• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

OhAhCantona

For å si det slik : For dem som observerte duoen på Kaos i høst, var det ingen tvil om at de hadde drukket alkohol.. Barmen var rett og slett pære..

Belfort

Nå begynner det å bli mye disiplinærproblemer med den gutten. Han bør nå settes på transferlisten.

Gulløl

Selg både Pedersen og Barmen. Nok er nok. Useriøse tullebukker som var ute på byen i fjor høst og trodde de var stjerner når klubben kjempet for å unngå nedrykk. Ut med pakket !!!
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

nero

Litt av en gjeng med bunnseriøse fotballspillere vi har! ;D
Lions led by donkeys.

Lasaron

Håper eliteserieklubber i Norge og andre land ser hvor lite viktig det er for Pedersen å bli god i fotball. Han bør legge tankene på å bytte klubb i dette vinduet på hyllen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

OhAhCantona

Det er ikke slik at Barmen og Pedersen er de to eneste fyllebøttene i stallen, selv om det var disse to som ble tatt denne gang.
Det er viktig å få fjernet denne ukulturen en gang for alle, men at Barmen og Pedersen skal ta skylden (bli solgt e.l) for noe som har vært "akseptert" i mange år, blir feil .

Yngve

Kagain

Er jeg den eneste som ble overrasket over at Barmen var involvert? Jeg har alltid sett på han som en snill gutt, men jaggu tok jeg feil...

dudo

Quote from: Kagain on January 27, 2015, 16:31:18 PM
Er jeg den eneste som ble overrasket over at Barmen var involvert? Jeg har alltid sett på han som en snill gutt, men jaggu tok jeg feil...

Heheh, du må følge med, mann! Var ute av laget en stund under Skars pga denslags.

(Men han kan da fint være snill selv om han liker en fest. Bare ikke særlig profesjonell)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: OhAhCantona on January 27, 2015, 16:20:21 PM
Det er ikke slik at Barmen og Pedersen er de to eneste fyllebøttene i stallen, selv om det var disse to som ble tatt denne gang.
Det er viktig å få fjernet denne ukulturen en gang for alle, men at Barmen og Pedersen skal ta skylden (bli solgt e.l) for noe som har vært "akseptert" i mange år, blir feil .
Mitt inntrykk er at de er verstingene.

Klaus_Brann

Quote from: OhAhCantona on January 27, 2015, 12:27:54 PM
For å si det slik : For dem som observerte duoen på Kaos i høst, var det ingen tvil om at de hadde drukket alkohol.. Barmen var rett og slett pære..

Jeg var der én kveld i fjor høst hvor jeg i alle fall møtte Askar og Hanstveit. Ingen av de virka påvirka. Var det bare de to den kvelden?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on January 27, 2015, 16:46:50 PM
Quote from: Kagain on January 27, 2015, 16:31:18 PM

Heheh, du må følge med, mann! Var ute av laget en stund under Skars pga denslags.

(Men han kan da fint være snill selv om han liker en fest. Bare ikke særlig profesjonell)

Var det den episoden pga. russetiden?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Det kan kanskje stemme, men jeg mener (mener!) å huske at det da kom frem at det var flere episoder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

En overvektig keeper og en gjeng med bakrus utpå banen. Gir gode følelser foran sesongen dette, for stort lengre fra god treningsuke kommer man ikke!

Nixon

Jeg minnes en BT-artikkel om Barmen fra russetiden med den ikke helt sannferdige tittelen "Ingen dram for Barmen".

Et kjapt søk avslører noen riktig så bra sitater fra saken:

- Er man fotballspiller, så er man fotballspiller 24/7. Jeg har en cola i kjøleskapet, det holder.
- Du drikker ikke alkohol?
- Jo, litt. Men utenfor sesongen. Det er ikke noe offer for meg, dette er absolutt verdt det, smiler han.

Det varte ikke lenge etter dette før han fikk sin første disiplinærsak...
Rød makt på Hansa!

dudo

Quote from: Jose Arrogantio on January 27, 2015, 18:06:12 PM
En overvektig keeper og en gjeng med bakrus utpå banen. Gir gode følelser foran sesongen dette, for stort lengre fra god treningsuke kommer man ikke!

Blir lett å identifisere seg med dem, om ikke annet.

Gulløl

January 27, 2015, 18:29:48 PM #566 Last Edit: January 27, 2015, 18:33:39 PM by Gulløl

Samuel Sahim-Radlinger

bernu

Dette problemet er mye større enn den ene gangen de to ble tatt.
Har man vært litt ute på byen onsdager og torsdager siste året, har man møtt Haugen, Barmen, Larsen og Pedersen MANGE ganger...
Haugen og Larsen har vært like ille i lange perioder før Larsen reiste til Hønefoss. Haugen fortsatte utover høsten han også.
Når man får kallenavnet "kongen av Metro" sliter man som fotballspiller. Så Brann må seriøst rydde opp....
HANSA - Z

Gulløl

January 27, 2015, 18:49:17 PM #568 Last Edit: January 27, 2015, 18:55:59 PM by Gulløl
Er det rart vi rykket ned for helvete  >:(
Roald sin frihet under ansvar regel funket ikke i det hele tatt.
Frihet under ansvar må en aldri bli så naiv at en innfører igjen på Stadion. ALDRI. Hør det ledere.
Og la oss satse på de som vil bli toppidrettsutøvere, ikke på de som gikk fra å være "Kongen på Løv-Ham" og på overgang til "Kongen av Metro" så snart de ble myndige. Og ikke overraskende null fremgang som Brann spiller, fest og fyll lar seg ikke kombinere med å få fremgang som fotballspiller på eliteserienivå.

Samuel Sahim-Radlinger

krakra

Det er et ledelsesproblem når en slik ukultur får lov å utvikle seg. Det er ikke uvanlig at gutter i starten av 20-årene tar seg noen byturer. Klubben må være tydelig på hva som kreves og konsekvensene ved å ikke innfri.
Det er ikke rart at sånt skjer i en klubb hvor Gutteklubben Grei-kulturen har gjennsomsyret hele organisasjonen. Henter man en fyr som Pedersen så vet man hva man får. Da må det settes grenser.

Virker som det kjøres et strengere regime i år. Piotr-saken og denne saken er eksempler på det. Det er på høy tid.

OhAhCantona

Quote from: krakra on January 27, 2015, 16:51:54 PM

Det er korrekt, sammen med Haugen, Larsen og ikke minst Demir. Kjenner flere som jobber i bransjen og de har sagt lenge at de ofte ser denne gjengen. Barmen er alltid mest dritings..

Nixon

Quote from: krakra on January 27, 2015, 18:56:33 PM
Det er et ledelsesproblem når en slik ukultur får lov å utvikle seg. Det er ikke uvanlig at gutter i starten av 20-årene tar seg noen byturer. Klubben må være tydelig på hva som kreves og konsekvensene ved å ikke innfri.

Men hovedansvaret og pekefinger må likevel rettes mot spillerne. De kan ikke gjemme seg bak unnfalne ledere. Selv vi som aldri har spilt toppfotball vet hva som kreves. Og en spiller som Barmen, som er oppvokst med Nilsen og Soltvedt, burde absolutt vite bedre!
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Hm. Både Haugen, Larsen og Demir er spillere som stagnerte etterhvert. Nå begynner vi å ane grunnen, de tar det ikke så nøye. Ja, hvis det dere skriver er sant, vel og merke.

Kagain

Quote from: bernu on January 27, 2015, 18:34:15 PM
Dette problemet er mye større enn den ene gangen de to ble tatt.
Har man vært litt ute på byen onsdager og torsdager siste året, har man møtt Haugen, Barmen, Larsen og Pedersen MANGE ganger...
Haugen og Larsen har vært like ille i lange perioder før Larsen reiste til Hønefoss. Haugen fortsatte utover høsten han også.
Når man får kallenavnet "kongen av Metro" sliter man som fotballspiller. Så Brann må seriøst rydde opp....

huh. Jaja, da lærte jeg noe nytt i dag også. Jeg må jo ha vært fullstendig vekkreist, jeg hadde ikke registrert noen slike stunt. Vel vel, det er vel gjerne straffen man må ta for at man ikke går ut i noen større grad lengre, og spesielt ikke i ukene.

Lasaron

Ragnarok!

Jeg trodde vi var ferdige med talenter som ble fornøyd så lenge de fikk proffkontrakt med Brann og kunne være konge på byn. Jeg trodde det var tilbakelagt.

Gulløl

January 27, 2015, 22:06:57 PM #575 Last Edit: January 27, 2015, 22:35:53 PM by Gulløl
Ser ikke bort fra at det var mangel på hippe uteplasser i Hønefoss som gav Larsen en høst opptur. Grand Cafe Hønefoss eller bygdedans er ikke det helt store. Det gidder selv ikke Larsen, da tar han heller ekstra treningsøkter i kjedsomheten  ;).

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

Quote from: OhAhCantona on January 27, 2015, 19:47:20 PM
Quote from: krakra on January 27, 2015, 16:51:54 PM

Det er korrekt, sammen med Haugen, Larsen og ikke minst Demir. Kjenner flere som jobber i bransjen og de har sagt lenge at de ofte ser denne gjengen. Barmen er alltid mest dritings..

Det tviler jeg ikke på, men samtidig ser jo Barmen egentlig konstant gladfull ut når han gliser. God og slørete.

Spelaren

Quote from: Lasaron on January 27, 2015, 21:36:42 PM
Ragnarok!

Jeg trodde vi var ferdige med talenter som ble fornøyd så lenge de fikk proffkontrakt med Brann og kunne være konge på byn. Jeg trodde det var tilbakelagt.

Hvis det kan være en trøst, så er Exodus lagt ned i det minste.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

OhAhCantona

Jeg har en kompis som ble kjent med Olofinjana da han spilte i Brann.
Jeg husker godt da vi skulle på Seigmenn-konsert på Hulen og inviterte med oss George.

Han takket ja og lurte på når vi skulle møtes. Kompisen min sendte melding hvor han svarte at konsenserten fredag kl 22 (vi tenkte å ta noen øl først). Svaret var kontant : "Are you crazy. I am never out after 9, and I never drink anything stronger than Cola Light".

Det ser heldigvis ut til at den yngre garde (Grønner & Co) har de samme holdningene.

Lasaron

Quote from: Spelaren on January 28, 2015, 09:44:26 AM
Quote from: Lasaron on January 27, 2015, 21:36:42 PM
Ragnarok!

Hvis det kan være en trøst, så er Exodus lagt ned i det minste.

:)  Azar Karadas har vel funnet seg andre plasser å gå forlengst  :)

Gulløl

Det er mange Brann spillere etter tusenårsskiftet som har dyrket nattelivet i Bergen i tillegg til dagens nedrykks stjerner. Kan nevne Rønningen, Bakke, Karadas, Helstad, Furuseth Olsen, Kvisvik, Miller og Solli. Sikkert flere også. Om de brukte nettene til å drikke, var DJ, gamblet  eller sjekket damer var det ikke bra, de burde heller stilt 100 % opplagt til hver eneste trening og kamp. Skikkelig toppidretts kultur har det vel aldri vært i Brann, kan være en av hovedårsakene til at antall titler er få.

Likte denne meldingen fra Doddo til dagens nedrykks stjerner, burde vært spikret på garderobeveggen på Stadion:

Når laget generelt, og kanskje de nevnte spillerne spesielt, spiller så middelmådig at klubben til slutt rykker ned, burde de beveget seg med ytterst stille og forsiktige steg. Da burde deres største utskeielse vært et glass med Pepsi Max. For når man har vært med på å ydmyke en hel by, så fortjener du ikke å ta deg en fest, og definitivt ikke i arbeidstiden.

Samuel Sahim-Radlinger

Klaus_Brann

Det der er tull. Raymond Kvisvik hadde aldri vært den Kvisviken vi kjente hvis han ikke fikk ta seg noen bayere til hamburgerne.

roaldinho

Det er sant, Klaus. Han ER den typen som må få de godene for å kunne spille på den måten han gjorde. Ville neppe vært noen publikumsfavoritt om han ble nektet dette. Andre spillere, derimot, må bare føye seg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

aleksanderhjelleseth

Dette er et klassisk eksempel på at BT & BA prøver å skape strid, tar en intern personalsak å smører den over fremsider og kjører på i samme spor i flere dager. Selg selg! Alt dette styret for at Barmen og Pedersen drakk seg full. Vi bor jo i Norge og det er en like naturlig del av kulturen vår som bunad og fiske. Vi er jo ikke i nærheten av å skulle spille kamper av betydning, og eg ser heller at de koser seg nå enn midt i et tett kampprogram. Når slikt skjer våkner forumtrollet, vi fordømmer og skriker på hvor useriøse de må være. La gutter få være gutter, kjerringer!  ::)

Nixon

Regelbrudd er ikke bra uansett når det måtte skje på året. Dersom spillerne mener at reglene er for strenge utenfor sesong får de heller ta det tjenestevei og prøve å få de myket opp.

Forøvrig holder heller ikke det-skjedde-utenfor-sesong-argumentet. Dette har skjedd i sesongen også.
Rød makt på Hansa!

Joggi Bogga

Quote from: Klaus_Brann on January 28, 2015, 16:45:05 PM
Det der er tull. Raymond Kvisvik hadde aldri vært den Kvisviken vi kjente hvis han ikke fikk ta seg noen bayere til hamburgerne.

Hvis "noen" er 3-4 enheter i uken, spredt over flere dager, så kan det hende du ikke tar helt feil.
Men ingen spillere blir bedre av å kombinere trening og høyt alkoholinntak/fyll. Det er bare en myte. Kvisvik hadde garantert vært mye bedre om han hadde byttet ut 10 kg fett med 7 kg muskler.

Det er viktigere med hjelp til å komme ut av en eventuell avhengighet slik at en kan takle livet som toppidrettsutøver.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dudo

Quote from: aleksanderhjelleseth on January 29, 2015, 11:44:19 AM
Dette er et klassisk eksempel på at BT & BA prøver å skape strid, tar en intern personalsak å smører den over fremsider og kjører på i samme spor i flere dager. Selg selg! Alt dette styret for at Barmen og Pedersen drakk seg full. Vi bor jo i Norge og det er en like naturlig del av kulturen vår som bunad og fiske. Vi er jo ikke i nærheten av å skulle spille kamper av betydning, og eg ser heller at de koser seg nå enn midt i et tett kampprogram. Når slikt skjer våkner forumtrollet, vi fordømmer og skriker på hvor useriøse de må være. La gutter få være gutter, kjerringer!  ::)

Da må vi også la Brann og Barmen få være i første divisjon. Enten vil vi prestere og vinne, eller så vil vi ha halvseriøse tjuagutter. Vi kan ikke ha begge deler.

Klaus_Brann

Quote from: Joggi Bogga on January 29, 2015, 12:29:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 28, 2015, 16:45:05 PM

Hvis "noen" er 3-4 enheter i uken, spredt over flere dager, så kan det hende du ikke tar helt feil.
Men ingen spillere blir bedre av å kombinere trening og høyt alkoholinntak/fyll. Det er bare en myte. Kvisvik hadde garantert vært mye bedre om han hadde byttet ut 10 kg fett med 7 kg muskler.

Det er viktigere med hjelp til å komme ut av en eventuell avhengighet slik at en kan takle livet som toppidrettsutøver.

Da forstår du ikke hva det dreier seg om.
Folk er forskjellige, selv også toppidrettsutøvere, og det nytter ikke å lage en stor bås, plassere alle toppidrettsutøvere der og si at de skal gjøre sånn og sånn. Det funker på de fleste, men ikke alle.
Kvisvik var en av de det ikke funket på.

Det handler ikke om avhengighet heller, det handler om en livsstil. For at han skulle prestere, måtte han trives. Han pakket med seg vaffeljern og vaffelrøre når de skulle på treningsleir, det sier sitt.

SK

Kvisvik er vel et stjerneeksempel på en spiller som aldri tok ut potensialet sitt grunnet en alt for laid back og useriøs holdning i forhold til trening. Han hadde et talent som burde tatt han lenger enn spill i Brann og et mislykket kort opphold i Austria Wien. Et opphold hvor det fysiske bidro til at det ikke ble en suksess.

Lasaron

Quote from: SK on January 29, 2015, 21:05:20 PM
Kvisvik er vel et stjerneeksempel på en spiller som aldri tok ut potensialet sitt grunnet en alt for laid back og useriøs holdning i forhold til trening. Han hadde et talent som burde tatt han lenger enn spill i Brann og et mislykket kort opphold i Austria Wien. Et opphold hvor det fysiske bidro til at det ikke ble en suksess.

I utgangspunktet er jeg enig, tenk hvor god han hadde vært hvis han i tillegg hadde hatt bra hurtighet og kondisjon.

Men, som Klaus er inne på, kanskje treningshverdagen som måtte til for å få han dit hadde tatt knekken på spillegleden og livsgleden, og at han dermed nådde sitt potensial tross alt.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on January 29, 2015, 20:26:19 PMDa forstår du ikke hva det dreier seg om.
Folk er forskjellige, selv også toppidrettsutøvere, og det nytter ikke å lage en stor bås, plassere alle toppidrettsutøvere der og si at de skal gjøre sånn og sånn. Det funker på de fleste, men ikke alle.
Kvisvik var en av de det ikke funket på.

Det handler ikke om avhengighet heller, det handler om en livsstil. For at han skulle prestere, måtte han trives. Han pakket med seg vaffeljern og vaffelrøre når de skulle på treningsleir, det sier sitt.

For noe sprøyt. Jeg er helt enig at det ikke (som oftest) handler om avhengighet. Men resten er bare sprøyt. Så du mener at en spiller kan spille ut et trivselskort og så ta seg noen byturer med jevne mellomrom? Eller hvem skal bestemme hva som er trivsel eller hva som bare en vanlig unødvendig bytur?
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: Lasaron on January 29, 2015, 21:42:14 PMMen, som Klaus er inne på, kanskje treningshverdagen som måtte til for å få han dit hadde tatt knekken på spillegleden og livsgleden, og at han dermed nådde sitt potensial tross alt.
Rød makt på Hansa!

aleksanderhjelleseth

Om det er i det offentlige rom spiller da ingen rolle. Brann er en fotballklubb og ikke en kinesisk turnskole.
Det finnes mange eksempler på fotballspillere som har hatt gode karrierer selv om en ikke har tatt alt så blodseriøst. Visst en ikke koser seg i hverdagen kommer kreativitet og lyst til å forvitre.
Var det ikke en back/ving på Brann som røyke 20 om dagen? Ikke at det er noe å trakte etter alså, men det går an.

Kjell249

Charlie Miller er et stjerne eksempel på en spiller som fint kunne spilt i PL men pga latskap og fyll ender opp i en bakgårdsliga som Norge. Må du drikke hver helg, og spise pottis hver dag for å trives? Da bør spilleren få profesjonell hjelp.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Corran

Tidene forandrer seg Før var det glade amatører som tok seg en fest og det var trenere som innførte obligatorisk whisky i pausen.
I dag er det helproft og en kommer ikke like langt med kun talent. En må jobbe for det også
Fotballen går framover og fotballspillere er mer topptrente i dag en for noen år siden
Så det å røyke og fyre i sesong funker ikke like godt i dag. Finnes sikkert noen unntak, men de blir færre og færre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Quote from: aleksanderhjelleseth on January 29, 2015, 22:20:22 PM
Var det ikke en back/ving på Brann som røyke 20 om dagen? Ikke at det er noe å trakte etter alså, men det går an.

Ikke nå lengre.

Herman1

Quote from: krakra on January 27, 2015, 18:56:33 PM
Det er ikke rart at sånt skjer i en klubb hvor Gutteklubben Grei-kulturen har gjennsomsyret hele organisasjonen. Henter man en fyr som Pedersen så vet man hva man får. Da må det settes grenser.

Virker som det kjøres et strengere regime i år. Piotr-saken og denne saken er eksempler på det. Det er på høy tid.

Ja, ille og uprofesjonelt.

Helt vanvittig at slike høyt gasjerte spillere later til å gi blanke faen i klubben nå som den har rykket ned en divisjon.
Enda verre om en "hard kjerne" innad i spillergruppen har drevet med dette i løpet av fjorårssesongen.
-Grrrrr...

dudo

Ja, om de drakk og festet oss ned i første ..! (spissformulert, men dessverre ikke totalt utenkelig)

krakra

Om det er i det offentlige rom spiller da ingen rolle. Brann er en fotballklubb og ikke en kinesisk turnskole.
Det finnes mange eksempler på fotballspillere som har hatt gode karrierer selv om en ikke har tatt alt så blodseriøst. Visst en ikke koser seg i hverdagen kommer kreativitet og lyst til å forvitre.
Har man stort nok talent kan man selvsagt levere bra i TL uten gode holdninger, men dette er spillere som kunnenådd mye lengre med gode holdninger. I dagens fotball er det svært få i verdenstopper uten gode holdninger. Kosthold og livsstil er veldig viktig for idrettsutøvere. Det er på tide at Brannspillerne aksepterer det. Hvis de ikke vil ta fotballen seriøst kan de drive med det på hobbybasis for småpenger.

Vi spiller ikke kamper nå, men vi er midt i den perioden hvor fysikken skal bygges opp inn mot neste sesong. Da er søvn og kosthold viktig. Det matcher dåelig med flatfyll ut i de sene nattetimer.

Hardfestingen kan de ta i ferien hvis det er så viktig. Det er nok heller ingen som ønsker å nekter spillerne å gå ut i ny og ne når kampprogrammet ikke er så tett og ta to-tre øl, men jeg gjetter at vi i dette tilfellet snakker om ganske høy promille og rimelig sen sengetid.

Kagain

Jeg er veldig interessert i å høre hvem denne vingen var. Jeg tror jeg har hørt et navn i den anledningen før, men ikke sikker. Bahus var vel en mann som pleide å dampe litt? Jeg tror vel egentlig det er slik at om talentet er riktig stort kan man komme seg langt med noen laster med i bagasjen. Tenk på George Best, Gascoigne (selv om han er en trist affære nå), Socrates (han var jo til og med doktor) eller Garrincha (et ben 7 cm kortere enn det andre, kronisk forfyllet, på det nærmeste analfabet men en magiker med lærkulen). Om disse hadde kommet til Brann i OBOS-ligaen mens de var på toppen av sin karriere så hadde de garantert herjet. De hadde talent som kompenserte for manglene. Problemet er vel at Barmen, Haugen (trass i hva enkelte kanskje mener), Pedersen m.fl. ikke har det talentet. Dermed mangler de kanskje noe som kunne kompensert for en mindre profesjonell livsførsel.

Miller eller Kvisvik hadde nok også herjet nede i OBOS. 

Go Up