• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Juninho

Started by krakra, August 25, 2010, 07:59:58 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: krakra on August 25, 2010, 21:47:00 PMDa er det merkelig å konkludere med at de neppe er gode nok, basert på ingenting.


Tenker du på innlegget der jeg skrev: Selv tror jeg av erfaring at sjansen er større for at de er tilbake i Brasil når vi runder nyttår enn at de har kontrakt her.

Jeg må protestere at det er basert på ingenting! Det er basert på en halv mannsalder som Brannsupporter!:)
Rød makt på Hansa!

krakra

Jeg tenkte mer på Henki da, men ditt lå kanskje i bakhodet det og.

ostraume

Quote from: krakra on August 25, 2010, 19:47:56 PM
Skjønner ikke hvorfor enkelte på død og liv må være så kyniske angående yngre spillere?


Hopper over litt av debatten her og går tilbake til dette. Denne kynismen (som jeg heller vil kalle konstruktiv pessimisme) skyldes enkelt og greit empiri. Når var sist en 18åring gjorde seg gjeldende i Brann? Var det Azar for 10-12 år siden under Teitur?

Det er ingen grunn til å tro at tenåringene plutselig skal gi poeng, fest og frelse når det ikke har vært tilfelle tidligere. Selvsagt kan vi få en fluke som slår til (Haugen?), men å basere seg på at flere skal gjøre det jevnlig over tid er for optimistisk for meg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

August 26, 2010, 10:03:05 AM #53 Last Edit: August 26, 2010, 11:43:06 AM by osoerli
Quote from: Nixon on August 25, 2010, 13:44:33 PM
Selv tror jeg av erfaring at sjansen er større for at de er tilbake i Brasil når vi runder nyttår enn at de har kontrakt her. Men håpet må uansett være at dersom samarbeidet går bra med akademiet i Brasil kan vi kanskje håpe på at de sender bedre spillere neste gang. For jeg tviler vel litt på at de sender sine største talenter til en ukjent klubb i Norge sånn med en gang.

Desportivo Brasil
http://www.desportivobrasil.com.br/noticias.php?idn=658
kjem frå Porto Feliz ca 100km frå Sao Paulo.  Vanskeleg å finna ut kva divisjon dei eigentleg spelar i, men det er iallefall ikkje ein av dei 2 øverste.  Dei samarbeider med 3 utanlandske klubbar bl.a. Manchester United (Brann er ikkje ein av dei) og eit akademi i Rio de Janeiro.  Man.U har i alt 6 samarbeidsklubbar av dei er 3 utanlandske, 2 frå Brasil.
Det er vel frå akademiet til Desportivo Brasil, Academia Traffic de Futebol, Juninho og Diego er henta frå.  Dette er ikkje det same akademiet som Jan Berg hjalp Brann å få kontakt med i fjor.  For det var frå byen Fortaleza lenger nord i Brasil.

Retta faktafeil
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

August 26, 2010, 10:26:54 AM #54 Last Edit: August 26, 2010, 10:34:54 AM by Gulløl
Om Brann har opsjon med fastlagt pris på Juninho får vi indelig håpe, uten kan RBH ha gjort en brøler.
Under linken i innlegget over fant jeg dette referatet fra Vadmyra kampen(ny link under) der han blir skryt opp i skyene. Hjelper ikke akkurat til å holde prisen nede når klubben hans følger så godt med på hva han presterer i Brann.
http://www.desportivobrasil.com.br/noticias.php?idn=650

Og om han storspiller og skårer mot Viking så er det er en haug med agenter som er klar til å stikke av med han.

Men stoler inntil videre på at RBH har kontroll på dette. For Zsolt Korcsmár har de ihvertfall opsjon med fastlagt pris ut fra det media har referert, så får håpe at det er samme opplegget her.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

vebo

Quote from: osoerli on August 26, 2010, 10:03:05 AM
...
Dette er ikkje det same akademiet som Jan Berg hjalp Brann Ã¥ fÃ¥ kontakt med i fjor.  For det var frÃ¥ byen Fortaleza lenger nord i Brasil.


Men det er likefult hans verk..

http://www.brann.no/nyheter/brasilianerne-er-tilbake/
Tiocfaidh ár lá

krakra

Quote from: ostraume on August 26, 2010, 08:06:22 AM
Quote from: krakra on August 25, 2010, 19:47:56 PM
Skjønner ikke hvorfor enkelte på død og liv må være så kyniske angående yngre spillere?


Hopper over litt av debatten her og går tilbake til dette. Denne kynismen (som jeg heller vil kalle konstruktiv pessimisme) skyldes enkelt og greit empiri. Når var sist en 18åring gjorde seg gjeldende i Brann? Var det Azar for 10-12 år siden under Teitur?

Det er ingen grunn til å tro at tenåringene plutselig skal gi poeng, fest og frelse når det ikke har vært tilfelle tidligere. Selvsagt kan vi få en fluke som slår til (Haugen?), men å basere seg på at flere skal gjøre det jevnlig over tid er for optimistisk for meg.
Jeg syns det blir helt feil å avskrive dagens talenter basert på en periode hvor det ikke fantes talenter i Bergen. Dessuten er jo ikke disse fra Bergen og jeg kan jo nevne Jaiteh som et jævla stort ungt talent vi klarte å sikre oss. At vi også klarte å ødelegge ham er en annen sak.

osoerli

Quote from: vebo on August 26, 2010, 11:12:02 AM
Quote from: osoerli on August 26, 2010, 10:03:05 AM
...
Dette er ikkje det same akademiet som Jan Berg hjalp Brann Ã¥ fÃ¥ kontakt med i fjor.  For det var frÃ¥ byen Fortaleza lenger nord i Brasil.


Men det er likefult hans verk..

http://www.brann.no/nyheter/brasilianerne-er-tilbake/

Ja, og dÃ¥ har altsÃ¥ Brann kontaktar med (minst) 2 fotballakademi i Brasil.  Det kjem nok til Ã¥ koma unge talentfulle brasilianarar pÃ¥ rekke og rad til Brann dei komande Ã¥ra.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Quote from: krakra on August 26, 2010, 11:15:14 AM
Quote from: ostraume on August 26, 2010, 08:06:22 AM
Quote from: krakra on August 25, 2010, 19:47:56 PM
Skjønner ikke hvorfor enkelte på død og liv må være så kyniske angående yngre spillere?


Hopper over litt av debatten her og går tilbake til dette. Denne kynismen (som jeg heller vil kalle konstruktiv pessimisme) skyldes enkelt og greit empiri. Når var sist en 18åring gjorde seg gjeldende i Brann? Var det Azar for 10-12 år siden under Teitur?

Det er ingen grunn til å tro at tenåringene plutselig skal gi poeng, fest og frelse når det ikke har vært tilfelle tidligere. Selvsagt kan vi få en fluke som slår til (Haugen?), men å basere seg på at flere skal gjøre det jevnlig over tid er for optimistisk for meg.
Jeg syns det blir helt feil å avskrive dagens talenter basert på en periode hvor det ikke fantes talenter i Bergen. Dessuten er jo ikke disse fra Bergen og jeg kan jo nevne Jaiteh som et jævla stort ungt talent vi klarte å sikre oss. At vi også klarte å ødelegge ham er en annen sak.


Om Jaiteh ble ødelagt eller kanskje aldri var et så stort talent som POL vil ha det til er en annen sak.

Jeg forholder meg til at så godt som ingen tenåringer har preget Brann i en mannsalder. Selv gigatalentet (ble det sagt) Norebø forsvant uten å bli noe. Det er selvsagt ingen umulighet at dagens talenter/Løv-Hamere er noe spesielt som byen ikke har sett på noen tiår, men jeg tror det ikke får jeg ser det. Du sier det er feil å se på historien, jeg er uenig i det, hva skal vi ellers se til? Håp og følelser?

Og igjen; dette handler ikke om Haugen, som jeg håper kan ta nivået, men strategien om at talentene (+ noe "krydder" handlet av RBH) skal gjøre Brann til en levedyktig toppklubb.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Yngve

Det må jo det, om dei ifrå Dalen skal reisa til Tyskland istaden..

Edit: Eit svar til Osoerli det altså..

krakra

Quote from: ostraume on August 26, 2010, 11:56:39 AM
Quote from: krakra on August 26, 2010, 11:15:14 AM
Quote from: ostraume on August 26, 2010, 08:06:22 AM
Quote from: krakra on August 25, 2010, 19:47:56 PM
Skjønner ikke hvorfor enkelte på død og liv må være så kyniske angående yngre spillere?


Hopper over litt av debatten her og går tilbake til dette. Denne kynismen (som jeg heller vil kalle konstruktiv pessimisme) skyldes enkelt og greit empiri. Når var sist en 18åring gjorde seg gjeldende i Brann? Var det Azar for 10-12 år siden under Teitur?

Det er ingen grunn til å tro at tenåringene plutselig skal gi poeng, fest og frelse når det ikke har vært tilfelle tidligere. Selvsagt kan vi få en fluke som slår til (Haugen?), men å basere seg på at flere skal gjøre det jevnlig over tid er for optimistisk for meg.
Jeg syns det blir helt feil å avskrive dagens talenter basert på en periode hvor det ikke fantes talenter i Bergen. Dessuten er jo ikke disse fra Bergen og jeg kan jo nevne Jaiteh som et jævla stort ungt talent vi klarte å sikre oss. At vi også klarte å ødelegge ham er en annen sak.


Om Jaiteh ble ødelagt eller kanskje aldri var et så stort talent som POL vil ha det til er en annen sak.

Jeg forholder meg til at så godt som ingen tenåringer har preget Brann i en mannsalder. Selv gigatalentet (ble det sagt) Norebø forsvant uten å bli noe. Det er selvsagt ingen umulighet at dagens talenter/Løv-Hamere er noe spesielt som byen ikke har sett på noen tiår, men jeg tror det ikke får jeg ser det. Du sier det er feil å se på historien, jeg er uenig i det, hva skal vi ellers se til? Håp og følelser?

Og igjen; dette handler ikke om Haugen, som jeg håper kan ta nivået, men strategien om at talentene (+ noe "krydder" handlet av RBH) skal gjøre Brann til en levedyktig toppklubb.
Man kan f.eks se på andre klubber, som tydeligvis får det til. Jeg ser ikke hvorfor det skulle være så ekstremt mye vanskeligere i Bergen. Det må isåfall være på grunn av en helt annen, og ganske skadelig mentalitet rundt talentene i byen her. Det handler ikke om Haugen nei. Han er på ingen måte det eneste stortalentet i Bergen, selv om han er den som har kommet lengst(naturlig konsekvens av at han er eldst:)). Tanken rundt at talenter bare er en byrde må forandres i både byen og klubben. Skarsfjord ser ut til å bare tenke på hva klubben kan tilføre talentene, uten å tenke på at talentene faktisk kan tilføre klubben noe. En ganske arrogant tankegang hvis det stemmer.

Om Jaiteh var så god som POL så eller ikke er ikke så nøye. Både i 2008 og 2009 så man tydelig at det lå et stort potensiale i gutten. I år har han stagnert fullstendig og blitt dårligere enn han var for to år siden. Da vil jeg si at vi har ødelagt ham. Så får vi bare håpe at det er mulig å reparere ham.

Når det gjelder RBHs tanke om at talentene skal være bærebjelkene i Brannlaget er jo enig i at dette ikke er holdbart. Vi trenger rutinerte menn(med kvalitet) som kan ta endel av ansvaret på sine skuldre. Men jeg mener at de bør behandles som seriøse medlemmer av stallen og seriøse konkurrenter om en plass i førsteelveren og at man burde se hva de kan tilføre stallen og laget og ikke bare behandle dem som læregutter som er der for å se og lære og bør være fornøyd med det og kanskje et par innhopp her og der.

Derabilo

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5239023.ece

To ting jeg reagerer på:
1. Kjempeartig at han allerede er aktuell fra start. En del småskader og lignende gjør at vi faktisk trenger en offensiv midtbanespiller - en rolle han kanskje kan fylle akkurat no. Viser også at talenter får sjansen dersom de er gode nok (dersom han får sjansen..)
2. At han herjet med Holmvik trenger ikke bety noe som helst

Vi kan iallfall konkludere med at Juninho er lovende.
 Bergen ut av Norge -

osoerli

Hadde vel stussa meir om han ikkje hadde herja med Holmvik  :D
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: Derabilo on August 26, 2010, 13:21:44 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5239023.ece

To ting jeg reagerer på:
1. Kjempeartig at han allerede er aktuell fra start. En del småskader og lignende gjør at vi faktisk trenger en offensiv midtbanespiller - en rolle han kanskje kan fylle akkurat no. Viser også at talenter får sjansen dersom de er gode nok (dersom han får sjansen..)
2. At han herjet med Holmvik trenger ikke bety noe som helst

Vi kan iallfall konkludere med at Juninho er lovende.
Hvis han får spille ja, stort hvis. Skarsfjord har gjort dette mange ganger. Skrytt spillere opp i skyene, latt dem spille for "a-laget" på trening for så å ikke gi dem et innhopp engang i kampen. Antar at Juninho ikke starter, men at han sitter på benken. Får han et innhopp derifra blir jeg positivt overrasket. Det kommer helt sikkert hvis vi leder 3-0 med ti minutter igjen, men er det en knapp ledelsen til et av lagene, eller et uavgjort blir han nok sittende på benken.

Så får vi se om Skarsfjord sjokkerer meg positivt.

osoerli

No har vel ikkje Skarsfjord skrytt verken Juninho, eller andre for den del, opp i skyene.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Før siste kamp skrøt han var både Jaiteh og Kalvenes og sa at begge var veldig nære en førsteelver. Begge ble sittende på benken i samtlige minutter mot Godset. Det samme sa han kom Guastavino i den tiden ahn ikke spilte i det hele tatt. Etter det ble det vel 1-2 kamper til på benken uten et eneste minutt, før karantener på Bakke og PVM gjorde at Skarsfjord måtte sette Gustav inn i førsteelveren igjen. Etter det har han vel nærmest spilt samtlige minutter, uten at jeg syns han har vært noe særlig bedre enn før vrakingen.

At Skarsfjord sier at gutten er bra, og lar ham prøve seg på trening betyr ikke at han vil få et eneste spilleminutt på mandag. Sannsyneligvis vil Skarsfjord gjøre så få bytter som mulig. Altså Jaiteh inn og Mjelde opp på Gustavs plass. Dette kommer også til å bli førsteelveren fremover og Guastavino blir nok engang henvist til benken, hvor han får 5 minutter hvis han er heldig. Hvis Bakke også er skadet kan kanskje Juninho begynne å nærme seg en førsteelver(selv om jeg frykter at Nielsen fortsatt står foran ham i køen). Gjør han det er det ikke umulig at også han blir der ut sesongen.

osoerli

Quote from: Gulløl on August 26, 2010, 10:26:54 AM
Om Brann har opsjon med fastlagt pris på Juninho får vi indelig håpe, uten kan RBH ha gjort en brøler.

Slik eg tolkar det som har stått skrive på brann.no er det berre opsjon på å forlenge leigeavtalen, ikkje kjøp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

steinbygger

Quote from: osoerli on August 26, 2010, 20:58:34 PM
Quote from: Gulløl on August 26, 2010, 10:26:54 AM
Om Brann har opsjon med fastlagt pris på Juninho får vi indelig håpe, uten kan RBH ha gjort en brøler.

Slik eg tolkar det som har stått skrive på brann.no er det berre opsjon på å forlenge leigeavtalen, ikkje kjøp.


Det har kun vært snakk om lån i og med at dette er en "utveksling" (selv om ingen går andre veien). Spillerene var jo også i utgangspunktet hentet inn for å styrke 2 laget så det har ikke vært snakk om kjøp.

krakra

Men Skarsfjord snakket jo i BT om "hvis de skal være her i 3 år". Det er jo et latterlig opplegg å hente to talenter og la dem begeistre oss hvis ikke planen er å hente dem permanent.

Klaus_Brann

Quote from: steinbygger on August 26, 2010, 21:51:24 PM
Quote from: osoerli on August 26, 2010, 20:58:34 PM
Quote from: Gulløl on August 26, 2010, 10:26:54 AM
Om Brann har opsjon med fastlagt pris på Juninho får vi indelig håpe, uten kan RBH ha gjort en brøler.

Slik eg tolkar det som har stått skrive på brann.no er det berre opsjon på å forlenge leigeavtalen, ikkje kjøp.


Det har kun vært snakk om lån i og med at dette er en "utveksling" (selv om ingen går andre veien). Spillerene var jo også i utgangspunktet hentet inn for å styrke 2 laget så det har ikke vært snakk om kjøp.


Er dette en opplest sannhet?
Det jeg har lest er at de selvfølgelig IKKE kun er hentet inn for å styrke 2. laget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Syns innhoppet til juninho var positivt.  Litt nervøst og eit par uheldige involveringar i starten, men eg syns han gjorde mykje riktig.  Bevegte seg stort sett fornuftig, kunne nok med fordel blitt brukt meir nÃ¥r han inviterte tydeleg.  Fekk ofte ikkje ballen nÃ¥r han burde, eller fekk den for seint.  I neste kamp vil eg sjÃ¥ han frÃ¥ start, som spiss, gjerne i 4-4-2 med Huseklepp som spissmakker.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yngve

Innhoppet hans var bås.

Det var ein ting han var flink til, foruten å løfta sokkane, det var å springa i vegen for dei andre.

Det kan jo tolkast på fleire måtar. Eg vel å tolka det positivt, då han har skjønt kor han skal springa. Men at han ikkje er samspelt med resten. Noko som er naturleg.

Men eg såg ingenting fornuftig som vart gjort med ballen t.d. når han fekk den. Eit par gonger var han litt vel søramerikansk, og stoppa heile angrepet.

Det er tydeleg at han aldri har spela på noko høgare nivå, og han fortenar nokre sjansar til. Men det er avgrensa kor mange han fortener.

vebo

Det var først og fremst en ting som hemmet han, det samme som ofte hemmer nordmenn når de kommer til større ligaer, tempoet i spillet. Han skjønte rett og slett ikke hva som skjedde.
Tiocfaidh ár lá

osoerli

Det som hemmer han er vel at han som spiss blir plassert på kant.
kommunikasjonen kan jo ogsÃ¥ by pÃ¥ ein utfordring.  La merke til at tolk og assistenttrener gav instruksjonar til han i minst 5 minutt i pausen, og sÃ¥ i minst 5 minutt igjen flike før innhoppet.  Reknar med det gÃ¥r seg til etterkvart.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Fanahallen

Juninho er en spiss, så for hel..te sett han inn som spiss. Han bøtter inn mål på trening og i følge Skarsfjord: "han er enda bedre jo nærmere mål han kommer. Der er han ekstremt dyktig"
Jammen så sett han opp på topp da, Bakke ned på midtbanen igjen og Juninho på topp. Vi har nok av spillere som kan servere baller til en god spiss.

Hatleking

Heilt grei debut av Juninho. Var tydeleg nerver på guten, men meir kan ein ikkje vente etter så lita tid i landet. Dessutan er han spiss.

Klaus_Brann

Synes også det var helt greit, og tror han kan bli bedre utover. Som et par nevner inviterte han tydelig til å stikke i bakrom et par ganger, men bl.a. Huseklepp valgte å spille andre. Kanskje Huse er redd for at en magiker fra Brasil skal sette han i skyggen:)

Det var heller ikke den beste kampen å komme innpå i, når Brann "måtte" ha scoring.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Bare meg som syns den videoen med post-match intervju med Juninho var ustyrtelig morsomt med HÃ¥lands dialog!! :D
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

osoerli

Fortsetter Ã¥ bøtte inn mÃ¥l for Brann2.  For høgt spenningsnivÃ¥ nÃ¥r han kjem innpÃ¥ i TL.  Ein kamp frÃ¥ start pÃ¥ bortebane hadde kanskje gjort susen.  Mot VIF som me tapar uansett kva lag me stiller?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Chrisstah

Quote from: osoerli on September 21, 2010, 12:51:24 PM
Fortsetter Ã¥ bøtte inn mÃ¥l for Brann2.  For høgt spenningsnivÃ¥ nÃ¥r han kjem innpÃ¥ i TL.  Ein kamp frÃ¥ start pÃ¥ bortebane hadde kanskje gjort susen.  Mot VIF som me tapar uansett kva lag me stiller?


Skjønner ikke helt de som allerede har begynt å slakte han. Klart gutten har stort potensiale. Har vel mer mål enn kamper for 2 laget. Har vi tolmodighet så kanskje vi har vår egen Alanzinho her. Det er bare å matche han forsiktig i Tippeligaen og ikke forvente prestasjoner med engang. Det kommer etterhvert. Har stor tro på denne Juninho bare vi gir han tid. Hadde det forsåvidt vært en BErgenser med samme statsen Brann2, hadde hylekoret vært ute med engang og fortalt hvor inkompetent Skarsfjord er som ikke bruker han fast. Vi kan ihvertfall fastslå at Juninho virker meget lovende og jeg er meget positiv til å gi han noen år i Bergen. Diego puttet forøvrig i samme matchen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Huff

Quote from: osoerli on September 21, 2010, 12:51:24 PM
Fortsetter Ã¥ bøtte inn mÃ¥l for Brann2.  For høgt spenningsnivÃ¥ nÃ¥r han kjem innpÃ¥ i TL.  Ein kamp frÃ¥ start pÃ¥ bortebane hadde kanskje gjort susen.  Mot VIF som me tapar uansett kva lag me stiller?


Nå tyeder jo alt på at han er langt bedre enn Nielsen og C.Hansen, og mtp skadesituasjonen og suspensjoner må jo to nye offensive spillere inn i ellveren ift kampen mot RBK. Selv tror jeg Mjelde tar PVMs plass, mens Juninho fort tar plassen til Gustav. Jeg er mer usikker på om spissen -hvis forte er målskoring passer her, men samtidig ville det jo være merkelig å la han starte i stedet for Bakke, som en allerede vet holder nivået. I så fall tror jeg Juninho skal være betydelig bedre enn Bakke som midtspiss, noe jeg tviler meget sterkt på. Jeg håper uansett at Juninho blir å finne såpass nær en plass i ellveren mot VIF at han i alle fall får minst en halvtime dersom C.H eller Bakke svikter.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Utmedsnolken

Hvis man mener at det å sette noen innpå noen minutter før slutt i hver kamp, er å matche forsiktig, så er jeg ikke så sikker på hvor lurt det er. Kan være greit ett par ganger bare for å få feelingen av hvordan stemningen og tempoet er, men i lengden så må de få lov å prøve seg fra start.
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

De må jo bruke mulighetene de får gjennom innhopp til å vise at de fortjener mer tillitt. Enkelte mener at det er umulig med mindre man nærmest får en hel omgang. Jeg er uenig der. Jaiteh fikk vel 6 minutter mot TIL og viste mye bra der, Juninho har ikke vist at han fortjener å starte en kamp og da bør han ikke starte.

I fremtiden bør han få komme innpå som spiss, hvor han tydeligvis er best. Gjør han det bra der bør han vurderes fra start. Fortsetter han som han har gjort på kanten kan han selvfølgelig ikke starte. Det gjelder bare å være tålmodig med Juninho. Det er ingen grunn til å stresse det og la ham ta for store steg for fort. Gi ham flere innhopp så han får vende seg til nivået og blitt mer trygg på seg selv. Så får vi se

Huff

Quote from: krakra on September 21, 2010, 13:23:15 PM
De må jo bruke mulighetene de får gjennom innhopp til å vise at de fortjener mer tillitt. Enkelte mener at det er umulig med mindre man nærmest får en hel omgang. Jeg er uenig der. Jaiteh fikk vel 6 minutter mot TIL og viste mye bra der, Juninho har ikke vist at han fortjener å starte en kamp og da bør han ikke starte.

I fremtiden bør han få komme innpå som spiss, hvor han tydeligvis er best. Gjør han det bra der bør han vurderes fra start. Fortsetter han som han har gjort på kanten kan han selvfølgelig ikke starte. Det gjelder bare å være tålmodig med Juninho. Det er ingen grunn til å stresse det og la ham ta for store steg for fort. Gi ham flere innhopp så han får vende seg til nivået og blitt mer trygg på seg selv. Så får vi se


Helt enig, men har vi noen alternativer på kant som har vist at de fortjener å starte? Som kant holder jeg riktignok en knapp på C.H, men her er jeg og skeptisk. Kanskje denne andre brassen er et alternativ?
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 21, 2010, 13:23:15 PM
De må jo bruke mulighetene de får gjennom innhopp til å vise at de fortjener mer tillitt. Enkelte mener at det er umulig med mindre man nærmest får en hel omgang. Jeg er uenig der. Jaiteh fikk vel 6 minutter mot TIL og viste mye bra der, Juninho har ikke vist at han fortjener å starte en kamp og da bør han ikke starte.

I fremtiden bør han få komme innpå som spiss, hvor han tydeligvis er best. Gjør han det bra der bør han vurderes fra start. Fortsetter han som han har gjort på kanten kan han selvfølgelig ikke starte. Det gjelder bare å være tålmodig med Juninho. Det er ingen grunn til å stresse det og la ham ta for store steg for fort. Gi ham flere innhopp så han får vende seg til nivået og blitt mer trygg på seg selv. Så får vi se


Det er umulig å sammenligne. Jaiteh har en mye lettere posisjon å overbevise i. Der er det trøkk som gjelder, og da kan man gjøre mye bare på innsatsvilje.

Jeg mener ikke at han bør starte enda, men at han bør få noe mer tid enn 5 min på slutten, og som du sier, komme innpå i riktig posisjon.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

La ham starte. Kanskje det senker spenningsnivået han måtte føle.

skuteviken

Kan hende jeg er alene her, men jeg syns innhoppet til Juninho var mye bedre på søndag enn de gangene før. For meg som sto på stadion så jeg mye bra, og han tørr og gå helhjertet inn i boksen og gå opp i spillerne. Cato Hansen som er 4 år eldre og ikke har samme potensialet føler jeg løper i mellom hele tiden, uansett hvor mye innsats det er.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

Ja, han prøver hele tiden å bli involvert i spillet. Han ville ha ballen i mellomrommet for så å sende den ut på kanten mens han selv løp inn foran mål. Så nå gjelder det egentlig bare å få frem det han visstnok viser på trening.
Rød makt på Hansa!

skuteviken

Første gang vi så Juninho på stadion klarte ikke han ta imot en ball eller føre ballen en gang, han var på samme stadiet som CH er på nå. På søndag drog han av en mann og viste at han ikke var helt fjern med ballen i beina. Det er et stykke og gå, men det er som mange har vært inne på kanskje på grunn av mange faktorer, g ikke minst; gutten er 18 år!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Larsi Ã?en

synes han er god til å være 18 år ja.
Opp med det flagget!

krakra

Mannen som senket oss er også 18 år.

Bare så det er nevnt:) Tror nok det at fyren kommer fra brasilliansk fotball har vel så mye med saken å gjøre. Alanzinho var vel også ganske dårlig når han kom til Stabæk?

At Juninho er 18 gir oss dog en stor fordel, for hvis han bruker like lang tid som Alanzinho brukte på å bli dominerende i TL så vil han(i motsetning til Alanzinho) likevel dominere i en ung alder.

skuteviken

Quote from: krakra on September 21, 2010, 20:09:49 PM
At Juninho er 18 gir oss dog en stor fordel, for hvis han bruker like lang tid som Alanzinho brukte på å bli dominerende i TL så vil han(i motsetning til Alanzinho) likevel dominere i en ung alder.


Nå skal en være forsiktig med å dra paralleller, men slik jeg ser det er Juninho en annen spillertype. Juninho ser veldig eksplosiv ut, og er en som trives god i boksen.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Quote from: skuteviken on September 21, 2010, 20:15:29 PM
Quote from: krakra on September 21, 2010, 20:09:49 PM
At Juninho er 18 gir oss dog en stor fordel, for hvis han bruker like lang tid som Alanzinho brukte på å bli dominerende i TL så vil han(i motsetning til Alanzinho) likevel dominere i en ung alder.


Nå skal en være forsiktig med å dra paralleller, men slik jeg ser det er Juninho en annen spillertype. Juninho ser veldig eksplosiv ut, og er en som trives god i boksen.
Har ikke sagt at de er like spillere, men at Alanzinho trengte tid på seg til å aklimatisere seg og at det er naturlig hvis Juninho også trenger det. Han er vant til en helt annen spillestil og en kan ikke forvente at han tar den nye spillestilen på strak arm. Hadde han vært hentet inn som en 25-åring for 10 millioner kunne man slaktet ham allerede, men han bør få endel tid. Så lenge han overbeviser på trening og for 2. laget er det jo tydelig at det bor mye i ham

Gulløl

Juninho er helt klar for god for 3 divisjon, men mangler fremdeles en del på å bli en norsk eliteseriespiller, spesielt på det å lære hvordan norsk fotball spilles. Brann skulle prøvd å fått en 4 års kontrakt med han og leiet han ut til LøvHam neste sesong. Da får han en litt mykere tilvenning til norsk fotball og kan ta nivået i to steg. Fremdeles vil han være bare 19 år når han kommer tilbake til Brann. At han skal bli den toppspissen Brann trenger allerede fra neste år er for mye forlangt.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Hatleking

Quote from: Gulløl on September 21, 2010, 21:29:49 PM
Juninho er helt klar for god for 3 divisjon, men mangler fremdeles en del på å bli en norsk eliteseriespiller, spesielt på det å lære hvordan norsk fotball spilles. Brann skulle prøvd å fått en 4 års kontrakt med han og leiet han ut til LøvHam neste sesong. Da får han en litt mykere tilvenning til norsk fotball og kan ta nivået i to steg. Fremdeles vil han være bare 19 år når han kommer tilbake til Brann. At han skal bli den toppspissen Brann trenger allerede fra neste år er for mye forlangt.


Eg er eigentleg med på den. Viss han tek steg i kampar framover, bør han vera med på Brann dog. Spesielt med spissar som mangelvare.

krakra

Jeg syns vi bør vente å se hvilke steg han tar resten av året. Kanskje trenger han like lang tid som Alanzinho, kanskje har han vent seg til nivået allerede mot VIF? Kanskje er han egentlig en helt strålende spiss som vil storspille når han før eller senere får prøve seg. Det er vanskelig å si.

Hvis han fortsatt ligger et stykke unna i aklimatiseringen når neste sesong nærmer seg kan Løv-Ham være en mulighet.

Hatleking

Kva med Diego? Korleis har han spela for Brann 2? Høyrde han scora for 2.laget no siste kamp, men har nokon fleire sett noko av han?

Gepard

Folk lar seg tydeligvis blende av et flott navn i denne saken. Disse to spillerne er da hentet hit pga et samarbeid med en klubb i brasil, som et ledd i en større utvikling.

Bare tull å tøys, Juninho får spilletid for å "imponere" akademiet dernede med at de fikk spilletid. For det henger virkelig ikke på greip det han har levert på banen. O g st han brilijerer på trening mistenker tror jeg sier enormt mye mer om hvor svak intensiteten og tempoet er på en Branntrening, noe som har vært et problem i åresvis, dessverre.

Hvordan spillere som Petter Vaagan Moen gidder å oppholde seg i denne klovneklubben fatter jeg bare ikke. Men han er nok long gone til neste år, for han har ingenting i adecco å gjøre. Hvor klubben vår dessvere havner.

krakra

Quote from: Gepard on September 21, 2010, 22:45:34 PM
Folk lar seg tydeligvis blende av et flott navn i denne saken. Disse to spillerne er da hentet hit pga et samarbeid med en klubb i brasil, som et ledd i en større utvikling.

Bare tull å tøys, Juninho får spilletid for å "imponere" akademiet dernede med at de fikk spilletid. For det henger virkelig ikke på greip det han har levert på banen. O g st han brilijerer på trening mistenker tror jeg sier enormt mye mer om hvor svak intensiteten og tempoet er på en Branntrening, noe som har vært et problem i åresvis, dessverre.

Hvordan spillere som Petter Vaagan Moen gidder å oppholde seg i denne klovneklubben fatter jeg bare ikke.
Pent navn ja.
Hva med at han bøtter inn mål for andrelaget og visstnok også på trening? Skal vi virkelig vrake en 18-åring som gjør det veldig bra på både trening og for andrelaget på grunn av tre dårlige innhopp i en posisjon han vanligvis ikke spiller på? Mener du det?

Xminator

Helge Nilsen snakker Juninho's sak i dagens BA. Og jeg tror ikke han lar seg blende av ett flott navn eller nasjonalitet...

For å kalle en spade for en spade, han har vert dårlig i innhoppene i tippeligaen. Når Nilsen sier han har høyt tenningsnivå, så sier det noe. Alderen taler til spillerens fordel. Og det at han hele tiden viser at han tør og vil ha ball. Jeg håper han lykkes med noe før han mister den selvtilliten. Sammenligningen med Tromsøs brasilianer blir litt feil all den tid han kommer fra Sverige...

Diego ligger i følge Nielsen litt bak i utvikling. Ferdighetsnivået er der, men han må jobbes mer med. Om Juninho får kontrakt for 2011, så mener jeg det bør minst en brasilianer til inn i Brannmiljøet, enten at man prøver Diego ett år til eller man får over en ny spiller på prøve. Det hjelper å være mer enn en...

Go Up