• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Norlings hund

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 14, 2016, 15:30:10 PM
Quote from: Kagain on October 14, 2016, 10:57:50 AM
Huh. Denne Barmen må jo ha noe latinsk blod i årene. Inne på BT sin oversikt over hva de forskjellige lokale idrettsprofilene har tjent står det nevnt en

Kristoffer Ramos Barmen

Han er halvt Afrikansk....

Har du noen kilde på det? I artikkelen sier han bare "aner", og det er ikke engang godt å si om han kødder eller ikke. Vet du at han er halvt afrikansk?

aleksanderhjelleseth

Eg husker den artikkelen fra Brann.no som at han var halvt Afrikansk, ser no at det ikke stemmer....
Uansett, Barmen for president.

Spelaren

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 14, 2016, 17:41:22 PM
legg gjerne merke til kommentaren under artikkelen som spelaren linket til. Folk asså.

Tre år siden, ingen som sjekker kommentarene via disqus hos Brann? Er jo lite som kommenteres.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 14, 2016, 18:59:09 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on October 14, 2016, 18:52:38 PM

Vår egen President O-Barmen?

Da trenger vi noen sure hjemmesittere som ber om fødselsattest!

Kagain

Jeg har alltid drømt om å være en konspirasjonsteoretiker, så den jobben kan jeg ta på meg. Show us the birth certificate, Barmen!

Norlings hund

Quote from: Spelaren on October 14, 2016, 20:16:30 PM

Klart, det er mye bedre å lese en kommentar, som kanskje eller kanskje ikke var fleip, i en artikkel der han sa han hadde afrikanske aner

Spelaren

Quote from: Norlings hund on October 15, 2016, 17:41:44 PM
Quote from: Spelaren on October 14, 2016, 20:16:30 PM

Klart, det er mye bedre å lese en kommentar, som kanskje eller kanskje ikke var fleip, i en artikkel der han sa han hadde afrikanske aner

Kommentaren var myntet på Trump. Tror han leser her inne iblant.

Gulløl

I dag er han ein av dei mest populære spelarane på Brann. Men for få sesongar sidan fekk Kristoffer Barmen så mykje kjeft at han vurderte å gje opp heile karrieren.
https://www.nrk.no/hordaland/barmen_-_-eg-var-naer-ved-a-leggje-opp-1.13190129
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Spelaren

Phew, trodde den siste posten var noen som hadde observert ham på byn ;) .

krakra

Barmen merket altså at han var hakkekylling

Nixon

23-åringen er ein lokal helt på eit Brann-lag i medvind. Men det er ikkje lenge sidan han kvidde seg for ein tur til byen.

Kvidde seg? Jeg trodde problemet var motsatt!;)
Rød makt på Hansa!

Utmedsnolken

Quote from: krakra on October 21, 2016, 23:35:45 PM
Barmen merket altså at han var hakkekylling

Saken har gjenoppstått fra de døde! Kan tydeligvis ikke ta Barmens ord for god fisk, motsier seg selv hver måned
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Spelaren

"Barmen nevnt av blogger i Italia".

Nixon

Quote from: Spelaren on December 27, 2016, 12:38:22 PM
"Barmen nevnt av blogger i Italia".

Ikke vær så kritisk. Det er ikke hver uke Gulløl får mye ut av Google Alerts-søkene sine!;)
Rød makt på Hansa!

Huff

Hadde vært festlig når en stolt sportssjef fra Stanghelle kunne pryde forsiden av BT der han stod med bankgarantien sin, bare for å finne ut at det var en regning på to glass Valpolichella og en utmerket Risotto noen dager senere.

Menmen, dette var vel en linking til det mindre eksotiske Nord-Italia? Uansett, Barmen blir, jeg orker ikke å lese om at vi har solgt en indreløper for 2.mill Euro for så å finne ut at vi skal bruke pengene på ytterligere tre klassestoppere.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Torvanger

Kristoffer Barmen (08/19/1993) SK Brann NORWAY: - strong central midfielder and physically able to bite in front of goal, but discreet as a man assists. Its networks have dragged the Track on the top position.

posemedsnopi

Quote from: Torvanger on March 07, 2017, 16:37:51 PM

Eg er kanskje naiv, men er ikkje dette en i overkant paranoid mening?

krakra

"Ingen gir juling som Barmen, ingen vinner hodedueller som Barmen og få har like høy treffprosent på pasninger som Barmen."

Er ganske sikker på at det er endel som slår Barmen på alle disse punktene. Også i Brann.

Nixon

Quote from: posemedsnopi on March 07, 2017, 16:45:59 PMi overkant paranoid mening?

For ikke å snakke om diagnose...

Men har ikke Barmen hele tiden vært første backup i den posisjonen?
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Barmen er sannsynligvis vår nest beste i den dype midtbanerollen. Han er kanskje også vår nest beste indreløper. Han hadde en formdupp på slutten av fjorårssesongen, men i september eller noe sånt hadde han mange kamper på rad der han var skikkelig god. Det var slik at hver gang han fikk ballen, ble jeg rolig. Da tenkte jeg at da beholder vi ballen i enda et trekk. Han var så rolig, trygg og sikker. Og konstruktiv. Finner han tilbake til den er han soleklart vår nest beste indreløper, og da skal han spille.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Torvanger

March 07, 2017, 17:25:29 PM #923 Last Edit: March 07, 2017, 17:27:58 PM by Torvanger
Etter hva jeg har skjønt har ikke Orry vært noen åpenbaring enda, som indreløper. Jeg håper ikke at LAN lar det gå like mye sport i å bruke Orry, som han gjorde med Hvilsom, for å vise fans og media hvorfor han ble signert. Jeg vet at det er endel som fnyser av det, men av de tre, SHN, Barmen og Haugen, så holder jeg Barmen som den beste, samt den med størst utviklingspotensiale, SHN like bak og på tredjerank Haugen. I min bok er Haugen  en god spiller, men veldig opphypet vs de to kollegene.

krakra

Altså, det er ingen tvil om at Barmen er den mest opphypede hvis du legger enkeltbeskrivelser til grunn. Var det ikke du som mente at han var god nok for Premier League? Da snakker vi hypet. Hadde SHN, Haugen og Barmen blitt fristilt fra kontraktene i dag tror jeg Barmen hadde vært den minst ettertraktede av de tre.

Torvanger

Barmen er langt mer elegant og finslepen enn han ser ut til, mange fleiper om elg i  solnedgang og nekter å innse at denne litt rare spilleren er en av Branns viktigste spillere. Og ja, når Torbjørn Henriksen kan ende opp i Hull, så skal man ikke se bort fra at Barmen kan gjøre det samme.

NB! SHN har tatt større steg siden ifjor, enn både Barmen og Haugen, akselerer han ytterligere, svelger jeg mine ord vedrørende at Barmen er best av de tre. Men Haugen, på tross av at både BT og BA roser ham opp i skyene, er ikke så uvurderlig som alle villa ha ham til å være.

krakra

Barmen er solid, men han er ingen Henriksen, som vel var på landslaget før han gikk til Hull, mens Barmen vel ikke har U21-landslagskamper engang. Barmen er god nok når vi spiller med lavt tempo, men har flere ganger vist at han sliter når tempoet blir høyere.

Det er forøvrig Barmen selv som sier at han først og fremst ser for seg en framtid som anker, selv om det er vanskelig å ta den plassen nå. Han sier også at det er viktig for ham i forhold til forlengelse at han vet at han får den rollen han kan utvikle seg mest i. Og på sikt er det da altså den rollen SHN har. LAN sier han er aktuell i begge roller. Det er naturlig å prøve ut Barmen som anker i oppkjøringen siden han er den mest naturlige konkurrenten til SHN.

SeLyren

Uten at eg har noen tall som bygger opp mistanken min, er eg ganske sikker på at Barmen har høyest treffprosent på pasninger i dagens Brann stall. Kanskje Sønnen er på samme nivå, men Barmen er til å stole på.
Og han er kanskje den beste straffeskytteren vi har hatt i Brann, makan til kald fisk.
Barmen Army

Lasaron

Treffprosent på pasninger skal man ikke se seg helt blind på. Det kommer litt an på hvor mange av de som er på tvers eller bakover.

SeLyren

Det er ikke lurt å se seg blind, det gjelder vel alt her i livet. Men det gir en solid pekepinn på ro og dyktighet innen det å sentre ballen.
Visst du ser på de absolutt beste innenfor dette feltet, Xavi, Veratti, Kroos, Mordric, De Bruyne OSV så ligger vell de på 92-95% i nesten hver eneste kamp. Mangen av pasningene de slår er jo korte pasninger til sides eller bakover med lav risiko, de pasningene er ikke mindre viktig av den grunn.
Nå er dessverre ikke Barmen i nærheten av deres nivå, men god til å slå pasninger, det er han.
Barmen Army

dudo

Tallenes tale er vel at det er Skaanes som er uovertruffen når det gjelder pasninger på fremste tredjedel av banen. Så var det å finne igjen disse tallene, da ...

Barmen er en fyr som "alltid" har spilt mer enn fansen har forstått. Som lyren nevner går han bl a høy treffprosent på pasninger. Solid type, men jeg håper Skaanes får gjennombruddet sitt og spiller Barmen ut av laget. Treeren med høyest potensiale er jeg overbevist om at er Skaanes - Nilsen - Haugen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

March 09, 2017, 17:53:53 PM #932 Last Edit: March 09, 2017, 17:57:44 PM by Torvanger
Med Barmen får midtbanen muskler, luftstyrke, pasningssikkerhet, dødball- og tacklingsstyrke. Farten er også bedre enn den ser ut til, jeg er ikke enig i at han ikne henger med når det går fort

Med Skaanes får man ekstrem løpsstyrke, god teknikk og en god pasningsfot, men i min bok er Skaanes mer en  spissflanke, en spissflanke som kan jage fra boks til boks, samt stresse mostandernes forsvar.

Jeg ønsker ikke å se Skaanes bli kippet bort i skulder mot skuldwr-dueller på midten,  der blir han rett og slett for pinglete.

SeLyren

March 09, 2017, 18:21:04 PM #933 Last Edit: March 09, 2017, 19:51:11 PM by SeLyren
Barmens tempo gjør at han er lite effektiv i det defensive arbeidet i Sivert-rollen. Beina går rett og slett for sent og han har bare 1 gir. Dette gjør at han sliter med å forflytte seg fort nok sideveis, og han havner ofte på etterskudd. Noe særlig til takler er han vell heller ikke, kan huske at han har taklet, men det er ikke det første eg tenker om Barmen. I følge BA.no blir denne Orry drillet som andre indreløper sammen med Haugen, lurer på hvor mye kontraktssituasjonen spiller inn? Eg synst det er synd at vi hentet inn en middelmådighet som Orry for å danke ut det lokale alibiet vi har i Barmen. Hadde han vært klart bedre hadde det vært en ting, men han virker dårligere, ut ifra det lille eg har sett. Spiller-logistikken har sånn sett vært litt merkelig, der fokuset er å hente folk med gode holdninger fremfor talent. Kvantitet for å fylle opp stallen fremfor kvalitet der vi virkelig trenger det(venstre ving)...

Ser at BT.no nå har en sak om hvorfor Barmen(som startet 24 av 30 seriekamperi fjor) er henvist til benken.
Lan og RS spiller et farlig spill og det bidrar allerede til utenomsportslig støy. Og visst Nouri og Barmen virkelig begynner å gå sur, kan dette ødelegge mye av den fine garderobe kulturen som LAN/RS har fått til de siste årene.
Varsellampene blinker * * * *
Barmen Army

Kagain

Ja, det var en +-sak som fortalte at Barmen hadde blitt tilbudt forlengelse av kontrakten, men til en lavere lønn...

krakra

Barmensaken stinker. De tilbyr ham en kontrakt med lavere lønn, så skal de benken ham til fordel for en(så langt) vesentlig dårligere spiller fordi han sier nei til det? Er det sånn vi skal behandle spillerne våre?

Bataljonenspusekatt

Quote from: krakra on March 09, 2017, 20:28:12 PM
Barmensaken stinker. De tilbyr ham en kontrakt med lavere lønn, så skal de benken ham til fordel for en(så langt) vesentlig dårligere spiller fordi han sier nei til det? Er det sånn vi skal behandle spillerne våre?

Nesten pinlig servert av LAN håper han er feilsitert av Bøyum ellers er dette åpenbart begynnelsen på slutten for strilene våre desverre. Kommer ett par tap og media motstand så skal dette blir morro å følge med på.
Eg som trodde det var harmoni

Torvanger

Skarsfjord fall kom pga pill råtten personalpolitikk, det kan virke som om personalpolitikken er om mulig enda verre under LAN og Soltvedt. Klarer de ikke å rydde opp i dette, kan de få mange mot seg.

Torvanger

March 09, 2017, 21:35:54 PM #940 Last Edit: March 09, 2017, 22:25:45 PM by BBB-mod
Det er ikke lov å klippe inn hele betalingssaker her. Så derfor blir dette innlegget slettet.

Mvh
BBB-mod

Falkman

Joggi Bogga

Hva er alternativet? Doble lønne og garantere fast plass.
Mange her inne nå er ute etter å forenkle kompliserte prosesser. Minner om bybaneekspertene i BTs kommentatorfelt.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Torvanger

Quote from: Joggi Bogga on March 09, 2017, 21:46:11 PM

Mange her inne nå er ute etter å forenkle kompliserte prosesser. Minner om bybaneekspertene i BTs kommentatorfelt.

Men ser du ikke dobbelmoralen i å kjøre en løsning vs Haugen og Demidov og så en fullstendig annen vs Barmen?

Joggi Bogga

Nei. Det vil være komplett idiotisk å ha lik policy for en spiller som er dusinvare og en som faktisk er ganske viktig.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Hatleking

Quote from: Torvanger on March 09, 2017, 21:52:41 PM
Quote from: Joggi Bogga on March 09, 2017, 21:46:11 PM

Men ser du ikke dobbelmoralen i å kjøre en løsning vs Haugen og Demidov og så en fullstendig annen vs Barmen?

Demidov var ei bærebjelke i laget, kaptein og gjekk foran i krigen. Når var det Haugen signerte igjen? Det var vel ikkje frykteleg lenge etter sumaren?

LAN uttalar jo at han i grunn vil køyre ei hard linje mot folk som ikkje signerar, men ikkje alltid har vore i posisjon til å utføre det.

Spelaren

Barmens forrige kontrakt ble signert under luksusveldet til Bruun-Hanssen, og for nedrykksåret 2014 står han oppført med 705 921 i inntekt, en avtale som nå trolig med bedre plassering gir et godt stykke mer cash i potten. Under den nye, strenge lønnspolicyen til dagens regime må også Kristoffer avfinne seg med smalere tider. Han var nokså sentral i 2013 som la grunnlaget for kontraktsfornyelsen den gangen. Han er verken i landslagsdiskusjonen eller en uerstattelig bærebjelke i laget.

Lasaron

Jeg er på en måte enig i nesten alt som skrives her. Jeg forstår LANs prioriteringer i treningskampene. Barmen er dårligere enn Haugen og Demidov. Barmen har foreløpig vist seg bedre enn Orry. Regner med Brann sitt tilbud er like godt som Orry sitt, det bør det være. Brann kibbet ut Birkelund til fordel for en eldre og ulokal Remi Johansen, vi ble ikke forsterket av den grunn. Kibber de nå ut Barmen til fordel for en eldre, ulokal og ikke bedre Orry? Merkelig isåfall.

Nixon

Quote from: Spelaren on March 09, 2017, 22:28:37 PM
Under den nye, strenge lønnspolicyen til dagens regime må også Kristoffer avfinne seg med smalere tider.

Jeg tror kanskje at problemet ikke er at han må ned i lønn, lønnstaket har han visst om lenge, men at han kommer til å tjene dårligere enn spillere han liker å sammenligne seg med. Hvis det nå stemmer at det er lønnen det står på. Tidligere har jo Barmen sagt at de står på det sportslige, nærmest underforstått at han kanskje ikke ser de helt store utviklingsmulighetene der han spiller nå på banen.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: Lasaron on March 09, 2017, 22:31:44 PMBrann kibbet ut Birkelund til fordel for en eldre og ulokal Remi Johansen, vi ble ikke forsterket av den grunn. Kibber de nå ut Barmen til fordel for en eldre, ulokal og ikke bedre Orry? Merkelig isåfall.

Ikke sammenlignbart. Johansen var ikke inne i bildet da Birkelund forsvant. Dersom man skal sette merkelappen lokal og ulokal på spillere, ble Birkelund først og fremst ofret på alteret til en håndfull andre lokale spillere; Haugen, Barmen og Skaanes.
Rød makt på Hansa!

Go Up