• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

NM Finale - Brann - Stabæk lørdag 16. oktober kl. 14.00

Started by Larsi Ã?en, October 11, 2010, 10:43:22 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

BojeN

Quote from: krakra on October 15, 2010, 14:08:17 PM
http://www.stabak.no/junior_elite/g16/article47125.ece

Litt Stabækstoff før kampen, samt en liten opplysing fra artikkelen om at kampen trolig sendes på NRK og VGs WebTV

Noen som kan bekrefte om den vises på NRK?

Edit: Var sprek nok til og sjekke selv. Den vises hvertfall på nrk web tv.

http://nrksport.no/fotball/1.7338121
ojeN

krakra

Leo Fejzi ! 1-0!

Fejzi og Birkelund har vært bra så langt.

abe78

.og husk!

dudo

Fejzi har vært knallbra, det er det ingenting å si på. Birkelund har vært veldig uheldig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

eivhelle

Veldig bra innsats så langt. Brann er nærmere 4-0 enn Stabæk er redusering.

Får håpe de holder koken i 2. omgang slik at sjansesløsingen i 1. omgang ikke får konsekvenser.

krakra

Håper Kalve får vist seg mer fram i 2. omgang. Han er god når han får ballen, men ikke like innvovlert som Fejiz, som har vært meget god. Finne har vært ok, men sliter alene på topp. Viser likevel at han er veldig klok i bevegelsene og plutselig kommer han seg fri. Da blir han farlig. Jeg tror vi kommer til å score mer i dag og vi er så gode bakover at jeg tror dette holder inn.

Liker forresten fotballen Brann spiller. Strukturerte og kyniske bakover, men angrepsvillige og presise fremover. Vi både forsvarer og angriper med mange menn, stor hurtige og gode individuelle ferdigheter.

abe78

Finne til 4-0 :)

Hvor mange av disse spiller på Brann2 forresten?
.og husk!

Markmus

Gleder meg til Finne blir gammel nok til eliteseriespill.
Ka du ve?

krakra

Markmus

Ka du ve?

Brann_ruler86

GÃ¥ ta banen!

krakra

Da kan vi slÃ¥ fast at vi har Norges beste guttelag, tydeligvis med ganske grei margin.  Vi kan ogsÃ¥, basert pÃ¥ dagens kamp, konkludere med at ingen av profilene pÃ¥ G16 er spesielt overvurderte, de innfridde i forhold til forvetningene og vell sÃ¥ det. Derimot er det endel spillere som tydeligvis er litt undervurderte.

eivhelle

Ingen tvil om at Kalve holder meget bra nivå. Han hadde et par håpløse frispark, men ellers imponerte
han med god oversikt, fine dragninger, et nydelig mål og en fantastisk målgivende til Finne.

Finne imponerer også som ensom spiss, men ellers er det vanskelig å fremheve så mange andre
fordi de rett og slett jevnt over presterer veldig bra og da må en liste opp hele gjengen.

Markmus

Jeg ble overrasket over hvor god teknikk og smidighet spillerne hadde jevnt over.
Ka du ve?

Super Hasund

GULLET KOM HEM!!!!!

Grattis til guttenene. Sterk og imponerende seier.

Utenom de eg hadde forventniger så må eg si at denne Erdal imponerte meg veldig. Meget bra høyreback det skal bli spennende å følge med på.
La Folket Synge

*Feltz*

Nixon

Endelig trivelig å være på Stadion igjen! Flott kamp av de unge guttene. Birkelund var kanskje Brann sin beste etter min mening, men det var flere som gjorde han rangen stridig. Stabæk hadde noen spillere med utrolig bra teknikk, men det ble som oftest lite fremdrift.

Det må da komme en eller to som etablerer seg på A-laget fra disse guttene. Et bedre utgangspunkt enn dette kan man nesten ikke drømme om.

Og et ekstra pluss for gode seter på Allmenningen! Nesten litt synd at vi stod nesten hele kampen!:)
Rød makt på Hansa!

Northside

Herlig dag på Stadion!

Nesten så vi burde byttet ut dette laget med dagens førstelag.

Gulltog i kveld eller?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Northside

krakra

Jeg ble også imponert over styrken til Finne. Han ser ikke ut som han veier stort mer enn 50 kg, men han var ikke lett å få ut av balanse. Han virker som en utrolig komplett spisstype uten noen utpregete svakheter. Ekstremferdigheter i avslutningsegenskaper og bevegelser. Han tok endel smarte løp og er utrolig bevegelig.

skuteviken

Vi vant mye på hurtigheten i laget vårt i dag. Kim Erdal var forøvrig en som ikke er blitt nevnt så mye her. Han var solid. Det er ofte de som blir topp-backer, de som begynner som det, for han hadde alle egenskapene som skal til.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

Quote from: krakra on October 16, 2010, 17:24:03 PMHan virker som en utrolig komplett spisstype uten noen utpregete svakheter.

Toppfarten er enn så lenge en liten svakhet etter min mening. Men det kan endres når han blir litt større. Ellers mange flotte egenskaper som du nevner. Og roen i feltet da han kom i skåringsposisjon kunne mange eldre spillere lært mye av.
Rød makt på Hansa!

krakra

Klaus_Brann

Det må da være greit. Det var ingen folk på Hansa ellers, så hva skal da være problemet.
FÃ¥r jo lov til vanlig med tillatelse.

For øvrig en herlig dag på stadion. Solskinn, komfortable seter, overraskende godt oppmøte, bittelitt stemning og gullet kom hem etter mye fin fotball. Stabæk skapte utrolig lite, og seieren kunne fort blitt enda større.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Emil Hansson satt foran meg forresten!
Toppen av kransekaka.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Quote from: Klaus_Brann on October 16, 2010, 19:08:30 PM
Emil Hansson satt foran meg forresten!
Toppen av kransekaka.

Er han ikke en del av dette laget? 94-95?

skuteviken

krakra

Quote from: skuteviken on October 16, 2010, 19:25:34 PM
Quote from: krakra on October 16, 2010, 19:21:04 PM
Han er vel 97-98

SÃ¥pass - og forumhelt.
Nåja. Han er en av mange. Men han tjener nok litt på å være sønn at Patrik

vebo

Gikk forbi Nymark her om dagen, da sto far og sønn og repeterte frispark med "plastmur". Så det kan jo være at han tjener litt på å være sønn av Patrik i den forstand at han får trent mer og bedre og at det gjør han til en berdre spiller..
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

På en eller annen Brann-blogg jeg tilfeldigvis kom over, var det en som mente at det var ti ganger mer lyd i Stabæk-fansen enn Bataljonen. Hæ? Jeg fikk knapt med meg at det var Stabæk-supportere der i det hele tatt, med unntak av én gang jeg hørte noen pipestemmer langt vekke. Noen som hørte noe mer til dem enn det?
Legg ned hele klubben!

krakra

På "TV" hørte man Stabækfansen godt ved enkelte anledninger, men det var definitivt Bataljonen som lagde mest lyd.

Brann er best

Quote from: krøvel vellevold on October 16, 2010, 20:12:21 PM
På en eller annen Brann-blogg jeg tilfeldigvis kom over, var det en som mente at det var ti ganger mer lyd i Stabæk-fansen enn Bataljonen. Hæ? Jeg fikk knapt med meg at det var Stabæk-supportere der i det hele tatt, med unntak av én gang jeg hørte noen pipestemmer langt vekke. Noen som hørte noe mer til dem enn det?

Det hang en mikrofon rett over der Stabæk fansen satt så hvis han satt på PCen og så det så var det ikke rart.
På stadion hørte jeg de 1-2 ganger
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

krøvel vellevold

Tenkte meg det ja. Jeg hørte de som sagt bare ved én anledning - svakt langt vekke. Hadde det ikke vært for akkurat det, hadde jeg ikke fått med meg at det var Stabæk-fans der i det hele tatt.
Legg ned hele klubben!

krakra

De ropte forresten bare "Heia Stabæk- *Klapp Klapp Klapp*"

Markmus

På nett-tv hørte man Stabæk-fansen ved et par sjeldne anledninger (Stabæk klapp klapp klapp), men det var ikke mer enn et par personer som ropte.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Han er vel 97-98

Han er 12 år i følge han selv. Det morsomme var at jeg spurte han jeg var på kampen med om han visste noe om nivået på Emil Hansson, hvorpå Emil snudde seg og nærmest ropte "Hehe, det e jo meg det!"

Videre kunne han fortelle at han allerede neste år mest sannsynlig skulle inn på guttelaget, så selv om han er sønn av sin far, må han ha en del kvaliteter.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 16, 2010, 20:12:21 PM

I første omgang var vi nærmest BT, og da hørte vi ikke så mye fra dere ved Hansa, men det var ikke mye futt i foreldrene til Stabæk-folket heller, men siden de satt mye nærmere hørtes de bedre da de heiet.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 16, 2010, 23:20:17 PM
Han er vel 97-98

Han er 12 år i følge han selv. Det morsomme var at jeg spurte han jeg var på kampen med om han visste noe om nivået på Emil Hansson, hvorpå Emil snudde seg og nærmest ropte "Hehe, det e jo meg det!"

Videre kunne han fortelle at han allerede neste år mest sannsynlig skulle inn på guttelaget, så selv om han er sønn av sin far, må han ha en del kvaliteter.
Har sett ham en gang, som kaptein pÃ¥ 96-laget og da herjet han  mot spillere som var dobbelt sÃ¥ store, sÃ¥ han har utvilsomt kvaliteter.

Snakket han svensk forresten?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 16, 2010, 23:25:45 PM
Han er vel 97-98

Har sett ham en gang, som kaptein pÃ¥ 96-laget og da herjet han  mot spillere som var dobbelt sÃ¥ store, sÃ¥ han har utvilsomt kvaliteter.

Ja, tviler ikke, han er ganske liten og spe, og da jeg spurte om han var god ville han ikke svare på det, mens kameratene hans skrøt en del av gutten.
Nei, men han snakket en litt merkelig. Er nok litt miljøskada ;)

Er det forresten noen som vet om Rune Soltvedt er bror/familie med Trond Egil?

Nixon

Ja, de er brødre.

Når det gjelder unge Hansson så får vi vel håpe at en eventuell ny trener vil ha faren med videre i trenerstaben. Putte-Patrik er jo ikke fast ansatt lenger, men har kontrakt ut neste år. Hadde vært synd å gått glipp av et stortalent på den måten.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Nesten litt kjipt å vinne NM-gull og så er det bare brus på banketten...;)
Rød makt på Hansa!

Straffe!!!

Med svensk far og
Quote from: Klaus_Brann on October 16, 2010, 23:38:55 PM
Quote from: krakra on October 16, 2010, 23:25:45 PM
Han er vel 97-98

Ja, tviler ikke, han er ganske liten og spe, og da jeg spurte om han var god ville han ikke svare på det, mens kameratene hans skrøt en del av gutten.
Nei, men han snakket en litt merkelig. Er nok litt miljøskada ;)

Med svensk far, mor fra Hedmarken og oppvekst i Bergen kan det vel bli litt merkelig...

Markmus

Ka du ve?

Go Up