• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Medlemsmøte torsdag 26. april klokken 19.00

Started by osoerli, April 22, 2012, 23:23:46 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Skarsfjord og Walstad stiller på medlemsmøtet saman med RBH.
Interesserte kan vel kanskje få svar på kritiske spørsmål om kor mange langpasningar Skars legg opp til, formasjon, spelestil, og slikt.

Det står at dette er eit åpent møte for medlemmer og andre supportere.
http://www.brann.no/nyheter/stiller-pa-medlemsmotet/
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

April 23, 2012, 14:20:34 PM #1 Last Edit: April 23, 2012, 14:26:14 PM by Gulløl
Kan bli høy temperatur. Hovedtema bør være spillestill. Det som fungerte bra i fjor fungerer slett IKKE i år. Brann er lett gjennomskuelige for motstanderne, derfor tar Brann lite poeng. Og hvorfor spille bare med en spiss når en absolutt skal satse så mye på langballer er en gåte. Brann i nesten alle år bortsett fra de siste årene har satset på offensiv gladfotball. Den fotballen har gjort Brann til et av eliteseriens fire fem beste hjemmelag i flere tiår. Brann Stadion var et fort, det er det IKKE lenger. Nå er det endret til defensiv Drillo kjipafotball (selv på hjemmebane) som har gjort Brann til et eliteserien dårligste lag både hjemme og borte. Kan dessverre aldri tenke meg at Skarsfjord tar kritikk og endrer fotball filosofi, han var stor tilhenger av samme type fotball i Haugesund. At Skarsfjord skal gjøre Brann til et stabilt topplag  der Brann ligger i teten år etter år er utenkelig, da må han i tilfelle revidere sin fotball filosofi drastisk. Ellers var det media utspillet med at Brann i 2012, 2013 og 2014 ikke skal ha en tabellmålsetning noe av det verste som noen gang er meddelt fra Stadion. Er ganske sikker på at det var et utspill som har skapt bruduljer internt. Tror ikke dette utspillet var kvalitetssikret fra media sjefen. Og hadde jeg vært billettsjef hadde jeg blitt forbannet. Snakk om å ta kvelertak på interessen rundt Brann.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Et par sentrale spørsmål bør være.

- Hva anser Skarsfjord som "god fotball"? Hvilke lag lar han seg inspirere av? Hvilke elementer ønsker han å tilføre Branns spill denne sesongen?

- Er hans "for få langballer"-utspill noe som kom av poengsituasjonen vår, eller ønsker han også i overskuelig fremtid at Brann skal slå mange langballer?

- Hvorfor får ikke unge spillere som Barmen og Grønner større og flere sjanser når de presterer og "konkurrentene" ikke gjør det?

- Hvorfor har ikke spillestilen tatt flere steg siden han tok over for snart to år siden?

krakra

Mitt inntrykk er også at utålmodigheten ikke først og fremst skyldes den dårlige poengfangsten, men det dårlige spillet og inntrykket av det er omtrent slik vi ønsker å spille. Tror tålmodigheten hadde vært større hvis folk hadde følt at vi hadde hatt noe å se frem til. Men når den mest optimistiske fremtiden er at vi vinner med dette drittspillet så blir det vanskelig å være glad og fornøyd.

Vet ikke om det bare er mitt inntrykk, men hvis noen som skal på møtet er enig tror jeg det er viktig å få fram for å se Branns reaksjoner på det. Det fremstilles som at vi er sure fordi vi taper, men det er ikke så enkelt.

Forøvrig på tide at jeg kommer meg til Bergen på disse møtene igjen snart.

tsrqpo

Ein ting eg kunne tenkt meg et svar på er hva for en tryllekunst som skal bli gjort i 2015?
Hvordan skal brann gå fra en ny mellomsesong (den 8 på rad) i 2014 der tabellposisjon ikke har noe å si til topp tre i 2015?

er det da kontrakten til Skarsfjord går ut?

Og hvorfor i h''' prøver di å drepe all entusiasme på alle mulige måter, med slike utspill, med spillestil, med manglende profiler osv..

Huff

Quote from: krakra on April 23, 2012, 14:35:28 PM
Mitt inntrykk er også at utålmodigheten ikke først og fremst skyldes den dårlige poengfangsten, men det dårlige spillet og inntrykket av det er omtrent slik vi ønsker å spille. Tror tålmodigheten hadde vært større hvis folk hadde følt at vi hadde hatt noe å se frem til. Men når den mest optimistiske fremtiden er at vi vinner med dette drittspillet så blir det vanskelig å være glad og fornøyd.

Vet ikke om det bare er mitt inntrykk, men hvis noen som skal på møtet er enig tror jeg det er viktig å få fram for å se Branns reaksjoner på det. Det fremstilles som at vi er sure fordi vi taper, men det er ikke så enkelt.

Forøvrig på tide at jeg kommer meg til Bergen på disse møtene igjen snart.

Stiller meg 100 prosent bak dette.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

aleksanderhjelleseth

April 24, 2012, 17:48:44 PM #6 Last Edit: April 24, 2012, 17:54:46 PM by aleksanderhjelleseth
blir sikkert godstemning på møtet, eg stiller kun for å høre skarsfjords begrunnelse på hvorfor han ikke har prøvd å viderutvikle spillet fra i fjor. ro man, ro.

pidre

Et spørsmål til RBH kan være om Skarsfjord har "fallskjerm" i sin 2015-kontrakt..Et annet kan være; Kan SKB akseptere at klubben spiller slik drittfotball?
Saludar a los monos!

osoerli

Spørsmålet må vera kvifor Brann spelar så kjip fotball heller enn kvifor poengfangsten er skuffande.  Brann har blitt eit lag som nesten utelukkande baserer seg på dødball, kontringar og langpasningar.  Det er drit drit kjedeleg å sjå på.  I spel mot etablert forsvar held Brann adecco-nivå.  Det stansar heilt opp.  Manglar Skarsfjord evnene til å få til noko betre enn dette?  Eller er det slik han faktisk ønskjer å spela?

Nye trenarar kjem og går til andre klubbar med langt mindre budsjett enn Brann.  Klubbar som raskar saman ein gjeng bosmenn frå adecco, blanda saman med 2. og 3.divisjonsspelarar frå nabogrendene.  Allikevel brukar dei ikkje meir enn ein vinter til å setta eit betre og ikkje minst meir underhaldande spel enn Brann.

Kvifor klarar klubbar med ein brøkdel av Branns budsjett å få til dette?  Og kva skjer eigentleg i 2015?  Er det då me skal begynna å spela underhaldande fotball, eller er det då drit-fotballen skal gje poeng nok til medlaje?

Buljongmannen

La oss håpe vi tar en del poeng på de seks kampene i mai, med Austin og Jonsson på laget. Tingene kan da se helt annerledes ut til høstsesongen etter EM. Dersom vi fortsatt er på kvalikplassen etter de kampene vil presset på Skarsfjord være større enn da Steinar Nilsen måtte gå.

Branns tanke er forresten at de gradvis skal bli bedre og være en stabil utfordrer fra og med 2015. Mai blir en spennende måned. Skarsfjord har kontrakt ut 2014.

osoerli

Redd for så mykje kritikk på møtet at dei slepp nyheten om at Huseklepp kanskje kjem tilbake i sommar?

dudo

Heheh, det er litt heldig timing, men jeg tror ikke det er mer enn det. Eller ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Tja, da kunne de i så fall bare latt være å ha disse medlemsmøtene. Det er vel Brann som tar initiativet til møtene.
Rød makt på Hansa!

dudo

Vi har visst ikke vært så verst. Fikk visst ting til defensivt mot både Godset og Haugesund. Vi vil angripe med sidebackene, men det går visst ikke siden Austin og Soko er ute. (!)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: krakra on April 26, 2012, 19:10:38 PMNoen høydepunkter?

Tja, det var vel en som du kommer til å leve lenge på:
Skarsfjord: Ungguttene vil få sjansen når det er riktig for alle parter.
Rød makt på Hansa!

Huff

Det jeg leser av BAs livedekning gir meg i alle fall ikke tilliten til Skars tilbake. Nå er jeg usikker på hvordan dette kunne la seg gjøre, han kan jo ikke akkurat legge seg paddeflat og beklage egen fotballfilosofi. At han går i tilnærmet forsvarsposisjon er i alle fall ikke bra slik jeg ser det, for fotballen vi har spilt er totalt uakseptabel.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krakra

Ser på BAs dekning nå at Skarsfjord sier at vi var nesten strålende i alle faser utenom dødball mot Godset.
Fyren bør virkelig begynne å tenke over hvordan han beskriver kamper som folk er veldig skuffet over. Det er ekstra provoserende med slike utspill. Samt litt skremmende

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Straffe!!!

Vet dere hva?
Møtet var åpent for alle som hadde spørsmål. Og man kunne tilogmed stille oppfølgingsspørsmål, eller sågar være med på en debatt om man ønsket.

Og ja, jeg vet at selv om du er en av de som liker å kritisere alt her inne, særlig i ettertid, og du skulle gjerne vært tilstede og satt skapet skikkelig på plass, så passet det ikke for deg akkurat ikveld. Slik som det ikke passet på alle de andre medlemsmøtene heller.

Men takk for innspillene!

StuckedPaaOstlandet

Godset kampen er den kjedeligste fotballkampen jeg har sett på mange år. Spillere og trenere skal legge seg flat etter en slik oppvisning. Ikke si at vi fantastisk

Huff

Skars snakker om at det er unyansert å hevde at Brann slår mye langt like etter at han har etterlyst flere langpasninger, hvorpå Brann polte langballer på Ojo i store deler av neste kamp. Samtidig snakker en annen TL-trener foran kampen mot nettopp Brann om hvordan Brann er et langpasningslag.

krøvel vellevold

Slik jeg forstod Skarsfjord, ville også han ha en mer variert angrepsfotball. Det var mer evnen og selvtilliten det gikk på.
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: Straffe!!! on April 26, 2012, 21:15:14 PM
Vet dere hva?
Møtet var åpent for alle som hadde spørsmål. Og man kunne tilogmed stille oppfølgingsspørsmål, eller sågar være med på en debatt om man ønsket.

Og ja, jeg vet at selv om du er en av de som liker å kritisere alt her inne, særlig i ettertid, og du skulle gjerne vært tilstede og satt skapet skikkelig på plass, så passet det ikke for deg akkurat ikveld. Slik som det ikke passet på alle de andre medlemsmøtene heller.

Det er ikke alle som bor i Bergen eller har anledning til å bare stikke innom Bergen midt i uken for å delta på supportermøte vet du

crm

Quote from: krakra on April 26, 2012, 21:41:54 PM
Quote from: Straffe!!! on April 26, 2012, 21:15:14 PM
Vet dere hva?

Det er ikke alle som bor i Bergen eller har anledning til å bare stikke innom Bergen midt i uken for å delta på supportermøte vet du

Det fins nok ærlige unntak, men helt enig med Straffe! Det er så uforpliktende å synse og syte, men vanskeligere å stille opp der det gjelder.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Klaus_Brann

Akkurat.
Det er lett å være forumsyter, men det er de færreste som faktisk gidder å stille opp og konfrontere trenere og ledelse med det de har å komme med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TCAC

Hehe, helt enig med straffe!, til tross for at jeg normalt er en forkjemper for at anonyme ytringer er vel så gode som alle andre ytringer. Det er jo faktisk tøft gjort av Brann-gjengen å frivillig stille seg til hugg på den måten, og kritikk som kommer opp om møtet rett i etterkant uten at Skarsfjord & co får sjansen til å svare på den ansikt til ansikt blekner noe helt ekstremt. Gyldig unnskyldning eller ei.

paf

Quote from: StuckedPaaOstlandet on April 26, 2012, 21:20:57 PM
Godset kampen er den kjedeligste fotballkampen jeg har sett på mange år. Spillere og trenere skal legge seg flat etter en slik oppvisning. Ikke si at vi fantastisk

Det var det heller ingen som sa. Det Skarsfjord sa var at vi var svært gode defensivt mot Godset - med unntak av enkelte dødballsituasjoner som ble avgjørende. Når det gjelder det offensive spillet, mente han (såvidt jeg husker) at det ble for stillestående med for lite bevegelser og løp uten ball. Det var ikke planen at vi skulle stå og trille ball på midten uten fremdrift eller bevegelse.

Buljongmannen

Et helt greit møte der Skarsfjord fikk forklare seg. Han valgte å fokusere på de tingene som har fungert i år, taktisk lurt. Men han kom også med noen innrømmelser. Dessverre dårlig oppmøte.

Huff

Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2012, 23:05:28 PM
Akkurat.
Det er lett å være forumsyter, men det er de færreste som faktisk gidder å stille opp og konfrontere trenere og ledelse med det de har å komme med.

Dette er selvsagt helt riktig, men her inviterer Brann til medlemsmøte. Det er ikke alle som er medlemmer og selv om det ikke var kun for medlemmer tenker en del sitt når det faktisk står ''medlemsmøte'' og ikke ''supportermøte'' som tidligere. Jeg trodde dette kun var for medlemmer. I tillegg har jeg vært på et slikt møte tidligere, jeg hadde flere spørsmål som jeg forsøkte å få stillt, men dette gikk ikke da Brannledelsen viste seg som elendige møteledere og lot møtet utvikle seg til en dialog mellom Moldestad, RBH og et par stykk på fremste rad tross at haugevis forsøkte å komme til orde.  I tillegg var mitt inntrykk av hele greien at det hele var ganske useriøst, med mye svada fra ledelsen, en stiller seg dermed bla sopørsmålet om hvorfor nyheten om at Brann jakter Klepp -med påfølgende bekreftelse- dukket opp i går.

krakra

Syns de har svart godt på de møtene jeg har vært iallefall. Moldestad var litt tåkete på.de første tho.
Enig i qt møtene gjerne har blitt kuppet av et par-tre med munndiare forrerst, men en stund siden jeg har vært der nå. Så mulig ordstyringen har blitt bedre

crm

Er enig i at det kan bli for få som er involvert i sånn åpen Q&A, og mener selv det hadde vært mer interessant å diskutere konkrete problemstillinger i grupper i tillegg til plenumsdiskujon, eller lignende. Men selve møtestrukturen og innholdet bør det jo også være mulig å ta opp.

Syns for øvrig det er veldig bra at det kalles "medlemsmøter". Det understreker hvor viktig det er å være medlem i klubben, og dessuten kan disse møtene med tiden bli en arena hvor en faktisk har mulighet til å påvirke, og ikke bare få svar på ting en lurer på.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

roaldinho

En fin måte å få inn mer penger på i klubbkassen ;) For å kunne ytre din mening eller stille spørsmål så måtte man være medlem. Brann håpte jo at så mange som mulig skulle melde seg inn, sånn at det ble mer penger i kassen ;)

Riktignok tøft gjort.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

paf

Quote from: roaldinho on April 27, 2012, 18:37:04 PM
En fin måte å få inn mer penger på i klubbkassen ;) For å kunne ytre din mening eller stille spørsmål så måtte man være medlem. Brann håpte jo at så mange som mulig skulle melde seg inn, sånn at det ble mer penger i kassen ;)

Riktignok tøft gjort.

Det kunne jo klubben gjort - ut fra en tanke om at det faktisk er medlemmene som eier klubben. Likevel sier de at disse møtene er åpne for alle. Positivt, synes jeg.

Klaus_Brann

Quote from: Huff on April 27, 2012, 12:10:15 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 26, 2012, 23:05:28 PM
Akkurat.

Dette er selvsagt helt riktig, men her inviterer Brann til medlemsmøte. Det er ikke alle som er medlemmer og selv om det ikke var kun for medlemmer tenker en del sitt når det faktisk står ''medlemsmøte'' og ikke ''supportermøte'' som tidligere. Jeg trodde dette kun var for medlemmer. I tillegg har jeg vært på et slikt møte tidligere, jeg hadde flere spørsmål som jeg forsøkte å få stillt, men dette gikk ikke da Brannledelsen viste seg som elendige møteledere og lot møtet utvikle seg til en dialog mellom Moldestad, RBH og et par stykk på fremste rad tross at haugevis forsøkte å komme til orde.  I tillegg var mitt inntrykk av hele greien at det hele var ganske useriøst, med mye svada fra ledelsen, en stiller seg dermed bla sopørsmålet om hvorfor nyheten om at Brann jakter Klepp -med påfølgende bekreftelse- dukket opp i går.

Det var kanskje litt unødvendig å kalle det det, men de som leste saken så vel at det var åpent møte.
Jeg var selv på det møtet du snakker om og skjønner hva du sikter til.
Noe svada har det vært på møtene, men også mye bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up