• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Som andre seier har me ein lik spelartype i Orry Larsen. Han har gjerne ikkje vist seg frå si beste side til no, men me må hugse på at midtbana spesielt krev mykje innanfor relasjonar og erfaring i systemet. LAN forventar mykje av indreløparane, og Larsen er absolutt ein riktig type. Haugen er - som andre seier - den kreative, skapande krafta i midtbana og er per no ein vesentleg viktigare spelar enn Barmen. Barmen er ikkje ein nøkkelspelar for Brann sjølv om han har gjort mange gode kampar.

Lasaron

Quote from: Nixon on March 09, 2017, 22:43:25 PM
Quote from: Lasaron on March 09, 2017, 22:31:44 PMBrann kibbet ut Birkelund til fordel for en eldre og ulokal Remi Johansen, vi ble ikke forsterket av den grunn. Kibber de nå ut Barmen til fordel for en eldre, ulokal og ikke bedre Orry? Merkelig isåfall.

Ikke sammenlignbart. Johansen var ikke inne i bildet da Birkelund forsvant. Dersom man skal sette merkelappen lokal og ulokal på spillere, ble Birkelund først og fremst ofret på alteret til en håndfull andre lokale spillere; Haugen, Barmen og Skaanes.

Joda, du har rett i det du skriver. Men man kan på en måte si at det ble Johansen som endte med å ta opp Birkelunds plass. Det viste seg å være like middelmådig og lite fremtidsrettet. Nå kan det tenkes at hentingen av Orry bidrar sterkt til at Barmen forsvinner, kanskje. Isåfall påstår jeg nå at Orry ikke vil vise seg som en bedre spiller enn Barmen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

Quote from: Lasaron on March 09, 2017, 22:49:54 PMNå kan det tenkes at hentingen av Orry bidrar sterkt til at Barmen forsvinner, kanskje. Isåfall påstår jeg nå at Orry ikke vil vise seg som en bedre spiller enn Barmen.

Tviler vel egentlig litt på at det er hentingen av Orry som er grunnen. Såpass konkurranse tror jeg at Barmen tåler. Han burde jo ha alle muligheter til å bli foretrukket i den posisjonen. Selv om jeg personlig har sett noen gode tendenser hos Orry som jeg liker. Jeg er ikke så negativ til han som de virker en del andre er.
Rød makt på Hansa!

krakra

Quote from: Joggi Bogga on March 09, 2017, 21:46:11 PM
Quote from: krakra on March 09, 2017, 20:28:12 PM
Barmensaken stinker. De tilbyr ham en kontrakt med lavere lønn, så skal de benken ham til fordel for en(så langt) vesentlig dårligere spiller fordi han sier nei til det? Er det sånn vi skal behandle spillerne våre?

Hva er alternativet? Doble lønne og garantere fast plass.
Mange her inne nå er ute etter å forenkle kompliserte prosesser. Minner om bybaneekspertene i BTs kommentatorfelt.
Hehe, når du snakker om å forenkle kompliserte prosesser så regner jeg med du sikter til LAN og hans "han vil ikke være her"-konklusjon. Et alternativ til lønnskutt er jo å tilby ham samme lønn som i dag. Er det en mulighet før man dobler lønna eller er prosessen for komplisert? Et annet alternativ er jo at LAN ikke blander seg inn i forhandlingene med vraking og idiotiske medieutspill

krakra

Quote from: Hatleking on March 09, 2017, 22:46:15 PM
Som andre seier har me ein lik spelartype i Orry Larsen. Han har gjerne ikkje vist seg frå si beste side til no, men me må hugse på at midtbana spesielt krev mykje innanfor relasjonar og erfaring i systemet. LAN forventar mykje av indreløparane, og Larsen er absolutt ein riktig type. Haugen er - som andre seier - den kreative, skapande krafta i midtbana og er per no ein vesentleg viktigare spelar enn Barmen. Barmen er ikkje ein nøkkelspelar for Brann sjølv om han har gjort mange gode kampar.
Barmen tok da denne krevende rollen veldig fort. Orry Larsen fremstår først og fremst som han ikke er en spesielt god spiller med veldig mange klønete involveringer. Meningsløst å sette han foran Barmen når Barmen fremstår bedre på alt

Hatleking

Quote from: krakra on March 09, 2017, 23:03:21 PM
Quote from: Hatleking on March 09, 2017, 22:46:15 PM
Barmen tok da denne krevende rollen veldig fort. Orry Larsen fremstår først og fremst som han ikke er en spesielt god spiller med veldig mange klønete involveringer. Meningsløst å sette han foran Barmen når Barmen fremstår bedre på alt

Barmen har vore med på utviklinga frå midten av Obos. Han har eitt og eit halvt år ekstra ift Orry Larsen. Sjølvsagt skal sistnemnde ikkje få så lang tid på vise seg fram, men me er trass alt berre i forsesongen no med ein del kampar som ventar. Orry Larsen er nok raskare til å flytte på beina enn Barmen og er også ein som har scora ein del for Aafk. Barmen er ikkje spesielt målfarleg sjølv om han fekk til nokon på tampen der.

krakra

Barmen tok det med en gang. Orry er like treig og har aldri scoret flere mål på en sesong enn Barmen gjorde i fjor

Ricky

Vet for lite om detaljene i denne konkrete saken til å gjøre meg opp noen sterke meninger verken den ene eller andre veien. Kanskje er det Barmen som er problemet, kanskje er Branns kontraktsforslag en fornærmelse. Who knows.

Men på sånn helt generell basis er det få ting som irriterer meg mer enn spillere og klubber som ikke respekterer kontrakter de har inngått. Enten det er en spiller som slår seg vrang for å presse igjennom en overgang, eller klubben som fryser ut spillere for å presse igjennom endringer i kontraktsforholdet.

Da får man i så fall være konsekvente nok til å kjøre samme linje på trenere og alle andre også. Styreformannen får ta en telefon og si noe sånt som "Vi vant sølv og skal ut i Europa, så nå kan vi velge og vrake i trenere igjen. Derfor vil vi at du signerer ny kontrakt med lavere lønn. Ikke det? Ok, da har du og Tjernås delt hovedtreneransvar inntil videre."

Amatøren

Barmen army

Lasaron

Kombinasjonen av at det er treningkamper, kvaliteten på Barmen og den spilletiden han faktisk har hatt, gjør at jeg syns det er noe overdrevent å snakke om utfrysing, utskvising, vraking osv.

Nixon

Quote from: Ricky on March 09, 2017, 23:36:37 PM
Men på sånn helt generell basis er det få ting som irriterer meg mer enn spillere og klubber som ikke respekterer kontrakter de har inngått. Enten det er en spiller som slår seg vrang for å presse igjennom en overgang, eller klubben som fryser ut spillere for å presse igjennom endringer i kontraktsforholdet.

Jeg tenker litt på dette også. Det spørs om det er veldig heldig dersom Brann blir kjent som en klubb der en spiller på utgående kontrakt må tilbringe det siste året på benken nærmest uavhengig om det finnes jevngode utfordrere eller ikke. Vi får se når det drar seg til om klubben kjører denne linjen helt ut eller ikke.
Rød makt på Hansa!

Christian

At Barmen må forholde seg til samme lønnssystem som alle andre som skriver ny kontrakt med Brann bør jo i utgangspunktet være uproblematisk. Så er dette om han blir tilbudt lønn på et lavere nivå enn spillere han vil sammenligne seg selv med en ukjent faktor.

LAN kunne sikkert vært mer diplomatisk i sine uttalelser, men det han sier er jo fornuftig nok: Når vi har spillere her som vi ikke vet om kommer til å bli vil vi gjerne teste ut de som blir værende litt ekstra. Det er tross alt treningskamper vi snakker om. LAN sier også at han, når alvoret starter, vil ta ut det laget han mener er best. Så får vi se hva det ender opp med å være.

Som Nixon er inne på må nok Brann passe seg litt i disse sakene, men foreløpig er de innenfor grensen sjøl om verken LAN eller Soltvedt er spesielt elegant i sine uttalelser.

Nixon

Det er godt mulig at dette er storm i et vannglass. Men jeg blir litt bekymret når familievennen Bataljonenspusekatt logger seg inn for å forsvare Barmen!;)
Rød makt på Hansa!

Bataljonenspusekatt

Quote from: Nixon on March 10, 2017, 08:17:09 AM
Det er godt mulig at dette er storm i et vannglass. Men jeg blir litt bekymret når familievennen Bataljonenspusekatt logger seg inn for å forsvare Barmen!;)

Godt du blir bekymret for det. Viser at Presidenten har ett fint liv :P

Torvanger

Quote from: Christian on March 10, 2017, 08:11:22 AM
At Barmen må forholde seg til samme lønnssystem som alle andre som skriver ny kontrakt med Brann bør jo i utgangspunktet være uproblematisk. Så er dette om han blir tilbudt lønn på et lavere nivå enn spillere han vil sammenligne seg selv med en ukjent faktor.

LAN kunne sikkert vært mer diplomatisk i sine uttalelser, men det han sier er jo fornuftig nok: Når vi har spillere her som vi ikke vet om kommer til å bli vil vi gjerne teste ut de som blir værende litt ekstra. Det er tross alt treningskamper vi snakker om. LAN sier også at han, når alvoret starter, vil ta ut det laget han mener er best. Så får vi se hva det ender opp med å være.

Som Nixon er inne på må nok Brann passe seg litt i disse sakene, men foreløpig er de innenfor grensen sjøl om verken LAN eller Soltvedt er spesielt elegant i sine uttalelser.

Jeg har faktisk ingen idè om hvilken lønn Barmen har hatt i inneværende kontraktsperiode, men jeg har mine store tvil om at han har vært lønnsledende. Han har jo gått gradene i klubben og jeg er nokså sikker på at han har blitt lønnet noenlunde moderat. Når man vet at Huseklepp ble tilbudt 300.000 i fastlønn, så kan man bare spekulere i hva fastlønnen til Barmen i nytt tilbud ligger på.

Spelaren

Quote from: Torvanger on March 10, 2017, 08:36:56 AM
Jeg har faktisk ingen idè om hvilken lønn Barmen har hatt i inneværende kontraktsperiode, men jeg har mine store tvil om at han har vært lønnsledende.

Det burde du ha for det står i trådene.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ordstyrar

Nå må folk ta det med ro her.
Påstander om at Huse ble tilbudt 300.000 i fastlønn er bare påstander. Kan aldri tenke meg at det har rot i virkeligheten. Partene var jo enige om lønn, men Huse gikk til HFK på grunn av kontraktslengden.
Det samme gjelder påstandene fra Pamer og kompani om Haugens lønn. Brann har vært tydelige på at Haugen lønnes innenfor lønnssystemet. Hva vi utenfor mener at vi tror vi vet, er bare spekulasjoner.
Disse såkalte sikre kildene er garantert langt fra sikre. De er nok mer rykrespredere.

Her på forumet har folk i årevis kjeftet og smelt på Brann på grunn av dårlig økonomistyring og skyhøye spillerlønninger. Nå har Brann kuttet lønnsutgifter kraftig og presenterer regnskap og budsjett som er på vei på å ta klubben ut av rød sone.

En av grunnene til det, er at det er innført et nytt lønnssystem. Dette treffer alle som forlenger. At spillere med det må gå ned i lønn hvis de blir, er selvsagt og bra. Pjotr har forlenget. Han måtte ned i lønn. Azar har gått ned i lønn. Alle som hadde fete kontrakter fra tidligere har måttet gå ned i lønn. Hvorfor er det dårlig gjort å kjøre samme prosess med Barmen?

Det som ville være dårlig håndverk og dårlig gjort, er å tilby Barmen lønn som bryter med lønnspolitikken. Hva ville det gjort med garderoben? Hvis han skal lønnes utenfor lønnssystemet? Eller som en landslagsspiller?

Lasaron

Har nettopp lest kommentaren til Pamer i dagens papir. Han dramatiserer, som vanlig. To eksempel:

1. Han later som om Barmen er like viktig for Brann i dag som Demidov var i fjor, siden han likestiller situasjonen deres.

2. Han skriver at LAN "setter Barmen ut av laget i to treningskamper på rad" når han spilte de 20 siste i den ene og hele andre omgang i den andre, samtidig som de har hentet en ny indreløper med ca like god cv som Barmen som de ønsker å prøve ut i noen treningskamper.

krakra

Kanskje litt vanskelig for Brann å selge inn at Barmen må forholde seg til lønnssystemet når man nettopp sprengte dette for å hente Wormgoor. Slike ting har følger. Og hva får Orry Larsen? Han fortjener mindre enn Barmen. Eller skal Brann være en klubb der det lønner seg å komme utenfra og ikke å være lojal og egenutviklet?

Nixon

Quote from: Lasaron on March 10, 2017, 09:29:04 AM2. Han skriver at LAN "setter Barmen ut av laget i to treningskamper på rad" når han spilte de 20 siste i den ene og hele andre omgang i den andre, samtidig som de har hentet en ny indreløper med ca like god cv som Barmen som de ønsker å prøve ut i noen treningskamper.

Poenget er vel ikke spilletiden i seg selv, å prøve ut en ny spiller er vel og bra, men at Nilsen sier at dette ikke først og fremst er sportslig begrunnet, men fordi Barmen ikke har blitt enig med klubben. Det setter disponeringen i et litt annet lys.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: Ordstyrar on March 10, 2017, 09:11:39 AMDet som ville være dårlig håndverk og dårlig gjort, er å tilby Barmen lønn som bryter med lønnspolitikken. Hva ville det gjort med garderoben? Hvis han skal lønnes utenfor lønnssystemet? Eller som en landslagsspiller?

Men er det snakk om å lønne han utenfor lønnspolitikken? Barmen har ikke vært lønnsledende i klubben og har vel hatt en lønn som har vært innenfor det nye lønnssystemet. Så det er ikke snakk om å lønne han utenfor lønnssystemet, men at han går ned selv om han allerede ligger innenfor.
Rød makt på Hansa!

Ordstyrar

Forskjell på lønn og sign on. Opplysningene er at Wormgoor er innenfor lønnssystemet. Wormgoor regnes i en annen klasse enn Barmen og lønnes i toppklassen.

Barmens kontrakt er fra det gamle regimet. De kontraktene har jo vist seg å være alt for høye. Omtrent alle går ned når de blir.
Mener du Barmen er en spiller som bør lønnes som en landslagsspiller?

krakra

Haha, da får man tilby Barmen en sign on fee da. For å komme rundt den lille teknikaliteten. Wormgoor skal få mellom to og tre millioner i året i Brann. Inkludert SOF å, som vi visstnok var ferdig med. Da er det vanskelig å vise til det nye lønnssystemet. Det får konsekvenser når man sprenger banken for nye spillere. Barmen krever neppe det samme som Wormgoor, men mange har har virkelig begynt å snakke ned Barmen nå som Brann har tilbudt ham lønnsnedgang. Han var viktig i fjor. Ikke så viktig som Torvanger skal ha det til, men midtbanen fungerer langt bedre med ham enn uten og vi har ingen erstattere for ham i stallen.

Spelaren

Drit i Wormgoor og ryktene rundt lønnen hans. Der er ingenting bekreftet og vi bør forholde oss til tallene som faktisk er tilgjengelige.

Barmen ble, i en dårlig sesong, lønnet med rett i overkant av 700 000. Man kan spekulere i om en god sesong som fjoråret gav enda høyere lønn men det blir kun det - spekulasjoner.

Ordstyrar

Problemet er at du og andre hisser dere opp og kritiserer uten å ha peiling på hva lønnen er.
Har han høy lønn, er det naturlig  at han, som alle andre som har reforhandlet gamle kontrakter (utenom Haugen, tipper jeg) går ned i lønn.
Fastlønn er jo en side av det. Men vet vi hva han eventuelt hadde i bonusavtaler? Det er jo noe som først slo inn i fjor. Før det var det jo lite med bonuser i Brann, naturlig nok...

Igjen, hovedproblemet mitt med denne debatten er at vi ikke vet noe som helst som gir grunnlag for å bli verken sinte, sure, happy osv. med Barmen-saken. Vi vet rett og slett ikke. Det vet neppe Pamer og BT heller. De har jo ikke akkurat vært sylskarpe på Brann de siste årene. I mangel på gode kilder, sannsynligvis.

krakra

Han tjener rundt 700.000. Lønnen den gang var lite prestasjonsrettet så det har nok lite å si hvor dårlig sesongen var og det er ikke bare å drite i Wormgoor. Hadde Brann selv forholdt seg til eget lønnssystem hadde det nok vært lettere å be spillerne om å gjøre det.

Spelaren

Spelaren

Quote from: krakra on March 10, 2017, 10:10:31 AM
Han tjener rundt 700.000. Lønnen den gang var lite prestasjonsrettet så det har nok lite å si hvor dårlig sesongen var og det er ikke bare å drite i Wormgoor. Hadde Brann selv forholdt seg til eget lønnssystem hadde det nok vært lettere å be spillerne om å gjøre det.

Og situasjonen rundt Wormgoor er basert på rykter.

Ordstyrar

Det var vanlig med kontrakter med individuelle bonusavtaler i norsk fotball for noen år siden. Det er sikkert vanlig mange steder fortsatt. Barmens kontrakt kan godt har vært slik
Men jeg tror og du tror, men ingen av oss vet. Jeg spekulerer og du spekulerer, men ingen av oss vet.
Dermed er vi like langt. Du hauser opp stemningen uten å ha belegg. Jeg forsøker å ikke engajsere meg for sterkt i noe jeg ikke vet noe sikkert om.

Ordstyrar

Skattelister kan si veldig lite om reell lønn. Der oppgis kun skattepliktig lønn etter alle fradrag.
Men uansett - med en sånn lønn og en eventuell god bonusavtale, vil økt fastlønn men dårligere bonuser gi lønnsnedgang, gitt at Brann holder seg i topp 4-5. Så hva lønnsnedgang egentlig betyr, vet vi ikke.

Romarius

Litt tidlig å kritisere laguttak, jeg vil heller vente å se til sesongen starter og se hvilke valg som da blir gjort.
Kontrakt- og lønnsforhandlinger skal jeg lav være å kommentere, da jeg ikke er informert. Der får forhandlingene gå sin gang.

MEN: Det om det er slik at dårligere spiller blir valgt på bekostning av bedre spillere på utgående kontrakt, er det sterkt kritikkverdig og en strategi jeg er veldig i mot. Tror fort det også kan bety slutten for LAN, med mindre resultatene også i år er meget gode.

Når det er sagt er jeg ikke like sikker som mange andre på at Barmen per i dag er så mye bedre enn Orry. Av det jeg har sett, synes jeg ingen av dem ha imponert veldig i oppkjøringen. Barmen på sitt beste er klart bedre det jeg har sett av Orry så langt. Men Barmen ute av form er ikke all verden. Så ikke et opplagt valg hvem som bør velges på et toppet lag. Men at Orry spiller mer i treningskampene har jeg i seg selv ikke noe stort problem med. Spiller Barmen bedre enn Orry når det drar seg mot seriestart, skal selvsagt han starte mot Tromsø.

Når det gjelder Nouri, er han vår desidert beste back, og jeg kan ikke skjønne annet enn at han må være bankers på laget som starter mot Tromsø. Er vår nye islending god nok til at ta høyrebacken er det flott. Men da må Nouri ta venstrebacken. Langt bedre enn en smått begrenset Kristiansen.
Og hva med Orlov? Han har også utgående kontrakt, men spiller vel like mye som de andre spissene i oppkjøringen.

Vel, vi får se om noen uker.

Superjack

Tror Barmen ender med å signere. Som enkelte her oppe påpeker. Jeg vet ikke noe om lønnen til Barmen, eller hva han er tulbudt. Det vi vet er at det fortsatt forhandles og at ingen ting er avgjort.

LAN har selv sagt at de første treningskampene ville bli for å forsøke forskjellige spillere, og at det vil spisse seg mer til mot seriestart hvem som spiller.

Orry Larsen er hentet inn for å forsterke laget. Så enten er han best, eller så er Barmen best. så lenge den av de to som er best, leverer så gir jeg en god dag i om han er lokal eller ikke.

At jeg håper at det er Barmen, er en annen sak, men det er sekundert i forhold til om Brann skal vinne titler og levere underholdning på banen.
i taper ALDRI!

krakra

Orry er da åpenbart ikke best nå. Vet ikke om han har vært bedre enn en eneste Brann-spiller så langt i oppkjøringen. LAN har sagt at laget skal spisses på La Manga. Når man da kjører Orry Larsen er signalet klart

Og Barmen får jo knapt spilt på indreløper for tiden

ostraume

Det er vel heller ingenting som tyder på at Orry Larsen er bedre lønnet enn det Barmen er tilbudt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ordstyrar

Quote from: ostraume on March 10, 2017, 10:32:42 AM
Det er vel heller ingenting som tyder på at Orry Larsen er bedre lønnet enn det Barmen er tilbudt.

Nettopp. Det er heller ingen ting som er sagt som tilsier at Orry Larsen er lønnet høyere enn Barmens nåværende kontrakt. Alt er spekulasjoner. Det vi vet, er at lønningene totalt sett er tatt kraftig ned de siste årene.

Gulløl

Quote from: krakra on March 10, 2017, 10:26:34 AM
Orry er da åpenbart ikke best nå. Vet ikke om han har vært bedre enn en eneste Brann-spiller så langt i oppkjøringen. LAN har sagt at laget skal spisses på La Manga. Når man da kjører Orry Larsen er signalet klart
Og Barmen får jo knapt spilt på indreløper for tiden

Skal det være noen vits å hente nye spillere som har potensiale til å styrke laget må de definitivt få seg en del treningkamper for å komme inn i spillesystemet. Virker som at du konkluderte at Orry var dårligere en Barmen etter et par kamper og at han skulle vrakes og nedprioriteres i resten av oppkjøringen. Ser at noen har en annen mening en deg og skriver at Orry og Barmen har vært ganske jevne i treningskampene, det samme inntrykket som jeg har. Kan da muligens tenkes at Orry har mer oppside en Barmen når han kommer enda mer inn i systemet. Så det bør ikke være noe kontroversielt at Orry har spilt noe mer i de første treningskampene, mannen må få en sjanse. Med Barmen vet en hva en får, og spissingen av laget starter nok ikke skikkelig før de siste fire treningskampene vi har foran oss.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

Quote from: ostraume on March 10, 2017, 10:32:42 AM

Helt sikkert ikke, i beste fall får han like god lønn som Barmen tror jeg. En skal huske på at Orry bare var timer unna å skrive under for Sogndal som har et mye lavere lønnsnivå en Brann har. Selv laveste lønnskategori i Brann er en god lønn i Sogndal. For å sikre seg Orry har nok ikke Soltvedt anstrengt seg så veldig for å konkurrere ut Sogndal.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Lasaron

Noe sier meg at LAN er veldig glad i å vinne kamper, og at han har veldig lyst til å vinne titler. Jeg tror han starter mot Tromsø med det han mener er det beste laget. Kanskje også mot Rosenborg.

nummer9

Quote from: Nixon on March 10, 2017, 08:00:28 AM
Quote from: Ricky on March 09, 2017, 23:36:37 PM

Jeg tenker litt på dette også. Det spørs om det er veldig heldig dersom Brann blir kjent som en klubb der en spiller på utgående kontrakt må tilbringe det siste året på benken nærmest uavhengig om det finnes jevngode utfordrere eller ikke. Vi får se når det drar seg til om klubben kjører denne linjen helt ut eller ikke.

Oppsiden vil kunne være at det blir lettere å hente inn nye spillere, da de vil stå foran i køen enn de etablerte med korte kontrakter om de er jevngode? :)

Corran

Må le litt da Barmen skaper diskusjoner igjen ;-) Det blir jo alltid diskusjoner rundt ham. Først fikk han spille pga faren, etter det er han vel en av, om ikke den, mest utskjelte spilleren og jeg har noen ganger lurt på om jeg er den eneste som syntes han ikke var fult så dårlig som alle skulle ha det til. Og nå denne diskusnjonen.

En annen ting er jo om Barmen og Orry er konkurrenter da Barmen har lansert seg selv som en utfordrer til SHL og det er den plassen han vil satse på. Så hvorfor diskutere så mye at han blir vraket i noen treningskamper for Orry Larsen når han selv sier han vil spille i en annen posisjon?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Så var det ikke så ille allikevel. Barmen blir Branns-spiller videre. Og alle hjerter gleder seg...

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/kristoffer-barmen-og-brann-er-enige/s/5-8-534013

krakra

Så får vi se om LAN fortsetter å "teste" Orry mot Haugesund, eller om han bruker Barmen på indreløper denne gangen. Fra start.

Henki

Quote from: Kagain on March 12, 2017, 16:21:30 PM
Så var det ikke så ille allikevel. Barmen blir Branns-spiller videre. Og alle hjerter gleder seg...

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/kristoffer-barmen-og-brann-er-enige/s/5-8-534013

Skandalen er avblåst, PL-beilerne må se annensteds, og Barmen kan atter en gang få spille treningskamper.
Ballen skal fremover!

krakra

Neste punkt på agendaen for Soltvedt må være å ta en prat med LAN om mediehåndteringen hans. For de uttalelsene han hadde om Barmen var veldig idiotiske. Så fulgte han om med noen sure intervjuer med begge avisene på lørdag. Det skaper veldig mye unødvendig støy.

Finfin respons

Tipper neste akupunkt for Soltvedt blir å dukke opp på podcastene ganske snart. Dette blåser over i brisen på la mango, og Soltvedt smiler som solen. Med vann i glasset.
Kanskje.

OmOssSjølOgHansaøl

Supert at Barmen har fornyet kontrakten! Da håper jeg stormkastene i vannglassene vil dempe seg til flau bris og at vi kan se frem til en god treningsuke.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Torvanger

De har nok sett at Orry ikke er mannen som kan danke ut Barmen, så det, sammen med et oppriktig ønske fra sporstlig ledelse om å ha ham med videre, fikk nok fart i sakene.

Hatleking

Så no har me vore gjennom Grønner, Barmen, Nouri... kven er nestemann? Skaanes?

Spelaren

"Barmen var på en kontrakt signert før det nye lønnssystemet til Brann trådte i kraft. Der er prestasjonsbonuser en stor del av pakken i forhold til den ordinære fastlønnen."

Nedrykk og opprykk gav for øvrig mykje den samme summen, rett i overkant av 700 000. Snart offentliggjøres de nye skattelistene, og tradisjonen tro går vel ein eller annen sportsredaksjon over tallene for Brann-spillerne. Så får me sjå om det er stor forskjell på kvalik i 2014 og sølv i 2016 :) .

SeLyren

Barmen koste seg med kontraktsforhandlingene og syntes det var gøy. Han er virkelig en spøkefugl og ville at RS skulle jobbe for lønnen sin. Tidsfordriv på treningsleir lizm.
Barmen Army

Go Up