• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Carl-Erik Torp

Started by vebo, November 11, 2010, 14:28:24 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Hadde jeg hatt råd hadde jeg nok skaffet en selv også.

Klaus_Brann

Quote from: Erlend on September 28, 2011, 15:08:56 PM
http://www.brann.no/nyheter/supporterne-kjoper-torps-drakt/

Herlig!

"Like".
Godt å se at folk støtter ordentlig opp om Torp, og noe annet skulle egentlig bare mangle. Vi får håpe at guttene nå fullfører sesongen i Torps ånd, og vinner de viktigste kampene, i alle fall cupfinalen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on September 28, 2011, 15:40:01 PM
Vi får håpe at guttene nå fullfører sesongen i Torps ånd, og vinner de viktigste kampene, i alle fall cupfinalen.

De har å vinne cupfinalen. Torp SKAL ta i mot og heve trofeet på Ullevaal.
Ka du ve?

Kai-Olai

Intervju med Skarsfjord angående Torp følger under:
http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7812033

Danny

Dersom det viser seg at Torp ikke kan spille fotball mer, håper jeg hans draktnummer - 6 - fredes. Skal kjøpe drakten hans i morgen, håper bare da den ikke er utsolgt.

steinbygger

Skulle solgt drakt nr 6 med first price under.

Nixon

Med all respekt for Torp. Det blir litt overkill å frede drakten.
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Helt enig, det blir for mye.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Danny

Hvorfor det? har man ikke 98 andre nummer å ta av?

Lasaron

Vi må prøve å unngå sånne tullete draktnr som 76 og 99, jeg er konservativ der (også).
På meg virker det naturlig å frede draktnr til Torp ut kontraktstiden hans, hvis det skulle bli aktuelt.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

Quote from: Danny on September 28, 2011, 21:33:15 PM

Det går jo ikke på hvor mange nummer man har å rutte med. Men hvor man legger listen for å frede et draktnummer.
Rød makt på Hansa!

Erlend

Enig, han har tross alt bare spilt en sesong

Danny

Quote from: Nixon on September 28, 2011, 21:48:32 PM
Quote from: Danny on September 28, 2011, 21:33:15 PM

Det går jo ikke på hvor mange nummer man har å rutte med. Men hvor man legger listen for å frede et draktnummer.

Da mener jeg du legger listen urimelig høyt.

kabelmann

Hadde han hatt et draktnummer a la Kvisvik eller Helstad så kunne jeg til en viss grad skjønt et ev. fredningsvedtak, men ikke et draktnummer fra 1 til 11.
Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk ikke jeg ville støttet å frede et draktnummer uansett, ikke pga. dette i hvert fall. Misforstå meg rett, det er tragisk det som har skjedd, men vi snakker om en spiller som har vært i klubben et drøyt halvår og som må slutte å spille fotball. Det må sterkere lut til enn som så for at man skal gå så langt som å frede et draktnummer.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Danny

Quote from: Erlend on September 28, 2011, 21:50:14 PM
Enig, han har tross alt bare spilt en sesong

Ut fra slike kriterier, er jeg enig. Torp har ikke hatt lang fartstid i klubben. Og selv om han er god, er han ikke så overlegent bedre enn sine mot og medspillere at han fortjener fredet drakt av den grunn. Da er det jo n antall spillere som burde være før han i køen, og DA hadde det blitt problemer med draktnummerne.

Men denne saken er jo ekstraordinær, da Torp har vært dø i kamp for Brann. Bare en hjertestartet reddet han fra skjebnen. En ypperlig måte fra klubbens side å vise Torps verdi på, kan være ved å frede draktnummeret hans (i hvert fall ut kontraktstiden).

Danny

Quote from: kabelmann on September 28, 2011, 22:17:17 PM
Hadde han hatt et draktnummer a la Kvisvik eller Helstad så kunne jeg til en viss grad skjønt et ev. fredningsvedtak, men ikke et draktnummer fra 1 til 11.
Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk ikke jeg ville støttet å frede et draktnummer uansett, ikke pga. dette i hvert fall. Misforstå meg rett, det er tragisk det som har skjedd, men vi snakker om en spiller som har vært i klubben et drøyt halvår og som må slutte å spille fotball. Det må sterkere lut til enn som så for at man skal gå så langt som å frede et draktnummer.

Jeg er, i utgangspunktet, også imot fredning. Kvisvik og Helstad ville jeg ikke foreslått fredning for. Slike spillere er støtt og stadig innom klubben.

Du skriver at det ikke er god nok grunn at han har spilt et halvt år, og må slutte. Jeg mener det er ikke det faktum at han slutter (hvis han må det), men årsaken til at han slutter, som teller. Nå er ikke testene ferdig, men det er vel ingen hemmelighet at toppidrettsutøvere er mer utsatt for hjerteproblemer enn andre (eks: den danske håndballspilleren)

Hadde Torp hatt hjertestans om han ikke hadde spilt for Brann?

Utmedsnolken

September 28, 2011, 23:26:19 PM #366 Last Edit: September 28, 2011, 23:28:04 PM by Utmedsnolken
Quote from: Danny on September 28, 2011, 22:47:50 PM
Quote from: kabelmann on September 28, 2011, 22:17:17 PM

Jeg er, i utgangspunktet, også imot fredning. Kvisvik og Helstad ville jeg ikke foreslått fredning for. Slike spillere er støtt og stadig innom klubben.

Du skriver at det ikke er god nok grunn at han har spilt et halvt år, og må slutte. Jeg mener det er ikke det faktum at han slutter (hvis han må det), men årsaken til at han slutter, som teller. Nå er ikke testene ferdig, men det er vel ingen hemmelighet at toppidrettsutøvere er mer utsatt for hjerteproblemer enn andre (eks: den danske håndballspilleren)

Hadde Torp hatt hjertestans om han ikke hadde spilt for Brann?

er det brann sin "skyld" at han fikk hjertestans  Det finnes mange mÃ¥ter Ã¥ hedre han pÃ¥ og draktfredning er upassende mot alle "helter" klubben har hatt.
Draktfredning er egentlig noe tull og burde kun foreslås hvis det skulle dukke opp en Kniksen og som spilte lenge i klubben (og helst hadde et tullesiffer som 64)
"og der snubler Sæternes igjen"

Lister

Frede nummeret ut kontraktsperioden hvis han ikke kommer tilbake hadde vært en fin gest som nok ikke ville kostet Brann noe særlig.

Det sagt, så er freding ut over dette å overreagere kraftig.

Misforstå meg rett, all honnør til Torp, kongefyr og kongespiller, men freding for all tid skal henge veldig høyt. Vi snakker "kniksen og statue utenfor stadion"-høyt
Guinness - Makes you drunk

kabelmann

Quote from: Danny on September 28, 2011, 22:47:50 PMKvisvik og Helstad ville jeg ikke foreslått fredning for. Slike spillere er støtt og stadig innom klubben.

Bare for å få det på det rene så var det ikke Helstad og Kvisik som personer jeg mente. Det var den typen draktnummere de hadde. Altså, 22, 27 o.l.. "Hockeynummere" som i mine øyne ikke er på langt nær så viktige som nummerne 1-11.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Wingfoot

Jeg må si meg enig med de fleste over her, totalfreding av nummeret er overkill.

Men å frede drakten ut kontraktstiden syns jeg hadde vært en flott gest, men vi får bare håpe at Brann slipper å komme opp i den situasjonen...

Vil jo mye heller se Calle tilbake pÃ¥ banen i den flotte rød drakten  ;) :D
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Danny

Quote from: Utmedsnolken on September 28, 2011, 23:26:19 PM
er det brann sin "skyld" at han fikk hjertestans  Det finnes mange mÃ¥ter Ã¥ hedre han pÃ¥ og draktfredning er upassende mot alle "helter" klubben har hatt.

Prestasjonsbasert draktfredning er bullshit. Da hadde fredingen garantert blitt urettferdig. For Calle Torp, er fredning høyst passende. En verdig måte for Brann å vise at de setter Torp høyere enn et tannhjul i en maskin. Det burde ikke være upassende for noen tidligere helter, da ingen av de har gjennomgått det samme.

Markmus

Torp ville garantert selv vært ubekvem med en draktfredning. Fyren er hverken dau eller pensjonert.
Ka du ve?

Derabilo

En fredning ut kontraktsperioden hadde også vært en fin gest. Men det er klart, den fineste gesten ville faktisk være å ta seg av Calle som person og hjelpe han med å komme tilbake til arbeidslivet igjen via de kontakter som Brann har. Eventuelt hjelpe han med trenerkurs eller det han måtte ønske. Stille apparatet vi har i Brann til rådighet for han. Dette sier seg jo egentlig selv.
 Bergen ut av Norge -

vebo

Først og fremst skal vi stille mannsterke på tribunen, og sangen hans skal runge.
Tiocfaidh ár lá

stig

Skrevet litt om hendelsen. Møt opp på stadion.
Nettsideansvarlig

Ewen

GlennK

Virkelig synd, fantastisk fotballspiller og person innad i gruppen.  :(

Dan Inge

triste å høre han etter all sannsynlighet må legge opp, hvertfall på toppnivå, vi mister en klasse spiller.. :(
kjør over pakket!!

ostraume

Huff...nå er det krise med tanke på DM, både på kort og lang sikt. Får håpe Barmen er et vidunderbarn.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Derabilo

Dette var en trist start pÃ¥ dagen. Fæle greier. Du har vært et symbol for hvordan vi ønsket at "nye Brann" skal se ut, og hadde sett frem til mange gode Ã¥r med dine fotballferdigheter pÃ¥ banen.  Men fotball er ikke det viktigste. Takk for alt og lykke til videre! HÃ¥per Brann gjør sitt beste for Ã¥ hjelpe deg i fortsettelsen.
 Bergen ut av Norge -

vebo

Tipper han fortsetter  i klubben pÃ¥ en eller annen mÃ¥te. Har tross alt en arbeidskontrakt ogsÃ¥.
Tiocfaidh ár lá

skuteviken

October 01, 2011, 10:30:29 AM #381 Last Edit: October 01, 2011, 10:33:56 AM by skuteviken
Nå ble jeg genuint trist her. Dårlig start på dagen.

EDIT: Som mange andre har sagt, han er et symbol på det som er positivt med årets sesong.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Christian

Traurige greier dette. Trøsten er, som Torp selv sier, at han lever. Det kunne jo gått langt værre.

dudo

Trist, både for han og oss. Håper han finner seg til rette utenfor banen - i klubben.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Trist for sportsklubben og ikke minst Torp selv. Takk for alle bidrag i den røde trøyen og til gutsen du har hjulpet å fått inn i laget.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

HenningSB

Jeg fikk vite at han er ferdig som fotballspiller for noen dager siden da Carl-Erik er en bekjent av meg og vi har mange felles venner.. dette er meget trist.. Carl-Erik Torp har vært en av våre viktigste menn iår og skulle også vært det i årene videre.

Jeg håper han er å igjen til cupfinalen, at han da kan få løfte trofeet.
Håper også at han får en rolle utenom på banen i Brann, han er en vi må ta vare på videre

Bossmann

Denne var lei å svelge. Selvsagt kommer livet fremfor alt annet, men uansett kjipt. Brann vil savne Torp`s kvaliteter sentralt. Det vil vi supportere også gjøre. La oss håpe dette ikke medfører at luften går ut av ballongen for resten av laget og at sesongen kan fullføres med stil. Du vil bli savnet på banen Calle.

posemedsnopi

Han kommer til å bli savnet på laget. Branns største åpenbaring siden Fakiris første sesong.

Det viktigste er uansett at han overlevde, og at feilen ble funnet. HÃ¥per han fortsetter i Brannsystemet. Gjerne som futsaltrener for talentene.

Markmus

Utrolig trist å ikke skulle få se Torp spille lenger. Men han lever i det minste.

Får håpe han kan bli lenge i klubben som ressursperson for utlendinger og bindeledd for disse til resten av laget. Ser jo hvor mye han betyr for Guastavino.
Ka du ve?

Eivind

Virkelig trist dette her, men som påpekt, han lever.

Kanskje han kan få en rolle i Brann som "integreringsmann", en som kan rettlede unge og utenlandske spillere. Tenker på en rolle ala det denne fyren i Lillestrøm har.

Huff

Utrolig trist for Torp og Brann, men heldigvis for Torp er livet mer enn fotball- han lever. Har vel egentlig vært klart i noen dager at det gikk denne veien da det ble klart at det verken var infeksjon eller medisiner som var bakenforliggende årsak.

For Branns del er det nå bare å peise på. De er ikke gode nok til det, men nå skal alle de resterende kampene i TL og cup vinnes. Jeg driter i om alle spillerne er ute med influensa og vi stiller med Austgulen på Topp og Hauge og og Mikkelsen på DM borte på Lerkendal. Torp skal avslutte sin aktive karriære med TL-medalje og cupgull.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Churchill

Brann mister en svært god spiller, men får en viktig ressurs inn i støtteapparatet. Torp mister muligheten til å spille fotball, men får muligheten til å utvikle en ny karriære innen fotballen.

Situasjonen er trist, men absolutt ikke håpløs, hverken for Calle eller Brann.
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.

abe78

Quote from: Churchill on October 01, 2011, 11:51:05 AM
Brann mister en svært god spiller, men får en viktig ressurs inn i støtteapparatet. Torp mister muligheten til å spille fotball, men får muligheten til å utvikle en ny karriære innen fotballen.

Situasjonen er trist, men absolutt ikke håpløs, hverken for Calle eller Brann.

Støtter dette. Håper vi klarer å snu dette til noe positivt.
.og husk!

Utmedsnolken

Nordli kaster seg inn i kampen om Torp http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10039528 Her skal det tjenes penger.

Xminator

Det er selvsagt synd en lovende Brannkarriere er avsluttet minst 5 år for tidlig, men det er også en lettelse å vite at man faktisk fant noe galt og kan gjøre noe med det så han kan leve ett noenlunde normalt liv. Livet går videre for Torp. Det må det gjøre for Brann også.

For Brann betyr det at jakten på defensive midtbanespillere før neste sesong blir minst like viktig som venstrebacken og kantspillere. Fotballen kan være brutal, og det er ikke så lenge siden det sist ble vist for oss, tenker da på Cipot.

SÃ¥ lykke til videre Torp!

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on October 01, 2011, 14:04:38 PM
Det er selvsagt synd en lovende Brannkarriere er avsluttet minst 5 år for tidlig, men det er også en lettelse å vite at man faktisk fant noe galt og kan gjøre noe med det så han kan leve ett noenlunde normalt liv. Livet går videre for Torp. Det må det gjøre for Brann også.

det står jo i artikkelen at de ikke har funnet årsaken

Northside

Utrolig kjedelig, både for Brann og Calle.

Minste vi kan gjøre mot VIF i morgen er å synge sangen hans. La det runge!

Klaus_Brann

Trist at karrieren i Brann som startet så bra, skulle ende på denne måten.

I morgen skal sangen hans runge ja, det er det liten tvil om!

posemedsnopi

Burde kanskje bytte ut "vi har Calle Torp" med "Viva Calle Torp"?

Bossmann

Quote from: posemedsnopi on October 01, 2011, 19:51:54 PM
Burde kanskje bytte ut "vi har Calle Torp" med "Viva Calle Torp"?

Ikke dumt. Ikke dumt i det hele tatt.

Go Up