• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Treningskamper 2012

Started by Atlin, December 13, 2011, 17:13:56 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Niasse var frisk.

Da har vi i alle fall lært dette: Brann vil slite når vi har mange skader/karantener på én gang.
Ka du ve?

Romarius

Ellers synes jeg kampen i hvert fall gir en del svar, og således vært grei til en drittkamp å være.

Kampen viser ellers at de fire som startet bak forhåpentligvis ikke skal spille mye i år. På den positive siden var Grønner meget god, med pasninger av Austinklasse og vel så det. Også Kristoffer Larsen og Skaanes hadde en del gode involveringer.

Gulløl

Dagens plussbeholdning:

- Askar: Kvikk, teknisk og rask på kanten. En skikkelig høyrekant. Dagens beste Brann spiller.
- Grønner: Solid stopperspill og gode crossballer. Har passert Kalvenes.
- Niasse(de 10 min han spilte): Skapte mer en Ojo i hele kampen. Her har vi backupspissen vår.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

kabelmann

Quote from: Gulløl on March 01, 2012, 19:53:14 PM
- Grønner: Solid stopperspill og gode crossballer. Har passert Kalvenes.

I mine øyne har han passert Grorud og. Kan gjerne være tredjevalget slik jeg ser det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

"Talentene må TA  sjansen" har vært mantraet. I dag tok Grønner sjansen. Jeg tror fortsatt ikke han får plass i stallen, selv om han burde vært 3. valg.

KEO

Quote from: krakra on March 01, 2012, 19:56:19 PM
"Talentene må TA  sjansen" har vært mantraet. I dag tok Grønner sjansen. Jeg tror fortsatt ikke han får plass i stallen, selv om han burde vært 3. valg.

Grønner er forsatt ung å vil nok variere, men at han bør prioriteres forand Kalvenes/Grorud håper jeg inderlig. Han virker til å ha ett klokt fotball hode
Nu kør vi!

Lasaron

Grønner var god!
Kjekt å se at Larsen prøvde seg på litt finter.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

vekkreist

Askar og Grønner et hakk over de andre idag.

posemedsnopi

Quote from: Romarius on March 01, 2012, 19:52:25 PM
Også Kristoffer Larsen og Skaanes hadde en del gode involveringer.

Klarte seg helt greit. På nivå med Mjelde og Grorud.

Lister

Askar er en maskin, tror nok vi kommer til å nyte veldig godt av han i sesongen.

Ville ikke svartmalt ting helt.

Helt greit at ikke alle pasningene og avslutningene sitter. Spesielt kvelle og askar hadde en del problemer med samspillet men det er derfor vi har treningskamper.

Skånes burde skutt selv og hadde nok scoret, Niasse hadde scoret hadde det ikke vært for en god redning. Både soko og kvelle hadde gode avslutninger som fint kunne gått inn.

Vil ikke si det var sarpsborg sin fortjeneste at pasningene ikke satt.

Absolutt ingen kamp å gå helt inn i gullrusen på, men kanskje det er like greit.

Askar er nok av det mest positive i kampen, spesielt i første var den en del gode legg fra kant. Ojo var overhodet ikke med. Kanskje det er nytt for han at disse ballene kommer ;)

Grønner var bunnsolid og hadde en del vakre fremspill.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Det som er trist med denne kampen, er ikke i seg selv at vi dreit oss ut mot et Adecco-lag. Det som er trist, er at alt Brann bygget opp av optimisme og interesse (jeg tenker bl.a. på potensielt p-kortsalg her) etter LSK-kampen, forsvant på et blunk. Blir ikke noe rush av p-kort-kjøpere etter dette.
Legg ned hele klubben!

Danny

Ser poenget til krøvel, men er samtidig ikke veldig bekymret. Det Brann har vist hittil i år, mener jeg bærer bud om en årsutgave av Brann som vil ha et høyt minstenivå. Det er viktig i en lang serie, der det alltid vil være noen kamper det går dårligere i. Gode resultater i sesongen, aller helst tidlig, vil ha mer å si for billettsalget, enn disse treningskampene.

S08 har tippeligakvaliteter, særlig offensivt, og skapte likevel bare 1,5 sjanser mot reserveforsvaret vårt. Angrepet lugget kraftig i dag, likevel kom vi til et par gode sjanser, hvor av en skulle vært mål. Ellers ser en hvilket stort potensial angrepspillerne har. Vi har gode kantspillere, en tilsynelatende sterk midtbaneduo, god konkurranse om OM-rollen, og gode backuper for alle posisjoner. At vi hadde reserveforsvar i dag, går tydelig utover angrepsspillet vårt. Backene blir viktigere i 2012 enn de har vært i tidligere sesonger.

Lister

Quote from: krøvel vellevold on March 01, 2012, 20:49:16 PM
Det som er trist med denne kampen, er ikke i seg selv at vi dreit oss ut mot et Adecco-lag. Det som er trist, er at alt Brann bygget opp av optimisme og interesse (jeg tenker bl.a. på potensielt p-kortsalg her) etter LSK-kampen, forsvant på et blunk. Blir ikke noe rush av p-kort-kjøpere etter dette.

Var det ikke du som ikke fikk sett kampen? Den var langt fra så gale som resultatet skulle tilsi, vi prøvde faktisk å spille fotball, det var en plan over angrepet, det kom innlegg fra kant, men det manglet en del på presisiojn, både i pasninger, løp i boks og avslutningene.

Ellers er poenget ditt greit nok med at Brann kanskje kunne ridd litt på LSK-kampen, men jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om folk som kjøper partoukort utelukkende på bakgrunn av et godt resultat i en treningskamp?

Det sagt så er jeg ellers enig i at Brann har en lang vei å gå når det kommer til promotering, mulig daffy vil at det skal være labert i år slik at han da får bevist at de lave prisene ikke resulterer i økt salg.

ostraume

Helt grei kamp, vi prøver å spille ball. Askar positiv.

Om det kan trøste krøvel så fikk jeg mail fra Ablegøy (vet ikke hvorfor, jeg har hatt kort i årevis) der han ville selge partoukort rett etter seieren mot LSK. Så "rushet" er utnyttet det.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: Lister on March 01, 2012, 21:50:36 PM

Var det ikke du som ikke fikk sett kampen? Den var langt fra så gale som resultatet skulle tilsi, vi prøvde faktisk å spille fotball, det var en plan over angrepet, det kom innlegg fra kant, men det manglet en del på presisiojn, både i pasninger, løp i boks og avslutningene.

Ellers er poenget ditt greit nok med at Brann kanskje kunne ridd litt på LSK-kampen, men jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om folk som kjøper partoukort utelukkende på bakgrunn av et godt resultat i en treningskamp?

Det sagt så er jeg ellers enig i at Brann har en lang vei å gå når det kommer til promotering, mulig daffy vil at det skal være labert i år slik at han da får bevist at de lave prisene ikke resulterer i økt salg.

Det er ikke snakk om å kjøpe kort utelukkende pga en treningskamp. Det er snakk om den kampen som får de som veier for/mot til å bikke i riktig favør. Uansett er vi ikke lenger i posisjon til å velge hva slags p-kort-innehavere vi helst vil ha.

Daffy er for øvrig på pappaperm, men det må da for faen gå an å ha en stedfortreder!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Nå har jeg endelig kommet meg hjem og buffret meg gjennom denne kampen. Og hvis det er "bra" bare å ha ballen mest - og skape en håndfull sjanser - i en kamp mot et Adecco-lag, så var det vel bra...
Legg ned hele klubben!

olebrann3

Quote from: ostraume on March 01, 2012, 21:53:37 PM

Om det kan trøste krøvel så fikk jeg mail fra Ablegøy (vet ikke hvorfor, jeg har hatt kort i årevis) der han ville selge partoukort rett etter seieren mot LSK. Så "rushet" er utnyttet det.

Fikk også mail der han ville selge partoutkort på mandag. Stod vell noe om at det kunne være kjekt med partoutkort no som gullet ska hjem og sanger som det runget rundt i de bergenske hjem. Vil si de prøvde iallefall

Forøvrig var det også rabatt på partoutkort for bataljonsmedlemer idag(tilbake til prisen som var før jul - 2000 kr)

krøvel vellevold

March 02, 2012, 01:05:19 AM #967 Last Edit: March 02, 2012, 01:07:24 AM by krøvel vellevold

Du har altså allerede fornyet p-kortet, men fikk likevel mail om å fornye det? Forsåvidt ikke noe rart i seg selv, siden det da skulle bety at alle på mail-listen har fått mail - uavhengig av deres p-kort-status for 2012. Men jeg for min del har ikke sett noe til denne mailen.

Uansett må man jo spørre seg om effekten av denne såkalte mail-"kampanjen". På de feltene der man kan følge p-kort-salget, har fremgangen vært nesten lik null den siste uken.

Og hva vet man om det reelle leserantallet på slike mailer? Mulig Brann sender ut titusener av mailer, og forventer at de blir lest. Men slike reklamemailer har vel gjerne en tendens til å havne i delete-boksen før man egentlig har lest dem. Jeg er f.eks. kunde hos BT, og de sender meg stadig vekk mailer om ditt og datt som de kan tilby sine abonnenter. Men jeg leser strengt tatt ikke disse mailene. De havner i bosskurven i øyeblikket etter at de er åpnet.

Jaja. Mail er mye bedre enn ingenting. Men ting tyder at det er så ymse hvem som har mottatt mail om p-kort og årets nedsatte priser(?) Det er mange som ikke har mottatt en dritt. Og når folk mottar mail selv om de allerede har fornyet, så er vel neppe grunnen til uteblivende mail at man allerede har fornyet...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Har ikke fulgt helt med i timen her, men hvorfor spilte ikke Jonsson? Landslaget han også?

Ellers kan vi lese en ting ut fra denne kampen. Vi kommer ikke til å vinne 30 kamper i år heller.

dudo

Jonsson var småsyk. Slik forsesongen har løpt så langt er han et soleklart førstevalg sammen med Zsolt. På kanten til et kupp - ihvertfall konkurrentene tatt i betraktning.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on March 02, 2012, 01:05:19 AM

Du har altså allerede fornyet p-kortet, men fikk likevel mail om å fornye det? Forsåvidt ikke noe rart i seg selv, siden det da skulle bety at alle på mail-listen har fått mail - uavhengig av deres p-kort-status for 2012. Men jeg for min del har ikke sett noe til denne mailen.

Jeg har heller ikke fått noe mail.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Ja, jeg har fornyet, og det var nok ikke meningen at jeg skulle få mailen.

Den avsluttet med "Har du fornyet partoutkortet, og likevel mottar denne e-posten, beklager jeg feilen i listene våre og ønsker deg spesielt velkommen til serieåpningen fredag 30. mars mot Sandnes Ulf!"

Ellers enig med deg at slike mailkampanjer neppe er veldig hjelpsomme, men jeg vet ikke helt hva du mener burde vært gjort som ville hatt stor effekt?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Positiv redaksjonell omtale er det som etter sigende skal gi best effekt. Så her gjelder det for Brann å selge seg inn i lokalavisene sine sportsredaksjoner med det glade budskap.

Når det gjelder kampen får vi håpe at det var dette som var årets Nest-treningskamp, og at laget kommer sterkere tilbake. Og krysser fingrer for at vi slipper å se dette forsvaret igjen i år.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on March 02, 2012, 08:45:41 AM

Ja, jeg har fornyet, og det var nok ikke meningen at jeg skulle få mailen.

Den avsluttet med "Har du fornyet partoutkortet, og likevel mottar denne e-posten, beklager jeg feilen i listene våre og ønsker deg spesielt velkommen til serieåpningen fredag 30. mars mot Sandnes Ulf!"

Ellers enig med deg at slike mailkampanjer neppe er veldig hjelpsomme, men jeg vet ikke helt hva du mener burde vært gjort som ville hatt stor effekt?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

March 02, 2012, 09:07:45 AM #974 Last Edit: March 02, 2012, 09:12:43 AM by krøvel vellevold
Quote from: Nixon on March 02, 2012, 08:58:19 AM
Positiv redaksjonell omtale er det som etter sigende skal gi best effekt. Så her gjelder det for Brann å selge seg inn i lokalavisene sine sportsredaksjoner med det glade budskap.

Hadde Brann startet p-kort-salget da BA skrev om saken, hadde det kanskje også hjulpet.

Brann er merkelige på billettsalg. Vi har det høyeste generelle prisnivået, vi har blant de dårligste sesongkortfordelene (strengt tatt har vi vel ingen utenom de åpenbare, og vi har vel også de p-kortene som gir minst gevinst i forhold til 15 enkeltbilletter) vi har de knappeste fristene for fornyelse før prisstigning, vi er de som startet nysalget desidert seinest, og vi er vel også de som legger enkeltbilletter ut seinest. Hvorfor i himmelens navn selger man ikke billetter til alle kampene fra dag 1? Når AaFK klarer det, så må vel vi også? Eller er poenget med det oppstykkete enkeltbillettsalget at dette skal være vår nesten eneste p-kort-fordel? Ja, og så glemte jeg at vi også har det mest amatørmessige priskartet. Frem til i år har det jo vært ren gjetning hvilke priser som gjelder for hvem. Nå går det faktisk an å skjønne det. En annen ting er at jeg i forbindelse med denne Osdals innsamling av sesongkortpriser i Tippeligaen fikk tilsendt et priskart der det står priser for bl.a. student. Men her forleden ble jeg kontaktet av en som hadde forsøkt å kjøpe til studentpris, men hadde fått til svar at vi ikke hadde sånt...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 02, 2012, 09:07:45 AMvi har blant de dårligste sesongkortfordelene (strengt tatt har vi vel ingen utenom de åpenbare

Ja, vi kan vel være glad for at vi i det hele tatt kommer inn på kampene!:)

Ellers enig i det meste. Brann gjør det ikke enkelt for hverken seg selv eller de som vil kjøpe partoutkort og enkeltbilletter. Rart at de ikke ser det selv.
Rød makt på Hansa!

Herman

Sant nok. Men samtidig medførte vel ikke nedsablingen av lillestrøm (iflg. deg) noe oppsving i partoukort-salget...

Gulløl

March 05, 2012, 20:44:49 PM #977 Last Edit: March 05, 2012, 20:58:29 PM by Gulløl
Nå er det bare to treningskamper igjen før alvoret er i gang, den første på torsdag mot TIL på Alfheim kl.15.45.
Brann stiller forhåpentligvis med en skadefri og sykdomsfri tropp og vil nok toppe laget fra start med en 11-er som vil være slik Skarsfjord ønsker i serieåpningen mot RBK.
TIL sliter veldig med å score mål for tiden men er som vanlig solid bakover. Laget ser ut til å ha 3 spillere ute med sykdom/skader på torsdag. De har som mange andre eliteserielag en liten stall med 17 utespillere og 3 keepere.
I tillegg står det blant annet i artikkelen linket under at det blir topp forhold på Alfheim. Går ut fra at det de da mener er at det er fritt for is og snø ;). Det nye kunstgresset/underlaget er vel en del bedre en det gamle, så forhåpentligvis får Brann god kamptrening på et bra underlag og godt utbytte av reisen nordover.
http://www.til.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/Gutan-paa-vei-hjemover

TIL må vel regnes som favoritter så en knepen seier over Brann er vel et godt tips. I fjor i serien tapte Brann 4 - 0 der oppe mens Brann i 2010 vant 0 - 3.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

Samuel Sahim-Radlinger

krøvel vellevold

Quote from: Herman on March 05, 2012, 18:50:00 PM

Sant nok. Men samtidig medførte vel ikke nedsablingen av lillestrøm (iflg. deg) noe oppsving i partoukort-salget...

Nei, for Brann kjente ikke sin besøkelsestid med kampanjer for å utnytte optimismen som var...
Legg ned hele klubben!

TheRock

------------------------Piotr

Sævarsson--Jonsson--Korscmar--Demir

--------------Sokolowski--Austin

------------Askar--Haugen--Mjelde

-----------------------Ojo

http://www.brann.no/nyheter/disse-starter-mot-til/

Nok et spennende uttak, og nok en påminnelse om alle de offensive strengene vi har å spille på i år. Blir spennende å se hvordan denne trioen fungerer.

Nixon

Godt å ha forsvaret tilbake!

Ellers må Haugen kjenne sin besøkelsestid i denne kampen. Her har han sjansen til å bevise at denne plassen er hans.
Rød makt på Hansa!

dudo

På 8 treningskamper hittil står TIL med 2-3-3 og 8-5 i målforskjell. Alle de 8 målene har kommet mot Mjølner og Bodø-Glimt. Det bør være gode muligheter til å holde nullen her igjen, men de er som vanlig vrien å score på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

March 06, 2012, 13:29:40 PM #983 Last Edit: March 06, 2012, 22:01:46 PM by osoerli
Tippar det er OM og venstre kant som er dei einaste plassane Shars framleis er litt usikre på i høve serielaget.
Nordkvelle og Bentley spelar nok 2. omgang.  Tippar også innhopp av Niasse, Barmen og Larsen mot slutten.

edit: skrivefeil
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Mjelde er da like god pp begge kanter og med Bentleys spill i år burde ikke Askar være noe mer bankers enn ham. Håper alle tre fortsetter der de slapp sist de startet og gir Skars er lite luksusproblem på kantene. Spesielt hvis Larsen begynner å vise seg frem. Virket mer varm i trøyen mot Sarps.

Bra at Haugen får sjansen fra start på et tilnærmet toppet lag. Kvelle har ikke overbevist så langt så med en god kamp her burde ikke veien til startplass mot RBK være lang.

Håper Grønner er med, men tror han fortsatt er på La Manga. Han fortjener flere sjanser hvis han er tilgjengelig.

Ellers har TIL spilt bra i år. Gode til å styre spillet og skape sjanser. Har slitt voldsomt med uttellingen, men det byr ikke bety mye for Brann. Her får nok både forsvaret og angrepet en solid utfordring.

krakra

Sitter og ser LSK bli utspilt av en dumpekandidat fra Adeccoligaen. Tror vi skal være veeeeeldig forsiktig med å ta.noe som helst ut av 5-1 seieren. De virker rett og slett grisedårlige og må ta enorme skritt i løpet av sesongen hvia de ikke skal rykke ned

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Lov å håpe, så slipper vi at de gnåler mer om den rekorden deres.

Markmus

Ka du ve?

kabelmann

Lengst sammenhengende tid i øverste divisjon.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Huff

Quote from: Markmus on March 07, 2012, 11:55:55 AM
Hvilken rekord?

Sikkert lengst i TL uten å rykke ned.

Er det forøvrig bare meg som irriterer meg over kamptidspunktene for tiden? Halv/kvart på fire er for tidlig, da sitter jeg i møter ol. Får ikke sett en jævla treningskamp.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

osoerli

+1 grad i Romsa i morgon.
Rudy blir vel den einaste i shorts.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Personlig tror jeg Askar - Mjelde - Bentley hadde vert den mest målfarlige trioen. Det kunne også vert intressant å se Bentley i den sentrale rollen. Men det er så nærme seriestart nå at slike eksperimenter blir forbeholdt skade og karantenesituasjoner.

Markmus

Quote from: kabelmann on March 07, 2012, 11:57:43 AM

Ah, den ja. Hvor mye har de egentlig vunnet til tross for at de har vært lengst sammenhengende tid i øverste divisjon?
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Huff on March 07, 2012, 11:58:00 AM
Quote from: Markmus on March 07, 2012, 11:55:55 AM
Hvilken rekord?

Sikkert lengst i TL uten å rykke ned.

Er det forøvrig bare meg som irriterer meg over kamptidspunktene for tiden? Halv/kvart på fire er for tidlig, da sitter jeg i møter ol. Får ikke sett en jævla treningskamp.

Vi får ta det opp på tinget om to år... Forbud mot treningskamper før kl 18 på hverdager, og etter 16 på lørdager.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on March 07, 2012, 12:10:58 PM
Quote from: kabelmann on March 07, 2012, 11:57:43 AM

Ah, den ja. Hvor mye har de egentlig vunnet til tross for at de har vært lengst sammenhengende tid i øverste divisjon?

Ingen seriegull siden 1989. Vi snakker om klubben som i følge Davy Wathne har en fantastisk vinnerkultur. De og Viking visstnok. Sistnevnte har ikke gull eller sølv siden 1991.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Spillerne på TIL elsker kunstgress. Slik nytelse gir de vel en fordel mot Brann i dag :P
http://fotball.itromso.no/eliteserien/article227372.ece

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

March 08, 2012, 11:42:41 AM #997 Last Edit: March 08, 2012, 12:01:40 PM by Gulløl
Ut fra artikkelen linket nederst ser det ut som at Piotr spiller. Da stiller Brann med absolutt toppet lag bakerst på banen. Tromsø sliter mer med hele 5 spillere som er uaktuelle til kampen, mye når en har bare 17 utespillere i stallen, blir vel noen juniorer på benken. Skal bli spennende med duellen mellom Kara og Austin, tror Austin vinner den duellen lett siden Kara nettopp er tilbake etter lyskeoperasjonen for 3 uker siden. Ellers ikke helt enig med Høgmø at Brann har åpnet pengeboka så veldig mye, vil heller si at Brann med lite midler har gjort smarte kjøp.
Blir nok en jevn kamp, Brann har fordel av en skadefri tropp, Tromsø har fordel av underlaget.
Ikke så farlig om Brann taper med et mål, bare spillet sitter og det skapes mer sjanser en Tromsø.
Håper ellers at om Brann skal bytte ut en av midtstopperne ut i andre omgang at det blir Grønner som får sjansen foran Grorud og Kalvenes, det fortjener han etter prestasjonene i forrige kamp.
http://www.brann.no/nyheter/folg-tromso-kampen-direkte/

Samuel Sahim-Radlinger

Sindre32

Ja, Brann har vel nesten skaffet seg et helt nytt lag med masse kvalitet på litt over ett år, og dette har relativt sett kostet knappenåler og glansbilder.

Håper virkelig Grønner får en omgang, ja. Han var glimrende mot Sarpsborg. Vil gjerne se Niasse en hel omgang på topp også hvis dette er mulig, ville vært greit å se om han duger som spiss.

dudo

Quote from: Gulløl on March 08, 2012, 11:42:41 AM
Ut fra artikkelen linket nederst ser det ut som at Piotr spiller.

Det er endret, Mohus er ført opp som førstekeeper.

Go Up