• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Strømsgodset-Brann 19. mai kl. 19.00

Started by Nixon, May 18, 2011, 07:43:30 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Kan bli en trøblete kamp mot et godt hjemmelag. Og Skarsfjord hinter om at han kommer til å bytte litt på laget til denne kampen. Blant annet er det usikkert om Ojo skal spille fra start. Så noen lagoppstilling er egentlig vanskelig å tippe.
Rød makt på Hansa!

ostraume

Sammen med kampen på Danskebåten så er vel dette en av sesongens sikreste tap? Noe som selvsagt betyr at vi har god sjanse til seier.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

May 18, 2011, 08:25:33 AM #2 Last Edit: May 18, 2011, 08:31:00 AM by Gulløl
Får Ojo hvile i denne kampen blir det vel Bentley som spiss og Guastavino på høyrekanten. Tipper at også Torp får hvile og at Mjelde trekkes ned og at Haugen starter i hans posisjon.

Og at Torp får 20 - 30 min som innbytter for Austin som også sikkert trenger litt hvile.

Tror ikke at Skarsfjord våger å tulle med forsvaret i denne kampen. Et forsvar som nå fungerer svært så bra.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Christian

Guastavino og Haugen fra start, kanskje? Austin spiller garantert; har vel bare to kamper igjen før han forsvinner i Jamaicas tjeneste. Kaptein Mjelde er vel òg bankers, om han ikkje har noe rusk i maskineriet etter Start-kampen. Så ut som han hadde litt vondt då han gikk av.

Spissalternativene om Ojo skal hviles er jo strengt tatt få. Guastavino på topp? Hvile Ojo og Torp? Har vanskelig å se for meg Skarsfjord begynne å rote med forsvarsfireren no.

Kan dette være noe?

Sævarsson - Korcsmar - Kalvenes - Fakiri
                  Austin - Mjelde
         Bentley - Haugen - Holmvik
                      Guastavino

krakra

Spiller Austin som mot Start så kan han spille alene som DM. Mjelde opp på høyrekanten og Bentley opp på topp.

Torvanger

Skarsfjord og Brann må gå i strupen på Godset, akkurat som de gjorde mot LSK borte. Unngå ørkesløs pumping opp på Ojo, heller satse på hurtig spill langs bakken og aggressivt press. Det er alltid 3 utfall i en kamp, uavgjort er ok, men seier og 3 poeng hadde vært herlig.

krakra

Forøvrig sprøtt at det er kamp igjen i morgen. Med 17. mai i rekker man knapt å omstille seg før ny kamp.

Christian

Og på søndag igjen, skjønt mandag for Branns del. Småsprøtt, ja, men litt deilig òg.

Det blir viktig for lagene å holde konsentrasjonen oppe i denne perioden. Lett å sakke akterut nå.

Kjell249

Quote from: ostraume on May 18, 2011, 08:03:35 AM
Sammen med kampen på Danskebåten så er vel dette en av sesongens sikreste tap? Noe som selvsagt betyr at vi har god sjanse til seier.

De siste 10 oppgjørene i Drammen har vi vunnet 7, 1 uavgjort og 2 tap. Men for å ikke jinxe utfallet så har vi ikke gjort det så bra etter det ble kunstgress. 2 tap og ifjor uavgjort.

Håper Austin unngår gult kort i neste kamp, så han kan ta et teknisk gult mot Odd og sone mens han er på "ferie".
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

gitarbroiler

Noen som har peiling på om det er noen Brann supportere som skal på denne kampen? Og i så tilfelle; hvor treffes de i Drammen? Alltid kjekt med en øl sammen før kamp (og etter selvsagt om det passer seg).

Skjønner at det kanskje ikke er så mange som skal nedover pga tett program, men håper jo at det er noen. Selv er jeg så heldig at jeg skal på kurs i Drammen torsdag og i Oslo på fredag. Heldigvis kan jeg det meste, så det går fint å ta noen øl utover kvelden :)

krakra

Vi har vel ikke vunnet to kamper på rad siden 2007(kanskje våren 2008?). Nå har vi vunnet to på rad. Aldri i verden at vi slår Godset.

stig

Nettsideansvarlig

gitarbroiler

Den er veldig grei. Er jo bare noen minutters gange begge veier :) Og med god værmelding ligger det jo an til både ute- og innepils og god stemning. Noen som vet hvor mange som skal nedover?

Kjell249

Quote from: krakra on May 18, 2011, 11:29:51 AM
Vi har vel ikke vunnet to kamper på rad siden 2007(kanskje våren 2008?). Nå har vi vunnet to på rad. Aldri i verden at vi slår Godset.

Nå har jeg ikke verdens beste hukommelse, men jeg erindrer svakt at vi startet sesongen ganske bra og ikke umulig at det til og med var med to seire...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Quote from: Kjell249 on May 18, 2011, 12:04:53 PM
Quote from: krakra on May 18, 2011, 11:29:51 AM

Nå har jeg ikke verdens beste hukommelse, men jeg erindrer svakt at vi startet sesongen ganske bra og ikke umulig at det til og med var med to seire...
Mente selvfølgelig tre.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 18, 2011, 10:49:45 AM
Forøvrig sprøtt at det er kamp igjen i morgen. Med 17. mai i rekker man knapt å omstille seg før ny kamp.

Det kan du si om igjen. Selv om jeg pratet om det med kompiser etter 16. hadde det helt gått i glemmeboken, før jeg våknet opp og så denne i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/her-er-branns-tropp-mot-godset/
Her er de som reiser over til Drammen. Mezquida er dessverre fortsatt ute.

2 Birkir Sævarsson
3 Christian Kalvenes
4 Lars Grorud
5 Rodolph Austin
6 Carl-Erik Torp
7 Hassan El Fakiri
8 Fredrik Haugen
9 Kim Ojo
10 Erik Mjelde
11 Bentley
12 Håkon Opdal
15 Diego Guastavino
16 Bjarte Haugsdal
20 Juninho Cabral
21 Zsolt Korcsmár
24 Piotr Leciejewski
25 Yaw Amankwah
26 Bjørnar Holmvik
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Noen sprø tanker:

Dette er faktisk en kamp Brann kan leve veldig godt med å tape. Det er viktigere å vinne mot Odd, siden det er hjemme, og jeg tror ikke vi er avhengig av å holde en seiersflyt. Kombinert med at det er første kamp på kunstgress, og tett kampprogram, foreslår jeg følgende:

Vi stiller med det mest kunstgressvennlige laget vi kan stille. Dvs at vi starter med Torp (hvis han ikke er for sliten), Ojo, Haugen og Haugsdal. I det hele benytter vi denne kampen til å hvile mange av de beste.
Det vi taper spiller for spiller kan vi delvis vinne igjen på at laget er mer kunstgressvennlig, bedre uthvilt, vi overrumpler Godset med lagoppstillingen, og øker sjansen for seier mot Odd. Dessuten utvikler vi de nest beste spillerne.
Med en reservepreget lagoppstilling vil vi takle et tap enda bedre, og vi vil ryste Godset enda mer hvis vi scorer først.

Dette er en perfekt kamp å gamble i. Lite å tape, mye å vinne.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Oppreist

Lasaron, tror ikke Brann skal gamble på noen kamper for å være bedre rustet til andre kamper. Det er alltid neste kamp som er viktigst. Man vet aldri hva som skje neste kamp.  Skarsfjord bør stille med det laget han mener er best egnet til å knuse Godset, hvis det innebærer utskiftinger så er det ok. Han bør imidlertid ikke hvile spillere slik at de er uthvilt til Odd-kampen.

Jeg ser forøvrig at Godset har en karantene på defensiv midtbane. En afrikaner jeg ikke har hørt mye om, Mohammed Abu. Ser han tidligere har blitt sammenlignet med Annan, men vurderingene etter årets kamper har vært sånn passe. Vi får håpe han er viktigere enn jeg tror...
Stein på stein blir Steinar.

krakra

I følget en Godsetfan jeg kjenner har Abu vært den beste spilleren for Godset i år.

Jose Arrogantio

Abu er lånt ut fra Manchester City, så sannsynligvis litt kvalitet på karen.

vebo

Skal vi gidde diskutere kampen, eller skal vi benytte nedetiden til å la den gå i glemmeboken?
Tiocfaidh ár lá

osoerli

Quote from: Lasaron on May 18, 2011, 17:26:11 PM
Noen sprø tanker:

Dette er faktisk en kamp Brann kan leve veldig godt med å tape. Det er viktigere å vinne mot Odd, siden det er hjemme, og jeg tror ikke vi er avhengig av å holde en seiersflyt. Kombinert med at det er første kamp på kunstgress, og tett kampprogram, foreslår jeg følgende:

Vi stiller med det mest kunstgressvennlige laget vi kan stille. Dvs at vi starter med Torp (hvis han ikke er for sliten), Ojo, Haugen og Haugsdal. I det hele benytter vi denne kampen til å hvile mange av de beste.
Det vi taper spiller for spiller kan vi delvis vinne igjen på at laget er mer kunstgressvennlig, bedre uthvilt, vi overrumpler Godset med lagoppstillingen, og øker sjansen for seier mot Odd. Dessuten utvikler vi de nest beste spillerne.
Med en reservepreget lagoppstilling vil vi takle et tap enda bedre, og vi vil ryste Godset enda mer hvis vi scorer først.

Dette er en perfekt kamp å gamble i. Lite å tape, mye å vinne.

Sett i ettertid ville dette vært smart.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Vi kunne vunnet hvis Torp og Mjelde hadde hatt avslutningsegenskaper som hører hjemme i toppfotballen.
menmen, det var vel skoene som gjorde det. Vi spilte ikke en spesielt dårlig kamp. Vi møtte et godt hjemmelag og tapte knapt, like før slutt etter å ha brent 2-3 enorme sjanser.

dudo

Tja, nå får de da hvile litt ekstra uansett.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Oppreist on May 18, 2011, 18:38:31 PM
Det er alltid neste kamp som er viktigst. Man vet aldri hva som skje neste kamp.

Det kaller jeg å gå troll i ord ... :)

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Uavgjort hadde vel vært "rettferdig" i denne, men men. Føler vi nok en gang spiller en ganske bra bortekamp og sitter ikke igjen med en dårlig følelse på lik linje med andre tap.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Leffen

Jeg håper virkelig at Mjelde var en av de som trykket på for endring av skoavtalen, kan ikke se noen annen forklaring på hvordan han klarte å skusle som han gjorde mot Godset.....eller, vent, jo det kan jeg!

krakra

Nixon

Rød makt på Hansa!

Lister

Skoavtale er en ting, men en annen sak som ligger under denne utstyrsavtalen er at kamper spilles med ballen til hjemmelagets utstyrsleverandør. Noe som er helt baklengs, ikke unormalt at vi er baklengs her i landet men det får være grenser.

Noen som la merke til hvor mange ganger Holmvik byttet ball under kampen? Jeg telte minst fem eller seks. Og hvor dårlig kvaliteten på dødballene hans var. Greit nok, hadde noen sagt i fjor at holmvik kom til å slå dårlige dødballer en hel kamp mot godset borte så hadde jeg ikke reagert, men den kvaliteten han har prestert i år så var det natt og dag forskjell. Vinden hadde nok noe å si men alle som har spilt foppall vet at ballen betyr enormt. Det så vi spesielt under forrige VM hvor alle klagde på at de måtte ha tid til å venne seg til jabulani, mens tyskland som hadde brukt ballen i sin hjemlige serie en god stund hadde full ro på kulen.
Guinness - Makes you drunk

osoerli

Då får Brann handla inn ballar frå utstyrsleverandørane til alle dei andre laga i TL, og bruka relevant ball under trening i veka før bortekampar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Det har de vel gjort ved en del tilfeller også.

Go Up