• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kristoffer Barmen

Started by krakra, July 18, 2011, 16:16:03 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Men "Se på Ojo, speller som en konge..."

Litt mer skeptisk!:)
Rød makt på Hansa!

roaldinho

Quote from: Nixon on May 18, 2012, 13:32:28 PM
Quote from: Utmedsnolken on May 18, 2012, 13:28:31 PMtror ikke du trenger å bekymre deg for at den skal bli en gjenganger.

He he, forhåpenltligvis ikke. Men jeg har blitt overrasket før over malplasserte sanger på Stadion!:)

Ja, f.eks "vi vinner serien i år" når man er sånn ca 15 poeng bak serielederen og ligger selv på 6-8 plass.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on May 18, 2012, 14:16:58 PM
Joda, den passer helt greit. Det er en lite toneskifte i alle o-ene, så det er ikke noe problem å trekke den ut etter min mening. Så jeg støtter den tanken.

Passer jo helt perfekt for Birkir. "se på birkir han ofrer alt for brann, birkir, birkir mar sævarson.
"og der snubler Sæternes igjen"

steinbygger

Og Armin Askar kunne tatt Mons Ivar sangen.

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on May 18, 2012, 14:21:51 PMPasser jo helt perfekt for Birkir. "se på birkir han ofrer alt for brann, birkir, birkir mar sævarson.

Navnet passer kanskje perfekt til sangen, men ikke personlighet og spillestil!
Rød makt på Hansa!

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on May 18, 2012, 14:23:30 PM
Quote from: Utmedsnolken on May 18, 2012, 14:21:51 PMPasser jo helt perfekt for Birkir. "se på birkir han ofrer alt for brann, birkir, birkir mar sævarson.

Navnet passer kanskje perfekt til sangen, men ikke personlighet og spillestil!

Se på birkir, han løper mye for Sk Brann?

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on May 18, 2012, 05:44:55 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 18, 2012, 04:04:26 AM
Army? Hvor kom det inn i bildet med Barmen?

"Barmy Army" er jo et kjent rop fra engelsk fotball.

Ja, og hvor kom det inn i bildet med Barmen? Ikke ny favoritt her i gaarden, høres teit ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Det funket gull på tribunen. Bare å la seg rive med!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Quote from: Klaus_Brann on May 18, 2012, 20:47:18 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 18, 2012, 05:44:55 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 18, 2012, 04:04:26 AM
Army? Hvor kom det inn i bildet med Barmen?

"Barmy Army" er jo et kjent rop fra engelsk fotball.

Ja, og hvor kom det inn i bildet med Barmen? Ikke ny favoritt her i gaarden, høres teit ut.

Var mange som ropte barmen army også. Ikke helt konsensus på ripet foreløpg

Gulløl

May 18, 2012, 22:11:34 PM #159 Last Edit: May 18, 2012, 22:14:30 PM by Gulløl
Går ut fra at grunnen til at "Barmy Army" er innført på Frydenbø(felt Z) har sammenheng med vårt nye stjerneskudd Kristoffer Barmen, eller tar jeg feil her ??

Skal en få skikkelig styrke på ropet er det viktig at alle roper det samme og ikke i 3-4 varianter slik som på 16 mai.

Jeg er tilhenger for en litt tilpasset versjon fra den engelske varianten slik at det høres mer ut som et supporter rop for Kristoffer Barmen.

Slik:
Kristoff Barmen Army !, --Kristoff Barmen Army !,-- Kristoff Barmen Army !, --
http://www.youtube.com/watch?v=a97Dpp78qrE

Går ut fra at noen synes det er tøffest at vi høres lik ut som Manju tilhengerne. Men en tilpasset Brann variant , med «en» endelse istedenfor «y» endelse mener jeg låter minst like bra rytmisk.
Men sikkert mange meninger om det. Det viktigste er at vi samler oss om en variant for å få skikkelig styrke og rytme på ropet. Klarer vi det kan dette bli et av årets beste supporter rop på Stadion.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Utmedsnolken

Hvorfor ikke bare barmen army? Blir det så mye bedre å rope feil fornavn i tillegg?

dudo

Er da ikke bare United som har denne. Barmen-army funker fett for meg det òg. Og ja, det var helt klart en hyllest til Barmen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bernu

Barmen army funket utmerket både under kampen og på Bien etter kampen :)
God stemning på DP!
HANSA - Z

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on May 18, 2012, 22:17:06 PM
Hvorfor ikke bare barmen army? Blir det så mye bedre å rope feil fornavn i tillegg?
Quote from: Gulløl on May 18, 2012, 22:11:34 PM
Går ut fra at grunnen til at "Barmy Army" er innført på Frydenbø(felt Z) har sammenheng med vårt nye stjerneskudd Kristoffer Barmen, eller tar jeg feil her ??

Er det ikke "Barmen Army" de roper da?
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

fikk følelsen av at man ropte litt forskjellig. iallefall på min del av tribunen

kapteinen

Z

roaldinho

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6071844.ece

Skarsfjord skylder på russetiden, mens Fjeldgaard sier: "Man vet jo aldri hva russen gjør, men slik jeg ser det har han vel stort sett vært på treningene. Jeg har ikke inntrykk av at han har hatt noen særlig russetid. Jeg har bare sett ham i russeklær en gang, jeg, uttaler Fjeldsgaard."

Man er (Som regel) bare russ en gang i livet, men Barme har i følge Fjeldgaard vært på stort sett alle treningene. Profesjonelt av Barmen, og dette er noe man visste på forhånd. Syntes ikke det er greit å bruke det som unnskyldning når mai er en tett måned med både russetid, eksamen og fotball. Alt skal gå rundt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Sindre32

Håper virkelig Barmen er klar i morgen. Barmen og Fakiri på midten kan vel funke ganske bra?

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on May 22, 2012, 18:22:27 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6071844.ece

Skarsfjord skylder på russetiden, mens Fjeldgaard sier: "Man vet jo aldri hva russen gjør, men slik jeg ser det har han vel stort sett vært på treningene. Jeg har ikke inntrykk av at han har hatt noen særlig russetid. Jeg har bare sett ham i russeklær en gang, jeg, uttaler Fjeldsgaard."

Man er (Som regel) bare russ en gang i livet, men Barme har i følge Fjeldgaard vært på stort sett alle treningene. Profesjonelt av Barmen, og dette er noe man visste på forhånd. Syntes ikke det er greit å bruke det som unnskyldning når mai er en tett måned med både russetid, eksamen og fotball. Alt skal gå rundt.

Barmen har (muligens) mistet kamp to ganger grunnet sykdom i russetiden nå. Og jeg ville ikke vært fornøyd med "stort sett vært på trening" for noen andre spillere, og det ville i hvert fall ikke vært profesjonelt.

Man er kanskje bare russ en gang, men noen ganger må man gjøre noen offer for din jobb og karriere.

dudo

Det blir feil å kalle det to ganger, da det høyst sannsynlig er samme sykdomsperiode. Jeg er for øvrig selv syk nå, og det helt uten å ha hatt noen russetid. Sånt skjer. Jeg kunne verken ha spilt på søndag eller i morgen.

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on May 23, 2012, 01:02:39 AM
Det blir feil å kalle det to ganger, da det høyst sannsynlig er samme sykdomsperiode. Jeg er for øvrig selv syk nå, og det helt uten å ha hatt noen russetid. Sånt skjer. Jeg kunne verken ha spilt på søndag eller i morgen.

Han var syk før Sogndalkampen også tror jeg det var, var i hvert fall en av kampene han spilte som han var usikker for grunnet sykdom om jeg husker rett.

Og uansett, "stort sett vært på trening" er ikke godt nok for noen spiller, russ eller ikke. Unntak hvis det er bryllup eller dødsfall i familien selvsagt.

roaldinho

Det er vel pga sykdom at han ikke har vært på trening, ikke pga russetiden. Stort sett kan jo også bety at han har kommet på trening, og de har sjekket han og sett at han ikke er i form (Syk) og lar han hvile.

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on May 23, 2012, 02:06:06 AM
Det er vel pga sykdom at han ikke har vært på trening, ikke pga russetiden. Stort sett kan jo også bety at han har kommet på trening, og de har sjekket han og sett at han ikke er i form (Syk) og lar han hvile.

Reagerte mer på Roaldinhos post enn artikkelen, men etter å ha lest i gjennom igjen ser jeg at jeg misforstod Roaldinho litt og overreagerte. Jeg lar dette ligge.

vebo

Barmen er fortsatt skadet. Er redd for at Soko, om han holder seg skadefri, kaprer plassen på def midt på fast basis. En mulighet er selvsagt Barmen og Soko dersom Austin drar.
Tiocfaidh ár lá

Jose Arrogantio

Quote from: vebo on July 02, 2012, 21:54:33 PM
Barmen er fortsatt skadet. Er redd for at Soko, om han holder seg skadefri, kaprer plassen på def midt på fast basis. En mulighet er selvsagt Barmen og Soko dersom Austin drar.

Med en skadeutsatt Soko og en Austin som samler gule kort, så får nok Barmen noen kamper han også.

aleksanderhjelleseth

på tide å skrive en ny kontrakt med Barmen nå! Dette er gutten som skal spille på midtbanen vår i maaange år fremover.

melkegutten

Ja, han må satses på!!

Belfort

Barmen er en coming man som jeg tror vil gjøre det godt i årene fremover. Han virker også som en "sindig" fyr i motsetning til en annen lovende unggutt

Xminator

Kontrakt burde være bankers, kan ikke skjønne hva man venter på. Spilletid er jo avhengig av mye, det ble nok litt mange minutter i vår og det spørst om kroppen hans tåler å spille "alt" denne høsten.

dudo

Quote from: Xminator on July 26, 2012, 13:29:48 PM
Kontrakt burde være bankers, kan ikke skjønne hva man venter på. Spilletid er jo avhengig av mye, det ble nok litt mange minutter i vår og det spørst om kroppen hans tåler å spille "alt" denne høsten.

Bullshit fra ende til annen. Se på hva kids spiller i andre ligaer med opp til 46 kamper i året. Han har i flg denne Osdal 543 minutter for førstelaget hittil i år, og bare tre (fire, siden han ble byttet ut minuttet før slutt i den ene) hele kamper. Ikke har han spilt allverden for andrelaget heller.

Xminator

Det er ikke bullshit så lenge lyskene til Barmen streiket. Det er sikkert sammensatt, men kampbelastning er en del av totalbildet.

StuckedPaaOstlandet

Er heller ikke enig i at han må matches så forsiktig, så lenge prestasjonene er så gode som de har vært. Det som er spennende med Barmen er at han også er såpass målfarlig, kommer til mye sjanser i boksen. En spiller som fint kan komme opp på 6-7 mål fra midtbane allerede nå, så tidlig i karrieren. Mener han fortsatt må ta ett steg deffansivt, men skulle vel egentlig bare mangle.

krakra

Barmen har jo spilt ganske lite i år. Spillere blir skadet, men det er lite som tyder på at det var kampbelastningen som var årsaken. Skal vi være forsiktig med alle spillerne som har vært skadet på et eller annet tidspunkt i sesongen kan vi jo aldri starte med samme lag to ganger.

dudo

Hvis han er så sart så er han uansett ikke fremtiden. Men jeg tror ikke han er så sart, og at det var mer tilfeldig at skaden kom da den kom.

Xminator

Jeg tror ikke det er tilfeldig. Han har garantert økt treningsmengdene før denne sesongen og er vel også en av de som legger ned en del egentrening. Og som ung idrettsutøver er han sannsynligvis ikke god nok til å tolke signalene fra kroppen.

Dette er en totalpakke, og det er svært sannsynlig at han presset seg noe for hardt i mai måned da det ble spilt mange kamper og Barmen stort sett spilte hver kamp. Det trenger ikke bety at han er spesielt skadeutsatt, bare at han og støtteapparatet må være flinkere til å tolke signalene fra kroppen utover sesongen. Han kan nok spille mye, men vi kan ikke regne med at han klarer å spille alt.

krakra

Noen som vet hvorfor Barmen holdes tilbake av Skars? Er det noe som har skjedd utenfor banen? Nekter han å skrive under på ny kontrakt?

Belfort

Det må være noe personlig. Noe annet kan det umulig være

Sindre32

Quote from: Belfort on August 24, 2012, 20:00:08 PM
Det må være noe personlig. Noe annet kan det umulig være

Hva mener du, at Skars skal ha noe personlig imot Barmen? Det er nok lite trolig.

krakra

Hva tror du er grunnen til at vårsesongens eneste lyspunkt har spilt to minutter de siste fire kampene da?

posemedsnopi

Quote from: krakra on August 24, 2012, 20:10:59 PM
Hva tror du er grunnen til at vårsesongens eneste lyspunkt har spilt to minutter de siste fire kampene da?

Dette er jo en enormt paranoid tanke.

krakra

Jeg tror ikke at Skars har noe -personlig- imot Barmen. Men tror virkelig folk at han ikke er god nok til å spille i det hele tatt? Så dårlig var han ikke mot VIF

Belfort

Til deg Barmen hvis du er innom dette forumet så vil jeg bare anbefale deg å finne deg en annen klubb hvis du ønsker å få tillit og utvikle deg som spiller.

Sindre32

Spelaren

Quote from: posemedsnopi on August 24, 2012, 20:15:54 PM

Det begynner å bli tynt med alternative teorier. Det er jo hakket før han begynner å omskolere keepere før han prøver Barmen igjen.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Sindre32

Quote from: Spelaren on August 24, 2012, 20:23:20 PM
Quote from: posemedsnopi on August 24, 2012, 20:15:54 PM

Det begynner å bli tynt med alternative teorier. Det er jo hakket før han begynner å omskolere keepere før han prøver Barmen igjen.

Midtbanen vår blir helt fryktelig puslete i dag. Vi kunne trengt Barmen, vil gjerne vite hvorfor han uansett ikke får spille jeg også.

Huff

Dette blir litt søkt, det vet jeg, men lanserer likevel følgende teori.

Barmen er ung, lokal og har levert. Både fra ledelse og omgivelser ønsker en å ha han med videre,  men han er bosman.

Skars vet at han ikke kan gi Barmen beskjed om at han ikke vil bli satset på, å finne seg en ny klubb. Det blir verken godt mottatt internt eller fra omgivelsene. Likevel vil Skars bli kvitt Barmen, fordi han vil ha inn en mer utpreget DM og Branns sentrale midtbane er overbefolket med relativt like spillertyper. I og med at ingen andre sentrale midtbanespillere er bosman neste år er det dermed Barmen som må ofres, Haugen vil tydeligvis ikke vekk, og Skars vil ikke kvitte seg med noen av de øvrige. Dermed er det enklest å presse Barmen ut i kulden slik at han selv velger å gå til en ny klubb snarere enn å ville forlenge med Brann, og Skars får mer rom for å lønne en ny DM.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

ostraume

Søkt. Om Skars ville kvittet seg med Haugen f.eks så ville det ikke vært noe problem.

edit: for øvrig enig i at det er merkelig at Barmen plutselig er så langt bak i køen som DM.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

posemedsnopi

Har en teori om at Barmens ferdigheter komplimenterer Nordkvelles ferdigheter dårlig. Derfor valgte Skarsfjord Fakiri.
Tipper Barmen og Nordkvelle konkurerer om plassen ved siden av Sokolowski.

krakra

Javell? Hva er det Fakiri har som Barmen mangler da? Forutenom denne magiske rutinen?

Go Up