• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningen på Stadion

Started by JhonnyBeGood, October 11, 2003, 14:57:43 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brann69

Quote from: "Erik"Det koster jo 40 kr for barn med medlemskap og 60 uten medlemskap, ikke rart det hagler med unger på SS da... Før var det vell en pris på ca 100.... Sånn burde det vere no og!!!


Da er det ikke rart det vrimler av unger på muren..  Men fra min 10åring (som da kanskje ser eldre ut) tok de 110,- søndag.. Noe jeg synes er en OK pris - til tross for at han egentlig har partou-kort som han har rotet bort :-)   Men det er jo fordi jeg VIL på SS for å synge.  Dersom jeg bare ville på SS for å være tilskuer så hadde jeg sikkert syntes det var dyrt med 110,-  Derfor vil det begrense tilgangen til de som går på SS bare fordi det er billig dersom en tar bort rabatten... Ta den bort nå..
Kan gjerne ta mer - og ingen forskjell på voksen og barnebillett..

Stoffi

Quote from: "Yngve"Stoffi: Ta med deg brillenen neste gång du er på stadion! utsegn som : "3 kamper siden, da var jeg der en halvtime før, og jeg kune ikke se EN ENESTE person over 16 år på de 15 midterste meterene, ikke EN!! "  er berre tull,det veit du. Eg såg fleire der eg, eg fryktar at du alt for opptatt med å sjå på dei 14 år gammle jentene. Det er riktignok ikkje noko overtal av eldre gutar der, men dei finns, og det er fleire av dei, så sånn sett må du ikkje svartmale situasjonen heilt.



Nei, helt seriøst, jeg så maks 3-4  mennesker over 16 år. Jeg sto med noen kompiser og så, og vi fant alle sammen de samme tallene.

VEkk med barne pris med en gang! Heller sett opp prisen til 150 kr for ALLE.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Realisten

Quote from: "Stoffi"
Og Gina, jeg har gått på SS siden året før vi flyttet til Hansa, eller noe sånn, da følte jeg meg liten og litt ubehagelig siden det var så mange store menn der, og dette er ikke mer enn noen få år siden.... Men jeg var kommet i stemmeskifte for LENGE, LENGE siden og var en en aktiv sanger, som jeg fortsatt er.



Må føles godt å være super-supporter?

O'store supporter-Gud, liksom.

monzilla

Vi bør presse brann til å få opp Brannclub... dvs at alle under 16 kom gratis inn i klokkesvingen.

Yngve

innfør 115 eller kva som no er vanleg pris på SS, og la dei som vil reise bilig på Brann kamp reise i klokkesvingen til ei rimleg penge, det må være ein god avtal for alle..?

Kruxleiven

Hallo alle sammen. Først vil jeg snakke litt om de ubenvnelige. Er et lag som spiller i blått og kommer fra tigerstaden. De har samme langside på sin stadion som vi har. De klarer med visse unntak og få hele langsiden til å synge. Det klarer de visst med hjelp av diverse forsangere. Men la oss være ærlig. Har vi like mange som er interessert i å synge som dem? Alle vet at det svaret er nei. Der har vi første punkt. Det er færre enn før som vil synge for Brann. Synd, men sant.

Andre punkt og langt på vei det viktigste mener jeg (og det har ingen nevnet før meg). Sangene er for dårlige. Såenkelt kan det sies. Repertoaret er for lite og de gjentas altfor ofte. En sang som "Hei hå, hei hå..." er blit ganske vanlig nå mens det var brukt bare i "nødstilfelle" før. Det er mange som synger som reiser Norge rundt på kamper. Hvorfor kan man ikke stjele engasjernde sanger fra de vi møter. Kjernen har noen bra, KFL har noen, Enga har noen og til og med Vikinghordene har noen. Selvfølgelig skal vi ha vår egen identitet, men å stjele melodier wer ikke feil. Det gjør alle. I dag opplever jeg å  høre en sang som jeg bare ikke gidder å synge fordi jeg er så ufattelig lei den. Mulig dettte kan gå på engasjementet for laget. Ja jeg har nok ikke topp engasjement og vil sikkert ikke alltid hjelpe dem, men det blir faen ikke bedre av å synge: "Kan vi høre bønder synge?" Altså hvis poenget er å håne motstanderen så kan vi vel gjøre det skikkelig? Denne sangen biter jo overhodet ikke på dem.

Tredje punkt er at med en så lite troverdig (folk jeg kan identisere meg med) så vil jeg faen ikke synge. Jeg synes naiviteten på SS er håpløs stor. Lederman 2-1 etter pause så kan man da ikke synge seieren er vår (nå har jeg ikke registrert noen har gjort det da, men de har sunget bye, bye, bye i kamper vi tilslutt har tapt). Slik er pinlig. Ikke noe jeg vil identifisere meg med.

Fjerde punkt. Vi må ta et standpunkt til tifo. Vil folk ha tinnsoldatblussing så okay. Men jeg blir bare flau av å se det. Og da mener jeg at jeg vil ha tifo med overheadflagg, bannere, mosaikk masse mindre (gjerne hjemmelagde) flagg på tribunen. Det vi gjør nå er å gå midt i mellom. Vi har tifo, men vi gjør bare det vi har gjort før. Folk er lei nå. Finn på noe nytt. Det er ikke noen grenser i tifoens verden. Poenget er å gjennomføre noe på tribunen som representerer laget. På den annen side kan vi si nei til tifo. Ingenting. Jeg vil være stolt av at vi er en av de få i Norge som har et slikt standpunkt. Tross alt så er det viktigste at vi synger for laget og at vi støtter dem. Laget blir ikke noe bedre av at vi har koreografier på tribunen.

Siste punkt: Få folk til å bli enige om en ting. Er vi der for å støtte spillerne uansett? Eller kan vi si til for eksempel Martin Knudsen at hans spill holder ikke så lenge han tjener 500000? Bare for å  ta det først. Markedet styret pengene disse folkene tjener. Og jeg mener man rett og slett må slutte å være misunnelig som tilskuer. Slutt å bry dere om hvor mye de tjener! Det er irrelevant for kampen. Og jeg skal love deg at om du og du (peker på folk) hadde tjent så mye at du fremdeles hadde hatt problemer med motivasjonen. Spillerne har ikke en innstilling (for eksempel Raymond Kvisvik) som sier at jeg tjener bra jeg bør bare yte maks hele forbanna tiden. Klart alle spillerne ønsker å gjøre det, men diverse ting gjør at det ikke blir sånn.Syng for laget uansett er mitt tips! I kampen mot Sogndal var det ikke noe å utsette. Likevel klager folk på Martin Knudsen.  Vær litt tålmodige folkens!

Bergen Sin Gutt

At vi ikke har nok folk på Stadion som er villige til å synge, det er bare tull. Pølsesnakk. Men alle befinner seg ikke på SS(inkl. meg selv), mange av dem har ikke gjort det på en stund(inkl. meg selv), og de fleste har kanskje flyttet for godt(kanskje inkl. meg selv).

Go Up