• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Tabelltips 2011

Started by osoerli, March 13, 2011, 20:57:32 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

March 13, 2011, 20:57:32 PM Last Edit: March 13, 2011, 21:59:18 PM by osoerli
Under ei veke til seriestart.  Dei fleste laga har handla ferdig.  Dei aller fleste treningskampar er unnagjort.  Korleis går det i 2011?  Aviser og andre "ekspertar" har kommt med sine tips.  Her er iallefall mitt tips:

1. VIF
2. Start
3. Rosenborg
4. Viking
5. Haugesund
6. Aalesund
7. Stabæk
8. Odd
9. Brann
10. Molde
11. Fredrikstad
12. Tromsø
13. Godset
14. Sogndal
15. Lillestrøm
16. Sarpsborg

retting: serien utvida til 16 lag
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

olebrann3

osoerli

bernu

HANSA - Z

dudo

Start? 2. plass? Hva faen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

1. VIF
2. RBK
3. Viking
4. Start
5. LSK
6. Molde
7. Stabæk
8. Haugesund
9. ODD
10. Brann
11. Aafk
12. FFK
13. TIL
14. Godset
15. Sogndal
16. Sarpsborg
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aune

1. Vif
2. Viking
3. Rbk
4. Start
5. Molde
6. Fredrikstad
7. Aalesund
8. Stabæk
9. Godset
10. Haugesund
11. Tromsø
12. Brann
13. Odd
14. Sogndal
15. Lillestrøm
16. Sarpsborg

Hatleking

March 13, 2011, 22:57:22 PM #9 Last Edit: March 13, 2011, 23:05:35 PM by Hatleking
1. RBK
2. Viking
3. Molde
4. Vålerengen
5. Tromsø
6. Start
7. Aalesund
8. Godset
9. Brann
10. Odd
11. FFK
12. Haugesund
13. Sogndal
14. Sarpsborg 08
15. Lillestrøm
16. Stabæk

Huff

March 13, 2011, 23:00:04 PM #10 Last Edit: March 13, 2011, 23:02:57 PM by Huff
Prøver meg i år igjen.

Huffs tabelltips 2011Gullkandidatene:

1.   RBK. Rosenborg er svekket på spillersiden, spesielt savnet av Annan vil merkes selv om jeg tror at trønderne ikke er ferdige på overgangsmarkedet. Ellers vil flere talenter ta steget i år og etter en fjorårssesong med mye rot på trenersiden er de styrket med TLs beste trener. Dette en generelt solid startellver og et par nye talenter som har tatt steget opp til et godt TL-nivå gir oss samme seriemester som vi pleier.
2.   VIF
3.   Viking.Molde. Svekket i angrep og svekket i forsvar. Molde holdt til og med på å rykke ned i fjor så dette kan da ikke bli bra? Men, Molde holdt på å rykke ned med en ellver god nok for gull å fjor. De underpresterte noe helt vanvittig. I år blir det nok bedre, men mest pga stallen, men midlene Solskjær har fått til rådighet kommer nok godt med på sikt. Får en spennende Angan på gang kan kanskje Solskjær innfri forventningene i Molde, men Moldes spisser blir nok for ustabile for å hevde seg helt i toppen.
5.   Strømsgodset. Mønsterbruket i Drammen drives etter sunne og fornuftlige prinsipper med en klar strategi. Spenningen knytter seg i år til hvem som skal skore målene, men mange unge lovende blir fort et år bedre og tross lav snittalder er det etterhvert mye rutine i Godset. Noen må dig stå frem å skore målene for at Godset skal ta 5.plassen
6.   TIL. Klubben som tilsynelatende drives av greske økonomer er langt mer gjerrige med baklengsmålene enn budsjetteringen. Fjorårets nest beste forsvar forblir trolig det samme i år, men hva med angrepsspillet? TIL har mistet to målskorere og Rushfelt begynner i tillegg å bli forferdelig gammel. Mos representerer en X-faktor og funker han og Rushfelt sammen blir dette en fin, fin sesong for TIL. Da må de riktignok unngå skader for med to færre hordalendinger i stallen er benken forferdlig tynn. Likevel,  TLs nest beste forsvarsfirer og desidert beste defensive midtbane borger for få baklengs tross en svekkelse på keeperplass. Med et fungerende spisspar blir det fort medalje, et par skader -nedre halvdel.
7.   StartFKHStabæk. Nannskog er borte og klubben skuffet stort i fjor. Nå har en derimot fått roen på trenersiden og muligens funnet afrikansk gull på vulkanøyen. Leverer spissene ser ting lovende ut for Stabæk, selv om stallen ser forferdelig tynn ut. Skader må unngås, men så kan en aldri utelukke at bærumsklubben drar noen juniorer opp av hatten.

Nedre halvdel:
10.   Aafk. Rekdal har skiftet spillestil og halve stallen foran årets sesong. Overraskende nok er de fleste erstatterne hurtige og tekniske spillere, noe som skulle passe plastduken på Colorline godt. Reken er dog ingen stor offensiv organisator og det tar nok litt tid å få en ny spillestil på plass, men det kan bli meget bra dersom ting skulle fungere fra dag en. Aafk besitter nå et mannskap som i teorien kan spille virkelig fin fotball og en gang må bli den første.
11.   FFK. Det svakeste av opprykkslagene er styrket i angrep og forsvar og underpresterte i realiteten i Adecco. Med flyten fra treningskampene blir dette fort bra.
12.   Odd. Når Rekdal vandrer rund på sunnmøre skal det litt til å ha TLs desidert minst sympatiske trener, men det klarer Oddrane. Likevel har de et litt spennende lag med noen spennende unge forsvarsspillere samt et stortalent fra Hordaland. Mye vil avhenge av Børven og oldingen fra Japan. Jeg tror ikke sistnevnte leverer og jeg ser heller ikke hvem som skal levere de målgivende pasningene. Derfor kun 12.plass på Odd
13.   Brann. Ser en på spillerne som har kommet inn fremstår Brann som en vinner på overgangsmarkedet, men så var det de som forsvant da. Brann er et enormt spørsmålstegn. Har de offensiv struktur, holder treneren nivået, blir de samspilte frem mot seriestart og er de ferdige med å hente spillere? Jaja, økonomien er i bedring og en har forsterket nok til neppe å rykke ned. Dette holder kanskje for styret, men ikke for supporterne, som har rett til å være kravstore da de følger Norges desidert dyreste klubb.

Nedrykkskandidatene
14.   SarpsborgLSK. Sogndal
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Jose Arrogantio

Ved hjelp av aftenpostens flotte tabellkalkulator, har jeg kommet fram til dette resultatet:

1   Vålerenga   30   19   7   4   64
2   Tromsø   30   17   10   3   61
3   Rosenborg   30   17   7   6   58
4   Aalesund   30   17   2   11   53
5   Molde   30   16   5   9   53
6   Brann   30   12   9   9   45
7   Strømsgodset   30   13   5   12   44
8   Fredrikstad   30   13   3   14   42
9   Start   30   12   5   13   41
10   Stabæk   30   10   10   10   40
11   Odd Grenland   30   8   9   13   33
12   Viking   30   8   8   14   32
13   Haugesund   30   6   11   13   29
14   Lillestrøm   30   7   7   16   28
15   Sogndal   30   5   8   17   23
16   Sarpsborg 08   30   4   6   20   18

Mr. T

1 Vif
2 Rosenborg
3 Stabæk
4 Molde
5 Aalesund
6 Tromsø
7 Fredrikstad
8 Viking
9 Haugesund
10 BRANN
11 Start
12 Strømsgodset
13 Sogndal
14 LSK
15 ODD
16 Sarpsborg

Xminator

1. VIF
2. Rosenborg
3. Molde
4. Odd
5. Fredrikstad
6. Tromsø
7. Stabæk
8. Viking
9. Haugesund
10. Aalesund
11. Godset
12. Lillestrøm
13. Start
14. Sogndal
15. Brann
16. Sarpsborg

Jeg tror gullkampen vil stå mellom VIF og RBK. Minst ett lag kommer til å blande seg inn der helt frem til høsten. Det eneste jeg er helt sikker på er at Brann ikke kommer til å være akkurat der...
Jeg tror også nedrykkskampen vil stå mellom Brann, Sarpsborg og Sogndal. Sarpsborg eller Sogndal kan komme til å prestere over evne og ligge på øverste halvdel store deler av sesongen før de faller ned mot 10-13 utover høsten. Minst ett lag fra midtsjiktet kommer til å underprestere og blande seg inn i bunnkampen store deler av sesongen. Tenker da på lag som Odd, Tromsø, Molde etc. Tror i alt 5 lag kommer til å ligge med ryggen mot veggen helt til oktober.

vebo

1   Rosenborg   
2   Vålerengen   
3   Molde   
4   Viking   
5   Stabæk   
6   Strømsgodset
7   Lillestrøm   
8   Odd Grenland
9   Start   
10   Tromsø   
11   Haugesund   
12   Brann      
13   Aalesund   
14   Fredrikstad   
15   Sogndal   
16   Sarpsborg
Tiocfaidh ár lá

OC

1. VIF
2. Viking
3. Rosenborg
4. Molde
5. Aalesund
6. Tromsø
7. Odd
8. Strømsgodset
9. Stabæk
10. Lillestrøm
11. Brann
12. Haugesund
13. Fredrikstad
14. Sarpsborg 08
15. Start
16. Sogndal

..som særping må jeg nesten gi S08 en sjanse.. ;)
:: B R A N N ::.
Man trenger ikke være bergenser for å elske god fotball! Særping med hjertet i BRANN!

Tom C

Fasiten:

1. Rosenborg
2. Viking
3. VIF
4. Molde
5. Fredrikstad
6. Tromsø
7. Stabæk
8. Odd
9. Haugesund
10. Aalesund
11. Godset
12. Start
13. Lillestrøm
14. Brann
15. Sogndal
16. Sarpsborg

Aldri mer Obos....

Derabilo

Bergen ut av Norge -

KEO

Dagens sitat:-) fra VG etter kampen mot Nest-Sotra!!

Hva er realistisk å håpe på for Brann i serien i år?

- Ut fra forutsetningene sammenlignet med konkurrentene; alt fra like bak medalje og nedover, mener supporterlederen.

Nu kør vi!

Nixon

Quote from: KEO on March 14, 2011, 20:34:13 PM

Dagens sitat:-) fra VG etter kampen mot Nest-Sotra!!

Hva er realistisk å håpe på for Brann i serien i år?

- Ut fra forutsetningene sammenlignet med konkurrentene; alt fra like bak medalje og nedover, mener supporterlederen.

Han er ny i jobben. Vent noen måneder, så er han like desillusjonert som alle andre!:)
Rød makt på Hansa!

Jose Arrogantio

Vil gjerne endre tabelltipset mitt til nedrykk for Brann etter dagens kamp.

vebo

Tiocfaidh ár lá

osoerli

Quote from: Jose Arrogantio on March 14, 2011, 20:58:02 PM
Vil gjerne endre tabelltipset mitt til nedrykk for Brann etter dagens kamp.

Det må vera lov å endra heilt fram til avspark Sarpsborg-Molde.

roaldinho

Og håper andre kommentarer (Som dette) blir slettet sånn at det kun er tabellene som blir vist i denne snoren.

Og enig med Osoerli, regner med man kan forandre på tabellen frem til fredag når Molde gjester Sarpsborg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

tem

1.x
2.x
3.x
4.x
5.x
6.x
7.x
8.x
9.x
10. brann ( med innsats )
11.x
12.x
13.x
14.x brann ( uten innsats )
15.x
16.x

Bryr meg egentlig katta i hvordan tabellen blir foruten brann i 2011
Så lenge ikke brann er blant de lag som kan komme seg til europa , gjelder kun overlevelse
Så enkelt er det

vebo

Quote from: roaldinho on March 14, 2011, 22:56:38 PM
Og håper andre kommentarer (Som dette) blir slettet sånn at det kun er tabellene som blir vist i denne snoren.

Og enig med Osoerli, regner med man kan forandre på tabellen frem til fredag når Molde gjester Sarpsborg.

Uenig, må gå ann å diskutere tabelltipsene.
Tiocfaidh ár lá

roaldinho

Føler det blir så mye rot! Da er jeg heller for at man kan diskutere tabelltipsene når Molde kampen er i gang, sånn at man har tabelltipsene samlet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Neh, såpass greier man da å holde styr på. For øvrig tipper jeg denne tråden fort dør, og kommer opp igjen når en eller annen skal hovere. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Kjeder meg litt, så her er oppsummering av alle tipsene så langt.

Plass   Lag   Sum plass
1   Engen   28
2   RBK   29
3   Viking   62
4   Molde   71
5   Tromsø   106
6   FFK   120
7   Stabæk   123
8   Aalesund   124
9   Start   131
10   Godset   141
11   Odd   153
12   Haugesund   157
13   Brann   163
14   LSK   182
15   Sogndal   217
16   Sarpsborg   234

Klaus_Brann

Quote from: dudo on March 15, 2011, 20:02:30 PM
Neh, såpass greier man da å holde styr på. For øvrig tipper jeg denne tråden fort dør, og kommer opp igjen når en eller annen skal hovere. ;)

Får håpe Krøvel tar utregninga på slutten av sesongen for hvem som scoret best da:)
Edit: Eller psv-hasund, hvis han kjeder seg litt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

"Caroline Berg Eriksen tipper vif på 10.plass fordi: Vålerenga - Har altfor mange supportere. Overhørte en kar på bussen en gang, som var fra Tromsø og holdt med VIF. Sånt er det ikke hold i."

Hatleking

Hehe - artig å sjå på desse no! Bomma ganske grovt her sjølv!

Jose Arrogantio

Jeg tippet Brann på 6. i starten av sesongen, og selv det virker som var litt pessimistisk nå.

dudo

Så lenge vi ikke taper på søndag tror jeg nå vi ender på fjerdeplass. Vi slår S08, LSK og Start, og taper mot RBK og AaFK. Og så vinner vi cupen, for faen. Hvis TIL eller RBK plutselig mister formen, (TIL ser jo litt lovende ut i så måte) så har vi muligheter til medalje. Vinner vi på søndag har vi iallefall muligheten!

Huff

Quote from: dudo on September 29, 2011, 23:14:27 PM
Så lenge vi ikke taper på søndag tror jeg nå vi ender på fjerdeplass. Vi slår S08, LSK og Start, og taper mot RBK og AaFK. Og så vinner vi cupen, for faen. Hvis TIL eller RBK plutselig mister formen, (TIL ser jo litt lovende ut i så måte) så har vi muligheter til medalje. Vinner vi på søndag har vi iallefall muligheten!

Vi slår da ikke Start. De trener av den lengstsittende Branntreneren i historien og er en soleklar nedrykkskandidat. Den kampen er allerede vunnet av sørlendingene.

Skulle vi derimot være i medaljekampen ved inngangen til runde 30, noe jeg betviler, tror jeg vi har en bra sjanse mot Aafk. Hvis vi da spiller en solid bortekamp vinner vi mot sunnmøringene, rett og slett fordi de ikke vil yte maks uten noe å spille for.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Utmedsnolken

Quote from: Jose Arrogantio on September 29, 2011, 23:02:27 PM
Jeg tippet Brann på 6. i starten av sesongen, og selv det virker som var litt pessimistisk nå.

nja. kan fortsatt bli alt mellom bronse og 6. (tilgomed 7. men det virker litt for pessimistisk)
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

November 28, 2011, 00:06:24 AM #36 Last Edit: November 29, 2011, 09:31:13 AM by osoerli
And the winner is:
(2 poeng for lag på rett plass, 1 poeng for lag forskjøvet 1 plass)

12p Jose Arrogantio
9p  psv-hasund
8p  Derabilo
8p  OC
8p  Xminator
8p  osoerli
7p  olebrann3
7p  bernu
7p  aune
6p  Klaus_Brann
6p  Tom C
4p  Hatleking
4p  Mr. T
3p  vebo
3p  Huff

Og den soleklare vinnaren Jose Arrogantio brukte Aftenpostens tabellkalkulator.  Eit lite tips til neste år der altså.
Olebrann3 var forøvrig den einaste som tippa Brann på rett plass.

retting: hadde gløymt Huff

Jose Arrogantio

Tabellkalkulator er bare gøy det :) Gratis tipping.

olebrann3

Quote from: osoerli on November 28, 2011, 00:06:24 AM
And the winner is:
(2 poeng for lag på rett plass, 1 poeng for lag forskjøvet 1 plass)

12p Jose Arrogantio
9p  psv-hasund
8p  Derabilo
8p  OC
8p  Xminator
8p  osoerli
7p  olebrann3
7p  bernu
7p  aune
6p  Klaus_Brann
6p  Tom C
4p  Hatleking
4p  Mr. T
3p  vebo

Og den soleklare vinnaren Jose Arrogantio brukte Aftenpostens tabellkalkulator.  Eit lite tips til neste år der altså.
Olebrann3 var forøvrig den einaste som tippa Brann på rett plass.

Kjekt å treffe på det viktigeste. Spesielt når det de fleste andre var så langt vekke med tipsene sine på Brann

Klaus_Brann

Det er like forbanna umulig hvert år. Helt utrolig.

Tom C

Vet ikke hva du syter etter. Du slo nå ihvertfall meg... På alfabetet...    ;)
Aldri mer Obos....

Go Up