• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

June 07, 2014, 13:41:52 PM #450 Last Edit: June 07, 2014, 13:46:25 PM by Gulløl
Kanskje han skal se litt på få den rette balansen i forhold til det som skjer på fritiden også. Rett kosthold, 8 timers søvn hver natt, lite playstation, lite på byen, en annen døgnrytme en kompiser, osv. Er en proff fotballspiller må en ofre en del. Noe er feil om en 20 åring uten forpliktelser har mindre energi en 37 årige Fakiri med flere unger og som både er trener og spiller i tillegg. Det å flytte i egen leilighet krever mye selvdisiplin når det er slutt på at mamma og pappa passer på. En som er litt småsløv kan lett nyte den nye friheten. Guttungen har vel et stykke frem før han er helt voksen.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

dr_cyanid

Quote from: Gulløl on June 07, 2014, 13:41:52 PM
Kanskje han skal se litt på få den rette balansen i forhold til det som skjer på fritiden også. Rett kosthold, 8 timers søvn hver natt, lite playstation, lite på byen, en annen døgnrytme en kompiser, osv. Er en proff fotballspiller må en ofre en del. Noe er feil om en 20 åring uten forpliktelser har mindre energi en 37 årige Fakiri med flere unger og som både er trener og spiller i tillegg. Det å flytte i egen leilighet krever mye selvdisiplin når det er slutt på at mamma og pappa passer på. En som er litt småsløv kan lett nyte den nye friheten. Guttungen har vel et stykke fremdeles før han er helt voksen.


Der har du noen poenger. Unge norske (og skandinaviske?) spillere ikke proffe nok. Ikke de rette holdningene sammenlignet med talenter på kontinentet. Kommer bare på Riise som har klart å ta et høyt nivå i ung alder. Carew har jo nådd langt, men mange har ofte pekt på han og sagt han kunne blitt blant verdens beste med rett fokus. I dag er det vel bare Møller Dæhli som er i kategorien ung, god og Norsk. Vi må slutte å si at spillere som er 23-24 er unge. Da bør man være etablert - hvis en er god nok....

krakra


dr_cyanid

Ingen av dem spiller fast i klubber i de større ligaene. Så da faller de utenfor den kategorien jeg her forsøker å illustrere. De tre nevnte har muligens talent, men det er langt frem til de er gode etablerte unge spillere, slik jeg prøvde å illustrere med eksempelet Riise

Kagain

Når det gjelder Carew så var det vel også han selv som nevnte i et intervju at det er mange som mener at han med mer profesjonalitet kunne ha nådd enda lengre, men han følte at han måtte ha det litt gøy oppi det hele. Om jeg husker rett. I dette intervjuet i Dagbladet fra 2007 sier han i alle fall at "Han kunne ha vært verdens beste"

http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/11/508533.html

Han sier vel også " Hadde jeg terpet like mye og vært så proff som Ole Gunnar (Solskjær), så hadde jeg vært verdens beste spiss. Eller i hvert fall blant de tre. Nå er jeg det bare i glimt,"

Og senere i samme artikkel konkluderer han med

" Det er grenser for hvor proff jeg gidder å være, sier Carew til Aftenposten.

- Men når det gjelder, så er jeg nøyaktig like seriøs som alle andre. Jeg råder også unge fotballsåpillere til å være fotballspillere 24 timer i døgnet, men jeg hadde ikke klart det. Jeg hadde ikke maktet å leve sånn. Da hadde jeg lagt opp for ett til to år siden, sier Carew til avisa. "

Det er altså viljen til å trene mer enn bare mye, viljen til å ofre noe av det bekvemme for å nå høyere mål. Mange av de norske spillerne som har vært eller er profesjonelle ser ut til å ta litt lett på det. Og så har man da tilfellene som Riise, J.A. Jeg mener å huske at han selv har nevnt noe om at han var ikke alltid sett på som det største taleetnt, men han jobbet hele tiden med det. Det samme hadde Bjørnebye og Solskjær med seg. Jeg må være snar her med å påpeke at dette med Riise og trening har jeg ikke kilder på, jeg ser han er omtalt som stort talent i de fleste artikler. Men jeg mener at han selv har snakket om det i ett eller annet intervju.

dr_cyanid

June 08, 2014, 21:49:10 PM #455 Last Edit: June 08, 2014, 21:50:44 PM by dr_cyanid
Verken Carew eller Riise er kjent som de mest intellektuelle. Ingen av dem har vel åpnet en bok. Her har det mest vært fysiske forutsetninger (Carew) og medfødt venstrefot+endeløs treningsvilje (Riise) som har bragt dem langt. Tror nok at det kreves mer av spillere som ikke har disse naturlige forutsetningene. Trening, miljø og riktig fokus er vel nøkkelen som med alt her i verden. Tror imidlertid at mange spillere som har hodet med seg på ferden klarer å nå lenger bare ved å bruke sine begrensede forutsetninger riktig, som i tilfellene Bjørnebye og Solskjær - eller Messi for den del.

viks

Tilleggs glede ved Pedersen overgangen er at Barmen endelig kan brukes der han er best, nemlig på midten. SYntes han har levert langt bedre på midtbanen når han har spilt der, og ett av målene hans kommer jo fra midtbanen i hvert fall. Tror Barmen blir langt mer målfarlig som midtbanespiller.

Mitt tips er at det er Haugen som må vike for Pedersen.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krakra

Mitt tips er at Barmen viker. Iallefall frem til han har spilt seg inn på midtbanen. Tror ikke Norling gjør noe endringer på en midtbane som storspilte mot AaFK.

Corran

Håper ikke Haugen må vike for Barmen. Barmen er grei å bytte inn når vi jager mål, men han er for treg til å spille på midt. Synes Haugen jevnt over har vært bedre en Barmen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Enig med to siste innlegg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

viks

Barmen er langt bedre offensivt enn Haugen. Mer målfarlig, og mer duellsterk, mer råskap i boks og innløp.

Haugen strør bedre pasninger er mer kreativ, og bedre teknisk

Sånn sett så utfyller de jo to ulike roller som vi helt sikkert får bruk for i ulike kampforløp. Men jeg tror Norling har en forkjærlighet for Barmen, og at han vil bli hyppigst benyttet av de to fremover.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Corran

Uenig med deg der Viks. Han har brukt Haugen fast på midten selv når Barmen ikke var et alternativ som spiss. Barmen og Fakiri byttet vel på spille sammen med Haugen når Badji ikke var helt på nett
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

viks

Skal ikke påberope meg noe, da jeg bare synser litt. Min magefølelse sier i hvert fall at vi vil få se mye til Barmen utover høsten som den offensive av de to midtbanespillerne.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krakra

Jeg mener å huske at selv om Barmen spilte bra i vinter, så gikk Haugen nesten rett inn på laget da han ble kvitt skadene. Uten å måtte spille seg inn. Jeg tror Norling foretrekker Haugen som spilletype foran Barmen i en midtbanetoer. Barmen er mer målfarlig og har større løpskraft, det er jeg enig i, men ellers syns jeg Haugen er bedre på det meste som midtbanespiller

Nixon

Jeg tror også at Haugen får spille mest fremover. Han har jo hatt klippekort uansett hvordan han har prestert og i det siste har det blitt betraktelig bedre. Men jeg vil tro at byttet Haugen - Barmen midtveis i andre omgang vil bli ganske så vanlig.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Ja, Haugen blir nesten alltid byttet ut.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Kruxleiven

Synes ikke Barmen passer som midtbanespiller i 4-4-2. Jeg vet han nesten alltid har spilt midtbane, men jeg synes han fungerer bedre fremme i 3'eren i 4-2-3-1, bak spissen i 4-4-1-1 eller muligens i en relativt flat femmer i 4-5-1. Det er et hav av forskjell på måten Badji  og Haugen spiller midtbane på kontra Barmen. De er begge langt mer defensiv enn Barmen. Vi får se fremover. Jeg utelukker ikke at Barmen spiller spiss mot ODD og at Marcus er reserve. Hvem vet hva Rikard tenker. Lurer på om det er trequartista som er Barmens naturlige posisjon.

Kruxleiven

Quote from: viks on August 12, 2014, 14:15:37 PM
Skal ikke påberope meg noe, da jeg bare synser litt. Min magefølelse sier i hvert fall at vi vil få se mye til Barmen utover høsten som den offensive av de to midtbanespillerne.


Blir selvsagt øyet som ser, men jeg synes begge midtbanespillerne våre fremstår ofte som defensive. Rent logisk sett burde den ene være offensiv og den andre defensiv ja.

krøvel vellevold

For øvrig patetisk når det står enkelte folk på Store Stå og buer på Barmen når lagene leses opp...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on August 18, 2014, 00:12:00 AM
For øvrig patetisk når det står enkelte folk på Store Stå og buer på Barmen når lagene leses opp...


Det var tilløp til det også med Mojsov da Remi leste opp startelleveren før lagene kom på banen. En uting!
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

August 18, 2014, 00:17:29 AM #470 Last Edit: August 18, 2014, 00:24:54 AM by krøvel vellevold
Quote from: Nixon on August 18, 2014, 00:14:42 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 18, 2014, 00:12:00 AM
For øvrig patetisk når det står enkelte folk på Store Stå og buer på Barmen når lagene leses opp...


Det var tilløp til det også med Mojsov da Remi leste opp startelleveren før lagene kom på banen. En uting!


Ja her skal det tydeligvis pipes mot ethvert valg treneren gjør som man er uenig i, selv om det går direkte ut over spilleres selvtillit. Visstnok viktigere at enhver tilskuer skal få gi høylydt uttrykk for sin mening om alle spillerdisposisjoner treneren gjør i hver kamp - og til og med før kampen har startet, enn at de elleve ute på banen skal få best mulig støtte i en kritisk situasjon for klubben.

Legg ned hele klubben!

Tom C

Patetisk. Er folk fulle, eller er de bare så tett i nøtten at de er nødt til å få utløp for sine egne frustrasjoner? Merker jeg blir forbanna over sånne idioter, som ikke kan klare å holde kjeft. Oppfordrer herved til å gi et kakk i hovve til nestemann som buer på en brannspiller...
Aldri mer Obos....

Huff

Intet nytt her dessverre, var tendenser til det samme i første sesongen til Bentley. Martin Knudsen ble vel og tidvis direkte hetset?
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

osoerli

Trudde det vart slutt på dette forbanna tøvet då Erik Mjelde drog
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Tom C

Et annet forslag. Ta et bilde av mobilen av folk som åpenbart buer på brannspillere, så kan man sende det til storskjermen med caption "Buer på brann". På tide å gå middelaldersk, og hente fram gapestokken.
Aldri mer Obos....

Herman1


"Barmen er en helt", sier Doddo, og kritisere Brann-supporterne som visstnok hevder at Barmen kun spiller fordi han er sønn av sin far. (Ironisk sarkasme skjønner du deg ikke på, Doddo?):

http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Kristoffer-Barmen-er-en-helt-457737_1.snd

aleksanderhjelleseth

Ironisk sarkasme eller ei, å hetse egene spillere med piping eller hva det måtte være er uansett lavmål.
Barmen gjør et solid stykke arbeid han, men en målscorer er han jo ikke.
Bygge opp, ikke rive ned!

Herman1

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 21, 2014, 14:54:53 PM
Ironisk sarkasme eller ei, å hetse egene spillere med piping eller hva det måtte være er uansett lavmål.
Barmen gjør et solid stykke arbeid han, men en målscorer er han jo ikke.
Bygge opp, ikke rive ned!


Jo, det er greit nok det. Men å skryte Barmen opp i skyene som Doddo gjør her?
Og å kaste ut stråmenn mot supporterne?

nero

August 21, 2014, 15:10:36 PM #478 Last Edit: August 21, 2014, 15:13:49 PM by nero
Det blir jo litt barneskolelærerargumentasjon, "Ja, ja, lille Kristoffer er kanskje ikke så flink, men han er jo veldig ivrig og arbeidsom, da. Og lojal er han jo også". Det holder vel ikke helt i toppidrett (hvis man kan kalle norsk fotball toppidrett, da). Men hey, er ikke Doddo barneskolelærer, da? Det forklarer jo en del.
Lions led by donkeys.

krakra

Poenget hans  er ikke at Barmen er en guds gave til fotballen, men at han ikke fortjener den hetsen han får. Når det gjelder anklagene om at far Barmen skaffer sønnen spilletid har jeg sett kommentarer som ikke kan tilskrives "ironisk sarkasme" som slår fast at det er eneste grunnen tilat han får spille. Disse anklagene var der allerede da Barmen var i Chess, og sønnen fikk proffkontrakt.

StuckedPaaOstlandet

Synes ikke Barmen gjør det så gale utifra forutsetningene, han er i grunn ikke spiss og mangler avslutningsferdigheter. Men har egenskapen som gjør at han kommer til en del sjanser, og jeg kan se for meg at han putter en del på trening når presset ikke er like stort. Han får en del dritt fra tribunene når han roter det til, som får være greit, det får de fleste. Men å si at han får spille på grunn av faren blir latterlig.

krøvel vellevold

Det er uansett talentløst når folk på Store Stå buer på ham når lagoppstillingene leses opp. Hva faen er det for noe?
Legg ned hele klubben!

viks

Barmen er en god spiller, som har lidd under å ha blitt brukt på en plass som ikke er hans beste, fordi de som skulle sette sammen en komplimentær stall ikke gjorde jobben sin. For første gang i mitt liv er jeg helt på linje med Doddo. Barmen er et bra talent, som gir alt på banen. Hvordan han kan få pepper av egne supportere er for meg en gåte.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

crm

August 21, 2014, 19:41:12 PM #483 Last Edit: August 21, 2014, 19:43:26 PM by crm
...

Edit: Feil
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on August 21, 2014, 18:56:11 PM
Det er uansett talentløst når folk på Store Stå buer på ham når lagoppstillingene leses opp. Hva faen er det for noe?


Amøbevirksomhet. det er det det er. og knapt nok det.

kabelmann

Barmen fortjener slett ikke pepper, han jobber og står på. Jeg vil heller si at det er urettferdig mot ham å bruke han som spiss, for det passer han ikke til.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

brann89

Quote from: krøvel vellevold on August 21, 2014, 18:56:11 PM
Det er uansett talentløst når folk på Store Stå buer på ham når lagoppstillingene leses opp. Hva faen er det for noe?


Vist det er tilfelle, så er jo det rett og slett idiotisk
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

OmOssSjølOgHansaøl

Det er ikke (unge) Barmens skyld at Brann har manglet gode alternativer på topp (Barmen den eldre er heller ikke min hovedsyndebukk, uten at vi skal starte den diskusjonen her).

Det er generelt en uting å pipe på egne enkeltspillere, og Barmen har definitivt ikke gjort seg fortjent til mishagsytringer. Hvis han fortsetter å jobbe hardt, kan han godt ende opp som den beste Bergens-fødte sentrale midtbanespilleren i Tippeligaen om et år eller to.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kagain

Det er godt mulig at han bli den beste Bergens-fødte sentrale midtbanespilleren i Tippeligaen, men det er vel ikke den største konkurransen? Haugen og Haugen (om Helge ikke har lagt opp), Strand (om han ikke er i utlandet da) og hvilke andre bergensfødte midtbanespillere finnes det?

Ikke for det, han har noen gode egenskaper (god på hodet, flink til å komme til sjansen, en fighter) og om det Norling driver med nå, at han får spille som spiss, hjelper til med å få han til å sette sjansene så kan han bli god. Men han må også få spille som midtbanespiller for å virkelig la posisjonen sette seg. Men det kan godt hende at det går seg til for han også...

dudo

Skaanes kommer til å ta den tittelen enkelt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

BT i dag :

- Føler du deg som en hakkekylling, Kristoffer Barmen?- Nei, egentlig ikke. Det er ikke slik at om jeg møter folk på gaten, så føler jeg meg trakassert. Jeg merker ingenting av det. Kanskje hvis jeg hadde gått inn på Bataljonen-forumet hadde jeg følt det, men det gjør jeg ikke, sier Barmen som medgir at han "pr. i dag ikke er god nok til å omsette sjanser i mål"
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Fra samme artikkel.

"- Jeg opplever det som mindre turbulent enn jeg kanskje burde, sier Kristoffer Barmen når han blir spurt om kritikken mot ham selv."

Sitter han igjen med at stemningen er anti-Barmensk uten at han har lest aviser og slikt? Er det noen av kameratene hans som lekker tanker fra bataljonen-forumet? Og er virkelig bataljonen-forumet så ille som avisene vil ha det til?

Hatleking

Quote from: Kagain on August 24, 2014, 10:28:46 AM
Fra samme artikkel.

"- Jeg opplever det som mindre turbulent enn jeg kanskje burde, sier Kristoffer Barmen når han blir spurt om kritikken mot ham selv."

Sitter han igjen med at stemningen er anti-Barmensk uten at han har lest aviser og slikt? Er det noen av kameratene hans som lekker tanker fra bataljonen-forumet? Og er virkelig bataljonen-forumet så ille som avisene vil ha det til?


Bataljonsforumet høyrer eg vel berre i negative ordelag når det er nemnt i media. Kva for eit negativt syteforum er det eigentleg?

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Kagain on August 24, 2014, 10:28:46 AM
Er det noen av kameratene hans som lekker tanker fra bataljonen-forumet? Og er virkelig bataljonen-forumet så ille som avisene vil ha det til?


Nja ... Jeg oppfatter at det er en del mer negativitet og hardere kritikk av Brann på Bataljonen-forumet enn "in real life" - men andre nettfora er like ille og gjerne verre enn dette forumet. Men så er det også et kjent fenomen at akkurat samme kritikk virker hardere skriftlig enn muntlig. Mange "nedjusterer" seg derfor litt når man skriver - men jeg har ikke inntrykk av at det gjelder alle her inne. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Klart at det er litt hardere ordelag på et forum og da spesielt rett etter en kamp hvor følelsene tar litt overhånd.
Eg er en av de som kritiserer bruk av Barmen og hans begrensninger (slik jeg ser dem) og når jeg skriver her inne så kommer de fram mye tydeligere en de positive sidene til Barmen eller de formidlende omstendighetene.
Alt er jo ikke negativt med ham og han har vært i Brann såpass lenge at en også glemmer at han kun er 21 år og ikke på toppen av karrieren sin.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Jeg kan ikke si at jeg har vært innom VG-debatten slik at jeg blir nødt å spørre om det er noen her inne som er aktiv der også, og i så fall, hvordan er tonen der? Jeg har jo mange ganger blitt blåst over ende om jeg har vært dum nok til å kikke på kommentarfeltene på sakene til VG/dagbladet/BA/BT, og jeg sitter igjen med en følelse av at dette forumet er mer edruelig enda vi (eller jeg i alle fall) skriver under falske navn i stedet for Facebook-kontoene våre.

Det er derfor jeg er litt overrasket over at dette forumet trekkes frem flere ganger i samme artikkel som et arnested for hat og Barmen-forakt. Og i likhet med Hatleking kan jeg ironisere over avisversjonen av Bataljonen-forumet.

Når det gjelder Barmen så er jeg spent på hvordan karrieren hans vil bli videre. Vil han klare å etablere seg med godspill og høste lovord alle steder om jobben han gjøre for Brann, eller vil han bli en i den lange rekken med lokale som driver for moro skyld lengre ned i divisjonene. Han har noen veldig interessant egenskaper (som nevnt tidligere) og om han kan få orden på svakhetene sine så kan det bli interessant...

nero

Har nå egentlig Barmen fått så mye pepper her inne, da? Greit nok at hans innsats som spiss har vært så som så, men her har jo kritikken stort sett gått mot at Norling har plassert ham der, og ikke egentlig mot Barmen. De fleste forstår jo at han gjør så godt han kan, selv om han ikke er noen spiss, og at det er mangel på alternativer som har plassert ham der.

En annen ting er jo at mange kanskje har sine tvil om at Barmen noensinne vil bli god nok til å være midtbanespiller på et genuint topplag, men det er ikke det samme som å gjøre ham til hakkekylling.
Lions led by donkeys.

Corran

Han har vel fått litt pepper i tillegg til det du nevner Nero.
Personlig mener jeg han kan bli meget god om han blir raskere og får litt mer duellkraft/taklingsstyrke
Grunnen til at han brenner så mange sjanser er jo at han beveger seg riktig og kommer i de rette posisjonene. På negative siden så er det også det at han ofte går i samme dueller som lagkamerater og at han ofte ser på hva som skjer istedenfor å ta sjansen på at en annen Brannspiller vinner duellen og bevege seg der hvor ballen da vil komme. Han er også litt veik til tider
Men alt det negative med ham kan han gjøre noe med og hvis han klarer det så kan han bli meget god. Hvis ikke så vil han bli forbigått/erstattet og havne lengre og lengre bak i køen for til slutt havne på et 2 divisjonslag eller max 1 divisjon.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kruxleiven

Dette forumet er ikke ille sammenlignet med rbkweb og til dels kfl. Førstnevnte sted kommer det jo ting enkelte ganger som er over streken og nærmest trusler. På kfl tar følelsene fullstendig overhånd og de kan bli så sykt sinte. Spesielt Erling Knudtzon får gjennomgå. Det generelle inntrykket jeg har av det som har vært skrevet om Barmen her er helt på sin plass. En annene ting blir det om man begynner å rope negative ting etter han på gaten. Da har det gått for langt.

1908


Go Up