• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Joggi Bogga

Quote from: Bataljonenspusekatt on June 04, 2015, 08:27:29 AM
Quote from: Joggi Bogga on June 04, 2015, 07:23:54 AM
Slike stats fungere ikke. Det er jo en drøss av faktorer som ikke blir kontrollert for.

Svir når tallene er imot deg Joggi Bogga. 

Meningsløst uten å kontrollere for blandt annet:
-Eget lags styrke, hvem andre spiller?
-Motstanders styrke
-Kampprogram

Og ikke minst -tilfeldigheter. Egentlig bare tullball å diskutere slike små utvalg i utgp.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Torvanger

Quote from: Joggi Bogga on June 04, 2015, 19:15:01 PM
Quote from: Bataljonenspusekatt on June 04, 2015, 08:25:32 AM
Quote from: Joggi Bogga on June 02, 2015, 20:01:39 PM
Er det noen som har laget en graf som viser spilletiden til Kristoffer Barmen over tid? Jeg kunne tenkt meg å se hvordan den hang sammen med følgende begiventheter:
-Før farens inntreden
-Mens faren var på høyden av sin makt
-Fra faren trakk seg til nytt styre var på plass
-Etter nytt styre var på plass

En ting er sikkert. Aldri i verden om Barmen finnes i stallen til våren 2016.

Har vel kontrakt ut 2017 og hva skal tilsi at han skal vekk annet at du mener det?

Dårlige prestasjoner. Liten om noen utvikling og dårlige holdninger. Det aller viktigste er derimot at man kan nærmest kaste pilkast på en tavle med midtbanespillere i OBOS og likevel finne en som er bedre enn Barmen. Tenke da hva man kan finne om man legger litt innsats i rekrutteringen.

Fra hvilken stein har du krøpet under fra?

krakra

God kamp av Barmen i dag. Tror ikke PL-klubbene står klare, men absolutt en god kamp.

Torvanger

Quote from: krakra on June 04, 2015, 19:39:23 PM
God kamp av Barmen i dag. Tror ikke PL-klubbene står klare, men absolutt en god kamp.

Glimrende teknikk, veldig presis med pasninger, både korte og lange og eminent i trengte situasjoner. Sterk psyke også. PL-matriale, ihvertfall Championship.

osoerli

Bra kamp av Barmen, men neppe klubbar i dei 4 øvste divisjonane i England som er interessert i ein så temposvak spelar om nokon trudde det.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Quote from: osoerli on June 04, 2015, 19:48:47 PM
Bra kamp av Barmen, men neppe klubbar i dei 4 øvste divisjonane i England som er interessert i ein så temposvak spelar om nokon trudde det.

Temposvak? Han er nok kjappere enn han ser ut til, det er ofte slik med lange spillere.

Finfin respons

Hva menes med at Barmen er temposvak og taktomskiftning?
Slik jeg ser det står Barmen nesten ikke i ro. Han er ikke den raskeste, har ikke den raskeste aksellerasjonen, men her tror jeg det er snakk om høyst marginale forskjeller mellom spillerne.

Quote from: Torvanger on June 04, 2015, 19:56:23 PM

Temposvak? Han er nok kjappere enn han ser ut til, det er ofte slik med lange spillere.

Nettopp. Men i motsetning til Sæternes er ikke Barmen en vandrende lyktestolpe.
Kanskje.

krakra

Quote from: Torvanger on June 04, 2015, 19:42:29 PM
Quote from: krakra on June 04, 2015, 19:39:23 PM

Glimrende teknikk, veldig presis med pasninger, både korte og lange og eminent i trengte situasjoner. Sterk psyke også. PL-matriale, ihvertfall Championship.
Kanskje League 1.

I bunstriden. Der spilte jo til og med Armann Bjørnsson.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Finfin respons on June 04, 2015, 20:00:59 PM
Hva menes med at Barmen er temposvak og taktomskiftning?
Slik jeg ser det står Barmen nesten ikke i ro. Han er ikke den raskeste, har ikke den raskeste aksellerasjonen, men her tror jeg det er snakk om høyst marginale forskjeller mellom spillerne.

Quote from: Torvanger on June 04, 2015, 19:56:23 PM

Nettopp. Men i motsetning til Sæternes er ikke Barmen en vandrende lyktestolpe.

Sæternes er ikke riktig spiller å trekke frem som lyktestolpe siden han var en kraftig tettbygd plugg. T.A Flo er et bedre eksempel.

Joggi Bogga

Quote from: Torvanger on June 04, 2015, 19:25:49 PM

Kan vi ikke bare gjøre en avtale om at vi her på forumet diskuterer i noenlunde seriøse former? Du har vært trøttende en del uker nå. Nok er nok.

Hatleking

Det som skal til for å lukkast i Championship er ikkje nødvendigvis det og det nivået, men diverse kvalitetar. Spelarar som Eikrem, Berget og Dæhli lukkast ikkje der. No herjar dei to førstnemnde i Allsvenskan og Dæhli (rykka ned frå) Bundesligaen. Det er ikkje slik at det er mange veldig god spelarar der. Trur kanskje Barmen er litt typen som kunne klart seg i Championship med litt vidare utvikling. Han er høg, spelar fysisk og har eit greitt nærspel og fotballhovud.

pidre

Kanskje Barmen kan bli championship materiale ein gang, men pt er han langt unna, langt. Enig med Kakra, kanskje leauge one bunn. Til orientering, eg har sansen for Barmen.
Saludar a los monos!

Lasaron

Litt interessant det der med spillertyper i forhold til hvor god de er. Hvilken av brannspillerne hadde f eks klart seg best på Barcelona? Hvem ville i størst grad klart å være med på den måten de spiller på?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Klaus_Brann

Larsen, Skaanes eller Pedersen. Sistnevnte mer eller mindre kun fordi han har forstått hvordan man skal jobbe og bevege seg for å gjenvinne ball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Hva legger man i tempo? I mine øyne har det lite å gjøre med hvor raskt man løper, men heller mer hvor raskt man klarer å få sendt ballen fra seg etter at man har mottatt den o.l.. Ved at flere tenker raskt og riktig vil ballen og spillet få et høyt tempo - men ingen av spillerne trenger å løpe så himla raskt av den grunn.

Eller er det langt fra den gjengse oppfatning av tempo?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Barmen var meget god til tider i dag. Sliter litt med spesielt det defensive og ble avslørt litt når han måtte ta litt mer ansvar når Acosta var ute Men ellers meget god
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Husker Barmen på andrelaget i tiden før han ble tatt opp i a-stallen. Ekstremt ball- og pasningssikker var han. Dessuten var han overalt og alltid et pasningsalternativ. Det betydde at hvis man var under press, så kunne man alltid gi ballen til Barmen. Så fikk han sendt den videre til noen andre. Han spilte tidvis på små marginer, men hadde en særdeles høy treffprosent. En ballsentral, som det oste trygghet av. I tillegg, hvis jeg ikke husker feil, så scoret han endel mål på den tiden.

Da han ble tatt opp på a-laget, og fikk sitt "gjennombrudd" under Skarsfjord så kunne man se de samme kvalitetene. En veldig lav feilprosent. Ofte spillbar og smart i valg og bevegelser og med stor ro. Dette har man ikke sett under Norling, eller i den siste tiden med Skarsfjord. Der har Barmen fremstått som en løpssterk kløne. Han har kanskje vært den med lavest treffprosent på Branns midtbane, og slått flere horrible feilpasninger. Dårlig touch og elendige avslutninger har han også hatt. Samtidig har han blitt større og sterkere.

Det virker som at de talentene som har kommet opp de siste årene har mistet noen av de kvalitetene som gjorde at de skilte seg ut til å begynne med. Larsen driblet av hvem som helst, Grønner hadde pasningsfoten, Barmen hadde roen og tryggheten i pasningsspillet, Haugen hadde kreativiteten og målteften fra midtbanen, Skaanes var kvikk og bevegelig med ballen, vanskelig å få has på. Samtidig har de forbedret svakhetene og dermed fått et jevnere, men litt gråere ferdighetsregister.
Jeg håper Nilsen klarer å få ut x-faktoren i våre unge og lovende. De har vel hatt en bra start alle sammen. Skaanes var fantastisk i dag, og mot slutten mot Follo.

Hetsen mot Barmen kom allerede før han hadde spilt sin første kamp for Brann. Med en gang han fikk proffkontrakt begynte de smarte, såkalte "supporterne" på diverse kommentarfelt å slenge stygge spekulasjoner om at kontrakten var kjøpt og betalt av pappa som var sjef for sponsoren. Og hetsen har fulgt ham hele veien. Det er latterlig hvor mye dritt en lokal unggutt skal få fra sine egne "supportere". En ting er at man er misfornøyd med spillet, og misfornøyd med at treneren tar ham ut, men når man i fult alvor gang på gang påstår at Barmen bare er der han er på grunn av faren, at man ikke gidder å følge Brann hvis Barmen spiller osv. osv. så er det jo ikke rart at spilleren stagnerer. Det ser man med flere unge lokale. Haugen får mye dritt, Larsen får dritt, Finne fikk dritt, Grønner får litt dritt, Huseklepp får dritt, men det har nok vært verst for Barmen, som av enkelte ikke fikk en sjans engang.

Jeg tror ikke, som Torvanger, at Barmen er noe PL eller CS-matriale akkurat, men får Nilsen ham i gang så kan han være en ballsentral som gir trygghet når vi blir stresset og settes under press, samt en god duellspiller. Dermed en nyttig spiller å ha i stallen.

Nixon

Quote from: krakra on June 04, 2015, 22:18:51 PM
Det ser man med flere unge lokale. Haugen får mye dritt, Larsen får dritt, Finne fikk dritt, Grønner får litt dritt, Huseklepp får dritt, men det har nok vært verst for Barmen, som av enkelte ikke fikk en sjans engang.

Og Mjelde fikk mye dritt uten at jeg helt husker fra hvem...
Men han var kanskje ikke ung nok selv om han var lokal?;)
Rød makt på Hansa!

krakra

June 05, 2015, 06:34:21 AM #718 Last Edit: June 05, 2015, 06:36:03 AM by krakra
Ikke av den typen eller dimensjonen som Barmen får. En ting er å kritisere spillerens kvaliteter. Noe annet er når man blir personlig, eller truer med å slutte å følge laget dersom vedkommende får spille.

Utmedsnolken

Alex Valencia fikk dritt,
"og der snubler Sæternes igjen"

Tom C

Barmen var stor i går. Håper det løsner for ham nå. Og morsomt at midtbanen fungerte så bra med Barmen og Acosta, når de fleste har slått fast at det er Haugen og Demidov som står for kvaliteten på midten.
Aldri mer Obos....

krakra

Quote from: Utmedsnolken on June 05, 2015, 07:48:55 AM
Alex Valencia fikk dritt,
Hanstveit var vel en hakkekylling før han dro. Gikk ikke lenge før man innså at gresset ikke var så grønt på den andre siden.

Når det er sagt får vel alle Brannspillere dritt. Husker at det var noen som ville ha både Helstad og Andresen ut av laget. Selv i 2007. Omfanget var selvsagt veldig begrenset, men det er nesten umulig å unngå å få dritt når man spiller i Brann, men det virker som de lokale får det mest.

krakra

Quote from: Tom C on June 05, 2015, 08:25:02 AM
Barmen var stor i går. Håper det løsner for ham nå. Og morsomt at midtbanen fungerte så bra med Barmen og Acosta, når de fleste har slått fast at det er Haugen og Demidov som står for kvaliteten på midten.
Jeg mener fortsatt at de er de beste, men i OBOS-ligaen skal trioen vi brukte i går kunne utgjøre en god midtbane når vi har en taktisk skolert trener som ikke gjør det alt for vanskelig for dem. Det viser jo også hvor viktig det er med den rette treneren. Plutselig eier vi midtbanen mot et lag som rundspilte oss med våre antatt to beste midtbanespillere ute. Hva skjedde når Demidov var borte under Norling?

Det viser at vi har en bedre stall enn svartmalingen til enkelte skulle tilsi. Demidov ute, Haugen ute, Piotr ute, Pedersen et godt stykke unna toppformen, Larsen var ikke i slaget. Likevel rundspiller vi laget vi ble rundspilt av for noen uker siden.

Nixon

Quote from: krakra on June 05, 2015, 06:34:21 AM
Ikke av den typen eller dimensjonen som Barmen får. En ting er å kritisere spillerens kvaliteter. Noe annet er når man blir personlig, eller truer med å slutte å følge laget dersom vedkommende får spille.

Nå var vel din drittslenging om Mjelde vel så personlig siden han stod i veien for din kjære Haugen...

Spøk til side. Jeg er enig i din siste kommentar om at lokale spillere gjerne får mest. Det har vært en trend så lenge jeg kan huske. Og det er mulig at jeg oppfattet innlegget ditt feil, men jeg syns det virket litt skinnhellig siden du også har vært med på den galeien. Ikke med unge lokale spillere, men med andre. Og det går jo for det samme. Alle er Brannspillere.
Rød makt på Hansa!

krakra

Jeg syns det er forskjell på å være kritisk til spillernes egenskaper, og overdrevne tillitt fra treneren og direkte personhets. Særlig unge spillere må beskyttes, men det virker å være en litt motsatt tankegang hos enkelte. Når en 18-åring skriver sin første proffkontrakt med Brann og voksne menn syns det er ok å lire av seg at det er pappa som har betalt og at Barmen ikke burde fått spille for Brann så lenge Rolf Barmen var innvolvert hos en av hovedsponsorene så er det et problem.

Såvidt jeg kan huske var det flere som gikk betydelig lengre enn meg i beskrivelsene av personen Mjelde. Jeg prøvde å avstå fra det, men jeg var kritisk til at han spilte kamp etter kamp uten prestasjoner som forsvarte det. Jeg var også kritisk da han plutselig ikke fikk spille i det hele tatt.

Jeg syns man bør skille mellom det å kritisere og det å hetse en spiller.

Torvanger

Håper det ikke er en alvorlig skade, god bedring Barmy!

krakra

Ikke PL-kvalitet i dag.

Nixon

Uheldige Barmen med kneskålen ute av ledd. Selv med pause er vel han neppe tilbake til neste kamp.
Rød makt på Hansa!

Corran

Dæven han blir mye skadet stakker.
Eg har nok vært en av de som har ville se ham ute av laget (men synes han har tatt seg opp), men alle disse skadene fortjener han ikke.
Håper det heles raskt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Bare tre seriekamper igjen til sommerferien da, så timingen var ikke så ille.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on June 07, 2015, 21:24:55 PM
Uheldige Barmen med kneskålen ute av ledd. Selv med pause er vel han neppe tilbake til neste kamp.

Høres stygt ut, hvor lang tid tar det å lege slikt?

Spelaren

Quote from: Jose Arrogantio on June 08, 2015, 02:02:41 AM

Diomande fikk kneskålen ut av ledd, men det var visst også brudd i bein og noe avrivning av sene. Barmen har ingen brudd, og forhåpentligvis "bare" kneskålen ute av ledd. Er vi heldige, ute maks et par måneder.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Quote from: Joggi Bogga on June 04, 2015, 20:14:53 PM
Quote from: Torvanger on June 04, 2015, 19:25:49 PM

Kan vi ikke bare gjøre en avtale om at vi her på forumet diskuterer i noenlunde seriøse former? Du har vært trøttende en del uker nå. Nok er nok.

Joggi, det eneste var at du kom med Barmenkritikk etter en cupkamp mot Bryne der han storspilte, det overrasket meg stort. Men velkommen i klubben, det jeg utsatte deg for, blir jeg utsatt for jevnlig, hehe! Du virker som et godt egg uansett.

Torvanger

Quote from: Spelaren on June 08, 2015, 07:34:32 AM
Quote from: Jose Arrogantio on June 08, 2015, 02:02:41 AM

Diomande fikk kneskålen ut av ledd, men det var visst også brudd i bein og noe avrivning av sene. Barmen har ingen brudd, og forhåpentligvis "bare" kneskålen ute av ledd. Er vi heldige, ute maks et par måneder.

Det er ikke noe poeng å rushe, jeg tipper Barmen er tilbake i august, fullt restituert. I mellomtiden har jeg full tillit til Haugen, Skaanes og Acosta. Bra blir det okke som, for nå drar hele laget i samme retning og vi har fått den perfekte kaptein i Demidov. Han er vår nye Andresen!

Spelaren

Kjappere ser det ut til. 1-2 uker melder Brann.no.

Huff

Quote from: Spelaren on June 11, 2015, 12:31:28 PM
Kjappere ser det ut til. 1-2 uker melder Brann.no.

Virker logisk, på mandag ble han observert lett haltende uten krykker.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Corran

Var ikke brudd Kun kneskål ute Noe som e jævlig vondt, men går fort over
Det negative e at hvis det skjer et par ganger så skjer det lettere og lettere. Så det kan bi noe en sliter med

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on June 11, 2015, 20:35:34 PM
Det negative e at hvis det skjer et par ganger så skjer det lettere og lettere. Så det kan bi noe en sliter med

Så det er med kneskålen som med skulderen altså?

Klaus_Brann

Skulle bare mangle. Nå har vi ikke noen med skademareritt lenger, så det er på tide nå...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Snakker vi jumpers knee?

Torvanger

Barmen må tilbake snarest, han har åpenbart mer å si enn mange Brannfans vil innrømme.

Nixon

Det eneste Barmen kanskje hadde pyntet på i dag er sjansestatistikken...
Rød makt på Hansa!

Torvanger

Quote from: Nixon on June 21, 2015, 19:28:33 PM
Det eneste Barmen kanskje hadde pyntet på i dag er sjansestatistikken...

Han er Branns viktigste mann på midtbanen.

Spelaren

Quote from: Torvanger on June 21, 2015, 19:26:31 PM
Barmen må tilbake snarest, han har åpenbart mer å si enn mange Brannfans vil innrømme.

Quote from: Torvanger on June 08, 2015, 08:20:48 AM
Det er ikke noe poeng å rushe.

Joggi Bogga

Jeg elsker deg, Kristoffer Barmen! Alt er tilgitt.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Belfort

Hvis han er så kald på straffer hvorfor er han da ikke like kald på opplagte sjanser?

Spelaren

Quote from: Belfort on September 28, 2015, 20:47:16 PM
Hvis han er så kald på straffer hvorfor er han da ikke like kald på opplagte sjanser?

Ballen ligger i ro. Seriøst, Barmens ankler er magiske, ingen andre på laget har de samme ankelsleng-pasningene med f.eks utsiden som Barmen, noe som er uventet og ofte går bra. Tror litt av måten han leser keeper på før siste avgjørende fotposisjon er grunnen til at han klarer å vente keeper ut.

Klaus_Brann

Umulig å svare på, men det gjør ingenting når han setter så viktige straffer som dette og sikrer tre poeng.

Go Up