende.
Vil si det er helt elendig å bare vinne 2-1 mot Bjarg.

Godset klarte 9-0
RBK 8-0
Haugesund 7-1
Lsk 8-0
Hønefoss 6-1

Svært skjelden vi vinner med så mange mål

krakra

Antall kamper Brann har dominert etter at Nilsen tok over kan nesten telles på en hånd. Vi har blitt et veldig kjipt lag, periodevis reddet av et par enkeltspillere av høy kvalitet

TheRock

Flink du. Mjelde får endelig spille i sin favorittposisjon og redder oss med sine to mål i dag. Så ikke kampen, så vet ikke hvordan han greide seg ellers, men tallene snakker for seg selv på akkurat det området. Da er det på sin plass med litt "funnet sitt nivå"-stikk når ingen andre greier å putte... Nordkvelle eller Haugen har byttet på å vise minimalt på OM, kanskje det er på tide at Mjelde får prøve seg der?

Utmedsnolken

Det ølrste målet var vel en enkel tap in fra noen meter? Og det andre leste jeg var austin sitt, men kanskje han var borti? Høres ikke svært overbevisende ut uansett

Belfort

Har vi i løpet av de 3 siste årene klart og "kvele" en kamp? Har vi klart å fornedre en motstander? Hver jævla kamp blir neglebiting til siste minutt.

Hatleking

Quote from: Belfort on May 01, 2012, 19:23:38 PM
Har vi i løpet av de 3 siste årene klart og "kvele" en kamp? Har vi klart å fornedre en motstander? Hver jævla kamp blir neglebiting til siste minutt.

Og no har eg verken negler eller fingre igjen. Du har sjølvsagt heilt rett - det burde jo vera nok av kvalitet til å kunne køyre over Bjarg.

krakra

Quote from: TheRock on May 01, 2012, 19:20:39 PM

Flink du. Mjelde får endelig spille i sin favorittposisjon og redder oss med sine to mål i dag. Så ikke kampen, så vet ikke hvordan han greide seg ellers, men tallene snakker for seg selv på akkurat det området. Da er det på sin plass med litt "funnet sitt nivå"-stikk når ingen andre greier å putte... Nordkvelle eller Haugen har byttet på å vise minimalt på OM, kanskje det er på tide at Mjelde får prøve seg der?
Mjelde fikk en halv sesong som OM i fjor uten å overbevise. Men han burde helt klart få innhopp der han er best og gjør han det bedre enn konkurrentene da bør han få starte der igjen. Innhoppet med FKH var ikke bra nok tho.
Haugen har ikke overbevist, ei heller Kvelle, men ingen av dem har fått den samme tilliten som Mjelde fikk og et par kamper til bør nok Haugen få på å bli varm i trøyen. Noe annet hadde vært urettfetdig

Nixon

For en Bjargd av Brann! Eneste som kunne vært verre var at det kunne vært litt kaldere. Ellers var dette så ille som det kunne blitt!

Dagens desidert dårligste Brannspiller var Kalvenes. Han stod egenhendig bak alle Bjarg sine mange store sjanser i første omgang. Han kom seg dog i andre omgang. Ellers var det ingen som utmerket seg veldig i positiv retning. Helt enig med de som mener at det er merkelig at vi aldri skal klare å drepe slike kamper.
Rød makt på Hansa!

roaldinho

Quote from: TheRock on May 01, 2012, 19:20:39 PM

Markmus

Quote from: Belfort on May 01, 2012, 19:23:38 PM

Rosenborg vil nok være uenig med deg ;)

Men i cupen kan jeg ikke huske noe. Synes det skjer svært sjelden at vi kjører over lag tidlig i cupen.
Ka du ve?

dudo

En ting er at det skal være divisjonsforskjell på spillerne, en annen ting er at det skal være divisjonsforskjell på coaching og taktikk. Det så vi lite til i dag, Bjarg gjorde en fantastisk mye bedre kamp taktisk enn Brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

NRK sine sendinger bærer ikke preg av å ha omdisponert ressursene fra fotballkampen til å dekke Dale Oens bortgang. Stinker usmakelig sparing av penger!
Ka du ve?

TheRock

Quote from: krakra on May 01, 2012, 19:33:29 PM
Mjelde fikk en halv sesong som OM i fjor uten å overbevise. Men han burde helt klart få innhopp der han er best og gjør han det bedre enn konkurrentene da bør han få starte der igjen. Innhoppet med FKH var ikke bra nok tho.
Haugen har ikke overbevist, ei heller Kvelle, men ingen av dem har fått den samme tilliten som Mjelde fikk og et par kamper til bør nok Haugen få på å bli varm i trøyen. Noe annet hadde vært urettfetdig

Mjelde fikk 8 kamper, det er drøyt en kvart sesong, og da klarte han seg bra slik jeg husker i alle fall. Vi vant også som tidligere nevnt halvparten, og hadde en uavgjort utav disse 8 kampene. Men bra å se at du er enig i det med innhopp og favorittposisjon i alle fall.

Quote from: roaldinho on May 01, 2012, 19:38:05 PM
Uenig at han skal starte en Tippeligakamp fordi han scorte 2 mål mot et 3. divisionslag.

Jeg skrev ikke at han burde få starte pga dagens kamp, men mer som en generell uttalelse. Har nevnt det før i dag også.

Det som vises på trening og i Tippeligakamper og cup-kamper mot lag fra samme division mener jeg man skal se på.

Enig, og til nå har ikke Haugen eller Nordkvelle vist noe som kan forsvare plassen deres. Brann begynte ikke å spille fotball mot VIF før Haugen ble tatt av. Tenk på det. Vi skapte mer med 10 mann på banen enn med Haugen på...

dudo

Quote from: Markmus on May 01, 2012, 20:00:56 PM
NRK sine sendinger bærer ikke preg av å ha omdisponert ressursene fra fotballkampen til å dekke Dale Oens bortgang. Stinker usmakelig sparing av penger!

I overkant konspirasjonsaktig for meg, men uansett var det to kamera på Stavollen i dag, så det kommer bilder.

Ellers var det ingen som overbeviste i dag, minst av alle Skarsfjord og Kalvenes. Niasse viste heller ingen verdens ting, og Larsen skuffet meg igjen. Austin tok ikke tak i kampen, Haugen tok knapt nok tak i seg selv, og selv om Mjelde lovet at han skulle løpe til verdens ende og tilbake igjen (eller hva det var han sa i avisen), så gjorde han ikke det. Kudos for to mål, riktignok.

Dagens taktikk var forøvrig å spille på feilvendt spiller som så spilte støttepasning, for så å vri ut på kant på feilvendt spiller som skulle spille støttepasning. Og så - som for å bryte opp innimellom - kælket vi litt på Niasse.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Hvorfor kunne de ikke sende kampen på nett hvis de hatt kamera der?
Ka du ve?

krakra

Quote from: TheRock on May 01, 2012, 20:05:20 PM
Quote from: krakra on May 01, 2012, 19:33:29 PM

Mjelde fikk 8 kamper, det er drøyt en kvart sesong, og da klarte han seg bra slik jeg husker i alle fall. Vi vant også som tidligere nevnt halvparten, og hadde en uavgjort utav disse 8 kampene. Men bra å se at du er enig i det med innhopp og favorittposisjon i alle fall.

Uenig at han skal starte en Tippeligakamp fordi han scorte 2 mål mot et 3. divisionslag.

Jeg skrev ikke at han burde få starte pga dagens kamp, men mer som en generell uttalelse. Har nevnt det før i dag også.

Det som vises på trening og i Tippeligakamper og cup-kamper mot lag fra samme division mener jeg man skal se på.

Enig, og til nå har ikke Haugen eller Nordkvelle vist noe som kan forsvare plassen deres. Brann begynte ikke å spille fotball mot VIF før Haugen ble tatt av. Tenk på det. Vi skapte mer med 10 mann på banen enn med Haugen på...
Han var nok blant våre svakeste ja. 8 kamper er uansett dobbelt så mye som Haugen har fått og fire ganger mer en Kvelle.
Selvsagt er jeg enig i at Mjelde skal konkurrere i sin beste posisjon. Han fikk vel sjansen til det med FKH og var begredelig. Må opp et par hakk hvis han skal være den som tar over etter Haugen hvis han ikke skjerper seg de neste 2-3 kampene.

dudo

Markmus

Quote from: dudo on May 01, 2012, 20:16:36 PM

Jo, de bruker å ha en slik for direktesendte programmer, men jeg regner med de har flere enn én.
Ka du ve?

dudo

Haugen, Kvelle eller Mjelde - ingen presterer godt i den rollen i år. Jeg ser ikke bort i fra at Diego presterte godt i den rollen i fjor utelukkende pga individuelle ferdigheter. (jeg går strengt tatt ut i fra det) De andre er ikke i nærheten av like gode, og da trenger de sterkere føringer på hvordan de skal opptre. Det er ikke spillerne det er noe galt med - det er taktikken.

Go Up