• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Carl-Erik Torp

Started by vebo, November 11, 2010, 14:28:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Torp kommer til å bli diskutert i landslagsammenheng om han fortsetter som nå.

Spelaren

April 05, 2011, 07:06:06 AM #201 Last Edit: April 05, 2011, 07:12:15 AM by Spelaren
Torp trenger ikkje mange kampene med tilsvarende innsats før han vil bli nevnt i det minste. Me har jo privatlandskamper mot Litauen og Tsjekkia, hhv 7. juni og 10. august på Ullevaal. Dette er utenfor "proffenes" sesong og dermed er det kanskje plass til litt nytt?

For øvrig;
http://www.dagbladet.no/2011/04/05/sport/brann/lillestrom/kongsvinger/rune_skarsfjord/16072521/
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

vebo

Quote from: Speedy on April 05, 2011, 05:01:13 AM
Det er veldig imponerende å se ballfølelsen hans, og nyter hvert sekund han har ballen. Tror futsal skal ha stor del av skylden for det han leverer på fotballbanen..

Ikke tvil om det, han er rå på små flater. Eneste Brannspiller som benytter "sålevending".
Tiocfaidh ár lá

DangerousDan

Klassespiller!
Er ikke bekymret for stabiliteten hans heller, Torp kommer ti lå levere jevnt og trutt.
Veldig kjekt.

Yngve

Han har utan tvil vore god for oss, men har ein mistanke om at han vert for treg på internasjonalt nivå.

Men hadde vore kjekt for han og fått prøvd seg på høgare nivå.

Han er vel så gammal at ikkje vert kjøpt av nokon større klubbar i utlandet, reknar eg med. Omtrent uavhengig av korleis han presterer på eit landslag vil eg tru.

krakra

Hadde også vært god reklame for Brann om Torp gikk til oss og øyeblikkelig ble landslagsspiller. Det viser at vi er et bra springbrett. Likevel syns jeg ikke noe om at våre spillere skal spille landskamper. Vi trenger ikke akkurat skader og ekstra belastning på våre nøkkelspillere.

dudo

Torp minner meg av en eller annen grunn om Magnus Johansson. Han kan godt bli en ny sånn en.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on April 05, 2011, 23:53:10 PM
Han har utan tvil vore god for oss, men har ein mistanke om at han vert for treg på internasjonalt nivå.

Har samme oppfatninga, og det gjør meg ingenting om han ikke blir tatt ut.
Brann er det viktigste her.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/se-hvilken-lagkamerat-som-har-gjort-branntilvaerelsen-enklere-for-guastavino-3465401.html

Han har også fått Guastavinho på beina.

Jeg tror Torp med sin personlighet på og utenfor banen, innsatsvilje og sine ferdigheter på banen kan bli en favoritt i Brann og Bergen og en vi husker godt også etter at han har dratt.

Nixon

Jeg trodde et øyeblikk at Stefan Paldan hadde gjort comeback. Men det var bare Torp som lignet veldig!:)
Rød makt på Hansa!

dex1974

Ha ha...tenkte det samme pluss at det og var litt Kjetil Løvvik lookalike ;)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krøvel vellevold

På LSK-kampen syns jeg Torp lignet på Jan Ove Pedersen.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Det virker som om nokon har blandet i hyllene på Meny, for dette first price-produktet er atskillig bedre enn fryktet. Igjen ein god kamp av Torp, og det viser at når han og Austin er på tar Brann poeng. Kombinert med Austins ballvinneregenskaper og herlige langpasninger er Torps futsaltekniske egenskaper utslagsgivende for vår kamp på midten.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

First Price er undervurdert i noen tilfeller. I disse tilfellene er First Price-produktene like gode eller bedre enn de dyre produktene.
Ka du ve?

Torvanger

May 09, 2011, 09:43:54 AM #214 Last Edit: May 09, 2011, 14:02:31 PM by Torvanger
Torp er uten tvil en god spiller, men det er en ting som som irriterer meg, og det er at han ofte bruker alt for mye tid med ballen. Han lar ofte motspillerne kommet tett innpå seg før han leverer og noen ganger kan dette føre til skumle overganger. Er i likhet med Mjelde ikke superrask, kan virke litt treg, men kompenserer selvsagt med en sinnsyk ballkontroll. Klarer han å bli litt kjappere i vendingene og legge av seg hangen til å få motstanderen tett på seg før han leverer, da banker han på landslagsdøren.

Tom C

Jeg mener at Torp er et mye bedre kapteinsemne enn Mjelde. Og at han holder for lenge på ballen er jeg heller ikke enig i. Sett opp mot alle feilpasningene og balltapene til Mjelde, så foretrekkker jeg helt klart Torps måte å holde på ballen til han finner et godt pasningsalternativ.
Aldri mer Obos....

dudo

Så må man jo ikke glemme at forutsatt at man greier pasningen, så fjerner man en motspiller enda mer fra neste situasjon om man lar han komme helt oppi seg, slik at det blir lettere for pasningsmottakeren. Og han greier stort sett den pasningen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Quote from: dudo on May 09, 2011, 11:49:04 AM
Så må man jo ikke glemme at forutsatt at man greier pasningen, så fjerner man en motspiller enda mer fra neste situasjon om man lar han komme helt oppi seg, slik at det blir lettere for pasningsmottakeren. Og han greier stort sett den pasningen.

Man kan også hindre flyten i spillet og en eventuell kontringsmulighet dersom dette blir gjort ved hver anledning.

dudo

Joda, i en kontring er det selvsagt ingen grunn til å gå og dille med ballen.

krakra

Men jeg syns ikke Torp holder for mye på ballen når vi kontrer. Det er jo uansett bedre enn å miste den, som Mjelde ofte gjør.

Huff

Quote from: krakra on May 09, 2011, 14:12:03 PM
Men jeg syns ikke Torp holder for mye på ballen når vi kontrer. Det er jo uansett bedre enn å miste den, som Mjelde ofte gjør.

Jepp, synes stort sett Torp gjør de riktige valgene og er helt enig. Mjelde har mange unødvendige balltap som følge av mangel på teknikk, overblikk og fart, men han er ikke bare populær hos Skars, men og hos lokalpressen og han er en ok ballvinner og en bra målskorer. Haugen får dermed ikke spille før noen må ut med skade, og må en kantspiller ut er Haugen og andrevalg -desverre.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Jose Arrogantio

Quote from: Tom C on May 09, 2011, 11:44:52 AM
Jeg mener at Torp er et mye bedre kapteinsemne enn Mjelde.

Basert på hva? Bedre spiller betyr ikke nødvendigvis bedre kaptein.

Tom C

Må jo innrømme at jeg ikke vet så mye om lederegenskapene til verken Mjelde eller Torp, men jeg synes at Torp har gått foran med et godt eksempel så langt i sesongen, noe man ikke kan si om Mjelde. Mjelde gjør så mye feil at mange her inne heller vil ha Haugen inn i første-11'eren. Noe som kanskje snart bør prøves? Vi vil vel heller ha en kaptein som er en eminent ballfordeler og pasningslegger, enn en som er så treig at han som oftest ikke klarer å levere ballen fra seg før han blir taklet?
Aldri mer Obos....

steinbygger

Den som hadde vært kaptein hvis han hadde vært skadefri i oppkjøringen hadde vært Grorud. Torp skal ha en tendens til ikke alltid å være lojal mot spillemønsteret.

dudo

Da er det vel naerliggende aa tro at Grorud er bankers i midtforsvaret straks han er i kampform igjen.

Hatleking

Quote from: dudo on May 10, 2011, 14:14:51 PM
Da er det vel naerliggende aa tro at Grorud er bankers i midtforsvaret straks han er i kampform igjen.

Viss det tyder at Kalvenes går ut på backen, er det perfekt.

storB

Quote from: Hatleking on May 10, 2011, 15:12:41 PM
Quote from: dudo on May 10, 2011, 14:14:51 PM

Viss det tyder at Kalvenes går ut på backen, er det perfekt.

Fakiri leverer da veldig bra på backen for tiden? Mye vanskeligere for kalven å falle av på backen og da kan han plutselig ikke kompensere for manglende fart lengre. Ser også for meg nada offensive bidrag..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Ja, jeg er også fornøyd med Hassans innsats hittil i år. Veldig fin ro med ballen, og hjulpet av Torp hadde han også fullstendig kontroll mot VIF.

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Torvanger

Får Torp farten opp på pasningsspillet sitt er han en klar landslagskandidat. Tror neppe Drillo er overbegeistret for spillere som tar de risikoene Torp tar. Selv ikke Xavi holder like lenge på ballen som Torp, der går det stort sett i ett eller to touch. TL-motstanderne vet etterhvert hvordan de skal ta Torp, det så vi mot Godset, de var oppi ham med en gang og fikk ofte tak i ballen.

krakra

Fortjener nok en gang en liten hyllest. I en kamp hvor nøkkelspillere som Ojo og Ausitn og kapteinen Mjelde manglet stod han frem som en klar leder. Sammen med Kalvenes var han den som virkelig viste at han var blant de voksne på banen. Haugen og Haugsdal(de unge) hadde gode perioder, men også mindre gode. Torp gikk i krigen og kjempet som en helt på midtbanen, i tillegg var han solid i pasningsspillet. Vår jevneste spiller i dag, men hadde kanskje ikke de samme toppene som Haugsdal og Gustav. Likvel: Jeg er ganske sikker på at vi hadde tapt uten Torp i dag.

dudo

Torp var stor i dag, men Hassan skal også ha skryt. Dog, Torp udiskutabelt BB i mine øyne.

Churchill

Jeg er ganske sikker på at Torp allerede er i kikkerten til Drillo. Tenk, en midtbanespiller som evner å holde på ballen og som jobber hardt! Drømmemannen for Drillo det.
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.

Klaus_Brann

Han er kanskje litt for treg til tider.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on June 11, 2011, 11:57:59 AM

Takk og pris for det. Hadde han vært mye raskere hadde han aldri spilt for oss. ;)

Torvanger

Ikveld var det du, Torp, som hadde klovnehatten på. Tullet som ledet til 0-1 ga Viking den vitaminnsprøytningen de trengte. Skam deg, Torp, og finn gjerne alternativ transport hjem til Bergen.

Markmus

Arbeidsuhell er greit. Burde helt klart bare måkt ballen ut, men kan det være at det var det han prøvde på? Ser først ut som han prøvde å finte ballen forbi motspiller, men det var jo akkurat i området hvor banen var skikkelig råtten, så det kan være den spratt feil for ham.
Ka du ve?

Torvanger

Quote from: Markmus on June 16, 2011, 21:24:09 PM
Arbeidsuhell er greit. Burde helt klart bare måkt ballen ut, men kan det være at det var det han prøvde på? Ser først ut som han prøvde å finte ballen forbi motspiller, men det var jo akkurat i området hvor banen var skikkelig råtten, så det kan være den spratt feil for ham.

Har sett situasjonen flere ganger i reprise og Torp forsøker å være fiks og leken, som om han skulle ha befunnet seg sentralt på midtbanen med god sikring. En utilgivelig blackout.

krakra

Quote from: Torvanger on June 16, 2011, 21:38:10 PM
Quote from: Markmus on June 16, 2011, 21:24:09 PM

Har sett situasjonen flere ganger i reprise og Torp forsøker å være fiks og leken, som om han skulle ha befunnet seg sentralt på midtbanen med god sikring. En utilgivelig blackout.
Utvilgivelig er den selvfølgelig ikke, selv om det er en stygg glipp. Alle må få gjøre feil. Torp har vært en av våre tre beste spillere denne sesongen og står ikke særlig tilbake for verken Ojo eller Austin.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on June 12, 2011, 13:27:15 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 11, 2011, 11:57:59 AM

Takk og pris for det. Hadde han vært mye raskere hadde han aldri spilt for oss. ;)

Forsåvidt et godt poeng det.

Nixon

Det er vel en av ulempene med denne sammenblandingen med futsal. Han har det ikke i blodet å måke ballen fremover. Det er jo flott når slike driblerier lykkes, men i går var det med på å tape kampen for Brann.
Rød makt på Hansa!

Torvanger

Stort av Torp å ta på seg skylden for tapet i går, for han har helt rett, tabben hans var med på ødelegge kampen fullstendig for Brann. Dersom det hadde blitt stående 0-0 lenger, hadde Vikingnervene kommet mer og mer til syne og et Brannmål hadde satt punktum. Mål preger kamper, det er ikke bare en floskel.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on June 17, 2011, 07:48:28 AM
Det er vel en av ulempene med denne sammenblandingen med futsal. Han har det ikke i blodet å måke ballen fremover. Det er jo flott når slike driblerier lykkes, men i går var det med på å tape kampen for Brann.

Det er vel første og siste gang han prøver å drible seg ut av egen 16.
Som regel lykkes han med sine finter, og jeg tror definitivt han har kommet ut med mest positive ting av futsalen.

Torvanger

Torp, kan du være så snill og gi f i å lage skumle frispark utenfor egen 16-meter? Samt lære deg å levere ballen i tide?

aleksanderhjelleseth

skulle kanskje skrevet dette under tifo/sanger, men sangen til torp holder ikke mål, den er rett og slett stygg. han fortjener noe annet. eller hva?

Klaus_Brann

dudo

Grisefet, faktisk. En av favorittene mine.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Snublefot

Hvordan er sangen til Torp?

Klaus_Brann

August 08, 2011, 13:04:57 PM #249 Last Edit: August 08, 2011, 13:13:40 PM by Klaus_Brann
Nænænænænænænæ, vi har Calle Torp, Calle Toooorp, vi har Calle Torp.

Melodi: http://www.youtube.com/watch?v=AFmIau3ipbU&feature=related

Go Up