• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Paldan

Quote from: nummer9 on April 19, 2016, 21:40:02 PM
Quote from: Paldan on April 19, 2016, 21:32:43 PM
Nå tenkte jeg på reaksjoner som hadde med laguttak å gjøre. Se for øvrig innleggene over, denne saken er allerede offentlig, og kan ikke bare kategoriseres som intern uten noen oppfølgingsspørsmål. BT og BA gjør jobben sin i dette tilfellet.

Og lederne i Brann gjør jobben sin når de holder kjeft om detaljene i saken...

...men de må ikke forvente at det ikke skrives om det.

Corran

Hvor kommer kl 3 fra Kråka? (ja du sier 2-3 men da insinuerer du at den var nærmere 3)
Og en toppidretsutøver kan godt ta seg en øl midt i sesongen sin. Og ja de trenger mye hvile men de trenger også å koble ut. Alle er forskjellige og noen kan godt ha en litt annen døgnrytme og allikevel får nok hvile.
I enkelte harde treningsperioder så kan det være mindre gunstig med et glass øl enn når en er i sesong. Det kommer også an på hvilken type trening en holder på med.
For en fotballspiller midt i sesong er det absolutt ikke skadelig med en øl eller 3. Og med 3 dager mellom kampene så har ikke den ølen noen som helst påvirkning. Heller ikke for treningen neste dag. Ville jo selvsagt hvert annerledes om de skulle opp tidlig og ha en morgen økt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Det er ikke midt i sesongen, det er i starten av sesongen. Det er derimot midt i den mest hektiske delen av sesongen, og da kan man ikke holde seg unna alkohol og byturer? For meg høres det ganske sprøtt ut.
Jeg skriver 2-3 fordi Samfundet stenger klokka to, og når "sikre kilder" sier at han var på Samfundet til langt over ett så regner jeg med at han var der til det stengte.

Corran

Det sto vel over ett ikke langt over? Mulig de mente 5 over? Hva vet vi uten bevis?
Og la meg endre til i sesongen istedenfor midt i
Han skulle holdt seg unna byn ja, men det er ikke skadelig for verken form, resten av treningsuken eller de kommende kampene. Det kan like vell være positivt for hans form da dette kanskje er avkobling han får overskudd av. Dvs det poenget gjelder vel ikke etter skriveriene og det ekstra peset han nå får
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Men jeg har da sagt at de både kan ta seg en tur på byen og en øl i sesongen, men ikke midt i den mest hektiske delen av den. Det handler jo om timing, og vitner om grunnholdninger. Det er tydeligvis viktigere å ha fokus på hva man selv skal kunne tillate seg enn hva man kan ofre for å få det lille ekstra i en viktig periode.

Så er spørsmålet hva som er skadelig. Det er en grunn til at ekte toppidrettsutøvere ikke først og fremst poengterer hvor viktig det er å koble av med en øl og byturer midt i den hardeste delen av en sesong, men heller framhever ting som kosthold og hvile. Det skader neppe formen dagen etterpå hvis man tar seg en BigMac istedenfor skikkelig mat heller, men det er ikke ideelt og det er detaljer som er viktige hvis man vil nå så langt som mulig.

Trenger man å være ute på byen om natta og drikke øl for å koble av så mener jeg man har et problem som ikke er veldig forenelig med toppidrett. Jeg snakker ikke om totalt avhold, men å kunne holde seg unna alkoholen og nattelivet i perioder av en sesong. Vi snakker om to måneder her, så blir programmet roligere før spillerne får ferie.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Henki on April 19, 2016, 10:05:34 AM
Quote from: Gulløl on April 19, 2016, 09:50:51 AM
Quote from: Gamleørn on April 19, 2016, 09:32:56 AM
Synes folk overreagerer her inne. Det er snakk om en pils med kompiser han ser en gang i året, under det som virker å ha vært kontrollerte forhold. Jeg kan være enig om at det ikke akkurat sender ut de beste signalene (særlig i og med at han har et par disiplinærsaker tidligere), men Barmen er en lokal, god spiller som vi kan ha nytte av i mange år fremover.

Trolig kompiser som studerer i Trondheim, som er i Bergen i en drøss med ferieuker. Så det er neppe synd på Barmen. Og en må se det i sammenheng med at det er andre alkohol episoden i år, pluss sløvhets episoden i Sogndal. Tre disiplinsaker hittil i år er mye, pluss rekken fra tidligere år. Bør det bagateliseres i forsøket med å bygge et topplag og toppidrettskultur i Brann ?

Her er det en som setter fokus på hva dette handler om. Dømmekraft kan være en sterk kraft. Riise og Barmen bør kanskje gå til noen som har peiling på det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 19, 2016, 11:14:14 AM
For det første må folk slutte med denne paranoide tilnærmingen til BT. Dette er faktisk en sak som har interesse for oss som bruker tusenvis av kroner på klubben hvert år, når det gjelder en spiller som har en noe broket historikk hva uteliv angår. For det andre er det Barmen selv som sier én øl. Etter å ha blitt tatt i løgn ikke en, men to ganger. Er det noen grunn til å tro han på akkurat den uttalelsen når det andre han sa var løgn?

Jeg har ikke lest saken, har han sagt at han ikke var ute? Hva løy han om?

Corran

Quote from: krakra on April 19, 2016, 22:26:14 PM
Men jeg har da sagt at de både kan ta seg en tur på byen og en øl i sesongen, men ikke midt i den mest hektiske delen av den. Det handler jo om timing, og vitner om grunnholdninger. Det er tydeligvis viktigere å ha fokus på hva man selv skal kunne tillate seg enn hva man kan ofre for å få det lille ekstra i en viktig periode.

Så er spørsmålet hva som er skadelig. Det er en grunn til at ekte toppidrettsutøvere ikke først og fremst poengterer hvor viktig det er å koble av med en øl og byturer midt i den hardeste delen av en sesong, men heller framhever ting som kosthold og hvile. Det skader neppe formen dagen etterpå hvis man tar seg en BigMac istedenfor skikkelig mat heller, men det er ikke ideelt og det er detaljer som er viktige hvis man vil nå så langt som mulig.

Trenger man å være ute på byen om natta og drikke øl for å koble av så mener jeg man har et problem som ikke er veldig forenelig med toppidrett. Jeg snakker ikke om totalt avhold, men å kunne holde seg unna alkoholen og nattelivet i perioder av en sesong. Vi snakker om to måneder her, så blir programmet roligere før spillerne får ferie.

OmOssSjølOgHansaøl

Ja, Fagermo sier at "Barmen kunne tatt tre øl for min del".

Men Fagermo sier også følgende: "Hvis man vil være toppidrettsutøver tar man konsekvensen av det. Hvis man fester ut i de sene nattetimer og nyter alkohol, viser det bare at man ikke er sulten nok. Jeg har selv eliminert bort slike spillere."

Så noen helt konsekvent støtte opplever jeg ikke dette som. Uansett: Når ble Fagermo "fasiten"?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Debatten om alkohol vs. toppidrett er et lite sidespor når det gjelder Barmen-saken etter min mening. Det er godt mulig at det er avslappende å ta et glass øl etter en kamp. Men det ville vært naturlig at det skjedde på en fellesmiddag etter kampen på hotellet, og ikke i en sen nattetime på et utested. Det er ikke minst stor forskjell på hva slags inntrykk det gir utad.
Rød makt på Hansa!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on April 19, 2016, 22:48:10 PM
For det første må folk slutte med denne paranoide tilnærmingen til BT. Dette er faktisk en sak som har interesse for oss som bruker tusenvis av kroner på klubben hvert år, når det gjelder en spiller som har en noe broket historikk hva uteliv angår. For det andre er det Barmen selv som sier én øl. Etter å ha blitt tatt i løgn ikke en, men to ganger. Er det noen grunn til å tro han på akkurat den uttalelsen når det andre han sa var løgn?

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-spiller-pa-byen-natten-etter-stortapet-730819_1.snd

Det er klassisk løgnatferd. Først når man blir konfrontert med bevis flytter man argumentene sine, helt til de ikke kan motbevises lengre. Det betyr dog ikke at de plutselig er sanne. Vi har sikkert alle gjort det overfor foreldrene våre etter sommerkvelder på ungdoms- og videregående skole, men det var da ingen av oss som la alle kortene på bordet og fortalte om de ti halvliterne og den halvflasken med absolute?

Nå sier jeg ikke at han drakk seg dingo, jeg sier bare at han ikke har noen som helst troverdighet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 20, 2016, 12:28:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 19, 2016, 22:48:10 PM

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-spiller-pa-byen-natten-etter-stortapet-730819_1.snd

Det er klassisk løgnatferd. Først når man blir konfrontert med bevis flytter man argumentene sine, helt til de ikke kan motbevises lengre. Det betyr dog ikke at de plutselig er sanne. Vi har sikkert alle gjort det overfor foreldrene våre etter sommerkvelder på ungdoms- og videregående skole, men det var da ingen av oss som la alle kortene på bordet og fortalte om de ti halvliterne og den halvflasken med absolute?

Nå sier jeg ikke at han drakk seg dingo, jeg sier bare at han ikke har noen som helst troverdighet.

Ja, det er liten tvil om at han løy.
Helt korrekt det du sier, men nå kan det ligge. Det ser ut som LAN og Soltvedt valgte riktig vei i dag og ved å "ta vare" på Barmen i stedet for å skyve han vekk kan det være at han forstår at han var heldig.
På intervjuet med LAN virket det ikke som det var en veldig stor sak i alle fall.

Corran

Lan var veldig beskyttende ovenfor ham
Det morsomme var i dag at Brann skjermet Barmen og det var ikke lov med intervjuer foran kamp eller i pausen. Etter kamp drøyde Barmen for å slippe intervju med Tv2, men de hadde ikke noe tidspunkt de skulle gi seg så de ventet til han kom.
Så litt nervøs ut men de var snille med ham
Beste kommentaren var det Jesper Mathisen som kom med før Barmen kom ut. Det ble nevnt at de håpet å få Hjalp jo at han hadde en god kamp Fortsetter han sånn kan han ta en øl oftere ;-)
Så er det bare å håpe at BT også kan la det ligge nå

dudo

Alt er glemt! I hvert fall til neste gang. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

kabelmann

Quote from: Corran on April 20, 2016, 22:58:09 PM
Lan var veldig beskyttende ovenfor ham
Det morsomme var i dag at Brann skjermet Barmen og det var ikke lov med intervjuer foran kamp eller i pausen. Etter kamp drøyde Barmen for å slippe intervju med Tv2, men de hadde ikke noe tidspunkt de skulle gi seg så de ventet til han kom.
Så litt nervøs ut men de var snille med ham
Beste kommentaren var det Jesper Mathisen som kom med før Barmen kom ut. Det ble nevnt at de håpet å få Hjalp jo at han hadde en god kamp Fortsetter han sånn kan han ta en øl oftere ;-)
Så er det bare å håpe at BT også kan la det ligge nå

Jesper Mathisen er egentlig en ganske sympatisk type. I tillegg virker han å være en skap-Brann-supporter, hvilket selvfølgelig ikke er et minus.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Bjørn Dahl

Lagets mest undervurderte spiller. Ekstremt høy treffprosent på pasninger (Tippeligaen tatt i betraktning) og utrolig viktig i duellspillet, noe vi så senest i går på flere av Piotrs horrible utspark. Utrolig flott å se at LAN ser ignorerer tøvet fra BT om øldrikking i Trondheim. Sammen med SHN bør han være selvskreven i førsteelleveren, så får Remi og Haugen prøve å presse Braaten ut på kant igjen.

Torvanger

Hvor blir det av Barmenhaterne? Er det på tide at man innser hvilken juvel Brann har? Så lenge Høgmo biter seg fast, er det nok kun plass til RBK- og eks-RBK-ere på landslagets midtbane, men landslagsaktuell bør han være. Samt moden for større oppgaver i en større liga.

krakra

Tror ikke Man Utd sperret opp øynene, men stor kamp i dag

Klaus_Brann

Man er ikke Barmenhater fordi man synes han er håpløs til tider. Det begynner forøvrig å bli en god stund siden han var det. Når han i tillegg begynner å putte mål er det fantastisk.

Jose Arrogantio

Barmen har vært vår beste midtbanespiller siden sommerferien. Solid spiller. Burde få ny kontrakt etter sesongen, den nåværende går vel ut 2017?

Norlings hund

Quote from: Jose Arrogantio on September 18, 2016, 19:24:18 PM
Barmen har vært vår beste midtbanespiller siden sommerferien. Solid spiller. Burde få ny kontrakt etter sesongen, den nåværende går vel ut 2017?

Barmen gjør veldig få feil. Som i den ene situasjonen der han dempet ballen på brystet og gikk rett mot mål, så at det ikke var noen å sende ballen til, snudde og spilte trygt i stedet. Når det ikke finnes gode nok alternativer, er det bedre å snu og spille ballen til andre bakover på banen, enn å miste ballen og risikere kontring imot. Det gjelder spesielt i tilfeller der pasningsalternativene fremover er for få og for dårlige, selvsgt, men det er heller ikke slik at han gjør det hele tiden fordi han ikke ønsker å gå fremover.

To fantastiske mål i dag, spesielt det andre er det høy klasse over.

Lasaron

Isåfall bør han få fornyet kontrakt til 2019.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Norlings hund

Quote from: Lasaron on September 18, 2016, 19:45:32 PM

Isåfall bør han få fornyet kontrakt til 2019.

Han har vært solid over lengre tid, hvorfor kun 2 år?

blobby winters

Det er kun de siste to årene at han har vært litt mer målfarlig.

Bom på åpent mål gang etter gang irriterer mange

Torvanger

Jeg var med en engelskmann på Brann - Glimt i 2014 og han mente at Barmen skllte seg ut, han kom til sjanser, var tøff i duellene og pasningssikker. Når Hull signerner, var det Torbjørn Henriksen han het?, så bør det ikke gå lenge frør andre lavere plassere PL-klubber melder sin interesse, for Barmen har en fighter i seg som hadde passet perfekt. Skyte og heade kan han også.

Norlings hund

Quote from: blobby winters on September 18, 2016, 19:59:30 PM
Det er kun de siste to årene at han har vært litt mer målfarlig.

Bom på åpent mål gang etter gang irriterer mange

Klart det er irriterende, men det han gjør ellers på banen har gjort opp for det i mange kamper. Og i det minste kom han til sjansene da dette var et problem (da han ble satt som indreløper), noe veldig få andre gjorde. Han gjør mange riktige valg, overalt på banen.

At han endelig har begynt å score er bare en bonus.

krakra

Quote from: Torvanger on September 18, 2016, 20:03:09 PM
Jeg var med en engelskmann på Brann - Glimt i 2014 og han mente at Barmen skllte seg ut, han kom til sjanser, var tøff i duellene og pasningssikker. Når Hull signerner, var det Torbjørn Henriksen han het?, så bør det ikke gå lenge frør andre lavere plassere PL-klubber melder sin interesse, for Barmen har en fighter i seg som hadde passet perfekt. Skyte og heade kan han også.
Jøss, du kan vise til en fyr som bekrefter dine meninger? Den har vi ikke sett før. Barmen er god. God nok for landslaget er han ikke, god nok for PL er han ikke, men han er god.

Nixon

Quote from: Torvanger on September 18, 2016, 19:18:28 PM
Hvor blir det av Barmenhaterne?

Det at det skal være så mye barmenhat er overdrevet. Bare se før denne kampen. Var det noen lagoppstillinger i kamptråden som ikke inneholdt Barmen?
Rød makt på Hansa!

OmOssSjølOgHansaøl

Det er rett at han har vært litt hakkekylling til tider, dels for manglende målteft og dels for "disiplinære forhold", men Barmen skal ha all ære for å ha jobbet hardt videre og for å ha stått opp og motbevist skeptikerne.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Utmedsnolken

Han har vært "hakkekylling"  fordi mediene synes det var en god story at han svarte kritikerne sine. Overdrevet fjas.
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Har folk gullfiskhukommelse? Selvfølgelig har Barmen vært hakkekylling. Det var jo en periode der enkelte spekulerte i at han bare var i stallen fordi faren var sjefen for hovedsponsoren. Etter det hadde det vært mye pes av forskjellige årsaker

Utmedsnolken

Man er ikke hakkekylling fordi det lanseres konspirasjonsteorier på dette forumet. Eller fordi han dro på byen i utide. Alex valencia og martin knutsen var ekte hakkekyllinger. Ikke barmen

Spelaren

Nixon

Quote from: krakra on September 18, 2016, 21:24:50 PM
Har folk gullfiskhukommelse? Selvfølgelig har Barmen vært hakkekylling.

Joda, det har han. Og det har vært både fortjent og ufortjent. Men ikke i det siste. Og da blir det litt feil å etterlyse "Barmenhatere" som om denne kampen snudde om på alt. "Alle" ville jo ha han på laget før denne kampen og ingen protesterte. Det vitner ikke om noe hat.
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Quote from: Jose Arrogantio on September 18, 2016, 21:53:15 PM
Quote from: Spelaren on September 18, 2016, 21:36:18 PM
Quote from: Torvanger on September 18, 2016, 19:18:28 PM
Hvor blir det av Barmenhaterne?

Nest best på forumbørsen er han ikke.

Ja, det gikk litt fort ser eg. Nest best av midtbanespillerne var det meningen det skulle stå.

Utmedsnolken

I siste nr av den 12.mann sier barmen selv at han ikke var klar over at han var en hakkekylling før de bergenske mediene skrev det. Da legger vi den død

Spelaren

Men men hva med BTs narrativ, da??

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on October 08, 2016, 18:00:29 PM
I siste nr av den 12.mann sier barmen selv at han ikke var klar over at han var en hakkekylling før de bergenske mediene skrev det. Da legger vi den dødN

På spørsmål om hva som er forskjellen på Norling og Nilsen svarer Barmen "vet ikke", så det er litt uvisst hva fyren faktisk får med seg av det som skjer rundt han...
Rød makt på Hansa!

dudo

Spelaren

Herlig svar.
Til hans forsvar er det vanskelig å se forskjell på den elegante sjarmøren som fikk oss ned på nivå med Levanger og co, og strilen i joggebukse som har ført oss opp i medaljekampen i divisjonen over.

Kagain

Huh. Denne Barmen må jo ha noe latinsk blod i årene. Inne på BT sin oversikt over hva de forskjellige lokale idrettsprofilene har tjent står det nevnt en

Kristoffer Ramos Barmen

aleksanderhjelleseth

Quote from: Kagain on October 14, 2016, 10:57:50 AM
Huh. Denne Barmen må jo ha noe latinsk blod i årene. Inne på BT sin oversikt over hva de forskjellige lokale idrettsprofilene har tjent står det nevnt en

Kristoffer Ramos Barmen

Han er halvt Afrikansk....

Kagain

Det hadde faktisk gått meg hus forbi. Men jeg ser jo at i 2013 hadde Brann en sak på dette med afrikanske aner og slikt. Jeg kan ikke si at jeg kunne sett det på Barmen.

krakra

Spelaren

Hadde gått meg hus forbi også. Afrikanske aner på morssiden.

aleksanderhjelleseth

legg gjerne merke til kommentaren under artikkelen som spelaren linket til. Folk asså.

Go Up