• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Hauger er nok på vei til alle andre klubber enn MFK og RBK. Jeg har nemlig hørt at det er bra for alle oss andre at disse gjør det bra i Europa, så da får vi nok første bevis på det når MFK og RBK dropper Hauger for at andre skal få gleden av både ham og deres e-cup-suksess.
Legg ned hele klubben!

storB

Vi har skjønt det Krøvel, samt de av oss som er så dum å følge denne BA skribenten på twitter.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on August 31, 2012, 07:44:01 AM
Vil tro Hauger er fra en hylle som slipper å fly til byen for å underskrive.

Når folk som Zlatan gjør det, tipper jeg Hauger ikke er for stor for det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tsrqpo

Aldri før har Dure passet bedre inn i Brannstallen enn no.

http://www.ba.no/sport/fotball/article6213545.ece

psv-hasund

Det er vel bare å hylle Skarsfjord for at de lot han gå. Når han ikke tåler brå bevegelser som fotballspiller så sliter han :-)

Spelaren

Siden han utelukkende hadde sittet på benken i Brann ville han vel ha holdt seg skadefri  ;) .
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Vår stopperkjempe tåler ikke å bli kakket på leggen så vet ikke om det står noe bedre til her.

dudo

http://www.ta.no/sporten/article6214455.ece

Odd jakter Tchoyi og ... *trommevirvel* Erik Mjelde. Forslag: Vi tar Somen, de får Mjelde.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Tchoyi er for øvrig fristilt av WBA, og 29 år gammel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Mister vi Erik Mjelde hva da, faller laget totalt sammen i tilfelle ?  Tror han og Fagermo kan bli gode kompiser  :P
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Belfort

Bare hyggelig at noen ønsker Mjelde men Somen kunne jeg svært gjerne tenkt meg til Brann.

viks

http://www.varden.no/sport/odd-henter-ingen-nye-1.7516683

(Oppdatert 15:04. )

Har lenge hatt en mistanke om at Mjelde kan være på vei ut. Virker som han er et stykke bak i køen om spilletid.

Når det gjelder Hauger sitter jeg med en følelse at et halvt års utlån til Stabæk kan være noe av det han vurderer også..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Markmus

Mjelde ut og Tchoyi inn? Ja takk!
Ka du ve?

Gulløl

August 31, 2012, 17:07:45 PM #5463 Last Edit: August 31, 2012, 17:10:05 PM by Gulløl
En som neppe får mye spilletid fremover, og som kanskje kunne være mulig å få på lån i neste vindu om han taper konkurransen på midtbanen til HSV:

Per Ciljan Skjelbred er i stallen til Hamburg, og har fått betydelig mer konkurranse etter sommerens overgangsvindu. Foruten van der Vaart har HSV også hentet inn midtbanespillerne Petr Jiracek og.Milan Badelj. Det betyr fort at veien til førsteelleveren blir lang for trønderen, som startet sesongens første seriekamp for HSV.

http://fotball.aftenposten.no/tyskland/article248713.ece

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

Haha, Somen in og Mjelde ut hadde vært villt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

haak

Ser vel ut som det blir null og niks....

krakra

Hauger sa at han høyst sannsynelig ville bytte klubb. Det har ennå ikke skjed. Så holder håpet oppe

Oppreist

Ser dårlig ut dette ja.... Det eneste som er lovende er at det knapt er rykter og at Brann ikke har sagt eksplisitt at de ikke skal ha flere...

Husk forøvrig at vi også kan miste mannskap siste dagen...
Stein på stein blir Steinar.

psv-hasund

Dette må være tidenes kjedeligste dld i Norge. Ingen store overganger og ingen rykter.

krakra

Lillestrøm henter Hauger på lån

Markmus

Herregud, hvor mange spillere skal Lillestrøm ha?
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on August 31, 2012, 20:56:46 PM
Herregud, hvor mange spillere skal Lillestrøm ha?

Er det ikke 284. spilleren de henter siste året?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Dette er for defensivt av Brann. Vi har en liten stall. Vi har en skadeutsatt stall. Vi har ligget i en posisjon der vi hadde muligheten til en plassering som viser igjen.

Det signalet klubben sender ved å ikke bruke sommervinduet på å forsterke laget er at Brann ikke er en klubb som satser.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on August 31, 2012, 21:11:05 PM
Dette er for defensivt av Brann. Vi har en liten stall. Vi har en skadeutsatt stall. Vi har ligget i en posisjon der vi hadde muligheten til en plassering som viser igjen.

Det signalet klubben sender ved å ikke bruke sommervinduet på å forsterke laget er at Brann ikke er en klubb som satser.

Men da er de i det minste ærlige med de signalene de sender.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Brann har jo bare peanøtter å handle for. Uansett hvem de henter i prisklassen 0-2 millioner (eller henter på lån), så vil vel "alle" bli sure fordi man da like gjerne kan gi talentene sjansen.

blobby winters

Ojo til Celtic rykter tidligere denne uken ser ikke ut til å stemme. BBC bekrefter at en annen fra Nigeria går til Celtic:

"Celtic have signed Nigeria defender Efe Ambrose on a three-year deal from FC Ashdod"

og Celtic prøver å hente en annen spiss (ikke Osjo):

" Estadio Deportivo claim that Getafe's Venezuelan forward Miku is set to join Neil Lennon's men"

Selv om det er ingen som kommer inn kan vi trøste oss med at ihvertfall ingen flere enn Austin har gått ut

tsrqpo

Overaskende at Hauger endte opp i LSK.,

men han godeste Somen, i og med at han e frigitt så kan vel han hentes utenfor overgangsvinduet? Om Odd snuser på han så bør iallefall Brann kunne ha mulighet til å hente han.
Og han var iallefall meget bra på sitt beste, fikk vel bra med spilletid i fjor og?

En talentvennlig overgangspolitikk i mine øyner e å bli kvitt alt det middelmådige middelaldrende og heller ha tynnere stall med profiler, og påfyll med talenter. Oppsop med gjennomsnittlige spillere (som brann har nok av) er verste sort.

krakra

Meget god på sitt beste syns jeg er en underdrivelse på Tchoi. En av tidenes beste spillere i TL syns jeg. Henter vi ham får det Hauger-signeringen til å se ut som småplukk med mindre han er myyyye dårligere enn sist.
Men det blir nok med fantasien.

Hatleking

Kva feiler? LSK signerar sin ørtande spelar, og Brann står med hendene i lomma? Brann bør jo vera meir attraktiv enn LSK òg. Kva skjer med ressursar her?

Huff

Med Hauger hadde vi -slik jeg ser det- hatt en topp tre ellver i TL. Dermed måtte Skars trolig levert neste sesong, eller forsvunnet. Nå kan han vel hangle seg gjennom enda en sesong ved å snakke ned laget.

Faen
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Gulløl

Ikke en dag uten Kim Ojo rykter, nå er det Barnsley. Han er vist en populær spiller blant ryktemakkerne.
http://v2.barnsleyfc.org.uk/showthread.php?173593-Kim-Ojo-to-Barnsley

Samuel Sahim-Radlinger

krøvel vellevold

Folk klager over at vi ikke shopper, og folk klager over at vi ikke har/bruker flere unggutter og bergensere.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Folk vet vel innerst inne at å hente gode spillere gir mer poeng enn å knote med "talenter".

BA: Walstad var klar til å handle og var godt forberedt, styret sa nei. Så da vet vi hvem som har ansvaret om dette ender med 12. plass og ett nytt finaletap.

Av de mest spennende elementene utover er hvor mange millioner i minus vi egentlig ligger. Det har vert mistenkelig stille rundt økonomien fra våre kapable ledere.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 31, 2012, 21:14:05 PM
Quote from: Xminator on August 31, 2012, 21:11:05 PM

Men da er de i det minste ærlige med de signalene de sender.

De holder ord i forhold til at vi ikke skal bli gode helt ennå. Vente litt til...

haak

Et styre uten vilje til å satse.
Frykter vi går en tung høst i møte med mange skader og unge spillere
som får spilletiden sin når det butter i mot.
Faen er lei Moldestad

Leffen

Lehne Olsen på vei til Godset. Vet at vi aldri har vært linket til han, men vært mye snakk om han her inne. Blir nok en hit i tippeligaen.

Hatleking

Kanskje me kan klare å få signert Hauger etter sesongen? Viss me kvalifiserar oss for EL, bør jo Brann hente nokre spelarar!

Gulløl

September 01, 2012, 10:42:49 AM #5487 Last Edit: September 01, 2012, 10:44:35 AM by Gulløl
Hvilke muligheter har Brann for å knytte til seg spillere nå etter vinduet er stengt ? Bosmanspillere, spillere uten klubb, leie spillere, hvor de kommer fra i verden, osv. osv. Eller er alle muligheter 100 % ute ?

Samuel Sahim-Radlinger

Sindre32

Kanskje like greit at vi ikke henter noe, kjøpekraften vår vil selvsagt bedre seg hvis vi fortsetter å være nøkterne. Vi har brukbare spillere i troppen nå, bare Skars slutter å bruke en sentral midtbane bestående av Fakiri som er en eneste lang støttepasning uten duellstyrke og Kvelle som ikke eier defensive fibre eller er spesielt duellsterk.

dudo

Såvidt jeg har forstått det, så er det fullt mulig å hente spillere som ikke er under kontrakt og benytte seg av dem med en gang, også etter vinduet er stengt.

Nixon

Quote from: dudo on September 01, 2012, 12:59:32 PM
Såvidt jeg har forstått det, så er det fullt mulig å hente spillere som ikke er under kontrakt og benytte seg av dem med en gang, også etter vinduet er stengt.

Men hvor gode kan slike spillere være? Da må det vel i så fall være vrakgods fra mye bedre ligaer enn den norske.
Rød makt på Hansa!

dudo

Nevnte Tchoyi er en slik spiller. Og han går utenpå alt av spillere i TL.

ostraume

Skjønner ikke at folk snakker om Somen. Han er vel like sannsynlig som Scharner var. Ellers er det vanvittig at LSK nå har hentet atten (18!) spillere i år. For jo City til å se ut som nøkterne spillerlogistikere i forhold.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nightfox

Sist jeg sjekket het de Stabæk, men med gule drakter..

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Xminator on September 01, 2012, 05:58:19 AM
Folk vet vel innerst inne at å hente gode spillere gir mer poeng enn å knote med "talenter".

BA: Walstad var klar til å handle og var godt forberedt, styret sa nei. Så da vet vi hvem som har ansvaret om dette ender med 12. plass og ett nytt finaletap.

... eller et semifinaletap og 10. plass. Jeg tror dagens 8. plass gir et noenlunde riktig bilde av hvor god vi er uten forsterkninger, og så kan vi gå opp eller ned et par plasser alt etter hvordan ballen triller.

Ikke utenkelig at talentsatsingen (og siste tids medieoppslag om den) er litt av grunnen til at styret ikke vil hente flere spillere. Vi står ikke i fare for å rykke ned, medalje er utenfor rekkevidde, og cup er cup. Styret tenker kanskje at veien til førstelaget bør være kortest mulig for ungguttene, selv om det vil koste oss noen poeng (og en tur til Ullevaal) utover høsten.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Kanskje de heller burde vurdere å bytte trener

dudo

Grunnen til at jeg nevnte Somen var jo at Odd angivelig hadde hatt kontakt med han. Og da burde vi og ta en telefon.

kabelmann

Ved trenerbytte trenger vi i det minste ikke å bekymre oss for overgangsvinduer. Skarsfjord må gjerne forsvinne når som helst.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Kjenner entusiasmen boble etter den siste uken...

Xminator

BA: Hauger ville til Brann. Avtalen var veldig god, faktisk billig. Det rimer med det som sies fra Lillestrøm de siste dagene. Walstad var nok sikker på at det var en bankers-sak. Roar Bruun-Hansen var også klar på at dette tålte økonomien. Det var styret som sa nei. Ikke fordi man ikke har råd, men fordi man vil "utvikle talenter".

En virkelig hårreisende sak. Man hadde napp i en landslagsspiller. En seriøs spillertype som kunne hevet laget. Istedenfor velger Styret å satse på en 35-år gammel østlending som erstatter for Austin. Det er en posisjon der vi rett nok har Barmen, men det er forskjellige spillertyper vi snakker om her. Barmen har jo fortsatt ikke skrevet ny kontrakt heller, så det blir bare feil.

Jeg skulle likt å vist hvor stor enigheten var i styret og hvem som stemte for hva. Det vil få konsekvenser for hva jeg stemmer på kommende årsmøte!

Go Up