• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kamptråd: VIF-Brann 07.05

Started by krakra, May 04, 2011, 12:49:16 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

abe78

Mjelde er sterkt undervurdert, han la ned en kjempejobb i går. Drit i å mobbe han...
.og husk!

1908

Kjempejobb?? Han er norges beste til å syte og grine til dommeren.. Han er 100 mil for å vere mann nok til å vere kaptein...

krakra

Han jobber hardt, men bidrar ikke all verdens. Slik mange spillere som har vært for dårlige har gjort. Syns heller ikke det virker som han er i stand til å ta tak i kampene når vi sliter.

Han hadde vært grei å ha som en joker og altmuligmann, men han fortjener på ingen måte noe klippekort i playmakerrollen. Roter  bort utrolig mange baller med sin dårlige pasningsfot og ekstreme mangel på tempo. Han er jo like treig som Bakke.

Mot Start forventer jeg at Haugen starter.

Oppreist

VG driter seg ut og har 4-3 på sjansestikken i favør av VIF...

http://vglive.no/#match=10003453
Stein på stein blir Steinar.

dudo

Og når kommer torrenten? ;p (Eller går det an å se kampene i opptak hos max?) Har ennå ikke fått sett kampen, men den ligger klar på pvren straks chelsea-kampen er over.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Oppreist on May 08, 2011, 16:35:46 PM

Det er småtullete ja.
De hadde 2 maks 3 sjanser mens vi hadde i alle fall 5, som jeg kommer på i farta.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

Quote from: abe78 on May 08, 2011, 12:56:41 PM
Mjelde er sterkt undervurdert, han la ned en kjempejobb i går. Drit i å mobbe han...

mjelde undervurdert? hehe, du er no vittig abe, han er overvurdert som det synger etter. kalven skulle vært kaptein for årets brannlag, mjelde er litt dårligere enn middels på alt. men visst brann skal spille en forsvarskamp så er jo mjelde ok å bruke siden han har bra løpsstyrke. men når brann skal angripe bør haugen være et fremtidsrettet og greit førstevalg. mener EG da. :)

Jose Arrogantio

Mjelde er i hvert fall ikke overvurdert her på forumet, får vel mye hets synes jeg. Spillemessig er han ikke blant våre beste helt klart, men jeg mener at han må gjøre et eller annet rett som kaptein, siden vi tross alt vinner kamper på viljestyrke og pågangsmot, og selv om jeg tror mye av æren går til Skarsfjord så gjør tydeligvis ikke Mjelde dårlig jobb som leder ute på banen.

krakra

Quote from: aleksanderhjelleseth on May 08, 2011, 17:40:54 PM
Quote from: abe78 on May 08, 2011, 12:56:41 PM

mjelde undervurdert? hehe, du er no vittig abe, han er overvurdert som det synger etter. kalven skulle vært kaptein for årets brannlag, mjelde er litt dårligere enn middels på alt. men visst brann skal spille en forsvarskamp så er jo mjelde ok å bruke siden han har bra løpsstyrke. men når brann skal angripe bør haugen være et fremtidsrettet og greit førstevalg. mener EG da. :)
Enig. Er det virkelig noen som mener at Mjelde har kvalitetene som trengs for å spille hver eneste kamp denne sesongen? At han er en god spiller å bruke uansett motstander og kampbilde?

Jeg er enig i din vurdering. Mjelde med sin agressivitet og løpskraft er bra å ha i kamper der vi forventer å ha ballen lite og motstanderen skal styre spillet. Da er han god til å stress og forstyrre motstanderen. Men i kamper hvor vi skal være det beste laget, ha ballen mest og styre så er han både for treig, for svak teknisk og har for dårlig overblikk til å spille fast.

Haugen er best med ball, Mjelde uten og de burde delt på å spille utifra hva slags kampbilde vi forventer.

Nixon

Quote from: krakra on May 08, 2011, 17:59:48 PMJeg er enig i din vurdering. Mjelde med sin agressivitet og løpskraft er bra å ha i kamper der vi forventer å ha ballen lite og motstanderen skal styre spillet. Da er han god til å stress og forstyrre motstanderen. Men i kamper hvor vi skal være det beste laget, ha ballen mest og styre så er han både for treig, for svak teknisk og har for dårlig overblikk til å spille fast.

Haugen er best med ball, Mjelde uten og de burde delt på å spille utifra hva slags kampbilde vi forventer.

Dette er vel tildels nye toner fra deg. Du var jo f.eks. veldig kategorisk på at Haugen skulle spille fra start mot Rosenborg og Lillestrøm i de to første. Og selv etter kampene, der vi hadde sett viktigheten av agressiviteten og løpskraften, mente du at Skarsfjord hadde tatt ut galt lag.

Når det er sagt er jeg slett ikke uenig. Jeg skulle gjerne sett Haugen fra start i en kamp.
Rød makt på Hansa!

krakra

Quote from: Nixon on May 08, 2011, 18:13:47 PM
Quote from: krakra on May 08, 2011, 17:59:48 PMJeg er enig i din vurdering. Mjelde med sin agressivitet og løpskraft er bra å ha i kamper der vi forventer å ha ballen lite og motstanderen skal styre spillet. Da er han god til å stress og forstyrre motstanderen. Men i kamper hvor vi skal være det beste laget, ha ballen mest og styre så er han både for treig, for svak teknisk og har for dårlig overblikk til å spille fast.

Dette er vel tildels nye toner fra deg. Du var jo f.eks. veldig kategorisk på at Haugen skulle spille fra start mot Rosenborg og Lillestrøm i de to første. Og selv etter kampene, der vi hadde sett viktigheten av agressiviteten og løpskraften, mente du at Skarsfjord hadde tatt ut galt lag.

Når det er sagt er jeg slett ikke uenig. Jeg skulle gjerne sett Haugen fra start i en kamp.
Javell? Jeg mente at han burde starte mot RBK ja, på bakgrunn av av oppkjøringen, men det var jo på et tidspunkt hvor Brann på ingen måte hadde vist seg som noe lag som kjempet veldig hardt. Ellers har jeg bare syns det er idiotisk at Mjelde har kapteinsbindet og klippekortet når han på ingen måte har forsvart det. Mjelde er bare en grei spiller, som Holmvik. Haugen burde startet mot både Molde og FFK. Mot Start burde han iallefall få sjansen. Det er en kamp vi skal styre.

Markmus

Quote from: Oppreist on May 08, 2011, 16:35:46 PM

Hovedstadsavis og det der.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

d12m

Quote from: krakra on May 08, 2011, 17:59:48 PM

enig der
Brann har såpass mange kamper på kort tid neste ukene at haugen -må- vel få sjansen snart.. men jeg tipper det nok blir i cupkampen på onsdag og ikke dagen før dagen denne gangen

Torvanger

Mine antakelse: Når Austin forsvinner til sommeren, ender Mjelde opp på defensiv midtbane med Torp, med Haugen sentralt i treeren på offensiv midt.

krakra

I juni blir det sikkert løsningen, men jeg håper ikke det blir løsningen hvis Austin blir solgt.

nero

Quote from: Torvanger on May 09, 2011, 09:30:26 AM
Mine antakelse: Når Austin forsvinner til sommeren, ender Mjelde opp på defensiv midtbane med Torp, med Haugen sentralt i treeren på offensiv midt.

Og det blir en soleklar svekkelse, ja.
Lions led by donkeys.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on May 09, 2011, 13:48:54 PM
I juni blir det sikkert løsningen, men jeg håper ikke det blir løsningen hvis Austin blir solgt.

Jeg håper at de har flere navn på blokken som de kan velge blant om Austin blir solgt. Og at de henter hjem Jaiteh, om han har gjort det godt i Danmark.

aleksanderhjelleseth

uff, eg vill ikke tenke på hva som skjer med brann visst austin forsvinner, kan ikke se at jaiteh kan være i nærheten av å gjøre samme jobb, austin er vell kanskje den beste forsvarende midtbanespilleren i TL. brann skulle hatt seg en solid spiss, en ny back og en ny midtbanespiller. men dette kommer neppe til å skje før brann har vist til sine rike onkler/tanter at de har kontroll på økonomien. og det har de jo ikke..:)

dudo

Hvis? Han skal spille Gold Cup i juni, det er 99% sikkert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Quote from: dudo on May 09, 2011, 20:14:05 PM
Hvis? Han skal spille Gold Cup i juni, det er 99% sikkert.

å faen, det hadde eg helt glemt. hvor mange kamper blir han vekke da? 4 ? går det ann å bruke zolts som en defensiv midbanespiller? han har ikke råheten, men klokheten, tviler på skars tørr å kødde med midtstopperene, men det kunne vært et alternativ?

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Go Up