• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

De gjenstående rundene:

Started by Torvanger, August 31, 2010, 09:26:11 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

MFK får et oppsving nå, heldigvis kommer Hønefoss til å stagnere. Håper Molde slår HFK, slik at vi kan gå til kampen mot RBK med vissheten om at Buskerudlaget er 4, reelt sett 5 pga målforskjell, bak oss. Det vil gi ro.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on September 13, 2010, 20:12:31 PM
Skjønner ikke hvorfor du hyper opp Molde sånn Krøvel. De har vært drittdårlige i hele år og var strengt tatt ikke imponerende i kveld heller. Neste kamp går uten verken Hested eller Thioune. Jeg tipper Hønefoss vinner den.

Det er nå ganske imponerende å vinne 3-1 borte mot nr. 4 på tabellen - med 10 mann i nesten en hel omgang. Undertallsperioden vant de også 1-0. For øvrig skal de møte både HBK og KIL hjemme, og de er ferdige med både RBK og VIF - noe vi ikke er...
Legg ned hele klubben!

krakra

September 13, 2010, 21:58:32 PM #52 Last Edit: September 13, 2010, 22:01:00 PM by krakra
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2010, 21:55:44 PM
Skjønner ikke hvorfor du hyper opp Molde sånn Krøvel. De har vært drittdårlige i hele år og var strengt tatt ikke imponerende i kveld heller. Neste kamp går uten verken Hested eller Thioune. Jeg tipper Hønefoss vinner den.

Det er nå ganske imponerende å vinne 3-1 borte mot nr. 4 på tabellen - med 10 mann i nesten en hel omgang. Undertallsperioden vant de også 1-0. For øvrig skal de møte både HBK og KIL hjemme, og de er ferdige med både RBK og VIF - noe vi ikke er...
Vi slo da nummer tre på tabellen. Vi skal også møte KIL og HBK. Greit nok at de er ferdige med RBK og VIF, men de har bortekamper mot TIL, LSK og Haugesund igjen. Tre veldig tøffe kamper. Jeg tror vi ender over både Molde og Hønefoss. Hvem som ender nederst av de to aner jeg ikke, men er ikke liker sikker på deg på at Molde plutselig skal bli så gode.

krøvel vellevold

September 13, 2010, 22:02:27 PM #53 Last Edit: September 13, 2010, 22:16:49 PM by krøvel vellevold
Quote from: Torvanger on September 13, 2010, 21:46:43 PM
MFK får et oppsving nå, heldigvis kommer Hønefoss til å stagnere. Håper Molde slår HFK, slik at vi kan gå til kampen mot RBK med vissheten om at Buskerudlaget er 4, reelt sett 5 pga målforskjell, bak oss. Det vil gi ro.

Tipper folk vil juble på Stadion hvis HBK vinner mot MFK. Jeg for min del tror det beste er at MFK vinner. Vinner HBK, er jeg redd begge to kan havne foran oss hvis ikke vi plukker bra med poeng. Uavgjort er vel egentlig det verste som kan skje når det gjelder å unngå kvalik. Hvis målet derimot var å holde begge bak oss, ville det selvsagt vært best med uavgjort.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

krøvel vellevold

September 13, 2010, 22:16:21 PM #55 Last Edit: September 13, 2010, 22:24:39 PM by krøvel vellevold
Quote from: krakra on September 13, 2010, 21:58:32 PM

Vi slo da nummer tre på tabellen. Vi skal også møte KIL og HBK. Greit nok at de er ferdige med RBK og VIF, men de har bortekamper mot TIL, LSK og Haugesund igjen. Tre veldig tøffe kamper. Jeg tror vi ender over både Molde og Hønefoss. Hvem som ender nederst av de to aner jeg ikke, men er ikke liker sikker på deg på at Molde plutselig skal bli så gode.

Vi slo nr 3 på tabellen, men ikke uten at det meste av marginer gikk vår vei.

Når det gjelder gjenstående program, skal vi møte nr. 1, 2, 7, 8, 10, 14 og 15. I snitt nr. 8,14. Disse lagene har i snitt 33,7 poeng. Brann har fire hjemmekamper.

Molde skal møte nr. 3, 5, 8, 10, 11, 14 og 15. I snitt nr. 9,43. Disse lagene har i snitt 29,7 poeng. Molde har fire hjemmekamper.

HBKs skal møte nr. 1, 2, 4, 9, 12, 13 og 16. I snitt nr. 8,14. Disse lagene har i snitt 32,1 poeng. HBK har tre hjemmekamper.

Ergo har MFK det letteste programmet av våre to rivaler.

Brann skal i de to neste rundene møte et lag som ikke har tapt i år, og spille borte mot et lag som ikke har tapt noen hjemmekamper i år (9-2-0). HBK skal også møte RBK og VIF, men begge hjemme. Det er stor forskjell på å møte VIF hjemme og å møte dem borte.
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2010, 22:16:21 PM

Når det gjelder gjenstående program, skal vi møte nr. 1, 2, 7, 8, 10, 14 og 15. I snitt nr. 8,14. Disse lagene har i snitt 33,7 poeng.

Molde skal møte nr. 3, 5, 8, 10, 11, 14, 15. I snitt nr. 9,43. Disse lagene har i snitt 29,7 poeng.

MFKs motstandere er noe enklere enn våre, og både Brann og MFK skal ha fire hjemmekamper.

Brann skal i de to neste rundene møte et lag som ikke har tapt i år, og spille borte mot et lag som ikke har tapt noen hjemmekamper i år (9-2-0).
Nå gikk endel av marginene Moldes vei i kveld og. 3-1 var jo en ultramegatabbe av keeper og Keita blåste en ball opp på tribunen fra 6 meter alene med keeper. Skal ikke bruke VGs ord som lov, men i følge dem vant Godset sjansestatistikken 6-4, mens vi vant sjansestatistikken 5-4 mot TIL. Molde hadde flaks i kveld og var ikke veldig imponerende. Syns ikke deres seier burde bety noe mer enn vår. Tvert imot.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on September 13, 2010, 22:19:03 PM

Når det gjelder gjenstående program, skal vi møte nr. 1, 2, 7, 8, 10, 14 og 15. I snitt nr. 8,14. Disse lagene har i snitt 33,7 poeng.

Molde skal møte nr. 3, 5, 8, 10, 11, 14, 15. I snitt nr. 9,43. Disse lagene har i snitt 29,7 poeng.

MFKs motstandere er noe enklere enn våre, og både Brann og MFK skal ha fire hjemmekamper.

Brann skal i de to neste rundene møte et lag som ikke har tapt i år, og spille borte mot et lag som ikke har tapt noen hjemmekamper i år (9-2-0).
Nå gikk endel av marginene Moldes vei i kveld og. 3-1 var jo en ultramegatabbe av keeper og Keita blåste en ball opp på tribunen fra 6 meter alene med keeper. Skal ikke bruke VGs ord som lov, men i følge dem vant Godset sjansestatistikken 6-4, mens vi vant sjansestatistikken 5-4 mot TIL. Molde hadde flaks i kveld og var ikke veldig imponerende. Syns ikke deres seier burde bety noe mer enn vår. Tvert imot.

MFK spilte som sagt nesten en omgang MED ti mann. Vi spilte nesten en omgang MOT ti mann...
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2010, 22:26:48 PM

MFK spilte som sagt nesten en omgang MED ti mann. Vi spilte nesten en omgang MOT ti mann...
Ja, men vanligvis er det jo en fordel for Molde å spille med en mann mindre, og en ulempe for Brann å spille med en mann mer. Uansett så ledet vi 2-0 da TIL fikk en spiller utvist og hadde god kontroll på kampen på det tidspunktet. For Molde stod det 2-1 og de ble presset kraftig av Godset.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on September 13, 2010, 22:29:27 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2010, 22:26:48 PM

Ja, men vanligvis er det jo en fordel for Molde å spille med en mann mindre, og en ulempe for Brann å spille med en mann mer. Uansett så ledet vi 2-0 da TIL fikk en spiller utvist og hadde god kontroll på kampen på det tidspunktet. For Molde stod det 2-1 og de ble presset kraftig av Godset.

Ja da var MFK jaggu heldige som fikk en mann utvist, sånn at de kunne få kontroll over kampen igjen.... Jeeeezes....
Legg ned hele klubben!

krakra

Nei, men de var temmelig heldige som fikk servert 3-1 tre minutter etter utvisningen etter en megatabbe fra Godsets keeper. Var ikke en sjansen engang, men et tilbakespill fra en helt upresset forsvarsspiller som keeper skjøt rett i beina på Fall som satte ballen i åpent mål. Da var mye gjort.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on September 13, 2010, 22:59:12 PM
Nei, men de var temmelig heldige som fikk servert 3-1 tre minutter etter utvisningen etter en megatabbe fra Godsets keeper. Var ikke en sjansen engang, men et tilbakespill fra en helt upresset forsvarsspiller som keeper skjøt rett i beina på Fall som satte ballen i åpent mål. Da var mye gjort.
Legg ned hele klubben!

Huff

Frem til kampen mot TIL var jeg rimelig sikker på at Molde kom til å passere oss på tabellen. Om de gjør dette er for meg rævendes likegyldig så lenge HBK holder seg bak oss. Tolvte eller trettendeplass, kem bryr seg. Håper Molde slår Hønefoss, skulle hønsene vinne den ser det vidåpent ut. Tipset mitt er uansett at vi taper de to neste kampene, er tre poeng foran kvalik om to runder. Men, vi avanserer og tar seks til syv poeng i kampene mot HBK, LSK og KIL. Hjemmekampen mot HBK er ekstremt viktig for oss, men en ''kvalik eller ikke kvalik'' kamp for bortelaget. Vi har et bedre lag enn dem og de spiller -tross underdogstempelet- med større press enn oss -borte. Så får vi en ekstra seier i siste hjemmekamp mot Odd, to jevngode lag som da -forhåpentligvis- ikke har noe å spille for, og da vinner trolig hjemmelaget.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krakra

Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2010, 23:07:17 PM
Jeg sier at det er tungt å få et baklengsmål i trynet når du spiller best og akkurat har fått optimismen tilbake ved at motstanderen ble redusert. Klart det påvirker moralen til et såpass ungt mannskap.
Jeg sier ikke at kampen mellom Brann og TIL var avgjort da Koppinen ble utvist. Jeg sier at vi styrte kampen før utvisningen, på samme måte som vi styrte den etter. Utvisningen snudde ikke kampbildet til vår fordel.

Før utvisningen, og målet til Molde som kom like etter, var det Godset som styrte. Etter målet mistet de mye av piffen.

Jeg vil definitivt si at Molde hadde minst like mye flaks som oss.

Huff

September 14, 2010, 00:08:25 AM #64 Last Edit: September 14, 2010, 00:11:43 AM by Huff
Det ingen her såvidt jeg har sett har tatt med i regnestykket er antallet lag uten muligheter for nedrykk eller e-cup i de siste rundene. Per nå er de fleste lag involvert enten i medalje eller bunnstrid, eller har per nå muligheten til å bli det, men hvordan ser dette bildet ut om to-tre runder?

Selv tror jeg eksempelvis Brann allerede er klar for TL 2011 når vi møter Odd i 30.serierunde, men hvor ligger eksempelvis AAfk på tabellen når vi møter dem i runden før, og hvordan vil dette evt slå ut? Samtidig kan vi tenke oss at HBK møter et RBK som allerede er seriemestre hjemme i runde 27. Hvis dette korresponderer noenlunde med en viktig e-cupkamp for bartepakket ser jeg det faktisk som sannsynlig med en hjemmeseier her (har ikke sjekket terminlisten for Europaligaen). Lag som Godset, Odd, Start, Aafk, RBK, Sandefjord og Haugesund har fort fint lite annet enn æren å spille for i de siste to tre serierundene, og dette kan slå alle veier ift de andre lagene. Vi trenger ikke å se lengre enn til oss selv og den siste serierunden både i 2007 og 2006 for å se klare eksempler på dette.

Hønefoss kan eksempelvis være i den situasjonen at de fire siste motstanderne verken kan nå e-cup eller bevege seg inn i, eller ut av medaljestriden. Sandefjord er allerede nede, Sif er fort ute av både E-cup og medaljestrid, mens RBK som nevnt fort allerede er seriemestre og lite motiverte for en bortekamp mot et uinteressant lag. Det er heller ikke usannsynlig at VIF allerede har sikret sølvet. Her kan vi snakke tolv poeng som er langt lettere å ta enn normalt for innlandslaget.

Blir mye om, hvis og dersom her, men poenget er at en del kamper på slutten fort blir langt enklere enn det tilsynelatende er på det berømte ''papiret''. Dette gjør avslutningen ekstra uforutsigbar, noe som i alle fall ikke gagner oss.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on September 13, 2010, 23:21:24 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 13, 2010, 23:07:17 PM
Jeg sier at det er tungt å få et baklengsmål i trynet når du spiller best og akkurat har fått optimismen tilbake ved at motstanderen ble redusert. Klart det påvirker moralen til et såpass ungt mannskap.
Jeg sier ikke at kampen mellom Brann og TIL var avgjort da Koppinen ble utvist. Jeg sier at vi styrte kampen før utvisningen, på samme måte som vi styrte den etter. Utvisningen snudde ikke kampbildet til vår fordel.

Før utvisningen, og målet til Molde som kom like etter, var det Godset som styrte. Etter målet mistet de mye av piffen.

Jeg vil definitivt si at Molde hadde minst like mye flaks som oss.

Vi styrte kampen før utvisningen? Er du morsom?

Og at man gir opp på 1-3 en halvtime før slutt når man spiller 11 mot 10, blir søkt.

Uansett: Molde har det letteste gjenstående programmet av MFK og HBK. Så lenge det holder å få en av dem bak oss, er det en fordel at HBK taper internoppgjøret mellom dem.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

For Hønefoss vil det være en seier å komme på kvallik. Taper de mot Molde, samt om Brann tar 1 - 3 poeng mot RBK, tror jeg de kommer til å sette alt inn på å unngå direkte nedrykk. KIL er 5 poeng bak, mer sannsynlig å holde dem fra livet enn at de skal snyte Brann eller FFK.

Natan

Problemene i Kongsvinger er allment kjent, men nå ser det ut til at det er dramatisk, KIL kan være konkurs før sesongslutt. Dessverre kommer vi dårligere ut enn Molde og Hønefoss som vil ligge ett og to poeng bak oss hhv.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2985233.ece

Ser utfra artikkel at NFF kan bidra for å løse akutte kortsiktige likviditetsproblemer, la oss håpe at Brann tross alt har litt makt og innflytelse inne i korridorene på Ullevaal, rykker vi ned fører det vel også til vesentlig lavere inntjening for NFF.

Langhår

Det hadde selvfølgelig vært ekstra kjipt å rykke ned grunnet en konkurs. Men det verste ville nok vært å høre BruunH i etterkant unnskylde seg med at de hadde en glimrende plan som dessverre ble ødelagt av Kongsvingers konkurs.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Xminator

Ja, det blir jo flott når vi mister 3 poeng, Molde ingen og Hønefoss 1. Etter neste runde kan vi risikiere å reelt sett være på kvalikkplass når KILs kamper strykes.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on September 16, 2010, 15:26:39 PM
Ja, det blir jo flott når vi mister 3 poeng, Molde ingen og Hønefoss 1. Etter neste runde kan vi risikiere å reelt sett være på kvalikkplass når KILs kamper strykes.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det får også økonomiske konsekvenser for Brann. Med mindre man klarer å arrangere en treningskamp samme helgen og får tilsvarende løssalg til den.

De fleste land er vel i sesong og de andre lagene har jo også kamper den runden, så kanskje de får prøve å booke inn Liverpool-oldboys slik som i Florø? :)

krakra

Nå er fortsatt KIL i TL da. Vi hadde akkurat samme diskusjonen om Lyn i fjor og de klarte seg. Iallefall ut sesongen...

Xminator

Det er jo mer også. Den kampen Molde "slipper å spille" har vi innbyrdes med Hønefoss. Så Molde "mister" ikke så mye til begge lagene.

Den kampen vi ikke får spille, runde 28, så kan vi risikere å miste 3 poeng til både Molde og Hønefoss. Og begge har overkommelig motstand den runde.

Det vil være stor ulempe for oss om KIL går konkurs.

krøvel vellevold

Diskuterte akkurat med en Brann-journalist, og vedkommende mener det er veldig liten sjans for at KIL går konk før serien er over. Det er ikke snakk om noe "Lyn-nivå", og dessuten mente han at KIL ikke har brukt opp sin goodwill ennå - i motsetning til hva Lyn hadde på slutten.

Uansett må det jo gå an å få næringslivet i Bergen på banen og få til en kronerulling, slik at de i hvert fall kan holde livet gående i oppunder to måneder til.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on September 16, 2010, 17:20:13 PM
Det er jo mer også. Den kampen Molde "slipper å spille" har vi innbyrdes med Hønefoss. Så Molde "mister" ikke så mye til begge lagene.

Den kampen vi ikke får spille, runde 28, så kan vi risikere å miste 3 poeng til både Molde og Hønefoss. Og begge har overkommelig motstand den runde.

Det vil være stor ulempe for oss om KIL går konkurs.

Molde og Brann mister begge en hjemmekamp mot KIL. Uansett holder det jo at HBK ender bak oss. Hvis Godset borte er "overkommelig", så er vel de fleste kamper overkommelig...
Legg ned hele klubben!

Xminator

September 16, 2010, 17:42:59 PM #77 Last Edit: September 16, 2010, 17:48:57 PM by Xminator
Godset både taper og slipper inn en haug mål hjemme, så ja, det er blant de mer overkommelige motstanderene.

Tabellplassering påvirker resultat. På samme måte som mål endrer fotballkamper. Derfor er det i høyeste grad intressant å sammenligne runde for runde når det kun er noen få kamper igjen. Molde har en mindre ulempe da de mister kampen sin tidligere og samtidig har vi innbyrdes mot Hønefoss den kampen. Men klart, de kunne jo lagt ett eller begge lagene bak seg med 3 poeng mot Kongsvinger, så det slår litt begge veier det også.

Vi kan risikere å se både Hønefoss og Molde forbi oss i 28. runde uten å egentlig kunne påvirke utfallet. Ett uavgjort hjemme mot Hønefoss blir da omtrent like galt som å tape.

Men nå skal vi slå RBK hjemme, KIL klarer å holde seg borte fra konkurs og vi slipper å bite negler i oktober.

krakra

Godset er TLs 5. beste hjemmelag med 25 poeng. Er vel ikke akkurat de mest overkommelige. Spesielt for Hønefoss som kun har 8 poeng på bortebane så langt.

Torvanger

September 20, 2010, 12:31:13 PM #79 Last Edit: September 20, 2010, 12:32:55 PM by Torvanger
Korrigeringer på gjenstående runder:

Søndag 26. september
Lillestrøm - Molde                   1 poeng
Hønefoss BK - Start                0 poeng
Vålerengen - Brann                  0 poeng

Søndag 3. oktober
Brann - Hønefoss BK              1 poeng
Molde - Kongsvinger               3 poeng

Søndag 17. oktober
Lillestrøm - Brann                   0 poeng
Tromsø - Molde                       1 poeng
Hønefoss BK - Rosenborg       0 poeng

Søndag 24. oktober
Strømsgodset - Hønefoss       0 poeng        
Brann - Kongsvinger               3 poeng
Molde - Odd Grenland             3 poeng

Søndag 31. oktober
Hønefoss BK - Vålerengen        0 poeng
Haugesund - Molde                 1 poeng
Aalesund - Brann                     0 poeng

Søndag 7. november
Sandefjord - Hønefoss BK        1 poeng
Brann - Odd Grenland              1 poeng
Molde - Stabæk                        3poeng

Hønefoss tar kun 3 poeng til og ender på 26 poeng. Rekordlav kvallik m.a.o. Molde tar 12 poeng til og slutter med 38. Brann somler seg til 5 poeng til og flaue 32 poeng totalt.

Brann kan takke 16-liga-avgjørelsen for at de kan kalle seg TL-klubb også i 2010.

krakra

Vi tar nok 9-15 poeng de neste kampene. Slår Hønefoss og KIL og tar minst tre poeng mot LSK, AaFK og Odd.

ostraume

Skulle ønske jeg delte optimismen din. Regner med Molde drar i fra og playoffen står mellom oss og Hønefoss. Hønefoss kan fort få 6 poeng på to siste kamper, et Vif i sølv-bakrus og lett match mot elendige SF. Vi taper selvsagt på Danskebåten og så kan det fort bli en jævlig nerve hjemme mot Odd i siste oppgjør.

Lukter stadig mer av play-off mot Løvene...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Ser egentlig ingeng grunn til å tro noe anneet enn at vi berger oss med god margin. Vi har fire poeng på Hønefoss, er et bedre lag, har plukket flere poeng over en lengre periode og har et enklere kampprogram.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on September 20, 2010, 12:31:13 PM

Søndag 26. september
Lillestrøm - Molde                   1 poeng
Hønefoss BK - Start                0 poeng
Vålerengen - Brann                  0 poeng

Søndag 3. oktober
Brann - Hønefoss BK              1 poeng
Molde - Kongsvinger               3 poeng

Søndag 17. oktober
Lillestrøm - Brann                   0 poeng
Tromsø - Molde                       1 poeng
Hønefoss BK - Rosenborg       0 poeng

Søndag 24. oktober
Strømsgodset - Hønefoss       0 poeng         
Brann - Kongsvinger               3 poeng
Molde - Odd Grenland             3 poeng

Søndag 31. oktober
Hønefoss BK - Vålerengen        0 poeng
Haugesund - Molde                 1 poeng
Aalesund - Brann                     0 poeng

Søndag 7. november
Sandefjord - Hønefoss BK        1 poeng
Brann - Odd Grenland              1 poeng
Molde - Stabæk                        3poeng

Hønefoss tar kun 3 poeng til og ender på 26 poeng. Rekordlav kvallik m.a.o. Molde tar 12 poeng til og slutter med 38. Brann somler seg til 5 poeng til og flaue 32 poeng totalt.

Brann kan takke 16-liga-avgjørelsen for at de kan kalle seg TL-klubb også i 2010.

Jeg ville nå gitt HBK tre poeng til: ett mot Start og to til mot Sandefjord.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2010, 13:09:50 PM
Quote from: Torvanger on September 20, 2010, 12:31:13 PM

Søndag 26. september
Lillestrøm - Molde                   1 poeng
Hønefoss BK - Start                0 poeng
Vålerengen - Brann                  0 poeng

Søndag 3. oktober
Brann - Hønefoss BK              1 poeng
Molde - Kongsvinger               3 poeng

Søndag 17. oktober
Lillestrøm - Brann                   0 poeng
Tromsø - Molde                       1 poeng
Hønefoss BK - Rosenborg       0 poeng

Søndag 24. oktober
Strømsgodset - Hønefoss       0 poeng         
Brann - Kongsvinger               3 poeng
Molde - Odd Grenland             3 poeng

Søndag 31. oktober
Hønefoss BK - Vålerengen        0 poeng
Haugesund - Molde                 1 poeng
Aalesund - Brann                     0 poeng

Søndag 7. november
Sandefjord - Hønefoss BK        1 poeng
Brann - Odd Grenland              1 poeng
Molde - Stabæk                        3poeng

Jeg ville nå gitt HBK tre poeng til: ett mot Start og to til mot Sandefjord.

Hønefoss skal bare ha 2 poeng til, på mine tidligere beregninger. Med dine ekstra poeng sier poengoppsummeringen 28 poeng, 4 poeng bak Brann.

Tom C

Tja, ser ikke bort fra at de har en grei sjanse til å ta tre poeng hjemme mot Start, som er ustabile borte, samt at kampen i Bergen etter min mening også er helt åpen...
Aldri mer Obos....

Markmus

Start har vi allerede hatt hjemmekamp mot og den vant de 3-4.
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Markmus on September 20, 2010, 14:01:27 PM
Start har vi allerede hatt hjemmekamp mot og den vant de 3-4.

Tom C tenkte åpenbart på Hønefoss' kamp i Bergen ;) .
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

korrekt. :) Og poenget var at vi ikke skal lulle oss inn i troen på at Hønefoss er sjanseløse på å ta oss igjen.
Aldri mer Obos....

krakra

September 20, 2010, 14:35:47 PM #89 Last Edit: September 20, 2010, 14:39:14 PM by krakra
Sjanseløse er de ikke, men det er jo like dumt å tro at vi er de største favorittene til å havne på kvalikk. Det er vi ikke. Alt kan skje, men akkurat nå ser det ut som vi berger oss ganske greit.

Torvanger

Quote from: krakra on September 20, 2010, 14:35:47 PM
Sjanseløse er de ikke, men det er jo like dumt å tro at vi er de største favorittene til å havne på kvalikk. Det er vi ikke. Alt kan skje, men akkurat nå ser det ut som vi berger oss ganske greit.

Helt korrekt, krakra. Hønefoss er et dårligere lag enn både MFK og Brann og det er ikke utenkelig at de kun tar 4-5 poeng til på de 6 resterende kampene.

Huff

September 20, 2010, 18:57:22 PM #91 Last Edit: September 20, 2010, 18:59:35 PM by Huff
Quote from: Torvanger on September 20, 2010, 18:46:58 PM

Helt korrekt, krakra. Hønefoss er et dårligere lag enn både MFK og Brann og det er ikke utenkelig at de kun tar 4-5 poeng til på de 6 resterende kampene.

De har to kamper mot et RBKlag som allerede er seriemestre og et VIFlag som allerede er sølvvinnere på sine siste hjemmekamper, jaffal med mindre RBK taper hjemme mot VIF. I tillegg har de en walkover på Http//:www.Komplett.no/fotball.co.uk/dnserror.it-arena (hjemmebanen til Sandefjord).  Det eneste som gjør at jeg ikke tror HBK slår uinteresserte RBKere er rekken med RBKkamper uten tap, VIF tror jeg de tar greit -fordi VIf ikke har en dritt å spille for.

Hvis LSK vinner i kveld møter vi trolig et LSK-lag uten noe særlig å spille for, men de spuiller for sitt hjemmepublikum og vi er tross alt Brann, langt lettere å motivere seg for kamp mot Hønefoss borte, det er sikkert viktigere for Fellah å slå Sing i i FIFA10 på Ps3 enn å vinne kampen mot HBK. Det kan og være vi er i samme situasjon borte mot AAfk, men igjen, AAfk hjemme, og de har trolig en teoretisk mulighet for E-cup. Odd hjemme blir riktignok garantert mot et lag uten en dritt å spille for, men vi må uansett slå HBK hjemme, hvis ikke har vi store problemer.

Torvanger

Quote from: Huff on September 20, 2010, 18:57:22 PM
Quote from: Torvanger on September 20, 2010, 18:46:58 PM

De har to kamper mot et RBKlag som allerede er seriemestre og et VIFlag som allerede er sølvvinnere på sine siste hjemmekamper, jaffal med mindre RBK taper hjemme mot VIF. I tillegg har de en walkover på Http//:www.Komplett.no/fotball.co.uk/dnserror.it-arena (hjemmebanen til Sandefjord).  Det eneste som gjør at jeg ikke tror HBK slår uinteresserte RBKere er rekken med RBKkamper uten tap, VIF tror jeg de tar greit -fordi VIf ikke har en dritt å spille for.

Hvis LSK vinner i kveld møter vi trolig et LSK-lag uten noe særlig å spille for, men de spuiller for sitt hjemmepublikum og vi er tross alt Brann, langt lettere å motivere seg for kamp mot Hønefoss borte, det er sikkert viktigere for Fellah å slå Sing i i FIFA10 på Ps3 enn å vinne kampen mot HBK. Det kan og være vi er i samme situasjon borte mot AAfk, men igjen, AAfk hjemme, og de har trolig en teoretisk mulighet for E-cup. Odd hjemme blir riktignok garantert mot et lag uten en dritt å spille for, men vi må uansett slå HBK hjemme, hvis ikke har vi store problemer.

VIF og RBK feier gulvet med Hønefoss, uansett om luften er ute av ballongen, vær du trygg. Uansett uverdig å måtte være beroende på andre lags manglende kvaliteter for å beholde plassen.

krøvel vellevold

Enormt mye kan avgjøres med seier i HBK-kampen. Vinner vi den, kan vi muligens være sikret ny kontrakt to runder før slutt - selv om vi skulle tape alle de andre kampene. Forutsetningen er imidlertid at HBK ikke tar mer enn ett poeng totalt i kampene mot Start (h), RBK (h) og Godset (b). Da vil vi stå med 30 poeng etter 28 runder, mens HBK vil stå med 24 poeng etter 28 runder. De har ikke sjanse i havet til å ta igjen oss på målforskjell da.

Skal vi tape for HBK på målforskjell i den situasjonen, må vi har resultater av denne type resten av sesongen:

25.runde: VIF - Brann 6-0, HBK - Start 4-4.
26.runde: Brann - HBK 1-0.
27.runde: LSK - Brann 4-0, HBK - RBK  2-3.
28.runde: Brann - KIL 0-2, Godset - HBK 5-4.

Da vil vi stå med 30 poeng og 39-51 (-12) i målforskjell, mens HBK vil stå med 24 poeng og 31-59 (-28) i målforskjell når to runder gjenstår. Skal de da ta oss igjen, så må man ha resultater i denne sizen:

29.runde: AaFK - Brann 5-0, HBK - VIF 3-0
30.runde: Brann - Odd 0-3, SF - HBK 0-5

Da vil Brann ende opp med 30 poeng og 39-59 (-20) i målforskjell, mens HBK også vil ende opp med 30 poeng og 39-59 (-20) i målforskjell. Da vil HBK ende foran Brann på innbyrdes oppgjør (2-1 til HBK)
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Taper HBK for Start, er det en del som skal til for at vi rykker ned. Selv om vi da skulle tape både for VIF og HBK, er de likevel ett poeng bak med fire kamper igjen. Og da begynner etterhvert vårt kampprogram å se greiere ut enn deres: Vi skal da møte LSK (b), KIL (h), AaFK (b) og Odd (h). HBK skal møte RBK (h), Godset (b), VIF (h) og SF (b). Tar vi fire poeng på våre fire siste kamper (f.eks. tre mot KIL og ett mot Odd), så må HBK ta seks på sine fire siste for å komme foran oss. Tre av dem kommer gjerne mot SF, men tar de tre poeng på de tre andre? Selvsagt kan de slumpe til å gjøre det, men jeg vil si det er vel så sannsynlig at vi tar enda flere poeng denne sesongen.

25.runde: VIF - Brann H, HBK - Start B
26.runde: Brann  HBK B
27.runde: LSK - Brann H, HBK - RBK B
28.runde: Brann - KIL H, Godset - HBK U
29.runde: AaFK - Brann H, HBK - VIF U
30.runde: Brann - Odd U, SF - HBK B

Da får Brann 31 poeng og HBK får 31 poeng, men kommer selvsagt bak på målforskjell.

Med andre ord: Et HBK-tap på søndag kan avgjøre mye.

Skulle vi i tillegg få minimum uavgjort mot HBK neste helg, så er mye gjort:

25.runde: VIF - Brann H, HBK - Start B
26.runde: Brann - HBK U
27.runde: LSK - Brann H, HBK - RBK B
28.runde: Brann - KIL H, Godset - HBK B
29.runde: AaFK - Brann H, HBK - VIF U
30.runde: Brann - Odd B, SF - HBK B

Da får Brann 31 poeng og HBK får 31 poeng.

Det er altså en god mulighet for at nedrykksmuligheten blir vesentlig redusert i løpet av den neste uken, uten at Brann vinner i noen av de to rundene.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Lurer på om KILs kamper kan bli anullert etter sesongslutt... Altså; hvis KIL går konk rett etter sesongslutt, og så finner NFF ut at KILs kamper skal slettes likevel. Ingen fornuft selvsagt, men NFF står ikke for Norges Fornuftforbund.

Men det mest typiske hadde jo vært at KIL gikk konk fredag 5. november, slik at de ikke får spilt siste serierunde søndag 7. november... Da SKAL nemlig alle deres kamper strykes!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Det var som fuck... der utlignet Molde!

Nå går de ikke forbi med uavgjort - med mindre vi taper 0-8 i morgen, men hvert poeng teller nå. Bra vi har fire poeng ned til HBK som er det laget det er størst mulighet å holde bak oss. Slik sett kan jo MFK vinne alle gjenstående, uten at det får noen konsekvenser for oss. Irriterende var det likevel, siden vi ikke har noen garanti for at HBK holder seg bak oss.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Dette går veien! Selv med tap på lørdag, vil vi jo fremdeles ligge foran HBK. Og da vil jeg mene at vi har et antatt enklere gjenstående program enn dem, selv om HBK riktignok skal møte SF i siste runde.

Uavgjort på lørdag vil også bety en del, og med seier vil plassen være så godt som i boks.

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/598050_slik-redder-vi-plassen-oppdatert-etter-mandagskampen-i-25-runde
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

Hønefoss kan fort ende opp med å bli årets joker og laget alle snakker om etter TL2010. Kan fort skje at de snyter RBK for Gull og sender Brann ned en divisjon. Sansynligheten er liten, men det har skjedd større mirakler tidligere.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Go Up