• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tre ukers tippeligapause i november?

Started by Jrgn, May 18, 2011, 09:45:04 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jrgn

Stemmer det at det skal være tre ukers tippeligapause i november? Hvorfor skal det dra så langt ut?


http://www.brann.no/sesongen/terminliste/

Nixon

Cupfinale, og så sikkert noe landslagsgreier.
Rød makt på Hansa!

Jrgn

Er det ikke litt voldsomt med tre uker tippeligapause på slutten av sesongen, noe som fører til at de to siste kampene går helt i slutten av november? Ikke særlig publikumsvennlig hvertfall!

Christian

Noen spesiell grunn til at de ikke i stedet kan kjøre litt tett program i september? Må da være bedre å få det hele overstått. Cupfinalen burde også komme etter sesongslutt.

Yngve


Christian

E-cup er et rimelig argument mot midtukekamper på den tiden. Det til side så mener eg det måtte vært bedre å spille to midtukekamper i september/oktober for å unngå en tre ukers pause i november. Fint med en lang sesong, men det er jo ikkje nødvendig å hale det ut til oppunder jul heller.

krøvel vellevold

Sesongen hales jo ut av hensyn til landslaget og de norske lagene som i teorien måtte henge med i e-cup i november/desember.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Brann og TL som liga kommer til å tape en del tilskuerinteresse hvis det blir ordentlig kaldt på den tiden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hickok

Ordentlig kaldt? Snakker vi ikke om Bergen i november her? Hadde vi snakket -10 grader så kunne jeg skjønt det, men her snakker vi om en svært lav sannsynlighet for at det er under null i det hele tatt. Når de spiller kamper i Nord-Amerika i januar, så må vi kunne spille i november!

Falkman

Quote from: Hickok on May 18, 2011, 15:03:36 PM
Ordentlig kaldt? Snakker vi ikke om Bergen i november her? Hadde vi snakket -10 grader så kunne jeg skjønt det, men her snakker vi om en svært lav sannsynlighet for at det er under null i det hele tatt. Når de spiller kamper i Nord-Amerika i januar, så må vi kunne spille i november!


tja, i november ifjor var det da vitterlig -10 grader her.

Hickok

Gjennomsnittlig minimumstemperatur i Bergen i november er 3 grader. Gjennomsnittlig maksimumstemperatur i Bergen i november er 8 grader. Det er i snitt 3 dager med frost i november. Med andre ord ingen stor sannsynlighet for beinfrost, selv om alt kan skje i teorien.

Klaus_Brann

Quote from: Hickok on May 18, 2011, 15:03:36 PM
Ordentlig kaldt? Snakker vi ikke om Bergen i november her? Hadde vi snakket -10 grader så kunne jeg skjønt det, men her snakker vi om en svært lav sannsynlighet for at det er under null i det hele tatt. Når de spiller kamper i Nord-Amerika i januar, så må vi kunne spille i november!


Jeg snakket også generellt, siden jeg skrev TL, og det er ikke digg med kamper i november etter min mening.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

En ideell eliteserie varer fra midten av mars til begynnelsen/midten av november. Den siste serierunden blir spilt på en lørdag (helst de to siste). Cupfinalen helgen etter.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Klaus_Brann

Ideel med tanke på hva? Lagmessig ja, supportermessig nei!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Blir jo interessant å se hvordan stadion ser ut foran de siste kampene i oktober/november. Som vanlig blir det vel mye regn og sludd, og åkeren begynner vel å ta form.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up