• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Stabæk-Brann 21 august kl 2000

Started by branngirl85, August 09, 2011, 16:25:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Northside on August 17, 2011, 13:29:24 PM
Stabæk permitterer alle ansatte:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3210642.ece

Så får vi se om det blir kamp på Søndag...

Sender ut permitteringsvarsel, vesentlig forskjell! Kanskje TIFO-en kan kødde litt med dette?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Ser da ut som det blir kamp:

"Vi skal fortsatt ta tre poeng og få kjærkomne inntekter på søndag, sier Loe, og sikter til helgens TV 2-sendte Tippeliga-kamp mot Brann."
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lister

Stein på stein har vi bygget egen stadion og budsjett grønnere enn gressmatten?
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Quote from: Spelaren on August 17, 2011, 13:35:02 PM

Sender ut permitteringsvarsel, vesentlig forskjell! Kanskje TIFO-en kan kødde litt med dette?

"Pappagutter på pappaperm"?
Ka du ve?

Gulløl

August 17, 2011, 16:11:08 PM #54 Last Edit: August 17, 2011, 16:13:49 PM by Gulløl
Stabæk satser på at venner skal øke inntektene og økonomien. Fra Stabæk forumet:

Til denne kampen må alle huske å ta med en venn (som kan stå og synge) på ståfeltet.
Hvis vennen din er som min og sutrer over at det koster så mye så gir du ham en lusing og sier "hold kjeft, gutt, det koster bare en hundrings!"
Fra forsiden:
http://www.stabaek.no/nyheter/vennepris-pa-sondagens-toppoppgjor-1227

Ellers er noen aggresive, også hentet fra Stabæk forumet(stakkars  :D):

Posted 15 August 2011 - 20:36
Man må vel skjelne litt til hva bergensvina stiller med på topp før vi velger. Men jeg skulle gjerne sett Haris og Morten sammen nå. Tror de hadde taklet leggskinna av branns spisser. sikle...

Samuel Sahim-Radlinger

stig

Nettsideansvarlig

Vizitery

Billetter kan vel kjøpes i "døren"?

Reserverte gjennom linken til brann.no, men har i 2 dager vært umulig å få de ut hos narvesen så ga opp den metoden.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

hahahha, den er jævlig fin. Du store poet :)
Ka du ve?

Spelaren

Stort banner, men du verden - den var god :) !
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Gjør det, gjør det, gjennomfør det!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5704505.ece

Anders Giske er innkalt for å lære Brann litt om forsvar før kampen.
Rød makt på Hansa!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

abe78

Quote from: osoerli on August 18, 2011, 15:15:14 PM

Legendarisk! :)
.og husk!

Markmus

Quote from: Nixon on August 18, 2011, 18:45:16 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5704505.ece

Anders Giske er innkalt for å lære Brann litt om forsvar før kampen.

Skulle tatt med datteren sin. Ikke at hun kan bidra, men innsatsen ville i alle fall gått opp på treningen ;)
Ka du ve?

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/disse-spiller-ikke-sondag/

Bajter og Kalvenes spiller ikke på søndag. Mer foruroligende er det at hele syv spillere må stå over neste ved gule kort.
Rød makt på Hansa!

Markmus

Møter Tromsø og Molde i kampene etterpå. De får tenke smart og porsjonere kortene ;)

Evt. ikke pådra seg noen, men det tviler jeg på de klarer :P
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 19, 2011, 12:11:55 PM
http://www.brann.no/nyheter/disse-spiller-ikke-sondag/

Bajter og Kalvenes spiller ikke på søndag. Mer foruroligende er det at hele syv spillere må stå over neste ved gule kort.

Austin har vel blitt roligere med antall kort, det er gode greier.
Så lenge de ikke alle 7 trøkker til på søndag skal vi vel klare oss, men Austin er det veldig viktig å beholde utover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Med bare 2 gule kort så langt i år, så har Austin ca 10% sjanse for å får gult kort per kamp. Så sjansen er stor for at han spiller de tre neste kampene.

Så lenge Zsolt, Austin, Ojo og Torp holder seg i skinnet så skal vi klare oss greit:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Det viktigste er at Austin unngår karantene. Resten klarer vi oss uten, med mindre flere er ute på en gang.

The Boss

Herlig. Samme linjemann i denne kampen som på "nydelig" vis vinket av Guastainho i Stavanger.. Jees!!

Nixon

Linjemannen gjorde bare jobben sin. Det var først og fremst dommeren som dreit seg ut. Men er han satt opp som dommer denne helgen? Han burde jo fått karantene noen uker.
Rød makt på Hansa!

SK

Quote from: Nixon on August 20, 2011, 13:15:26 PM
Linjemannen gjorde bare jobben sin. Det var først og fremst dommeren som dreit seg ut. Men er han satt opp som dommer denne helgen? Han burde jo fått karantene noen uker.

Nei, linjemannen gjorde ikke jobben sin. Han skal ikke vinke offside når det ikke er offside. Skylden var minst like mye hans, som dommerens.

Nixon

Quote from: SK on August 20, 2011, 13:28:27 PM

Nei, linjemannen gjorde ikke jobben sin. Han skal ikke vinke offside når det ikke er offside. Skylden var minst like mye hans, som dommerens.

Men linjemannen er å motsatt side og kan da umulig se eller bruke tid på å vurdere hvilke spillere som er involvert i spillet. Etter min mening er det rett av han å markere at det er en spiller i offside når ballen blir spilt, og så skal dommeren vurdere situasjonen før han blåser.
Rød makt på Hansa!

The Boss

August 20, 2011, 13:35:25 PM #74 Last Edit: August 20, 2011, 13:38:55 PM by The Boss

SK

Quote from: Nixon on August 20, 2011, 13:30:58 PM

Men linjemannen er å motsatt side og kan da umulig se eller bruke tid på å vurdere hvilke spillere som er involvert i spillet. Etter min mening er det rett av han å markere at det er en spiller i offside når ballen blir spilt, og så skal dommeren vurdere situasjonen før han blåser.

Nei, dette er feil. Det er en del av linjemannens jobb å vurdere om spillere i offsideposisjon er med i spillet eller ikke. Dette er ikke opp til dommeren å vurdere alene.
Derfor skal han vente med å markere offside til han vet at det faktisk er offside. Noe han hadde klart hvis han hadde ventet cirka et sekund til, og ikke vinket idet ballen ble spilt igjennom. Hvis linjemannen hadde gjort som han skulle, hadde dommeren heller aldri blåst.

The Boss

Nixon

Jeg vet at linjedommeren også skal være med å vurdere, og jeg utrykte meg kanskje litt uklart og generelt. Poenget mitt er at dette skjer helt på andre siden av banen, med mange spillere mellom linjedommer og ball. Det fritar linjedommer mye av skylden etter min mening, og det er, som jeg skrev, først og fremst dommeren som skal lastes.

Men det er jo betryggende at disse to også er involvert i vår neste kamp!:)
Rød makt på Hansa!

Gulløl

Fakiri skal få kjørt seg på venstrebacken i morgen om denne karen spiller. Blir vel eliteseriens tregeste venstreback mot eliteseriens raskeste høyrekant. Tviler på at Fakiri klarer 40 meteren på 4,61 sekunder  ;). Får satse på at han tar han på rutine og smarthet.
http://www.budstikka.no/sport/stab%C3%A6k/fredrik-brustad-klar-for-stabek-1.6429911
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Lister

Får satse på at Holvik blir plassert på kant da for å gi Hassan ekstra sikring, han kan være veldig nyttig sammen med hassan for å ta ut en angrepskant.

krakra

Det hjelper jo lite med en "sikring" fra enda en treig kant da. Husker da vi skulle demme opp for De Lanley i hjemmekampen mot Viking og satte Holmvik som "ekstra sikring" på venstrekanten. Det hjalp ikke noe særlig.

Desverre har vi ingen hurtige kantspillere som er gode defensivt, så jeg tror ikke løsningen er å sette spillere ut på kanten for å demme opp. Det beste forsvaret er å ha ballen mer enn dem og ta ut de som skal sende ballen til kanten.

Lister

Føler meg fortsatt tryggere defensivt med Holmvik på den kanten enn noe av det andre vi har.

eivhelle

Quote from: Gulløl on August 20, 2011, 14:55:18 PM
Fakiri skal få kjørt seg på venstrebacken i morgen om denne karen spiller. Blir vel eliteseriens tregeste venstreback mot eliteseriens raskeste høyrekant. Tviler på at Fakiri klarer 40 meteren på 4,61 sekunder  ;). Får satse på at han tar han på rutine og smarthet.
http://www.budstikka.no/sport/stab%C3%A6k/fredrik-brustad-klar-for-stabek-1.6429911

Fart er ikke alt. Start har en av tippeligaens raskeste vinger i Asante, men han er ikke en gang et førstevalg på bunnlaget.

Jeg kan også huske glansdagene til Fritjof Wilborn som også var rask, men hadde en tendens til å løpe fra ballen.

krakra

Vi hadde jo nylig en relativt hurtig spiss som var helt ubrukelig selv.

ostraume

Quote from: krakra on August 20, 2011, 15:22:36 PM
Det hjelper jo lite med en "sikring" fra enda en treig kant da. Husker da vi skulle demme opp for De Lanley i hjemmekampen mot Viking og satte Holmvik som "ekstra sikring" på venstrekanten. Det hjalp ikke noe særlig.

Enig at det ikke fungerte allverden på Stadion, men i cupkampen borte gjorde da Holmvik/Hassan en finfin defensiv jobb mot denne Viking-kiden.

krakra

Viking kom seg da til nok av sjanser langs høyresiden også i cupkampen

psv-hasund

Quote from: krakra on August 20, 2011, 17:14:42 PM
Viking kom seg da til nok av sjanser langs høyresiden også i cupkampen

Ett lag vil alltid ha noen sjansar fra kant uansett kor god back vi har. Hassan hadde bra kontroll i cup kampen.

krakra

Han ble rundspilt i hjemmekampen og var helt ok i cupkampen. Det var ikke noe ekstraordinært alà Høglis kamp mot Ronaldo hvor Ronaldo ikke fikk til noen verdens ting.

Uansett, så tror jeg også det vil hjelpe litt å sette Holmvik på kanten, men ikke noe voldsomt. Han er den beste defensive spilleren vi har blant alternativene i den offensive trioen, men ikke veldig god. Vi vil fortsatt ha en veldig treig venstreside som kan slite hvis denne lynhurtige kanten har en viss timing og teknikk også.

Når det er sagt tar jeg heller Holmvik på v.kanten enn Mjelde eller Bentley. Holmvik - Guastavino - Haugen eller Holmvik - Haugen - Guastavino funker nok bra det.

psv-hasund

Enig i at han ble rundspilt i serien men cupen synes jeg var bra defensivt. Det er vel en kjensgjerning at Ronaldo har ett litt høyere nivå enn De Lanley så uansett ville vel prestasjonen aldri kunne sammenlignes helt.

Yngve

Quote from: Nixon on August 20, 2011, 13:50:43 PM
Jeg vet at linjedommeren også skal være med å vurdere, og jeg utrykte meg kanskje litt uklart og generelt. Poenget mitt er at dette skjer helt på andre siden av banen, med mange spillere mellom linjedommer og ball. Det fritar linjedommer mye av skylden etter min mening, og det er, som jeg skrev, først og fremst dommeren som skal lastes.

Må blanda meg inn eg og. Eg vil hevda at linjemannen ikkje skal vinka om han er usikker. Han må vera 100 prosent sikker på avgjerslene han tek, då det får store konsekvensar for kampen.

Dessutan, er det ikkje noko som heiter at om det er tvil så skal det angripande laget få fordel?

Dessutan Nixon, heiter det no assistentdommar, då er det ikkje tvil om at han er med på å ta avgjerslene, og då må han i alle tilfelle vera sikker på at det han gjer er rett.

Det kan han ikkje ha vore. Og om han var det, manglar han all mogleg speleforståing...

krakra

Quote from: psv-hasund on August 20, 2011, 18:08:17 PM
Enig i at han ble rundspilt i serien men cupen synes jeg var bra defensivt. Det er vel en kjensgjerning at Ronaldo har ett litt høyere nivå enn De Lanley så uansett ville vel prestasjonen aldri kunne sammenlignes helt.
Ja, men Høglis kamp mot Ronaldo er hva det er å ha stålkontroll. Cupkampen mot Viking var noe annet. Helt greit av Fakiri.

Markmus

Det er noe som heter dybdesyn. Ojo løper jo fremover når Guastavino sentrer ballen fremover til seg selv, og da kan linjemannen lett tro at det er Ojo som er på ballen.

Om mennesket hadde så godt dybdesyn, så kunne hoveddommer vurdert offsider på 16m fra midtbanen.

Det var hoveddommer som dreit seg ut her siden han overhodet ikke hadde noen grunn til å vinke.
Ka du ve?

Kjell249

Quote from: Markmus on August 20, 2011, 22:16:50 PM

Det er noe som heter dybdesyn. Ojo løper jo fremover når Guastavino sentrer ballen fremover til seg selv, og da kan linjemannen lett tro at det er Ojo som er på ballen.

Om mennesket hadde så godt dybdesyn, så kunne hoveddommer vurdert offsider på 16m fra midtbanen.

Det var hoveddommer som dreit seg ut her siden han overhodet ikke hadde noen grunn til å vinke.

Har hoveddommeren begynt å vinke også nå:)?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

SK

Linjedommer skal ikke dømme offside ut fra tro. Han skal vite at det er offside før han vinker. Noe han hadde visst hvis han hadde ventet i et sekund til før han hadde gjort noe. Det er retningslinjer ved slike situasjoner og god dommerskikk at linjedommere skal se det an og vente med å markere offside før de faktisk vet at det er det. Ojo og Guastavino var så langt fra hverandre at det hadde vært enkelt å få med seg hvis han hadde handlet riktig.

Markmus

Quote from: SK on August 20, 2011, 23:04:47 PM

Linjedommer skal ikke dømme offside ut fra tro. Han skal vite at det er offside før han vinker. Noe han hadde visst hvis han hadde ventet i et sekund til før han hadde gjort noe. Det er retningslinjer ved slike situasjoner og god dommerskikk at linjedommere skal se det an og vente med å markere offside før de faktisk vet at det er det. Ojo og Guastavino var så langt fra hverandre at det hadde vært enkelt å få med seg hvis han hadde handlet riktig.

Jada, han skulle ventet til Ojo eventuelt tok ballen, men det var hoveddommer som stod for den store feilen her.
Ka du ve?

ostraume

For en diskusjon, alle er jo enig. Linjemannen dummet seg ut, dommeren dummet seg enda mer ut.

Tom C

Back on topic: Noen som vet om Kristoffer Larsen er med i troppen? Så at han briljerte i NM i går, der han var arkitekten bak to mål i tillegg til de to han scorte selv. Spennende type, som jeg er meget spent på fremover. Håper han får flere innhopp etterhvert, slik at han får den nødvendige matchingen.

Ellers tror jeg at vi får en vanskelig kamp mot eliteseriens formlag. Men samtidig tror jeg at det egentlig passer oss bra at motstanderen prøver å spille fotball, slik som stabæk ofte gjør, for vi har vel bevist i år at vi kan være temmelig giftige på kontringer.
Aldri mer Obos....

Gulløl

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

Lennartsson før kampen mot Brann
(Stabæk TV litt ned på siden)
http://www.stabak.no/menn/article111451.ece

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

Brann er utrolig treg med å oppgi troppen til dagens kamp. Det er helt taust om det på brann.no. Går ut fra at troppen allerede er på vei østover så det burde ikke være noen hemmelighet. Eller er det av taktiske grunner, det at Kalvenes var usikker men blir med likevel ?

Samuel Sahim-Radlinger

Go Up