• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

posemedsnopi

Quote from: krakra on August 25, 2012, 14:30:53 PM
Javell? Hva er det Fakiri har som Barmen mangler da? Forutenom denne magiske rutinen?


Spør Skarsfjord. Var bare en teori om hvorfor Barmen ikkje fikk spille i går.

Morkel

Jeg tror han anser Fakiri som mer pasningssikker enn Barmen, men det skal godt gjøres, for Fakiri har det siste året blitt en eneste stor støttepasning, han slår utelukkende tilbake til midtstopper.

BojeN

Like sannsynlig som Skarsfjord har en eller annen personlig grunn til å ikke bruke Barmen, er det at grunnen nettopp er Barmen selv.
Mulig det er innstillingen hans som er problemet, og Brann vil ha en bekreftelse på at han har de rette innstillingene for å fortjene ny kontrakt.
ojeN

SK

Det ville i så fall overraske meg. Ut fra det vi har sett av ham i media og på banen, har Barmen fremstått som en fornuftig fyr med gode holdninger.

Belfort

Quote from: SK on August 26, 2012, 13:20:08 PM
Det ville i så fall overraske meg. Ut fra det vi har sett av ham i media og på banen, har Barmen fremstått som en fornuftig fyr med gode holdninger.


Enig med deg. Han virker som en meget reflektert og sindig fyr til tross for alderen. Det må være noe annet og jeg synes vi har krav på å vite hva som ligger bak at han nå blir forbigått.

blobby winters

Jeg tror neppe det kommer. Men, et svar fra SK Brann fortjener alle. Barmen bevisste tidligere i år at han er vår beste etter Austin salg og Soko skade. Hvorfor Brann satser på en 35 åring som presterte dårlig mot Godset i stedet for Barmen er utrolig merkelig. Selv om Brann kjørte over Odd og vant 10 - 0 på fredag ville jeg uansett ha stillt samme spørsmål

storB

Registrerer at Barmen gikk ut etter 33 min i dagens Brann 2 kamp. Er det ny skade eller blir han bare matchet "forsiktig" etter skadeavbrekket"? Noen som vet?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Markmus

Så snart A-lagsspillere får noe som ligner en skade på reservelaget blir de nok tatt av banen for å være på den aller sikreste siden. Trenger ikke være mer enn det.
Ka du ve?

Nixon

Har Barmen vært skadet i det siste?
Rød makt på Hansa!

krakra

Nei. Det er en stund siden nå

Nixon

Quote from: krakra on August 27, 2012, 21:37:09 PM
Nei. Det er en stund siden nå


Ja, det var vel rundt juni/juli en gang. Jeg trodde skaden var avkreftet flere ganger her inne, og at grunnnen til at han drev alternativ trening den ene gangen, som ble nevnt i en avis, var at han hadde spilt Brann 2- kamp kvelden før.
Rød makt på Hansa!

Gulløl

Quote from: storB on August 27, 2012, 20:34:22 PM
Registrerer at Barmen gikk ut etter 33 min i dagens Brann 2 kamp. Er det ny skade eller blir han bare matchet "forsiktig" etter skadeavbrekket"? Noen som vet?


Kristoffer Barmen følte seg uvel og gikk derfor av banen, skriver bt.no.
Kanskje han var litt uvel i helgen også, og at det var derfor han ikke fikk spilletid mot Odd. Så kanskje Skarsfjord ikke var idiot likevel  ;)
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Ja heelt. Sikkert. Han var kanskje uvell mot Godset også

psv-hasund

Fortsatt fyllesyk etter russetiden

OmOssSjølOgHansaøl

Det er vel heller vanskelig for oss på forumet å vite hvordan formen hans var for en halv uke siden, men det er ikke helt usannsynlig at han har hanglet litt på trening. Det kan ha vært det som holdt ham ut av laget akkurat mot Odd.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

August 27, 2012, 22:49:16 PM #215 Last Edit: August 27, 2012, 22:53:07 PM by krakra
Og hvorfor var det Fakiri som kom innpå mot Godset?  Disse alternative teoriene er jo spennende, men sannsyneligvis var det samme grunnen til at Fakiri spilte mot Odd som at han spilte mot Godset. Med tanke på at det ble skrevet flere saker om hvor tynn tropp vi hadde mot Odd hadde det nok blitt nevnt hvis en av spillerne var syke.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on August 27, 2012, 22:49:16 PM
Og hvorfor var det Fakiri som kom innpå mot Godset?  Disse alternative teoriene er jo spennende, men sannsyneligvis var det samme grunnen til at Fakiri spilte mot Odd som at han spilte mot Godset. Med tanke på at det ble skrevet flere saker om hvor tynn tropp vi hadde mot Odd hadde det nok blitt nevnt hvis en av spillerne var syke.


Brann holdt det vel skjult når Cato Hansen var skadet en periode, så det er ikke slik at det ville være første gang de skjulte at spillere ikke var i topp form.

Men jeg tror ikke det er mer sannsynlig enn at Skarsfjord rett og slett av en eller annen grunn mente Fakiri var bedre i kampen og derfor valgte ham. Velger å tro det over en eller annen konspirasjonsteori om at Skarsfjord vil trosse supporterne, eller vise at han er sjefen, eller at Barmen egentlig er skadet.

krakra

Var det ikke motsatt med Hansen? At de sa han var skadet når han ikke var det.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on August 27, 2012, 23:45:14 PM
Var det ikke motsatt med Hansen? At de sa han var skadet når han ikke var det.


Var det? Mulig jeg husker litt feil, men viser i hvert fall at de er villige til å lyve om skadesituasjoner om de vil.

ostraume

Greit å roe ned konspirasjonstankegangen. At Barmen bare holdt drøye 20 min i går er et klart indisium på at han ikke var 100% på fredag, den er enormt grei. Når det er sagt så hadde nok Skars tydd til Fakiri uansett...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

ostraume, jeg føler meg ganske sikker på at reservelaget ikke bruker A-lagsspillere om de har noen form for skade.
Ka du ve?

krakra

Jeg føler at det nye moteordet "konspirasjon" her inne kan bli litt slitsomt. Det er ikke en konspirasjonsteori å tro at Barmen ikke var syk mot både Godset og Odd. Hvis han har vært uggen så lenge burde han vel ikke startet i går?

Onside !!!

Quote from: blobby winters on August 26, 2012, 17:45:19 PM
Jeg tror neppe det kommer. Men, et svar fra SK Brann fortjener alle. Barmen bevisste tidligere i år at han er vår beste etter Austin salg og Soko skade. Hvorfor Brann satser på en 35 åring som presterte dårlig mot Godset i stedet for Barmen er utrolig merkelig. Selv om Brann kjørte over Odd og vant 10 - 0 på fredag ville jeg uansett ha stillt samme spørsmål


Svaret Brann har gitt i denne saken er "lyskestrekk" som aldri eksisterte, så lenge Skars er trener kommer de til å forsette å bruke en fake skade som unnskyldning som straff der Skars ikke liker noe spilleren har gjort.

Quote from: Nixon on August 27, 2012, 21:46:40 PM
Quote from: krakra on August 27, 2012, 21:37:09 PM
Nei. Det er en stund siden nå


Ja, det var vel rundt juni/juli en gang. Jeg trodde skaden var avkreftet flere ganger her inne, og at grunnnen til at han drev alternativ trening den ene gangen, som ble nevnt i en avis, var at han hadde spilt Brann 2- kamp kvelden før.


Den skaden er blitt avkreftet av alle andre enn Brann direkte. Barmen var etter egne ord ikke skadet.

Onside !!!

Quote from: ostraume on August 28, 2012, 07:15:30 AM
Greit å roe ned konspirasjonstankegangen. At Barmen bare holdt drøye 20 min i går er et klart indisium på at han ikke var 100% på fredag, den er enormt grei. Når det er sagt så hadde nok Skars tydd til Fakiri uansett...


Han fikk en smell i en duell på banen, det har ikke noe med at han var 100% eller ikke på fredag.

Nixon

Quote from: Onside !!! on August 28, 2012, 11:12:51 AMSvaret Brann har gitt i denne saken er "lyskestrekk" som aldri eksisterte


Så du mener at Barmen aldri hadde lyskestrekk i sommer?
Det er, for å si det litt mildt, oppsiktsvekkende!
Rød makt på Hansa!

ostraume

Quote from: Markmus on August 28, 2012, 07:52:37 AM
ostraume, jeg føler meg ganske sikker på at reservelaget ikke bruker A-lagsspillere om de har noen form for skade.


Godt poeng.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Miller

Quote from: Nixon on August 28, 2012, 11:34:08 AM
Quote from: Onside !!! on August 28, 2012, 11:12:51 AMSvaret Brann har gitt i denne saken er "lyskestrekk" som aldri eksisterte


Så du mener at Barmen aldri hadde lyskestrekk i sommer?
Det er, for å si det litt mildt, oppsiktsvekkende!


I følge mine kilder (i denne saken veldig troverdige) har den aldri eksistert. Og er ikkje første gang ein "skade" har vært en form for "straff" i Brann.

dudo

Så i dette hypotetiske tilfellet: Straff for hva?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Spilte vel for bra i vårest. Fikk jo Skars til å virke dum som skulle prøve Kvelle og Fakiri først.

Nixon

Så når Skarsfjord er misfornøyd med en spiller får han med seg hele støtteapparatet, inkludert lege og fysio, og faker en skade for å forklare at han ikke spiller? Dette er helt hinsides! Er det virkelig noen som tror på det?
Rød makt på Hansa!


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Sæternes hadde vel også en på slutten av karrieren
"og der snubler Sæternes igjen"

28966mustang

Nå tar skarshatet helt av her inne.  Var vel skars som sørget for at barmen var småkvalm forrige Brann 2 kamp
også. Forgiftet ham kanskje? Skjerpings!!
Hvil i fred- 1963!

Romarius

Quote from: Miller on August 28, 2012, 19:41:07 PM
Quote from: Nixon on August 28, 2012, 11:34:08 AM
Quote from: Onside !!! on August 28, 2012, 11:12:51 AMSvaret Brann har gitt i denne saken er "lyskestrekk" som aldri eksisterte


Så du mener at Barmen aldri hadde lyskestrekk i sommer?
Det er, for å si det litt mildt, oppsiktsvekkende!


I følge mine kilder (i denne saken veldig troverdige) har den aldri eksistert. Og er ikkje første gang ein "skade" har vært en form for "straff" i Brann.


Jeg har også hørt dette ryktet. Om det er sant, aner jeg ikke. Men det har tydeligvis skjedd før, så helt usannsynlig er det kanskje ikke?

Nixon

Nå vet ikke jeg helt hvordan det var med Hansen. En misfornøyd spiller på vei ut har ofte ikke allverden med troverdighet. Men tilbake til Barmen. Skulle han gå glipp av fellestreningene og gå i styrkerommet, eller hvor de nå enn trener alternativt, bare for gøy? Fordi han gikk med på bløffen? Veldig lite troverdig.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on August 28, 2012, 21:09:28 PM
Sæternes hadde vel også en på slutten av karrieren


Her var det vel Sæternes som faket sin egen skade fordi han ville vekk fra Brann. Noe helt annet.
Rød makt på Hansa!

dudo

Vel, folk hatt blitt utestengt fra treningene før. Men helt enig i at det høres ekstremt drøyt ut.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Miller

Quote from: Nixon on August 28, 2012, 21:19:35 PM
Nå vet ikke jeg helt hvordan det var med Hansen. En misfornøyd spiller på vei ut har ofte ikke allverden med troverdighet. Men tilbake til Barmen. Skulle han gå glipp av fellestreningene og gå i styrkerommet, eller hvor de nå enn trener alternativt, bare for gøy? Fordi han gikk med på bløffen? Veldig lite troverdig.


Da må eg spørre deg lite spørsmål. Hvorfor tror du Brann ikke har kommet med kontraktstilbud til Barmen da? Spilte bra og viste at han er en mann som Brann virkelig kan ha nytte av, ung og bergenser, men forsatt ingen kontraktstilbud.

dudo

Kom an, Miller. Du vet åpenbart mer enn du har sagt. Kom med sladderet!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


osoerli

August 29, 2012, 07:33:48 AM #241 Last Edit: August 29, 2012, 07:36:38 AM by osoerli
No har eg ikkje lest dette i dagens BT, men det høyres ut som tøys frå Skarsjord.
-Barmen har ro, er bevegeleg og spelbar, har hodestyrke og kjem til sjansar.
Det var vel litt offensiv kvalitet som mangla mot Odd.  Det blir mykje tennis mot lag som Odd, ballen er meir oppe i lufta enn på bakken, med klareringar begge veier.  Hodestyrke på midten er greit å ha då.
Fakiri er meir taklingssterk defensivt, men han gjorde iallefall ikkje jobben sin på det eine målet me fekk i mot som gjorde at kampen var tapt.

Eg meiner det klart var feil å velga Fakiri framfor Barmen i den kampen.  Det blir enno meir feil å stå på sitt og framleis hevda i ettertid at valget var rett.  Det var også feil å ikkje gjera eit einaste bytte til pause etter ein slik første ogang.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Henrik8

At Skarsfjord er feig i utslagskamper så vi jo også i cupfinalen i fjor.

Egentlig litt paradoksalt at frykten for dårlige resultater nå blir så utslagsgivende, når resten av klubben messer om at målet er å bli stabilt bra om noen år. Dersom det ikke kan kombineres blir vel stort fokus på enkeltresultatater her og nå litt kontraproduktivt, hvis det medfører at vi ikke får tatt de stegene vi må ta for å utvikle et topplag til 2015.

At Barmen vrakes i frykt for å tape en kvartfinale må vel sees som en slik kontraproduktivitet, for det er vel liten tvil om at El Fakiri ikke er en del av noe topplag om tre år.

Jeg sitter med en følelse av at det verken er fugl eller fisk fra Branns side for tiden. Dårlige resultater nå bagatelliseres av at man først skal være et topplag i 2015, mens vraking av unge spillere begrunnes med at man trenger resultater nå. Spørsmålet er hvor mye vi utvikler oss når ingen av filosofiene gjennomføres i større grad.
Kjør over pakket 09`

posemedsnopi

Quote from: osoerli on August 29, 2012, 07:33:48 AM
No har eg ikkje lest dette i dagens BT, men det høyres ut som tøys frå Skarsjord.
-Barmen har ro, er bevegeleg og spelbar, har hodestyrke og kjem til sjansar.
Det var vel litt offensiv kvalitet som mangla mot Odd.  Det blir mykje tennis mot lag som Odd, ballen er meir oppe i lufta enn på bakken, med klareringar begge veier.  Hodestyrke på midten er greit å ha då.
Fakiri er meir taklingssterk defensivt, men han gjorde iallefall ikkje jobben sin på det eine målet me fekk i mot som gjorde at kampen var tapt.

Eg meiner det klart var feil å velga Fakiri framfor Barmen i den kampen.  Det blir enno meir feil å stå på sitt og framleis hevda i ettertid at valget var rett.  Det var også feil å ikkje gjera eit einaste bytte til pause etter ein slik første ogang.


No har heller ikkje eg lest det som står i dagens BT, og kan derfor ikkje  ha noen mening om det.

Men eg er rimelig trygg på at trenerteamet i Brann er i en bedre posisjon enn meg til å vurdere formen og ferdighetene til Barmen og Fakiri.

At Skarsfjord vraker Barmen fordi han har et horn i siden til han, er godt over grensen for paranoia.

krakra


ostraume

Hva med å være konkrete i hva disse andre faktorene skulle være? For jeg antar du spøkte når du skrev  "Spilte vel for bra i vårest. Fikk jo Skars til å virke dum som skulle prøve Kvelle og Fakiri først."

Eller mener du faktisk dette?

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Miller

Quote from: dudo on August 29, 2012, 01:01:16 AM
Kom an, Miller. Du vet åpenbart mer enn du har sagt. Kom med sladderet!


Er ikkje alt som passer seg på et forum, men at Skarsfjord tar en lett utvei for å "spare" spillere for media er det ikke stor tvil om. Er ikke bare Cato Hansen og Barmen som har vært "skadet" i sin tid i Brann.

krakra

Faktorene kan være at Skarsfjord er en feiging som ikke tørr å stole på en 19-årinmed lite TL-erfaring til tross for gode.prestasjoner tidliger. Eller at Barmen har brutt noen regler og fått karantene. Eller at han er syk. At Fakiri spiller fordi han faktisk er best er blant de minst sannsynelige alternativene med tanke på hvor dårlig han har vært.

Nixon

Quote from: Miller on August 29, 2012, 10:02:42 AMEr ikkje alt som passer seg på et forum, men at Skarsfjord tar en lett utvei for å "spare" spillere for media er det ikke stor tvil om. Er ikke bare Cato Hansen og Barmen som har vært "skadet" i sin tid i Brann.


Spare spillerne? Jeg trodde han gjorde det for å spare seg selv.

Men det henger fortsatt ikke på greip. Dette må jo nødvendigvis involvere mange andre enn kun Skarsfjord og spilleren. Som sagt tidligere må vel hele støtteapparatet, inkludert legeteam, også være med på det dersom en spiller skal bli erklært skadet. Og en frisk spiller skal da bli sendt inn fra gressebanen for å trene alternativt med Hansson.

Eller vent! Kanskje det er en av tingen som Hansson er lei. Alle de "friske" spillerne som han må fake-trene på sidelinjen. Det ligger nok mye her...
Rød makt på Hansa!

krakra

Trenger neppe en legeerklæring for å si til media at en spiller er skadet akkurat. Slik jeg tolker Miller er dette en unnskyldning som brukes når spillere får straff i form av å ikke spille og kanskje også ikke trene med laget

Go Up