• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Hadde jo litt bedre teknikk og ballflelse
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Men ryggen mot åpent mål? Tror nok ikke den er bøen måltyv den heller.

dudo

Både Horten og Barmen har mer finesse enn en del poster her, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Hvafornoe? Mine poster er da alltid finslepne og veloverveide og aldri preget av verken upassende forsøk på humor eller utsagn med et snev av overdrivelse. Ellers synes jeg 1908 har gjort et bedre håndverk enn mye av det som har skjedd på Kniksens plass i år :)


1908


Spelaren

For en dum ikkesak. Folk har for mye konspiranoia.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: Spelaren on September 10, 2014, 18:13:28 PM
For en dum ikkesak. Folk har for mye konspiranoia.


Jeg vil understreke at jeg ikke tror Norling på noen måte har latt seg påvirke av R.Barmen i forbindelse med uttaket av sønnen. Eksempelvis er Norlings bruk av Mojsov som venstreback nesten like merkelig som bruken av K.Barmen i manges øyne. Men, dette er ikke en ikkesak. Pga styreleders kontakt med Bts journalister synes jeg ikke det er merkelig at en i Bt stusser litt over at unggutten spiller så mye som han gjør, vi snakker tross alt en disponering av en spiller som tilnærmet ingen -utenom hovedtrener helt forstår. I tillegg er det overhodet ikke bra at enkelte av K.Barmens medspillere angivelig tror han får spille pga faren

''Men finnes det lagkamerater av Kristoffer Barmen som tror det er slik det henger sammen?

Ja. Det er flere som tror det.''

Kilde: http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Hva-i-all-verden-har-du-i-mot-en-ung_-lovende_-lokal-Brann-spiller-461438_1.snd
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Christian

R. Barmen har ikke vært i kontakt med BT-journalist som styreleder. Mailen til Pamer gikk i 2012. At han kan ha slengt i Pamer eller andre journalister en kommentar i korridorene på Stadion, er noe helt annet og ikke mer enn journalistene må tåle.

BT trenger stoff og lager høns av fjær.

Nixon

Jeg er heller ikke enig at dette er en ikkesak. Det er interessant å se Barmen sin reaksjon for to år siden opp mot at han har reagert såpass mye internt i Brann som styreformann at det har blitt debattert oppe på Stadion. Det tyder på et sterkt engasjement i forhold til sønnen.

Noe som jeg ikke tror har påvirket Norling på noen som helst måte. Så konspirasjonsteorien er bare en teori uten verdi etter min mening. La det være klart. Men det finnes andre aspekter her. Som at Barmen som styremedlem får innsyn i personlige anliggender til kollegaene til sønnen sin. Det kan føles ubekvemt for de andre spillerne. Og han kan si ja eller nei til kjøp og salg av direkte konkurrenter til sønnen. Klarer han å legge av seg farsrollen og være objektiv da?
Rød makt på Hansa!

Northside

Tåpelig at Pamer å begynne med dette nå. Er jo bare fjas hele greien.

Jeg tror neppe Rolf ville prøvd å påvirket Norling, jeg tror enda mindre at Norling noen sinne ville latt seg påvirke. En annen ting som taler imot er jo Rolf sitt arbeid for å hente både Azar og Marcus nå i sommer.

Xminator

Her har man rett fokus ja...

Regner med at Barmen reagerer like sterkt på BTs tendens til å la resultat påvirke karakter. Tilfeldige (matchavgjørende) mål sender snittkarakteren opp og ned ett helt terningkast i snitt for laget.  Det har i år ikke vert noen prestasjonsbørs, men en ren resultatbørs.

dokken

Quote from: Xminator on September 10, 2014, 20:42:29 PM
Her har man rett fokus ja...

Regner med at Barmen reagerer like sterkt på BTs tendens til å la resultat påvirke karakter. Tilfeldige (matchavgjørende) mål sender snittkarakteren opp og ned ett helt terningkast i snitt for laget.  Det har i år ikke vert noen prestasjonsbørs, men en ren resultatbørs.


Når man spiller spiss, er jo disse "tilfeldige", matchavgjørende scoringene en ganske stor del av prestasjonen. Så at en spiss som ikke scorer mål, ikke får gode karakterer, kan man nesten ikke klage på. Det er jo ikke en innsatsbørs.

Corran

Quote from: Huff on September 10, 2014, 18:20:20 PM
Quote from: Spelaren on September 10, 2014, 18:13:28 PM
For en dum ikkesak. Folk har for mye konspiranoia.


Jeg vil understreke at jeg ikke tror Norling på noen måte har latt seg påvirke av R.Barmen i forbindelse med uttaket av sønnen. Eksempelvis er Norlings bruk av Mojsov som venstreback nesten like merkelig som bruken av K.Barmen i manges øyne. Men, dette er ikke en ikkesak. Pga styreleders kontakt med Bts journalister synes jeg ikke det er merkelig at en i Bt stusser litt over at unggutten spiller så mye som han gjør, vi snakker tross alt en disponering av en spiller som tilnærmet ingen -utenom hovedtrener helt forstår. I tillegg er det overhodet ikke bra at enkelte av K.Barmens medspillere angivelig tror han får spille pga faren

''Men finnes det lagkamerater av Kristoffer Barmen som tror det er slik det henger sammen?

Ja. Det er flere som tror det.''

Kilde: http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Hva-i-all-verden-har-du-i-mot-en-ung_-lovende_-lokal-Brann-spiller-461438_1.snd

Ja det er fantastisk at kilden her er journalisten som slenger fram en påstand uten noen som helst form for kilde eller annen form for bevis for sin påstand
Synes det er latterlig sak av BT. Ja spørsmål må kunne stilles, men måten BT legger det fram er latterlig. De prøver også å framstille det som om det er mange som mener dette. Men jeg har ikke møtt noen. Har møtt noen få som fleiper om det eller slenger det ut i litt frustrasjon når de går elendig.

Eg må også innrømme at jeg ser det som Norling sier i avisen i dag om hvorfor han velger ham. Eg er vel en som har slengt litt med leppen ang Barmen og mener han ikke er god nok. Men det forbauser meg hvordan han til stadighet er på rett plass noe som tyder på at han har et godt fotballhode og dermed også er blant dem som har tatt taktikken raskest.
At dette er grunn nok til at han skal få spille er eg derimot ikke enig med. Men Norling ser vel litt mer helhet en oss (kanskje derfor han har hatt suksess som trener og de fleste av oss andre kun har evnen til å fortelle verden hva vi synes er feil)
Men håper Orlov starter i morgen og ikke Barmen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Petter Puddefjord

Det hadde aldri vært en sak om Kristoffer Barmen hadde spilt godt. Det har blitt en sak fordi Barmen jr. er så utpreget dårlig. Det er åpenlyst at Norling ikke har noen sportslige grunner for å la ham spille. Bare teknikk og tempo tilsier maks lokal 3. divisjon. Samtlige spillere på Nest-Sotra er langt bedre. Han er sikkert en hyggelig fyr, men fotballspiller i Tippeligaen? Nei. Hvis Norling er oppriktig i sine uttak av Barmen, er det tydelig at den svenske "frelseren" ikke holder mål. Kjell Tennfjord kom tilbake!

Bybanen

Quote from: Petter Puddefjord on September 11, 2014, 20:03:05 PM
Det hadde aldri vært en sak om Kristoffer Barmen hadde spilt godt. Det har blitt en sak fordi Barmen jr. er så utpreget dårlig. Det er åpenlyst at Norling ikke har noen sportslige grunner for å la ham spille. Bare teknikk og tempo tilsier maks lokal 3. divisjon. Samtlige spillere på Nest-Sotra er langt bedre. Han er sikkert en hyggelig fyr, men fotballspiller i Tippeligaen? Nei. Hvis Norling er oppriktig i sine uttak av Barmen, er det tydelig at den svenske "frelseren" ikke holder mål. Kjell Tennfjord kom tilbake!


Jeg er en av de som har full forståelse for at Norling bruker Barmen, og jeg kjøper ikke disse konspirasjonsteoriene til Bergenspressen. Av to grunner har jeg sansen for fyren:

- han gjør svært få feil. Ikke så mange geniale stikkere, som oftest enkle og trygge løsninger, men om unge Barmen får ballen vet du at du trolig ikke får en kontring i mot.

- han er noe så sjeldent som en kar som havner i målsjanser. Flink til å lese spillet. At 5-10 har havnet i stanga i år kan han vanskelig kritiseres for. Litt uflaks / udyktighet, men han kommer i det minste til sjansene.

Legg til at han vinner en del dueller, og jeg har ingen problemer med å skjønne at treneren vil ha han på banen. Men enig i at han ikke er noen spiss, han er mye bedre som ballfordeler.

Slutt nå med dette "pappa er styreleder" tøyset. Denne Pamer er vel den samme fyren som legger ut medaljetips på Twitter, for deretter å slette de når han innser at han er helt på jordet.

Dessuten er det en alvorlig nedvurdering av Norling å tro at han lar seg påvirke av slikt.

Ricky

Laget som helhet har fungert litt bedre med ham, uten at det er så lett å sette fingeren på hva det er. Som spiller er han jo Armann Bjørnsson in disguise.

Uten Barmen: 1-1-6
Med Barmen: 4-3-7 (evt 4-4-6, siden den ene kampen ble tapt etter at han var byttet ut)

Regner med det blir en del benk fremover, siden Badji har steppet opp og det antageligvis blir mye Orlov og Pedersen på topp resten av sesongen. Og hvis/når det skjer, så kommer vel overskriften "Varsler endringer etter BT-oppslag"..

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 10, 2014, 18:47:51 PM
Jeg er heller ikke enig at dette er en ikkesak. Det er interessant å se Barmen sin reaksjon for to år siden opp mot at han har reagert såpass mye internt i Brann som styreformann at det har blitt debattert oppe på Stadion. Det tyder på et sterkt engasjement i forhold til sønnen.

Noe som jeg ikke tror har påvirket Norling på noen som helst måte. Så konspirasjonsteorien er bare en teori uten verdi etter min mening. La det være klart. Men det finnes andre aspekter her. Som at Barmen som styremedlem får innsyn i personlige anliggender til kollegaene til sønnen sin. Det kan føles ubekvemt for de andre spillerne. Og han kan si ja eller nei til kjøp og salg av direkte konkurrenter til sønnen. Klarer han å legge av seg farsrollen og være objektiv da?


Som han sier selv så var han da med på å hente Karadas og Pedersen...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

September 12, 2014, 07:34:04 AM #518 Last Edit: September 12, 2014, 07:36:14 AM by Tom C
Jeg er heller ingen fan av at Barmen har fått så mye spilletid, men det går mer på hans bruk som spiss enn at han er så mye dårligere enn alternativene. HAdde han blitt brukt som offensiv midtbane, hadde det gjerne ikke virket fullt så rart.

Men nå har denne saken blitt blåst såpass opp av BT, at jeg føler at supporterne bør vise at de står bak Barmen, på lik linje med alle andre Brann-spillere. Gutten er 21 år, og det er bare et tidsspørsmål før alt dette maset kommer til å gå inn på ham, om det ikke allerede har gjort det. Han har ikke gjort noe for å fortjene å få så mye negativ oppmerksomhet, så jeg foreslår at vi slår ring rundt K.Barmen og gir ham vår fulle støtte.
Jeg vil heller at Brann-supportere skal være kjent for å støtte og bygge opp sine spillere, istedenfor å bryte de ned fordi man er uenig i laguttak og tror at man vet bedre enn Norling hvem som til enhver tid burde spille.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on September 12, 2014, 07:34:04 AM
Jeg er heller ingen fan av at Barmen har fått så mye spilletid, men det går mer på hans bruk som spiss enn at han er så mye dårligere enn alternativene. HAdde han blitt brukt som offensiv midtbane, hadde det gjerne ikke virket fullt så rart.

Men nå har denne saken blitt blåst såpass opp av BT, at jeg føler at supporterne bør vise at de står bak Barmen, på lik linje med alle andre Brann-spillere. Gutten er 21 år, og det er bare et tidsspørsmål før alt dette maset kommer til å gå inn på ham, om det ikke allerede har gjort det. Han har ikke gjort noe for å fortjene å få så mye negativ oppmerksomhet, så jeg foreslår at vi slår ring rundt K.Barmen og gir ham vår fulle støtte.
Jeg vil heller at Brann-supportere skal være kjent for å støtte og bygge opp sine spillere, istedenfor å bryte de ned fordi man er uenig i laguttak og tror at man vet bedre enn Norling hvem som til enhver tid burde spille.

Ja vi kan diskutere og være kritiske til uttak, men det er patetisk når enkelte buer når lagene leses opp. Jeg syns også det blir feil å pipe når man mener feil mann blir byttet ut. Det kan jo i verste fall til og med tolkes som at man piper på den som byttes ut.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: Tom C on September 12, 2014, 07:34:04 AM
Jeg er heller ingen fan av at Barmen har fått så mye spilletid, men det går mer på hans bruk som spiss enn at han er så mye dårligere enn alternativene.


Dette stemmer jo ikke. Han er ikke mye dårligere enn Lorentzen, han er bedre. Han har altså konkurrert med en ungdomsskoleelev og en skadet Dramè. Og så er han plukket foran en småskadet Orlov i EN kamp. Jeg ser ikke problemet med at Orlov, som har spilt alt, fikk en kamps hvile.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Hva er det som ikke stemmer? At jeg mener at Barmen har vært brukt for mye som spiss? Joda, det stemmer nok det.
Aldri mer Obos....

ostraume

Ehm...ser nå at jeg leste deg feil. Tom C. Beklager det.

Poenget mitt var altså at Barmen sin spilletid er forståelig gitt den manglende konkurransen på topp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dragn

Nja. Synes Lorentzen godt kunne fått flere innhopp og starter når han begynte å score mål. Han er kanskje en dårligere spiller enn Barmen, men en bedre spiss.

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on September 12, 2014, 09:57:42 AM
Quote from: Tom C on September 12, 2014, 07:34:04 AM
Jeg er heller ingen fan av at Barmen har fått så mye spilletid, men det går mer på hans bruk som spiss enn at han er så mye dårligere enn alternativene.


Dette stemmer jo ikke. Han er ikke mye dårligere enn Lorentzen, han er bedre.


Tja. Lorentzen har 2 mål på 229 minutter, mens Barmen har 1 mål på 1319 minutter.
Jeg vet hvem jeg ville valgt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dragn on September 12, 2014, 16:57:33 PM
Nja. Synes Lorentzen godt kunne fått flere innhopp og starter når han begynte å score mål. Han er kanskje en dårligere spiller enn Barmen, men en bedre spiss.


Der har du essensen i det hele. Når vi da også tilfeldigvis snakker om konkurranse på spissplass burde det ikke vært noe å lure på.
Jeg sier ikke at han skulle spilt absolutt alt, men han kunne da i det minste fått tillitten i mer enn 1 kamp fra start.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Hva med å gi støtte til Barmen? Tenk om han hadde prestert enda bedre da?

Corran

For å støtte Barmen Han er 21 år og fortjener ikke den stormen som er rundt ham nå. Og med tanke på at han måtte ha seg en pause tidligere i år for han var litt utbrent så kan jo det skje igjen
En av artiklene eg leste viser jo også en statistikk som viser at Brann får flere poeng med Barmen på banen en uten ham. I tillegg så kommer han til flest sjanser av alle. Minuset er at han bommer på dem.
Eg må innrømme at eg har vært blant de største motstanderne av å ha Barmen på banen, men er ikke sikker på at eg e helt enig med meg sjøl lengre når en ser litt kynisk på tallenes tale.
En annen ting er at jeg har en mistanke om at bruken av Barmen som spiss har vært en liten snikinnføring av en blanding av 4-4-2 og 4-4-1-1.
Mitt største ankepunkt mot Barmen er at han er litt treg og at han ofte går i samme dueller som medspillere.

I morgen er det jo fare for at han ikke spiller spiss men midtbane sammen med Badji så får vi se hvordan det går
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on September 12, 2014, 17:41:14 PM
Hva med å gi støtte til Barmen? Tenk om han hadde prestert enda bedre da?


Jeg har alltid støttet han på tribunen på lik linje med alle andre som spiller for Brann, men det må da gå an være kritisk til at han blir brukt så mye som spiss når han er vaksinert mot å score, selv om han kommer til en haug med sjanser?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Nå går det rykter om at Kristoffer har enkelte utenomsportslige problemer som også enkelte i BT skal være kjent med så denne saken burde de ha spart seg for.

Belfort

Quote from: steinbygger on September 13, 2014, 09:01:21 AM
Nå går det rykter om at Kristoffer har enkelte utenomsportslige problemer som også enkelte i BT skal være kjent med så denne saken burde de ha spart seg for.


Pressen kan aldri la være og skrive om åpenbare  problemstillinger fordi det kan være utenomsportslige problemer i bakgrunnen

Gulløl


Gir sin støtte til utskjelte Barmen
Han er blitt kalt Brann-fansens «hakkekylling» og flere har antydet at han får mye spilletid fordi faren er styreleder i Brann. Men Kristoffer Barmen får full støtte fra spisskollega og konkurrent Jakob Orlov.

http://www.nrk.no/hordaland/gir-sin-stotte-til-utskjelte-barmen-1.11930184
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

aleksanderhjelleseth

Håper på storspill fra Barmen i dag, kanskje han scorer?

Gulløl

Typisk om Barmen i dag scorer et avgjørende mål så BT og BA får sine overskrifter. F.eks.

- Brann-fansens "hakkekylling" sikret seieren !

- Barmens hevn !

- Superspiss Barmen !

- Utskjelte Barmen: Terningkast 8 !

- Rolf Barmen gikk bananas når sønnen ble matchvinner !
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Hatleking

- Det har vore tøft
- Barmen om den vanskelege tida og hetsen
- Spissproblemet er løyst

Spelaren

Nyhetssaken i dette tilfellet var at det ifølge BT er teite spillere i troppen som innbiller seg at Norling lar hensynet til styrelederen gå foran hensynet til klubben.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

1908

September 13, 2014, 16:06:07 PM #536 Last Edit: September 13, 2014, 16:09:01 PM by 1908
..

Henki

Quote from: Klaus_Brann on September 13, 2014, 00:40:11 AM
Quote from: Torvanger on September 12, 2014, 17:41:14 PM
Hva med å gi støtte til Barmen? Tenk om han hadde prestert enda bedre da?


Jeg har alltid støttet han på tribunen på lik linje med alle andre som spiller for Brann, men det må da gå an være kritisk til at han blir brukt så mye som spiss når han er vaksinert mot å score, selv om han kommer til en haug med sjanser?


Just presis!
Ballen skal fremover!

Falkman

Quote from: Spelaren on September 13, 2014, 15:58:29 PM
Nyhetssaken i dette tilfellet var at det ifølge BT er teite spillere i troppen som innbiller seg at Norling lar hensynet til styrelederen gå foran hensynet til klubben.
[/quote

Håper ikke vi har så hjernedøde spillere i troppen.

krakra

Veldig billig journalistikk av Pamer. Har ingenting å komme med, så han skriver en "bak nyhetene" hvor han drar frem 2 år gamle mailer og gjengir sladder og rykter uten å sette noe tyngde bak det for å fyre oppunder noen stygge rykter.

Totalt lavmål i mine øyne. Dette er stygge spekulasjoner som trolig er belastende for de innvolverte. Skal man ta tak i det må man ha noe skikkelig å komme med. Ikke bare gjengi slarv og gammel-korresponsdanse.

Utmedsnolken

Det er jo også avisene som har konstruert at han skal være en "hakkekylling" ved å hele tide påpeke ovenfor han og lagkamerater at så mange er misfornøyde med han. Han har ikke fått gjennomgå på nær like mye som tidligere "hakkekyllinger"
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Vel Barmen gjør en solid kamp. Han har gått fra å være en junior som er voksen til spillestilen til å være en senior som setter oppkomlingene hos motstander på plass. Joda, det er sleiving i denne kampen også, men det er også en del vendinger av spill som er virkelig høy klasse over. Han gjør det lett for Badji å vise seg frem...

Hatleking

I mine auge passar han betre til å vere på den sentrale midtbane enn Haugen i kampar som desse. Tøffe bataljar på bortebane som krev litt meir fysikk og duellstyrke enn det Haugen har. Haugen på sitt beste har sjølvsagt ein heilt annan finesse som nok kan vere til betre mot lag ein må stange mot.

Lasaron

Jeg fikk ikke sett kampen, men er selvsagt ikke overrasket av at Barmen gjorde det bra på sentral midt. Han pleier jo det.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Northside

Var digg at Barmen gjorde en bra kamp i går! Vi på tribunen kjørte igang sangen hans flere ganger underveis i kampen, så tror han forstår at han har vår fulle støtte.

aleksanderhjelleseth


storB

Quote from: Northside on September 14, 2014, 09:34:01 AM
Var digg at Barmen gjorde en bra kamp i går! Vi på tribunen kjørte igang sangen hans flere ganger underveis i kampen, så tror han forstår at han har vår fulle støtte.


Veldig bra, han sier at han ikke bryr seg om all den negative hetsen men klart det går inn på ham. Da er det bra han får støtte fra tribunen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon

Jeg stiller meg i køen av de som mener at noe av det beste med kampen på lørdag var at Barmen gjorde en så god figur!:)
Rød makt på Hansa!

Gulløl


Skadet da han skulle slå en ball. Trodde det var i bedriftsfotball de var så dårlig trent at de skadet seg med å slå en ball  ;)

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7618355.ece
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Pedersen-og-Barmen-straffet-av-Brann-etter-barbesok-487578_1.snd

Pedersen og Barmen har blitt straffet etter et ureglementert barbesøk.

Kanskje som forventet av Pedersen. Han har tross alt et rykte å ta vare på. Det hadde forsåvidt også Barmen. Men jeg trodde at han hadde lært.
Rød makt på Hansa!

Go Up