• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Norlings hund

March 12, 2017, 18:47:49 PM #1000 Last Edit: March 12, 2017, 18:58:28 PM by Norlings hund
Quote from: Spelaren on March 12, 2017, 17:51:23 PM
"Barmen var på en kontrakt signert før det nye lønnssystemet til Brann trådte i kraft. Der er prestasjonsbonuser en stor del av pakken i forhold til den ordinære fastlønnen."

Nedrykk og opprykk gav for øvrig mykje den samme summen, rett i overkant av 700 000. Snart offentliggjøres de nye skattelistene, og tradisjonen tro går vel ein eller annen sportsredaksjon over tallene for Brann-spillerne. Så får me sjå om det er stor forskjell på kvalik i 2014 og sølv i 2016 :) .


Sammenligningsgrunnlaget er større om noen år, når vi har sett lønnsforskjellene basert på plasseringer med den nye modellen. Men man skulle tro forskjellen på 2014 og 2016 for Barmen (og andre med kontrakter som har løpt gjennom samme periode uten fornyelse) er relativt liten.

Lasaron

Flott at han forlenger. Det liker jeg. BT kan fortsette å være sure, da det selvsagt var BA som fikk nyheten. BT kunne ikke annet enn å referere til BA. Så da kan BT kjøre videre på med dramatiseringer, og så kan BA fortsette å få nyhetene først ut. Sånn har vi det gående.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

BT holdt ikke en pistol mot hodet til Nilsen da han sådde tvil om Barmen ville være i Brann eller ikke. Så eventuelle dramatiseringer klarer Nilsen helt greit selv...
Rød makt på Hansa!

Gulløl

March 12, 2017, 23:52:52 PM #1003 Last Edit: March 12, 2017, 23:59:50 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on March 12, 2017, 22:30:47 PM
BT holdt ikke en pistol mot hodet til Nilsen da han sådde tvil om Barmen ville være i Brann eller ikke. Så eventuelle dramatiseringer klarer Nilsen helt greit selv...


Tja, noe berettiga tvil var det vel når Brann allerede i november i fjor hadde startet dialogen om forlengelse med Barmen og hans agent Lindbæk. På dette tidspunktet gav klubben veldig klar beskjed(også gjennom BT) om at de ville forlenge med Barmen. Når to parter forhandler har begge parter et ansvar for at det ikke drar for langt ut i tid, og i dette tilfellet nær seriestart som ikke akkurat er gunstig. Men fint at det ordnet seg etter omtrent fire måneder med forhandlinger, så får partene som kjenner alle detaljer evaluere seg i mellom i ettertid hvorfor det tok så lang tid.
To klipp fra BT 23.11.2016:
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Alvorlig talt. Spilleren har ikke noe ansvar for å forlenge kontrakten over et år før den går ut. En sentral årsak til at dette dro ut var at Brann tilbød en lønnsreduksjon. Alle skjønner da vel at Barmen ikke automatisk hoppet på den og han hadde neppe noe hastverk med å forlenge heller.

Uttalelsene til LAN var idiotiske og den eneste skyldige i at dette ble en sak er han og hans svake mediehåndtering

OmOssSjølOgHansaøl

Barmens manglende forlengelse ble en mediesak før Nilsen hadde uttalt seg, og ville ha blitt det uansett - som manglende forlengelser har en tendens til å bli. Som jeg har sagt i andre tråder synes jeg ikke at Nilsen kom med noen veldig graverende uttalelser i den forbindelse, men litt klønete var han, og han har rom for å forbedre seg på mediehåndteringen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

March 13, 2017, 01:46:05 AM #1006 Last Edit: March 13, 2017, 01:52:46 AM by Gulløl
Quote from: krakra on March 13, 2017, 00:09:34 AM
Alvorlig talt. Spilleren har ikke noe ansvar for å forlenge kontrakten over et år før den går ut. En sentral årsak til at dette dro ut var at Brann tilbød en lønnsreduksjon. Alle skjønner da vel at Barmen ikke automatisk hoppet på den og han hadde neppe noe hastverk med å forlenge heller.

Uttalelsene til LAN var idiotiske og den eneste skyldige i at dette ble en sak er han og hans svake mediehåndtering
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

March 13, 2017, 01:50:34 AM #1007 Last Edit: March 13, 2017, 01:52:41 AM by krakra
Kanskje ikke Barmen opplevde at det "sterke ønsket" Kom til uttrykk i konttaktsforslaget med lønnsreduksjon?

Rimelig klart og tydelig at det er det økonomiske det har stått på. Selv Soltvedt legger ikke skjul på det. Så jeg står ved sentral årsak.

Barmens lønn var allerede innenfor det nye lønnssystemet

Gulløl

March 13, 2017, 02:38:34 AM #1008 Last Edit: March 13, 2017, 03:13:10 AM by Gulløl
Quote from: krakra on March 13, 2017, 01:50:34 AM
Barmens lønn var allerede innenfor det nye lønnssystemet


En ting er å være innenfor lønnsystemet. Men det er skrevet  av media at systemet inneholder flere kategorier, fra A-landslagsspiller på toppen til egenutviklede talent som får sin første proffkontrakt. Og at det er ulike nivå innenfor den enkelte kategori.
Brann har et totalbudsjett på spillerlønn og for å få det til å gå opp i en knallhard budsjett disiplin hverdag må nok antall spillere budsjettert innenfor hver kategori stemme omtrent. Saken er vel at Barmen har ønsket seg plassert på en høyere kategori som det ikke var "ledig plass i" og/eller Brann mener han ikke fortjener denne kategorien i forhold til spillere i stallen på samme nivå og hvor de er plassert. Hvordan Brann nå har løst det vet vi ikke. Noe ekstern toppfinansiering som ble gjort med Haugen og Wormgoor tviler jeg på at Brann mener Barmen fortjener, det skal bare brukes unntaksvis på "toppspillere" har blitt nevnt. Soltvedt har i dag sagt at kontraktsforlengelsen med Barmen  var en hard nøtt å knekke. Men i mål er de kommet på en eller annen måte uten å trolig overstige totalbudsjettet på spillerlønn, da hadde vel Vibeke gått i taket.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Spelaren

Quote from: krakra on March 13, 2017, 01:50:34 AM
Barmens lønn var allerede innenfor det nye lønnssystemet


Summen var det, men om Barmen holdt den nødvendige kategorien for å oppnå den er en annen sak, i tillegg til øvrige bonusordninger og kontraktsmessige forhold.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Kanskje de har lagt inn noe på bonusfronten? Hvem vet? Det viktigste er at en god spiller, i fortsatt utvikling er med videre. Kan vi håpe på mer a`la det som skjer 1:45 inn i dette fine tilbakeblikket:


https://youtu.be/vl7ZC66rOiw

Superjack

Barmen signerte, problem løst. Storm i vannglass og sier litt om Bt og Mr. Pamer og Co når denne saken er det de har å hoste opp.

Flott med Barmen med videre. Tar han ytterligere steg i 2017 er han reservemateriale på landslaget, holder han toppnivået fra 2016 i flere kamper vil han kunne bli en av eliteseriens mest verdifulle midtbanespillere.
i taper ALDRI!

Torvanger

Quote from: Superjack on March 13, 2017, 08:59:12 AM
Barmen signerte, problem løst. Storm i vannglass og sier litt om Bt og Mr. Pamer og Co når denne saken er det de har å hoste opp.

Flott med Barmen med videre. Tar han ytterligere steg i 2017 er han reservemateriale på landslaget, holder han toppnivået fra 2016 i flere kamper vil han kunne bli en av eliteseriens mest verdifulle midtbanespillere.



Du ser det samme som jeg, at Barmen har noe, måtte det bli flere med samme antenner som oss, hehe!

bernu

HANSA - Z

Torvanger

Quote from: bernu on March 13, 2017, 09:41:01 AM



Kan du love meg at du ikke ler, dersom Barmen ender på Lagerbâcks landslag? Husk at folk humret stort, da Huseklepp ble lansert.

Nixon

Quote from: Torvanger on March 13, 2017, 10:42:19 AMKan du love meg at du ikke ler, dersom Barmen ender på Lagerbâcks landslag?


Lover du å komme inn her og krype litt nærmere korset for hver gang han ikke blir tatt ut i en tropp?
Rød makt på Hansa!

Torvanger

Quote from: Nixon on March 13, 2017, 10:57:37 AM
Quote from: Torvanger on March 13, 2017, 10:42:19 AMKan du love meg at du ikke ler, dersom Barmen ender på Lagerbâcks landslag?


Lover du å komme inn her og krype litt nærmere korset for hver gang han ikke blir tatt ut i en tropp?



Nei.

Hatleking

Eg har større tru på at Haugen kan klare det, men då må han ta ytterlegare steg. No har jo både Skjelbred og Tettey gitt seg òg.

Torvanger

Dette er hovedårsaken til at man fikk fortgang i kontraktsforhandlingene med Kristoffer:

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/her-er-oppkjoringen-over-for-orry-larsen/s/5-8-534394

StuckedPaaOstlandet

Ja, det er nok det. Eller så kan det være pga Chemtrails.

Norlings hund

Quote from: Torvanger on March 13, 2017, 14:02:14 PM
Dette er hovedårsaken til at man fikk fortgang i kontraktsforhandlingene med Kristoffer:

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/her-er-oppkjoringen-over-for-orry-larsen/s/5-8-534394


Det hadde nok mye med saken å gjøre, ja  ???

Torvanger

Quote from: StuckedPaaOstlandet on March 13, 2017, 14:37:31 PM
Ja, det er nok det. Eller så kan det være pga Chemtrails.



Det kan også ha å gjøre med at stadig flere velger vinylgulv på kjøkken, fremfor fliser.

Superjack

Barmen er en kriger, og får av en eller annen merkelig grunn med seg ballen i de mest utenkelige situasjoner. Han har vært satt ut av laget av "alle" supportere, men alle trenerne hans har latt han spille.

Om Bamen fortsetter utviklingen og flytter sitt bunnivå i nærheten av toppnivå i fjor, og enda mer stabil så blir jeg ikke overrasket om han scorer 10 + mål. I tillegg til hodestyrke.

Jeg skrev reserve på landslaget materiale, og det holder jeg meg til. Lagerback bygget et kjempebra LAG av Island, og jeg blir ikke overrasket om Barmen kan passe inn i ett LandsLAG. Bygget på defensiv trygghet og solide ballvinneregenskaper.

Norge bugner ikke over av stjerner. 
i taper ALDRI!

SeLyren

Quote from: Superjack on March 13, 2017, 22:50:06 PM
Barmen er en kriger, og får av en eller annen merkelig grunn med seg ballen i de mest utenkelige situasjoner. Han har vært satt ut av laget av "alle" supportere, men alle trenerne hans har latt han spille.

Om Bamen fortsetter utviklingen og flytter sitt bunnivå i nærheten av toppnivå i fjor, og enda mer stabil så blir jeg ikke overrasket om han scorer 10 + mål. I tillegg til hodestyrke.

Jeg skrev reserve på landslaget materiale, og det holder jeg meg til. Lagerback bygget et kjempebra LAG av Island, og jeg blir ikke overrasket om Barmen kan passe inn i ett LandsLAG. Bygget på defensiv trygghet og solide ballvinneregenskaper.

Norge bugner ikke over av stjerner. 

Det er greit nok det, men vi har en del unge, spennende midtbanespillere i dette landet som er bedre enn Barmen.
Barmen mangler tempo, hadde han hatt det hadde han ikke vært Brannspiller særlig lenge.
Barmen Army

Giles

Barmen blir neppe landslagsmateriale, men om han kan ta et steg til på det han er god på er han en habil tippeligaspiller. Flere målpoeng, ikke miste ballen og ta plass fysisk så gjør han en bra jobb.

krakra

Barmen er allerede en ha il Tippeligaspiller

Torvanger

Quote from: SeLyren on March 13, 2017, 23:05:09 PM
Quote from: Superjack on March 13, 2017, 22:50:06 PM
Barmen er en kriger, og får av en eller annen merkelig grunn med seg ballen i de mest utenkelige situasjoner. Han har vært satt ut av laget av "alle" supportere, men alle trenerne hans har latt han spille.

Om Bamen fortsetter utviklingen og flytter sitt bunnivå i nærheten av toppnivå i fjor, og enda mer stabil så blir jeg ikke overrasket om han scorer 10 + mål. I tillegg til hodestyrke.

Jeg skrev reserve på landslaget materiale, og det holder jeg meg til. Lagerback bygget et kjempebra LAG av Island, og jeg blir ikke overrasket om Barmen kan passe inn i ett LandsLAG. Bygget på defensiv trygghet og solide ballvinneregenskaper.

Norge bugner ikke over av stjerner. 

Det er greit nok det, men vi har en del unge, spennende midtbanespillere i dette landet som er bedre enn Barmen.
Barmen mangler tempo, hadde han hatt det hadde han ikke vært Brannspiller særlig lenge.



Det Norges landslag har mer enn nok av, er små, tekniske spirrevipper, som blir kippet avgårde i enhver duell. Barmen er en lang hyse på 1.90, med god ballkontroll og mer til, i tillegg til at han sjelden taper hodedueller. Sist Norge hadde en lang hyse på landslagsmidtbanen, var vel da Petter Rudi var på høyden.

SeLyren

March 14, 2017, 09:31:02 AM #1027 Last Edit: March 14, 2017, 09:39:11 AM by SeLyren
Kristoffer Ajer(1.96) og Sander Berge(1.90) er nok mer aktuell for en landslagstropp enn hva Barmen(1.90) er. Visst Lagerbäck er så opptatt av å ha høye, duellsterke midtbane spillere.
Sander Berge har ihvertfall tatt Belgia med storm etter ankomsten til Genk, og bør være høyaktuell.
Ajer er nok mer et prospekt, men han er ung.
Holdt nesten på å glemme Sælnes(1.87), han er også god, ung og "lang".

Men for all del Torvanger, eg er stor fan av The Barmen Army, og eg håper virkelig at han stabiliserer seg til å bli en skikkelig kvalitetsspiller som setter sjangsene sine og kommer med store bidrag for Brann i årene som kommer.
Vi får krysse fingrene.
Barmen Army

Torvanger

Quote from: SeLyren on March 14, 2017, 09:31:02 AM
Kristoffer Ajer(1.96) og Sander Berge(1.90) er nok mer aktuell for en landslagstropp enn hva Barmen(1.90) er. Visst Lagerbäck er så opptatt av å ha høye, duellsterke midtbane spillere.
Sander Berge har ihvertfall tatt Belgia med storm etter ankomsten til Genk, og bør være høyaktuell.
Ajer er nok mer et prospekt, men han er ung.
Holdt nesten på å glemme Sælnes(1.87), han er også god, ung og "lang".

Men for all del Torvanger, eg er stor fan av The Barmen Army, og eg håper virkelig at han stabiliserer seg til å bli en skikkelig kvalitetsspiller som setter sjangsene sine og kommer med store bidrag for Brann i årene som kommer.
Vi får krysse fingrene.

SeLyren

Ja det er klart, å ha kred hos deg er noe helt spesielt.

Når det gjelder sønnen, som har tatt 200 timer yoga-undervisning for å bli instruktør, kanskje blitt mer "mindfull" og kanskje dette har ristet løs noe kreativt i han? Han har i hvertfall brukt ferien godt.  ;D

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Denne-Brann-spilleren-brukte-ferien-til-a-lare-seg-noe-helt-spesielt-229352b.html

Og ja, det virker som han tør slippe seg mer løs, og Sønnen har absolutt potensial til å bli en skikkelig publikumsfavoritt visst han fortsetter å utvikler det offensive. Han er en god takler, har et bankende Brannhjerte og han er en skikkelig vinnerskalle. Ikke helt ulik Piotr i det mentale.
Barmen Army

Torvanger

Sønnen, Barmen og den hellige Haugen?

Gulløl

Spenningen er til å ta og føle på. Klokken 16.00 direkte på tv2 presenterer Lagerbäck sin første landslagstropp. Er Barmen med i troppen ? ; )
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Torvanger

Quote from: Gulløl on March 14, 2017, 12:59:13 PM
Spenningen er til å ta og føle på. Klokken 16.00 direkte på tv2 presenterer Lagerbäck sin første landslagstropp. Er Barmen med i troppen ? ; )



Den kommer til å være Brannfri, det er helt sikkert.

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on March 14, 2017, 14:20:08 PM
Quote from: Gulløl on March 14, 2017, 12:59:13 PM
Spenningen er til å ta og føle på. Klokken 16.00 direkte på tv2 presenterer Lagerbäck sin første landslagstropp. Er Barmen med i troppen ? ; )



Den kommer til å være Brannfri, det er helt sikkert.


Lasse Lagerbäck har faktisk et problem på sentral midtbane, og da spesielt i ankerrollen, nå som både Tettey og Skjelbred har gitt seg, Sælnes er suspendert og Nordtveit er ute med skade. Det finnes kanskje en mikroskopisk mulighet for SHN? Det eneste reelle alternativet virker å være purunge Sander Berge.

Jeg tror ikke det er veldig sannsynlig at Sønnen får sjansen, men det sies at Lasse liker å overraske i uttakene sine...just sayin.

dudo

Sander Berge gjør det bra i Belgia, han bør inn uansett.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

April 07, 2017, 08:04:02 AM #1035 Last Edit: April 07, 2017, 08:06:07 AM by Torvanger
Som nevnt har jeg lagt min elsk mer på SHN, når det gjelder midtbanetrioen, men jeg tror veldig mange ser seg blind på Haugens eminente pasningsfot, samtidig som de overser den imponerende jobben Barmen legger ned. Jeg så ikke Barmen gjøre en feil igår, han har en fintfølelse i de lange beina og den 1.90 høye kroppen, man ikke ofte ser av spillere med den høyden. Presise pasninger, korte og lange, med inn- og utside, vrist, vinner det meste på hodet, tverrvender, snur på en femøring og trekker ut av soner der det kan bli trøbbel, bare for å sende ballen videre til en fri medspiller. Han har en slik ro veldig få andre Brannspillere har, SHN har mye av det samme, Vito også. Skuddfot har han også, en nokså djevelsk skuddfot, det så vi i sluttminuttene, da han dæljet til. Hadde den gått inn, så hadde det ikke vært tvil om hvem som hadde stukket av med banens beste. Mange klager over at han er for treg, at han bare har ett tempo, men mannen tar lange steg, det går langt fortere enn det ser ut til. Der Haugen tripper 30 ganger for å komme fra der til der, gjør Barmen det samme strekket unna med 20.

Lasaron

Ja, jeg vil tippe Barmen er en spiller motstanderne syns bedre om enn publikum. Men så dere at etterhvert som minuttene gikk, banen bli tyngre og tyngre, Godset hev innpå friske føtter, så dominerte Haugen mer og mer? Nå har vi Barmen og Sønnen på lange kontrakter, nå gjelder det å signere Haugen på en langtidskontrakt. Den trioen der kan komme til å bli så god at de som digget Roar Strand, Bent Skammelsrud og Runar Berg vil gråte.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Spelaren

Eg så Barmen gjøre feil i går, men en god kamp var det. Haugen er for øvrig raskere, trolig den kjappeste på laget nå.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Det jeg liker med Haugen nå er at han løper mye mer og er blitt raskere. Barmen jobber også meget godt og har en helt annen rolle. Synes de tre sentralt utfyller hverandre mesterlig og det er mer summen av dem enn den enkelte som gjør Brann gode i den lagdelen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Ja, Barmen gjør få feil, selv om han gjorde feil på torsdag han og, men han gjør også lite genialt. Han er en spiller som spiller på det trygge. Han er lite kreativ. Han står med tre målgivende på 94 kamper i Tippeligaen. Sammenlign det med Haugen som har 20 assists på 134 kamper. Barmen spiller på lavere risiko. Det funker i den rollen han har, men jeg er glad vi har en skapende Haugen på motsatt indreløper. Hvis ikke hatt vi vært utålelig kjedelig å se på.

Kjell249

Haugen får endel gratis assists siden han er først i alt på dødball. Det er viktig å ha en god serve, men poenget er at det ikke nødvendigvis er et bevis på hans kreativitet. Hvor mange av assistene er på dødball?

Hvor mange assist hadde han i 2014 og 2015 når Huseklepp tok større del av dødballene?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

3 og 5. Tilsammen nesten tre ganger flere enn Barmen har tilsammen i hele karrieren.

Corran

20 assist på 134 kamper er vel ikke så mye å rope hurra for ;-)
De har også litt forskjellige roller og jeg er ikke helt enig med at Barmen gjør lite "genialt". Han har en del "geniale" involveringer noen trekk før angrepene avsluttes og når de avsluttes er han gjerne i bra posisjon til å avslutte. Barmen sin jobber er ikke nødvendigvis å være den som serverer
Det jeg har mislikt mest med Barmen er hans svakheter innenfor begge 16 metere. De siste årene er han blitt mye bedre i egen  16 og blir han like god i motstanders 16 meter så snakker vi minst 8-10 mål på en sesong.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Hva roper man om tre på 94 kamper da?

Barmen er veldig lite kreativ, og spiller mye på det trygge. Da blir feilprosenten også lavere. Hva er SHNs feilprosent? Sikkert ganske lav den og. Overrasker meg ikke om Haugen slår flere sjanseskapende pasninger enn både Barmen og SHN tilsammen.
Jeg kritiserer ikke Barmen. Det er rollen han har, men feilprosenten hans må sees i sammenheng med vanskelighetsgraden på det han gjør. Og han spiller mye på det enkle. Alle kan ikke spille like mye på det enkle som Barmen.

dudo

Det blir å sammenligne epler og pærer med så forskjellige roller. Haugen har vokst enormt de siste årene, og det kan se ut til at han har blitt enda bedre i vinter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Nå var ikke meningen å kritisere Barmens manglende kritisert, men å påpeke at den lave feilprosenten hans har en sammenheng med risikoen han spiller på.

dudo

Ja, det er jeg helt enig i, selv om han også skal ha ros for å faktisk holde feilprosenten så lav. Det er ikke gitt.

Haugen skal ha tosifret skal målpoeng pr sesong, med Barmen i sin rolle holder det med rundt fem. Det var noe annet da han spilte spiss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Jeg har tidligere vært veldig kritisk til Barmen, og jeg synes jeg har hatt god grunn til det. Men jeg må innrømme at jeg er i ferd med snu. Barmen er absolutt ikke spektakulær, men han passer veldig godt inn i Brann sin måte å spille på. Jeg synes han utfyller de to andre på midten svært bra. En midtbane som fremstår som den kanskje sterkeste lagdelen vår.
Ballen skal fremover!

ostraume

Men folkens, poenget må jo være at både Haugen og Barmen nå holder godt TL nivå. Enormt kjekt!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Henki

Quote from: ostraume on April 08, 2017, 16:38:03 PM
Men folkens, poenget må jo være at både Haugen og Barmen nå holder godt TL nivå. Enormt kjekt!


Nemlig.
Ballen skal fremover!

Go Up