• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningen på Stadion

Started by JhonnyBeGood, October 11, 2003, 14:57:43 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

JhonnyBeGood

Hvilke tiltak skal dere i bataljonen gjøre her.
Det var snakk om å sette press på Brann/radio1 om å få av den jævla musikken før kamp og i pausen. Tror dette hadde ført til at stemningen hadde økt betraktelig, få heller noen brann-sanger over høytalerene i pausen og før kampen starter.

Var dette noe dere i bataljonen tok opp med Brann i møtet?
I så fall hvor tid vil vi få oppleve dette på Stadion?
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Erik

Var helt utrolig egentlig... På EM kampen i går, var Terje speaker igjen og musikken var halvparten så lav som ellers på seriekampene... Skulle tro de ønsket og ødelegge stemmningen på stadion!!!

JhonnyBeGood

Må bare spørre seg om kanskje NFF har en finger med i spillet her og du skal ikke se bort i fra at Hanøyen har en "hemmelig" avtale med en av mennene i dresser hos AlleiNorgeUntattBergensFotballforbund.

Vi får lage et helvetes spetakkel i kampen mot Bryne, få Hanøy til å skru av det jævla Radio1 pisset som dreper stemningen på Stadion. I tilegg til at vi fyrer ned fotballforbundes representanter så det synger.. :evil:
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Erik

Stemmingen i på søndag var helt grisedårlig, aldrig har jeg sett så mye smått på tribunen... Det som skremmer meg er at folk ikke gidder i det hele tatt og synge, det er sikkert så mangen folk som står der for og bare se på kamp, nej neste år må det gjøres noe, få vekk den latterlige barnebill prisen osv... ellers kommer stemmingen til og dø ut, pga den er på goooo vei no.....

eksilbergenser

Apropo gårsdagen; det var jo litt deilig å se at Rosenborg ble ydmyket på hjemmebane, selv om det var Stabæk som gjorde det.....
lt for Brann!

Stoffi

Neste sesong så ser jeg to alternativer:

Enten så blir blir Brann kvitt småtassene på SS på en eller annen måte, eller så flytter jeg opp på Hansa med kompisene mine.
Jeg gidder ikke være på SS lenger hvis det er sånn det skal være, det er rett og slett helt tragisk.

Så hva med å samles på Hansa neste sesong?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

* 1 pris på SS billetten, barnepris får man andre steder. De yngre er selvfølgelig
* Finn et spann med hvit maling og lag en stripe oppover SS 10 meter fra hver side av midtstreken. Innenfor er det reservert for sesongkort - frem til 5 minutter før innmarsj.
* Rabatt pÃ¥ enkeltbillett - for de som kjøper i porten og har pÃ¥ seg  branndrakt.

Og for all del, bli kvitt sytekulturen. De som klager på alt, uansett. Må det være seg spillere, stemning, "juletrær" etc etc. Se på Kvisvik, han skammer seg ikke over å ha på seg brann drakt (noe enkelte på SS gjør). Han beholder humøret og tåler en feilpassning. Veldig mange av dere "forumsyterene" har noe å lære der.

Og for å si det slik, de av oss som satt på motsatt tribune hørte dere godt. Og det er en gjeng i Hansasvingen som trekker i gang en del stemning.

Gina

Denne diskusjonen har pågått lenge nå, og jeg føler den bare blir mer og mer destruktiv. Jeg er faktisk inne på tanken om at det som er mest destruktivt for stemningen er selve diskusjonen om stemningen. Jeg føler ikke det hjelper å sette seg i et rom og fortelle hva som er galt, og rette pekefinger mot dem som står der, eller dem som ikke står der eller radio1 osv. Folk må ha lyst til å synge for at de skal gjøre det. Og jeg tviler på det blir bedre av en svær kampanje. Hva er vel mer stemningsdestruktivt en planlagt spontanitet? ("Kl. 18:57 samles vi og synger at dommeren skal dø!")

Legg debatten død en liten stund og se hva som skjer!
ina

Brann69

>latterlige barnebill prisen osv... ellers kommer stemmingen til og dø ut, >pga den er på goooo vei no.....[/quote]

Kommer til Ã¥ dø ut?  Stemningen er dødd ut. I gÃ¥r var et absolutt lavmÃ¥l. StÃ¥r fire meter fra midten, og det er nesten ingen rundt meg som stemmer i nÃ¥r syngingen begynner. Er omringet av jenter i 18-20 Ã¥rs alderen som klager pÃ¥ at det var lenge Ã¥ stÃ¥, og at snopet de kjøpte i kiosken ikke smakte..  NÃ¥ har det vært slik flere kamper pÃ¥ rad.
Starter med Ã¥ synge, men nÃ¥r ingen rundt meg synger ender jeg med Ã¥ holde kjeft jeg ogsÃ¥..   Ser ikke noe stort poeng i Ã¥ stÃ¥ pÃ¥ store stÃ¥ lenger. Skal det ikke synges kan jeg like godt finne meg en plass med god utsikt fra hansaen. Er blitt for gammel til Ã¥ stÃ¥ bare for Ã¥ stÃ¥ ...  

Men skyld ikke på fjortisene.. Rundt meg var det faktisk lite innslag av de yngre i går, og de få som var der var blandt de få som stemte i..

Det er bare til Ã¥ kapitulere -  det er ikke vanskelig Ã¥ se at forskjellen pÃ¥ 90-tallet og nÃ¥  er at det ikke lenger er noen fremtredende personer som tar ansvar for stemningen.. Diskusjonen har pÃ¥gÃ¥tt sÃ¥ lenge nÃ¥ - uten at det fører noe som helst positivt med seg..

Stoffi

Quote from: "Gina"Denne diskusjonen har pågått lenge nå, og jeg føler den bare blir mer og mer destruktiv. Jeg er faktisk inne på tanken om at det som er mest destruktivt for stemningen er selve diskusjonen om stemningen. Jeg føler ikke det hjelper å sette seg i et rom og fortelle hva som er galt, og rette pekefinger mot dem som står der, eller dem som ikke står der eller radio1 osv. Folk må ha lyst til å synge for at de skal gjøre det. Og jeg tviler på det blir bedre av en svær kampanje. Hva er vel mer stemningsdestruktivt en planlagt spontanitet? ("Kl. 18:57 samles vi og synger at dommeren skal dø!")

Legg debatten død en liten stund og se hva som skjer!


Gina, du er helt på jordet... De fleste som går på SS har INGEN peiling på at vi diskuterer dette.
Feilen er at vi IKKE har gjort noe med dette, og nå er det virkelig for sent, ser det ut som.
Vi har konkludert for lenge siden at det er smårollingene som har vært en hovedårsak for StoreStå sitt fall de siste årene, så den debatten er ferdig.

Men debatten om tiltak må IKKE dø ut. Mange har flyttet til Hansa og andre steder pga smårollingene som er der, og siden de faktisk ikke synger, men er mer opptatt med mobilen. Hvis de synger, så er det med spede barnestemmer, så det nytter heller ikke.

Jeg er lei av slike som deg, Gina, som forsvarer småtassene i et sett og motarbeider forsøkene på å lage en bedre stemning på stadion.

Enten, sÃ¥ gjøres det noe med dette innen neste sesong, eller sÃ¥ har StoreStÃ¥ mistet 4 sangere med mørke stemmer. Hansa e stedet for oss virker det som.   :?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Erik

Hehehe ja vil tro det, stemmingen var jo nesten bedre på Hansa enn på SS... Viser bare hva vei det går mot...

Professoren

Hjertens enig med stoffi.Grusomt å stå med bare fjortiser, og ettersom brann ALDRI kommer til å gjennomføre noen tiltak mot dette problemet, forsvinner jeg og flere av mine kamerater opp på hansa neste sesong.
Trist med tanke på at vi har stått på SS de siste 8 år.
Har dessuten fått med meg at Hansa har meget gode tilbud på partoukort for studenter.

grei

Stadig flere som rømmer til Hansa, det later til at det kan bli enda dårligerestemning neste år altså. Jaja. Vi får hvertfall håpe at folk har såpass selvrespekt og ære at de åpner kjeften mot VIF. De kommer over i store horderog det kan fort bli like stygt for oss på tribunen som for de på banen.

Brann69

Tragisk innstilling.  Er problemet virkelig at det er vanskelig Ã¥ stÃ¥ blandt fjortiser, eller er det vanskelig Ã¥ stÃ¥ blandt folk som ikke synger??  virker som om folk er mer opptatt av alderen pÃ¥ folk enn om de synger eller ikke.  Er det slik at alle de eldre som sto pÃ¥ SS i gÃ¥r ikke sang fordi det var fjortiser til stede?  For jeg personlig var ikke plaget av de som var 15-20 Ã¥r yngre enn meg - men det er absolutt en plage Ã¥ stÃ¥ blandt en gjeng som klapper og klapper, men ikke Ã¥pner kjeften.  Fokuser pÃ¥ det istedet for alderen til folk. SmÃ¥unger var til stede bÃ¥de i 89, 90, 91, 92, 93 osv.  ogsÃ¥ uten at det dempet stemningen.    Enig med de som vil ha prisene opp. Betaler gjerne bÃ¥de 150- og 200- for en egen synge- eller stemningsbillett dersom jeg garantert fÃ¥r stÃ¥ (eller sitte) blandt folk som vil være med Ã¥ synge og lage stemning..

http://www.heiser.no/brann

anita

Jeg synes det blir tragisk når man hele tiden fokuserer på alderen til de som står på SS, når man ønsker aldersgrenser osv. Alle bare prater og prater men det virker som om det er får som egentlig ønsker å gjøre noe med det store problemet; stemningen. Stemningen blir ikke bedre av at man kaster ut de under 25, bare fordi at de ikke er gamle nok. Hva med å heller sørge for at de som egentlig ikke bryr seg om å skape stemning eller følge med på kampen forsvinner. Søndag stod det 4-5 jenter foran meg som var mer opptatt av å ha "syforening" enn å se på kampen eller for den saks skyld delta i et forsøk på synge litt!!!! Hvorfor ikke bli kvitt disse og la de under 25 som er der "for de rette grunnene" være i fred?? Det må da vel gå an å få til en skjønn forening av gamle og unge supportere som alle ønsker å støtte opp om laget sitt!!??!!

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

DÃ? FOR BRANN

Den eneste måten å få litt stemning på Store Stå er at folk tar ansvar, hvis du vet at du ikke synnger så ikke gå på SS, og de som mener det har med alderen å gjøre, de tar feil,eg opplever ofte at ungdommen synger mer enn voksne.

Det er litt irreterende når folk går SS for å ha en kosesøndag, uten å ha virkelig kjærlighet for Brann, de folkene kan gå en annen plass
ø for Brann


Formica

Observerte flere på 13-14 sitte på kanten med ryggen til banen i 90 minutter. Mer opptatt med å bytte bakterier.

JhonnyBeGood

Quote from: "Xminator"* 1 pris på SS billetten, barnepris får man andre steder. De yngre er selvfølgelig
* Finn et spann med hvit maling og lag en stripe oppover SS 10 meter fra hver side av midtstreken. Innenfor er det reservert for sesongkort - frem til 5 minutter før innmarsj.
* Rabatt pÃ¥ enkeltbillett - for de som kjøper i porten og har pÃ¥ seg  branndrakt.


Tror du er inne på noe her, vi er nødt til og få samlet en hard kjerne i midten som kan gå foran og vise hvordan det skal gjøres.. DETTE ER ET MUST!
Slik jeg mener det var på 90-tallet var at unger og de som var der for "kosens" skyld, synes det var ubehagelig og skummelt og stå på store stå fordi flertallet av de som sto der sang til de stupte og var klin gal i 90 minutter. Av alle tilskuerne Brann har nå vet jeg at det er mange som er klin gal og kan klikke under kamp ennå, det som må gjøres er at disse blir organisert til å stå i midten.. Så kommer det til og spre seg utover langsiden, og når temperaturen er blitt så høy og flertallet igjen er "klin gal" da kommer ungene og de som ikke synger til og finne seg en annen plass og "se" kampen fra.
Bataljonen grip tak og få i gang noen tiltak så gjør at det er de gale som samles i midten.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Brann69

>Tror du er inne på noe her, vi er nødt til og få samlet en hard kjerne i >midten som kan gå foran og vise hvordan det skal gjøres.. DETTE ER ET >MUST!

Sakens kjerne. De som lager stemning må EIE midten.. Slik var det ikke i går.. Ble ikke en gang skubbet fremover når Brann scorte.. Det er 100% tegn på at noe er galt :-)) Tidlig på 90-tallet hadde vi også noen som varmet oss opp foran kampen. Er det noen som tør å ta et slikt ansvar.. Langt viktigere enn å stå å vifte med et tifo-flagg.

Erik

Hehehehe tror ikke Brann scorer mens de er på vei ut på banen eller noe.... Hvis flaggingen har skylden på at stemmingen er lav, finnes d faen ikke håp!!!

Brann69

Quote from: "Erik"Hehehehe tror ikke Brann scorer mens de er på vei ut på banen eller noe.... Hvis flaggingen har skylden på at stemmingen er lav, finnes d faen ikke håp!!!


Skjønner ikke helt hvordan du dro den konklusjonen - utfra at jeg mener at det hadde vært en viktige JOBB Ã¥ varme opp syngingen, enn Ã¥ vifte med et flagg...  Jeg sa aldri at flagg ødela stemningen,  men nÃ¥r du først tok det opp sÃ¥ bidrar den vell pÃ¥ ingen mÃ¥te til positiv stemning i like stor grad som en som varmet oss opp  pÃ¥ 90-tallet.  Tenker ikke pÃ¥ det øyeblikket de entrer banen, men at vi sto Ã¥ sang en halvtime før kampen begynnte.  For meg kan det være sÃ¥ mye tifo dere bare kan pøse pÃ¥ med, men at det gjør resten av publikum til noe annet enn passive tilskuere har jeg personlig ingen tro pÃ¥.  Hadde det vært like mye fokus pÃ¥ Ã¥ lage "syngende" stemning pÃ¥ tribunen, som det er pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ til fin flagg- og bluss-tifo, sÃ¥ hadde alt vært bra.  Gjerne begge deler, men heller syngende supporter om man mÃ¥ velge.

Erik

I går var vi 8-9 stk som flagget (folk på hansa og) og det var et par hundre på SS, når ikke de på ss klarer og varme litt opp og synge, tviler jeg på vi 6 som var på banen kunne gjort noe særlig bedre!!!!

Brann69

Quote from: "Erik"I går var vi 8-9 stk som flagget (folk på hansa og) og det var et par hundre på SS, når ikke de på ss klarer og varme litt opp og synge, tviler jeg på vi 6 som var på banen kunne gjort noe særlig bedre!!!!

Erik

Er du på SS i det hele tatt? Det er mangen som har "guts" og begynner med sanger, men de fleste står der bare og gaper og ikke gidder og gjøre en dritt. og når gutserene holder på et par ganger og folket ikke gidder, gidder ikke de som gutser heller..... derfor dør det ut...

JhonnyBeGood

ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

KennethS

problemet e vel at de fleste "i den harde kjernen" kommer fra puben med buss og e ikkje på stadion før noen minutter før kampen starter, og da e det fullt av fjortisser der allerede og har okkupert midten.
tå på Brann

eru

Hva med Ã¥ innføre en Bataljonen Junior eller noe i den duren?  sÃ¥ kan dere sette av en egen seksjon av store stÃ¥ til de under 16, nÃ¥ kjenner jeg ikke arkitekturen pÃ¥ stadion, men det mÃ¥ være mulig Ã¥ gjennomføre.

Da går det fortsatt an å ha redusert pris på barnebillettene, betaler du redusert pris må du ståd på en viss seksjon. slik kan de yngste som fremdeles absolutt vil stå blant de "voksne" kjøpe fullprisbillett.

Gina

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Gina"Denne diskusjonen har pågått lenge nå, og jeg føler den bare blir mer og mer destruktiv. Jeg er faktisk inne på tanken om at det som er mest destruktivt for stemningen er selve diskusjonen om stemningen. Jeg føler ikke det hjelper å sette seg i et rom og fortelle hva som er galt, og rette pekefinger mot dem som står der, eller dem som ikke står der eller radio1 osv. Folk må ha lyst til å synge for at de skal gjøre det. Og jeg tviler på det blir bedre av en svær kampanje. Hva er vel mer stemningsdestruktivt en planlagt spontanitet? ("Kl. 18:57 samles vi og synger at dommeren skal dø!")

Legg debatten død en liten stund og se hva som skjer!


Gina, du er helt på jordet... De fleste som går på SS har INGEN peiling på at vi diskuterer dette.
Feilen er at vi IKKE har gjort noe med dette, og nå er det virkelig for sent, ser det ut som.
Vi har konkludert for lenge siden at det er smårollingene som har vært en hovedårsak for StoreStå sitt fall de siste årene, så den debatten er ferdig.

Men debatten om tiltak må IKKE dø ut. Mange har flyttet til Hansa og andre steder pga smårollingene som er der, og siden de faktisk ikke synger, men er mer opptatt med mobilen. Hvis de synger, så er det med spede barnestemmer, så det nytter heller ikke.

Jeg er lei av slike som deg, Gina, som forsvarer småtassene i et sett og motarbeider forsøkene på å lage en bedre stemning på stadion.

Enten, sÃ¥ gjøres det noe med dette innen neste sesong, eller sÃ¥ har StoreStÃ¥ mistet 4 sangere med mørke stemmer. Hansa e stedet for oss virker det som.   :?


Så jeg er den som motarbeider stemningen på stadion? Jeg går på SS, jeg er jente, og jeg har peiling på at denne debatten foregår, og jeg synger! Du går tydeligvis IKKE på SS siden du har et så forbannet svart-hvitt bilde av det som foregår der. Personangrep og sånt drit synes jeg du kan holde deg for god for, jeg kom med et helt saklig innlegg om det jeg opplever som en destruktiv diskusjon. Destruktiv nettopp fordi de som diskuterer her er mer ute etter å finne syndebukker og rakke ned på andre enn å faktisk ta i et grep å gjøre en innsats selv.

Vil dessutten anbefale deg å lese Per Arnes artikkel om fjortiser og StoreStå i det siste nummeret av den tolvte mann.
ina

Jani

Det er vel ikke lenger en tvil om at de aller fleste ønsker en hard kjerne samlet på midten av store stå. Så da burde vel dette være mulig å få realisert til vålerengen kampen. Hvordan vet jeg ikke, men det kunne jo vært en ide å merke av et område hvor de som kommer fra puben kunne stille seg.

Noe må vertfall gjøres, og jeg håper for guds skyld at kampen mot Bryne var absolutt bunn. Store stå bør være en plass for de som ønsker å syngeog lage et helvetes liv under kampene, ikke en plass for å møtes for å sende tekstmeldinger..

Brann69

Quote from: "Erik"Er du på SS i det hele tatt? Det er mangen som har "guts" og begynner med sanger, men de fleste står der bare og gaper og ikke gidder og gjøre en dritt. og når gutserene holder på et par ganger og folket ikke gidder, gidder ikke de som gutser heller..... derfor dør det ut...


Ja, jeg er pÃ¥ SS hver gang - og jeg er klar over at det er noen som starter sanger, ellers hadde det jo ikke blitt sunget i det hele tatt. Noen mÃ¥ starte. Problemet er at det ikke er organisert i det hele tatt, og dersom du havner litt ut pÃ¥ siden  - nÃ¥r du endelig oppfatter hva som synges sÃ¥ dør sangen ut.  SÃ¥ lenge vi stÃ¥r pÃ¥ en slik langside er vi avhengig av at det stÃ¥r noen fremme som drar i gang.  Vi trenger en sterk gruppe som fører ann.  Mener ikke at det skal være 100% organisert, men slik det er nÃ¥ sÃ¥ starter en synging pÃ¥ venstre side av midten - og sÃ¥ oppfatter en like etter at de har startet med en annen sang pÃ¥ høyre side. Blir ikke slagkraft av det..  Hadde noen stÃ¥tt fremme og ledet ann sÃ¥ hadde sikkert flere av de som nÃ¥ stÃ¥r Ã¥ gaper etterhvert følt seg presset til Ã¥ Ã¥pne kjeften eller trekke lenger ut pÃ¥ siden.   Men det er godt mulig at det ikke finnes noen slike ledertyper blandt oss lenger...

Erik

Kanskje vi skal få oss en dirigent som kan stå på muren i 90 min og styre oss da?? hadde det vert noe? da hadde jo ikke det blitt synget 3 forskjellige sanger samtidig!!!

Brann69

Quote from: "Erik"Kanskje vi skal få oss en dirigent som kan stå på muren i 90 min og styre oss da?? hadde det vert noe? da hadde jo ikke det blitt synget 3 forskjellige sanger samtidig!!!


Har Brann-Viking 1990 på i bakgrunnen her med han med megafonen
(var det Hanøy?) som sitter på gjerdet og styrer SS i "opp på gjerdet-sangen". Det er 10 minutt til kampstart og stor trøkk fra store stå...
Var ihvertfall samkjørt da,   sÃ¥  det ville ikke være noe nytt med en "dirigent"..

JhonnyBeGood

Quote from: "Erik"Kanskje vi skal få oss en dirigent som kan stå på muren i 90 min og styre oss da?? hadde det vert noe? da hadde jo ikke det blitt synget 3 forskjellige sanger samtidig!!!



Hvis dette var ironisk ment synes jeg du kan holde deg for god til det.
Hvis ikke så er det faktisk så alvorlig med stemningen for tiden at ingenting må være uprøvd..
Kanskje trenger vi en diregent for og samle folk og sparke igang ting? Tror ikke ting hadde blitt værre, det kan da vel ikke være mulig.
Inveter Barten, hooligansen og de gale brann-supporterene tilbake til Store Stå og til slutt som jeg/andre har sagt for ente gang vi må ha en samlet HARD KJERNE i midten. Sperr av et området i midten hvor de som ikke lager leven blir fryset ut.
Går det an å håpe at dette blir gjort til Enga kampen, hvis ikke er jeg redd vi kommer til og bli gjort til latter av de 5-600 tilreisende enga supporterene, de kommer til og overdøve oss så det synger etter.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Erik

Det var blanding mellom ironi og fakta, det høres teit ut, men faen jeg tror det hadde gjort godt og hatt en liten "dirignetgjeng" i midten eller noe... Ja vif kommer sterkt og vi skal ikke bli utklasset av bortesupportere... Da er det ille, så jeg mener det lørdag 1 nov kl 13 skal det koke på SS!!!!!

JhonnyBeGood

Er det noen som har en ide om hvordan vi kan få en samlet gjeng i midten til enga kampen. Det må være mulig når det er så mange så ønsker det..
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Stoffi

Quote from: "Gina"

Så jeg er den som motarbeider stemningen på stadion? Jeg går på SS, jeg er jente, og jeg har peiling på at denne debatten foregår, og jeg synger! Du går tydeligvis IKKE på SS siden du har et så forbannet svart-hvitt bilde av det som foregår der. Personangrep og sånt drit synes jeg du kan holde deg for god for, jeg kom med et helt saklig innlegg om det jeg opplever som en destruktiv diskusjon. Destruktiv nettopp fordi de som diskuterer her er mer ute etter å finne syndebukker og rakke ned på andre enn å faktisk ta i et grep å gjøre en innsats selv.

Vil dessutten anbefale deg å lese Per Arnes artikkel om fjortiser og StoreStå i det siste nummeret av den tolvte mann.


Gina, du snakker om at vi mÃ¥ slutte Ã¥ diskutere det og la det gÃ¥ sin gang.... Seriøst, ikke vær sÃ¥ langt ute pÃ¥ jordet. Jeg vet at du er jente16 eller noe og at du synger er flott, men det store flertallet av jenter16<     synger IKKE! Og heller ikke gutter under 16. Bare se pÃ¥ alle 10 Ã¥ringene som virrer rundt i et sett. Og nÃ¥r 80% av de som stÃ¥r i midten er i den alderen, ja da har vi et problem. 3 kamper siden, da var jeg der en halvtime før, og jeg kune ikke se EN ENESTE person over 16 Ã¥r pÃ¥ de 15 midterste meterene, ikke EN!!
Og Gina, jeg har gått på SS siden året før vi flyttet til Hansa, eller noe sånn, da følte jeg meg liten og litt ubehagelig siden det var så mange store menn der, og dette er ikke mer enn noen få år siden.... Men jeg var kommet i stemmeskifte for LENGE, LENGE siden og var en en aktiv sanger, som jeg fortsatt er.
De siste årene har antallet fjortisser gått opp, og antallet voksne gått ned, i takt med stemningen. For 4-5 år siden var det GOD stemning, men synker stadig.

For å få samlet en gjeng på midten, nytter det ikke å diskutere her. Bare en liten brøkdel av folk som kan synge, er her. Og midten er et umulig sted å være hvis man ikke kommer 1-1,5 timer før kamp, hvis man ikke presser seg oppover, noe som er mulig.
Det må sendes ut brev, aviser, et eller annet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Plekter

Følgende må skje om stemningen på Store Stå skal bli bedre.

Det må innarbeides en kultur hvor alle vet at i midten av Store Stå synger man gjennom hele kampen og rabler gal.

SÃ¥nn var det for 10 Ã¥r siden.  Men etterhvert ble det sÃ¥ kult Ã¥ stÃ¥ blant rablerene at det ble en slags omvendt virkning. Man stod i midten av store stÃ¥ fordi det var kult, og ikke fordi man synger eller rabler gal. Ja, det var synging en halvtime før kampen før. Derfor er det kanskje ikke helt riktig Ã¥ si at den harde kjerne kommer rett før kampen, i sÃ¥fall skjedde dette ikke før, da det tross alt ble sunget kraftig en halvtime før  kamp. En løsning er selvsagt at den sÃ¥kalte harde kjerne mÃ¥ fÃ¥ ræven ut av pubstolen slik at man kan stille seg opp en halv time før kampstart.

Hvordan få inn denne kulturen igjen? Tidligere var fanziner med å styre supporterkulturen i en positiv rettning. Barten, The Red Army for å nevne noen. Her ble det publisert sanger og skrevet om stemningen osv...

Men det store flertall av de som står på Store Stå i dag vet knapt hva en fanzine er og ville nok ikke kjøpt en om de fikk tilbud om det...trist.

Så løsningen slik jeg ser det blir å dele ut flyers til alle som kommer inn på Store Stå (eller alle som stiller seg opp rundt midten) hvor det står en oppfordring om at folk som ikke pleier å synge ikke stiller seg på de 20 midterste meterene på Store Stå, for da har de ingenting der å gjøre. Og selvsagt en oppfordring til å synge...

Samtidig er det nok lurt å få markert de midterste 20 metrene på en eller annen måte. Det er vel ikke verre enn å male noen hvite streker som noen sa og male med hvit skrift på trinnene: "Synge-sone"

JhonnyBeGood

Kunne ikke skrevet det bedre selv :)  Men hvem skal sørge for at dette blir gjort "sjefene" i bataljonen, noen ildsjeler eller kem..
Vi har diskutert dette problemet lenge nå, men ingen står frem og gjør noe og ingenting forbedrer seg tvert imot det blir værre og værre for hver kamp. Noe må gjøres og noen må gjøre det, jeg tror du skriver et par bra ting her som bør gå å få gjort i praksis, men jeg klarer ikke helt og se for meg at det skjer.. For det virker som det er ingen som virkelig griper fatt i dette og jeg vet ikke hvem som har ansvaret for og få det gjort engang.

La oss rable gal på tribunene igjen, ikke bare snakk om det vi er nødt til å få noen som kan sparke igang dette det skjer ikke av seg selv..

La oss rable gal la la oh, la oss rable gal la la oh
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Yngve

Stoffi: Ta med deg brillenen neste gÃ¥ng du er pÃ¥ stadion! utsegn som : "3 kamper siden, da var jeg der en halvtime før, og jeg kune ikke se EN ENESTE person over 16 Ã¥r pÃ¥ de 15 midterste meterene, ikke EN!! "  er berre tull,det veit du. Eg sÃ¥g fleire der eg, eg fryktar at du alt for opptatt med Ã¥ sjÃ¥ pÃ¥ dei 14 Ã¥r gammle jentene. Det er riktignok ikkje noko overtal av eldre gutar der, men dei finns, og det er fleire av dei, sÃ¥ sÃ¥nn sett mÃ¥ du ikkje svartmale situasjonen heilt.

Men slik det virkar på meg så er konklusjonen på denne diskusjonen foreløpig: stemmingen er for dårlig på SS. Dei som tydlegvis er dei som har stemmningen med seg er dei som er på fotballpuben fram til kampstart. Ergo, må dei som er på fotikken komma seg opp på SS tidlegare, ELLER: dei som allereia er på SS i god tid, og dei er det og ein del av, ta litt meir ansvar. Og så må radio1 musikken kuttast ut, spel den fram til 30 min før kampstart, deretter kun Brann sangar for å få opp litt stemmning, rett å slett få i gang patriotismen til folk.

Ein annan ting eg vil seie er at det er ikkje gale at det er stemmning og synging på hansaen, det er derimot berre bra spør du meg. Hadde berre SS og Hansa respektert kvarandre lit meir, så kunne SS sunge med på sangar som Hansa startar og omvendt, for då sprer me stemmning, lydnivå og synging meir rundt på stadion, og dermed får me eit betre trykk. Noko som jo kun er til det gode spør du meg.

Ida Marie

Stemmninga på søndag var en skamm..
Stemmninga er blitt så lav at man ikkje tørr å synge ut. Da sitter bare 14tissene på kanten og glor ... Det er feil at du skal føle deg utenfor på SS når du synger.
et er fargen på drakta som betyr no, ikkje spilleren sin...

Ida Marie

Det som var bra at de sa på høytalaren at de ungene som satt på kanten og blokket synet skulle gå ned...synd de ikkje gjorde det .. Faen ingen respekt...
et er fargen på drakta som betyr no, ikkje spilleren sin...


Erik

Det er planer om neste sesong om og ha en fast voksen pris og det diskuteres at det skal lages et extra trinn på SS sånn at det ikke blir 2 pr trinn men 1... Det vil gjøre at utsikten blir bedre, men det koster penger men jeg tror Brann er villig og gjøre litt :)

Professoren


Gina

QuoteGina, du snakker om at vi mÃ¥ slutte Ã¥ diskutere det og la det gÃ¥ sin gang.... Seriøst, ikke vær sÃ¥ langt ute pÃ¥ jordet. Jeg vet at du er jente16 eller noe og at du synger er flott, men det store flertallet av jenter16<     synger IKKE! Og heller ikke gutter under 16. Bare se pÃ¥ alle 10 Ã¥ringene som virrer rundt i et sett. Og nÃ¥r 80% av de som stÃ¥r i midten er i den alderen, ja da har vi et problem. 3 kamper siden, da var jeg der en halvtime før, og jeg kune ikke se EN ENESTE person over 16 Ã¥r pÃ¥ de 15 midterste meterene, ikke EN!!
Og Gina, jeg har gått på SS siden året før vi flyttet til Hansa, eller noe sånn, da følte jeg meg liten og litt ubehagelig siden det var så mange store menn der, og dette er ikke mer enn noen få år siden.... Men jeg var kommet i stemmeskifte for LENGE, LENGE siden og var en en aktiv sanger, som jeg fortsatt er.
De siste årene har antallet fjortisser gått opp, og antallet voksne gått ned, i takt med stemningen. For 4-5 år siden var det GOD stemning, men synker stadig.

For å få samlet en gjeng på midten, nytter det ikke å diskutere her. Bare en liten brøkdel av folk som kan synge, er her. Og midten er et umulig sted å være hvis man ikke kommer 1-1,5 timer før kamp, hvis man ikke presser seg oppover, noe som er mulig.
Det må sendes ut brev, aviser, et eller annet.


Det jeg mente var ikke at vi ikke skulle gjøre noe med stemningen. Små grep og diverse er lurt. Klart jeg ser at stemningen er blitt dårligere. Men den diskusjonen som har pågått de fleste plasser har egentlig ikke dreiet seg som stemningen, men om å rakke ned på andre, om det så er fjortiser eller gamlekarene som blir utsatt for det. Og det er DEN diskusjonen jeg mener er destruktiv, og det er den diskusjonen jeg synes vi burde holde oss for god for. Og det er den diskusjonen jeg mener ikke fører noen plass, tvert imot, jeg mener den diskusjonen motvirker stemningen.

Men for all del! Gjør en innsats for stemningen! Bare ikke tro at det hjelper å rakke ned på meg fordi jeg ikke er 40 med basstemme og ølmage.
ina

Tonje

Eg pleier egentlig alltid sitte i Hansa svingen, men fant ut at eg skulle prøve Store Stå på Bryne kampen. Det gjorde jeg også, men steike meg. DET var søren meg elendig! Det var seriøst 70% unger der, og unger som stod med ryggen TIL kampen. Då begynner det å bli gale...
Det må seriøst gjøres noe her. Skjønner godt at folk vurderer å flytte seg..
Og kanskje Brann burde gjort noe med prisen på SS for unger? Hørte at det var 40kr.. det vil vel si den billigste plassen på stadion for de.. og DET e for dumt.
idenskapen min har et navn --> Brann!

Brann69

Quote>Eg pleier egentlig alltid sitte i Hansa svingen, men fant ut at eg skulle >prøve Store Stå på Bryne kampen.
Quote>Det gjorde jeg også, men steike meg. DET var søren meg elendig! Det >var seriøst 70% unger der, og unger som stod med ryggen TIL kampen.


Har en mistanke om at mange voksne som selv har sitteplass sender ungene sine bort på Store Stå for selv å se på kampen i fred og ro.
Slik bør det ikke være.   Men det bør være plass til yngre pÃ¥ store stÃ¥ ogsÃ¥, ellers sperrer en borte en rekke av oss eldre (som f.eks. PAF og meg selv), som gjerne har med oss en rekrutt i opplæring.  Men da er det selvsagt en forutsetning at ungene en har med seg er moden nok til Ã¥ følge med pÃ¥ kampen uten Ã¥ sitte pÃ¥ muren, og gjerne ogsÃ¥ bidra til stemningen med den pipe-stemmen man har.

Quote>Og kanskje Brann burde gjort noe med prisen på SS for unger? Hørte at >det var 40kr.. det vil vel si den billigste plassen på stadion for de.. og >DET e for dumt.


Enig.  Vet ikke helt dette med barnerabatt. Noen ganger tar de 110 kroner for et barn, andre ganger 70.  Personlig mener jeg prisen bør være pÃ¥ linje med hansaen og uten barnerabatt. MÃ¥ bli slutt pÃ¥ at folk stÃ¥r der fordi det er det billigste alternativet - det skal være en sted man stÃ¥r fordi man har lysst til Ã¥ bidra med støtte til Brann. Her har vell vi supportere gjort oss selv en bjørnetjeneste ved at vi tidligere har kjempet for rabatt pÃ¥ billettene pÃ¥ SS.

Ellers mange gode forslag i tråden her, men ingenting skjer av seg selv, og skulle gjerne sett en enorm forbedring til siste seriekamp. Om en ikke alltid er stolt over hva som skjer på banen, burde en iallefall kunne reise hjem i visshet om at Brannsupporterne e nokke for seg sjøl. Lenge siden den gang....

Erik

Det koster jo 40 kr for barn med medlemskap og 60 uten medlemskap, ikke rart det hagler med unger på SS da... Før var det vell en pris på ca 100.... Sånn burde det vere no og!!!

Go Up