• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

SK

Det er ikke bevis på noe som helst annet enn eventuelt slappe holdninger hos disse spillerne.
Mange konkurransesyklister nektet å bruke hjelm også, frem til det ble påbudt. Betyr jo ikke at sykkelhjelm ikke forebygger skader.

Mener man seriøst at hele fotballverdenen lever på en løgn og at det egentlig er totalt unøvendig med bruk av leggbeskyttere ?

Utmedsnolken

October 10, 2017, 19:50:46 PM #1101 Last Edit: October 10, 2017, 19:52:55 PM by Utmedsnolken
Bare å lese seg opp. Er masse artikler på pubmed. Her er konklusjonen fra en av de nyeste:
QuoteShin guards decrease the risk of serious injuries.
Carbon shin guards provide sufficient protection against high impact forces.
Commercially available Polypropylene based shin guards do not provide sufficient protection against high impact forces.


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3918547/#!po=18.1250
"og der snubler Sæternes igjen"

Morkel

Leggbeskyttere har blitt brukt i profesjonell fotball i 150 år. Så det finnes enormt med forskning på dette. Hvis man ikke stoler på forskning er det bare å se på statistikken. Leggbrudd ble halvert i England blant fotballspillere etter at det ble pålagt at man skulle bruke leggskinn under kamper. Før dette utgjorde fotballspillere en femtedel  av alle i England som brakk leggen. Jeg brakk et av leggbeina mine på fotballtrening, og det gjorde noe inni h.... vondt.

dudo

Quote from: Utmedsnolken on October 10, 2017, 19:50:46 PM
Bare å lese seg opp. Er masse artikler på pubmed. Her er konklusjonen fra en av de nyeste:
QuoteShin guards decrease the risk of serious injuries.
Carbon shin guards provide sufficient protection against high impact forces.
Commercially available Polypropylene based shin guards do not provide sufficient protection against high impact forces.


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3918547/#!po=18.1250

Se der ja! Håndfaste bevis kan man like. Burde sendt den til både LAN og Barmen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: krakra on October 10, 2017, 18:42:55 PM
Den typer skader leggbeskyttere beskytter mot er veldig sjeldne. Særlig på trening. Der er det mange som "jukser". Så nei. Jeg tror ikke de har all verdens effekt. Ikke mer enn en hjelm ville hatt.


Så det blir få skader på trening fordi spillerne jukser? Det gir jo mening, og et godt argument for å få spillerne til å bruke leggbeskyttere også på trening. Dersom man skal ha som mål å gjenskape mest mulig kampsituasjoner på trening, sier det seg selv at man ikke kan ha spillere trippende rundt redd for å skade seg selv og andre.
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Quote from: dudo on October 10, 2017, 20:15:14 PM
Se der ja! Håndfaste bevis kan man like. Burde sendt den til både LAN og Barmen.


Noen som faktisk leste metodikken i linken?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: Spelaren on October 10, 2017, 20:32:10 PM
Quote from: dudo on October 10, 2017, 20:15:14 PM
Se der ja! Håndfaste bevis kan man like. Burde sendt den til både LAN og Barmen.


Noen som faktisk leste metodikken i linken?

Etter å ha postet her, ja ... 😁
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ninja-Bob

Men spørsmålet alle lurar på er: kven var det som utførte taklinga?


Superjack

Barmen har vært med en liten evighet, spiller fotball og klager ikke.

Og han vinner ett lass med dueller.
Branns viktigste spiller?
i taper ALDRI!

Stril Power

Ganske klare meldingar frå Barmen om at han er misnøgd med BT samanlikna med BA. Ikkje akkurat ukjent at dei to avisene legg seg på to ulike liner, men ganske uvanleg at ein spelar går så klart ut mot éi avis.

Her er eit utklipp frå intervjuet, lenke til heile ligg under:

- Bærer du nag til noen?

- Ja, det vil jeg si. Slik omtale som jeg fikk sitter i et menneske.

- Hvis du treffer på en av de samme journalistene nå da, og de vil ha en prat?

- Vel...
Barmen drar på det.

- Altså, det er i hovedsak BT som har vært negativ til meg. BA har liksom prøvd å være positiv, av typen: «Ung lokal bergenser, la oss løfte ham frem». Mens det har vært mye drit fra BT, og det har vært tøft.

Barmen sukker.

- Og når journalistene derfra kommer opp på Stadion nå, så er det ikke så ofte de prater med meg. Og de sender i hvert fall ikke de to som var mest kritiske.

[...]

Nyhetslederen legger til:

- Det er selvsagt ingen i avisen som har noe imot Barmen, eller har problemer med å snakke med ham. Da er det leit å høre at han selv har problemer med å skille person og sak.


http://bergensmagasinet.no/aktuelt/kritikken-rammet-hardt/

SKBCPH

- Jeg har vært her i 15 år, og kan sikkert være her i 15 år til. Det er her jeg vil være. Selvfølgelig, om det skulle dukke opp noe i den store vide verden, så får jeg ta det når det kommer, men det er her jeg vil være, og det er her jeg skal bli, og jeg stikker ikke noe annet sted i Norge så lenge jeg er velkommen her.

Gutten har allerede begynt å bli en liten kult-helt, men han kan virkelig bli en klubblegende! Jeg digger Barmen!

Superjack

Quote from: SKBCPH on May 09, 2018, 11:22:46 AM- Jeg har vært her i 15 år, og kan sikkert være her i 15 år til. Det er her jeg vil være. Selvfølgelig, om det skulle dukke opp noe i den store vide verden, så får jeg ta det når det kommer, men det er her jeg vil være, og det er her jeg skal bli, og jeg stikker ikke noe annet sted i Norge så lenge jeg er velkommen her.

Gutten har allerede begynt å bli en liten kult-helt, men han kan virkelig bli en klubblegende! Jeg digger Barmen!

Klart, ekte Branngutt.
Får assosiasjoner til en Mr. Adams i Arsenal: "I will sign every contract Arsenal put in front of me without reading it."
i taper ALDRI!

Superjack

Barmen sliter med vond nakke, og har gjort det en stund. Dette er resultat av episoden for flere sesonger siden. 2014?
Noen som vet mer hva denne skaden er? Er skummelt med slike skader.
Så langt under Nilsen er Barmen benytter som kriger og oppspillspunkt. Kan det hende at en slik rolle ikke er noe bra for helsen til Barmen, og at han må begynne å spille på en annen måte?

Kunne Barmen blitt omskollert til en annen posisjon?
i taper ALDRI!

marsboer

Savnet ham på banen igår. Håper at han blir frisk igjen snart.

Belfort

Quote from: marsboer on June 11, 2018, 08:10:28 AMSavnet ham på banen igår. Håper at han blir frisk igjen snart.

Spørs hvor lenge Barmen kan holde på med fotball på høyt nivå.

Gulløl

Lenge siden det stygge fallet i Haugesund. Virker som han har fått en kronisk og varig nakkeskade som blir forverret av mye hodedueller. Barmen burde kanskje blitt omskolert til DM der det er mindre hodedueller enn i den rollen han har i dag, men der er Sivert bankers i dag.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Kjell249

En av Sivert viktigste oppgaver er å vinne hodedueller når vi presser høyt og motstander må slå langt. Han vinner stort sett alt.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

osoerli

Får ikkje lest +saken i BA i dag. Nokon som kan gi ein kortversjon?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Quote from: osoerli on June 12, 2018, 09:06:49 AMFår ikkje lest +saken i BA i dag. Nokon som kan gi ein kortversjon?

- Han vil merke nakkeplagene resten av karierren, men lar seg ikke stoppe.
- Han mener dommere er flink når det gjelder taklinger og sånn, men ikke så flink til å beskytte spillerne når det gjelder hodedueller.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Corran

Likte best siste kommentarene hans:

- Nei, jeg skal spille fotball. I utgangspunktet er jeg ikke bekymret, smiler han.

- Tar du en risiko?

- Jeg har ikke noe bedre å gjøre på!
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Det viktigste i BA artikkelen.

- Du savner beskyttelse?
- Det gjør jeg absolutt. Som mot Start. Jeg går opp i en duell, og så får jeg en enkel dytt i ryggen. Da går jeg rett ned på ryggen. Det er sånne ting som er farlig. Greit, man får frispark, men man kan fort lande som Taijo (Teniste). Da blir det stygt. Akkurat den var uheldig, men de situasjonene er farlige.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Var det hele Brann som reiste eller bare noen glade gutter?

Corran

Nei det var sivert, barmen og skålevik fra Brann og så hadde de med Henrik Gjesdal.
Var så godt planlagt at de måtte haike over grensen da de ikke var lov å gå over
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Quote from: Corran on June 20, 2018, 11:14:32 AMNei det var sivert, barmen og skålevik fra Brann og så hadde de med Henrik Gjesdal.
Var så godt planlagt at de måtte haike over grensen da de ikke var lov å gå over

Haha, så useriøst. Alle vet da at man må ta med seg sykkel og sykle over nasjonalgrenser?!
Kanskje.

Lasaron

Seriøst: Hva er det med at det ikke er lov å gå? Dette vet vi nå fra minst to grenseoverganger.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Spelaren

Quote from: Lasaron on June 21, 2018, 05:55:44 AMSeriøst: Hva er det med at det ikke er lov å gå? Dette vet vi nå fra minst to grenseoverganger.

Dette avtales frå sak til sak. Mellom Norge og Russland skal du passere som kjørende. Syklister faller inn under dette, men det kan til enhver tid endres dersom det er ønskelig.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up