• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Viking, mandag 7 mai kl.19.00 (7. runde)

Started by olebrann3, April 16, 2012, 21:38:23 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: Belfort on May 07, 2012, 21:25:48 PM
Hvor lenge går det før Skars har tapt garderoben?


Han har bygget opp stallen selv, de etablerte får også spille mye. Tror det tar tid, men håper det går kjapt.

Forøvrig har treffprosenten i dag -som alltid- med samspillet å gjøre. Nesten samtlige Brannpasninger virker tilfeldige, det er intet mønster, intet system, forvirrede spillere som ikke vet hvor de skal løpe, hvem de skal sentre til.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

pidre

Quote from: dudo on May 07, 2012, 21:23:37 PM
Igjen, vi trenger en spielführer. En med ro og overblikk.

En Charlie Miller som OM...
Saludar a los monos!

dudo

Quote from: Belfort on May 07, 2012, 21:25:48 PM
Hvor lenge går det før Skars har tapt garderoben?


Det tror jeg blir lenge til. Ingen ledere som tar til motmæle i dagens stall - noe som i og for seg er positivt. Det negative er jo da at vi ikke har noen ledere som går foran på en positiv måte heller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Quote from: Markmus on May 07, 2012, 20:58:15 PM
Quote from: kabelmann on May 07, 2012, 20:57:05 PM
Demir bør snart benkes og.


Jeg synes han kommer seg for hver kamp han spiller.


Han har bedret seg litt fremover. Bakover er det katastrofalt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

http://www.brann.no/nyheter/sa-ikke-ballen-komme/

Mjelde så ikke ballen komme. Så kan man spørre seg hvorfor han da beskyttet ansiktet med hendene ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Var det ikke konflikt mellom Austin og Skarsjord på trening nå i uken da ? Austin er vel bjellesauen i denne gruppen, og går han mot treneren kan det jo tyde problemer ...

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on May 07, 2012, 19:34:09 PM
Quote from: hansastril on May 07, 2012, 19:32:52 PM
Quote from: roaldinho on May 07, 2012, 19:31:52 PM
Faen, hva sa de om dagens tilskuertall?
Quote from: hansastril on May 07, 2012, 19:21:15 PM
"10 418 tilskuere på Stadion i kveld."
Her har RBH vært å tuklet.



Det må vel være betalende, ikke hvor mange som er på stadion under kampen. Eller? Men ja, det er ikke over 10 000 på stadion i dag.


Det har da aldri vært noe annet enn betalende i det tilskuertallet som har blitt oppgitt. Trodde folk hadde fått dette med seg etter alle skriveriene i høst om hvor få tilskuere det var fremmøtt i forhold til tilskuertallet både på den ene og den andre arenaen.
Legg ned hele klubben!

eivhelle

Quote from: dudo on May 07, 2012, 21:35:26 PM
http://www.brann.no/nyheter/sa-ikke-ballen-komme/

Mjelde så ikke ballen komme. Så kan man spørre seg hvorfor han da beskyttet ansiktet med hendene ...

Kanskje han bare skygget for den lave solen? I så fall kan han jo også si at hånden var i en naturlig stilling.

Straffen var ren uflaks. Han hadde hendene forran kroppen og hodet og du skal ha ganske sære reflekser hvis du drar bort hendene når du er i ferd med å få ballen i trynet. Synes forøvrig at Viking hadde et par handser innenfor 16 meter som var vel så effektive til å blokkere innlegg som handsen til Mjelde. Var uansett deilig å se straffen bli brennt 10 meter over.

Gepard

"Poengfangsten vi har hittil, er ikke bra nok. Vi er for gode til å være der vi er, mener Haugen."

Farlig holdning fra Haugen. Brann fortjener ABSOLUTT og ligge der vi ligger.

Ricky

Quote from: Belfort on May 07, 2012, 21:25:48 PM
Hvor lenge går det før Skars har tapt garderoben?


Har han den da? Virker jo ikke som om det er én spiller som har noe tro på det de driver med, unntatt de nye (og Barmen, som selvfølgelig er happy over å få spille).

nero

En av de dårligste fotballkampene jeg noensinne kan huske å ha sett. Til tider nesten komisk dårlig. "Trøsten" er jo at Viking var omtrent like elendige som Brann. Ikke akkurat noen reklame for norsk fotball, dette. Det ble i hvert fall ikke tap, men det kommer til å bli tøft fremover, det er sikkert.
Lions led by donkeys.

LikeABoss

Det irriterer meg at den ene tullingen fra Stavanger driver å trommer mens vi synger Nystemten!!
Er det ikke mulig å forby den møkkatrommen fra stadion?? også fra bortefeltet?

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 07, 2012, 20:19:28 PM
Mjelde og Haugen burde byttet plass i dag.


Begge vurde sittet paa benken. Dessverre har vi saa mange ute naa at vi maa spille med folk som ikke presterer. Det er tragikomisk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on May 07, 2012, 20:24:04 PM
2. Ifølge VG har vi 14 cornere (samt flere frispark i god posisjon). På sidelinjen hører vi Skarsfjord rope "chip den inn". Snør igjen roperten, Skars, dette har du ikke peiling på. Baller skal ikke LOMPES inn i feltet. En ball som kommer høyt og daler ned er den letteste å avverge. Ballene skal slås HARDT inn rett over hodehøyde på førsteforsvarerne. Med så mange cornere og frispark skal en normalt klare å skape et par store sjanser, men det er umulig når ballen bare lompes inn.


Helt enig. Det er ikke bare det enkleste aa avverge, men ogsaa vanskeligere aa score paa. Faar vi de slatt knallhardt inn kan de stusses, skifte retning eller gaa rett i maal. Det skjer ikke med lompene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 07, 2012, 20:34:33 PM
Quote from: Hatleking on May 07, 2012, 20:29:06 PM
Quote from: krakra on May 07, 2012, 20:24:43 PM
Quote from: Hatleking on May 07, 2012, 20:14:51 PM
Quote from: krakra on May 07, 2012, 20:13:50 PM
Quote from: Hatleking on May 07, 2012, 20:09:56 PM
Quote from: krakra on May 07, 2012, 20:04:13 PM
Det innebærer jo at vi benker vår beste spiller på midten i dag, Barmen. Skal Haugen flyttes ned må Barmen flyttes opp


Ja, eller at Haugen startar på benken.
For å gi plass til hvem?


Larsen i ein OM. Ingen andre har fungert så langt. Eg kan tenkje meg at ein spelar som er meir ein utprega angrepsspelar, kan få ting til der.
Larsen har jo ikke vist noen ting, men han trenger kanskje ikke det? Først og fremst bør han vel få flere innhopp der han faktisk har muligheten til å vise seg fram. Dette ble vel hans andre innhopp med en viss lengde i TL. Barmen er  smart i bevegelsene, beveger seg alltid, er god med ballen og sterk i boksen. Han fu


Haugen har heller ikkje vist noko i OM-rolla - iallfall ikkje frå start. Det Larsen har som ganske få andre har, er at han kan dra av ein mann eller to. Forhåpentlegvis det nærmaste me kjem Diego. Han må jo få litt tid til å spele seg inn i rolla.
Haugen har vist mer enn Larsen som OM. Også fra start. Har ikke sett Larsen dra av en eneste spiller for a-laget. Jeg ser gjerne mer av Larsen jeg, men i første rekke gjennom innhopp. Jeg ser ikke hvorfor en spiller som ikke har fått komme innpå engang tidligere i år plutselig skal brukes fra start etter et dårlig innhopp.


Han har kommet innpaa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 07, 2012, 21:18:04 PM
Quote from: dudo on May 07, 2012, 21:09:55 PM
Tipper for øvrig Skars kommer til å være fornøyd i dag, først med at vi holdt nullen, så med at vi skapte litt sjanser. Eller avslutninger, som han heller liker å telle. Selvsagt fullstendig selvmotsigende, men det bryr han seg ikke om.


http://www.brann.no/nyheter/vi-var-ikke-gode-nok/

Nesten rett, ihvertfall. Fornøyd med sjanseskapingen, men ikke -utnyttelsen. Skylder ikke på annet enn oss selv. Nevner ingenting om det defensive. Snakker også om at det var veldig mange slitne bein på slutten som følge av høyt press gjennom kampen. Jeg tillater meg å minne om at han bare brukte ett av tre bytter.


Hvordan kan han vaere fornoeyd med sjanseskapingen i dag? Vi skapte jo knapt sjanser. Og det paa hjemmebane.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 07, 2012, 21:23:37 PM
Igjen, vi trenger en spielführer. En med ro og overblikk.


Ro deg ned. Vi har tre aar paa oss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on May 07, 2012, 21:25:48 PM
Hvor lenge går det før Skars har tapt garderoben?


Han er i alle fall heldig (eller dyktig) med spillerne han har. Det er faa av den typen spillere som gjorde opproer sist.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: LikeABoss on May 08, 2012, 02:33:15 AM
Det irriterer meg at den ene tullingen fra Stavanger driver å trommer mens vi synger Nystemten!!
Er det ikke mulig å forby den møkkatrommen fra stadion?? også fra bortefeltet?


Det burde vaere en enkel sak hvis de ikke klarer aa respektere Nystemten...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: nero on May 07, 2012, 22:20:48 PM
En av de dårligste fotballkampene jeg noensinne kan huske å ha sett. Til tider nesten komisk dårlig. "Trøsten" er jo at Viking var omtrent like elendige som Brann. Ikke akkurat noen reklame for norsk fotball, dette. Det ble i hvert fall ikke tap, men det kommer til å bli tøft fremover, det er sikkert.


Har ikke du sett noen kamper i år du? ;)

Markmus

Quote from: dudo on May 07, 2012, 21:18:04 PM
Quote from: dudo on May 07, 2012, 21:09:55 PM
Tipper for øvrig Skars kommer til å være fornøyd i dag, først med at vi holdt nullen, så med at vi skapte litt sjanser. Eller avslutninger, som han heller liker å telle. Selvsagt fullstendig selvmotsigende, men det bryr han seg ikke om.


http://www.brann.no/nyheter/vi-var-ikke-gode-nok/

Nesten rett, ihvertfall. Fornøyd med sjanseskapingen, men ikke -utnyttelsen. Skylder ikke på annet enn oss selv. Nevner ingenting om det defensive. Snakker også om at det var veldig mange slitne bein på slutten som følge av høyt press gjennom kampen. Jeg tillater meg å minne om at han bare brukte ett av tre bytter.


Lurer hvor lenge innlegget mitt får stå i kommentarfeltet :P
Ka du ve?

Markmus

May 08, 2012, 07:01:51 AM #272 Last Edit: May 08, 2012, 07:03:33 AM by Markmus
Quote from: LikeABoss on May 08, 2012, 02:33:15 AM
Det irriterer meg at den ene tullingen fra Stavanger driver å trommer mens vi synger Nystemten!!
Er det ikke mulig å forby den møkkatrommen fra stadion?? også fra bortefeltet?


Jo, vi kan selvsagt forby trommer om vi ønsker det. Arrangementansvarlig (tror det var det) truet med å forby trommer i fjor eller forfjor. Husker ikke hvorfor, men det var en eller annen grunn til det.

Håper det kommer forbud. Jeg kan skjønne at store supporterskarer i Tyskland etc. kan trenge trommer for å holde takten, men at norske supportere bruker det er bare latterlig. Blir for dumt når man hører trommen bedre enn supporterne. Spesielt blir det for dumt på Stadion hvor mic'en er plassert så nære bortesupporterne og dermed vil trommen høres uansett pokker hvor knallhardt Hansa måtte synge.
Ka du ve?

dex1974

Quote from: Onside !!! on May 07, 2012, 21:15:03 PM
Quote from: Markmus on May 07, 2012, 20:24:04 PM
8. Hvorfor lar vi Skarsfjord slippe unna fra tribunehold? Fyr i gang "Se Mons Ivar...". Det er langt bedre enn å rope "Skars må gå".


Kunne ikke vært mer enig! Fatter ikke at han slipper unna fra oss på tribunen. Virker som folk ikke tør dra i gang noe som er mot Skars... Trist


Det er langt bedre å rope Skarsfjord må gå enn Se Mons Ivar! Har dere glemt Mjelde må gå runget utover stadion høstsesongen 2008? At gull ble til 8.plass? Han er iallefall ikke rett mann til å berge sesongen...se bare hva som skjedde med Start etter han tok over!

Nordlie ut sesongen hadde vært klart bedre...og så en ny hovedtrener fra nyttår!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Markmus

Quote from: dex1974 on May 08, 2012, 07:04:34 AM
Quote from: Onside !!! on May 07, 2012, 21:15:03 PM
Quote from: Markmus on May 07, 2012, 20:24:04 PM
8. Hvorfor lar vi Skarsfjord slippe unna fra tribunehold? Fyr i gang "Se Mons Ivar...". Det er langt bedre enn å rope "Skars må gå".


Kunne ikke vært mer enig! Fatter ikke at han slipper unna fra oss på tribunen. Virker som folk ikke tør dra i gang noe som er mot Skars... Trist


Det er langt bedre å rope Skarsfjord må gå enn Se Mons Ivar! Har dere glemt Mjelde må gå runget utover stadion høstsesongen 2008? At gull ble til 8.plass? Han er iallefall ikke rett mann til å berge sesongen...se bare hva som skjedde med Start etter han tok over!

Nordlie ut sesongen hadde vært klart bedre...og så en ny hovedtrener fra nyttår!



"Mjelde må gå" "runget" først og fremst fra Z.

Gull ble til medaljekandidat fordi Andresen forsvant. Medaljekandidat ble til 8. plass fordi og når Helstad ble solgt av RBH.

Nordlie faktisk.
Ka du ve?

bernu

HANSA - Z

osoerli

May 08, 2012, 07:41:28 AM #276 Last Edit: May 08, 2012, 07:43:02 AM by osoerli
Quote from: Gepard on May 07, 2012, 21:25:28 PM
Jeg tror vi trenger en makker til Ojo, vi har tl potensielt beste spiss, men han kan ikke bære et lag alene. 


Selfølgeleg treng me fleire spissar.  2 klassespissar, 1 lovande og 1 læregut er minimum.
Om me legg godviljen til kan Niasse eller Finne til nød vera læreguten.  Då må me ha inn ein klassespiss type Djurdic, Tarik, Huseklepp, og ein lovande type Børven i tillegg.
Og eg gjentek: DETTE ER MINIMUM.

Det er så grenselaust naivt å gå til seriestart med kun Ojo, og eit par usikre unggdomskort som einaste backup.  Ojo kan kan bli skada, oppleva måltørke eller bli selt.  Og då har me i praksis null.  Ojo er god, men blir altfor åleine.  I tillegg er han svært ujevn, står ofte i off-side og blir enkelt pakka inn.  Og sidan me som oftast slepp inn minst 2 mål, må jo Ojo scora helst 1-2 mål i kvar kamp om me skal ha håp om poeng.

Retting: Før sesongstart var dette minimum for å ta medalje.  No er det snart minimum for å berga plassen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Quote from: bernu on May 08, 2012, 07:31:16 AM
Jeg bytter ut Skars med Mjelde anytime....


Ja, det gikk jo kjempebra med Start i fjor.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Apropos Larsen - han har rett og slett, ennå, ikke nerven til å spille TL. Han hadde to gode sjanser til å utfordre i dag, men valgte støttepasning, til tross for at han spisskompetansje nettopp er en mot en..
Tiocfaidh ár lá

bernu

Quote from: kabelmann on May 08, 2012, 07:43:03 AM
Quote from: bernu on May 08, 2012, 07:31:16 AM
Jeg bytter ut Skars med Mjelde anytime....


Ja, det gikk jo kjempebra med Start i fjor.


Hva har det med saken å gjøre ?
Start hadde en møkkastall. Og han prøvde fremdeles å spille fotball fremover.

Det laget Brann har nå er bedre enn det Skarsfjord klarer å få ut av de.
HANSA - Z

Leffen

Må si jeg synes det er litt pinlig med det straffemerket. Samme skjedde jo med Singh mot Vålerenga. Da jeg så at det bare er lagt på en liten "lapp" på merket kan jeg forstå at motstanderen reagerer. Hvis det hadde skjedd med oss hadde vi sikkert skreket ut om at banemesteren må gå!

nero

Quote from: Northside on May 08, 2012, 06:12:05 AM
Quote from: nero on May 07, 2012, 22:20:48 PM
En av de dårligste fotballkampene jeg noensinne kan huske å ha sett. Til tider nesten komisk dårlig. "Trøsten" er jo at Viking var omtrent like elendige som Brann. Ikke akkurat noen reklame for norsk fotball, dette. Det ble i hvert fall ikke tap, men det kommer til å bli tøft fremover, det er sikkert.


Har ikke du sett noen kamper i år du? ;)


Synes faktisk denne var verre enn noe annet jeg har sett i år. Og Viiigiing var med på leken de også. Godt å se at de er så hysterisk ubehjelpelige foran kassen. Annenhver pasning fra de røde gikk til de blå og vise versa. Total mangel på plan og spillemønster, spesielt fra vår side, til tider var det som å se en gjeng med 11-åringer spille på skoleplassen. Altså god gammeldags møljefotball. Jeg og min samboer brøt ut i spontan latter ved flere anledninger bla. ved Vigings mest klovnete avslutninger, men også etter Branns ett hundre og fjortende feilpasning. Skal man le eller gråte? Må si jeg gleder meg til EM, så en kan få se litt ordentlig fotball.
Lions led by donkeys.

Xminator

Bentley sikret plassen sin på laget. Austin kan gå rett inn for Mjelde. Haugen kan godt ta seg en tur på benken, og man bør prøve Niasse som bakromsspiss ved siden av Ojo.

Larsen har enda til gode å vise noe som tyder på at han blir tippeligaspiller.

Synest ikke det er noen spesielt dårlig kamp fra Brann. Frem til avslutningene flyter det bedre enn på lenge. Brann tør å spille offensivt, det er stor forskjell fra sesongstarten. Med mindre man nå får panikk og slutter med det offensive spillet igjen, så blir det ikke nedrykk. Det blir ikke medaljer eller øvre halvdel heller, men det varslet jeg før sesongstart...

Xminator

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor VG gir Demir en 3'er... Ellers er jo karakterene rimelig greie. Ojo's 6'er kan vel diskuteres, men han sprang jo som en idiot i går. Bentley mangler mål/målgivende fra en 7'er eller 8'er, så 6'eren er helt grei.

Eller hvorfor Skarsfjord ikke benytter byttene sine. Niasse har tidligere skapt farligheter i innhoppene sine. Og en Skaanes eller en av de andre ungguttene 5 minutter for Askar hadde neppe gjort noe skade.

krøvel vellevold

Blir sikkert omkamp pga straffemerket. Og den taper vi 0-4.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: bernu on May 08, 2012, 07:47:13 AM
Hva har det med saken å gjøre ?
Start hadde en møkkastall. Og han prøvde fremdeles å spille fotball fremover.


Det har med saken å gjøre at Mjelde er ingen frelser. Startlaget han overtok tok flere poeng første halvdel med Tørum (?) enn det gjorde med Mjelde.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: kabelmann on May 08, 2012, 09:03:22 AMDet har med saken å gjøre at Mjelde er ingen frelser. Startlaget han overtok tok flere poeng første halvdel med Tørum (?) enn det gjorde med Mjelde.


Kom ikke mange av Tørum sine poeng i de første kampene? Slik at den statistikken lyger litt i forhold til hva han kunne fått ut av laget dersom han hadde fått fortsette.

Ellers er jeg uenig med de som mener at det var årsverste i går. Jeg mener at kampen mot Strømsgodset var hakket verre i forhold til f.eks. feilpasninger og forsøk på spill.
Rød makt på Hansa!

Wingfoot

Quote from: Leffen on May 08, 2012, 07:53:32 AM
Må si jeg synes det er litt pinlig med det straffemerket. Samme skjedde jo med Singh mot Vålerengen. Da jeg så at det bare er lagt på en liten "lapp" på merket kan jeg forstå at motstanderen reagerer. Hvis det hadde skjedd med oss hadde vi sikkert skreket ut om at banemesteren må gå!


Men "lappene" var ikke der mot Engen.
Så igår at de siden kampen mot Engen har byttet ut ca 2x3meter inne i 5-meterene og en 30x30cm "lapp" på begge straffemerkene.

Regner med de har gjort dette for å prøve å bedre disse områdene på lang sikt
Står på Frydenbø og synger av full hals!

nero

May 08, 2012, 09:51:43 AM #288 Last Edit: May 08, 2012, 09:53:21 AM by nero
Quote from: Nixon on May 08, 2012, 09:09:20 AM

Ellers er jeg uenig med de som mener at det var årsverste i går. Jeg mener at kampen mot Strømsgodset var hakket verre i forhold til f.eks. feilpasninger og forsøk på spill.


Da tar du vel ikke høyde for at Viking framstod som nesten like elendige som oss. For dette Vikinglaget var pinlig svakt, likevel var de utrolig nok hakket bedre enn oss. Godset har jo vist seg å være et anstendig fotballag. Da er det jo ikke rart at vi sliter litt.
Lions led by donkeys.

Utmedsnolken

Quote from: Wingfoot on May 08, 2012, 09:50:49 AM
Quote from: Leffen on May 08, 2012, 07:53:32 AM
Må si jeg synes det er litt pinlig med det straffemerket. Samme skjedde jo med Singh mot Vålerengen. Da jeg så at det bare er lagt på en liten "lapp" på merket kan jeg forstå at motstanderen reagerer. Hvis det hadde skjedd med oss hadde vi sikkert skreket ut om at banemesteren må gå!


Men "lappene" var ikke der mot Engen.
Så igår at de siden kampen mot Engen har byttet ut ca 2x3meter inne i 5-meterene og en 30x30cm "lapp" på begge straffemerkene.

Regner med de har gjort dette for å prøve å bedre disse områdene på lang sikt


De måtte jo sette på nytt straffemerke når alt gresset på straffemerket ble sparket bort sist.  Det er vel uansett ikke gresset som er problemet, men lagene under
"og der snubler Sæternes igjen"

Christian

Eg er heller ikkje av de som mener dette var årsværste. I går var det tidvis et Brann-lag som prøvde å spille fotball. Spillerne så etter pasningsalternativer langs bakken og spilte seg bra rundt på kanten ved flere anledninger.

Kvaliteten over det hele var likevel for lav, men før i år ha jo folk med hånden på hjerte utbasunert at de heller vil ha et Brann som prøver å spille fin fotball enn et Brann som vinner med langballer og kynisme...

Bentley og Barmen var oppturene. Ojo jobber og jobber, men får for lite støtte. Demir forsvarer etterhvert plassen på laget og resten av forsvaret er greit. Sævarsson best av de fire, sjøl om  Kalvenes leverte årsbeste i går.

kabelmann

Quote from: Christian on May 08, 2012, 10:21:11 AM
Kvaliteten over det hele var likevel for lav, men før i år ha jo folk med hånden på hjerte utbasunert at de heller vil ha et Brann som prøver å spille fin fotball enn et Brann som vinner med langballer og kynisme...


Jeg tar heller en åttende plass med festfotball enn en fjerde plass med rævvafotball. Dog, når en snau tredjedel av sesongen er unnagjort og man ligger på direkte nedrykk så er alt tillatt. Bare få oss vekk fra sumpen og opp på trygg grunn. Kjør på med kynisk, langpasningsbasert rævvafotball om det er det som må til.

Nei vent litt, det er jo sånn vi har spilt jo...
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Quote from: nero on May 08, 2012, 09:51:43 AM
Quote from: Nixon on May 08, 2012, 09:09:20 AM

Ellers er jeg uenig med de som mener at det var årsverste i går. Jeg mener at kampen mot Strømsgodset var hakket verre i forhold til f.eks. feilpasninger og forsøk på spill.


Da tar du vel ikke høyde for at Viking framstod som nesten like elendige som oss. For dette Vikinglaget var pinlig svakt, likevel var de utrolig nok hakket bedre enn oss. Godset har jo vist seg å være et anstendig fotballag. Da er det jo ikke rart at vi sliter litt.

Ricky

Quote from: Xminator on May 08, 2012, 08:28:40 AM
Synest ikke det er noen spesielt dårlig kamp fra Brann.


Jeg håper da inderlig

Xminator

3 målsjanser. Det er ikke nok, men det er ikke fordi vi IKKE prøver. En del kamper tidligere i år har det jo vært 3 sjanser fordi man ikke har prøvd...

Så hva vil du gjøre Ricky? Legge ned klubben? Dette er spillerene vi har tilgjengelig frem til sommervinduet. De er ikke bedre. De har sluppet seg løst offensivt og har fått dårlig betalt de to siste kampene. Da må man fortsette å prøve.

Austin inn for Mjelde og Niasse inn for Haugen. Det er de to endringene jeg ville gjort før neste kamp.

krakra


ostraume

Larsen hadde et elendig innhopp i går, selv om det ble vrient for han når Viking mer eller mindre tok over siste kvarteret.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Henki

Quote from: ostraume on May 08, 2012, 14:20:27 PM
Larsen hadde et elendig innhopp i går, selv om det ble vrient for han når Viking mer eller mindre tok over siste kvarteret.


Elendig var han da ikke?
Ballen skal fremover!

Nixon

Og Niasse hadde en elendig kamp mot Bjarg der han var hakket verre enn Larsen. Så de er ikke gode alternativer noen av de etter min mening.

Vi får håpe på at Austin og forhåpentligvis Jonsson sin tilbakekomst kan gjøre laget bedre mot Lillestrøm. Jeg ser ikke gode alternativer på benken som kan gjøre det noe bedre.
Rød makt på Hansa!

krakra

Nettopp, man sier at Larsen ikke har vist noe, som forsåvidt er sant nok, men det har virkelig ikke Niasse heller. Larsen har i det minste dominert for andrelaget både i 3. og 2. divisjon.
Ingen av dem fortjener å starte ennå, men de burde om ikke annet få komme innpå oftere istedenfor at vi ikke bruker alle byttene.

Go Up