• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Måtte NFF råtne et visst sted.......

Started by Thorleif, October 06, 2003, 11:35:42 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Thorleif

Ja slik føles det nå.... Frustrert over at nok en gang klarer altså "mafiaen" på Ullevål å bevise overfor meg, og alle andre med hjertet i Brann, at de bedriver diskriminering som burde få rasehatere til å sette seg i skammekroken.

Denne dagen blir nok en merkedag for meg i mitt forhold til de høye herrer på Ullevål, og hva jeg føler for det dusteforbundet som er satt til å styre norsk fotball.......


I rest my case....., inntil videre.....

Hilsen en forbannet Thorleif

PS. Denne tråden blir å se på som en kondolanseside overfor NFF sine avgjørelser......

Hobjock McPlopp

Skandaløst, men ikke uventet.
Det mest latterlige etter min mening er begrunnelsen om at "dommeren ikke har plikt til å varsle de impliserte lag om mulige grunner til protest."

Jeg ser da for meg følgende scenario;
Et fem mann sterkt dommerpanel sitter i garderoben etter kampen og diskuterer dette. De innser at de har tatt feil, og at Brann har en protestgrunn. Allikevel holder de kjeft og håper på å redde sitt eget skinn.

Si meg NFF; ER DETTE FAIR PLAY!
En ting er sikkert, det er ikke god folkeskikk.

Dommerene er representant for NFF som nøytral part. Brann retter en henvendelse om å få bytte for 4. gang og blir avvist. Dette er feil, så hvorfor erkjenner da ikke dommerene dette når de blir klar over det?
Greit nok at Brann burde visst dette, men de har jo spurt og fått NEI.

NFF forsøker desperat å redde sitt eget skinn, og jeg har nå mistet det jeg måtte ha igjen av tiltro til NFF og deres dommere.

Takk og farvel!

Geir

Han halvtullingen over her forbigås i stillhet. Han kan tydeligvis like lite om fotballregler som mafiaen i NFF.

ellers synes jeg vi fortsatt må benytte enhver anledning til å fortelle gutteklubben i Sognsveien hva vi mener om deres såkalte regelkunnskaper
ndelig SERIEMESTER

Thorleif

"Halvtullingen" over var på feil plass, og ble dermed forvist fra tråden Geir.....

Sotraanda

Kan ikkje si det kom som en bombe.

Inntrykket mitt av NFF etter denne saken er bare forsterket!
ater, heter, hater NFF!

KjellMo

Brann har hatt en rekke saker behandlet av nff de siste årene og jeg kan ikke huske en
eneste gang de har gitt Brann medhold. Er dette en vendetta mot
Brann? Ja sier jeg.


Her kommer sakene jeg husker:

Cupfinale 1999: Siden Rosenborg skulle spille CL om tirsdagen etter
cupfinalen så ble finalen flyttet til lørdag, noe Brann ikke ville. Hva tror
dere resultatet av det ble? Jo finalen ble spilt lørdag.


Vålerengen - Brann i 2000: Brann hadde en virus sykdom hos mange spillere i
stallen og hadde problemer med å stille lag. Normalt burde ikke dette vært
noe problem, men Start hadde tidligere i sesongen fått utsatt 2 kamper
grunnet lignende sykdom i troppen. Brann ville utsette kampen, men hva tror
dere nff gjorde? Jo Brann måtte spille.



Molde - Brann i 2000: Molde får innkast utenfor Brann sin 16 meter og skal
samtidig bytte to spillere. Etter at en innbytter er kommet innpå setter Roy
Helge Olsen kampen i gang. Molde kaster inn i feltet og Andreas Lund( diving
bastard) kaster seg og får straffe. Brann spillerne blir rasende for de
ventet på det andre byttet som aldri kom. Roy Helge Olsen gjør om sin
beslutning og det blir nytt kast. Hadde han droppet ballen hadde alt vært
greit for det sier reglene at han skulle gjort. Molde protesterer og får
omkamp, Brann anker. Hva ble resultatet? Jo anken forkastet og Brann måtte
spille omkamp.


Brann - Lsk 2003: Brann blir nektet av fjerde dommer og linjemann å gjøre et
innbytte som Brann hadde rett til å foreta. Brann protesterer og nff
forkaster både protest og anke.
Her velger nff å forkaste både protest og anke siden Brann ikke hadde
krysset av på dommer kort at de ville protestere. Så da ble saken en sak
mellom nff og Brann og hvem er dommere? Jo nff selv. "Bukken og havre sekken".



Jeg ser et mønster her og vil påstå at nff jobber mot Brann og gjør det de
kan for å ødelegge for Brann. Så nff kan råtne en viss plass og aldri om jeg
vil samarbeide på noe som helst område med den mafiaen som nff er.
GGG Travel

KjellMo

GGG Travel

KjellMo

Brann kunne ikke reglene. Da er vi like dårlig som dommerne for de kunne heller ikke reglene. Hvilke konsekvenser får det for dommerne?
GGG Travel

KennethS

det får ikkje konsekvenser for dommerne, det har allerede ****** forbundet bestemt, det hadde ikkje noe med anken og gjøre heller.

ps fly styrter, håper det e ett charter fly med Nff i.

case closed
tå på Brann

KennethS

Det mest urolige her e at ****** folkene har klart og bruke 3 uker på og avise 1 søknad 2 ganger. her må hoder rulle, og det fort. Mitt forslag e at klubbene i norge melder seg ut av ******forbundet, lag en egen liga der fornuften styrer og patetiske regler må vike.
tå på Brann

Brann69

Litt merkelig at det tok de så lang tid å komme frem til den samme konklusjonen, og ikke minst at de måtte vente helt til i dag med å offentliggjøre konklusjone.. Det er jo ingenting nytt her, som ikke ble sagt i det første avslaget..  Da virker det som om  det hele bare var et spill for å late som om de tok anken seriøst....  Skulle tro de på all den tiden som ble brukt iallefall hadde greid å få inn en liten beklagelse til Brann, og gjerne også en liten kompensasjon.. Men istedet henger de ut Brann som syndebukkene...  
NFF = Norges Feigis Forbund..

Brann69

Ser av forsiden at det muligens skal være en markering i forbindelse med en kamp om ikke så lenge...  Ser at en ikke vil ha noen offentlig debatt om det, men vil det bli informert før kampen dersom en ønsker folk til å være med på markeringen ??  :?:  :?:


LoveBrann

Helt utrolig at NFF kunne synke så lavt. Trodde de var under bakkenivå
allerede. Hvis Brann ikke kan reglene og dommerene ikke kan reglene, hvem er det som skal kunne reglene da? NFF? Ja jøss! De må ha noe imot Brann, ingen tvil etter hva man kan se av disse sakene. Og at Brann får store konsekvenser av dette og IKKE dommeren, det er idioti! Har nå hørt noe om at "dommeren dømmer", men det er tydeligvis ikke slik lenger?
SKJERP SEG, NFF! Det er bare ikke godt nok. En markering på Stadda vil kanskje sette noen tanker igang på NFF folkene, om ikke annet.
rann e best! Uansett...

Hobjock McPlopp

Ser at noen vil ha en aksjon på U-21 kampen.
Hør nå her!  Da må dere jo betale inngangspenger til NFF!

Det skal snø oppover et visst sted før jeg bruker penger på NFF.
Boikott heller hele kampen.  Det hadde nok merkes.

NFF = No Fair Football

Bergen Sin Gutt

Nektet ikke NFF oss å bruke flagg eller tifo på en cupfinale også..?

KRISA

så på tv i går at dommerne viste om at de hadde gjort feil før de forlot stadion!

GamleErik

Quote from: "Hobjock McPlopp"Ser at noen vil ha en aksjon på U-21 kampen.
Hør nå her!  Da må dere jo betale inngangspenger til NFF!

Det skal snø oppover et visst sted før jeg bruker penger på NFF.
Boikott heller hele kampen.  Det hadde nok merkes.

NFF = No Fair Football


Slik jeg ser det vil det være vanskelig å merke en boikott i og med at det er en lite attraktiv motstander. Sist gang U21-laget gjestet Brann Stadion mener jeg var 16.04.2003 i en privatlandskamp mot Sverige.

Hele 542 så den kampen.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

KjellMo

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Nektet ikke NFF oss å bruke flagg eller tifo på en cupfinale også..?



I Cupfinalen 1999 ble vi nektet å bruke noen tusen flagg, som Hansa hadde sponset.
GGG Travel

Bergen Sin Gutt

Quote from: "KjellMo"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"Nektet ikke NFF oss å bruke flagg eller tifo på en cupfinale også..?



I Cupfinalen 1999 ble vi nektet å bruke noen tusen flagg, som Hansa hadde sponset.


Hva var NFFs grunn for å nekte oss å bruke flaggene? Synes jeg husker mye rabalder rundt akkurat det der, og at NFF var lite populære(nok en gang...) etter flagg-nekten...

KjellMo

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Hva var NFFs grunn for å nekte oss å bruke flaggene? Synes jeg husker mye rabalder rundt akkurat det der, og at NFF var lite populære(nok en gang...) etter flagg-nekten...



Det sto Hansa på ene siden og det kunne ikke nff godta.
GGG Travel

Bergen Sin Gutt

Quote from: "KjellMo"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Hva var NFFs grunn for å nekte oss å bruke flaggene? Synes jeg husker mye rabalder rundt akkurat det der, og at NFF var lite populære(nok en gang...) etter flagg-nekten...



Det sto Hansa på ene siden og det kunne ikke nff godta.


Da burde de vel nektet folk å gå inn på kampen med Brann-drakt også...!!!

monzilla

mener å huske at det ikke bare var NFF som var involvert i det ? Kan godt hende at jeg er på bærtur her, men NFF er jo pålagt av et eller annet å forby alkohol- og tobakkreklame ?

Bergen Sin Gutt

"Hansa" er strengt tatt ikke alkoholreklame. Uansett hva noen sarte og kranglete mennesker på et eller annet kontor påstår og bestemmer...

monzilla

Nei, det er jeg helt enig med.

Må NFF brenne i helvette. Jeg har faen meg fått nok no.

KennethS

Ser at dommer Brage Sandemoen visste om problemet i pausen og utalte følgende "Jeg syntes ikke vi hadde en forpliktelse overfor Brann og fortelle om feilen".

da lurer eg på om de hadde forpliktelse til og lyge og nekte Brann det siste byttet? her e det så vanvittig mange feil som taler Brann's favør, at Nff ikkje klarer og se det e helt utrolig, sitter nå med ett så intens hat av nff at det snart bobler over. En ting e sikkert, noe bør skje, nff kan ikkje får fortsette dette.
tå på Brann

LoveBrann

Bergen er jo "Hansabyen" på grunn av hanseaterne... Skal NFF fikse på det også? På Nadderud var det nå MASSE reklamer for Hansa, lettøl da, men dog... NFF forskjellsbehandler Brann, det kan ikke være tvil om det.
Synes en markering mot dette høres glimrende ut, bare ikke gjør noe dumt. Tror ikke NFF trenger en grådig god grunn for å straffe Brann.
Det gjør de nå alltids uansett...
rann e best! Uansett...

KennethS

regner med at NFF får straff av UEFA hvis vi blusser og lager helvete på u21 kampen :) en FEIT bot til NFF hadde smakt.
tå på Brann

LoveBrann

Gjør nå endelig det, så lenge det er NFF og IKKE Brann som får straffen.
Tenk om NFF (vet ikke helt om jeg skal tørre å skrive dette engang, i frykt for å sette NFF på tanken) finner ut at de skal trekke Brann for poeng eller noe i straff da. Det hadde jo egentlig vært litt NFF å finne på noe sånt...
rann e best! Uansett...

Brann69

Quote from: "KennethS"regner med at NFF får straff av UEFA hvis vi blusser og lager helvete på u21 kampen :) en FEIT bot til NFF hadde smakt.


Bruk fantasien..  Meningen med en markering må jo være å skape forståelse for vårt syn og symptati for Brann og oss supportere, ikke å skade klubben ytterligere.. Målet må være en markering som setter spor og vekker mediainteresse uten å inneholde en risiko for å ødelegge ytterligere for klubben vi elsker.

~brann69
http://www.heiser.no/brann

Kruxleiven

Synes denne saken er foreldet jeg. Jeg er ikke noe mer glad i NFF enn dere jeg, og jeg ser at det er slettes ikke umulig at NFF forskjellsbehandler Brann.  Men jeg er ferdig med saken. Heldigvis etter denne utrolig lange tiden har de i det minste klart å komme til en endelig avgjørelse. Avslag har jeg regnet med hele tiden.

Ricky

Quote from: "Brann69"
Quote from: "KennethS"regner med at NFF får straff av UEFA hvis vi blusser og lager helvete på u21 kampen :) en FEIT bot til NFF hadde smakt.


Bruk fantasien..  Meningen med en markering må jo være å skape forståelse for vårt syn og symptati for Brann og oss supportere, ikke å skade klubben ytterligere.. Målet må være en markering som setter spor og vekker mediainteresse uten å inneholde en risiko for å ødelegge ytterligere for klubben vi elsker.


Du må jo innrømme at idéen er morsom ;)
Blussing midt oppe på tribunene, fyrverkeri, kaos i billettlukene, storming av banen, store bannere med "sterke ord" om NFF og velvalgte personer derfra...
Greit, etterpå ville vi nok fått opplevd "den sure svie", men der og da hadde det sikkert vært konge! Fått utløp for alt, liksom...

GamleErik

Rot hos NFF og deres representanter kan se ut til å ikke bare potensiellt påvirke nedrykksstriden i tippeligaen men også tetstriden i 1. divisjon.

En dommer som har unnlatt/glemt å sende inn rapporten sin, angivelig pga oppussing av huset, etter kampen mellom Alta og Strømsgodset 23. september har virkelig rotet det til. Alta's Sami Sakka skulle mottatt mer enn 1 kamps utestengelse for sitt røde kort da dette var for "voldsom oppførsel" (vet ikke om han traff spilleren han slo etter) og dermed vært uaktuell for spill i kampen mellom Alta og Raufoss sist helg. Med Sakka på banen de siste minuttene av kampen utlignet nedrykksklare Alta til 2-2 og Raufoss ligger dermed 4 poeng bak kvalikkplassen i stedet for 4 poeng bak direkte opprykk.

Raufoss ble klar over problemstillingen innen de og dommer forlot kamparenaen og krysset av for at det skulle komme en protest slik at de fikk litt betenkningstid og mulighet til å vurdere saken og sjekke opp fakta før de leverte inn protesten.

Så er spørsmålet hva som blir resultatet av denne protesten.

Alta har faktisk forholdt seg til regelverket og latt spilleren stå over 1 kamp, som er lengden på karantenen for rødt kort "med mindre annen underretning foreligger fra overordnet myndighet. Eventuelle tilleggsanksjoner trer først i kraft når underretning foreligger."

Det er ingen tvil om at spilleren skulle vært utestengt hvis forbundet hadde gjort jobben sin.

Så, hvem skal lide?

Alta, som for sin del har fulgt reglene, eller Raufoss som har fallt offer for at NFF ikke makter å følge regler og rutiner?

Jeg vil ikke dømme i denne saken men nøye meg med å fastslå at om det er en ting vi kan stole på, så er det at man ikke kan stole på NFF for fem flate øre.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Brann69

>Du må jo innrømme at idéen er morsom ;)

Joda, men en U21 kamp som begynner kl. 15:30 en fredag, er vell neppe det rette sted å lage kaos på :-)  Med 300 på tribunen blir det neppe rom for hverken  kaos eller spesielle oppstandelser på tribunen...
Hadde det derimot vært på Ullevål på lørdag.. Ja, da skulle det nok vært mulig å lage en del moro og kaos..

monzilla

vi kan jo samles midt i byn eller noe sånt og lage et helvettes spetakkel der da ? Noen bannere, blussing og synging så får vi oppmerksomhet fra medie-norge ihvertfall (uten at det er en oppfordring til noen om å gjøre noe ulovlig)

LoveBrann

rann e best! Uansett...

Bergen Sin Gutt

Quote from: "LoveBrann"Men først og fremst, boikott kampen idag da folkens...


Hvem bryr seg om landslaget til Norge, uansett aldersgruppe?

Ricky

Vi kan jo bue Azar Karadas ut av kampen...

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Ricky"Vi kan jo bue Azar Karadas ut av kampen...


Slikt er det ikke tid til, det er masser av øl som skal drikkes. Jeg skal heller sende han en ondskapsfull tanke, når begynner kampen forresten..?

Sotraanda

Om en time, altså på det fantastiske tidspunktet halv fire!

HATER NFF
ater, heter, hater NFF!

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Sotraanda"Om en time, altså på det fantastiske tidspunktet halv fire!

HATER NFF


Så med andre ord; de virkelig prøver å trekke flest mulig tilskuere til kampen??? Ikke at jeg hadde gått på en norsk landskamp uansett, hverken mot betaling eller hvis jeg fikk den kastet etter meg, men kanskje andre har lyst. Si at noen jobber i sentrum, og er ferdig kl 16. på jobb. Da rekker man jo nesten hele 2.omgang hvis man er heldig...

LoveBrann

rann e best! Uansett...

Erik

250 betalende og 250 under 16 år.. ca 500 stk

Go Up