• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Drømmelaget 2012

Started by roaldinho, April 14, 2012, 08:58:26 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

Når ikke toppscoreren gjennom tidene er med, så er det et tegn på historieløshet ja.
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2012, 12:07:27 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 16, 2012, 09:22:34 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2012, 06:17:15 AM
Quote from: Jose Arrogantio on May 15, 2012, 21:49:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 15, 2012, 21:41:53 PM
Blir slakt av Wall of fame i morgendagens BA-kommentar.

8 av 11 fra 2000-tallet.... Ingen Pesen? Hallo?

Og en wall of fame skal jo ikke være noen ellever. Det skal jo være alle store personligheter som har vært i klubben. Slik det er nå, så kan man si at hvis de fire største personlighetene i klubbens historie hadde vært spisser, så hadde to av dem måttet vike plass... Dette er en "NextGenTel Hvilke Brann-spillere gjennom historien er mest kjent i 2012"-kåring.

Selvfølgelig blir en "tidenes ellever" kåring i 2012 en "hvem er mest kjent i 2012" kåring. Jeg er for ung til å kunne gi en fair stemme til den eldre garde, og stemte derfor hovedsaklig på de som har spilt i nyere tid. Jeg husker veldig lite fra 90-tallet og tidligere, så hvorfor stemme på disse spillerne? Sikkert likt for mange rundt min alder.

Jeg skjønner Krøvel, men holder med Jose her. Det blir for dumt om folk skal stemme på folk de ikke har sett. Så får de over 40 komme seg på nett i stedet.

Men skal man ha en "Wall of fame", så må den være representativ for hele historien. Ikke bare hvem som er kjent blant historieløse fans akkurat nå.

Det blir for dumt i denne situasjonen å kalle folk historieløse, fordi det har lite med historieløshet å gjøre.
Er man f.eks. Født i 1990 eller senere, kan man ikke si hvor god spillere som spilte før det var. Og det kan umulig beskyldes for historieløshet. Man kan godt kjenne vår historie, men det er vanskelig å stemme på mange spillere som spilte lenge før man var født.

Ja, og nettopp derfor er de historieløse.
Legg ned hele klubben!

Go Up