• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Start - Brann 17/10-2011 19:00

Started by roaldinho, October 04, 2011, 16:29:30 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Quote from: Gepard on October 17, 2011, 19:31:27 PM
Nå som det igjen viser seg å stemme dette med de hjepesløses hjelper, er ikke dette faktisk noe en bør ta tak i idrettsveien? Ba og BT hører dere ??? Dette må faen meg belyses, er så inni helsikens pinlig å se hvordan man driter seg ut gang på gang mot drittlag. Noe er råttent !!

Merkelig at ingen av avisene har kommentert skarsfjords skandaløse forlenging av kontrakten

eriksen_30

E vel bare å gratulere Aalesund med cup gullet allerede. Dette e jo fantastisk dårlig. Fortsetter det sånn blir det nedre halvdel når vi teller opp i november... Etter stygge siffer på Lerkendal blant annet.

Markmus

Kan ikke bare Skarsfjord bli igjen i Kristiansand og så blir Mons med til Bergen hvor han hører hjemme?
Ka du ve?

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Torvanger

Jönsson gir 18 år gamle Svennson få full tillit, mens Larsen knapt får matching. Skarsfjord, mannen som gir de unge tillit. Reis til helvete!

PS! Akkurat i dette nu ønsker jeg Skars bort, så pissed er jeg!

kabelmann

Quote from: Markmus on October 17, 2011, 19:38:06 PM
Kan ikke bare Skarsfjord bli igjen i Kristiansand og så blir Mons med til Bergen hvor han hører hjemme?

Du sitter vel og godter deg nå når Mjelde slår Brann? ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

roaldinho

Start må klare seg uten viktige Hoff i bortemøtet med Fredrikstad neste kamp! En kamp som kan avgjøre nedrykksplassen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Hehe Austin ut og Mjelde blir. Stilig, Skars.

OmOssSjølOgHansaøl

Rart at det er Austin som tas ut. Håper han ikke er skadet, men det ser ikke sånn ut. Positivt at Larsen får komme innpå, i alle fall, selv om det ikke blir så lenge.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kent

vanskelig å spille en hel kamp med 10 mot 11

stigh

Quote from: roaldinho on October 17, 2011, 19:41:30 PM
Start må klare seg uten viktige Hoff i bortemøtet med Fredrikstad neste kamp! En kamp som kan avgjøre nedrykksplassen.
den kampen er utsatt så start har spille fri neste uke

Markmus

SKARSFJORD. Hva faen. Austin bør virkelig være skadet for din del (uten at det så slik ut). Latterlig bytte hvis ikke.
Ka du ve?

kabelmann

Godkjent til Piotr i dag. Stryk til resten.

storB

Brann får jo ikke låne ballen!!! Urettferdig
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Kjell249

Quote from: dudo on October 17, 2011, 19:42:43 PM
Quote from: kabelmann on October 17, 2011, 19:41:52 PM

Helt ufattelig.

Egentlig ikke. Kampen er tapt og vi har ikke råd til at Austin drar på seg gult kort på slutten. Defensiv men realistisk tankegang.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

roaldinho

Quote from: stigh on October 17, 2011, 19:44:19 PM

Så han står over en annen kamp da, eller?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Quote from: Kjell249 on October 17, 2011, 19:46:42 PM
Quote from: dudo on October 17, 2011, 19:42:43 PM
Quote from: kabelmann on October 17, 2011, 19:41:52 PM

Helt ufattelig.

Egentlig ikke. Kampen er tapt og vi har ikke råd til at Austin drar på seg gult kort på slutten. Defensiv men realistisk tankegang.

Hva er det som tilsier at Austin skulle pådra seg gult? Han har da ikke vært i nærheten av noe slikt i kveld.

stigh

October 17, 2011, 19:49:24 PM #170 Last Edit: October 17, 2011, 19:51:52 PM by stigh
Quote from: roaldinho on October 17, 2011, 19:47:34 PM

Så han står over en annen kamp da, eller?

Ja er Odd hjemme

kabelmann

roaldinho

Quote from: stigh on October 17, 2011, 19:49:24 PM
Quote from: roaldinho on October 17, 2011, 19:47:34 PM

Ja er vel Molde kampen

Takk.

Romarius

Huff dette var flaut. Som mot Sogndal og mot VIF. Brann er for øyeblikket seriens dårligste lag, og er på det nivået de verste pessimistene fryktet før sesongen.

Kjell249

Brann har fått ufortjent mye skryt denne sesongen. Vi jobbet som et lag de første to kampene, etter det har vi jobbet en og en og tilfeldigheter ispedt enkeltmannspretasjoner har rådet. Bare Piotr, Zsolt, Austin, Gustav og Ojo er god nok for en fast 11er som skal kjempe i toppen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

roaldinho

Markmus

Quote from: Kjell249 on October 17, 2011, 19:51:41 PM
Brann har fått ufortjent mye skryt denne sesongen. Vi jobbet som et lag de første to kampene, etter det har vi jobbet en og en og tilfeldigheter ispedt enkeltmannspretasjoner har rådet. Bare Piotr, Zsolt, Austin, Gustav og Ojo er god nok for en fast 11er som skal kjempe i toppen.

Jeg sa det tidlig i sesongen: mentaliteten/moralen kommer man kun så langt med. Skarsfjord mangler alt annet.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on October 17, 2011, 19:22:26 PM
Quote from: bernu on October 17, 2011, 19:21:10 PM
Jeg syns Haugen burde få mye mer spilletid... Han er jo knallgod!!

Bedre enn Mjelde iallefall. Ikke at det er noen prestasjon.

Hva gjorde han bedre enn Mjelde? Han var jo knapt borti ballen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on October 17, 2011, 19:38:06 PM

DET hadde ikke vært meg i mot.

Klaus_Brann

Den er vel utsatt?

Kjell249

Quote from: Markmus on October 17, 2011, 19:53:39 PM
Quote from: Kjell249 on October 17, 2011, 19:51:41 PM

Jeg sa det tidlig i sesongen: mentaliteten/moralen kommer man kun så langt med. Skarsfjord mangler alt annet.
Kommer langt med innsats og å tørre i norsk fotball, bare så synd begge deler har vært totalt fraværende de siste halve året.

osoerli

Spelarbørs (0-10):
Piotr: 6
Sæv: 3
Zsolt: 2
Grorud: 1
Fakiri: 2
Austin: 3
Haugen: 1
Bentley: 3
Mjelde: 2
Baiter: 4
Guastavino:1
Labukas: 2
Ojo: 4
Skarsfjord: 0

OmOssSjølOgHansaøl

Kan litt av forklaringen på det begredelige spillet de siste kampene være at Torp har vært ute av laget? Austin og Torp stod veldig godt til hverandre. Jeg skal ikke overdrive Torp sin betydning - resten av laget må klare å holde oppe trykket og nivået uansett hvem som er fraværende - men verken Barmen, Haugen eller Mjelde har fylt Torp sine sko som DM.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Riktignok er Start i brukbar form, men dette var dårlig. Flaut. Jeg er dypt skuffet over Haugen de siste kampene. Jeg er stygt redd for at dette med Skarsfjord bare var en effekt. Ser mørkt på resten av sesongen, og neste sesong har jeg ikke tro på lenger. Det hadde jeg i sommer.
Hadde jeg hatt billett til cupfinalen hadde jeg grua meg.
Sarpsborg neste? Der blir det faktisk seier. I 2002 var Brann kjempedårlig på slutten, men slo Start greit fordi Start var totalt svak. Derfor slår Brann Sarpsborg. Men så blir det slakt mot Rosenborg.
Zsolt: Hva skjer?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

osoerli

Grorud held ikkje TL-nivå.

Vi har overhode ikkje kantspel.  I starten av sesongen fekk Holmvik eindel speletid og vi plukka poeng.  Han gjer ting enkelt og slår gode innlegg.  Er nok vår beste venstrekant, men sit på benken.  Resten av kantspelarane fører ball innover i banen.  Høgre kantspelar manglar.  Vår beste er kanskje Haugsdal?

Guastavino er eg drita lei.  Sikkert grei som supersub.

Larsen fekk 5 minutt + tilleggstid.  Kva er eigentleg vitsen med det Skarsfjord?  Forsiktig matching?

Alle på Brann fører for mykje ball.  trenar dei ikkje 1 og 2 touch?  Driv dei kun med driblekonkurransar?

Markmus

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 17, 2011, 20:00:55 PM
Kan litt av forklaringen på det begredelige spillet de siste kampene være at Torp har vært ute av laget? Austin og Torp stod veldig godt til hverandre. Jeg skal ikke overdrive Torp sin betydning - resten av laget må klare å holde oppe trykket og nivået uansett hvem som er fraværende - men verken Barmen, Haugen eller Mjelde har fylt Torp sine sko som DM.

Vi er jo selvsagt svekket uten Torp, men det var ikke ved hjertestansen Brann plutselig begynte å spille dritt.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on October 17, 2011, 19:56:10 PM

Den er vel utsatt?

Hvorfor det?
Ka du ve?

dudo

Quote from: osoerli on October 17, 2011, 20:13:22 PM
Alle på Brann fører for mykje ball.  trenar dei ikkje 1 og 2 touch?  Driv dei kun med driblekonkurransar?

Det er mangelen på (offensivt) spillsystem. De vet ikke hvor medspillerne er, eller de er dekket pga manglende (samtidige) bevegelser, noe som ofte medfører at det beste valget er å føre ball. Best eksemplifisert i dag av Sævarssons forsøk på å gå inn i en klynge på tre Startspillere en eller annen gang i andre omgang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: dudo on October 17, 2011, 20:19:35 PM
Quote from: osoerli on October 17, 2011, 20:13:22 PM
Alle på Brann fører for mykje ball.  trenar dei ikkje 1 og 2 touch?  Driv dei kun med driblekonkurransar?

Det er mangelen på (offensivt) spillsystem. De vet ikke hvor medspillerne er, eller de er dekket pga manglende (samtidige) bevegelser, noe som ofte medfører at det beste valget er å føre ball. Best eksemplifisert i dag av Sævarssons forsøk på å gå inn i en klynge på tre Startspillere en eller annen gang i andre omgang.

Det er det som gir grunn til bekymring. Skarsfjord har ikke etter halvannet år kunne sette et offensivt samhandlingsmønster. Derfor bør han ikke få fortsette

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on October 17, 2011, 20:15:45 PM

Den er vel utsatt?

Hvorfor det?

Det vet jeg ikke, hørte bare de sa det under kampen.

dudo

Quote from: Klaus_Brann on October 17, 2011, 20:29:19 PM

Den er vel utsatt?

Hvorfor det?

Duré og Hussein (?) skal spille u18-landskamp.

stigh

Quote from: Klaus_Brann on October 17, 2011, 20:29:19 PM

For FFK har 2 spillere på landslag oppdrag så søkte om å få utsatt kampen å fikk de

Den er vel utsatt?

Hvorfor det?

Den er vel utsatt?

Hvorfor det?

Spelaren

Har akkurat snirklet meg gjennom Lundsidas irriterende gater og konstatert at Brann manifesterer seg som dei hjelpelauses hjelper. Start rykker trolig ned, men for Mjelde er det nok ein grei skalp å ha med seg videre.

Skarsfjord kan begynne å pakke sakene sine, taktikken vår er jækla ensformig og fungerer berre unntaksvis. Dei lange balllene mot Ojo er det ingen som blir overrasket over lenger. Eg har billett, fly og hotell i Oslo til cupfinalen, men eg begynner alvorlig talt å grue meg til å sjå denne flokken med høner drite seg ut på Ullevaal.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Syns ikke vi skal ta helt av i motsatt retning av den hypen som var rundt Skarsfjord i sommer. Jeg har samme inntrykket som da. Han er tydeligvis dyktig på treningsfeltet, men en svak kampleder. Taktikken er ekstremt primitiv og avhengige av to ting: At vi gir mye mer enn motstanderen og at Guastavino og Ojo har dagen. Begge disse må sitte, hvis ikke sliter vi voldsomt. I dag var Start mye mer på hugget enn oss de siste 60 minuttene og da ble vi regelrett pisset på. Bare en god Piotr hindret at vi tapte med 5-6 mål. Vi hadde ikke en eneste god sjanse utover scoringene.

Skarsfjord er nødt til å se at spillestilen ikke holder mål. For at den skal fungere er den totalt avhengig av at spillerne tar ut ekstremt mye krefter. Når han samtidig er pissredd for å rullere på laget er det uunngåelig at kreftene tar slutt utover i sesongen og da har vi ingenting å by på. Brann er gode nok til å styre spillet, ha ballen i laget i langt flere trekk og styre tempoet. Det krever mye mindre av kreftene til spillerne hvis vi har ballen mest og det gir oss samtidig mer å spille på.

Vi har fortsatt innsatsen. Den er viktig for å hevde seg. Vi har også enkelte veldig gode spillere. Det vi mangler er en fungerende struktur, hvor alle spillerne vet hvordan de skal forholde seg til hverandre. Både offensivt og defensivt. Det tror jeg ikke Skarsfjord er i stand til å gjøre noe med. Så trenerteamet må forsterkes foran neste sesong. Det er kanskje det viktigste. Viktigere enn nye forsvarsspillere, midtbanespillere eller kantspillere.

Alle var ræva i dag, untatt Piotr. Han var den eneste som så ut til å ville vinne og det var lett å se hvor frustrert han ble da medspillerne bare daffet rundt i andreomgang og tok tur i å bli pisset på.

Lasaron

Jeg hadde et mantra i august om at det var på tide å hvile spillere, for alvor. Så tonet jeg det ned, av hensyn til dere. Ser nå at Austin, Zsolt, Guastavino og Ojo, som er Branns fire beste utespillere, ikke er gode lengre. De har også spilt alt. Jeg ville de skulle hvile mer, for at laget ikke skulle klappe sammen på slutten av sesongen. Jeg tror det er en betydelig del av grunnen til de dårlige resultatene.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra

Quote from: bernu on October 17, 2011, 19:21:10 PM
Jeg syns Haugen burde få mye mer spilletid... Han er jo knallgod!!
Guastavino og Ojo er jo gode. Derfor bør de spille DM, hvor vi sliter for øyeblikket. Siden de er gode spillere må de jo spille bra der. Så kan Mjelde spille spiss.

Nixon

Quote from: Lasaron on October 17, 2011, 21:14:44 PMJeg hadde et mantra i august om at det var på tide å hvile spillere, for alvor. Så tonet jeg det ned, av hensyn til dere. Ser nå at Austin, Zsolt, Guastavino og Ojo, som er Branns fire beste utespillere, ikke er gode lengre. De har også spilt alt. Jeg ville de skulle hvile mer, for at laget ikke skulle klappe sammen på slutten av sesongen. Jeg tror det er en betydelig del av grunnen til de dårlige resultatene.

Men kampbelastningen har da ikke vært særlig stor de siste ukene. Kanskje Austin kan merke de lange reisene i forhold til landslaget, men de andre bør tåle såpass med god margin.
Rød makt på Hansa!

krakra

Go Up