• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: ostraume on October 03, 2011, 14:08:00 PM
Hvem mener du slår færre da? Det må jo være så godt som alle i følge deg.
Molde, TIl, VIF, RBK, Viking, AaFK, Godset, Start, Stabæk, Sarpsborg og Haugesund

ostraume

Haugesund, nei. Start, nei. Aafk, nei og TIL, tja. Resten er jeg enig i.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Start slår langt færre langballer enn oss, Haugesund også færre. TIL er et av TLs mest ballbesittende lag.

dudo

Quote from: ostraume on October 03, 2011, 14:03:04 PM
Brann under Mjelde:

1) Banke i bakrom på Helstad.
2) Lang ball mot Sæternes (som tapte alt i luften)
3) Slå opp fra Andresen til kantspiller som trekker inn i banen, mens back kommer på overlapp.

Punkt 3 var mer sexy enn det vi driver med i dag, men var det så mye mer variert?


Litt flåsete kan man si at det var mindre variert, siden spillerne faktisk visste hvor de skulle bevege seg, og gjentok disse bevegelsene gang etter gang. I motsetning til i dag, hvor de tidvis løper rundt som hodeløse høns.

Ellers behersket man det å bruke trekanter for å spille seg ut av trengte situasjoner under Mjelde. Det driver vi ikke mer lengre, og det forstår jeg ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Barmen har fysikken. Men spørsmålet er om den er ekstrem nok til å alene gjøre ham til toppspiller. De andre egenskapene virker å være sånn midt på treet og litt potetaktige.

Huff

Quote from: dudo on October 03, 2011, 15:10:48 PM
Quote from: ostraume on October 03, 2011, 14:03:04 PM
Brann under Mjelde:

1) Banke i bakrom på Helstad.
2) Lang ball mot Sæternes (som tapte alt i luften)
3) Slå opp fra Andresen til kantspiller som trekker inn i banen, mens back kommer på overlapp.

Punkt 3 var mer sexy enn det vi driver med i dag, men var det så mye mer variert?


Litt flåsete kan man si at det var mindre variert, siden spillerne faktisk visste hvor de skulle bevege seg, og gjentok disse bevegelsene gang etter gang. I motsetning til i dag, hvor de tidvis løper rundt som hodeløse høns.

Ellers behersket man det å bruke trekanter for å spille seg ut av trengte situasjoner under Mjelde. Det driver vi ikke mer lengre, og det forstår jeg ikke.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Nixon

Quote from: Huff on October 03, 2011, 16:31:24 PM


Nei, spesielt Soma hadde svært få poleballer frem til Helstad!:)
Rød makt på Hansa!

Huff

October 03, 2011, 17:13:19 PM #57 Last Edit: October 03, 2011, 17:16:13 PM by Huff
Quote from: Nixon on October 03, 2011, 17:00:46 PM
Quote from: Huff on October 03, 2011, 16:31:24 PM


Nei, spesielt Soma hadde svært få poleballer frem til Helstad!:)


Han hadde sikkert noen klareringer som Vigingspiller som traff han, men tok poenget ja.

Forøvrig er jeg enig med den tidligere snuskete amerikanske presidenten om at trådens tema hadde litt tempoproblemer i går, men slikt går seg tilk på et par uker dersom en har potensialet. Dessuten var det ikke bare Barmen som hadde tempoproblemer i går. Gjaldt vel egentlig alle foruten Haugen, Gustav og Rudi (uten at førstnevnte var god av den grunn), for Barmens del har det nok en del med divisjonsforskjellen å gjøre for resten -mangel på offensivt mønster.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Chrisstah

Quote from: ostraume on October 03, 2011, 14:04:24 PM
Quote from: krakra
Vi er nok et av lagene som slår flest langballer.


Noen som helst belegg for den påstanden? Ja, vi slår en god del langt, men et av de som slår flest? Neppe.


Hvem bryr seg hva de andre gjør? Brann slår uansett for mye langt og bør begynne å tenke litt på å legge om. Spillestilen i år har nok fått folk til å holde seg hjemme fra stadda.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lister

Herlig innstilling på gutten

10-15 minutter på slutten når vi leder 4-1 kan han godt få.
Guinness - Makes you drunk

Lister

Barmen: - Er ikke god nok til å spille fast

Igjen viser gutten en veldig moden holdning. Virker veldig strukturert, med klare mål og en klar plan for å oppnå målene.

Han var ikke all verden som DM på lørdag, har sett han mye mer dominerende i den posisjonen, og defensiv midtbane ble totalforandre når austin og kvelle kom inn (skulle nå egentlig bare mangle). Men når han ble flyttet lengre frem og fikk austin og kvelle bak seg + gode løp på kantene hevet han seg betraktelig.

Skulle gjerne sett han bedre som DM, men han gjorde en habil jobb med å sette opp løp som kom bakfra, både på kantene og sentralt når han spilte høyere i banen.

Ser forøvrig at også han kommenterte at dekket i vestlandshallen var tungt å løpe på. Er glad Brann nekter å trene der.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Han gjorde seg godt som spiss. Bra nok til at vi kan avblåse jakten på en direkte Ojo-erstatter, og heller satse på en spisstype som kan utfylle, med andre egenskaper?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Ellers vil jeg si at Barmens holdning nesten er defensiv. Greit nok at han ikke er god nok til å spille fast, men i fjor høst snakket han vel om 4-5 år før han var etablert?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

January 14, 2012, 16:52:43 PM #63 Last Edit: January 14, 2012, 16:57:50 PM by Lister
Tenker han mener etablert som fast i hver kamp. Synes det er ganske realistisk, ikke defensivt. Han fikk nettopp A-lagskontrakt. Hvis en tenker at målet er å spille fast på laget og starte hver kamp, noe det virker som det er. Så ser det ut som planen han har for å oppnå målet er innhopp i år, enkelte kamper + innhopp til neste sesong for så å være fast sesongen etter det. Naturlig progresjon osv. På den måten vil han være fast på laget som 23-åring.

For meg høres det realistisk ut, ikke defensivt. Selvfølgelig utelukker ikke en realistisk plan at ting kan går fortere (eller saktere hvis det skulle komme skader eller andre hindringer), men det er en strukturert tenkemåten som viser stor modenhet av en 19-åring.

Virker som han tar veldig etter faren der.
Guinness - Makes you drunk

Giles

Mulig Barmen kan bli en stabiliserende midtbanespiller, men å lansere han som spiss er for drøyt. Han har ingen egenskaper en spiss på et visst nivå må ha. Han er nok mest realistisk selv. Med en utvikling av de sterke sidene han har og et forbedret tempo så kan han få en karriere. Men han skal jobbe mye for å komme dit.

Lister

Personlig synes jeg han er best som DM og har stort potensiale i den posisjonen, men han har vist flere ganger at han er et habilt fordelingspunkt høyere i banen, ikke som ren spiss, men høyt oppe med løp enten fra kanten eller gjennom midten. Han holder bra på ball og slår sjelden feilpasninger.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: dudo on January 14, 2012, 16:38:32 PM
Ellers vil jeg si at Barmens holdning nesten er defensiv. Greit nok at han ikke er god nok til å spille fast, men i fjor høst snakket han vel om 4-5 år før han var etablert?


Enig i det, men jeg tolker han som beskjeden i forhold til egne evner. Selvfølgelig bør en toppspiller være mer på, men han virker som en rolig og god spiller med ball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: Giles on January 14, 2012, 17:19:51 PM
Mulig Barmen kan bli en stabiliserende midtbanespiller, men å lansere han som spiss er for drøyt. Han har ingen egenskaper en spiss på et visst nivå må ha. Han er nok mest realistisk selv. Med en utvikling av de sterke sidene han har og et forbedret tempo så kan han få en karriere. Men han skal jobbe mye for å komme dit.


Nå sier vel de som har med spillerutvikling i Brann at han har egenskaper til å erstatte Ojo. Tviler også på at han noensinne blir en spiller som scorer 16 mål pr sesong, men det er ikke bare det Ojo-rollen handler om. Egentlig burde den kalles Bakke-rollen, og Barmen har fysikk som overgår Bakke. Når han begynner å bruke den så vil mål som det på fredag komme relativt ofte.

krakra

Klart Barmen kan ta den rolle og forutenom litt erfaring så ser jeg ikke hva han mangler. Veldig god i hodespillet, god med ball, sterk i kroppen, naturgitte fysiske forutsetninger og god og smart med ball. Skal ikke se bortifra at han er bedre enn Tadas. Han kan også spille DM, men en ting med Barmen er at han er veldig anvendelig og kan bekle neste  alle fem posisjoner fra DM og opp uten noen stor forskjell.

Ellers enig i at det er alt for defensivt for en 18-åring i a-stallen og snakke om 5 år før han etablerer seg.Det er greit å være ydmyk, men det må ikke overdrives og det er få grunner til at Barmen ikke skal ha som ambisjon å etablere seg før han er 23 år. I det nyeste intervjuet fikk jeg et inntrykk av at ambisjonene er skrudd litt opp. Der virker det som at han håper at han kan bli god nok i løpet av sesongen. Enig i at han ikke er det nå, men det er ikke så voldsomt mye som skal på plass. Kanskje han kan ta over for Ojo når han forsvinner?

Huff

Barmen kan vel kanskje minne litt om spissen vår i forfjor, Eirik Bakke. Kan like gjerne bruke han som Bengt, men ser helst at vi henter en skikkelig spiss. Da gjerne en bakromsspiss.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

esp123

Barmen er en utrolig intelligent spiller. Det er derfor han er så anvendelig, skulle ikke forundre meg om han kunne gjort en dugelig jobb som stopper også.

Han har alle ferdighetene til å bli et godt anker på midten. Han er veldig god til å gjøre seg spillbar, har en fin ro med ball og gjør gode valg med ballen. Samtidig er han så god til å komme seg i scoringsposisjoner at man utnytter ikke hele registeret hans ved å bruke han som anker.

Huff

Barmen hadde svært vanskelige arbeidsforhold i dag , men gjorde seg ikke bort. Viste gode potensielle ballvinneregenskaper helt på topp. Vil fremdeles ha in en alternativ spisstype som Ojobackup, men sett opp mot en Labuskas er det ingen tvil om at jeg mener Barmen er langt mer spennende.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krakra

Syns han ble veeeldig dyp til tider. Ojo går forsåvidt dypt han og, men han er mye raskere enn Barmen som var for dypt da vi kom fremover til tider, men han var solid i duellspillet og jeg tror fortsatt han kan være en grei backup for Ojo. Så skal vi hente en spiss bør det var en anderledes spisstype.

Nixon

Nei, jeg syns ikke han løste spissoppgaven noe særlig bra. Men ser jo at han ikke fikk det så lett heller. Så enig at han kanskje kan være en slags Ojo-backup, men vi trenger definitivt noe helt annet som alternativ. Vi har vel såpass mange som kan slå gode gjennombruddspasninger at en rask bakromspiss kanskje hadde vært tingen?
Rød makt på Hansa!

Huff

Quote from: Nixon on January 15, 2012, 21:39:57 PM
Vi har vel såpass mange som kan slå gode gjennombruddspasninger at en rask bakromspiss kanskje hadde vært tingen?


Nettopp. Her er jeg 100 prosent enig. En god bakromsspiss vil og trolig kunne bidra som ving og. De færreste bakromsspisser har jo en så elendig kombinasjon av teknikk og spilleforståelse som Cato Hansen.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Lister

Quote from: krakra on January 15, 2012, 21:34:43 PM
Syns han ble veeeldig dyp til tider. Ojo går forsåvidt dypt han og, men han er mye raskere enn Barmen som var for dypt da vi kom fremover til tider, men han var solid i duellspillet og jeg tror fortsatt han kan være en grei backup for Ojo. Så skal vi hente en spiss bør det var en anderledes spisstype.


Alene på topp er nok ikke helt plassen for Barmen, men han er habil både som ballvinner og ballfordeler og passer derfor både høyt og lavt i midtbanen, med gode løp rundt seg blir han fort farlig, noe vi så på fredag når kvelle begynte å løpe litt fremover. Solid er kanskje beste ordet for å beskrive gutten.
Guinness - Makes you drunk

Xminator

Quote from: Nixon on January 15, 2012, 21:39:57 PM
Nei, jeg syns ikke han løste spissoppgaven noe særlig bra. Men ser jo at han ikke fikk det så lett heller. Så enig at han kanskje kan være en slags Ojo-backup, men vi trenger definitivt noe helt annet som alternativ. Vi har vel såpass mange som kan slå gode gjennombruddspasninger at en rask bakromspiss kanskje hadde vært tingen?


Bakromsspiss løser ikke problemet de kampene Ojo ikke spiller. Ojo kunne helt sikkert spile sammen med en annen spiss, ingen av dem vi har nå kan egentlig spille alene på topp. Barmen har strengt tatt løst rollen bedre enn både Nielsen og Labukas før ham, Bakke var bedre og Ojo i en klasse for seg selv selvsagt.

Gulløl

Meget talentfulle Kristoffer Barmen er ikke mer håpløs foran mål en det Erik Huseklepp var første tiden i Brann. Men vil Brann gå for Barmen som backup for Ojo på spissplass bør det besluttet rask slik at han kan settes på samme "medisinen" som Huseklepp gikk på, altså time etter time med avslutningtrening foran mål. Bare på de 6 ukene frem mot seriestart kan en så ung spiller som han ha god fremgang med rett trening. Dette var Harald Aabrekk veldig dyktig på når han jobbet med Tor Andre Flo og Erik Huseklepp. Så vidt jeg vet er han arbeidsledig og tilbake i Bergen og kan sikkert ta på seg et konsulentoppdrag med å få Barmen til å bli en toppspiss eller minimum en akseptabel backup for Kim Ojo. Slik ekstratrening kan skje utenom vanlig treningstid, unge Barmen har sikkert både tid og overskudd til å klare det.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

Det er det jeg sa og. En god porsjon avslutningstrening frem mot seriestart, og vi har en bra back up for Ojo.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Det er vel ganske åpenbart at fotballspillere generelt kan trene mer på slike ting uten at det går ut over overskuddet til kampene. Med "slike ting" så mener jeg avslutninger, pasning, mottak og føring av ball.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

Quote from: Lasaron on February 09, 2012, 19:35:17 PM
Det er vel ganske åpenbart at fotballspillere generelt kan trene mer på slike ting uten at det går ut over overskuddet til kampene. Med "slike ting" så mener jeg avslutninger, pasning, mottak og føring av ball.


http://www.brann.no/nyheter/se-niasses-stjernemal/

Mottak. Føring av ball. Avslutning.
Rød makt på Hansa!

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article233265.ece

Interessant å lese om Barmen som ikke var noe stjerneskudd da han var yngre.
Rød makt på Hansa!

sjørøverpakket

Quote from: Nixon on April 20, 2012, 10:03:18 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article233265.ece

Interessant å lese om Barmen som ikke var noe stjerneskudd da han var yngre.


Tenk hvor god han kunne blitt om han hadde spilt fotball i pappa sin hage hver uke i stedet for annenhver uke...

Markmus

Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Nixon on April 20, 2012, 10:03:18 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article233265.ece

Interessant å lese om Barmen som ikke var noe stjerneskudd da han var yngre.


Det var heller ikke Zlatan. Men ja, absolutt interessant.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

aleksanderhjelleseth

zlatan gikk vel til ajax som 18åring.

roaldinho

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 22, 2012, 12:20:44 PM
zlatan gikk vel til ajax som 18åring.


Ja, men snakk om yngre år her. Leste boken hans og Zlata  sa selv at han ikke var noe stortalent da han var veldig ung.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Huff

Bekreftelsen på at talentarbeidet virker kom i dag.

Barmen er ingen ''wonderkid'' intet hypertalent med ekstremferdigheter som hadde slått gjennom uansett. Han er en klok og dyktig midtbanespiller som omtrent er 100 prosent produkt av Branns eget talentarbeid. Likevel kommer han inn og hever Branns førsteellver, ikke fantastisk, men stabil og god. Han hever og ellveren delvis pga de andre vi har prøvd i posisjonen ikke passer der, eller ikke har vært matchfit, men han er likevel langt bedre enn midtbanespillere med haugevis av TL-kamper bak seg.

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Austin var BB (selv med straffen), men Barmen følger hakk i hæl og skal naturligvis starte neste kamp også.
Ka du ve?

krakra

Barmen og Askar var bedre enn Austin

kabelmann

Barmen var god, men hva i helvete var det for et skudd han serverte oss i andre omgang? Et slapt innsideskudd når han bare burde brent til på nærmest åpent mål?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Heheh, det skuddet går ikke inn i noen video-CV, nei.

Barmen viste for øvrig at det ikke bare er Austin som behersker disse crossballene. Det er jo hyggelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Skuddet til Barmen var hverken bedre eller dårligere enn det meste annet som ble prestert i angrep. Han traff i alle fall målet...

Men Barmen var god i dag. Det bør ikke være spørsmål om han skal spille mot Viking, men hvem han skal spille sammen med på midten.
Rød makt på Hansa!

Hatleking

Barmen og Austin vart iallfall ein god duo i dag. Han har ein veldig ro i spelet sitt - overraskande mtp det er TL me snakkar om.

roaldinho

Ja, jeg syntes vi har funnet duoen vår på midtbanen, Austin og Barmen. De utfyller seg hverandre bra, og jo mer tid dem får på banen sammen jo mer samspilt blir dem. Blir spennende å følge Barmen fremover, han vant jo flere dueller også og en av de beste på banen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

Er ikke overrasket over roen i det hele tatt. Den har han vist flere ganger før. Han burde hatt flere sjanser i fjor etter at Torp ble syk.

Kan vi tørre å håpe på at han er idealist og er fornøyd med å spille for Brann og landslag de neste 15 årene?

Nå ble det ikke de største sjansene i går, men se hvor ofte han er på vei i gode posisjoner. Han har en instinktiv rytme i angrepsspillet sitt. Han vil nok svinge litt i prestasjonene, men jeg tror også han vil ta mer og mer plass på dødballer med mer erfaring.

nummer9

Quote from: Xminator on April 30, 2012, 08:32:59 AM
Kan vi tørre å håpe på at han er idealist og er fornøyd med å spille for Brann og landslag de neste 15 årene?

Ser slik ut:
http://fotball.bt.no/eliteserien/article234520.ece

aleksanderhjelleseth

barmens spill var solid i går, han spiller som en rutinert herremann. Så gøy!

Spelaren

Han kan godt bli vår ekvivalent til Roar Strand (minus Molde-turen), skal tilogmed ikkje vere så kravstor at eg krever samme trofé-samling om 20 år...
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up